2008
|
|
Baten batek itsu izatea leporatuko dit. Sekulako arazoak ditugula, ez dagoela etxebizitza duin bat erosterik bizitza osorako hipotekatu gabe, hezkun  tza sistemak ez duela funtzionatzen, unibertsitatean ikasitakoa eta
|
lan
merkatuak eskatzen duena maiz ez datozela bat, gizarte ustel bat sortzen ari garela, elkartasunik gabekoa, Ameriketako Estatu Batuen isla ezin fidelagoa.
|
|
Honekin ez dut esaten txarto egiten dutenik, beharbada egoera soziolinguistikoari egokitzen dira eta euskaldun osoak ezin aurkitu daitezkeela pentsatuko dute edo halako esperientzia izango dute. Gainera
|
lan
merkatuan eskatzen ohi dena baino askoz gehiago bada lehenengo perfila.
|
2009
|
|
Zer ikasi behar da? Maiz gertatzen da daukagun prestakuntza ez dela nahikoa
|
lan
merkatuak eskatzen duen langile profilerako, edo, ikasketa maila egokia izan arren, ezagutza asko zaharkituta geratu direla eta beharrezkoa dela gai edo ezagutza berriak ikasi eta menderatzea. Kasu horretan, ondo aztertu behar da merkatuak zer ezagutza eskatzen dituen, erraz konpon daitezkeen prestakuntza eskakizunekin ez harritzeko, aldez aurretik ezagutu izan balira.
|
|
99 titulazio ezberdin 24 lanbide familiatan egituratuta daude; horien artean, gehien eskatzen direnak administrazioa, osasuna, informatika edo komunitatearentzako zerbitzu soziokulturalak dira. Izan ere, irakaskuntza horien abantaila handienetako bat
|
lan
merkatuak eskatzen dituen lanbide profiletara egokitzea da, eta, horrela, tituludunak lanean erabat sartzea errazten du ikasketak hasi eta bi urtera, hau da, goi mailako heziketa zikloen batez besteko iraupena. Titulu aniztasunari esker, ikasleak motibatuta dauden eta lan ingurunean nola aplikatzen diren egiaztatu ahal izango duten irakaskuntzetara sar daitezke, ikasle guztiek egin behar duten lantokiko prestakuntza moduluari esker.
|
|
Bide horretan, Bolognari egiten zaion kritiketako bat da gaitasun horiek
|
lan
merkatuan eskatzen diren perfilen arabera ezartzea, eta arrazoibide kritikoa baztertzea.
|
2011
|
|
Hala, goi mailako hezkuntza erakundeek berek beren baliabide eta interesen arabera diseinatu eta proposatu dituzte eskaintzen dituzten ikasketa planak, eta, horri esker, beren berrikuntza gaitasuna eta indarguneak eta aukerak aprobetxa ditzakete. Curriculum aniztasunak areagotu egiten ditu ikasketak ikasleen prestakuntza beharretara nahiz gaur egun
|
lan
merkatuan eskatzen den espezializazio eta profesionalizaziora egokitzeko aukerak. Horrela, etengabe aldatzen ari den gizartearen eskakizunei erantzuten zaie.
|
2013
|
|
Hasieran, Batxilergoko eta Derrigorrezko bigarren hezkuntzako ikasleei zegoen zuzenduta, eta gaur egun, horiez gain, langileei, langabeei eta gurasoei ere zuzenduta dago Goiaz azoka.Izan ere, datuak eskuan hartuta, lanbide heziketako tituludunen behar handia dagoela esan dute Garapen Agentziako arduradunek: behar baino erdi mailako zikloetako tituludun gutxiago dago,
|
lan
merkatuak eskatzen duena kontuan hartuta.
|
2019
|
|
Baten batek itsu izatea leporatuko dit. Sekulako arazoak ditugula, ez dagoela etxebizitza duin bat erosterik bizitza osorako hipotekatu gabe, hezkuntza sistemak ez duela funtzionatzen, unibertsitatean ikasitakoa eta
|
lan
merkatuak eskatzen duena maiz ez datozela bat, gizarte ustel bat sortzen ari garela, elkartasunik gabekoa, Ameriketako Estatu Batuen isla ezin fidelagoa.
|
2021
|
|
Edonola ere, merkatueta ekonomia beharrak eta hezkuntza ez dira maila bereko aldagaiak, hezkuntza modu argi batean bestearen menpe baitago. Hortaz, gaur egun bizi dugun iraultza digitalean profil teknikoak lehenesten eta balioesten dira merkatueskaeraren izenean, eta Nussbaum ek (op.) dioenaren ildotik, irudimenarekin, pentsamendu kritikoarekin, sormenarekin eta emozioekin harremana duten ezaugarriak eta gaitasunak alde batera geratzen dira,
|
lan
merkatuak eskatzen dituen profiletatik kanpo, lehenik, eta hezkuntzatik, ondoren eta, ondorioz. Hori horrela, besteren artean, konpetentzia emozionalak edo literatur konpetentziak izan dezaketen garapenerako espazioa hutsala izango da, eta hortik, balioespen falta eratorriko da, noski.
|