2000
|
|
erdara zekien euskaldun askokgaizki zekien, artean, bigarren hizkuntza hori. Halako bat
|
bateko
administrazio kolpeakbaino min eta kalte handiagoa egin zizkion euskaldungoari, bere hizkuntz erabilpenetan, ondoko bi hamarkadetako hizkuntz politika orokorrak(). Hala ustedugu, behintzat, hori baieztatzeko azterlanik ez dagoen arren.
|
2004
|
|
(1) Enpresa txiki edo ertain
|
bateko
administrazio alorreko arduraduna, osasuntsua, ez du erretzen, gimnasiora astean bitan joaten da.
|
2008
|
|
Halaber, zuzendari nagusiek nahiz horiekin berdinetsitakoek goi zuzendaritzako eginkizunak betetzen dituztenean sozietate kotizatu
|
bateko
administrazio organo, batzorde betearazle edo kontseilari eskuordeen mende, eta ordainsari moduan akzioen gaineko aukeratze eskubideak eman zaizkienean 2000 urteko urtarrilaren 1a baino lehen, akziodunen batza orokorrak emandako onespena dute eskubide horiek egikaritu edo besterentzeko, baldin eta batza horrek ez badu esan-bidez onartu emate hori.
|
2010
|
|
Hori dela-eta, beharrezkotzatjotzen du herritarrengandik hurbilen dauden erakundeen erabakitze ahalmenaindartzea, ikuspegi orokorragoa berma dezakeen erregio mailako administrazioareneskumenak zabaltzea, eta toki erakundeei zor zaien protagonismoa aintzat hartzea.Erakundeen aldetik, herritarrengandik gertuen dagoen administrazioaren mailaosatzen duten udalek, udalerrietako errealitatea ondoen ezagutzen dute. Beraz, lurralde antolamenduari lotutako gaiei heltzeko oso tresna egokiak dira, arazoetanzuzenean esku hartuz, arazo zehatz baten eskumena duen erakundeari jardun dezaneskatuz edota herritarren eta beste eskala
|
bateko
administrazioaren arteko loturalanak (informazioa lortzeko kasurako) eginez. Hala ere, tokiko ezagutza eta gertutasuna ez da izapide prozeduretara eramaten, eskalen arteko elkar elikatzea zailduz.
|
2012
|
|
PROPOSATUTAKO JARDUERAK 3 Imajina ezazu enpresa
|
bateko
administrazio departamentuan lan egiten duzula eta honako esaldi hau entzuten duzula: –
|
2015
|
|
Etxean bizitzeko autonomia eta gizarte autonomia ikasita eta gordeta ditu. Heldu normal batek egiten dituen eskulanetarako gaitasuna ere badu, eta konplexutasun pixka
|
bateko
administrazio ekonomikorako (higiezinen salerosketa kontratuak, hipoteka kredituak, etab.) gaitasuna ere bai. Ahultasun mental arinak jota edo nortasunaren zahartzaroko narriadurak jota samarrak daudenak dira honen adibide tipikoak.
|
|
Komeni denean arlo publikoko inbertsio esanguratsuak finantzatzeko erreminta funtsezkoa da; baina komeni denean, aurrezki kutxa gobernuarengandik erabat autonomoa da. Komeni denean, ez da pribatua, legeak galarazi egiten baitio kargudun publiko bati enpresa pribatu
|
bateko
administrazio kontseiluan esertzea; baina komeni denean, ez da publikoa, alor publikoak aurrezki kutxaren finantza jarduera kontrolatu lukeelako. Eta gurpil horretan jiraka, nahi adina adibide jar daitezke.
|
2017
|
|
...tzalegeetan izandako eragina. esaterako, 2011 urtean balear uharteen gobernura heldu zenean, alderdi popularrak administrazioan lan egiteko katalanaren ezagutzaren legezko derrigortasuna kendu zuen. ondoren, 2015ean, alderdi aurrerakoien gobernu berriak berriro ezarri zuen administrazioan lan egiteko katalanaren ezagutzaren legezko derrigortasuna. horrek erakusten digu gaur egun autonomia erkidego
|
bateko
administrazio publikorako sarbiderako berezko hizkuntzaren ezagutza derrigortzea borondate politikoaren araberakoa dela neurri handi baJon Ander Kuartango Atxa – Euskararen Ofizialtasuna Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrean tean, eta ez autonomia erkidegoaz haratagoko legeek berez debekatu edo behartzen dutelako.
|
|
Baina helburu politikoa demokrazia ereduan sakontzea den neurrian, euskararen ezinbestekotasuna erlatibizatu egin du diskurtso abertzaleak, herritar guztien eskubideen izenean. Demokrazia sistema
|
bateko
administrazioak euskara nazio hizkuntza izendatuta ere, praxian zer neurri har litzake herritar guztiek euskara ikas eta erabil dezaten. Hori baita, azken batean, euskalgintzaren helburua.
|
2018
|
|
Finlandian, udalerriek dute ikastetxeen titularitatea, bai lehen hezkuntzan nola bigarren hezkuntzan, eta ikastetxe guztiek herriko errealitateari erantzuteko beharra eta funtzioa dute. Ikastetxeak udalerrietan kokaturik daudenez, ez da efizientea irakasleen kudeaketa administrazio zentralak egitea, edota eskualde
|
bateko
administrazio batean delegatzea zerbitzu horren gestio ekonomikoa. Honela, udalerriek eurek egiten dituzte haiei dagozkien kontratazioak eta eurek kudeatzen dituzte euren baliabideak, berriz ere, zerbitzuen ikuspuntu efikaz bat aplikatzen dutelako.
|
2019
|
|
PFEZn mundu mailan lortzen diren etekin eta irabaziengatik tributatu behar da, sorterria edozein dela ere. Hala ere, pentsio bat gurea ez den beste herrialde
|
bateko
administrazio publiko batek ordaintzen badu, «herrialde horren eta Espainiaren arteko hitzarmena aztertu behar da (halakorik balego), ezarpen bikoitza saihesteko eta Espainian ezarpen hori zergapetu daitekeen egiaztatzeko», adierazi du Fernando Jimenezek. Atzerriko pentsioek diruzko ordainketen atalean tributatu behar dute, lanaren etekin gisa Hitzarmenik ez badago, edo gure herrialdean karga hori ahalbidetzen duen kasuetarako, aztertu behar da kasuan kasuko errendimenduei PFEZren Legean araututako salbuespenetako bat aplika dakiekeen.
|
2023
|
|
Azaldu duenez, adjudikazio prozesua egin ondotik Hezkuntza Sailak Cuatrecasas abokatu bulegoa kontratatu zuen, hutsik geratu ziren ibilbideetako aferan laguntza juridikoa emateko. Labaienek egin zituen abokatu lanak auzi horretan – abokatu bulego horretako ordezkaria ere badelako, garraio enpresa
|
bateko
administrazio kontseilariaz gain– Beraz, Labaienek lizitazio prozesua amaitu zenean hartu zuen parte, Bildarratzek azaldu duenez. Bildarratzek argudio horiekin erakutsi nahi izan du ez zela inolako irregulartasunik egon garraioaren adjudikazio prozesuan.
|