Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2017
‎Moro kuadrilla etxe aurreko parkean biltzen denean. Horiekin denekin eta gainera ijitoekin eskola partekatu behar dutenean gure seme-alabek. Elkartasunak pitzatzen hasten dira immigrazioak muturra gure bizimoduan sartzen duenean.
‎GuraSOSek nahi du «ahalik eta azkarrena» hastea prozesu parte hartzaile bat hondakinen kudeaketaren inguruan. «Posible egin behar dugu gure seme-alaben osasuna ahalik eta hobekiena bermatuko duen kudeaketa bat lortzea».GuraSOSek bertze behin berretsi du elkarrizketa eta negoziazioa dituela lehentasun, baina bide judizialari uko egin gabe. Auzibide bat baino gehiago hasi zituen iaz; errate baterako, EAEko Auzitegi Nagusiak ebazteko du ingurumen baimen bateratuaren aurka paratutako helegitea eta horren kautelazko etetearen eskaera.
2020
‎Irudia: cottonbroa Nola joan behar lukete gure seme-alabek patinete elektrikoan. Medikuek argi dute jarraibide hauen bidez saihestu ahal izango zirela azterketan ikusitako lesio gehienak:
2021
‎Eskolaz kanpoko zenbat dira gomendagarriak? Astelehenetik igandera ez, baina zenbat denbora eman behar dute gure seme-alabek eskolaz kanpo. Euskadiko Psikopedagogia Elkartearentzat, kontuan hartu behar da jarduera horiek haurrek ikasten eta aisian egiten dituztela.
‎Horregatik, tresna berri horiekin behar bezala lan egiteko modua faktore askoren mende egongo da: gurasoek ematen dioten arretaren mende, egoera jakin batzuk nola erabiltzen dituzten, seme-alabei ematen dieten interesaren mende, seme-alabek pantailatik haratago dituzten gizarte-harremanen mende… Nola jokatu behar dugu gure seme-alabek jokabide bortitz horiek ez egiteko. Gurasook ezin gara analfabeto teknologikoak izan.
2022
‎Izan ere, Ana Camachok dioenez, “edozein eduki bistaratzeak, ez zehazki tikak dituzten pertsonena, imitaziozko portaerak batzuetan, inkontzienteki, eta, nolabait, talde bateko kide izan nahi dut”. Horregatik egon behar da gure seme-alabek pantailak nola erabiltzen dituzten. “Tikt-en sindromea duten gaixoetan normalean ikusten diren tik-ak ez dira berdinak, baina ezaugarri asko dituzte tik funtzionalek. Gure ustez, gaixotasun soziomental masiboa, talde baten bidez berez zabaltzen diren portaera, emozio edo baldintzak barne hartzen dituena”, esan dute ikertzaile estatubatuarrek Ikt-ei buruzko azterketa hau. Eta nahaste berria dela dirudien arren, ez da hala. Kontsultatutako adituak azaltzen duenez, historian zehar gazteek tik funtzionalen agerraldiak izan dituzte.
‎Eta horietako bat ezohiko mugimenduak agertzea da, tik funtzionaletan gertatzen den bezala. Horregatik, erne egon behar dugu gure seme-alabekin. . Gizarte-uzkurdura, errendimendu akademiko txikiagoa edo mugimendu arraroak agertzea, hala nola, tik psikogenoak, gatazka psikologikoa izan daiteke.
‎Funtsezkoa da hori egitea? Argi utzi behar dugu gure seme-alabek teknologiarekiko duten erakarpena ez dela gurasoen errua gailu elektroniko bat oparitzeagatik. Pantailak orain dela gutxi iritsi ziren, eta bat-batean iritsi ziren, ia bat-batean, eta teknologia-konpainiek, ikastetxeek, kulturak berak ekarri zituzten.
‎Nola eta zergatik sortu eta zaindu behar duten gure seme-alabek beren nortasun digitala
‎Zehazki, «derrigorrezko sexu heziketa integrala» ezarri nahi dute hezkuntzako fase guztietan, «adostasunean eta tratu onetan oinarritutako sexu harremanak» sustatze aldera: «Erabaki behar dugu gure seme-alabek nola deskubrituko duten sexua; pornografia biolentoaren bidez, edo errespetua ardatz izanen duen heziketa baten bidez». Sexu heziketari buruzko kanpaina bereziak ere sustatuko dituzte ikastetxeetan, eta, horien barruan, antisorgailuak banatuko dituzte.
‎Gehiago oraindik, nahiz eta esaldi altruista dirudien, ikuspegi egoista dauka zera esaten dugunean ere: «Nolako mundua utzi behar diegun gure seme-alabei!». Gure seme-alabak aipatzen ditugunean, gu geu aipatzen ari gara, niak hor jarraitzen du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia