Emaitzak: 6
2010 | ||
Inor ez da gosez hilko, baina etxean berogailurik ez dute edo ez dute pizten. Hauxe da gero eta nabariago agertzen zaigun errealitatea gure gizarteetan, herritartasuna kideak galtzen ari da behetik, gehienbat | lan merkatuak zein Ongizate Estatuak erakusten dituen gabeziengatik. | |
2016 | ||
Uste dugu hitz horiek beren horretan ekar daitezkeela euskal unibertsitate sistemaren irakaskuntzara, eduki soziolinguistikoei dagokienez behintzat; alegia, jakintza eremu horretatik begiratuta, Euskal Herriko irakaskuntzan ere ez dagoela erantzun egokirik | lan merkatutik zein gizartetik egiten diren eskaerentzat. | |
Gure ustez, lan merkatuaren eta unibertsitate prestaketaren arteko egokitze falta dago, soziolinguistika eremuari dagokionez. Hortaz, euskal unibertsitate sisteman ez dago erantzun egokirik | lan merkatuaren zein HINBE prozesuaren eskaerei erantzuteko. Hori irakaskuntzako jardunean argi dago, eta erantzukizun sozialaren ikuspuntutik, unibertsitateak kale egiten du puntu horretan. | |
2017 | ||
Ikuspegi feministatik garatutako hipotesi zehatz batetik abiatzen da: emakumeek eta zaintza lanak bere gain hartzen dituztenek zailtasun bereziak dituzte | lan merkatuan zein partehartze soziopolitikoan aritzerako orduan. Hortik abiatuta, aipatutako hiru esparruetan murgilduta dabilen jendearen esperientziak aztertzea nahi du, bai kualitatiboki zein kuantitatiboki. | |
Gainera, ikusi dugun moduan, lan ordainduaren feminizazio indizearekin bat dator, emakumeen presentzia lan merkatuan goranzko joera erakusten du, hala ere, indize honek erakusten digun moduan, honek ez du esan nahi etxeko eta lanen ardura albo batera uzten dutenik. Aztertu ditzagun indize honen balioak adinaren arabera, izan ere, | lan merkatuaren zein etxeko eta zaintza lanena bizitza zikloari erabat lotuta daude.Adina kontutan hartuz (ikusi 3 Grafikoa), antzeko joera ikus dezakegu: gizonen eguneroko bizitzak lan merkatuaren inguruan eraikiak daude. | |
2021 | ||
Horrez gain, hezkuntza sistemaren" ekoizpen funtzioak" ikasleak" desbideratze kategorien" arabera sailkatzea da horren beste ondorioetako bat (Apple, 1982: 79). Gainera, globalizatutako | lan merkatuan zein ekonomia jardueretan, inertzia horiek indar handiagoa hartzen dute joera edota kultura dominatzaile bat egituratuz, eta horiek puskatuko dituzten aurkako dinamikak abian jartzea ez da zeregin erraza. Izan ere, lan merkatua zenbat eta bateratuago egon eta, ezagutzaarlo tekniko, digital eta Gizarte Zientziak ez diren horien inguruan gotortzen ari da, orduan eta ageriago geratzen da ezagutza arlo menperatuen gutxiespena kultura dominatzailearen aldetik (Bourdieu eta Passeron, 1979), eta, esan bezala, lan merkatuari begira duten prestigioak hezkuntzan dutena zeharo baldintzatzen du. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
lan | 6 (0,04) |
Lehen forma
lan | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
UEU | 2 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
Uztaro | 1 (0,01) |
Labayru | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
lan merkatu | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
lan merkatu zein | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |