2000
|
|
Lehen aipatutakoaren arabera, transferentzia ez da harreman terapeutikoarenberezitasuna; izan ere, gizabanako
|
batek
beste bat aurkitzen duen bakoitzeangertatzen da.
|
|
Katuak ihes egiteko trebe direla esan ohi da, eta hala dio Irigoien-en (1997,33) Hautsi da kristala! antzerkiko pertsonaia
|
batek
beste bati buruz: –Behin, kasikmenean nuen batez... brixt eskapatu zitziakan gatu basa bezala?.
|
|
bere egia itxuragatik hots original baten efektu bera, sugestio bera, soinu konbentzionaltasun bera ebokatzen digun irrati hots bat artifizialki sortzea. Kontua ez da termino
|
bat
beste batez ordezkatzea, errealitatea egilearen ikuspegitik matizatzea baizik. Audio efektuak egia itxurarekin daude erlazionaturik.
|
|
Horregatik uste dut interesgarria izan dela hori berori ikustea, gainetik bada ere. Aurreko ataletan ikusi dugun bezala, irratia berehalako soinu transmisioa da, leku
|
batetik
beste batera egiten dena. Laburbiltzearren, denbora iragan arau eta alor teknologikoari dagokionez, irratiak hiru oztopori itzuri behar izan die:
|
2001
|
|
Zati
|
bat
beste baten partez: De cabo a rabo ^ lehehengo orritikamaieraraino.
|
|
Gaur egungo egoeran, truke tasak etengabe daude indar desorekatzaileen menpe, eta indar horiek esentzialki ezegonkor bilakatzen dituzte truke tasak. Bere truke tasa finkorik edukitzea erabakiz gero, herrialde bat desoreka mota
|
batetik
beste batera aldatzen da, eta hori beste mota bateko kontrolik gabeko flotazioa da.
|
2002
|
|
Kubituaren haustura diafisarioa, zuzeneko kolpe bat jasatean gertatzen da. De paro deritzonmotako haustura hau(, geldiketa' motakoa, alegia), gizaki
|
batek
beste bati ematendion kolpea geldiarazteko eta gorputza babesteko besoa altxatzen denean gertatzenda. Era honetako kubitu hausturak, San Juan ante Portam Latinam (kasu bat bainogehiago), Alto de la Huesera, La Mina, Las Pajucas... aztarnategietan agertu dira (3 irudia).
|
|
Gaur egun, erabat familiarra eta arrunta iruditzen zaigu informazioa gune
|
batetik
beste batera igortzea. Igorpen hori berehalako batean egitea ere beste munduko meriturik ez duen egintza dela uste dugu.
|
|
zeinu baten aurrean modu jakin batean erreakzionatzeko disposizio legez, ulerkera konduktista eginez, nonbait). Eta, Peirce autorearen arabera, interpretante
|
batek
beste baten beharra dauka, edo izan dezake, modu teorikoan behintzat, eta deskodifikazio prozesua ad infinitum luza daiteke, ireki eta kontrolaezin bilakatuz.
|
|
Baina, pentsa dezagun AEE sistema hori beste sistema oso baten parte bilakatzen dela, bigarrenaren osagai bihurtzen dela. Kasu horretan, lengoaia sistema lotu edo kateatuak edukiko genituzke begien aurrean, lehen sistema beste baten partaide bilakatzen delako hain zuzen ere, sistema
|
bat
beste bategaz kateatzen delako. Konnotazioa kateamentu posibilitate horretan bertan sortzen da; testuinguru esangura kateamendu berri horretan sortzen da.
|
|
Bai ta, Pubili Errutili gazte gaztearen eta Aul Vergini, ren kutuntasunaz gozatzen naiz, ere. Baiña, gure bizi ta izaeraren arauz, belaunaldi
|
bat
beste batetik etorri bear dan ezkero, obetsi bear dugu, noski, adiñekoakin yomugara iristea, ots, uxtua asi dugun aiekin berekin.
|
2005
|
|
Antunez (1991) zuzendaritzak duen eraginaz mintzo da. Zuzendaritza praktikan jartzeko pertsona edo talde
|
batek
beste batengan duen eraginean oinarritzenda. Zuzendaritza Taldeak irakasleengan duen eragina oso ezaugarri garrantzitsuada lan prozesuak biderazteko.
|
|
Plaka
|
batek
beste batekiko duen desplazamendu erlatiboaROT AB bezala idazten da, non ezkerreko, finkotzat, hartzen den plaka (erreferentzia koordenatuen jatorria non dagoen kokatuta erakusten du) eta eskuinekoak koordenatuen bidez deskribatutako errotazioa jasan duen plaka adierazten dituzten.
|
|
Kolisioz sor daitezkeen mendikateetako sustraien jatorriak erakusten dira diagrama hauetan. A. Kontinente ertz
|
batek
beste baten gainean jasandako zamalkadura arruntarekin eratzen da sustraia (Zagros mendikatea). B. Aurreko irudiaren eskema bera baina norabide antitetikoan egitura korapilatuz beste zamalkadura bat sortzen da (Alpeak).
|
|
3 Espezie
|
bat
beste bateraino eraldatzen da:
|
|
Kasu honetan, sinbionteak onura lortzen du, baina, ostalariak ez etekinik eta ez kalterik ere. Ornogabeen artean adibide asko daude, esate baterako, espezie
|
bat
beste baten hodian bizi daiteke, lehenak babesa edo janaria edo gauza biak lortuz, eta bigarrenak ageriko eraginik igarri gabe. Beste adibide bat erromeroa da.
|
2006
|
|
Horren arabera: izar
|
bat
beste bat baino K aldiz distiratsuagoa bada, magnitude balioa 1 gutxiago izango du; B2= 6,31 aldiz distiratsuagoa bada, orduan 2 magnitude gutxiago; B3= 15,85 aldiz bada, 3 magnitude, etab.
|
|
Ordu eremu
|
batetik
beste batera zeharkatzean, ordularia aldatu behar dugu: mendebalderantz higitu bagara, ordubetez atzeratu; ekialderantz izan bada, berriz, aurreratu.
|
2007
|
|
Hori guztia dela-eta, ezin da esan eredu
|
bat
beste bat baino hobea denik.Aldiz, eredu horien guztien ekarpenak bateratzen dituen ikuspegi bat proposatzenda. Horren ardatz nagusiak honako hauek dira:
|
|
Kausalitatearen ulermenari dagokionez, ikerketek adierazten dute haurrektxikitan garatzen dutela (Frye, 1991; Premack, 1991, denak in Durkin, 1995). Adibide gisa, Leslie ren ikerketa (1982 in Durkin, 1995) aipatuko dugu. Horretan, ikusmen arreta neurtzeko tresnak erabili zituzten, eta egiaztatu zuten 4 8hilabeteko haurrak gai zirela kausalki erlazionatuta ziruditen gertaera espazialsoilak (adibidez, objektu
|
batek
beste baten aurka talka egin, eta azken hori mugituegiten da) eta kausa argiak ez zituzten antzeko gertaerak (adibidez, bigarrenobjektu bat, itxuraz, kausarik gabe mugitu egiten da) bereizteko.
|
|
Horien artean, seme alabak bakarrik izateko erabakia hartu dutenpertsonak ez ezik, bakarrik gelditu diren gurasoak ere badira, alargundu edobanandu direlako. Guraso bakarreko familia
|
bat
beste batekin elkartzen denean, berriz, berregituratutako familia sortzen da, azken urteotan asko ugaltzen ari denfamilia mota. Ezin dira ahaztu, orobat, sexu bereko gurasoz osaturikoak.
|
|
Baina gizarte ezagutzaren garapenean benetan eragiten duen jolas mota jolassinbolikoa da. Jolas sinbolikoan, haurrek errealitateak ezartzen dizkien mugakgainditzen dituzte; izan ere, horietan objektu zein jarduera jakin
|
bat
beste bat balitzbezala jokatzen dute (van der Voork eta Valkenburg, 1994 in Valkenburg, 2001). Jolas horietan, haurrek errealitatea fantasiarekin uztartzen dute (Stassen Berger etaThompson, 1997), beste pertsona bat direla, objektu bat beste gauza bat dela edojolasten ari direnak beste toki eta denbora batean daudela imajinatuz (James etaMcCain, 1982 in Valkenburg, 2001).... Jolas horiei esker, haurrek inguruan ikustendituzten gizarte rolak esploratzeaz eta saiatzeaz gain, kezkatzen dituzten gaiakaztertzen dituzte, minik hartzeko aukerarik gabe.
|
|
Zergatik utz diezaioke pertsona
|
batek
beste baten lagun izateari?
|
|
Bake negatiboa zuzeneko bortizkeria ezaridagokio, eta, horri esker, egoera negatibo bat (gerra) ekiditen da; hortik datorkioizena. Horren arabera, bakea da gerren zein gatazken arteko aldia edo estatu zeinideologia
|
bat
beste bati nagusitzea. Mendebaldeko kulturan bakeaz hitz egitendenean, batez ere bake mota horretaz hitz egiten da.
|
|
Berez, termino baten esangura posible
|
bat
beste bati ematen zaio metaforaren bidez; konparaketa moduko bat da, baina erkaketa lotura eliptikoa da diskurtsoan, eta gure buruan baino ez da. Inoiz, analogia dago metaforaren oinarrian.
|
|
Ezer izatekotan, esanguraren transferentzia da metafora. Metafora egiten dugu, «antzekoa den ezaugarriren bat dela medio, gauza
|
batetik
beste batera igarotzen dugunean» (Nebrija, apud Mayoral, 1984). Metafora edo translazioa da «berezko esanguratik alde egiten duen zerbait, beste zerbaiti ezartzeko» (Jiménez Patón, apud Mayoral, 1994).
|
|
· Kasu jakin
|
batek
beste bat azaltzeko bidea ematen du:
|
|
Beraz, inportazioa izan ordez, erkidego barneko, eskuraketak? izatera heldu ziren estatu kide
|
batek
beste bati erosten zizkion ondasun eta zerbitzuak; hau da, eragiketak ez dira inportazioak gisa kontsideratuko. Gainera, zerga helmugaren arabera, hau da, ondasun eta zerbitzuak eskuratzen diren estatuan ordainduko da sortutako BEZa eta horrek neurri egokiak hartzea eskatzen du estatu kideen aldetik zerga ordainketa efektiboa gauzatu dadin; bien bitartean, estatu kide bertan egiten diren eragiketak jatorri irizpidearen arabera ordainduko da BEZa.
|
|
gaude Txinatik baino. Beti ere itzulpenak, hitz
|
bat
beste batera baino, munduikuskera bat beste batera itzultzea izango du bere egitekoa1338.
|
|
gaude Txinatik baino. Beti ere itzulpenak, hitz bat beste batera baino, munduikuskera
|
bat
beste batera itzultzea izango du bere egitekoa1338.
|
|
Auzi zaharrak, lehenagokoa munduaren sentsuekiko hautemapena ala munduaren pentsaera/ hizkuntza den, edo hizkuntza ala pentsamendua, etab., lekuz kanpo gelditzen dira Davidson-en planteamoldean. Horiek denak
|
bata
besteagaz batera eta tenore berean pentsatzeko elementuak dira. Ez sentitu egiten da, gizakiak, alegia?
|
2008
|
|
Fonemak ez du esanahirik berez, baina hitz batean fonema
|
bat
beste batez aldatzen denean, hitza eta haren esanahia aldatu egiten dira (Bila/ Pila; Egin/ Ezin; Pareta/ Kareta; Fusila/ Fosila; Makila/ Zakila).
|
|
Saio horietan, haurraren kontzientzia fonologikoa lantzen da, hots, ahozko hizkuntzaren soinuak identifikatu eta erabiltzeko trebetasuna. Kontzientzia fonologikoa lantzeko, errimak ezagutu eta ekoizten dira, silabak ezagutzen dira, hitza fonematan zatitzen da, fonemak elkartuz hitzak sortzen dira, soinu
|
bat
beste batez ordezkatzen da. Esaldien, hitzen, silaben eta fonemen segmentazio eta sintesi ariketak egiten dira.
|
|
Jolasten ari direnean haurrek batzuetan objektu
|
bat
beste batez ordezkatzen dute. Adibidez, panpinazko hartzari janaria eman nahi diotenean egur zati bat sagarra dela imajinatzen dute, edo ontzi bat txapela dela.
|
|
Lehen KGNZren galdetegiko emaitzekin bukatzeko, Hitzak eta keinuak, alegia, 4.20 taulan bildu diren joko sinbolikoari buruzko datuak aztertuko dira. Joko sinbolikoaren azpiatalak haurrak jolasean objektu
|
bat
beste batez ordezkatzen hasita dauden aztertzen du, eta horri buruzko datuak biltzen ditu. Emaitzetan ikus daitekeen legez, joko sinbolikoa oso urria da adin hauetan, eta 13 hilabete egin arte ia ez da jokabide hau agertu ere egiten.
|
|
Aukera arruntena da bi sistemak edukitzea konputagailuaren disko gogorreko partizio desberdinetan, instalazioari buruzko eranskinean azaltzen den legez. Irtenbide honetan sistema
|
batetik
beste batera igaro ahal izateko konputagailua itzali eta piztu behar da. Kontu handiz egin da bigarren sistemaren instalazioa lehen sistemaren datuak ez galtzeko.
|
|
Aurretik esan den bezala, su komandoaren bidez erabiltzaile bat kontu
|
batetik
beste batera alda daiteke eta, parametrorik zehazten ez bada, supererabiltzaile bihur daiteke, betiere pasahitza ezagutzen bada. Dena den, komandoa bere horretan zehazten bada, kontuaren testuingurua ez da aldatzen, eta nahiz eta baimenei begira beste erabiltzaile bat izan, testuinguruari begira aurreko erabiltzailearena ari da erabiltzen.
|
2009
|
|
b. Hobi guztiak ez dira berdinak. Ez dago hobi
|
bat
beste baten berdina, bakoitzak bere berezitasunak baititu; eta, aldi berean, hobi guztiek antzekotasunhandiak dituzte. Honako ezaugarriak azter ditzakegu:
|
|
Testu ezberdinen edukia konparatu, hitz eta esaldi komunak bistaratuz. Ea testu
|
bat
beste baten kopia ote den aztertzeko balio dezake.
|
|
Konexiorik gabeko zerbitzuen7 ezaugarriak kontrakoak dira. Konputagailu
|
batek
beste batera informazioa bidali nahi duenean, ez du berarekin inongo kontakturik egin behar aurretik: zuzenean datagramak sortu eta bidali.
|
|
Eremu hau agertzea ezinbestekoa da edozein sarearte mailako protokolotan. Ematen duten informazioa nahitaezkoa da sarearte mailako zerbitzua betetzeko, hau da, datagramak sareartearen mutur
|
batetik
beste bateraino helarazteko. Jatorrizko makinan eta bideko bideratzaileetan egindako datagramaren prozesamendua helbide honetan datza.
|
|
Konexiorik gabeko protokoloetan, aldiz, ez da faserik bereizten. Entitate
|
batek
beste batekin hitz egin behar duenean, zuzenean bidaltzen dizkio bere eskaerak, inongo agurrik edo aurreko negoziaziorik gabe. Honen adibideak dira UDP eta IP.
|
2010
|
|
Horren ondoren David Ricardo etorri zen eta antzeko formulazioaplazaratu zuen baina haren ustez espezializazioaren funtsa ez dira herrialdearenabantaila edo hobari konparatibo absolutuak, baizik eta hobari konparatiboerlatiboak. Ricardok erakutsi zuen herrialde
|
batek
beste baten aurrean ondasunguztietan abantaila absolutuak, ondasun guztiak besteak baino merkeagoekoiztea, izan arren, bi herrialdeek merkataritzatik onurak lor ditzaketelaherrialde bakoitza espezializatzen bada abantaila konparatiboa duen ondasunarenprodukzioan, hots, herrialdeko produktuaren ekoizpen kostua herrialdeko egituraproduktiboaren batez besteko kostuarekin alderatzen denean herrialde horretanproduktu hori beste herrialdean baino merkeago ekoizten denean.
|
|
Globalizazioarekin kapitalaren nazioartekozirkulazioa erabat askea dela egiaztatu dugu bigarren kapituluan. Bestalde, teknologiaren apropiazio pribatu zorrotzak asko mugatzen du bere hedapena eta gauregun oso luzea da
|
herrialde
batetik beste batera teknologiaren erabileran dagoendistantzia. Beste aldetik, teoria hauen ikuspegi estatikoari men eginez gero, faktoreenzuzkidura eta hobari konparatiboen egitura iraunkorra litzateke historian zehar.Baina, errealitate ekonomikoak nabarmen gezurtatzen du hipotesi hori, XX. mendeko merkataritzaren bilakaerari erreparatuz gero herrialde batzuek aldaketa sakonak ezagutu baitituzte beren faktoreen zuzkiduran eta abantaila konparatiboenegituran.
|
|
Salbuespen hau azpimarratzen du, argi utziz legearekin bat eta honek aurreikusitako helegiteekin bat, epaile
|
batek
beste batek emandako ebazpena alda dezakeela, Movilla Álvarez, C. k,. Notas sobre la responsabilidad disciplinaria de jueces y magistrados?, Justicia, 1988/ 2 zk. Aurreko xedapenek argi eta garbi erakusten dute espainiar epaile antolaketan ez dela hierarkia materialik, epaileak, legea aplikatzeko bere lanean, ez duela nagusirik.
|
|
...este kargu publiko edo pribaturik izan edo edozein motatako merkataritza jarduerarik egikaritu (EKren 127.1 eta BJLOren 389 art.). Ezin dute justizia areto berean edo entzutegi probintzialean zerbitzatu, edo gobernu areto bereko partaide izan, ezkontza lotura duten epaile eta magistratuek, edo antzeko egitatezko loturaren bat dutenek, edo nolabaiteko ahaidetasuna dutenek (BJLOren 393 art.). Epaile
|
batek
beste batekin aurreko harremanen bat badu, ezin izango du hark emandako ebazpenen kontrako helegiteen erabakian parte
|
2011
|
|
Adierazpenezko babes honek epaileen aurrean egon daitezkeen auzialdi guztiak bere barne hartzen ditu. Herritar
|
batek
beste batek bere aldeko sententzia bat betetzen ez duela ikustean edo bestelako betearazpentitulu bat ase ezin duenean, betearazpenezko uzi bat jarriko du, betearazpenezko babesa epaileei eskatuz. Honen egikaritzan betearazpen prozesu bat jarraituko da eta bukaeran, epaileak betearazpen titulua egokitzat joz, norbait zerbait egitera edo ematera behartuko du.
|
|
Emozio
|
bat
beste batez, kognizio bat beste batez ordezkatzen ikasi behar du. Haserrea ordezkatu nahi bada, haren hurbileko emozioak bereganatu behar ditu:
|
|
Emozio bat beste batez, kognizio
|
bat
beste batez ordezkatzen ikasi behar du. Haserrea ordezkatu nahi bada, haren hurbileko emozioak bereganatu behar ditu:
|
|
Inkontzienteak adierazleak gorputzean txertatzen ditu eta hitzak sintoma bihurtzen ditu; sintoma hitzez osaturik dago. Metafora batek osagai
|
bat
beste batekin ordezkatzen duen bezala, sintoman ere osagai bat beste batek ordezkatzen du. Adibidez, gurasoek behin eta berriro errepikaturiko esaldi bat erreprimitzen da eta haren ordez sintoma organiko bat agertzen da.
|
|
Inkontzienteak adierazleak gorputzean txertatzen ditu eta hitzak sintoma bihurtzen ditu; sintoma hitzez osaturik dago. Metafora batek osagai bat beste batekin ordezkatzen duen bezala, sintoman ere osagai
|
bat
beste batek ordezkatzen du. Adibidez, gurasoek behin eta berriro errepikaturiko esaldi bat erreprimitzen da eta haren ordez sintoma organiko bat agertzen da.
|
2014
|
|
Kontestu horretan, kontuan hartzekoa da, gizonezkoak, oro har, askoz ere entrenatuago daudela elkarrenarteko adarjotzean eta, bestetik, euren arteko ziri sartze horretan biolentzia kuotahandiagoak jasateko heziak izan direla, eta onartzen zaizkiela. Ez zaigu arrotzaegiten, umore klabean, gizonezko
|
batek
beste bati jendaurrean «sudurluzea», «biziotsua», «jatuna», «zaharra», «lodia», «sexuzalea», «burusoila», «mozkortia», «alferra»... dela esatea edo iradokitzea. Eta denok ikasi dugu umore klabe horretanbarre egiten.
|
|
Lau hilabete eta erdira arteko bularreko haurrek garatu gabeko kontzeptua dute oinarrizko zenbakiari buruz. Dirudienez, badakite, panpina
|
bati
beste bat gehituz gero, bi panpina egon luketela, ez bat bakarrik. Ordinalitatea (kopuruerkaketaren kontzeptua) 12 eta 18 hilabete inguruan hasten dela dirudi, eta, hasieran, objektu gutxiren arteko erkaketara mugatzen da (Siegler, 1998).
|
|
Lau urteetarako, umeen gehiengoak badaki kopuruak konparatzen dituzten hitzekin kontatzen. Zuhaitz
|
bat
beste bat baino handiagoa dela edo katilu batek beste batek baino zuku gehiago duela esan dezakete. Badakite, gaileta bat izan eta beste bat jasotzen badute, lehenago baino gaileta gehiago izango dituztela, eta, gaileta bat beste ume bati ematen badiote, badakite gaileta gutxiago izango dituztela.
|
|
Lau urteetarako, umeen gehiengoak badaki kopuruak konparatzen dituzten hitzekin kontatzen. Zuhaitz bat beste bat baino handiagoa dela edo katilu
|
batek
beste batek baino zuku gehiago duela esan dezakete. Badakite, gaileta bat izan eta beste bat jasotzen badute, lehenago baino gaileta gehiago izango dituztela, eta, gaileta bat beste ume bati ematen badiote, badakite gaileta gutxiago izango dituztela.
|
|
Kontserbazio proban, Ikerrek ez du ulertzen likido baten forma eraldatzeak (hura edukiontzi
|
batetik
beste batera isurtzeak) ez duela likidoaren kantitatea aldatzen.
|
|
Adibidez, demagun forma desberdineko bi ontzik likido bolumen bera daukatela. Likidoa
|
batetik
beste batera pasatzen denean, mantendu egiten da.
|
|
Hau da, serie ordenatu bat eraiki behar du, baina objektuen arteko desberdintasuna hartuz erreferentzia gisa (eragiketa aurreko estadioan ez bezala). Proba horren aurrean, eragiketa konkretuen estadioan dauden umeek jada badakite makilatxo
|
bat
beste bat baino luzeagoa izan daitekeela eta, aldi berean, hirugarren bat baino motzagoa. Ezagutza horrek seriea zuzen eraikitzeko balioko die.
|
2015
|
|
Orduan, argi dago hor ere autoak izango duen garrantzia. Leku
|
bat
beste batekin lotzeko egin dezakezun gauza bakarra tarteanetxeak egitea dela, eta hala lotuta gelditzen direla, baina hor kohesio soziala eta beste hainbat etahainbat kontu zerbitzu eta ekipamenduak non jarriko diren... ez dakit aztertu badituzten, edo bestefase bateko lana den.
|
|
Enuntziatua. Triangelu bat emanda, ABC, aldeetako
|
bat
beste bat baino laburragoa bada, orduan, alde horien aurkako angeluek desberdintza berdina beteko dute.
|
2019
|
|
Beraien lehentasunak, epeak eta kasu txarreneko exekuzio (transmisio, mezuen kasuan) denborak dira euren ezaugarririk aipagarrienak. Ataza
|
batek
beste bat aktibatu dezake, eta era berean hark beste bat; hala, kate moduko sekuentziak sortzen dira. Atazen arteko komunikazioa mezuen bidez egiten da, eta prezedentzia erlazio horietatik puntatik puntarako fluxuak eratzen dira.
|