Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2003
‎“Neurri egokiak eta egokiak hartzeaz gain, zer aukera hoberik eskola beretik laneko arriskuen prebentzioaren kultura ezartzen hastea baino. Hori ez ezik, ikastetxeek ere izan behar dute tresnaren bat larrialdi batean une jakin batean zer egin behar duten edo laneko prebentzio zer politika egin behar duten azaltzeko”, dio Nekane Agirrek, Easo Institutuko irakasleak eta proiektu honen koordinatzaileetako batek. Eskuliburua Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saileko teknikariek, PAKEAko profesionalek eta Easo Institutuko irakasleek idatzi dute, eta “oinarrizko galderei erantzuten die, esate baterako, zein sarrera ate jarri behar den, edo botikinek zein tresna eta material eduki behar dituzten edo zein makinek ez dituzten betetzen segurtasun baldintzak”, azaldu du Iñaki Mújica Eusko Jaurlaritzako Lanbide Heziketako zuzendariak.
2007
‎Izan ere, MPAAk baliabide guztiak erabiltzen ditu gako hori saretik kentzeko. Aditu batzuen ustez, HD DVDen kodea argitaratzeak arrakasta handia dakar “bezero batek legez eskuratu duen produktu batekin zer egin dezakeen edo zer egin behar duen esaten saiatu nahi dutenen” inguruan, idatzi du bere blogean Enrique Dans Enpresa Institutuko irakasleak. Dans en arabera, “errebolta digitalaren adibiderik argienetako bat da, XXI. mendean kontsumitzaileek duten boterea erakusten duena, eta eduki industriak negozioa egiten jarraitzeko duen ezintasuna, beste batzuk bitetara sartzea eragozteko metodo gogaikarriaren bidez”.
‎Adituaren ustez, kasu horietan kaltetua beti da inbertitzaile txiki eta ertaina, prozesutik kanpo geratzen dena delako. “Zurrumurruaz jabetzen denean, beranduegi da ekintzen titularrak balio batekin zer egin erabaki dezan. Diru kopuru handiak mugitzen dituzten pertsona edo erakundeek dute estrategia horren onura; izan ere, dei soil baten bidez, haien egiazkotasuna berretsi dezakete, hala nola “hedge funds” edo arrisku kapitaleko funts jakin batzuekin”, azaldu du.
‎Horixe da bankuek “phishing” jasaten dutenean erabiltzen duten argudio nagusia. Hala ere, Internauten Elkarteko (AI) Segurtasun Batzordeak dioenez, egunero dozenaka mezu jasotzen dituzte kontu korronte huts baten aurrean zer egin galdetzeko. Kontu korronte horrek bi edo hiru transferentzia izan ditu, titularrek agindu gabe, eta, ia beti azpimarratu dute ez dutela jaso “posta elektroniko” susmagarririk, gakoak eskatuz, eta ez dutela “online” kontsultarik egin beren kontura ordenagailu publikoetatik.
2009
‎Zer abantaila ditu Safecreative.org erregistroak Creative Commons lizentzien aldean? “Safecreative.org ez da lizentzia bat, erregistroa da, aukeratutako lizentziaren arabera, lan jakin batekin zer egin daitekeen eta zer ez esateko lekua” Garrantzitsua da Creative Commons eta gu (bide batez, haiekin lankidetzan aritzen gara) eta beste lizentzia eredu batzuekin bereiztea. Safecreative.org ez da lizentzia bat, erregistro bat da, non esan baitezakezu, aukeratu duzun lizentziaren arabera, zer egin daitekeen obra jakin batekin eta zer ez.
2010
‎Aldez aurreko arazo hori detektatu eta tratatu behar dute gurasoek. Seme alaba batek gizarte sare batean zer egiten duen jarraitzea zelatatzeko modu bihur daiteke. Protégeles en iritziz, beharrezkoa da gurasoek sare sozialetan parte hartzea eta beren profilak sortzea.
2013
‎Ondoren, orientatzaile bat ikastetxera joango da irakasleekin topaketa bat izateko eta programaren funtzionamendua azaltzeko. Ikastetxeak baimena ematen badu, ikasleei tutoreak izatea proposatzen zaie, eta ikasleei prestakuntza ikastaro bat ematea, eskolako jazarpen egoera baten aurrean zer egin eta zer egin ikas dezaten. Ikasle bakoitzari Dbhko 1 mailako beste bat esleitzen zaio, eta Bigarren Hezkuntzako ikasketak hasi berri ditu; 12 urterekin, aldaketa akademiko garrantzitsu bati egin behar dio aurre.
2016
‎Irudia: Splash bat Zer egin trena atzeratzen bada. Helmugara iristean atzerapena izateak plan asko zapuztu ditzake.
2020
‎Batez ere izututa ez egotea eta lasai egotea gomendatzen da. Larrialdi batean zer egin jakiteak bizia salba diezazuke. “Gure ongizatearen alde egiten den guztia lerro egokian dago”, azpimarratu du Medinak, Rovira i Virgili Unibertsitatekoak (URV).
2022
‎Muturreko tenperaturak eta gehiegizko beroa batera gertatzen direnean, likidoen eta gatz mineralen galera gertatzen da organismoan, eta, esposizioa luzatzen bada, bero kolpea izateko arriskua areagotzen da. Artikulu honek zenbait jarraibide ematen ditu bero bolada baten aurrean zer egin jakiteko, eta azaltzen du zer sintoma dituen bero kolpe batek, zein diren zaurgarrienak eta nola jokatu osasun arazo horren aurrean.
‎Bero kolpearen aurretik, gorputzeko tenperatura igotzea (baina sukarra) eta kontzientzia gero eta gehiago hondatzeagatik. Gainera, pertsonak ez du izerditzen uzten eta azala lehor du; horrek esan nahi du bere hozte sistema behar bezala ez dabilela. Zer egin bero kolpe baten aurrean Zer egin kasu horietan. Hori gertatzen denean, ordena honetan egin behar da:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia