2001
|
|
Manatzean, prezioaren% 35 (edo) aitzinatu
|
behar du
.
|
|
Zenbat diru aitzinatu
|
behar du
–
|
|
�.oto-gi�ari batek 112 km egin
|
behar
ditu• itzulia
|
|
[g] Lehen ariketan aurkitu baliokidetasuna erabiliz, zenbaki baten zatikia hartu
|
behar den
problema biderketa pausatuz ebatz daiteke.
|
|
6 ► 6 titre zitroin jusen egiteko 47 zitroin
|
behar dira
.
|
|
Zenbat zitroin
|
behar da
3 litro jusen egiteko?
|
|
Batzuetan ez da a5ki kakotxaren ezartzea... " 0" batzuk ere idatzi
|
behar dira
. Begira.
|
|
Konberte; io tau/ a bat ere erabil daiteke baina zutabe bakoitzean, bi zifraren lekua atxiki
|
behar da
.
|
|
Edukiera edo mae; a-unitateak konbertitu
|
behar
baldin badira, nolako tau/ a erabil genezake?
|
|
Sekuentzia honek m2-aren anizkoitzen aurkezteko parada ekartzen du. Horien intuizioa landu
|
behar da
{ ad. :
|
|
1 ► Berrogain anderea matahamien egiten ari da. Ouen errezetaren arabera, 1O matahamiren egiteko 3 arroltze
|
behar dira
. 8 pertsonendako matahamiak egin nahi ditu, bakoitzak 5 jateko gisan.
|
|
3 ► 9 m luze den telefono zutoin baten zutik ezartzeko, haren luzeraren% 15a lurperatu
|
behar da
.
|
|
4 ► 5 km-ren egiteko, lasterkari batek kirol zelaiaren 12 itzuli egin
|
behar du
. Zenbat itzuli egin beharko du 15 km-ren egiteko?
|
|
hurbiltze hoberena kontuan hartzen da, gelditzen garen zifraren ondokoaren arabera. Euroak-> Frankoak konbertigailuak horrela baitu funtzionatzen, testuinguru hori erabiltzen da arauaren ezagutarazteko. lkasleekin elkarrizketan arituz, araua hurbiltze bat bestea baino hobea izaitetik datorrela ulertarazi
|
behar zaie
.
|
|
Zatikiaren barrak 3z zatitu
|
behar
de/ a oroitarazten du.
|
|
18 x l./= 12 idazten da. t 3" bider" ikurrak 2z biderkatu
|
behar
de/ a oroitarazten du.
|
2002
|
|
[! I 2 bildumaren batzeari doakion berdintza egin. 44 orrialdean ez bezala, hemen zenbakiak emaiten dira; ikasleek zenbaki horiei doazkien bildumak asmatu
|
behar dituzte
.
|
|
Gatü bakoitzak 2 sagü nahi dütü. Zonbat sagü
|
behar da
orotara, lhardets eta egiazta.
|
|
0 sagü
|
behar dira
.
|
|
0 sagü
|
behar dira
.
|
|
65 orrialdean bezalako ariketak. B-rentzat, zenbaki-hitzak ez ditzakete zuzenean kopia ikasleek (ereduzko zerrenda orri bestaldean baita); gogoan atxiki
|
behar dituzte
65 orrialdean" gogoan hartu" dituztenetik orrialde honetan eman arte. Gisa horretan, memoria lantzen dute.
|
|
Sagü bat
|
behar da
2 gatürentzat. Zonbat sagü behar da?
|
|
Sagü bat behar da 2 gatürentzat. Zonbat sagü
|
behar da
–lhardets eta egiazta.
|
|
0 sagü
|
behar dira
. ldatz ezazü. Ez baldin bazira segür, 65 ostoaldeko zerrenda balia ezazü.
|
|
3 c€= motoa eta-Ebizikleta
|
behar diren
leküetan marraz itzazü.
|
|
Beraz. " hirurogei"-en ondotik erranak diren hitzak entzun
|
behar dira
.
|
|
[[] Lan bera haurrek billeteak eta txanponak berek marraztu
|
behar dituztelarik
. doazkion buruketak
|
|
telealkia heltzean, jadanik 2 pertsona badira eta alki bakoitzean beste 3 heldu dira... Hortik dator hasia den eta bururatu
|
behar den
segida.
|
|
" Laurogei... "-ekin hasten den zenbakia 8 ala 9rekin hasten denetz jakiteko," laurogei"-ren ondotik erraiten dena entzun
|
behar da
.
|
|
[g 12 eta 14ren batuketazko deskonposaketak. Bi batugaietatik bat emana da; osagaia aurkitu
|
behar da
.
|
|
2 zifrako 2 zenbakiren batuketa: besteekin kontatu
|
behar den
beste hamarreko bat osatzen dugu.
|
|
deskonposaketak. Batugaietatik bat emana da, bestea bilatu
|
behar da
.
|
|
" lrakasleak diferentzia horiek kontuan hartu
|
behar ditu
, hein bereko multzoak ez sortzeari kasu emanez" (pedagogia zikloko eskolaren antolaketaz 01/ 1991 argitaratu ministerioko testuaren arabera).
|
|
Egin-molde pedagogiko honek (ariketa hasi aitzin, lan zuzena eta lan okerra erkatzea)/ an baten erreusitzeko egin beharren azal� tzera bultzatzen du; ikasleek hiztegi berezia finkatzen dute eta erabiltzen; beren/ ana aitzinetik ikusten dute, ohartuki lan egiten eta beren emaitza ebaluatzen. Ororen buru, haurrak hobeki badaki zer egin
|
behar duen
eta nola, zer" ez duen egin behar" badakielarik.
|
|
Egin-molde pedagogiko honek (ariketa hasi aitzin, lan zuzena eta lan okerra erkatzea)/ an baten erreusitzeko egin beharren azal� tzera bultzatzen du; ikasleek hiztegi berezia finkatzen dute eta erabiltzen; beren/ ana aitzinetik ikusten dute, ohartuki lan egiten eta beren emaitza ebaluatzen. Ororen buru, haurrak hobeki badaki zer egin behar duen eta nola, zer" ez duen egin
|
behar
" badakielarik.
|
|
:: . 2 eta 3ren adierazteko bideen eta usaiako bidearen haurrek 8 orrialdeko bi itxuretatik bat hautatu baliokidetasuna azaldu
|
behar da
: garrantzitsuena, ttitten kopurua da.
|
|
Gatü bakoitzak sagü bakar bat nahi dü. Zonbat sagü
|
behar da
orotara?
|
|
0 sagü
|
behar dira
.
|
|
[ [j Zenbatze bat egiaztatu gaiak binaka lotuz. lkaslea tronpatu baldin bada
|
behar den
saguen kopurua kontatzean, sagu bat gatu bakoitzaren aitzinean itsasiz ohartuko da.
|
|
Q9 Zifrazko idazketen irakurketa: irakasleak xingolan ageri diren zenbakietatik bat erraiten du," bederatzi" adibidez, eta kolore bat," berdea" adibidez; ikasleek 9 zenbakia aurkitu
|
behar dute
eta zenbaki hori inguratzen duen zirkulua berdez margotu.
|
|
Gatü bakoitzak sagü bakar bat nahi dü. Zonbat sagü
|
behar da
orotara?
|
|
0 sagü
|
behar dira
. ©
|
|
Beste 2 kanika gehitu
|
behar dira
... Ariketa osagailu zenbait egin daitezke liburu bukaerako kartoia baliatuz.
|
|
Baturak> 20 izena, egunaren izena eta zenbakia). Data historiko batetik abiatuz arrazoinatu
|
behar da
. (112 orrialdeko ariketa bera).
|
|
Zonbat kilo 1eko melu
|
behar da
–. sJ
|
|
Geomen eta Zirrimarraren marrazkien azterketak metodo hau adierazten du: ezabatzearen beharrik ez izaiteko, traktorearen marrazteko errotetatik hasi
|
behar da
, izeiaren marrazteko gainetik hasi behar da, eta abar.
|
|
Geomen eta Zirrimarraren marrazkien azterketak metodo hau adierazten du: ezabatzearen beharrik ez izaiteko, traktorearen marrazteko errotetatik hasi behar da, izeiaren marrazteko gainetik hasi
|
behar da
, eta abar.
|
|
� Problema baten ebazteko
|
behar
dlreo argibldeak marrazkian aurlcitu. l!] Marrazketa baliatu problemaren ebazteko
|
|
Lehenik, bi zenbaki mota hauetan ariko gara bereziki jardueretatik landa baliatzea gomendatzen dugu. Lehenik, taularen antolamendua ulertarazi
|
behar zaie
ikasleei. 86 -87 orrialdeetako zen� bakien lerroarekin duen eiteari ohartaraz:
|
|
10, 20, 30, etab. hamarrekoen gainditzea artoski landu
|
behar da
, aldi oroz kanika bildumen antolatzeko bidea gogoraraziz: beste 10 kanikako kutxa bat osoki bete� tzen ahal delarik baizik ez da ageri (edo:
|
|
" Taularekilako jokoa... ,, lkasleek arbela taula gainean pausatzen dute galdegai izanen diren zenbakien gordetzeko. lzaitez, irakasleak ahoz galdegin laukitxo batean zer ikusten den aitzindu
|
behar dute
(desordenan, aldi honetan):
|
|
zazpi, hamazazpi, hogeita zazpi, etab., eta azkenik hain erregularrak ez direnak, hala nola: bat, hamaika, hogeita bat, etab. lrakasleak zenbaki bat erraiten du, ikasleek 10 gehitu
|
behar dute
(behereko laukitxoa aipatuz}. Bat, hamaika, hogeita bat, etab, bereziki azpima� rratuko da.
|
|
(0 batez bururatzen den bi zifrako zenbaki bati 10 gehitzea). Hamarrekoen (edo" hamar" en) kopurua aipatuz arrazoinatu
|
behar da
. 30+ 10-entzat adibidez:
|
|
Gisa berean karratua laukizuzen erregularra dela erran genezake eta horrela karratuaren ikusmolde matematikoari hurbil gaitezke. Jarduera honetan, marrazkiaren egiteko
|
behar diren
irudien bilatzea erraza da irudi handiak suziri handiaren egiteko baliatuak baitira, ertainak suziri ertainarendako, eta abar. Zirrimarraren hutsetarik bi irudiak gaizki ezarririk gertatu dira (hiruki bat gaizki jarria eta arte handiegia suzirien artean}.
|
|
9 2, 4 2, 9 1, 5 1 eta 7 2 (ikasleek emaitza arbelean idazten dute). Horretako, 4tik 10erainoko puntuak dituzten zazpi kartoi apailatu
|
behar dira
. Ongi atxiki behar dira, adibidez behereko kartoian 5 puntuak erakuts eta gainekoak gorde.
|
|
Horretako, 4tik 10erainoko puntuak dituzten zazpi kartoi apailatu behar dira. Ongi atxiki
|
behar dira
, adibidez behereko kartoian 5 puntuak erakuts eta gainekoak gorde. Egiaztatzeko, kartoia eta gordailua itzul, biak batean.
|
2005
|
|
Beste tirabira franko zirela eta, Iruñeko erresuma emeki ahulduz joan zen. Erran
|
behar da
Gaztelako erresuma eta Aragoikoa indartzen hasi zirela arte horretan.
|
|
1200an gara eta iparraldetik datorren beilari bati Jakobe bidea erakutsi
|
behar diozu
. Plano bat egiten diozu.
|
2008
|
|
Idazlan biziki politak egin dituzue. Guk, militarrek, biziki maitatu ditugu eta, ene lagunen izenean baita ere Perdomo jeneralaren izenean, goretsi
|
behar zaituztegu
zinez. Urrezko medaila ez da zuen ikasgelarentzat baina beste batentzat, beste ikasle batentzat.
|
|
Haurrak haur dituk, sinpleki. Hire adineko haurrek eskolara joan
|
behar ditek
, lan anitz egin, jostatu eta burasoekin prestuak izan.
|
|
• Zenbat orrialde bete
|
behar dira
, Jauna?
|
2012
|
|
Egoeraz baliatuz, baiones batzuk aberastu baziren ere, erran
|
behar da
anitzek desabantaila larriak salatu zituztela: ezkontzaz kanpoko haur abandonatuak, kokorreraino beteak ziren erietxe militarrak eta kutsadura arriskuak.
|
|
Erdi Aroan hiri handi baten sortzeko araudia. Eskualde bakoitzeko usaia eta ohiturak, Espainiako errege-erreginek errespetatu
|
behar zituztenak
.
|
|
BERMEAK esne behiak zuhaitz eta abarren moztea kabalen bazkatzeko. Egurra," familiaburu zintzo" gisa enplegatu
|
behar zen
.
|
|
• Kaian ikus daitezkeen eta zerrendetan agertzen diren bizpahiru inguraki izenda itzazu. Garraiatu
|
behar diren
salgaiak hiru maneretan inguratuak dira: kutxetan, upeletan edo barriketan, eta balotetan.
|
|
• Ontzi baten eraikitzeko, hainbat gai
|
behar dira
. Testuan izendatuak direnak atzeman itzazu eta bakoitzarentzat nondik heldu den eta zertan baliatua den errazu.
|
|
• Nazioko batzarrak erregularki bildu
|
behar dira
eta aburuak eta erabakiak pertsona bakoitzarenak izan behar dute eta ez ordenarenak.
|
|
• Nazioko batzarrak erregularki bildu behar dira eta aburuak eta erabakiak pertsona bakoitzarenak izan
|
behar dute
eta ez ordenarenak.
|
|
13 artikulua: Zergak herritar guzien artean banatua izan
|
behar du
, bakoitzaren aberastasunaren arabera.
|
|
Orduz geroztik, Estatua kleroaren ontasunen jabe zen; apezak estatuak pagatzen zituen eta konstituzioari leial egonen zirela zin egin
|
behar zuten
. Errefusatzen zutenek (apez" hezigaitzek" edo" ukogileek") Aita Sainduaren sostengua zuten.
|
|
Eskualde bakoitzeko usaia eta ohiturak, Espainiako errege-erreginek errespetatu
|
behar zituztenak
.
|
|
Urte guziez bat bederen harrapatzen dute hemen edo Donibane Lohizunen. Balearen atzemateko, harekin gudukatu
|
behar baita
, arrantza guziz lanjerosa da, eta baleak bere buruaren defenditzeko duen karrarengatik, zaurituak maiz izaten dira. Balearen parte bat saltzen da haragi fresko gisa eta erraten da haragi arras ona dela; beste partea gazitzen dute eta, urin berezia daukan burutik, olio tona zenbait ateratzen dute.
|
|
" Baiona gune gotortua da, artilleriaz ongi hornitua eta harresi biziki lodiez inguratua. Gune zenbaitetan, intak ere badira.(...) Legoa erdi bat bada ozeanoaren eta hiriaren artean baina itsasontziek hiru oren
|
behar dute
ibaian gora jiteko;(...) La Lande deitzen den ibaia ez da hirian sartzen, baizik eta harresietarik hara iragaten. Hiria, La Nive izeneko beste ibai batek zeharkatzen du eta hiritik ateratzean La Lande ibaian sartzen da(...).
|
|
Frantzisko Vitoriak azaldu zuen herrien arteko harremanak bakoitzaren eskubideetan oinarritu
|
behar zirela
eta ez indarkerian.
|
|
Bere erregealdian (1515-1547) Frantses I.a erregeak 1 eta 2 dok., erresumaren batasuna azkartu zuen Villers-Cotterêtseko ordenantzari esker. 51 artikuluaren arabera, parrokia bakoitzeko erretoreek bataio erregistroa sortu
|
behar zuten
eta 111 artikuluaren arabera, frantsesak latina ordezkatu zuen agiri administratiboetan. 3 dok. Hizkuntzez eta dialektoz aberats zen erresuman, frantsesa hizkuntza ofiziala bilakatu zen.
|
2013
|
|
Emazteak bere baitan gogoetak egin zituen bere arbasoen lurrak utzi
|
behar zituelako
.
|
|
Emazteak bere baitan gogoetak egin zituen bere arbasoen lurrak utzi
|
behar zituelako
.
|
|
• Ez dakit aitortu
|
behar dizudan
... Duela hamaika hilabete, etxetik ekarri nuen katilu bat neukan, amak eskaini zidana...
|
|
◦ Ez dakit aitortu
|
behar dizudan
... Duela hamaika hilabete, etxetik ekarri nuen katilu bat neukan, amak eskaini zidana...
|
|
Ez bat, ez bi, eltzegileak ireki zuen labea, aliketa luzeez katilu gorri-gorria atera eta kendu! Ez ote zuen egun oso bat igurikatu
|
behar
labea hoztu arte. Baina zer mila deabru!
|
|
Ez bat, ez bi, eltzegileak ireki zuen labea, aliketa luzeez katilu gorri-gorria atera eta kendu! Ez ote zuen egun oso bat igurikatu
|
behar
labea hoztu arte. Baina zer mila deabru!
|
|
Gainera, uhinek itsasoko ur ziliporta erregarriak igortzen dituzte gelditu gabe. Ondorioz, itsas ezpondetako landaredia baldintza horiei buru egiteko gai izan
|
behar da
.
|
|
Aerohalino hitzak (grezieraz aero= aire eta halas= gatz) ulertzera ematen du belar horiek itsas ur zipriztinak eta haizea jasan
|
behar dituztela
, lehen aipatu bezala. Baldintza horietan bizitzeko gai diren landareak guti dira.
|
|
Landa goragoa izan dadin, haizetik gerizatuagoa izan
|
behar da
.
|
2014
|
|
• Zertako etorri
|
behar naiz
–Ez da haurrik han!
|
|
• Zertako etorri
|
behar naiz
–Ez da haurrik han!
|
|
Beti begiratzen dit! Iduri du zerbait erran nahi didala... edo segitu
|
behar dudala
! " dio bere baitan Behruzek.
|
|
Beti begiratzen dit! Iduri du zerbait erran nahi didala... edo segitu
|
behar dudala
! " dio bere baitan Behruzek.
|
2015
|
|
• Nola egin
|
behar
ote dut?
|
|
Igogailua berriz hartzekotan zen, pentsaketa gelditu zelarik. " Menturaz kuboak hartu
|
behar dizkiot
, bestenaz hona itzuliko da eta egin dudan guzia alfer izanen da."
|
2016
|
|
Bermeak baino urrunago begiratzea (heldu
|
behar den
jomugara buruz).
|
|
◦ Objektuak kutxa batetik bestera eraman
|
behar dira
binaka, bata gidari, bestea tiraka edo pusaka.
|
|
◦ Bi talde, kolore ezberdinetakoak. Azeriek untxien buztana harrapatu
|
behar dute
. Untxiek azeriak saihestu behar dituzte.
|
|
Azeriek untxien buztana harrapatu behar dute. Untxiek azeriak saihestu
|
behar dituzte
.
|
|
◦ 10 puntu kausitu
|
behar ditut
, gida-baimena erdiesteko (baimen berdea, laranja, gorria).
|
|
Igeriketan, emozioek leku handia dute, igeri egiteko, arriskuak hartu
|
behar baitira
. Bestalde, igeri egiteak plazera ere ematen du:
|
|
Bizkitartean, igeri egiten jakiteak segurtasuna ekartzen baitu, pedagogia-taldeak ahalaz igeriketa hautatu
|
behar du
ingurumenak hala uzten duenean.
|
|
Hala ere, igeriketa ez da kirol eta gorputz hezkuntzako bide bakarra izan
|
behar
. Beraz, lehen mailako 2 eta 3 zikloei dagokien proiektu orokorraren parte da, eta, baldintzak egokiak baldin badira, 1 zikloan ere egiten ahal da, bereziki handiekin." (Igeriketari buruzko zirkularra, 2011ko uztailaren 7a).
|
|
• Urean murgiltzeko, apnean egon
|
behar da
, eta gero ahotik hats hartu. Arnas hartzea aktiboa da, eta arnas botatzea ere (erresistentziaren kontra).
|
|
Jarduera eskola-proiektuan sartu
|
behar da
.
|