2008
|
|
Eztabaidaren muina, hortaz, harago dago gure ustez: zein euskaratze-teknika erabili
|
behar dugu
Administrazioaren testuak ulergarriak eta zuzenak izateko. Zergatik beti testuak euskarara itzuli behar izate hori?
|
|
Tributu-betebeharrak izaera aginduzko eta indargabeezina du bi-biontzat. Horren azalpena bilatu
|
behar dugu
Administrazioak bete behar duen interes publikoan. Ildo horretatik, Administrazioak legearen aginduz kobratu behar du tributua, are gehiago, legeak esaten duen pertsonari kobratu behar dio tributu hori (gorago esan bezala, norbanakoen arteko itunak alderdien artean bakarrik dute eragingarritasuna, ez harreman juridiko-tributarioetan).
|
|
Zuzenbide publikoan gertatu bezala, tributuak aplikatzeko egintzak eragingarriak izan daitezen, jakinarazi egin behar dira; gainera, Konstituzio Auzitegiaren jurisprudentziari ekinez, jakinarazpena administrazio-prozeduraren oinarrizko printzipioa da, babesgabetasuna saihesteko. Arlo honetan, aintzat hartu
|
behar dugu
Administrazioak duen autobabesa, egintzak adierazi eta betearazteko. TLOren 102 eta 109.etik 112.era arteko. artikuluek arautzen dute jakinarazpena.
|
2009
|
|
Guraso euskaldunek ere eskubidea izan beharko dute espainiera hitz egiteko adina ikasten ez den ikasketa-ereduan seme-alabak eskolatzeko. Euskaldunok eskubidea izan
|
behar dugu
Administrazioan sartzeko espainiera jakin beharrik ez izateko edota administraziora norbait espainieraz jardunez doanean espainiera ez dut ulertzen, euskaraz mesedez esateko. Neurri berbereko txanpona alegia.
|
2023
|
|
Tributu-betebeharrak izaera aginduzko eta indargabetze-ezina du bi-biontzat. Horren azalpena bilatu
|
behar dugu
Administrazioak bete behar duen interes publikoan. Adibideren bat jartzearren, tributu-betebeharra xedaezina dela adierazteko, Tributu-administrazioak tributu-zorrak barkatzeko debekua dugu, barkamen hori foru-arau bidez egiten ez bada.
|
|
Azken ezaugarri bezala, esan
|
behar dugu
Administrazioaren premiamenduprozedura ezin dela pilatu prozedura betearazle judizialekin, ezta bestelakoekin ere. Premiamendu-prozedura beste prozedura betearazle batzuekin batera gertatuz gero, prozeduraren hasiera edo izapidetzea ez da etengo, gatazka jurisdikzionalen legeriak edota TFAOek (eta TLOk) ezarritakoarekin bat jardun ezik, edo beste edozein legek horrela berariaz ezarri ezean.
|
|
Kontuan izan
|
behar dugu
administrazio-zaintzaren edo —kontrolaren esparrua Administrazioen arteko harremanetan oinarritzen dela. Teoria klasikoa da hau dagoeneko lan honetako lehenengo zatian behin eta berriro adierazi duguna.
|
|
Lehenengo eta behin, kontuan izan
|
behar dugu
Administrazioan egin daitekeen edozein kontrol legezkotasun-kontrola izango dela. Baina KAk, 1981eko otsailaren 2ko 4/ 1981 Epaitik aurrera, adierazi zuen, ondarearen administratzaileengandik defendatzeko, ondarea xedatzeko ahalmena duten organoak mugatu ahal zirela.
|
|
Lehenengo eta behin, toki-administrazioak beste Administrazioekin dituen harremanen sistema ezarri aurretik, kontuan izan
|
behar dugu
Administrazioen arteko harremanak ez direla bakarrik toki-administrazioarenak. Administrazio guztiak euren artean harremanetan egon behar dira.
|