2000
|
|
bere egia itxuragatik hots original baten efektu bera, sugestio bera, soinu konbentzionaltasun bera ebokatzen digun irrati hots bat artifizialki sortzea. Kontua ez da termino
|
bat
beste batez ordezkatzea, errealitatea egilearen ikuspegitik matizatzea baizik. Audio efektuak egia itxurarekin daude erlazionaturik.
|
2001
|
|
Zati
|
bat
beste baten partez: De cabo a rabo ^ lehehengo orritikamaieraraino.
|
2002
|
|
Baina, pentsa dezagun AEE sistema hori beste sistema oso baten parte bilakatzen dela, bigarrenaren osagai bihurtzen dela. Kasu horretan, lengoaia sistema lotu edo kateatuak edukiko genituzke begien aurrean, lehen sistema beste baten partaide bilakatzen delako hain zuzen ere, sistema
|
bat
beste bategaz kateatzen delako. Konnotazioa kateamentu posibilitate horretan bertan sortzen da; testuinguru esangura kateamendu berri horretan sortzen da.
|
|
Bai ta, Pubili Errutili gazte gaztearen eta Aul Vergini, ren kutuntasunaz gozatzen naiz, ere. Baiña, gure bizi ta izaeraren arauz, belaunaldi
|
bat
beste batetik etorri bear dan ezkero, obetsi bear dugu, noski, adiñekoakin yomugara iristea, ots, uxtua asi dugun aiekin berekin.
|
2005
|
|
3 Espezie
|
bat
beste bateraino eraldatzen da:
|
|
Kasu honetan, sinbionteak onura lortzen du, baina, ostalariak ez etekinik eta ez kalterik ere. Ornogabeen artean adibide asko daude, esate baterako, espezie
|
bat
beste baten hodian bizi daiteke, lehenak babesa edo janaria edo gauza biak lortuz, eta bigarrenak ageriko eraginik igarri gabe. Beste adibide bat erromeroa da.
|
2006
|
|
Horren arabera: izar
|
bat
beste bat baino K aldiz distiratsuagoa bada, magnitude balioa 1 gutxiago izango du; B2= 6,31 aldiz distiratsuagoa bada, orduan 2 magnitude gutxiago; B3= 15,85 aldiz bada, 3 magnitude, etab.
|
2007
|
|
Hori guztia dela-eta, ezin da esan eredu
|
bat
beste bat baino hobea denik.Aldiz, eredu horien guztien ekarpenak bateratzen dituen ikuspegi bat proposatzenda. Horren ardatz nagusiak honako hauek dira:
|
|
Horien artean, seme alabak bakarrik izateko erabakia hartu dutenpertsonak ez ezik, bakarrik gelditu diren gurasoak ere badira, alargundu edobanandu direlako. Guraso bakarreko familia
|
bat
beste batekin elkartzen denean, berriz, berregituratutako familia sortzen da, azken urteotan asko ugaltzen ari denfamilia mota. Ezin dira ahaztu, orobat, sexu bereko gurasoz osaturikoak.
|
|
Baina gizarte ezagutzaren garapenean benetan eragiten duen jolas mota jolassinbolikoa da. Jolas sinbolikoan, haurrek errealitateak ezartzen dizkien mugakgainditzen dituzte; izan ere, horietan objektu zein jarduera jakin
|
bat
beste bat balitzbezala jokatzen dute (van der Voork eta Valkenburg, 1994 in Valkenburg, 2001). Jolas horietan, haurrek errealitatea fantasiarekin uztartzen dute (Stassen Berger etaThompson, 1997), beste pertsona bat direla, objektu bat beste gauza bat dela edojolasten ari direnak beste toki eta denbora batean daudela imajinatuz (James etaMcCain, 1982 in Valkenburg, 2001).... Jolas horiei esker, haurrek inguruan ikustendituzten gizarte rolak esploratzeaz eta saiatzeaz gain, kezkatzen dituzten gaiakaztertzen dituzte, minik hartzeko aukerarik gabe.
|
|
Bake negatiboa zuzeneko bortizkeria ezaridagokio, eta, horri esker, egoera negatibo bat (gerra) ekiditen da; hortik datorkioizena. Horren arabera, bakea da gerren zein gatazken arteko aldia edo estatu zeinideologia
|
bat
beste bati nagusitzea. Mendebaldeko kulturan bakeaz hitz egitendenean, batez ere bake mota horretaz hitz egiten da.
|
|
Berez, termino baten esangura posible
|
bat
beste bati ematen zaio metaforaren bidez; konparaketa moduko bat da, baina erkaketa lotura eliptikoa da diskurtsoan, eta gure buruan baino ez da. Inoiz, analogia dago metaforaren oinarrian.
|
|
gaude Txinatik baino. Beti ere itzulpenak, hitz
|
bat
beste batera baino, munduikuskera bat beste batera itzultzea izango du bere egitekoa1338.
|
|
gaude Txinatik baino. Beti ere itzulpenak, hitz bat beste batera baino, munduikuskera
|
bat
beste batera itzultzea izango du bere egitekoa1338.
|
2008
|
|
Fonemak ez du esanahirik berez, baina hitz batean fonema
|
bat
beste batez aldatzen denean, hitza eta haren esanahia aldatu egiten dira (Bila/ Pila; Egin/ Ezin; Pareta/ Kareta; Fusila/ Fosila; Makila/ Zakila).
|
|
Saio horietan, haurraren kontzientzia fonologikoa lantzen da, hots, ahozko hizkuntzaren soinuak identifikatu eta erabiltzeko trebetasuna. Kontzientzia fonologikoa lantzeko, errimak ezagutu eta ekoizten dira, silabak ezagutzen dira, hitza fonematan zatitzen da, fonemak elkartuz hitzak sortzen dira, soinu
|
bat
beste batez ordezkatzen da. Esaldien, hitzen, silaben eta fonemen segmentazio eta sintesi ariketak egiten dira.
|
|
Jolasten ari direnean haurrek batzuetan objektu
|
bat
beste batez ordezkatzen dute. Adibidez, panpinazko hartzari janaria eman nahi diotenean egur zati bat sagarra dela imajinatzen dute, edo ontzi bat txapela dela.
|
|
Lehen KGNZren galdetegiko emaitzekin bukatzeko, Hitzak eta keinuak, alegia, 4.20 taulan bildu diren joko sinbolikoari buruzko datuak aztertuko dira. Joko sinbolikoaren azpiatalak haurrak jolasean objektu
|
bat
beste batez ordezkatzen hasita dauden aztertzen du, eta horri buruzko datuak biltzen ditu. Emaitzetan ikus daitekeen legez, joko sinbolikoa oso urria da adin hauetan, eta 13 hilabete egin arte ia ez da jokabide hau agertu ere egiten.
|
2009
|
|
b. Hobi guztiak ez dira berdinak. Ez dago hobi
|
bat
beste baten berdina, bakoitzak bere berezitasunak baititu; eta, aldi berean, hobi guztiek antzekotasunhandiak dituzte. Honako ezaugarriak azter ditzakegu:
|
|
Testu ezberdinen edukia konparatu, hitz eta esaldi komunak bistaratuz. Ea testu
|
bat
beste baten kopia ote den aztertzeko balio dezake.
|
2011
|
|
Emozio
|
bat
beste batez, kognizio bat beste batez ordezkatzen ikasi behar du. Haserrea ordezkatu nahi bada, haren hurbileko emozioak bereganatu behar ditu:
|
|
Emozio bat beste batez, kognizio
|
bat
beste batez ordezkatzen ikasi behar du. Haserrea ordezkatu nahi bada, haren hurbileko emozioak bereganatu behar ditu:
|
|
Inkontzienteak adierazleak gorputzean txertatzen ditu eta hitzak sintoma bihurtzen ditu; sintoma hitzez osaturik dago. Metafora batek osagai
|
bat
beste batekin ordezkatzen duen bezala, sintoman ere osagai bat beste batek ordezkatzen du. Adibidez, gurasoek behin eta berriro errepikaturiko esaldi bat erreprimitzen da eta haren ordez sintoma organiko bat agertzen da.
|
|
Inkontzienteak adierazleak gorputzean txertatzen ditu eta hitzak sintoma bihurtzen ditu; sintoma hitzez osaturik dago. Metafora batek osagai bat beste batekin ordezkatzen duen bezala, sintoman ere osagai
|
bat
beste batek ordezkatzen du. Adibidez, gurasoek behin eta berriro errepikaturiko esaldi bat erreprimitzen da eta haren ordez sintoma organiko bat agertzen da.
|
2014
|
|
Lau urteetarako, umeen gehiengoak badaki kopuruak konparatzen dituzten hitzekin kontatzen. Zuhaitz
|
bat
beste bat baino handiagoa dela edo katilu batek beste batek baino zuku gehiago duela esan dezakete. Badakite, gaileta bat izan eta beste bat jasotzen badute, lehenago baino gaileta gehiago izango dituztela, eta, gaileta bat beste ume bati ematen badiote, badakite gaileta gutxiago izango dituztela.
|
|
Hau da, serie ordenatu bat eraiki behar du, baina objektuen arteko desberdintasuna hartuz erreferentzia gisa (eragiketa aurreko estadioan ez bezala). Proba horren aurrean, eragiketa konkretuen estadioan dauden umeek jada badakite makilatxo
|
bat
beste bat baino luzeagoa izan daitekeela eta, aldi berean, hirugarren bat baino motzagoa. Ezagutza horrek seriea zuzen eraikitzeko balioko die.
|
2015
|
|
Orduan, argi dago hor ere autoak izango duen garrantzia. Leku
|
bat
beste batekin lotzeko egin dezakezun gauza bakarra tarteanetxeak egitea dela, eta hala lotuta gelditzen direla, baina hor kohesio soziala eta beste hainbat etahainbat kontu zerbitzu eta ekipamenduak non jarriko diren... ez dakit aztertu badituzten, edo bestefase bateko lana den.
|
|
Enuntziatua. Triangelu bat emanda, ABC, aldeetako
|
bat
beste bat baino laburragoa bada, orduan, alde horien aurkako angeluek desberdintza berdina beteko dute.
|