Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 186

2015
‎13 Ondorio hauek, azaldurik dauden otoitz graduetan onak direla esan dugun gainerako guztiekin batera, ematen ditu Jainkoak arima Berarengana ekartzen duenean, Emazteak eskatzen zuen laztan honekin, eskari hau hemen betetzen zaiola uste baitut. Hemen ematen zaio ura edatera oparo orein emeari, zauritua doanari.
‎(Arimako Kont. 5, 3). Naturaz gaindiko otoitza, hau da, otoitz mistikoa, sakonki azaltzen duen libururik ez delako kexu da Teresa. Horregatik, liburu honetan hutsune hori betetzera jotzen du.
‎Laugarren egoitzetako lehen kapituluan azalduko du otoitzeko poz eta samurtasunaren, eta gozotasunen artean dagoen aldea (IV. Egoitzak 1, 4). Gozotasunei buruz 2 kapituluan eta 3.aren zati batean (9 zenb.) arituko da bereziki.
‎– Jaunak egiten duen mesede honen zertxobait azaltzen du modu gozoan.
‎Jainkoagandik aipaturiko mesedeak jaso dituztenek nola sentitzen dituzten beren bekatuen saminak azaltzen du. –
‎Baliteke ni oker egotea eta guztiok gauza bera esatea; hala ere deabruak hortik engainatu nahi izan ninduela ikusi dut, eta hain nago eskarmentua hartua, non, askotan esan badut ere, berriro hemen zuei esatea erabaki baitut, horretan arreta handiz ibil zaitezten; eta begira, kontrakoa esan diezazuenari ez sinesteko esatera ausartzen naiz. Eta beste lekuan egin nuen baino argiago aditzera ematen saiatuko naiz; izan ere, beharbada norbaitek honetaz idatzi badu, berak esan zuen bezala, luze eta zehatz azaltzea egoki litzateke; eta handi handika esateak hainbeste ulertzen ez dugunoi kalte handia egin diezaguke.
‎8 Eta har ezazue kontuan, ene ahizpak, hain garrantzitsua den puntu hau, eta horrela, argiago azaldu nahi dut: arima oso osoan maitasunari emanda bizi nahi lukeela dago eta ez luke erabili nahi gogoa beste ezertan, baina nahita ere ezin izango du; izan ere, borondatea hila ez badago ere, erre ohi duen sua erdi itzalia dago, eta nork haize eman izan behar du bere barnetik beroa emateko.
‎Jainkoak arimari egiten dizkion beste mesede batzuk azaltzen ditu, esandakoen eran barik beste era batera egiten dizkionak, eta haietatik
‎Jainkoak Beragan gozatzeko arimari ematen dizkion desira bizi eta oldartsuak, hau bizia galtzeko arriskuan jartzerainokoak, agertzen ditu, eta Jaunak egiten duen mesede honetatik arimak lortzen duen onura azaltzen .
‎lehenengoa eta egiazkoena hizketa horren indarra eta nagusitasuna da, hitzetan eta egiteetan erakusten dena. Argiago azalduko dut: arima bat esana dagoen nahigabe handian eta barruko nahasmen eta adimenaren iluntasun eta lehortasunean murgildurik dago; honelako hitz bat esanez besterik gabe:
‎Gerta daiteke zuetako batzuek ez ulertzea zer den ikuskaria, batez ere adimenezko ikuskaria. Azalduko dut nik bere garaian, horretarako ahalmena duenak agindu didalako; eta harira ez datorrela badirudi ere, baliteke arima batzuentzat onuragarri izatea.
‎Jainkoa arimarekin adimenezko ikuskariaren bidez nola jartzen den harremanetan azaltzen du, eta abisu batzuk ematen ditu, eta benetakoa denean uzten dituen ondorioak agertzen. –
‎1 Argiago ikus dezazuen, ahizpak, esan dudana horrela dela eta zenbat eta aurrerago joan arima, hobeki lagun egiten diola Jesus on honek, egoki izango da azaltzea nola, Haren Maiestateak nahi duenean, Berarekin ibiltzea baino besterik ezin dugun, Haren Maiestatea komunikatzen zaigun eta guri digun maitasuna, agerpen batzuekin eta ikuskari hain miragarriekin, erakusten digun era eta moduetan argi ikusten denez; honelako mesederen bat egiten badizue, izuturik ibil ez zaitezten esan nahi dut azken batean hauetakoren bat. Jaunak esaten asma dezadala nahi badu?...
‎Jauna arimarekin irudizko ikuskariaren bidez nola jartzen den harremanetan azaltzen du, eta abisu ematen zorrozki bide honetatik joateko desiratik gorde daitezen. –
‎Gure arimaren erdigune hau, edo espiritu hau, azaltzeko eta baita sinesteko ere hain gauza zaila izanik, burura datorkit, ahizpak, aditzera ematen asmatzen ez dudalako, esaten dudana ez sinesteko tentaldiak ez ote dizuen emango; izan ere, nekeak eta atsekabeak daudela esatea, eta arima bakean dagoela esatea, gauza korapilatsua da. Konparazio bat jarri nahi dizuet, edo bi.
‎Arima eta ahalmenak ere desberdinak direla uste dut eta ez direla gauza bera. Barruan hainbeste bereizketa eta hain finak daude, non ausarkeria bailitzateke ni horiek azaltzen hastea. Han ikusiko dugu, Jaunak bere errukiz, sekretu hauek ulertuko ditugun lekura eramateko mesedea egiten badigu.
‎– Konparazio fin batzuen bidez azaltzen du, bosgarren egoitzan aipaturiko tximeletatxoa
‎9 Begira itzazue ongi, ene alabak, hemen idatziak doazen gauza batzuk, nahiz eta nahaspilatuak, hobeki azaltzen ez baitakit. Jaunak emango dizue aditzera, lehortasunetatik apaltasuna atera dezazuen eta ez egonezina, hauxe baita deabruak lortu nahi duena; eta sinets ezazue benetan apaltasuna dagoenean, Jainkoak sekula gozotasunik eman ezik ere, bake eta eroapena emango dizkie, beste batzuk gozotasunekin baino ere pozago ibiltzeko eran; askotan, irakurri duzuenez?
‎–Alde handia dago nire iritziz; baliteke ni oker egotea. Honetaz dakidana esango dut hauen ondoren datozen laugarren egoitzetan; izan ere, han Jaunak ematen dituen gozotasunez zerbait azaldu beharra izango denez gero, hobeki dator, eta onurarik gabea badirudi ere, izan dezake onura pixka bat, gauza bakoitza zer den jakinez, hoberena denari jarraitzen saia zaitezten; eta hori poz handia da Jainkoak haraino eramaten dituen arimentzat eta nahasmena guztia dutela uste dutenentzat, eta apalak badira eskerrak ematera joko dute; horren faltaren bat balego, barruko garraztasun batek emango d...
‎Sufri beza arima gaixoak, oraingoan errurik ez badu ere, beste batzuetan motiboa izanik pazientzia izan baitugu. Eta pentsamendu hauei jaramonik ez egiteko irakurtzen dugunaz eta aholkatzen digutenaz nahiko ez denez gero, gutxi dakigunontzat ez dut uste denbora galtzea denik gehiago azaltzen eta kasu honetan zuek kontsolatzen ematen dudan guztia; hala ere, Jaunak argia ematea nahi izan arte, ez dakar on handirik. Baina beharrezkoa da eta Jaunak nahi du neurriak har ditzagula eta geure burua ezagut dezagula, eta irudimen ahulak eta berezko izaerak eta deabruak egiten dutena ez ditzagula arimaren errutzat jo.
‎Gai berean jarraitzen du eta konparazio baten bidez azaltzen du zer diren gozotasunak eta nola lor daitezkeen bilatu gabe.
‎oso bestera gertatzen da, Jainkoaren errukiz probatu duzuenok ulertuko duzuenez. Hobeki ulertzeko, egin dezagun bi iturri ikusten ditugula urez betetzen diren bi askarekin, espirituzko gauza batzuk azaltzeko ez baitut aurkitzen besterik uraren hau baino egokiago datorrenik; eta nik gutxi jakin eta agudeziak lagundu ez eta elementu hau hain maite dudanez gero, beste gauza batzuei baino arreta handiagoz begiratu diot; hain Jainko handiak, hain jakintsuak, kreaturiko gauza guztietan egon behar dute gu haietaz baliatu ahal izateko sekretu ugari, eta halaxe baliatzen dira ulertzen dituztenak, baina uste d...
‎Irudipena ez dela, oso argi dago: lehenengo zenbakietan azaldu duen grazia mistikoa. –(Irudimenak) du hura berregin?.
‎8 kapituluan azalduko ditu adimenezko ikuskariak; ik. 5 kap. 8 zenb.. Adimenezko ikuskariekin izaten diren barne hizketei buruz 10 kapituluan hitz egingo du.
‎8 kapituluan azalduko ditu adimenezko ikuskariak eta 9.ean, irudizkoak.
‎–bat egite emana? (gozotasunezkoa, goi isurizkoa) batetik, aurreko kapituluetan azaldu duena, eta, bat egite ez emana? (goi isurizkoa ez dena, eta saiatuz gero, lor dezakeguna); azken honetaz hitz egiten da kapitulu honetan.
‎Beharrezkoa da irakur dezanak pazientzia izatea, nik ere ez dakidana idazteko badut-eta; egia da, batzuetan hartzen dudala papera zentzurik gabe, zer esan eta nondik hasi ez dakidala. Badakit ongi zuentzat gorabehera handiko gauza dela barruko gauza batzuk azaltzea , ahal dudan bezala; izan ere, beti entzuten dugu zein ona den otoitza eta konstituzioak ere agintzen digu hainbat orduz izateko, eta ez zaigu azaltzen guk ahal dugun baino gehiago; eta Jaunak ariman egin ohi dituen gauzez, hau da, naturaz gaindikoez, gutxi azaltzen da. Era askotara esanez eta aditzera emanez, pozgarri gertatuko zaigu gogoan erabiltzea zeruko barne artifizio hau, gizakien artean hain ezezaguna dena, bide horretatik asko badoaz ere.
‎Beharrezkoa da irakur dezanak pazientzia izatea, nik ere ez dakidana idazteko badut-eta; egia da, batzuetan hartzen dudala papera zentzurik gabe, zer esan eta nondik hasi ez dakidala. Badakit ongi zuentzat gorabehera handiko gauza dela barruko gauza batzuk azaltzea, ahal dudan bezala; izan ere, beti entzuten dugu zein ona den otoitza eta konstituzioak ere agintzen digu hainbat orduz izateko, eta ez zaigu azaltzen guk ahal dugun baino gehiago; eta Jaunak ariman egin ohi dituen gauzez, hau da, naturaz gaindikoez, gutxi azaltzen da. Era askotara esanez eta aditzera emanez, pozgarri gertatuko zaigu gogoan erabiltzea zeruko barne artifizio hau, gizakien artean hain ezezaguna dena, bide horretatik asko badoaz ere.
‎Beharrezkoa da irakur dezanak pazientzia izatea, nik ere ez dakidana idazteko badut-eta; egia da, batzuetan hartzen dudala papera zentzurik gabe, zer esan eta nondik hasi ez dakidala. Badakit ongi zuentzat gorabehera handiko gauza dela barruko gauza batzuk azaltzea, ahal dudan bezala; izan ere, beti entzuten dugu zein ona den otoitza eta konstituzioak ere agintzen digu hainbat orduz izateko, eta ez zaigu azaltzen guk ahal dugun baino gehiago; eta Jaunak ariman egin ohi dituen gauzez, hau da, naturaz gaindikoez, gutxi azaltzen da. Era askotara esanez eta aditzera emanez, pozgarri gertatuko zaigu gogoan erabiltzea zeruko barne artifizio hau, gizakien artean hain ezezaguna dena, bide horretatik asko badoaz ere.
‎Arimak otoitzean nola bat egiten duen Jainkoarekin azaltzen hasten da.
‎1 Oi ene ahizpak!, nola adierazi nik zuoi bosgarren egoitzetan gordetzen diren aberastasuna, altxorrak eta atseginak? Uste dut hobe litzatekeela ezer ez esatea geratzen diren ondorengoei buruz, bada, ezin da adierazi, eta adimenak ere ezin du ulertu, ezta konparazioek ere ez dute balio hori azaltzeko , lurreko gauzak kaskarregiak direlako xede honetarako.
‎– Bat egitezko otoitza azaltzen du konparazio
‎2 Entzungo zenituzten, nonbait, zeta nola egiten den azaltzean haren gauza harrigarriak, Berak egin baitezake soilik halako asmakaria, eta nola piperbeltzaren ale txikien antzekoak omen diren hazi batetik (nik sekula ez dut ikusi, baina bai entzun; eta horrela, zerbait oker esaten badut, errua ez da nirea), beroarekin, masustondoetan hostoa irteten hasi ahala, hasten da hazi hau bizi izaten; mantentzeko behar duten elikagai hau izan arte, hilik dago; eta mas... Baina hau ikusi ez, eta beste garai batzuetakoa kontatuko baligute, nork sinets dezake?
‎Gai berean jarraitzen du, otoitz era hau gehiago azalduz . –
‎2 Oraindik gehiago azaldu nahi dizuet, nire iritziz, zer den bat egitezko otoitz hau. Neure asmamenaren arabera konparazio bat jarriko dut; gero, gehiago esango dugu tximeletatxo honetaz, ez baita pausatzen (bere buruari eta beste arima batzuei on eginez beti fruitu ematen badu ere), ez duelako aurkitzen berarentzat benetako atsedenik.
‎11 Berak nahi beza, asma dezadala nik hain gauza zailetatik zer edo zer azaltzen ; Haren Maiestateak eta Espiritu Santuak nire lumari eragin ezik, ongi baitakit ezinezkoa izango dela. Eta zuen onerako izango ez balitz, ez dezadala asma ezertan eskatzen diot; Haren Maiestateak badakielako ez dudala beste desirarik, nik dakidanez, beraren izena goretsia izan dadila baizik, eta saia gaitezela lurrean bertan ere horrela ordaintzen duen Jaunaren zerbitzuan; hortik jakin dezakegu zeruan emango digunaren zertxobait, ekaitzezko itsaso honetan diren etenaldi eta lan eta arriskurik gabe.
‎Eta horren arrazoia Haren Maiestatearekin hain bat eginik egotea da, handik baitatorkio indarra. Uste dut egoki izango dela ziur igaro ohi direla dakizkidanak zuei azaltzea . Beharbada, ez dira izango arima guztiak bide horretatik eramanak, baina benetan duda egiten dut, era batera edo bestera, lurreko nekeetatik libre biziko direnik, une batzuetan zerukoez hain benetan gozatzen duten arimak.
‎–Oi ene ahizpak!, nola adierazi nik zuoi bosgarren egoitzetan gordetzen diren aberastasuna, altxorrak eta atseginak? Uste dut hobe litzatekeela ezer ez esatea geratzen diren ondorengoei buruz, bada, ezin da adierazi, eta adimenak ere ezin du ulertu, ezta konparazioek ere ez dute balio hori azaltzeko , lurreko gauzak kaskarregiak direlako xede honetarako.
‎Beraz, laster batean jo nahi luke hara, sarrerako edo bizitza espiritualeko lehen urratsak atzean utziz. Horrela, laster batean eta hasierako bost kapitulutan azaltzen du aszetikari dagokion atal guztia, Perfekzio bidea ia osorik hartzen zuena, eta gainerako atala? 22 kapitulu, gai nagusia mamitzeko gordetzen du:
‎Nik esan nion: Bada, liburu hori eskuratzerik ez dugunez gero, saia zaitez oroimenera ekartzen eta horrela hartaz gogora datorkizunaz eta beste gauza batzuez idatz ezazu beste liburu bat eta azaldu doktrina orokorra, esperientziak nori gertatu zitzaizkion aipatu gabe.
‎4 Esan dudan guztia batzuetan neuri zuzendutako hitzen bidez ulertu nuen, eta beste batzuetan, hitzik gabe; eta gauza batzuk, argiago hitzik gabe, hitzez esaten zitzaizkidanak baino. Egia honetaz egia handi handiak jakin nituen, jakintsu askok azaldu balizkidate baino hobeki. Uste dut ez dagoela mundu honetako huskeria nigan hain ongi inprima dezakeenik, ezta hain argi azaldu diezadakeenik ere.
‎Egia honetaz egia handi handiak jakin nituen, jakintsu askok azaldu balizkidate baino hobeki. Uste dut ez dagoela mundu honetako huskeria nigan hain ongi inprima dezakeenik, ezta hain argi azaldu diezadakeenik ere.
‎eragiten zuten probetxu handia azaltzen ditu.
‎6 Hain alde handia dago eskatzeko bi era hauen artean, non ez baitakit nola azaldu ; izan ere, batean eskatzen badut ere (Jaunari eskatzeko ahalegina egiten baitut, beste batzuetan bezalako gar hura sentitu ez arren, ni egiaz ukitzen nautenak badira ere), mihia lotuta duenaren antzera da, hitz egin nahi izan arren, ezin du, eta hitz egiten badu ere, ulertuko ez dioten eran egiten du; edota argi eta esna hitz egiten duenaren eta gogotsu entzuten diotela ikusten duenaren antzera. Bata eskatzen da, esan dezagun, ahozko otoitzean bezala; bestea, berriz, kontenplazio hain goratuan, non nabari baita Jaunak entzuten digula eta Haren Maiestatea poztu egiten dela guk eskatzeaz eta guri mesede egiteaz.
‎Terminologia horren beste aipamen batzuk, 12, 5ean eta 18, 2an; azken honetan argiago adierazten du ez dela aditua termino horien erabileran: . Teologia mistikoan azaltzen da hori, baina nik ez dakit horko izenak ematen?.
‎–Batasuna deitzen dioten hori nola den eta zer den, nik ezin adieraz dezaket. Teologia mistikoan azaltzen da hori, baina nik ez dakit horko izenak ematen, eta ez dut ulertzen zer den gogoa ezta nola bereizten den arima edo espiritutik ere?.
‎11 kapituluko 22 zenbakian, edota 10 kapituluko 1 zenbakian. Eta gehiago azalduko du 18 kapitulutik 22.era bitartean.
‎Hiru maila bereizten ditu bat egitean: beherengo mailakoa, 4 zenbakian esan duena, goragokoa, baina oraindik bat egite oso osoa ez dena, 5 zenbaki honetan azaltzen duena, eta bat egite oso osoa, 16 kapituluan azaldu zuena (3 ura).
‎Hiru maila bereizten ditu bat egitean: beherengo mailakoa, 4 zenbakian esan duena, goragokoa, baina oraindik bat egite oso osoa ez dena, 5 zenbaki honetan azaltzen duena, eta bat egite oso osoa, 16 kapituluan azaldu zuena (3 ura).
‎Laugarren ur hau azaldu ahal izateko Jainkoaren laguntza eskatzen du, behar beharrezkoa baita.
‎Grazia hauen ondorioak azaltzeko erabiliko du 20 kapituluaren parte bat: 7 zenbakia eta ondorengoak.
‎25 kapitulutik 27.era bitartean azalduko du.
‎Berriro eteten da hemen autobiografia, doktrinazko parentesi txiki bat tartekatzeko. Jainkoak arimari egiten dizkion barruko hizketak zer diren eta nola bereizten diren azalduko du. Berari gertaturiko egintzez janzten da azalpena (7, 14, 15 zenb.), eta barruan entzuten dituen hitz batzuen kontakizunaz burutzen da:
‎Hitz egin gabe hitz egin: 25 kapituluan azaldu zituen hitz mistikoez ari da. Azaltzen ari den ikuskari ez irudizkoen mota berekoak dira hizketa mistikoak.
‎25 kapituluan azaldu zituen hitz mistikoez ari da. Azaltzen ari den ikuskari ez irudizkoen mota berekoak dira hizketa mistikoak.
‎30 kapituluko 12, 15, 18? zenbakietan azalduko du.
‎27, 2an azaldu duen adimenezko ikuskariaz ari da. Hau irudizkoa baino goragokoa izan arren, irudizkoa oroimenean guztiz grabaturik geratzen denez gero, probetxu handiagokoa izan daitekeela esan nahi du.
‎Adimenezko ikuskaria edota 27 kapituluko 2 eta 7 zenbakietan azaldu dituen hizketa mistikoak ez direla irudipenak eta deabruak haietan sarrerarik nekez izan dezakeela frogatzen saiatu da. Orain, batez ere irudizko ikuskariei ekingo die.
‎Otoitz graduak azaltzeko tartekatu duen tratatu txikiaren azken kapitulua da, (11). Apurka apurka azalpen doktrinala autobiografiko bihurtzen da.
‎6 Jainkoaren laguntzaz gauza batzuei buruz gehiago esango denez gero, neure bizitzaren kontakizunean aurrera egin nahi dut. Jaunak nahi beza, nik azaltzen asma nezala esan dudan honetan. Badakit esperientzia duenak ulertuko duela eta ikusiko duela asmatu dudala zerbait esaten; esperientziarik ez duenak ez naiz batere harritzen guztia zentzugabekotzat jotzen badu.
‎6 Nik orain esan nahi nukeena da Jauna nola agertzen den ikuskari hauetan. Ez dut esaten, barne zentzumenean argi hain bizi hau eta adimenean irudi hain argia ezartzea, bertan dagoela pentsatzeko moduan, nola izan daitekeen azalduko dudanik, hau jakintsuen egitekoa baita. Jaunak ez du nahi izan nola den niri aditzera ematerik, eta ni hain ezjakina naiz eta hain adimen kamutsekoa, non, behin eta berriro azaldu nahi izan didaten arren, ez baitut ulertzerik izan nola den.
‎Ez dut esaten, barne zentzumenean argi hain bizi hau eta adimenean irudi hain argia ezartzea, bertan dagoela pentsatzeko moduan, nola izan daitekeen azalduko dudanik, hau jakintsuen egitekoa baita. Jaunak ez du nahi izan nola den niri aditzera ematerik, eta ni hain ezjakina naiz eta hain adimen kamutsekoa, non, behin eta berriro azaldu nahi izan didaten arren, ez baitut ulertzerik izan nola den. Eta hau egia da; berorrek adimen bizia dudala uste badu ere, ez dut; izan ere, gauza askotan ikusi dut nire adimenak ez duela ulertzen, esan ohi denez, jaten ematen diotena baizik.
‎Egia ote da ahaztu egiten dela gero? . Gorentasun eta edertasun hura hain grabatua geratzen delarik, ez dago ahazterik, Jaunak arima geroago azalduko dudan lehorte eta bakardade handian sartzea nahi duenean izan ezik; orduan, Jainkoaz ere ahaztu egiten dela dirudi. Guztiz aldatua dago arima, beti murgildua.
‎4 Ia hasieratik ohartu nintzen esperientziaz ulertzen zidala esaten niona; hori zen, hain zuzen ere, nik behar nuena; izan ere, orduan ez nekien neure buruari ulertzen orain dakidan bezala, esaten jakiteko eran; gero Jainkoak eman dit Berak egiten dizkidan mesedeak ulertzea eta esaten jakitea, eta beharrezkoa zen niri bete betean ulertuko zidana eta zer den azalduko zidana hortik pasatua izatea. Hark argitasun handi handia eman zidan, irudizkoak ez ziren ikuskarietan behintzat ez bainuen ulertzen zer izan zitekeen hura, eta arimako begiekin ikusten nituenetan ere iruditzen zitzaidan ez nuela ulertzen nola izan zitekeen; esan dudanez, nik uste nuen gorputzeko begiekin ikusten direnak bakarrik direla kontuan hartzekoak, eta halakorik ez nuen nik.
‎5 Gizon santu honek argia eman zidan guztian eta azaldu , eta ez penarik izateko zioen, alderantziz baizik: Jainkoa goresteko eta guztiz ziur egoteko haren espiritua zela; fedeko gauzak izan ezik, ezin zitekeela izan ezer ziurragorik, ezta hain sendo sinets daitekeenik ere.
‎7 Beraz, esperientziaz ikusi dudana esango dut. Jaunak nola egiten duen hori, berorrek esango du hobeki, eta azalduko du ilun geratu dena eta nik esaten asmatu ez dudana.
‎Ulertzeko era hau, beste gauza batzuekin batera, geroago azalduko dudanez gero, ez dut hemen horretaz ezer esango, haritik irtetea litzatekeelako, eta uste dut nahiko irten naizela: ez baitakitia zer esan dudan ere.
‎1 Jainkoaren laguntzaz jakin nahi nuke azaltzen zer alde dagoen bat egitetikliluramenduedo goraldiedo espirituarenhegaldideitzen dioten edo gainezkaldira, hauek guztiak gauza bera baitira. Izen desberdin hauek gauza bat bera direla diot, eta estasiaere deitzen zaio.
‎Ondorioak eta beste hainbat eragin ere askoz handiagoak; izan ere, bat egiteak hasiera, tartea eta amaiera dirudi, eta barrurako hala da; baina beste hauen amaierak goragokoak direnez gero, ondorioak barruan eta kanpoan eragiten ditu. Jaunak azal beza, gainerakoa egin duen bezala; izan ere, Haren Maiestateak aditzera eman ez balit zer era eta moldetara esan daitekeen zerbait, nik ez nukeen jakingo.
‎Handiagoa eta txikiagoa izaten da. Handiagoa denekoa da orain azaldu nahi dudana, izan ere, Jaunak liluramenduak eman nahi izan zizkidanean izaten nituen oldar handi hauetaz geroago hitz egingo badut ere, nire iritziz, ez du zerikusirik erabat gorputzekoa den gauza batek erabat espiritukoa den gauza batekin, eta uste dut ez dudala gehiegizkorik esaten. Izan ere, min hura, dirudienez, arimak sentitzen badu ere, gorputzaren laguntzaz da; biek esku hartzen dute hartan, eta ez da honetan izan ohi den ezin gehiagoko babesgabetasunarekin.
‎Oldar hauek hemen azaltzen diren eta Jaunak egin dizkidan mesedeen ondoren datozela diot.
‎11 Honengatik eta beste gauza askogatik, aholku eman nuen nik otoitzaren lehen graduan, lehen ura azaltzean , irabazi handia dela otoitzari ekitea era guztietako pozetatik nork bere burua askatzen hasiz, eta Kristori gurutzea eramaten laguntzera erabaki sendoz sartuz, soldatarik gabe beren erregeazerbitzatu nahi dutenzaldun onak bezala, ziur ziur daukate-eta. Begiak irabazi nahi dugun egiazko eta betiko erreinuan ditugula.
‎Bada, ez dut uste ezer goregi jarri dudanik, beheregitik ibili naizela baizik, arimak erbeste honetan goza dezala Jaunak nahi duen poztasun era hau azaltzean . Bedeinkatua izan zaitezela betiko, Jauna!
‎Eder izango zaio Jaunak berorri hauek guztiak ematea lehendik ez baditu, eder izango zaio idatzirik aurkitzea eta zer den ulertzea. Bada, gauza bat da Jaunak mesedea egitea, beste bat zer mesede eta zer grazia den ulertzea, eta beste bat nolakoa den esaten eta azaltzen jakitea. Eta lehenbizikoa besterik ez dela behar badirudi ere, arima nahasirik eta beldurti ibili ez dadin eta munduko gauza guztiak mende hartuta Jaunaren bidetik kementsuago joan dadin, ona da eta mesedegarria ulertzea; egoki da halako bakoitzarengatik Jauna biziki gorestea grazia hori duenak eta ez duenak, Haren Maiestateak bizi direnetako norbaiti eman diolako gu guztion onerako.
‎Nire iritziz, Jaunak arimaren egoera hauek hemen aditzera eman daitekeen erarik onenean azaltzea nahi izan duela dirudi. Trata beza berorrek honaino iritsia den eta letrak dituen pertsona espiritualarekin.
‎2 Batasuna deitzen dioten hori nola den eta zer den, nik ezin adieraz dezaket. Teologia mistikoan azaltzen da hori, baina nik ez dakit horko izenak ematen, eta ez dut ulertzen zer den gogoa ezta nola bereizten den arima edo espiritutik ere; guztia gauza bera delakoan naiz, arima noizbait bere baitatik irteten bada ere, erretzen eta garra eginda dagoen su antzera, eta batzuetan su hau indarrez hazten bada ere; gar hau suaren gain oso gora igotzen da, baina ez da horratik gauza desberdina, suan dagoen g...
‎Nik adierazi nahi nukeena da kontu horretan ez dela sartu behar Kristoren Gizatasun guztiz santua. Eta hau ongi uler bedi, hori azaltzen jakin nahiko bainuke.
‎12 Gehiago agertu nahi dut, otoitzaren gauza hauek neketsuak baitira eta, maisurik aurkituezik, ulertzenguztiz zailak; eta honek dakar, laburtu nahi izan arren eta otoitzaren gauza hauek idazteko agindu zidan haren adimen argirako ukitzea bakarriknahikoizan arren, neure moldakaiztasunak ez uztea hitz gutxitan esaten eta aditzera ematen, ongi azaltzea hain garrantzitsua den gauza; nik horretan asko ikusi dudanez gero, erruki ematen didate liburuekin soilik hasten direnek, harrigarria baita zein desberdin ulertzen den gero esperimentatuz ikusten denarekin konparatuz.
‎Eta on handia da zer egin behar duen jakitea, honelako edozein egoeratan aprobetxatuz joateko. Izan ere, nik asko ikusi dut eta denbora asko galdu dut zer egin ez nekielako eta pena handia ematen didate hona iristen direnean beren burua bakarrik ikusten duten arimek; izan ere, liburu espiritual ugari irakurri dudan arren eta kasu honi dagokiona ukitzen duten arren, gutxi azaltzen dute, eta hartan oso aritua den arima ez bada, asko azaldurik ere, nahiko zail egingo zaio ulertzea.
‎Eta on handia da zer egin behar duen jakitea, honelako edozein egoeratan aprobetxatuz joateko. Izan ere, nik asko ikusi dut eta denbora asko galdu dut zer egin ez nekielako eta pena handia ematen didate hona iristen direnean beren burua bakarrik ikusten duten arimek; izan ere, liburu espiritual ugari irakurri dudan arren eta kasu honi dagokiona ukitzen duten arren, gutxi azaltzen dute, eta hartan oso aritua den arima ez bada, asko azaldurik ere, nahiko zail egingo zaio ulertzea.
‎8 Orain, bada, baratzea elikatu behar den uraren lau era hauek aplikatuz, urik gabe alferrik galduko baita?, hau da nire kasura datorrena eta zerbait azaldu daitekeela uste dut otoitzaren lau graduez, Jaunak, bere ontasunagatik, haietan jarri baitu zenbait unetan nire arima. Nahi beza haren ontasunak esaten asma dezadala, hau idazteko agindu zidaten pertsonetako bati on egiteko eran, Jaunak lau hilabetean ni hamazazpi urtean nengoen baino askoz aurrerago ekarri baitu.
‎Hobeki prestatu da, eta horrela berak lan egin gabe ureztatzen du baratze hau lau ur hauekin guztiekin, azkenekoa tantaka baizik ematen ez bazaio ere; baina ongi doa eta Jaunaren laguntzaz laster murgilduko da bertan. Eta poztuko nintzateke barre egingo balu, azaltzeko era traketsa ikusirik
‎Horren esperientzia duenak ulertuko dit, nik ez baitakit esaten honelaulertzen ez bada. Azaltzen hasi nintzen teologia mistikoan adimenak bere jarduera galtzen du, Jainkoak etenda uzten baitu, gero adieraziko dudanez, ahal badut eta Berak horretarako mesedea egiten badit. Ausarkeriaz guk geuk etetea, hori da ez egiteko diodana, eta ez biezaioutz harekin [adimenarekin] lan egiteari, inozo antzera eta hotz geratuko baikara bestela, eta ez dugu egingo ez bata eta ez bestea; Jaunak eteten eta gelditzen duenean, zer miretsi eta zertan jardun ematen dio, eta gogoetarik egin gabe, kredo?
‎Gauza bat esan nezake egiaz: nik adierazten jakin nezan, Jaunak ematen zidana azaldu nahi zidaten pertsona espiritual askorekin hitz egiten banuen ere, ni hain moldakaitza izanik, ez nintzen aprobetxatzen ez gutxi eta ez asko; edota Jaunak nahi zuen, nire maisua beti Haren Maiestatea izan zenez gero (bedeinkatua izan bedi, lotsa handia da niretzat hau egiaz esan ahal izatea baina), inori eskerrak eman beharrik ez izatea. Eta nik nahi eta eskatu gabe (beste banitate batzuetan bai baina, honetan ez bainaiz batere jakin gose izan, hala izatea bertutea izango zelako?), Jainkoak ulertarazi dit argi argi eta esaten jakiteko eran, nire aitor entzuleak txundituak geratzeraino eta ni haiek baino txundituago, neure moldakaiztasuna hobeki ezagutzen nuelako.
‎22 Ez dakit ongi egiten dudan ala ez hainbeste txikikeria idaztean. Berorrek behin eta berriro agindu didanez gero, luzatzeagatik ez kezkatzeko eta ezer ez uzteko, gogora etortzen zaidana argi eta egiaz azalduz noa. Eta ezinbestean gauza asko geldituko dira, denbora luzea litzateke bestela, eta esan dudan bezain asti gutxi dut, eta, agian, ez nuke lortuko probetxurik.
‎Hau batzuetan gertatzen zitzaidan eta egun asko iraun zidan, eta alde batetik bertutea eta apaltasuna zirudien, baina orain argi ikusten dut tentaldia zela. Fraide domingotar batek, jakintsu handia zen batek, azaldu zidan ongi. Jainkoak egiten dizkidan mesede hauek jende artean jakingo zirela pentsatzen nuenean, gehiegizko nahigabea izaten nuen, arima egon ezinik geratzeraino.
‎–Bada, gauza bat da Jaunak mesedea egitea, beste bat zer mesede eta zer grazia den ulertzea, eta beste bat nolakoa den esaten eta azaltzen jakitea? (Bizitza Liburua, 17, 5).
‎Teresak bere esperientziak aztertzeko eta egoki azaltzeko egiten dituen ahaleginak, bere ariman zer gertatzen zen zehatz mehatz aditzera eman beharragatik dira, zentsoreen eta Inkisizioaren arreta piztea saihestearren. Gainera, beldurra zuen bere bizipen mistikoen aurrean; horregatik, nahi zuen bere otoitz era ongi ulertzea; argi egin nahi zuen barne esperientzia haietan.
‎Ondorengo lerroetan hau esaten dio: . Liburua ez dago askoren eskuetan agertzeko eran, alde batzuetan hitzak leundu beharra eta beste batzuetan azaldu beharra izango bailuke?. 1568ko azaroaren 2an, Luisa de la Cerda andereari eginiko gutunean hau diotso Teresak:. Liburuarena ezin hobeki bideraturik dakar berorren gorentasunak, eta horrela, ahazten ditut eragin dizkidan haserrealdiak.
‎1568ko azaroaren 2an, Luisa de la Cerda andereari eginiko gutunean hau diotso Teresak:. Liburuarena ezin hobeki bideraturik dakar berorren gorentasunak, eta horrela, ahazten ditut eragin dizkidan haserrealdiak. Ávila maisuak luze idazten dit, eta bere gogo betekoa da; gauza batzuk gehiago azaltzea eta hitz batzuk beste batzuekin trukatzea komeni dela dio soilik, eta hau erraza dela?.
‎Eta zenbait egunetan ofizialeekin etxea atontzen jardun genuenez gero, klausurarik gabe, aukera izan genuen aita frai Joan Gurutzekori geure jokaera guztiaren berri emateko, gogoan ongi josiak eraman zitzan gauza guztiak, bai hildurari dagozkionak, bai ahizpen batasunari eta elkarrekin ditugun jostaldiei dagozkienak, guztia hain neurtua izanik, ahizpen akatsak han ulertu ahal izateko eta Erregelaren laztasuna ongi eraman ahal izateko asaskaldi bat hartzeko baizik ez da. Hura hain ona izanik, nik behintzat gehiago ikasi ahal izan nuen beragandik, hark nigandik baino; baina nik egiten nuena ez zen irakastea, ahizpen jokatzeko era azaltzea baizik.
‎2 Lehenengo azaldu nahi dudana, neure adimen urriaren arabera, otoitz perfektuaren izaera zertan datzan da. Izan ere, aurkitu ditut batzuk, pentsamenduan datzala gorabehera guztia uste dutenak, eta hau Jainkoagan luzaro eduki ahal badute, indar handia eginik bada ere, pertsona espiritualak direla uste dute; eta, gehiago ezin, eta barreiatzen badira, nahigabe handiak hartzen ditu eta galduak direla iruditzen zaie.
‎Ez diot Jaunaren mesedea ez denik haren egintzak hausnartzen beti egon ahal duenarena, eta ongi da hori lortzen saiatzea; baina gogoan izan behar da irudimen guztiak ez direla berez trebeak horretarako, arima guztiak, ordea, trebeak dira maitatzeko. Beste behin ere idatzi dudala uste dut gure irudimenaren eldarnioaren kausak azalduz ; nire iritziz, ez guztiak, ezinezkoa litzateke-eta, baina bai batzuk. Eta, beraz, orain ez naiz horretaz arituko; aditzera eman nahi nuke, ordea, arima ez dela pentsamendua, ezta borondatea ere ez dagoela haren esanera, zoritxarrekoa bailitzateke hala balego; horregatik, arimaren probetxua ez datza asko pentsatzean, gartsu maitatzean baizik.
‎Aditu nituen beste gauza batzuk ere: zer dela-eta hartzen duen Jainkoak atsegin handiagoa arimekin gainerako kreaturekin baino; gauza hauek hain goi mailakoak izanik, adimenak ulertu bazituen ere, ez dut erraz asmatuko haiek azaltzen .
‎Arima eta espiritua suaren antzekoa dela iruditzen zait; sua handia bada eta su hartzeko prestatuz joan bada, berdin gertatzen zaio arimari ere, Jainkoarekiko duen prestaeraren arabera, sua bezala, berehala su hartuz, goraino iristen den gar bat botatzen duela, hura behean dagoen bestea bezain su izan arren, eta gar hau gora igo arren, horregatik ez da sua galtzen. Horrela hemen ariman ere, badirudi bere baitatik ekoizten duela gauza bat hain bat batean eta hain fina, non goialdera igotzen baita eta Jaunak nahi dezan lekura joaten; ezin da gehiago azaldu , eta hegaldiaren antza du, ez baitakit nik bestela zerekin konpara dezakedan. Badakit oso argi nabaritzen dela eta ezin dela eragotzi.
‎2 Toledon zen andre bat, Medinaceliko dukearen arreba; ni haren etxean egona nintzen nagusien aginduz, San Joseren fundazioa dela-eta luzeago azaldu nuenez; maitasun handia hartu zidan, eta horrek izan behar zuen egin zuena egitera iratzartzeko bideetako bat; askotan, bide hauetaz baliatzen da Haren Maiestatea, guri, etortzeko denaren berri ez dakigunoi, fruitu gutxikoak iruditzen zaizkigun gauzetarako. Andre honek entzun zuenez gero, nik monasterioak fundatzeko baimena nuela, ekin eta ekin hasi zitzaidan Malagon izeneko bere herrixka batean egin nezan fundazio bat.
‎1 Salamancako San Jose monasterioko neure ahizpek, hau idazten dudanean etxe honetan bainago? behin eta berriro eskatu didate zer edo zer esan dezadala malenkoniazko umorea dutenekin nola jokatu behar den azalduz . Eta izan ere, gaitz hori dutenak ez hartzeko ahalegin guztiak egiten ari bagara ere, hain sotila da, non behar denerako moteldu egiten baita eta horrela erremediorik ez duenera arte ez gara konturatzen; liburutxo txiki batean honetaz zerbait esan nuelakoa dut, ez naiz gogoratzen; ez da ezer galtzen hemen zerbait esateaz, Jaunak asma dezadala nahi badu.
‎4 Hobeki azaldu nahi dut: gure Jaunak, bere ontasunagatik, arima bati bere burua agertu nahi badio hobeki ezagut eta maita dezan, edo bere sekreturen bat hari agertzea, edota esku erakutsi eta mesede bereziak egitea nahi badu, eta hark, esan dudanez?
‎Erregeak gaizki ikusiko zuela esan zioten, haren agindupean ere bazegoelako. Artzapezpikuagana jo zuen eta zer gertatzen zen azaldu . Hark agiraka egin eta adore gutxikoa zela esan zion; erregeari guztiaren kontu ematera joateko; eta hark, nuntzioaganako begiruneagatik, zeuden eragozpenak agertu zizkionean, nagusiagana denak joan zitezkeela erantzun zion; eta joanarazi egin zuen.
‎Koaderno horiek gorde ongi. Batzuetan gauza onak daude profesa egin behar denerako, eta tentaldirik izanez gero, zer egin azaltzen da. Irakurraraz ene Kasildari eta gero?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
azaltzen 82 (0,54)
azaldu 36 (0,24)
azalduko 16 (0,11)
azaltzeko 14 (0,09)
azaltzea 11 (0,07)
azalduz 9 (0,06)
azal 4 (0,03)
azaldurik 4 (0,03)
azaltzean 3 (0,02)
Azaltzen 2 (0,01)
Azaldu 1 (0,01)
Azalduko 1 (0,01)
azaldu gabe 1 (0,01)
azalduta 1 (0,01)
azaltzera 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia