Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2006
‎Kontzentrazioen eta gutun ireki baten bidez, Mugarik Gabeko Arkitektoek adierazi nahi dute etxebizitza duina izateko eskubidea funtsezkoa eta oinarrizkoa dela; Giza Eskubideen Adierazpenak eta Espainiako Konstituzioak jasotzen duten eskubidea. “Beraz, ondasun hori gizarteko talde guztiei helarazi behar zaie, eta betebehar bihurtu behar da administrazio guztientzat, gizartearen ‘kontzientizazio’ batetik pasatuta”. Diru-sarrera ertainak dituen pertsona batentzat zaila bada etxebizitza bat erostea, are zailagoa da beti lanik ez dutenentzat eta, beraz, ezin badute soldata duina izan:
2007
‎EKren 24 artikuluan aitortutako defentsa-eskubideak errespetatzeko betebeharra, administrazioaren zehapen-prozeduretan ere aplikatu daitezkeenak (hau da, administrazioak zehapen-prozedura dagoela eta horren arrazoiak zein diren jakinarazi behar du, interesdunari entzun behar dio, etab., maiatzaren 23ko 172/ 2002 KAE; urtarrilaren 20ko 9/ 2003 KAE?). Era berean, azpimarratu behar da administrazioaren zehatzeko ahala agintari judizialek kontrolatzen dutela eta auzitegiek berrikusi dezaketela (EKren 106 art.). Horrez gain, ebazpen judizialen mendekoa da, «gauza epaituaren» eragingarritasuna eta «non bis in idem» printzipioa direla bide (oro har, egitate beragatik ezin dira bi zehapen ezarri, bata penala eta beste administratiboa). Zehapen bikoitza onargarria den kasuetan (gailentasun bereziko loturak, etab.), administrazio-zehapena ebazpen judizialaren araberakoa da erabat (modu horretan, zigor arloko organo judizial batek egindako gertaeren kalifikazioa loteslea da administrazioarentzat).
2008
‎1 Estatutuetan agerrarazi behar da administrazioaz arduratuko den organoaren egitura, eta zehaztuko da administrazio hori nori ematen zaion:
‎Zergekin alderatuta, kontribuzio berezietan beti egon behar da Administrazioaren jarduketen bat. Edozein kasutan ere, tasekin konparatuz gero, berriz, kontribuzio berezietan administrazio-jardunak interes orokorra bete nahi du, nahiz eta pertsona jakin batzuei onura berezia ekarri?, tasen kasuan Administrazioaren jarduna norbanakoak eskatzen duen bitartean (tasen bidez, beraz, banakako arazoak konpondu nahi dira).
‎Aurrekoaz gain, enbargoaren kasuan, zordunaren ondasunaren aurkako exekuzioa eragozten dituztenak erantzule solidario bihurtuko dira (42.2 artikulua). Erantzukizuna zehapen, errekargu eta berandutza-korrituen gainean ere izango da, baina erantzukizuna mugatu behar da Administrazioak enbargatu edo besterendu zukeen ondasunen balioraino.
‎Salbuespenaren barruan, kontabilitate-irregulartasunak edo bestelako faltsutze instrumentalak ere sartzen dira, baldin eta horiek tributu-zorrari lotuta badaude. Kasu horretan, erregularizazioa gertatu behar da Administrazioak egiaztatze-jarduketak iruzurgileari jakinarazi aurretik, edo, jakinarazpenik egin ezean, kereila zein salaketa jarri aurretik.
‎Balorazioa loteslea izan behar da Administrazioarentzat. Eskaera zerga-egitatea burutu baino lehen aurkeztu behar da, edota tributuaren legeak ezarritako epeetan; eskaerarekin batera, zergadunak balorazio-proposamena aurkeztu behar du.
‎Euskararen Nafar Kontseiluak atzo egindako bileran erabakitakoaren arabera, euskara gehiago balioetsi behar da administrazioan; Nafarroako Gobernuak alor hori arautzeko berriki egin duen dekretuaren zirriborroan azaltzen dena baino gehiago balioetsi behar da, hain justu.
2010
‎Funtzionarioen artean lanpostuak desagertu egingo dira administrazio elektronikora erabat pasatuta? “Kontuan hartu behar da administrazio askok hamarkadatan, baita mendeetan ere, paperekin lan egin dutela” Ez da funtzionarioen lanposturik desagertuko administrazio elektronikora igarotzeagatik. Urratsa ez da berehalakoa, ez ordezkoa; administrazio elektronikoa eta administrazio tradizionala elkarrekin bizi dira.
‎Kudeaketa pribatua duten egoitza publikoak, zerbitzu pribatuen hitzarmena... Nola ulertu behar da Administrazioaren eta ekimen pribatuen arteko harremana?
2012
‎Idazkia posta arrunt bidez edo posta elektroniko bidez bidali beharko litzateke, dokumentuaren tamaina dela-eta ia ezinezkoa baita beste bitartekoren bat erabiltzea (SMS). Dena den, lehenik eta behin kontuan hartu behar da Administrazioak onartzen ote duen era horretako komunikazioetarako e-maila erabiltzea. Onartzen badu, hobe litzateke teknologia berriak baliatzea, posta arruntarekin alderatuta abantaila ugari eskaintzen baititu e-mailak; izan ere, azkar eta edozein unetan bidal daiteke, Interneterako sarbidea duen edozein ekipo edo gailutatik; erabakia hartu behar duen hartzaileari zuzenean bidal dakioke; sistema merkea da...; eta, horrez gain, papera aurrezten da, eta hori kontuan hartu beharrekoa da beti.
2016
‎Hortik jarraitu behar da». Aldaketa bat behar da administrazioan eta enpresa arloan, hala ere, haren iritzirako: «Hor oso rol garrantzitsua jokatu behar dute sindikatuek.
2022
‎Beno, aintzat hartu behar da administrazio mailan-eta burokrazia handi samarra dela, eta geuk garbi genuen ez genuela lan hori bizkar gain hartuko. Kemen-ek hartu zuen ardura hori.
2023
‎Zergekin alderatuta, kontribuzio berezietan beti egon behar da Administrazioaren jarduketen bat. Edozein kasutan ere, tasekin konparatuz gero, berriz, kontribuzio berezietan administrazio-jardunak interes orokorra bete nahi du-nahiz eta pertsona jakin batzuei onura berezia ekarri-, tasen kasuan Administrazioaren jarduketa norbanakoak eskatzen duen bitartean (tasen bidez, beraz, banakako arazoak konpondu nahi dira).
‎(197 artikuluaren 7 atala). Erregela berezi hori aplikatu eta artikulu bereko beste ataletan ezarritako zehapena ez aplikatzeko, tipifikatutako jokabidea gauzatu behar da Administrazioaren errekerimendua jaso aurretik. Ulerbidez, otsailean (likidazio-aldia hilabete horretakoa bada) luzatutako faktura baten BEZ sortua urte bereko ekaineko autolikidazioan sartu eta ordaintzen denean, Administrazioaren errekerimendurik gabe.
‎Araban sei hilabetekoa da epea, eskaera administrazio-organo eskudunean aurkezten denetik zenbatzen hasita. Epea igaroz gero ebazpen idatzirik gabe, eskaerari ezezkoa eman zaiola ulertu behar da administrazio-isiltasunagatik20.
‎zordunaren ondasunen gordailuzainak, ondasunen gaineko enbargoa kentzen laguntzen badute; eta zordunaren ondasunak edo eskubideak ezkutatzen edo eskualdatzen dituztenak edo horretan laguntzen dutenak, enbargoa ala kautelazko neurriak eragozteko edo oztopatzeko. Erantzukizuna tributu-zorraren eta zehapenen korrituen gainean izango da, baina erantzukizuna mugatu behar da Administrazioak enbargatu edo besterendu zukeen ondasunen balioraino. h) Abenduaren 10eko 34/ 2021 Foru-arauak erantzukizun solidarioko kasu berria sartu zuen Arabako TFAOn (42 artikuluko 4.bis puntuan). Horrela, Sozietateen gaineko Zergaren enplegua sortzeagatik kenkaria aplikatzean, administratzaileak erantzule izango dira adierazpen arduratsua ez badute bete, sexuagatik bereizkeriarik ez dagoela alokairuetan aitortuz gero.
‎Edozein kasutan, zorra erregularizatu behar da Administrazioak tributu-betebeharpekoari errekerimendua bidali aurretik. Eta tributuzko arau-hausteak gauzatzean erantzukizunetik askatzeko arrazoiak jorratu ditugunean esan bezala, aurretiazko errekerimendutzat hartuko dira tributu-betebeharpekoen tributu-zorra aitortzeko, erregularizatzeko, egiaztatzeko, ikuskatzeko, ziurtatzeko edo likidatzeko egiten diren administrazio-jarduketa guztiak, modu formalean tributu-betebeharpekoari horien berri emanez gero69 Aurretiazko errekerimenduak kudeaketa-organoek zein ikuskapen-organoek egin ditzakete; behin errekerimendua jasota ezin da zorra erregularizatu ezta epez kanpo aitortzeagatik ezarritako errekarguak ere aplikatu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia