Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2002
‎Marea beltz baten inpaktua isuritako hidrokarburoen toxikotasunaren eta ekosisteman eragiten dituen ondorio fisikoen arabera neurtzen da. Kontsumitzaile potentzial batek kutsatutako animaliak irensteko aukera aldakorra da, eta neurri handi batean administrazioen eta arrantzaleen ekintza arduratsuaren araberakoa da. Produktu kutsatua kontsumitzailearengana iristea, azkenean, osasun agintariek eta arrantza sektorean eskumena dutenek ziurta dezaketen immobilizazio ahalmenarekiko zuzenki proportzionala izango da.
2005
‎Irakasten ari garenon aldetik behar baino askozaz gutxiago kobratuz eta ikasleen aldetik behar baino askoz ere diru gehiago ordainduz. Azken batean administrazioek ipintzen ez dutena herritarrek ipintzen dute beren borondatetik.
2007
‎Stefanie L. ‘Teknologia berrien arloko politika publikoak, gizarte ekintzako GKEak eta gizarte egoera ahuleko kolektiboak’ izenburua du Luis Vives Fundazioak eta Un Sol Món Fundazioak egindako txosten batek. Interes handiko lana da, urte batean administrazio publikoekin hitz egiteko ildoak bilatu dituzten elkarte batzuek egindako lanaren emaitza, Informazioaren eta Komunikazioaren Teknologia berrien esparruan konponbide bateratuak garatzeko. “Txosten honen helburuetako bat da GKEen eta gizarte ekintzako taldeen beharretara hobeto egokitzeko etorkizuneko deialdietarako proposamenak egitea”, dio txostenak.
2009
‎Guk gure aldetik zubi guztiak zabalik ditugu, baina gurekin batean Administrazioak ere bitartekoak jarri behar ditu eta elkar lanerako bideak eta euskaldungoak ere badu bere erantzukizuna, 60.000 irakurle potentzial horiek lortzea, euskaldungo osoaren zeregina baita.
2010
‎Fundazioen Kontabilitate Betebeharren Gidak, Espainiako Fundazioen Elkarteak egina, gogorarazten du, gainera, abenduaren 20ko 1636/ 1990 Errege Dekretuaren hamabigarren eta hamahirugarren xedapen gehigarriak, Kontuen Ikuskaritzari buruzko 19/ 1988 Legea garatzen duen Erregelamendua onartzen duenak, honako fundazio hauek ere ikuskatzera behartzen dituela: Ekitaldi sozial batean administrazio publikoen aurrekontuen edo Europar Batasuneko funtsen kontura 600.000 eurotik gorako diruedo laguntzak jasotzen dituzte. Ekitaldi ekonomiko batean obrak, zerbitzu publikoen kudeaketa, hornidurak, aholkularitza eta laguntza eta administrazio publikoentzako zerbitzuak egiten dituzte, guztira 600.000 eurotik gora.
‎Urtarrila eta martxoa bitartean, hain zuzen ere, 13.000 langabe gehiago zenbatu zituzten enplegu zerbitzuek Hegoaldean. Langabezia hilabete batetik bestera jaitsi zen azkenekoz iazko maiatzean, neurri handi batean administrazio publikoek ekonomia suspertzeko eman zituzten laguntzei esker. Krisiaren aurretik ere, apirila urte ona izan ohi zen enplegua sortu eta langabezia murrizteko.
2021
‎Elkarteak bere proiektua abiarazi zuen. Ion Ansa jarri zuten proiektuan lanean ordurako sustapenerako eragile zebilen Jon Agirresarobe Torrotxo eta Jexux Muruaren laguntzarekin[...] nire proiektuan Beñat Gaztelumendi sartu zen, hasiera batean administrazio lanetan eta kudeaketan laguntzeko baina gerora hainbat lan eginez, eta Librean Kooperatiba Elkarte Txikia eratu genuen.
‎“Bere garaian, galdera honi baietza eman genion: posible al da gurea bezalako herri elebidun batean administrazioan euskara ere jakin behar dela ziurtatzea euskaraz ez dakiena diskriminatu gabe. Baina galderari baietza eman ostean, bestelako galderak sortu ziren:
‎Zauritua ez zen garraiobide militar bat hartzen zuen garrantzirik gabeko ofizialordea edo soldatapeko zibil ezezaguna, han ausaz gertatua; sukaldariaren bila pertsonalki joan ziren, momentu batean administrazio errepresibo batentzat soldatapeko lana egin zuelako, eta, beste egiaztatzerik gabe, edozein izanik bere ideiak, bere nortasuna, haizu sentitu ziren haren hiltzeko.
‎Azkar, ikastola berriak sortu ziren Iparralde osoan. Hasiera batean administrazio publikoek oztopatu baldin bazituzten, pixkanaka onartu zituzten, 1980ko hamarkada hasieran ofizialki aitortu aurretik, ikastolen federazioa den Seaska eta Frantziako Hezkuntza Ministerioaren arteko hitzarmena izenpetu ostean (EN, FS eta OPLB 2009).
2022
‎Eta ELA sindikatuak argi du prozesu luze baten estrategian murgilduak daudela halabeharrez. Xabier Etxanizek, ELAko ordezkariak azaldu duenez," lan gatazka batean administrazioarekin halako prozesu batean sartzen zarenean eredu politiko batekin topo egiten duzu, eta eredu hori da ahalbideratzen ez duena akordio bat eman dadin". Izan ere, kosta egiten ari zaie negoziaketa martxan jartzea.
2023
‎Adibideren bat jartzearren, tributu betebeharra xedaezina dela adierazteko, Tributu administrazioak tributu zorrak barkatzeko debekua dugu, barkamen hori foru arau bidez egiten ez bada. Nolanahi den ere, konkurtso prozedura batean Administrazioaren eta norbanakoen akordioagatik tributuaren kopurua alda daiteke, baldin eta tributu zor osoa edo horren zati bat barkatuko bada, eta zorraren kita osoa edo zati batekoa ez du foru arauak agintzen ezpada konkurtsoan dagoen zordunaren hartzekodunek hartutako akordioagatik, Ogasun publikoaren eta gainerako hartzekodunen arteko akordioagatik. Kasu horretan, xedaezintasun printzipioa kolokan dago eta bigarren maila batean geratzen da beste interes publikoak lortzeko, zailtasunetan dagoen enpresa jarduera aurrera egiteko.
‎" Esan daiteke, beraz, finantza zaintzak toki erakundeen finantza jarduera beste erakunde publiko batzuetatik kontrolatzeko jarduera horri egiten diola erreferentzia", eta horixe dela" ordenamendu juridikoak toki erakundeen finantza jardueraren gainean erakunde publiko jakin batzuei esleitutako kontroledo zaintza ahalmenen multzoa" 424 Finantza zaintza, beraz, ez da organo bat edo ahal bat. Urrunago doa eta jarduera konkretu batean Administrazio kontrolatzailearen organismo batzuek gauzatzen duten jarduera edo egikaritzen dituzten funtzioak dira, kontrol teknikak dira. Esanahi berdinarekin ALDEGUER CERDAk honakoa adierazten du:
‎Marko honetan rolak, estrategiak eta printzipio metodologikoak zehazten dira, erraztea eta eraikitzea izanik administrazio publikoek, ekintza komunitarioan izan behar dituzten bi rolak. Gizarte gaitasunak ahulagoak diren testuinguru batean administrazioaren rolak eraikitzailea izan behar badu, gizarte indartsu eta antolatuetan, aldiz, erraztatzailearen rola izan luke.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia