Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2008
‎Azken gertakizun hori, momentu txarrean gertatu da, Olinpiar Jokoak abuztuaren 8an hasiko baitira. Agintariek gertakizun honen ondorioz, eraso «terrorista» gehiago izan daitezkeela jakinarazi dute; gainera, herritarrei atentatu edo bahiketa batean zer egin behar duten ezagutzeko jarraibideak emango dizkiete. Era horretako gertakizunak gerta ez daitezen, Pekinen segurtasun gerriko hirukoitza ezarri du Olinpiar Jokoetarako.
‎Begiratu mundu osoan gertatzen ari denari. Inork ezin du zer gertatuko den edo beste batek zer egin edo pentsatzen duen jakin, ezinezkoa da, baina horretan oinarrituta manifestazioa debekatzeko ez dute lotsarik agertzen bakezale demokrata hauek. Gainera, gerta daitezkeen gauza hipotetikoak saihesten aritzea beldur adierazlea da, gutxienez gerta daitekeenaren beldur izatearen adierazle.
2009
‎Kanpaina osoan ezker abertzale ofizialak eta EAk errepikatu dute lotua zegoela jeltzaleen eta sozialisten arteko tratua, baina ez da horrelakorik gertatu. Nik behintzat badut pittin bat ezkerreko gobernu ez abertzale batek zer egingo duen ikusteko. Ez zen hori, ordea, nire apostua, nik jeltzaleen eta sozialisten arteko gobernua nahi nuen.
‎Hori bakoitzak bere etxeko lanak eginda. Nik ez diot esango beste alderdi politiko abertzale bati zer egin behar duen. Handia edo txikia izan.
‎Biek garbi dute, halako egoera batean zer egin behar den. –Justua denagatik borrokatu behar da dela berriro lanean onartua izateko edo dela kalte ordain bat jasotzeko?.
2011
‎Ordea, autonomia eman arren aldaketarik egin ez duten ikastetxeak badaude, ordura arteko bideari eustea erosoa zelako.Nola apur daiteke irteerarik gabeko egoera hori. Galdera garrantzitsua beste bat da. Eskola guztientzat bera den marko baten barruan zergatik egiten dute batzuek besteek baino gehiago. Eragile ezberdinak daudelako, eta irakasleen garapen profesionala garrantzitsuenetako bat da.
2017
‎Prekarioek pentsatu behar dute hori. 70 urte ditut, nola esango diot gazte bati zer egin? [Barre egin du] Etorkizuna, egotekotan, gazteen esku egongo da.
2020
‎Helburu bat da erizaintzari ikusgaitasun handiagoa ematea; askotan iruditzen zaigu jendeak ez dakiela erizain batek zer egiten duen. Beharbada zaintzaren inguruan jendeak duen ikuspegiaren ondorioz, ez du uste erizainek, horrez gain, askoz ere gehiago egiten dutenik.
2021
‎Energia ona da hori; ez daukazu aukerarik pentsatzeko ere. Jokalariei ere hori helarazten zaie, ikusten dutelako entrenatzailea korner batean zer egin behar duten pasio biziz azaltzen; ematen du bere bizitzako azkeneko kornerra dela. Esaten diot Luis Aragones bezalakoa izango dela, bizitza osoa entrenatzen.
‎Egiteko. Badakigu garai batean zer egin genuen, noraino iritsi ginen. Eta gaurko egoera haren jarraipen bat izan daiteke; ea gai garen hori aurrera eramateko.
2022
‎Labandibarren aburuz, badaude sozialki onartzen diren zenbait gauza: esaterako, badago ideia orokortu bat ama on batek zer egin lukeen. «Horrek frustrazio asko eragiten ditu».
‎Guk arreta suizidioan ipini dugu, eta ikusi dugu gazteen depresioa ez dela gutxitu, baina ikasi dute krisiak hobeto eramaten eta alarma seinaleak atzematen. Horrekin aukera gehiago daukate jakiteko krisialdi batean zer egin behar duten.
‎«Erderaz hobeto moldatzen den, inguru erdalduna daukan eta ustez euskararik gabe bizi daitekeen euskaldun batek zergatik egingo du euskaraz?». Egun galdera pertinentea dena hemendik bi hamarkadatara ere izango dela uste du Garikoitz Goikoetxea Uemako teknikariak; are, egungo joerak adierazten duen honetan profil horretara hurbiltzen direnen kopurua areagotzen ari dela.
‎ospetsuak direnen bizitzaren berri besterik ez dugu: erregeren batek edo apezpiku famaturen batek zer egin zuen ikasten da. Baina, normalean, ez da jende arruntaren historia irakasten:
2023
‎Iturbe: Inoiz ezin da jakin gisa horretako gobernu batek zer egin dezakeen...
‎Konparazioak sekula ez dira onak, baina, gainera, nire kasuan, konparatzen bazaituzte inbestidura saioko diskurtso on bat egin zuen gizon heldu batekin, galtzen ateratzen zara. Horrela hasi nintzen; nahiz eta taldeak zuregan konfiantza jarri, taldetik kanpo bazegoen zurrumurru hori, neska gazte bertsolari batek zer egingo zuen politikan egondako gizon heldu katedratiko baten ondoan. Leku askotan nabaritu nuen hori.
‎Konparazioak sekula ez dira onak, baina, gainera, nire kasuan, konparatzen bazaituzte inbestidura saioko diskurtso on bat egin zuen gizon heldu batekin, galtzen ateratzen zara. Horrela hasi nintzen; nahiz eta taldeak zuregan konfiantza jarri, taldetik kanpo bazegoen zurrumurru hori, neska gazte bertsolari batek zer egingo zuen politikan egondako gizon heldu katedratiko baten ondoan. Leku askotan nabaritu nuen hori.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia