Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 126

2004
‎Asko, eta inork aukera berdintasuna urratzen ari denik ez dio. Halaber, euskararen kasuan gutxieneko ezagutza erakutsi behar den administrazioan ez da berdin agertu behar gaztelaniaren kasuan. Izan ere, antza denez, mundu guztia gaztelaniazko lehenengo, bigarren, hirugarren eta laugarren hizkuntz eskakizunen jabe da.
2005
‎Eta bestetik dudarik gabe, AEK-k, gaur egun, oraindik, tristea da hau hola esan beharra baina, Korrikatik jasotzen du biziraupenerako behar duen diru minimoa. Gaur egun hori bermatua egon behar litzateke administrazioetatik, norbere hizkuntza ezagutzea oinarrizko eskubide bat baita, baina ez dago. Eta AEK-k, horri erantzuteko, Korrikaren beharra eta denaren beharra dauka.
‎Azken 25 urtetan gizartearen gain utzi da euskararekiko eta euskal kulturarekiko izan behar den sentsibilitatea. Giza mugimenduak behar du administrazio eraginkorra, administrazioak behar du giza mugimendua eta eskola administrazioaren zati bat da. Eskolak behar du giza mugimendua arrakasta izateko, eskolak behar du gizartearen lana.
2006
‎Kontzentrazioen eta gutun ireki baten bidez, Mugarik Gabeko Arkitektoek adierazi nahi dute etxebizitza duina izateko eskubidea funtsezkoa eta oinarrizkoa dela; Giza Eskubideen Adierazpenak eta Espainiako Konstituzioak jasotzen duten eskubidea. “Beraz, ondasun hori gizarteko talde guztiei helarazi behar zaie, eta betebehar bihurtu behar da administrazio guztientzat, gizartearen ‘kontzientizazio’ batetik pasatuta”. Diru-sarrera ertainak dituen pertsona batentzat zaila bada etxebizitza bat erostea, are zailagoa da beti lanik ez dutenentzat eta, beraz, ezin badute soldata duina izan:
2007
‎Ez. Uste dut, hala ere, behar dela administrazioarekin elkarrizketatu, administrazioa beharrezkoa delako, eta saiatu behar da beste iritzi bat ematen.
‎Hurrean ere, postulatu horiek lagundu egiten dute, gastu publirioztatutako betekizunak betetzen. Betekoaren eretzean, Konstituzioak ondokizun horien arabera, bateko, gastu publikoaren banaketa ekitatiboa izan behar da, eta bideratu behar da doakotasuna finantzatzera-helburu hori du programazioak-; besteko, gastuaren hezkuntza-etekina optimizatu behar da, eta zaindu behar dira administrazioaren gardentasuna eta hezkuntzaren kalitatea-hori partaidetzarekin ziurtatzen da-. Hezkuntza-esparruan, gizarte-kontrol hori eta gardentasun-betebehar hori modu zuzenagoan ezarri zaie guraso, irakasle eta ikasleei, botere publikoei baino.
‎EKren 24 artikuluan aitortutako defentsa-eskubideak errespetatzeko betebeharra, administrazioaren zehapen-prozeduretan ere aplikatu daitezkeenak (hau da, administrazioak zehapen-prozedura dagoela eta horren arrazoiak zein diren jakinarazi behar du, interesdunari entzun behar dio, etab., maiatzaren 23ko 172/ 2002 KAE; urtarrilaren 20ko 9/ 2003 KAE?). Era berean, azpimarratu behar da administrazioaren zehatzeko ahala agintari judizialek kontrolatzen dutela eta auzitegiek berrikusi dezaketela (EKren 106 art.). Horrez gain, ebazpen judizialen mendekoa da, «gauza epaituaren» eragingarritasuna eta «non bis in idem» printzipioa direla bide (oro har, egitate beragatik ezin dira bi zehapen ezarri, bata penala eta beste administratiboa). Zehapen bikoitza onargarria den kasuetan (gailentasun bereziko loturak, etab.), administrazio-zehapena ebazpen judizialaren araberakoa da erabat (modu horretan, zigor arloko organo judizial batek egindako gertaeren kalifikazioa loteslea da administrazioarentzat).
‎The Journal of Neurology, Neurosurgery and Psikhiatry aldizkarian argitaratutako azterlan baten arabera, Europar Batasuneko bederatzi herrialdetan egina, besteak beste, Espainia, funtsezkoa da gaixotasun horretarako fase goiztiarrenean onartutako tratamenduei ekitea, progresioa moteldu, gaixoaren bizi-kalitatea handitu eta horrekin lotutako kostu eta asistentzia-kargen metaketa atzeratu ahal izateko. Gaixoaren laneko produktibitatea murrizteak eritasun horren ondoriozko kostu ekonomiko handiena dakar; izan ere, gaixoen %33tik %45era erretiro aurreratua eskatu behar zaio administrazioari. Geneak eta ingurunea Esklerosi anizkoitza eragiten duten kausak zein diren ez dakiten arren, teoria orokorrenak ezaugarri genetiko eta ingurumenekoak ditu oinarri, eta horiek elkarrekintzan jarduten dute, organismoaren erantzun immune anomala bat abian jarriz.
2008
‎Eztabaidaren muina, hortaz, harago dago gure ustez: zein euskaratze-teknika erabili behar dugu Administrazioaren testuak ulergarriak eta zuzenak izateko. Zergatik beti testuak euskarara itzuli behar izate hori?
‎1 Estatutuetan agerrarazi behar da administrazioaz arduratuko den organoaren egitura, eta zehaztuko da administrazio hori nori ematen zaion:
‎Haatik, administrazio-ebazpen edo epai irmoak adierazten duenean tributu-zorra desegokia dela, zor hori etetearen ziozko bermeen kostua ordaindu behar dio Administrazioak subjektu pasiboari. Tributu-zorra zati batean bakarrik desegokia izango balitz, zergadunak emaniko bermea lainean txikituko litzateke, eta zati horretan izandako kostua bakarrik ordaindu beharko lioke Administrazioak.
‎Tributu-zorra zati batean bakarrik desegokia izango balitz, zergadunak emaniko bermea lainean txikituko litzateke, eta zati horretan izandako kostua bakarrik ordaindu beharko lioke Administrazioak. Aurrekoaz gain, bermea izan den bitartean berandutza-korrituak ere ordaindu behar du Administrazioak, interesatuak halakorik eskatu ez badu ere. Lurralde erkidean, berandutza-korrituok legezko korrituak izango dira kasu honetan.
‎Esan behar da manu horrek ukitzen dituela botere legegilea eta betearazlea. Batetik, Parlamentuan aurrekontuen tramitazioa gauzatzen den bitartean ezin da zuzendu edo aldarazi Herri-zorraren zuzkidura; bestetik, Herri-zorrak eratorritako betebeharrak gauzatu behar ditu Administrazioak, eta ezin aipa dezake krediturik ez dagoela, betebeharrok ez betetzeko aitzakia moduan.
‎Zergekin alderatuta, kontribuzio berezietan beti egon behar da Administrazioaren jarduketen bat. Edozein kasutan ere, tasekin konparatuz gero, berriz, kontribuzio berezietan administrazio-jardunak interes orokorra bete nahi du, nahiz eta pertsona jakin batzuei onura berezia ekarri?, tasen kasuan Administrazioaren jarduna norbanakoak eskatzen duen bitartean (tasen bidez, beraz, banakako arazoak konpondu nahi dira).
‎TLOren 8 artikuluak erreserba hori aipatzen ez duen arren, badira hori baieztatzeko arrazoiak: hasteko, tributu-betebeharraren oinarrizko osagaiak lege-erreserbapean daude, eta duda-izpirik gabe, subjektu aktiboa horietariko bat da; horrez landara, administrazio-jardueraren legezkotasun-printzipioaren arabera, legeak eratxiki behar dizkie Administrazioaren organoei euren eskumenak.
‎Ezaugarri hori azal daiteke interes publikoa tartean dagoelako, alegia, interes horren menpean jardun behar duelako Administrazioak. Legeak tributua biltzeko agindu dio Administrazioari, baina biltze hori ezin daiteke edozein modutara gauzatu, legeak berak ezarritako moduan baizik.
‎Tributu-betebeharrak izaera aginduzko eta indargabeezina du bi-biontzat. Horren azalpena bilatu behar dugu Administrazioak bete behar duen interes publikoan. Ildo horretatik, Administrazioak legearen aginduz kobratu behar du tributua, are gehiago, legeak esaten duen pertsonari kobratu behar dio tributu hori (gorago esan bezala, norbanakoen arteko itunak alderdien artean bakarrik dute eragingarritasuna, ez harreman juridiko-tributarioetan).
‎Aurrekoaz gain, enbargoaren kasuan, zordunaren ondasunaren aurkako exekuzioa eragozten dituztenak erantzule solidario bihurtuko dira (42.2 artikulua). Erantzukizuna zehapen, errekargu eta berandutza-korrituen gainean ere izango da, baina erantzukizuna mugatu behar da Administrazioak enbargatu edo besterendu zukeen ondasunen balioraino.
‎Administrazioak eska diezaieke subjektu pasiboei euren egoitza non dagoen adierazteko (TLOren 48.3 artikulua). Norbanakoak, bestalde, egoitza aldatzen duen bakoitzean, horren berri eman behar dio Administrazioari. Subjektuak eginbehar hori betetzen ez badu, Administrazioak aurreko egoitzan gauzaturiko jarduna eta horra bidalitako jakinarazpen guztiak baliozkoak dira, eta ondorioak sortaraz ditzakete.
‎Zuzenbide publikoan gertatu bezala, tributuak aplikatzeko egintzak eragingarriak izan daitezen, jakinarazi egin behar dira; gainera, Konstituzio Auzitegiaren jurisprudentziari ekinez, jakinarazpena administrazio-prozeduraren oinarrizko printzipioa da, babesgabetasuna saihesteko. Arlo honetan, aintzat hartu behar dugu Administrazioak duen autobabesa, egintzak adierazi eta betearazteko. TLOren 102 eta 109.etik 112.era arteko. artikuluek arautzen dute jakinarazpena.
‎Horren bitartez, Administrazioak tributuaren zenbatekoari buruzko behin betiko adierazpen aldaezina ematen zuen. Egintza hori gauzatzeko, egiaztapen fasean lorturiko datuak hartu behar zituen Administrazioak kontuan eta, horren ondorioz, behin-behineko likidazioa baiezta edo alda zezakeen.
‎Salbuespenaren barruan, kontabilitate-irregulartasunak edo bestelako faltsutze instrumentalak ere sartzen dira, baldin eta horiek tributu-zorrari lotuta badaude. Kasu horretan, erregularizazioa gertatu behar da Administrazioak egiaztatze-jarduketak iruzurgileari jakinarazi aurretik, edo, jakinarazpenik egin ezean, kereila zein salaketa jarri aurretik.
‎Alor honetan, gatazka azaldu da eginbehar baten eta eskubide baten artean. Eginbeharrari dagokionez, subjektu pasiboek zerga-egitatearen datu eta ziurtagiriak eman behar dizkiote Administrazioari (TLOren 29.2 artikulua). Eskubideari ekinez, aldiz, guztiok dugu geure buruaren aurka ez aitortzeko eskubidea, edota errudunak garela ez aitortzeko eskubidea, hots, isilik egoteko eskubidea (Konstituzioaren 24.2 art.).
‎Eginbehar orokorra arauek ezartzen dute, subjektu jakin batzuei begira eta datu zehatzak eskatzeko. Horren ariora, datuak aldizka komunikatu behar zaizkio Administrazioari, eta horiek ez dute subjektu zehatzarekin edota tributu jakinarekin zuzeneko loturarik.
‎Balorazioa loteslea izan behar da Administrazioarentzat. Eskaera zerga-egitatea burutu baino lehen aurkeztu behar da, edota tributuaren legeak ezarritako epeetan; eskaerarekin batera, zergadunak balorazio-proposamena aurkeztu behar du.
‎Berandutza-korrituak Administrazioak likidatu behar ditu. Kasu batzuetan, aurretiaz likidatzen ditu, hain zuzen ere, korrituak sortzeko epealdia Administrazioak dakienean (esate baterako, gerorapenetan); epealdiak iraupen zehaztugabea duenean, ostera, epealdi hori amaitu arte itxaron behar du Administrazioak (berbarako, errekurtsoagatik egintza eteten denean).
‎Administrazioko eta hedabideetako hizkeretan testu-mota ezberdinak ditugu eta aukera handiagoa edo txikiagoa izan dezakegu sintaxi zurrunagoa edo askeagoa era-biltzeko eta lexikoa hautatzeko. Ez dugu uste hizkera bera erabili behar denik administrazioan bando bat egiterakoan edo erakunde batetik bestera txosten tekniko zehatz bat igorri behar denean. Lehenengoan hizkera arruntetik gertuago ibili behar genuke eta hiztegi arrunta eta lexiko giltzarria baliatu, eta arlo bereko teknikarien arteko komunikaziorako erabili terminologia teknikoa, Cabrék eginiko sailkapena gogora ekarriz.
‎Kopuru horretatik haratago, zergadunek zerga ordaindu beharko dute. Sarien atalean ez dira aitortu behar Administrazioak sustatutako sarietan lortutako irabaziak, hala nola Loteria Nazionaleko apustu eta zozketak eta kinielak. Gurutze Gorriak edo ONCEk (Espainiako Itsuen Erakunde Nazionala) saltzen dituzten loteriak ere ez dira fiskotik pasatzen.
‎Ingurumen Deklarazioa. Proiektu batzuek azaldu behar duten zinpeko agiri bat, zeinean indarrean dagoen ingurumen legedia bete egiten dutela frogatzeko aurrekariak ematen dizkioten hori hala den erabaki behar duen administrazioari.
‎Euskararen Nafar Kontseiluak atzo egindako bileran erabakitakoaren arabera, euskara gehiago balioetsi behar da administrazioan; Nafarroako Gobernuak alor hori arautzeko berriki egin duen dekretuaren zirriborroan azaltzen dena baino gehiago balioetsi behar da, hain justu.
‎«Emakumeen kontrako indarkeriari aurre egiteko baliabideak eta bitartekoak areagotu behar ditugu administrazioek. Baina erakundeen inplikazioa ez ezik, kontzientziazio unibertsala behar da arazo horri aurre egiteko».
2009
‎Loiola-Etxea edo Salhaketaren moduko elkarte pribatuek ehundik gora ekimen dituzte martxan-ikus koadroa-, baina Manzanosen esanetan, babes administratibo txikia dute, diru-laguntza gutxi eta ez dute egitura bateraturik; ondorioz, arazoa gainditzeko adabakiak baino ez dira. " Preso ohiekin osasun, lan, hezkuntza, familia-laguntza arloan dagoen hutsunea guk betetzen dugu; eskandalagarria da lan hau guk egin behar izatea administrazioak ez duelako egiten. Pisua daukagu ateratzen direnentzat, eta kreditu batekin ari gara ordaintzen, babes ekonomikorik gabe.
‎Lehenik, arrantzarako baimena berritzeko baldintzak zorrotz betetzea eskatzen zaie arrantzaleei. Horiek, urtero-urtero, harrapatutakoaren datuak jasotzen dituen koaderno bat entregatu behar diote administrazioari. Hala, lehen eskuko informazioa jasotzen dute, bai administrazioak, eta bai ikertzaileek.
‎administrazioa sortzen eta euskararen estandar bat indartzen enplegatu ditugu azken urteotako indar nagusiak. Estandarizazioak erantzun bizkorrak eman behar zizkion administrazioaren hedapenari, eta geure buruak zoriontzeko moduko lorpenak irabazi ditugu bidaia horretan. Baina administrazioaren premia linguistikoei erantzun beharrak izan du eragin kezkagarririk ere.
‎Guraso euskaldunek ere eskubidea izan beharko dute espainiera hitz egiteko adina ikasten ez den ikasketa-ereduan seme-alabak eskolatzeko. Euskaldunok eskubidea izan behar dugu Administrazioan sartzeko espainiera jakin beharrik ez izateko edota administraziora norbait espainieraz jardunez doanean espainiera ez dut ulertzen, euskaraz mesedez esateko. Neurri berbereko txanpona alegia.
‎Beasaingo kasuan, Dekretu horren arabera eskola publikoa gutxienez lau modu desberdinetan antolatzeko aukera dago. Zer irizpide jarraitu behar du administrazioak antolaketa bat edo bestea ezartzeko orduan. Irizpide ekonomizistak, irizpide pedagogikoak, irizpide demokratikoak, edo bestelako irizpideak?
2010
‎Hori ondo ulertu duten ekimen kulturalak dira mundua euskal koloreekin ere aberastu dutenak. Izan ere, aldatu behar dute administrazioaren, gizarte zibil autoeratuaren eta merkatuaren arteko harremanek, konplizitateak falta dira, baina horrekin batera gure bisioa finkatzea, euskal kulturgintza espazio publikora modu beregainean jasotzeko adorea eta ahalegin hori klabe berriekin gorpuztea dira momentu hauetan eginkizun behinena, besterik ezean, hori badagoelako euskaldun garenon esku, behin eta berriz erakusten ari ...
‎DBHrako Ostadar proiektuaren sorkuntza ere orduan hasi zen, eta geroago kaleratu zen. Eta Ikastolen Elkarteko buruek LOGSEren lanketan parte hartu zuten adituekin ere harremanak finkatu zituzten, ikastola bakoitzak bere hezkuntza proiektua eta curriculuma aurkeztu behar ziolako administrazioari.
‎– Zein informazio argitaratu behar du administrazioak?
‎– Arau edo planen proiektua argitaratu behar du administrazioak.
‎Kutsaduraren Prebentzio eta Kontrol Legeak ere baimen integratua arautzendu. Horiek autonomia-erkidegoek eman diezazkiekete eskatzen duten enpresei.Azpiegitura eta instalazio handiak eta ingurumenean eragin handia duten instalazioak eraikitzeko eskabidea aurkeztu behar zaio administrazioari. Baimen horrekhondakinak botatzen uzten du muga zehatzen barruan (Garcia Ureta, 2005:
‎Funtzionarioen artean lanpostuak desagertu egingo dira administrazio elektronikora erabat pasatuta? “Kontuan hartu behar da administrazio askok hamarkadatan, baita mendeetan ere, paperekin lan egin dutela” Ez da funtzionarioen lanposturik desagertuko administrazio elektronikora igarotzeagatik. Urratsa ez da berehalakoa, ez ordezkoa; administrazio elektronikoa eta administrazio tradizionala elkarrekin bizi dira.
‎Onuradunak etxetresna elektrikoak bere erabilerarako erabili eta ohiko bizileku iraunkorrean instalatu behar ditu. Gainera, banku-kontu bat izan behar du Administrazioak diru-laguntzari dagokion dirua sartzeko. Onuradunak diru-laguntza jaso dezakeen etxetresna elektriko bakoitzeko laguntza bat jaso dezake.
‎Etxebizitzaren arazoari soluzio on bat emateko diru-baliabide handiak behar ditu administrazioak. Lurzorua garestia den lekuetan, eta hiritartze-kostu handiak direnean, ez litzateke etxebizitza publikoa eraiki behar.
‎Kudeaketa pribatua duten egoitza publikoak, zerbitzu pribatuen hitzarmena... Nola ulertu behar da Administrazioaren eta ekimen pribatuen arteko harremana?
2011
‎Eugiko eta Orbaizetako olen beste eredurik ez dago Nafarroan, eta Iberiako Penintsulan nahiz Europan, borboien industria arkitekturaren lekuko bakarrak dira. Bi harribitxiok leheneratu behar dituzte administrazioek.
‎Topagunean oso garbi dago, hiztunak trinkotu behar ditugu eta hiztunei guneak eta aukerak eskaini behar dizkiegu euskaraz bizitzeko. Besteak beste, badugu problema oso serioa, haur eta gazteekin lan egiteko baldintza ekonomiko zehatzak behar ditugu, laguntzak behar dituzu administrazioak egiten ez duena gizarte mugimendutik egin nahi baduzu. Halere, uste dut efikazagoa dela administrazioak eta gizarte mugimenduak elkarrekin lan egitea.
‎Arazoa ez da teknologia, hori instalatzeko egin behar diren administrazio-tramiteak baizik.
‎Osasun eta Gizarte Politika eta Berdintasun Ministerioak esparru-hitzarmeneko kontratuak sinatu ditu urtaroko gripearen aurkako txertoak hornitzen dituzten lau laborategirekin, Ministerioak sustatutako erosketa bateratu zentralizatuaren prozesuaren barruan. Hitzarmen hori sinatu ondoren, orain elkarrizketa-eta negoziazio-fasea hasi da hautatutako hornitzaileen eta 2011-2012 denboraldirako urtaroko gripe-txertoak erosteko kontratuak sinatu behar dituzten administrazioen artean. Leire Pajínek zuzendutako sailak adierazi zuen.
‎Alde horretatik, lege-hutsune handia dago. Espainian lege-hutsune handia dago etxeko hezkuntzari buruz Horregatik, batzuetan, batez ere haurra deskolarizatzen denean, etxean hezten duten familiek aurre egin behar diote Administrazioari. Hala ere, kasu gehienetan, salaketak ezetsi egiten dira, egiaztatzen baita ez direla eskola-absentismoko egoerak eta haurrek behar bezalako hezkuntza-arreta jasotzen dutela etxean.
‎Hizkuntza bat normalizatzeko ezinbesteko baldintza da herri gogoa, eta hori badagoela maiz aditzera eman du herri honek. Ondorioz, herri-gogo horri bide eman behar diote administrazioek dagokien arduran, bai eta udalek ere.
2012
‎«Erdigunean kokatutako geltoki batek noranahi iristeko erraztasuna lehenesten du, baina autobusek geltokira iristen galduko duten denboraren kontura». Irizpide horiek aintzat hartu behar ditu administrazioak, Robusteren esanetan. Izan ere, arrazoi horiengatik herritarrek ez badute garraio publikoa erabiltzen, garraio azpiegiturek eta zerbitzuek ez dute errentagarritasun sozialik ezta ekonomikorik izango.
‎Euskaldunok burutu behar dugu lan hori, ezinbestean, gure hizkuntzaren erabilera eta hedapena euskararen ikuspuntutik bermatzeko. Eta hori egin ahal izateko, garrantzi handia eman behar zaie aurrez aipatutako hizkuntza baliabide horiei guztiei, behar besteko baldintzatan jarri behar ditu administrazioak, euskarazko aukerak benetan ugaltzeko beharra dago eta horren aldeko hautua egiteko garaia ere bada. Euskararen normalizazioa ezin da inongo baldintzapean, zalantzan edo kinka larrian jarri.
‎Helegitea jarri zion udalak erabaki horri, eta arrazoia kendu dio orain Justizia Auzitegi Nagusiak. Euskarazko ahozko eskakizunei kasu egiteko gai izan behar du administrazioak, horretarako behar beste baliabide baldin baditu, auzitegien esanetan. Europako Hizkuntza Gutxituen Ituna ekarri dute gogora auzitegiek.
‎Akuikulturako aditu honen esanetan, sektorea antolatzeko planak egin behar lituzkete administrazioek, eta ingurumen-jarraipena egiteko bitartekoak jarri; horretaz gain, informazio gehiago eman behar zaie kontsumitzaileei, osasunarentzat eta ingurumenarentzat onena dena hauta dezaten.
‎Baina asko dago lantzeko: batez ere, sektorea antolatzeko eta ingurumen-jarraipena egiteko planak egin behar lituzkete administrazioek, eta ez ekoizleen enpresek, eta inbertsioak ere egin behar lirateke ingurumen-eragin txikia duten ekoizpen-sistemak sustatzeko.
‎Idazkia posta arrunt bidez edo posta elektroniko bidez bidali beharko litzateke, dokumentuaren tamaina dela-eta ia ezinezkoa baita beste bitartekoren bat erabiltzea (SMS). Dena den, lehenik eta behin kontuan hartu behar da Administrazioak onartzen ote duen era horretako komunikazioetarako e-maila erabiltzea. Onartzen badu, hobe litzateke teknologia berriak baliatzea, posta arruntarekin alderatuta abantaila ugari eskaintzen baititu e-mailak; izan ere, azkar eta edozein unetan bidal daiteke, Interneterako sarbidea duen edozein ekipo edo gailutatik; erabakia hartu behar duen hartzaileari zuzenean bidal dakioke; sistema merkea da...; eta, horrez gain, papera aurrezten da, eta hori kontuan hartu beharrekoa da beti.
‎Ez dugu ahaztu behar administrazioek oinarrizko curriculum-diseinuaren bidez egiten duten proposamena lehen aukeran oinarritzen dela, hau da, curriculum-arloen araberako programazioan. Horrek ez du esan nahi, hezitzaileek hirugarren zehaztapen-maila, ikasgelako programazioa,, nahitaez?
‎Jende askorentzat harrigarria da horrelako komunikazioak jasotzea, uste baitute zuzen jokatu dutela eta ez dutela zigorrik merezi; beste batzuek badakite hutsegite bat egin dezaketela eta Ogasuna ez dela konturatuko espero dute. Isunaren arrazoiak argi eta garbi ulertu ez baditu, zergadunak ahal bezain laster joan behar du Administrazioaren bulego batera, egin dituen akatsak azal diezazkioten. Zerga Agentziako departamentuetan, penalizazioaren arrazoiak eta une horretatik aurrera egin beharreko urratsak argituko dizkizute.
‎Beste kasu batzuetan, Zerga Agentziak berak egiten du aitorpena modu desegokian, herritarraren aurrean, eta hark sinatu besterik ez du egiten. Hasiera batean, pentsa liteke erakunde horrek egin badu zirriborroa edo adierazpena, ez lukeela pertsona zigortu behar Administrazioak egindako akatsengatik. Baina ez da horrela:
‎Eta konplexurik lagundu behar dugu gure hizkuntza, Ingalaterran beren hizkuntza laguntzen duten moduan, edo Irlandan, edo Alemanian. Komunikabideen garrantzia gero eta handiagoa denez, euskarazko komunikabideak hizkuntz-normalizazioaren arlo estrategikotzat jo behar ditu administrazioak".
2013
‎Trebakuntza-ekintzarako behar den administrazio-dokumentazioa egiteaAsiegu SM Europako Mendietako herri txiki bateko asturiar enpresa bat da.Sagardoa eta Cabrales gazta egiten dute. Egiten dituzten produktuak oso preziatuak dira eskualdean bertan zein kanpoan.Udan, txangoak antolatzen dira, eta bisitariek haiek dastatzeko aukera izaten dute Naranjo de Bulnes paregabea aurrean dutela.Gero eta fama handiagoa dute, eta azkenaldian turista frantses askoren bisita hartzen dute.Hala, bada, bisitarien egonaldia ahalik eta atseginena izan dadin eta, bide batez, enpresak salmentak handitu ditzan, zuzendariak erabaki du trebakuntza-plan bat egitea langileen frantsesaren maila hobetzea.Trebakuntza-ekintzarako behar den administrazio-dokumentazio hau egin behar dugu.a) Ikastaroaren egutegia.b) Ikastaroaren ordutegia.c) Hautatutako parte-hartzaileen zerrenda.d) Entregatutako materialaren kontrol-orria.e) Asistentziaren kontrol-orria.f) Kalitateari edo gogobetetzeari buruzko gogoeta.a) Trebakuntza-ekintza astelehenetik ostegunera izango da, apirilean eta maiatzean, egutegi honen arabera (4.3 irudia): APIRILAAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstiralaLarunbataIgandea123456789101112131415161718192021222324252627282930MAIATZAAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstiralaLarunbataIgandea12345678910111213141516171819202122232425262728293031Eskola-egunakEskolarik gabeko egunak4.3 irudia.
‎Trebakuntza-ekintzarako behar den administrazio-dokumentazioa egiteaAsiegu SM Europako Mendietako herri txiki bateko asturiar enpresa bat da.Sagardoa eta Cabrales gazta egiten dute. ...iek dastatzeko aukera izaten dute Naranjo de Bulnes paregabea aurrean dutela.Gero eta fama handiagoa dute, eta azkenaldian turista frantses askoren bisita hartzen dute.Hala, bada, bisitarien egonaldia ahalik eta atseginena izan dadin eta, bide batez, enpresak salmentak handitu ditzan, zuzendariak erabaki du trebakuntza-plan bat egitea langileen frantsesaren maila hobetzea.Trebakuntza-ekintzarako behar den administrazio-dokumentazio hau egin behar dugu.a) Ikastaroaren egutegia.b) Ikastaroaren ordutegia.c) Hautatutako parte-hartzaileen zerrenda.d) Entregatutako materialaren kontrol-orria.e) Asistentziaren kontrol-orria.f) Kalitateari edo gogobetetzeari buruzko gogoeta.a) Trebakuntza-ekintza astelehenetik ostegunera izango da, apirilean eta maiatzean, egutegi honen arabera (4.3 irudia): APIRILAAs... Ikastaroaren egutegia.
‎Bestalde, zergadunak edozein unetan eska dezake gerorapena bertan behera uztea eta ordaintzeko dagoen zorra ordaintzea, sor litezkeen interesak aurrezteko. Horretarako, ordaintzeko gutuna eskatu behar dio Administrazioari, ordaindu beharreko zenbatekoa ordaintzeko.
‎Eta hori erreibindikatu behar dute enpresek". Gaineratu zuenez," enpresa-ekimenek bultzatu behar dute administrazioa, horrek ez dielako bere kabuz gainbehera-espiralei aurre egingo".
2014
‎Saretekek egindako bidea ia hutsetik hasi zenez, ia itsu-itsuan egindako apustua izan zen bai baliabide ekonomikoak jarri behar zituen administrazioarentzat, baita egitura horretan sartu ziren pertsona eta erakundeentzat ere. Sareteken ibilbidea aztertzea eta neurtzea beharrezkoa zen, eta horretan jardun du Eusko Jaurlaritzak azken boladan.
2015
‎Baina haien lana al da hori? Ez zuten horrelakorik egin beharko administrazioak benetako zerbitzu soziohezitzaileak eskainiko balitu».Fernandezek ez du zalantzarik izan. Berdintasuna, erantzukidetasuna eta kontziliazioa bultzatzeko neurri garrantzitsuena falta du planak:
‎Inaxio Agirrek, berriz, zera zioen Larrunen 70 zenbakian (2003ko azaroa): . Quebec, Belgika, Finlandia, Eslovenia eta abarreko ereduek frogatu dute pertsona baten hizkuntzak bizirauteko bere inguruan azpiegitura elebakar ia osoa behar duela administrazioan, irakaskuntzan eta lan munduan. (...) iruditzen zait hizkuntza-komunitate bakoitzak bere lurralde osoan lehentasuna baldin badu bakar-bakarrik dela bideragarria Europako herritarren hizkuntza-eskubideen berdintasuna.?
‎Familia-harrerahaurrak eta nerabeak babesteko neurri bat da, Administrazioak edo epaileak hartutakoa, haurraren edo nerabearen zaintzapertsona edo familia bati ematen diona, hura jagon, berekin eduki, zaindu, elikatu, haren arreta hartu eta heziketa integrala emateko betebeharrarekin, ordezko familia-bizitza bat edo jatorrizkoaren familia osagarri bat ematearren. Familia-harreraren esparru horren barruan, familia hartzaileakelkarlanean jardun behar du Administrazioarekin babes-eginkizun horretan.
‎Adopzio-espediente bat aurrera eramateko behar diren administrazio-jarduketak edo, hala badagokio, nazioarteko adopziorako behar direnak beti egingo dira indarrean dagoen zuzenbide-antolamenduan aurreikusitako araudiari jarraituz.
‎Baina erkidego edo eremu baten euskara hizkuntza ofizial izendatu izanaren ondorioak ezin dira mugatu, arlo publikoari dagokionean, administrazio eta zerbitzu harremanetara; alegia, hizkuntza ofizialaren ezagutza eta erabilera ezin dela soilik euskal hiztunekin –erreserbako indioak bailiran– harreman zuzena izan behar duten administrazio-zerbitzarien kontua izan: arlo politikoan ere ondorio zuzenak izan beharko lituzke hizkuntzaren estatus ofizialak.
‎Bien erdian Alvaro Miranda Ekonomia kontseilariak bularra atera zuen eta harro iragarri zuen foro hartan une hura baliatu behar zutela administrazioek inbertsio publiko bidez ekonomiatik tira egiteko. Mirandak aurreratu zuen handik gutxira UPNren gobernuak Navarra 2012 plana aurkeztuko zuela.
2016
‎Dena dela, esango dizut: ez dugu gauza handirik behar Administrazioaren aldetik.
‎biak berdinetik berdinera eta bakean. Tamalez, errealitatea ez da horrelakoa, eta, euskarak duen diglosia egoeratik normalizazio egoerara salto egiteko, lehentasunezko trataera eman behar zaio administrazio publikoetan».
‎Hortik jarraitu behar da». Aldaketa bat behar da administrazioan eta enpresa arloan, hala ere, haren iritzirako: «Hor oso rol garrantzitsua jokatu behar dute sindikatuek.
‎Ingurumen-hezkuntza eta prestakuntzarako programak ere diseinatu egin behar dira administrazioarentzat. Aldi berean, herritar guztiek ingurumen-informazioa eskuratzeko bideak hobetu, herritarren partaidetzarako bideak areagotu eta ingurumen-boluntarioak izateko aukerak ere eskaini behar dira.
‎Ozono poluitzaileari aurre egiteko hainbat ekintza egin ditzakegu herritarrok: Epe laburrera airearen kalitatea eta ekintza hobetzeko planak egin behar zaizkie administrazioei: dozena bat autonomia erkidego (Andaluzia, Aragoi, Balear Uharteak, Gaztela-mantxa, Gaztela eta Leon, Katalunia, Valentziako Erkidegoa, Extremadura, Madrilgo Erkidegoa, Murtziako Erkidegoa, Nafarroa eta EAE).
2017
‎7·· Azaldu zer datu jaso behar diren administrazio-egintzak dituzten dokumentuetan, izapidetzekoak barne (hau da, formalizatu beharreko dokumentuak).
‎8·· Oierrek lan egiten duen enpresa administrazio-prozedura batean sartuta dago alderdi interesduna den aldetik, eta instrukzio-fasean, zenbait alegazio aurkeztu behar ditu. Zer informazio bildu behar du administrazio-dokumentuak egin ahal izateko, enpre-sak aurkeztu beharreko dokumentuaren helburuak aintzat hartuta?
‎– Zer baldintza bete behar dituzten administrazio-egintzek efikazia eta baliozkotasuna izateko.
‎10·· Zer elementu izan behar dituzte administrazio-egintzek. Zer gertatzen da baten bat falta bada?
‎15·· Administrazioak prozeduretan zehatzeko ahalak baliatzen dituen kasuetan, zer egin behar du Administrazioak prozedura iraungitzen bada?
‎Administrazio-prozedura antolatzeko fasean, zer betebehar bete behar dituzte Administrazioak eta interesdunek?
2018
‎Ia erabat hutsik dauden herrietako bat euskaltegi bihurtzea. Bertara joan, herri batek behar duen administrazio guztia martxan jarri eta komunitate euskaldun bat eratu. Batzuk bertan biziko lirateke, agian, okupatutako etxe batean bezalatsu.
‎Aho-hortzetako kontsulta bat zabaldu baino lehen, lan-arriskuen prebentzioarekin lotuta, Euskal Autonomia Erkidegoan egin behar diren administrazio-izapideen artean honako hauek daude:
‎4 parrokia (Martinena, 2006b; Prada, Llavero eta Lopez, 2002), 14 komentu (Maquirriain, 1987; Azcona, 2007), katedraleko kalonjeak eta apezpikutegia zeuden Iruñean, eta Gipuzkoa erdia, Nafarroa gehiena eta Aragoiko eskualde zabal baten diozesiaren buru zen. Horri gehitu behar zaio administrazio eta auzietarako elementu guztiak zituela.100 Gotzainek eta, oro har, erlijioak, Iruñeko gizartean eta kulturan eragin handia izan zuten (Barrio, 1988). Jimeno Juriok deitu zuen" autoritarismo episcopal" izeneko erregimena ohiturak erreformatzen saiatu zen maiz, eta Erregeordea eta Apezpikua maiz pertsona bera izateak indartu egin zuen eragin hau (Jimeno Jurio, 1975, 222). 101
2019
‎Nutrizioan adituak diren gizarte bakoitzak berea du, eta, antzekoak izan arren, beti daude haren aldeko presio-taldeei keinu txikiak. Zer egin behar luke Administrazioak edari horiei dagokienez. OMEk azukrea dutenei tasak ezartzea gomendatzen du.
2020
‎Hori aitzin, tokian tokiko erabakitzeko gaitasuna zaio lehentasuna hidroelektrika zentralzainari: " Lehenik, Euskal Elkargoko hautetsiek, auzapezek, parlamentariek lurraldea berriz eskutan hartu behar dute administrazioaren blokatzearen parean. Ondotik, Paueko arrantza federazioak eta Ur Agentziak gelditu behar dute gure aukeren suntsitzen; ez baitute froga bakarra erakutsi zentralen kentzeak ingurumen mailan hobekuntza ekartzen duela".
‎Erruduntasun-printzipioa liskartsua da ere Zigor Zuzenbideko printzipioak mutatis mutandisezarri behar direlako Administrazio Zuzenbide Zehatzailean, KAk adierazi duen moduan Estatuaren ius puniendiaren egikaritza delako92 KAk, ordea, ez du esan nola egin behar den egokitzapen hori Zigor Zuzenbidetik Administrazio Zuzenbidera, eta doktrinak eta jurisprudentziak gabezia hori onartu dute93 Horregatik, egun, erruduntasun-printzipioa Administrazio Zuzenbide Zehatzailera ekartzeak bakarrik ustekabea uzten du k... 385 eta hur.), baina ez du ezberdintzen nahitako eta erruzko egitateen artean, horrek ekar ditzakeen bidegabeko ondorioekin (García Albero, 2001:
‎Krissie Ados ez banago, erreklama dezaket? Nola jokatu behar dut administrazioak erantzuten ez badit eta nire arazoa oraindik konpondu gabe badago. Erakundeari eskatu behar zaio, ala beste irtenbiderik badago?
2021
‎Bi hilabetez aritu zela dio Alvarezek. " Azkenean, Arartekoak arrazoia eman zion; esan zuen hiritar batek ez duela zertan jakin behar zein administraziotan jarri behar duen salaketa, eta horretan lagundu egin behar diotela administraziotik bertatik".
‎Lehenik Harrera eskertu du, Xistor bai eta familia guzia lagundu dituelakoz. Hainbeste urtez kartzelan egon ondoan, beharrezkoa dela ondoan pertsona batzuk ukaitea behar diren administrazio paperen betetzeko, medikuan ibiltzeko urratsak zein diren jakiteko... eta horiez gain sustengu morala ekartzen baitu.
‎Buru osasuneko baliabideak indartu behar ditu administrazioak?
‎Udaletan kontsumitzaileari laguntzeko dauden bulegoak edo autonomia-erkidego bakoitzeko Kontsumo Zuzendaritza Nagusia. Establezimenduan kopia bat geratzen bada ere, ez da nahikoa aurkeztutzat emateko; beraz, beste kopia bat eman behar diozu Administrazioari (hirugarren kopia bat geratuko zaizu, eta zigilua jarri behar dizute). Irudia:
‎Jaso dituzte Jaurlaritzaren eta Gipuzkoako Aldundiaren diru laguntzak ere. «Proiektu bereziak dira, eta ulertarazi behar zaie administrazioei ere zer ari diren laguntzen. Ez dira betiko inbertsio klasikoak.
‎Izurriaren unerik gorenean 700 bat izan zirela azaldu zuen. Kritiken harira, erantzun zuen «lan kargaren» araberako kontratazioak egin behar dituela administrazioak. Orain egindakoak sei hilabeterako kontratuak direla azaldu zuen, eta «beharrezkoa bada» luzatuko direla.
‎Hitzik gabe hasi zen maparen gainean puntuak seinalatzen eta keinuka eskatzen zion Malthusi noranzko batean edo bestean begiratzeko. Euren borondaterik ez daukaten jagoleek, noski, errutinak dauzkate programatuta, posizioak finkatuta, segurtasunaren izenean berritu behar liratekeenak baina, bestalde, zeren beldur izan behar zen administrazio nagusia hain ondo lotuta utzi zuen munduan. Beraz, zaindarien posizioak guztiz bat zetozen mapan ageri ziren puntu batzuekin.
‎Harrotasunez eta beldurrez gorde zuen, baina bazekien gutxi geratzen zitzaiola lur honetan, eta informazioa pertsona berezi bati uzteko gogoak erretzen zuen. Norbaiti esan behar zion administrazio nagusia sortu zutenetako baten semea zela bera, eta lekukoa hari pasa. Eta aitortu behar dugu ondo asmatu zuela nori kontatu; hautagairik onenetakoa zara, begira noraino iritsi zaren!
‎–Eginda dago hori, ala uste duzu tarte luzeagoa behar dugula administrazio nagusiarekin datu trukea egiteko?
2022
‎mifner Errugabetasun-presuntzioa, auziaren kida Edukiontzitik kanpo zaborra uzteagatik zigorra jaso baduzu eta ados ez bazaude, errekurtsoa aurkezteaz gain, lasai egon zaitezke: zu zeu izan zarela frogatu behar duena Administrazioa da. Eta, gainera, zentzuzko frogekin. — Herritarraren errugabetasun-presuntzioa Kasu batzuetan, herritar baten izena agertzen da kalean botatako etiketa batean (pakete batean, tiketa batean…), eta izen hori isuna jartzeko erabili da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
behar da 18 (0,12)
behar du 13 (0,09)
behar dugu 9 (0,06)
behar ditu 6 (0,04)
behar 5 (0,03)
behar dira 5 (0,03)
behar diren 5 (0,03)
behar dute 5 (0,03)
behar dio 4 (0,03)
behar duen 4 (0,03)
behar zaio 4 (0,03)
behar den 3 (0,02)
behar diote 3 (0,02)
behar dituzte 3 (0,02)
behar dela 2 (0,01)
behar ditugu 2 (0,01)
behar dituzten 2 (0,01)
behar duelako 2 (0,01)
behar lituzkete 2 (0,01)
behar zituen 2 (0,01)
behar zutela 2 (0,01)
behar denik 1 (0,01)
behar diotela 1 (0,01)
behar diozu 1 (0,01)
behar direlako 1 (0,01)
behar dituela 1 (0,01)
behar dituzu 1 (0,01)
behar dizkie 1 (0,01)
behar dizkiote 1 (0,01)
behar duela 1 (0,01)
behar duena 1 (0,01)
behar dugula 1 (0,01)
behar dut 1 (0,01)
behar duten 1 (0,01)
behar duzu 1 (0,01)
behar izatea 1 (0,01)
behar litzateke 1 (0,01)
behar luke 1 (0,01)
behar zaie 1 (0,01)
behar zaizkie 1 (0,01)
behar zaizkio 1 (0,01)
behar zen 1 (0,01)
behar ziolako 1 (0,01)
behar zion 1 (0,01)
behar zizkion 1 (0,01)
beharko 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
behar izan administrazio egin 3 (0,02)
behar izan administrazio nagusi 3 (0,02)
behar izan administrazio bete 2 (0,01)
behar izan administrazio enbargatu 2 (0,01)
behar izan administrazio ez 2 (0,01)
behar izan administrazio guzti 2 (0,01)
behar izan administrazio harreman 2 (0,01)
behar izan administrazio jarduketa 2 (0,01)
behar izan administrazio antolaketa 1 (0,01)
behar izan administrazio arduratu 1 (0,01)
behar izan administrazio ari izan 1 (0,01)
behar izan administrazio asko 1 (0,01)
behar izan administrazio aurretiaz 1 (0,01)
behar izan administrazio babes 1 (0,01)
behar izan administrazio bando 1 (0,01)
behar izan administrazio benetako zerbitzu 1 (0,01)
behar izan administrazio benetan 1 (0,01)
behar izan administrazio bera 1 (0,01)
behar izan administrazio blokeatu 1 (0,01)
behar izan administrazio bulego 1 (0,01)
behar izan administrazio dirulaguntza 1 (0,01)
behar izan administrazio edari 1 (0,01)
behar izan administrazio egiaztatu 1 (0,01)
behar izan administrazio egon 1 (0,01)
behar izan administrazio elkarrizketatu 1 (0,01)
behar izan administrazio eraginkor 1 (0,01)
behar izan administrazio erantzun 1 (0,01)
behar izan administrazio ere 1 (0,01)
behar izan administrazio errekerimendu 1 (0,01)
behar izan administrazio gardentasun 1 (0,01)
behar izan administrazio hedapen 1 (0,01)
behar izan administrazio hezkuntza 1 (0,01)
behar izan administrazio ikertu 1 (0,01)
behar izan administrazio inbertsio publiko 1 (0,01)
behar izan administrazio jarduera 1 (0,01)
behar izan administrazio jorratu 1 (0,01)
behar izan administrazio kalte 1 (0,01)
behar izan administrazio kontrol 1 (0,01)
behar izan administrazio kontu 1 (0,01)
behar izan administrazio langile 1 (0,01)
behar izan administrazio maila 1 (0,01)
behar izan administrazio oinarrizko curriculum-diseinu 1 (0,01)
behar izan administrazio onartu 1 (0,01)
behar izan administrazio organo 1 (0,01)
behar izan administrazio paper 1 (0,01)
behar izan administrazio prozedura 1 (0,01)
behar izan administrazio sartu 1 (0,01)
behar izan administrazio subjektu pasibo 1 (0,01)
behar izan administrazio sustatu 1 (0,01)
behar izan administrazio testu 1 (0,01)
behar izan administrazio tributu-betebeharpeko 1 (0,01)
behar izan administrazio ukan 1 (0,01)
behar izan administrazio zehatzeko ahal 1 (0,01)
behar izan administrazio zuzenbide 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia