Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2021
‎Edonola ere, merkatueta ekonomia beharrak eta hezkuntza ez dira maila bereko aldagaiak, hezkuntza modu argi batean bestearen menpe baitago. Hortaz, gaur egun bizi dugun iraultza digitalean profil teknikoak lehenesten eta balioesten dira merkatueskaeraren izenean, eta Nussbaum ek (op.) dioenaren ildotik, irudimenarekin, pentsamendu kritikoarekin, sormenarekin eta emozioekin harremana duten ezaugarriak eta gaitasunak alde batera geratzen dira, lan merkatuak eskatzen dituen profiletatik kanpo, lehenik, eta hezkuntzatik, ondoren eta, ondorioz. Hori horrela, besteren artean, konpetentzia emozionalak edo literatur konpetentziak izan dezaketen garapenerako espazioa hutsala izango da, eta hortik, balioespen falta eratorriko da, noski.
‎334) gainbehera edo krisi sakona10 bizitzen ari dira hezkuntza programetan, hasierako etapetatik hasi eta unibertsitateraino, kapitalismo neoliberalaren eta 4 Industria Iraultzaren testuinguruan (Cordua, 2012; Frassinelli, 2019). Ongizateeta kontsumo mailei eusteko, batetik, eta, beraz, lan merkatuaren eskaerari erantzuteko, bestetik, ikasleen formazioa interes ekonomikoak lehenetsiz programatzen dute hezkuntza sistema desberdinek, eta horrek trebakuntza tekniko hutsaren eta hezkuntzaren ikuspegi utilitaristaren sustapena dakar (Cordua, 2012). Ondorioz, munduko herrialde gehienetan Natur Zientziak zein Zientzia Zehatzak legez ezagutzen diren jakintza arloak balioestera eta lehenestera jotzen dute hezkuntza lege markoek, alderdi kurrikularretik, batez ere, noski, curriculumak erabakitzen baitu zer ikasgairi garrantzia eman eta zeini ez (Iztueta, 2006).
‎Horrez gain, hezkuntza sistemaren" ekoizpen funtzioak" ikasleak" desbideratze kategorien" arabera sailkatzea da horren beste ondorioetako bat (Apple, 1982: 79). Gainera, globalizatutako lan merkatuan zein ekonomia jardueretan, inertzia horiek indar handiagoa hartzen dute joera edota kultura dominatzaile bat egituratuz, eta horiek puskatuko dituzten aurkako dinamikak abian jartzea ez da zeregin erraza. Izan ere, lan merkatua zenbat eta bateratuago egon eta, ezagutzaarlo tekniko, digital eta Gizarte Zientziak ez diren horien inguruan gotortzen ari da, orduan eta ageriago geratzen da ezagutza arlo menperatuen gutxiespena kultura dominatzailearen aldetik (Bourdieu eta Passeron, 1979), eta, esan bezala, lan merkatuari begira duten prestigioak hezkuntzan dutena zeharo baldintzatzen du.
‎Gainera, globalizatutako lan merkatuan zein ekonomia jardueretan, inertzia horiek indar handiagoa hartzen dute joera edota kultura dominatzaile bat egituratuz, eta horiek puskatuko dituzten aurkako dinamikak abian jartzea ez da zeregin erraza. Izan ere, lan merkatua zenbat eta bateratuago egon eta, ezagutzaarlo tekniko, digital eta Gizarte Zientziak ez diren horien inguruan gotortzen ari da, orduan eta ageriago geratzen da ezagutza arlo menperatuen gutxiespena kultura dominatzailearen aldetik (Bourdieu eta Passeron, 1979), eta, esan bezala, lan merkatuari begira duten prestigioak hezkuntzan dutena zeharo baldintzatzen du. Eta, horrek bere ondorioak ditu ikuspegi pragmatikotik ere:
‎Gainera, globalizatutako lan merkatuan zein ekonomia jardueretan, inertzia horiek indar handiagoa hartzen dute joera edota kultura dominatzaile bat egituratuz, eta horiek puskatuko dituzten aurkako dinamikak abian jartzea ez da zeregin erraza. Izan ere, lan merkatua zenbat eta bateratuago egon eta, ezagutzaarlo tekniko, digital eta Gizarte Zientziak ez diren horien inguruan gotortzen ari da, orduan eta ageriago geratzen da ezagutza arlo menperatuen gutxiespena kultura dominatzailearen aldetik (Bourdieu eta Passeron, 1979), eta, esan bezala, lan merkatuari begira duten prestigioak hezkuntzan dutena zeharo baldintzatzen du. Eta, horrek bere ondorioak ditu ikuspegi pragmatikotik ere:
‎" Lehenengoa da, lan merkatuari begira egindako planteamendu politiko eta pedagogikoak nagusitzen direla gizarte aurreratuetan, zeinetan zientzia aplikazio teknologikoetan oinarritutako irizpide merkantilistaren arabera neurtzen baita. Jarrera horrek hemengo hezkuntza sisteman ere badu bere eragin nabaria, aurre kontuetan garbiki islatzen dena, goi irakaskuntzan bederen.
‎13 Argitze aldera, horrekin ez da adierazi nahi administrazioko edo lan merkatuko norbanako nahiz kolektibo guztiek jarrera dominatzailea dutenik, esparru horiek inertzia orokor nagusi batzuen baitan kokatzen direla baizik. Eta, horren ifrentzuan, gauza bera esan daiteke substratu dominatutzat har daitezkeen horien kasuan ere:
2023
‎Gizonak lantegietan eta tailerretan beharren hasi orduan, aldi baten kanpoko lanagaz batera etxekoa be egiten zan. Baina andrak be etxetik kanpoko lan merkatuan sartzean, baserriko bizimodua aldendu egin zan guztiz. Soloak eta kortak etxerako bakarrik lantzen ziran sarritan, eta lurren eta espazioen erabilerea aldatzen joan zan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia