Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2000
‎3 Entzuleen bat bateko nahiz organizaturiko komunikazioei esker (dei telefonikoak eta gutunak, adibidez).
2001
‎Lehenengo euskal nobela modernoa deitua izan zen Egunero hastendelako (1969) izenekoan, etengabe txandakatuz doazen bi plano desberdinetan aurkezten zaizkigu gertakariak. Batetik, abortatu nahi duen ikasle gazte baten istorioakontatzen zaigu (Gisele Sergier deritzonarena, hain zuzen); eta bestetik, pertsonaiaezezagun batek tren geltoki batean nahiz telefono kabina batean solaskide ezezagunekin dituen elkarrizketek osatzen duten planoa dago. Planoen erabilera horiiraunkorra izango da egile donostiarraren nobela guztietan, eta horren ondorioz, plano desberdinak elkarrekin konbinatu eta lotzeko gai den irakurle gogotsua eskatzen dute testu horiek.
2002
‎Ikus dezagun zertan diren bata nahiz bestea.
‎Goiko sailkapena ez da itxia, gainera. Hizkuntza batek baino gehiagok aurki dezake bere lekua sailkapeneko atal batean nahiz bestean. Baina hizkuntza horiek guztiek ezaugarri komun bat dute:
‎borroka politikoak hildako ugari utzi ditu bidebazterrean azken urteotan. Alde batekoek nahiz bestekoek erraz aurkitu dute heriotza pistolen espiralean. Hedabideek oso jarrera desberdina erakutsi dute hildakoen bandoa zein zen kontuan hartuta.
‎Estatu Batuetako Informazio Agentzia Zentralak, CIAk, jada aurreko mendean zehaztu zuenez, desinformazioa ondokoa da: «herri bati nahiz gizaki bati zuzen dakiokeen informazio faltsua, partziala edo interesatua».
‎Kulturaren ertz honetan ditugu, bai estaturik gabeko herriak historiaren joanetorrian euren kultura propioa garatu dutenak, hizkuntzaren bidez, lan ohituren bidez, etxegintza propioaren bidez, gastronomiaren bidez eta mundu magiko berezituaren bidez? eta bai mugimendu migratorio modernoak direla bide auzo eta ghettoetan elkartu diren etorkin kolektiboak ere, jatorri batekoak nahiz bestekoak. Horiek guztiek euren kultura propioa dute, batzuek modernoagoa eta beste batzuek zaharragoa, batzuek dinamikoagoa eta beste batzuek irmoagoa, batzuek onarpen sozialduna eta administratiboduna eta beste batzuek ez.
‎Kolak, mota batekoa nahiz bestekoa izan, egun bat izan behar du, ez gehiago ez gutxiago.
‎Kolak, mota batekoa nahiz bestekoa izan, egun bat izan behar du, ez gehiago ez gutxiago.
2003
‎irakasleen prestakuntza lehenik, «Unibertsitate guztiek duten ESKOLA BEREZIA edo horrelako zerbaitetan bilakatuz joatea» eta lan monografikoak lantzeko bilgune bilakatzea79 Bide horretan, UEU ez zen desagertu behar, baina beste aukera batzuen artean aritu behar zen eta betiere «Era askotako abertzaleen bilgunea izan behar du. Alde batera nahiz bestera polarizatzea oso arriskugarria litzateke». Etxenikeren posizioa logikoa zen, kontuan hartzen bada, Jaurlaritzan zuen postua eta unibertsitateari buruz zuen ikuspegia.
2006
‎Ur handiak, handiegiak, batean nahiz bertzean. Bien artean inon erdibiderenbat bazen, ez nuen aurkitu.
‎Orduko Txekoslovakian, berriz, otomandarren ordez, habsburgotar austriarren agintearen ordezkariak ziren, garaihorretan, liburuetako, gaiztoak?. Bistan dena, leku bateko nahiz bertzekoirakurleak diktadura komunistaren metaforatzat hartzen zituen gisa horretakoidazlanak.
2007
‎Beraz, eta gezurra badirudi ere, Europar Batasunak eta Euskal Herriak, aldeakalde, badute elkarren halako kidetasun bat: batak nahiz besteak nazio identitatearen moduko talde lokarri trinkoa sortzeko eta sozializatzeko oztopo handiak dituzte.Ezinean ari dira biak, eskuartean duten komunitate proiektua ezin sustraiturik.Europaren kasuan garai bateko erreferentziak. Lege Erromatarra, filosofia etazientzia greziarra, Errenazimentua, Ilustrazioa..., aurrekari lanbrotuak dirajadanik, eta Euskal Herriari dagokionez, berriz, nazio orok bere proiektuaren hazianizan ohi dituen oinarri etnikoak, linguistikoak, kulturalak eta historikoakbirrinduak dauzka auzoko estatuen asimilazio lanari esker.
‎lehengoen kasuan hizkuntza idatzian baldin bazegoengaitasun ezaren hutsunea, orain mintzamenean dago gabezia. Batean nahiz bestean, gaitasun komunikatibo orokor osorik ezaren problematika aurrez aurre.
‎Teknologiak zurruntasun maila bat du, ezindaitekeena bakoitzaren nahieretara erabili: horrek zailtasunak ekar diezazkiekeaplikazio bati nahiz ezagutza zientifikoa lantzeko funtsezko suerta daitekeenteknologiaren erabiltzeari. Zientziagintzan teknologia erabiltzen den bezala bestematerial ugari ere erabiltzen dira.
‎Nolanahi ere, nahiz bat nahiz bestea aukeratzeko, naturala delakoa nahiz artifiziala delakoa aukeratzeko, hizlariak argi eduki behar du erabiliko duen ordenak mesede egin behar diola bere tesiari, bere kausari. Ordenaren helburu nagusia eraginkortasuna da; ordena bera naturala edo artifiziala izatea bigarren mailakoa da.
‎Arrazoiak, zioak, tesiak eta iritziak ematen ditu erretorika argumentatuak, helburu argi batekin eman ere: ikusten ez duen zerbait azaltzea hartzaileari edo ekintzaren bat nahiz ekintza batzuk burutzera gonbidatzea, azkenean zerbait sinetsarazteko (iritzia edo fedea, berria zein zaharra). Erretorika argumentatuaren azken helburua hartzailearen iritzian eragitea da, eragitea hartzailearen iritziak aldatzeko, nahiz indartzeko, edo hartzailearen ekinbideak gidatzeko.
‎Dialektikaren saihets irudia da erretorika? (zeren biak ala biak) saiatzen baitira, modu batera nahiz bestera, baieztapen bat auzitan jartzen edo horri eusten (Aristoteles, Erretorika, 1354a).
‎Hirugarren perpausean ere aditz ostean dago galdegaia (arrantzarat). Galdegai bata nahiz bestea paratuz gero euren leku kanonikoetan, hona hemen zelako emaitza dugun:
2008
‎Adin bateko nahiz besteko haur txikiekin egin daitezkeen ariketen zerrenda jarriko dugu jarraian:
2009
‎Bankuetan nahiz diskoteketan, ateak dituzte. Batetik nahiz bestetik, sua piztudelako edo, hala dela uste izateagatik soilik, jende guztiak aldi berean atetik irtennahi izango balu (edo bere dirua eskuratu gura izango balu), luke; istripuaziurra bezain saihestezina litzateke. Jendeak artalde gisa lasterka egiten ez duenheinean, lasaitasuna (aurreikuspenak, konfiantza) mantenduz gero, ez da horrelakorik gertatzen.
2010
‎3 Eguneroko bizitzako jarduera aurreratuak: aktibitate konplexu eta landuakdira, ingurune fisikoaren eta sozialaren kontrolarekin zerikusia dutenak, etarol sozial bat nahiz osasun mental eta bizi kalitate on bat ahalbidetzendutenak. Jarduera hauen artean, jarduera fisikoak, zaletasunak, bidaiak, parte hartze soziala, kirolak, etab. aurkitzen dira.
2011
‎Etorkizuneko komunikatzaileak hedabide guztiak kontrolatuko ditu, bakoitzean zer lengoaia erabili behar duen bereizten jakingo du, hedabide batetik bestera erraz igarokoda, edo mezu bera hedabide batean nahiz bestean erraztasun berdinez zabalduko du, euskarri guztien lengoaia kontrolatzen duela jakitun.
‎Bake epaileen eskumenekoak izan daitezkeen bi falta gehiago jasotzen ditu ZKren 632 artikuluak, biak interes orokorraren kontrakoak: lehenengoa, norbaitek arriskuan dagoen landare espezie edo azpiespezie bat nahiz beraren propaguluak ebakitzea, moztea, erretzea, errotik ateratzea edo biltzea, ingurumenari kalte larririk
‎ZKren 632 artikuluak zehatu egiten du norbaitek arriskuan dagoen landareespezie edo azpiespezie bat nahiz beraren propaguluak ebakitzea, moztea, erretzea, errotik ateratzea edo biltzea, ingurumenari kalte larririk eragin gabe. Zalantza gabe, falta honek babestutako landare espezieak zaindu nahi ditu, gizarteak ingurumenarekiko erakusten duen sentikortasuna jasoz.
‎Azken urteotan, guztiok dakizuten bezala, eta zorionean, hagitz ugaritu dira ikastolak eta modu batera nahiz bestera euskara irakatsi nahi duten lekuak. Eta hortik etorri da euskal irakasleen arrakasta eta premia gaur aparteko modu batean eta sekula ez bezala nabaritzea.
2015
‎Ikasle nahiz irakasleekin egindako elkarrizketetan jasotako informazioaren arabera eta ikasleenesparru akademikoko nahiz esparru informaleko idatzizko ekoizpena aztertu ondoren, esan dezakeguikasleek ez daukatela inolako zailtasunik eremu akademikoa eta informala bereizteko eta errazegokitzen dutela beren idatzizko hizkuntza testuinguru batera nahiz bestera.
2019
‎Horretarako, HA3x nahiz GFP epitopoezFlbD etiketatzen saiatu izan gara. Baina HA3x az etiketatzean proteinaren ertz bat nahiz bestea, C terminala edo N terminala, onddoaren konidiazio gaitasuna partzialki kaltetzen da (ikus 4irudia). Aldiz, eta bitxia dirudien arren, GFP etiketaz (HA3x etiketa baino 9 aldiz luzeago dena) ez da horrelakorik gertatzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia