Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2000
‎bere egia itxuragatik hots original baten efektu bera, sugestio bera, soinu konbentzionaltasun bera ebokatzen digun irrati hots bat artifizialki sortzea. Kontua ez da termino bat beste batez ordezkatzea, errealitatea egilearen ikuspegitik matizatzea baizik. Audio efektuak egia itxurarekin daude erlazionaturik.
2001
‎Zati bat beste baten partez: De cabo a rabo ^ lehehengo orritikamaieraraino.
2002
‎Baina, pentsa dezagun AEE sistema hori beste sistema oso baten parte bilakatzen dela, bigarrenaren osagai bihurtzen dela. Kasu horretan, lengoaia sistema lotu edo kateatuak edukiko genituzke begien aurrean, lehen sistema beste baten partaide bilakatzen delako hain zuzen ere, sistema bat beste bategaz kateatzen delako. Konnotazioa kateamentu posibilitate horretan bertan sortzen da; testuinguru esangura kateamendu berri horretan sortzen da.
‎Bai ta, Pubili Errutili gazte gaztearen eta Aul Vergini, ren kutuntasunaz gozatzen naiz, ere. Baiña, gure bizi ta izaeraren arauz, belaunaldi bat beste batetik etorri bear dan ezkero, obetsi bear dugu, noski, adiñekoakin yomugara iristea, ots, uxtua asi dugun aiekin berekin.
2005
‎3 Espezie bat beste bateraino eraldatzen da:
‎Kasu honetan, sinbionteak onura lortzen du, baina, ostalariak ez etekinik eta ez kalterik ere. Ornogabeen artean adibide asko daude, esate baterako, espezie bat beste baten hodian bizi daiteke, lehenak babesa edo janaria edo gauza biak lortuz, eta bigarrenak ageriko eraginik igarri gabe. Beste adibide bat erromeroa da.
2006
‎Horren arabera: izar bat beste bat baino K aldiz distiratsuagoa bada, magnitude balioa 1 gutxiago izango du; B2= 6,31 aldiz distiratsuagoa bada, orduan 2 magnitude gutxiago; B3= 15,85 aldiz bada, 3 magnitude, etab.
2007
‎Hori guztia dela-eta, ezin da esan eredu bat beste bat baino hobea denik.Aldiz, eredu horien guztien ekarpenak bateratzen dituen ikuspegi bat proposatzenda. Horren ardatz nagusiak honako hauek dira:
‎Horien artean, seme alabak bakarrik izateko erabakia hartu dutenpertsonak ez ezik, bakarrik gelditu diren gurasoak ere badira, alargundu edobanandu direlako. Guraso bakarreko familia bat beste batekin elkartzen denean, berriz, berregituratutako familia sortzen da, azken urteotan asko ugaltzen ari denfamilia mota. Ezin dira ahaztu, orobat, sexu bereko gurasoz osaturikoak.
‎Baina gizarte ezagutzaren garapenean benetan eragiten duen jolas mota jolassinbolikoa da. Jolas sinbolikoan, haurrek errealitateak ezartzen dizkien mugakgainditzen dituzte; izan ere, horietan objektu zein jarduera jakin bat beste bat balitzbezala jokatzen dute (van der Voork eta Valkenburg, 1994 in Valkenburg, 2001). Jolas horietan, haurrek errealitatea fantasiarekin uztartzen dute (Stassen Berger etaThompson, 1997), beste pertsona bat direla, objektu bat beste gauza bat dela edojolasten ari direnak beste toki eta denbora batean daudela imajinatuz (James etaMcCain, 1982 in Valkenburg, 2001).... Jolas horiei esker, haurrek inguruan ikustendituzten gizarte rolak esploratzeaz eta saiatzeaz gain, kezkatzen dituzten gaiakaztertzen dituzte, minik hartzeko aukerarik gabe.
‎Bake negatiboa zuzeneko bortizkeria ezaridagokio, eta, horri esker, egoera negatibo bat (gerra) ekiditen da; hortik datorkioizena. Horren arabera, bakea da gerren zein gatazken arteko aldia edo estatu zeinideologia bat beste bati nagusitzea. Mendebaldeko kulturan bakeaz hitz egitendenean, batez ere bake mota horretaz hitz egiten da.
‎Berez, termino baten esangura posible bat beste bati ematen zaio metaforaren bidez; konparaketa moduko bat da, baina erkaketa lotura eliptikoa da diskurtsoan, eta gure buruan baino ez da. Inoiz, analogia dago metaforaren oinarrian.
‎gaude Txinatik baino. Beti ere itzulpenak, hitz bat beste batera baino, munduikuskera bat beste batera itzultzea izango du bere egitekoa1338.
‎gaude Txinatik baino. Beti ere itzulpenak, hitz bat beste batera baino, munduikuskera bat beste batera itzultzea izango du bere egitekoa1338.
2008
‎Fonemak ez du esanahirik berez, baina hitz batean fonema bat beste batez aldatzen denean, hitza eta haren esanahia aldatu egiten dira (Bila/ Pila; Egin/ Ezin; Pareta/ Kareta; Fusila/ Fosila; Makila/ Zakila).
‎Saio horietan, haurraren kontzientzia fonologikoa lantzen da, hots, ahozko hizkuntzaren soinuak identifikatu eta erabiltzeko trebetasuna. Kontzientzia fonologikoa lantzeko, errimak ezagutu eta ekoizten dira, silabak ezagutzen dira, hitza fonematan zatitzen da, fonemak elkartuz hitzak sortzen dira, soinu bat beste batez ordezkatzen da. Esaldien, hitzen, silaben eta fonemen segmentazio eta sintesi ariketak egiten dira.
‎Jolasten ari direnean haurrek batzuetan objektu bat beste batez ordezkatzen dute. Adibidez, panpinazko hartzari janaria eman nahi diotenean egur zati bat sagarra dela imajinatzen dute, edo ontzi bat txapela dela.
‎Lehen KGNZren galdetegiko emaitzekin bukatzeko, Hitzak eta keinuak, alegia, 4.20 taulan bildu diren joko sinbolikoari buruzko datuak aztertuko dira. Joko sinbolikoaren azpiatalak haurrak jolasean objektu bat beste batez ordezkatzen hasita dauden aztertzen du, eta horri buruzko datuak biltzen ditu. Emaitzetan ikus daitekeen legez, joko sinbolikoa oso urria da adin hauetan, eta 13 hilabete egin arte ia ez da jokabide hau agertu ere egiten.
2009
‎b. Hobi guztiak ez dira berdinak. Ez dago hobi bat beste baten berdina, bakoitzak bere berezitasunak baititu; eta, aldi berean, hobi guztiek antzekotasunhandiak dituzte. Honako ezaugarriak azter ditzakegu:
‎Testu ezberdinen edukia konparatu, hitz eta esaldi komunak bistaratuz. Ea testu bat beste baten kopia ote den aztertzeko balio dezake.
2011
‎Emozio bat beste batez, kognizio bat beste batez ordezkatzen ikasi behar du. Haserrea ordezkatu nahi bada, haren hurbileko emozioak bereganatu behar ditu:
‎Emozio bat beste batez, kognizio bat beste batez ordezkatzen ikasi behar du. Haserrea ordezkatu nahi bada, haren hurbileko emozioak bereganatu behar ditu:
‎Inkontzienteak adierazleak gorputzean txertatzen ditu eta hitzak sintoma bihurtzen ditu; sintoma hitzez osaturik dago. Metafora batek osagai bat beste batekin ordezkatzen duen bezala, sintoman ere osagai bat beste batek ordezkatzen du. Adibidez, gurasoek behin eta berriro errepikaturiko esaldi bat erreprimitzen da eta haren ordez sintoma organiko bat agertzen da.
‎Inkontzienteak adierazleak gorputzean txertatzen ditu eta hitzak sintoma bihurtzen ditu; sintoma hitzez osaturik dago. Metafora batek osagai bat beste batekin ordezkatzen duen bezala, sintoman ere osagai bat beste batek ordezkatzen du. Adibidez, gurasoek behin eta berriro errepikaturiko esaldi bat erreprimitzen da eta haren ordez sintoma organiko bat agertzen da.
2014
‎Lau urteetarako, umeen gehiengoak badaki kopuruak konparatzen dituzten hitzekin kontatzen. Zuhaitz bat beste bat baino handiagoa dela edo katilu batek beste batek baino zuku gehiago duela esan dezakete. Badakite, gaileta bat izan eta beste bat jasotzen badute, lehenago baino gaileta gehiago izango dituztela, eta, gaileta bat beste ume bati ematen badiote, badakite gaileta gutxiago izango dituztela.
‎Hau da, serie ordenatu bat eraiki behar du, baina objektuen arteko desberdintasuna hartuz erreferentzia gisa (eragiketa aurreko estadioan ez bezala). Proba horren aurrean, eragiketa konkretuen estadioan dauden umeek jada badakite makilatxo bat beste bat baino luzeagoa izan daitekeela eta, aldi berean, hirugarren bat baino motzagoa. Ezagutza horrek seriea zuzen eraikitzeko balioko die.
2015
‎Orduan, argi dago hor ere autoak izango duen garrantzia. Leku bat beste batekin lotzeko egin dezakezun gauza bakarra tarteanetxeak egitea dela, eta hala lotuta gelditzen direla, baina hor kohesio soziala eta beste hainbat etahainbat kontu zerbitzu eta ekipamenduak non jarriko diren... ez dakit aztertu badituzten, edo bestefase bateko lana den.
‎Enuntziatua. Triangelu bat emanda, ABC, aldeetako bat beste bat baino laburragoa bada, orduan, alde horien aurkako angeluek desberdintza berdina beteko dute.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia