Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2010
‎Inor ez da gosez hilko, baina etxean berogailurik ez dute edo ez dute pizten. Hauxe da gero eta nabariago agertzen zaigun errealitatea gure gizarteetan, herritartasuna kideak galtzen ari da behetik, gehienbat lan merkatuak zein Ongizate Estatuak erakusten dituen gabeziengatik.
2016
‎Uste dugu hitz horiek beren horretan ekar daitezkeela euskal unibertsitate sistemaren irakaskuntzara, eduki soziolinguistikoei dagokienez behintzat; alegia, jakintza eremu horretatik begiratuta, Euskal Herriko irakaskuntzan ere ez dagoela erantzun egokirik lan merkatutik zein gizartetik egiten diren eskaerentzat.
‎Gure ustez, lan merkatuaren eta unibertsitate prestaketaren arteko egokitze falta dago, soziolinguistika eremuari dagokionez. Hortaz, euskal unibertsitate sisteman ez dago erantzun egokirik lan merkatuaren zein HINBE prozesuaren eskaerei erantzuteko. Hori irakaskuntzako jardunean argi dago, eta erantzukizun sozialaren ikuspuntutik, unibertsitateak kale egiten du puntu horretan.
2017
‎Ikuspegi feministatik garatutako hipotesi zehatz batetik abiatzen da: emakumeek eta zaintza lanak bere gain hartzen dituztenek zailtasun bereziak dituzte lan merkatuan zein partehartze soziopolitikoan aritzerako orduan. Hortik abiatuta, aipatutako hiru esparruetan murgilduta dabilen jendearen esperientziak aztertzea nahi du, bai kualitatiboki zein kuantitatiboki.
‎Gainera, ikusi dugun moduan, lan ordainduaren feminizazio indizearekin bat dator, emakumeen presentzia lan merkatuan goranzko joera erakusten du, hala ere, indize honek erakusten digun moduan, honek ez du esan nahi etxeko eta lanen ardura albo batera uzten dutenik. Aztertu ditzagun indize honen balioak adinaren arabera, izan ere, lan merkatuaren zein etxeko eta zaintza lanena bizitza zikloari erabat lotuta daude.Adina kontutan hartuz (ikusi 3 Grafikoa), antzeko joera ikus dezakegu: gizonen eguneroko bizitzak lan merkatuaren inguruan eraikiak daude.
2021
‎Horrez gain, hezkuntza sistemaren" ekoizpen funtzioak" ikasleak" desbideratze kategorien" arabera sailkatzea da horren beste ondorioetako bat (Apple, 1982: 79). Gainera, globalizatutako lan merkatuan zein ekonomia jardueretan, inertzia horiek indar handiagoa hartzen dute joera edota kultura dominatzaile bat egituratuz, eta horiek puskatuko dituzten aurkako dinamikak abian jartzea ez da zeregin erraza. Izan ere, lan merkatua zenbat eta bateratuago egon eta, ezagutzaarlo tekniko, digital eta Gizarte Zientziak ez diren horien inguruan gotortzen ari da, orduan eta ageriago geratzen da ezagutza arlo menperatuen gutxiespena kultura dominatzailearen aldetik (Bourdieu eta Passeron, 1979), eta, esan bezala, lan merkatuari begira duten prestigioak hezkuntzan dutena zeharo baldintzatzen du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia