Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2008
‎Gauzak asko aldatu dira harez geroztik. Eztabaida ez da agortua, baina garai bateko jarrera itxiak samurtuz joan dira, eta gaur egun inork ez du zalantzan jartzen, zein ere teoria linguistikoren aldekoa den, corpusak beharrezkoak direla hizkuntza ‘den bezala’ aztertu nahi bada (Rojo 2002). Corpusak, gainera, ez dira hizkuntzalaritzaren arloko ikerkuntzan soilik erabili, hiztegigintzan (batez ere), hizkuntza irakaskuntzan, hizkuntza teknologietan (teknika estatistikoak aplikatzeko, itzulpen automatikoan, hizketaren tratamenduan...) eta beste zenbait arlotan ere bai.
2009
‎Bizitza aldaketa dela zioen besteak, baina garai batzuk bareagoak eta beste batzuk trumoitsuagoak izan ohi dira. Azken horietakoak izan ziren Euskal Herriak XIX. mendearen bigarren erdialdean bizi izandakoak, gauza jakina da hori.
2010
‎Frai luis gan bi balio eredugarri ikusi ahal izan zituen, exegetarena eta idazlearena. agustindarren inguru hau zinezko eskola izan zen nafarrarentzat, etxeko hurbiltasuna zuena eta historiak aitortu dien bikaintasun jasokoa, gizarteko kultur premia kristauei kalitate handiko modernotasunez erantzun nahi ziena. horretan, aipatutakoei beste izen agustindar bat ere gehitu behar diegu, alonso gudiel. Frai luis eta frai alonso ren sona (azken hau osunako unibertsitatean ari zen irakasten, baina betiere ordena barruko familiartekotasuna galdu gabe) ez zen izan frai pedrorentzat urruneko zerbait. orduantxe, hain zuzen, eskolastikaren onena eta ezagutza modernoak batera ari ziren ematen bi fraide agustindarrok19 baina garaiak ez ziren samurrak. erreforma protestanteari ez ezik humanismo erasmista eta bibliazaleari aurre egin nahiz, kontrarreformako hegalik gogorrenak gatazka latzak sortu zituen eliza katolikoaren barruan. inkisizioaren bidez zeregin kulturalean ere ezarri nahi izan zen jakineko ortodoxia modua bat, eta, horregatik, gizalege eskaseko eliz gobernamendua bertatik bertara ikusi eta jasatea tokatu ...
2012
‎Gure pentsatze mahaian esertzen zaigu egunero. erromatikoei esker herriari ere atera ahal diogu zukurik zerbait, baina hirirako eta hiritarrentzat den heinean. ez berez, ez bere baitarako, ezta bere onerako ere. hiria da gure gogoaren bazkalekua. hiriaren ideologiak hiria historiaz eta kulturaz haraindi izan den eta den jendarte proiektu (askatzaile) gisa aurkezten digu. hiribarne, uriguen, uribarri eta Irizar guztiek pentsatuko dute euskal herria hiriz gainezka zegoela abizen hiritar horiek sortu zirenean; ez dabiltza oker. Baina garai hartako hiriak, besterik gabe, biziguneak ziren. Bazuten izan geroago hiriaren muina izan zuena:
‎Iker Martinez de Lagos – Ziklo berri baterako GPS a izan arren, ahalik eta kohesio handienaren baitan lan egin dezagun. Hau ere ez da erronka erraza izango, baina garai berriek jokabide berriak eskatzen dituzte.
2014
‎Udaletako ordezkariek eta Kultura Mahaian elkartzen direnek aurrera begira lan egiteko kontuan hartu lituzketen oinarriak dira elkarlana eta auzolana. Auzolana ez da kontu berria, baina garai zail hauetan aurrera egiteko formula gisa gero eta gehiago agertzen ari da. Igor Elortzak eta Gotzon Barandiaranek horren aldeko apustua garbi egin izan dute, eta arrazoitzeko dekalogoa8 ere osatu zuten.
2015
‎normalizaziorako gakoak – Naiara Berasategi, Jone Goirigolzarri, Ibon Manterola, Gorka Salces eta Xabier Landabidea ardurak (edo gain ardurak) bailiran. Zeitgeist edo garaiko izpirituaren azkura espezifikoak behin betiko definitzea ezinezkoa eta ziurrenez alferrikakoalitzaiguke, baina garaiko gizartearen erronkez zerbait esaten digute bi kontzeptuok. Operazionalizazioaren mesedetan, eta ikergai subjektua ahalik eta modu irekienean hartze aldera, hiztun berri bezala euskara familia transmisioa ez den beste bide bat (zu) etatik ikasi duten pertsona guztiak hartuko dira (Ortega, Amorrortu, Goirigolzarri, Urla eta Uranga, 2013).
2016
‎Arnasguneen garrantzia maila kualitatiboari dagokion bezala, gune erdaldunen garrantzia maila kuantitatiboan dagoela azpimarratu behar da. Egia da garai bateko banaketa soziofuntzionalik gaur egun ez dagoela, M. Zalbidek aipatzen duen moduan, baina garai bateko egoera diglosikoak suposatzen zuen banaketa soziofuntzionala ez litzateke bideragarria izango gaurko gizartean. Arnasgunerik gabe jai badu euskarak, eremu formaletan sartu gabe ere jai edukiko luke euskarak seguruenik.
2019
‎Komunitate kontrakulturalean kokatu ziren, eta euskaraz abestu zuten gehienek. estilo anitzetan euskaraz kantatu zen 1990eko hamarkadan eta gainera konpromiso linguistiko batetik. hizkuntza, musika estiloa eta mezuaren inguruan garatu zen komunitate kontrakulturalak hori bultzatu zuen, eta milurteko berrian ildo horri jarraituko zaio hasiera batean. Baina garai berriek joera berriak ekarriko dituzte berekin.
2021
‎Pasai Donibaneri euskalduna izatearen herentzia datorkio garai batetik. Baina garai hori arrantza munduarekin identifikatzen da, eta gaur egun desagertuta dago. Izan al daiteke arraunaren mundua belaunaldi berriekin konektatzeko gakoa?
2022
‎" Bai Euskarari" kanpaina litzateke horren adibide garbiena. Baina garai berdintsukoa den K04 testuak ere abangoardia edota intelektualismo hori inspiratzen digu. " 24 orduak euskaraz" jaialdia iragartzeko kartela" Ez dok amairu" taldetik oso gertu zegoen, Jose Luis Zumeta margolariak sortua baita.
2023
‎Ordurarte mugimendu eta kudeaketa hitzak elkarrengandik aldenduta zeuden arren, jardunaldietan ikusarazi nahi izan zen guztiz osagarriak zirela. Gaur egun ohikoa eta koherentea da gizarte ekimenetik bultzatutako jarduera edo erakunde bat kudeaketa aurreratuko prozesuetan barneratuta izatea, baina garai hartan berritzailea zen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia