Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2001
‎izan da, etahorrek emaitzen orokortasuna mugatzen du. Esan beharra dago ikerketa honetanerabilitako lagin horrekin ahaleginak egin direla Euskal Herriko ikasle unibertsitarioen errepresentagarria izan dadin; erabili liratekeen bestelako laginekere errepresentagarritasuna gorde luteke. Bestalde, galderen eduki semantiko antzekoa duten autoinformearen galde sorta erabili izanak koherentzia gehiegizko erantzunak sor ditzake; hori horrela balitz ere, ez da oso probablea aldagaien arteko kobariazio iturri bakarra izatea.
2002
‎Beste bientzat, ordea, Euskal Unibertsitateak euskal espiritua jaso beharzuen, espainiar unibertsitatearen atzerapena eta isolamendua gaindituz. Edozeinkasutan, unibertsitate osoa izan behar zuen (fakultate klasikoak, eta Euskal Herriarieta munduko beharrei zegozkien ikerketa guneez hornituta), Euskal Herriarenberezko ezaugarriak (hizkuntza, legedia, historia, bizimoduak eta abar) aztertukozituzten, beste edozein unibertsitateren ahalmenekin (Estomes Lasa, 1970: 280282).
2003
‎Beste bientzat, ordea, Euskal Unibertsitateak euskal espiritua jaso behar zuen, eta espainiar unibertsitatearen atzerapena eta isolamendua gainditu behar zituen. Santamariaren 1974ko hitzak erabiliz, Unibertsitateak Euskal Herriaren kulturazaleen gosea ase behar zuen, azken horiek «behar duten buruzko janaria ematen ez dienean, beste kultura baten bila joan behar dute hauek, nahiz ta nahiez»10 Edozein kasutan, unibertsitate osoa izan behar zuen (fakultate klasikoak izango zituen, eta Euskal Herriari eta munduko beharrei zegozkien ikerketa guneez hornituta) eta Euskal Herriaren berezko ezaugarriak (hizkuntza, legedia, historia, bizimoduak eta abar) aztertuko zituzten, beste edozein unibertsitateren ahalmenekin11 Bazeuden, aldiz, funtsezko desberdintasun bi: zein harreman izan behar zuen Euskal Unibertsitateak indarrean zegoen Unibertsitate ofizialarekin eta zein zen euskararen tokia eredu horretan.
2007
‎Horien artean aipagarriak dira Lloyd-ek eta Duveen ek (Lloyd, 1990; Duveen eta Lloyd, 1990) eta De Rosak (1987) egindakoak.Lehenbizikoak generoaren irudikapen sozialen garapenaren inguruan aritu ziren; bigarrena, berriz, gaixotasun mentalaren irudikapen sozialen garapenareninguruan. Hala ere, esan beharra dago ikerketa horiek jaso dutela kritikarik (ikusIII. kapitulua).
2015
‎Amaitzeko, esan beharra dago ikerketa hau hitzen semantikaren errepresentazio osoagoa erdiestekoahalegina dela. Esanahi osoagoaren bilaketa horretan, aipatutako bi paradigmen azaleko desberdintasunak alde batera utzi ditugu eta semantika ulertzeko bi ikuspuntuen ustezko osagarritasunean oinarritugara.
‎Ikerlari honen ondorio nagusia, bai prentsan eta baita biztanleenganere, ebolaren irudi komun bat zegoela izan zen, non berau afrikar bezala, Afrikako ohiturekinlotua eta britainiarrekin zerikusi gutxi zuen gaixotasun gisa irudikatzen zen. Gainera, mendebaldeko gizartea, bere osasun sistema medio, ebolarekiko irazgaitz zela uste izan zuten.Halere, aipatu beharra dago ikerketa hau ez zela, krisi momentuan, zuzen zuzenean burutu, zenbait urte beranduago baizik.
‎Esan beharra dago ikerketa honek hainbat muga dituela. Muga horien artean txikiena ez datxikiena, lurraldearena da.
‎Esan beharra dago ikerketa honek hainbat muga dituela. Muga horien artean txikiena ez datxikiena, lurraldearena da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia