Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 185

2000
‎Izan ere, behin eta berriz ikusten ari gara nolako esfortzuak egiten diren estatu espainol etafrantsesetik, esaterako, beren nortasun nazionala finkatzeko, eta horrekin batera euskalnortasuna desagerrarazteko. Era berean ez dira txikiagoak Euskal Herritik nortasunpropioari eusteko eta, neurri berean, ezarri nahi zaizkigunak desegiteko egiten direnahaleginak.
‎nork esan behar duen jakiteko auzia planteatzen duena.Lehenik, analisiaren praktikak ordena soziala auzitan jartzen du eta bere balioen asaldura eratzen du. Bigarrenik, analista bera ez da agertzen Estatuarentzatidentifikagarri. Eskemaren azpialdean bakarrik da identifikagarria, esan badaiteke, identifikazioz terapia egiteko lekuan dagoen heinean; baina ez da identifikagarriaeskemaren goialdean, hots, duen boterea arbuiatzen duen lekuan.
‎Subjektu bat bestearengana behar bat asetzekoasmoz hurbiltzen da. Beharra baldin badago, subjektuak berak ez daukan etaeduki nahi duen objektu bat eskatzen duelako da. Gabezia egoera honekindepresioa leherrarazten da:
‎Bi une hauen ondorioz ikus daiteke, subjektua bera ez dela bera huts hutsean, baizik lehenik besteak tratatu zuen objektu hori dela, norbera norberarekinharremanetan dagoela eta, batez ere, bestearekiko harremana erabakiorra delasubjektuaren eraikuntzan.
‎Sinetsiaren sinetsezinaz ohartzen zen Eulali esanzuenean: «Nire amak askotan ikusia, eta nik hori kontetakotzat bere ez dot eukiten, zeresango dau jendeak: –Hori burutik dago, zoratuta dago hori andra hori!?».
‎Zeren ez den bitartean (nahiz orokorrean etafuntsean, oraindik edo dagoeneko? badelakoan nagoen), euskalduna argi eta garbiez den neurrian, arazo politikoa erabakitzeko eszenatokia bera ez da argitu ere egingo, eta herriaren ordezkariak beldur izango dira erabakiak hartzeko.
‎Gerrak baldintzaturik, alde errepublikarretik ihesi etorritako zenbait fraide etxeanzela, hizkuntz eskubideak eskatzeko nahiz euskaltzaletasuna agertzeko adore bereziabehar zelarik, eta fraide talde osoaren atxiloketa bat tartean, mozorro samar jokatubeharra zegoen. Horregatik beragatik ez zen indartu, nahi bezain laster eta lehengopunturaino, komentu etxeko euskararen status a.
‎Bata bestean urtzerik ez dago, nahiz eta hirurak gauregun batera gertatu eta gizarteko fenomeno guztiak elkarrekin loturik izan. Hiruennahasketa eginez gero, ezin da ustiaketa bakoitzarentzat estrategia egokia antolatu; aldiz, beharrezkoa da ustiaketa bakoitzari bere berezitasuna aitortzea eta errespetatzea.Ez dira gauza bera ez konkistatzaileentzat, ezta konkistatuentzat ere; ezeuskaldunontzat, ezta espainiarrentzat edo frantziarrentzat ere.
‎erabiltzen da errekak birpopulatzeko. Azken hau, izurriaren eramalea da, baina berari ez dio eragiten. Hau dela eta, karramarro autoktonoarentzako kaltegarria da.
‎Erreka ondoan kokatuta dago, parkeko zuhaitzen artean eta mendiz inguratuta. Bainu etxea bera ez da deigarri eta sofistikatua, XIX. mende bukaerako eraikuntza tipikoa baizik, kutsu frantses erruralekoa. Oso gertu eliza neogotikoa dago.
2001
‎Felixekin dependentziazko harremana du. Felix baita bera ez denaeta berak izan nahiko lukeena. Eta batzuetan, berataz maiteminduta dagoela dirudi.Aztertzekoa izango litzateke, halaber, bi gazte hauen arteko harremana, batabestearen ispilua izanik.
‎Egin eta egin eta egin.Idatzi eta idatzi eta idatzi. Eta hasieran esan dudan bezala, beldur naiz, gaur egunemakume izateagatik beragatik ez ote garen errazago plazaratzen, modan dago, ondo ikusia dago...; eta hori, emakume garelako ezin argitaratu edo ezin plazaratzeabezain arriskutsua iruditzen zait. Lehen alde batera, orain bestera, aparte jatenemateko talde bihurtu nahi gaituzte, eta horrekin gora nahiz behera, guri dagokigun tokitik aldatzen gaituzte.
‎Azpimarratu berri dugun muga hori truismo baten adierazpena da: baldin eta gaurko egunean zorpeko pertsona batek merkataritza ondasunak bere merkataritza salmentaren kopuru osoaren mailaraino erosten baditu, berak ez du inolako aurrezki netorik gauzatuko; eta berez, formalki, ez da gai izango bere hartzekodunen onurarako inolako finantza transferrik gauzatzeko. Bistako egia hori edozein gizabanakori zein naziori aplikatzen zaio.
‎Zorpeko herrialde batentzat, beraren kanpoko errenta netoaren eratzea adierazten duen formula, epealdi bakoitzean, EK ren eta EGH ren arteko kendura da (non EGH beraren kanpo zorraren zerbitzu korrontea interesetan eta amortizazioan den). Kasurako, p epealdian H herrialdeak x IM ko merkataritza soberakina lortzen du; kanpo hartzekodunei zerbitzatzearren, kanpoko errenta hau sakrifikatzen badu, H k bere nazioarteko irabaziaren deuseztapen erretroaktiboa sorrarazten du bere borondatearen kontra, noski, bere merkataritza esportazio netoek berari ez diotelarik literalki ezer ekartzen. Izan ere, (EK EGH) formulak (x IM x IM) ematen du H herrialdearen kanpoko errentaren eraketa korrontearen neurri modura.
2002
‎Irakaslea aurrean dagoen bitartean, oso zaila da boterea bere esku ez egotea. Tentuz ibili behar du bilkuraren ahalguztiduna ez izateko.
‎– On line ikasbidearen ezaugarrietako bat ikas prozesuan inplikaturiko agenteek (irakasle tutorea eta ikaslea) fisikoki leku berean ez jardutea da. Ingurune horri birtuala deitu izan zaio, ikasbide presentzialak (errealak) gogoanharturik.
‎Gabezia horri irtenbidea aurkitu behar dio politikak. Baina, berriro errepikatuz, honako baldintza hau bete behar da, politika bera ez dadin bilaka guztiaren erdigune autoritarioa. Ekintza politikoak abiapuntu modura gizartearen konplexutasuna eta kontingentzia hartu behar ditu eta, beraz, estatu autoritario baten kontrola baztertzen duten sistema sozialen koordinazioa eta mediazioa dituzte eginbehar modura politikak eta Estatuak.
‎Baldin eta taldekide bakoitzari bere taldeko kideak birdefinizioagaz bat datozela sinetsarazten bazaio, birdefinizioa bere egiten ez duen kideak jokoz kanpo geratuko dela intuituko du, eta, hori horrela izan ez dadin, jarrera nagusia egingo du bere, taldean normaltasun osoz segitu ahal izateko. Birdefinizioa bere ez egiteak taldearen aurreko portaera desbideraketa onartezina ekarriko luke. Horra hor gakoa eta horra hor arrakasta.
‎Bere hutsunik nabarmena: gizarte eragileen artean denek pisu espezifiko bera eta indar bera ez dutela ahaztea edo modu argian ez kontenplatzea.
‎Ogi bat konpartitzen denean, norbaitek ogi zati bat galtzen du beste norbaiten mesedetan. Informazioa konpartitzean, informazioak berak ez du galera materialik, ez da gastatzen, ezta gutxitzen ere. Albistea kontatzean, oinarrian dagoen egitatea ez da hutsaltzen, ez du bere ezer galtzen.
‎Sentiberatasunaren haria ukituko ez balitz, emozio hori islatuko ez balitz, litzateke mezua komunikatu. Politikak bizi kalitatea hobetu dezake, giza sufrimendua gutxitu eta mundu hobea bultzatu; baina egindakoa modu sentikor batean azaltzen ez badu, alperrik hobetuko du gizartea, gizarteak berak ez baitio eskertuko.
‎Hizkuntza bakoitzak bere lurraldea behar du, bere berea, besteetatik apartekoa; hala ere, hiztun bakoitzak badaki, jakin, hizkuntza eremu horretatik kanpoko gizakiekin harremanak garatzeko, agian berea, agian besteena, agian hirugarren hizkuntzaren bat erabili duela. Kontua da, hizkuntza eremu batera heltzen den kanpotarrak jakin lukeela, era berean, berea ez den komunitate linguistikoaren baitara ari dela sartzen, eta horko hiztunekin errespetuzko obligazioak dituela, eta hori sarritan ahazten du hizkuntza maioritarioetako hiztunak?.
‎Batez ere, higiezinen agentziek eta ezkontza agentziek darabilte gezur hau. Higiezinen agentziaren batek bere esku ez dauden etxe dotore eta eskuragarriak iragar ditzake. Eroslea hurbiltzen denean, gura lukeen etxe hori salduta dagoela esan eta ordezkoren bat aurkezten diote.
‎Senadoreek, pentsatuz Hanibalek bizirik zirauen bitartean sekula zutela haren azpikerietatik salbu egon, mandatariak bidali zituzten Bitiniara erregeari eska ziezaioten euren etsairik handiena ez zezala bere ondoan gorde eta beraien eskuetan utz ziezaiela. Prusias ez zen ausartu hauei ezetzik ematen, baina zera esan zien, berari ez ziezaiotela egiteko eskatu, abegikortasun arauen kontrakoa baitzen: ahal bazuten, beraiek atzeman zezatela, erraz aurkituko zutela non zegoen.
‎Ala ere, iri kaskarrok burua altxatuxe dabe, ez neugaz, ordezkariakaz, kuestoragaz ezta iñogaz bere ezetariko gasturik egiten ez dalako. Garagarra ta lege Juliak emoten dauana ez ezik, egurra ere ez dogu jaso.
‎Partoetzaz itzik ez; etozanak esaten ebenetik gure zaldunak barbaroak erasoak izan ziran. Bibul, ek pentsa bere ez bere erri alderaiño urreratzen ziranik oraingo onetan. Alik eta beranduen andik urten gura ebalako egiten ei eban orlan.
‎Aski garbi utzi al zuen Dionisio-k ez duela zorion izpirik beti ikaratzeko zerbait gainean duenak? Eta berak ez zuen, noski, bere eskuan zuzentasunera bihurtu eta herritarrei askatasuna eta eskubideak itzultzerik: gazterik, zuhurtziarik gabeko adinean, irristatua bait zen bera errakuntza horietan eta oker jokatu, zentzuduna izaten hasi arren ere, burua guztiz ezin zuritzeraino.
‎Bortxaz harturiko vestalak erditze bikoitza izan zuenez, nahiz horrela pentsatzen zuelako nahiz hobenaren eragilea jainko bat izatea itxurakoagoa zelako, Marte izendatzen du jatorri ezezaguneko oinordekotzaren aita. Baina ez jainkoek ez gizonek ez dituzte askatu, ez bera ez oinordekotza erregearen ankerkeriatik; apaiz emea giltzapera daramate lotuta eta umeak ur lasterrera jaurtitzeko agindua ematen du. Jainkoen borondatez edo, ibaiertzetatik gainez eginda zegoen Tiber, inta lasaietan, eta ezin zitekeen ibaiaren betiko ubidera hurbildu; baina urak, lasai egon arren, jaioberriak hondoratuko zituelako antza hartu zioten umeen kargu zirenek.
‎Gainera jainkoak eta gizona jartzen zituen testigu bezala, Hanibalek ordurako Italia berez hartuta izatearen errurik ez zuela berak esanez, lotuta baitzuen bera bere kideak, eta kendu egiten baitzitzaizkien burdina eta armak haserrez borrokan egin nahi zuten soldaduei. Hausnartu gabeko eta burugabeko borrokara bidali eta han uzten zituzten gudasailei zerbait gertatuz gero, berak ez zuela batere errurik izango baina edozein ondorioren arduradun izango zela zioen. Mihia zorrotza eta ausarta zutenek, borrokan ere era bereko eskuen indarra izan zezaten arduratzeko zioen.
2003
‎Eta horren arrazoiabistakoa zen: Eusko Jaurlaritza berari ez zegozkion eskumen eremu batean sartzenari zen.
‎Zenbait erakunde ekologistek berehala altxatu zuten ahotsa, haien esanetan17: alde batetik, kontsulta fasea izan beharzukeena ez zela benetakoa, izan ere proiektua onartutzat ematen baitzen, eta hirutrazaketa alternatiboak aurkeztuz proiektua bere osotasunean eztabaidatzea saihestu nahi izan zutela, hau da, abiadura handiko trenbidearen beharra bera ez zedilaeztabaidatu; bestalde, txostenean ingurumenak izango duen eragina ia ez zela aipatzen, eta horren ondorioz, bazirudiela benetako eztabaida gertaraziko lukeen informazioa emateko baino publizitatea egiteko balio zuela txostenak.
‎I. A., 1999). Beraz ez dira espero EBean ikatza edo CO^ gaineko zergak etaitxaropenak jarrita daude Kiotoko Protokoloan onartzen diren merkatal mekanismoetan (isurketen salerosketak, proiektu komunak eta garapen garbiko itunak).
‎Martin Villa Barne Ministroaren eskutitza, UEU egiteko berak ez zuela arazorik eta baimena Unibertsitate Zuzendariari eskatu behar zitzaiola adieraziz.
2004
‎diskurtsoak egiten (Aristofancs, Las Nubes, 239) eta argudioei aurreegiten ikasi nahi du (ibid. 321) mugarik gabe, ez baitio aginduko aitak ideia handiakerrespeta ditzan (ibid.), zuzenbidea bera ez baita eragozpena izango semearentzat (ihid.434). Halako batean, semearen garapena bertatik bertara antzematera joatcn da Estrepsiades.
‎Baina baliteke beste interpretazio bat egitea, alcgia Sokrates besteon aitzinean mintzoden kontzientzia dela esaten ducna. Berak ez daki ziur daimon horren baitan zer ezkutatzenden, zer esaten duen jainkoak: –Hori misterioa da denentzat, salbu jainkotasunarcntzat?, dio Defenisan akusatuak.
‎–Azken kausak higitzen du amodiozko objektu gisa? (Metafisika, A iib.). Halere, teleologismo horretan paradoxa bat aurkitzen dugu, alegia, Motorrak hunkitzen du, emoztona gaitzake, baina bera ez da inarrosia. Jainkotasunamundutik urrun da, transzendentzian jarria.
‎Orduan, bizitza prinizipio bat da arima. Baina funtsean arima bera ez da substantzia, hori arimareneta gorputzaren konposaketa baita. Haserre gaudenean, gorputzez eta arimaz gaude haserre.Platon dugu berriro gogoan, Aristotelesek ez dituelako jakitearentzat oztopo legez ikustensentikortasuna eta irudimena.
‎Beharrezkotasuna eta apriorikotasunaesparru desberdinetako kategoriak dira, eta ez dute zertan bat egin: badaude egia apriorikoak aldi berean ez beharrczkoak direnak, eta badaude egiu ez apriorikoak aldi bereanbeharrezkoak direnak.
‎Harenustez, moraltasuna inperatibo kategorikoen sistema da, hots, honela, ez besteia jokatzekoesaten diguten aginduen multzoa. Inperatibo klase horri inperatibo hipotetikoak kontrajartzen dizkio Kantek, agintzen duten ekintzaren ontasuna beren baitan ez dutenez, beste zerbait lortzeko bitarteko diren inperatiboak alegia. Inperatibo kategorikoaren adibide egokiaizan daiteke, ez duzu hurkoa torturatuko?; hipotctikoarena, berriz,, cz duzu hurkoa torturatuko, zigor zaitzaten nahi ez baduzu??. Kantentzat oinarrizko Inperatibo Kategoriko bakarra dago, Ohituren nietafisikan horren zenbait bertsio azaldu bazituen ere.
2005
‎1998 urtean sei emakumek Alardetradizionalaren aurkako demanda zibila aurkeztu zuten. 2000 urteko urtarrilaren4an Probintzia Auzitegiak emandako epaiaren arabera, Alarde tradizionala Ikuskizun Publikoen Legearen arabera arautu behar zen; beraz ez zen izaera pribatukoospakizuna. Lege horren arabera, ikuskizun diskriminatzailerik ezin da eman.
‎Nola liteke gizon emakumeen artekoberdintasuna ukatua izatea jaietako ekitaldi batean eta alderantzizkoa gertatzeabizikidetzako beste edozein esparrutan? Nola da posible Konstituzioak bere 14.artikuluan xedatzen duen eta Giza Eskubideen Deklarazio Unibertsalak babestenduen berdintasun eskubideak indar edota intentsitate maila bera ez izatea berdintasun eskubidearekiko errespetatua instituzio publiko bati, udalari adibidez, eskatuedota exijitzen zaionean edo, maila partikularrean, beste pertsona bati, partikularbati, kontuan har dezan eskatzen zaionean. Nola da posible horrelako egoerakerrealitatean gertatzea?
‎Gogora dezagun, Benveniste ren ikasgaien arabera, etorkizunak preskripzioa eta obligazioa dakartzala, modalitate subjektiboak, kasu honetan emakumeen asmoen oihartzunak, iragarritako asmoa egintzek baieztatu arte objektizatu ezin den arren. Izenburuan zita bera ez baina emakumeen diskurtsoa zuzenean hartzeak adierazten du enuntziatzailea haien alde dagoela. Bestalde, albisteak berak BAEk alkatearen erabakiaz duen iritziari eskaintzen dio protagonismo osoa.
‎Aurtengo ikasturteko lehenastean zuzendariari hau esan zion: bera ez dela gela batean sartuko. Zuzendariak Eskola Kontseiluari adierazi dio arazoa eta, kontseiluak ikastetxetikkaleratzeko eskatu dio ikuskaritzari.
‎Gerriko orogenikoen gainean plaka tektonikaren teoria erabili zenean mendikateen sorrerari buruzko hipotesi guztiak aldatu behar izan ziren. Orain, mendikate guztiak jatorri berekoak ez direla onartzen da. Alde batetik, subdukzio eremuei lotutako mendikateak, eta bestetik, kolisio mota desberdinekin (kontinente bi, uharte arkua eta kontinentea, bi uharte arku) erlazionatutakoak daude.
2006
‎Dena den, positiboki eragiten duen askatasun orok negatiboki ere eragiten du; hots, erlijio bat izateko eskubidea inongo erlijiorik ez izateko eskubidea ere bada.Ondorioz, ezin zaizkio inori berea ez den erlijio baten zeinu, festa, ikur, kutsuedota balorazioak inposatu. Horri oso lotuta, Estatuak ez du sinesmen ofizialik.
‎Aberri egun batean, Esteban bere semetxoarekin, atxilotu egin zuten Bermeon.60ko hamarkadaren azken aldera izan zen hori. Egia esan behar bada, bera ez zenabertzalea eta ez ezer, baina Sebas senarra kaskagorra zen eta Paquitak ez zuenadorerik izan hari Aberri egunera ez zuela joan nahi esateko.
‎Fernandok behin esan zion Estebani, bera ez zela sekula Guardia Zibila izango, eta asko lasaitu zuen horrek Esteban.
‎Egileak dio berak ez dituela aurkitu indusketan, eta ez zirela egiten inola ere lurperatuak izateko, ikusiak izateko baizik, baina, hala ere, badira hala aurkitu direnak, adibidez, San Mikelen, San Pelaion (Araba) (L. Gil eta Saez de Urturi, 2001), hala ere, horrek ez du esan nahi lurperatzeko eginak zirenik, gerta daiteke denborarekin lurperaturik geratu izana, elizaren beste aztarna guztiak bezala....
‎Erran nahi baita, Araban, Antso VI.a Nafarroakoak ezarri zuen Logroñoko forua, baina gero, Alfontso X. Gaztelakoak eta bere ondorengoek ere foru beraren hedatuko dute Arabatik (eta Gipuzkoako herri askotatik), beraz ez da erresuma aldaketan nabari foruen erabilera eta tradizio aldaketarik (Guardia edo Biasteriko kasua argia da, XV. mendera arte nafarra da, baina bere foruak Logroñokoan du jatorria eta Araba galdu eta gero ere, errege nafarrek horixe zabalduko dute inguruko hiribilduetan, adibidez, Genevillan 1273an).
‎Marcuse-k, edozein kasutan, sistemak baztertu dituenengan jarriko ditu bere esperantzak, herria bera ez baita dagoeneko gizarte aldaketaren aldeko subjektua, gizarte kohesioaren aldekoa baizik. Baina, iruditu zaigu, Adela Cortina ren iritziarekin bat eginez, gauzak ez direla errazak bide horretatik; besteak beste, sistemak ez duelako behar baztertuen lana eta, ondorioz, baztertuek ezin dutelako beraien lankidetza kentzearekin mehatxu egin.
‎Arrazoi tekniko eta instrumentalaren gailentzea giza eta gizarte bizitzako eremu guztietara hedatuko da. Ekonomia zibilizazio modernoaren erdigunean jarri da, bereak ez diren eremuak kolonizatuz. Habermas en, bizitzaren munduaren kolonizazioa?
‎espiriturik gabeko espezialistak. Habermas en iritzian, zentzu galeraren gertakaria eguneroko bizitza monetarizatzearen (diruak bereak ez diren espazioak okupatu ditu) eta burokratizatzearen (botere politiko adminsitratiboak ere bereak ez diren espazioak bete ditu) ondorioa da:
‎espiriturik gabeko espezialistak. Habermas en iritzian, zentzu galeraren gertakaria eguneroko bizitza monetarizatzearen (diruak bereak ez diren espazioak okupatu ditu) eta burokratizatzearen (botere politiko adminsitratiboak ere bereak ez diren espazioak bete ditu) ondorioa da:
‎Aitzitik, ilustrazio arrazionalak errespontsabilitatearen alde egiten du: geure ekintzen azken zentzuari buruz jabetu beharraren aurrean jartzen gaitu, eta batez ere, ikusarazten digu zentzu hori indibiduoak berak sortu behar duela, munduak berak ez baitu inongo, berezko, balio edo zentzurik; gizakiak dira interpretazio anitz eta kontraesankorren bidez munduari/ bizitzari zentzua eman diezaioketenak.
‎Momentu horretan bertan, eta aurreko eta hurrengo egunean ere, ezin dugu Ilargia ikusi, ondoko bi arrazoi hauengatik: alde batetik, Eguzkiaren distira ikaragarriak guztiz itsutzen gaituelako, eta bere inguruko zerua argitzen duelako; bestetik, Ilargiak bere aurpegi iluna aurkezten digu, eguzki argirik jasotzen ez duena, eta beraz ez du Lurrerantz argirik bidaltzen. Aldiune hauetan gertatzen dira eguzki eklipseak.
‎Kasu honetan, kanpo planetak ere Eguzkiaren atzetik pasa daitezke, (gaineko) konjuntzioa gertatuz. Baina inolaz ere ezin dira aurretik pasatu, beraz ez da azpiko konjuntziorik egongo, ezta transitorik ere. Eta, zer esanik ez, ez dira batere ikusgaiak, Eguzkiaren argian ezkutatuta.
‎21.1 artikuluak aparte utziko ditu ezinbesteko kasuak, ez betetzearen ondorioak arautzeko orduan. Beraz, gerta liteke hedabide/ babestuak zerbitzua bete ezin izatea berari ez dagozkion arrazoiak direla medio (esaterako, babestuak jarduera bete ezin izatea horretarako aukeratutako tokia sute batek deuseztatu duelako). Hala bada, PLOren 21.1 artikuluaren arabera, ez betetzearen ondorioak ezin zaizkie halabeharrezko kasuei aplikatu.
‎Egia da iragarleari komeni zaiola agentziak bere jarduera nagusiaz, edukiaz eta helburuez jakin dezala, kontuan harturik publizitate agentzia bezeroaren jarduera nagusiaren menpe dagoela; baina bezeroari ezin zaio eskatu eman nahi ez duen informazioa eskuragarri uzteko. Izan ere, jakinik agentziak publizitate emaitza soilik hartzen duela bere gain eta beraz ez dela etekin ekonomikoaren erantzulea, agentziak bere obligazioa betetzen du iragarleak eskaintzen dion informazioari bere trebetasuna eta teknika ardura profesionalarekin aplikatuz.
‎Azken jokaera horri publizitate itsaskorra (publicidad adhesiva) deitzen zaio (PLOren 6.b. eta LDLren 12 artikuluak); izan ere, horrelako publizitate jardueraren bidez, enpresaburu iragarleak lehiakide baten produktu, zerbitzu edo ondasunekin komunean dituen ezaugarriak erabilita goraipatzen ditu bere produktuak. Beraz, jokaera hori ez zilegia izango da, berari ez dagokion izen onaz baliatzen baita iragarlea (Lema, 1991: 6.144; Massaguer, 1999:
2007
‎Hiruretan kultura hartzen da gizakiari berari ez dagokion zerbait gisa, naturatik at dagoen objektibotasunez jantzitako ezer gisa, alegia. Horrela, jakinduriazgorpuztutako bilduma moduan objektibatuta, kultur ekitaldiak antolatzeko gauzabilakatzen da.
‎Orduan, kulturari, ondasun (objektua) kulturalari, ondareari eta kulturproduktuen sustapenari ekonomiaren neurria ezarri zitzaion eta ez bakarrikerrentagarritasun sozialarena. Hortaz, bizitza kulturalari berari ez dagozkion alboeragin horiek bultzatuta, Europar Batasuneko erakundeetan kulturaz mintzodirenean, alarma guztiek jo eta estatuak beldur dira horrek ez ote duen ondoriorikizanen ekonomian, gizarte mugimenduetan eta politikan, eurek berek horrenkontrola izaten segitu nahi dutelako.
‎Datuek erakusten dutenez, denbora gutxian euroa ia% 30 igo da dolarrarekiko. Oso ezaguna den George Soros inbertsiogileak jadanik 2002ko ekainaren26an esan zuenez, bera ez litzateke harrituko baldin eta hurrengo urteotan dolarrakbere balioaren herena galduko balu16.
‎Zikiratzeahonako hau da: aita errealak irudimenezko faloarekin egiten duen eragiketasinbolikoa, zeren eta aita, berak ez badaki ere, Superniaren agindu eta debekuenjabe baita. Behin eragiketa hori identifikatu ostean, Supernia eratzen hasten dahaurrarengan.
‎Beti da interesgarria, eta normalean ezinbestekoa, entzulearen erreakzioez konturatzea; konturatzea zer arazo sortzen dion entzuleari hizlariak esan lezakeenak, eta edozeren gainetik asmatzea zeintzuk diren entzuleak hizlariaren argudioak bere ez egiteko dauzkan berezko oztopoak, indibidualak nahiz kolektiboak, objektiboak nahiz subjektiboak.
‎Inork ez du esaten: , gaixo dagoenak ez du lanik egiten, ni gaixo nago, beraz ez dut lanik egiten?; nahikoa da esatea: –gaixo nago eta ez noa beharrera?.
‎da, beraz, Europako Batzordeari galdetu behar zitzaion eta Foru Aldundiek egin ez dutenez, bertan behera uzten ditut. Zalantzarik gabe, joko maltzurra, berari ez baitzaio horrelako erabakia hartzea.
‎Berlin-ek alde batera uzten ditu zuhurki holako pasarteak, baina, esate baterako, inor gutxik azpimarratu ditu Kant-ek adina karaktere nazionalak eta horien araberako diferentziak ohitura nazionaletan694, are tokian tokiko ekonomian eta politikan, eta hizkuntzaren espezializazio modu bat ere garabide sozialean eta tratuan695 Zientzia eta literaturan bertan, kreatibitateak eta jeinuak Frantzia eta Italia edo Ingalaterran eta Alemanian forma diferenteak hartzen ditu, eta arrazoia, Kant-en ustean, Goethe eta Humboldt-en modu berberean edo erromantikoek bezalaxe, giza irudimena eta jeinu kreatzailearen izaera nazionalari eta lurrari atxikia egotea da696 Hizkuntzaren izaerari buruz Kant klasikoago edo kontserbadoreagoa da bere ikasleak baino: hizkuntzan berak ez du pentsamenduaren zeinuztapen soila baino ikusten697 Baina nazioa Kant-ek, Herder eta Humboldt-ek adina ulertzen dizu hizkuntzagaz bat egina (jatorriarekin, Kant-en definizioan); «nazioaren izpirituaz» («Geist der Nation») Herder eta Humboldt bezalaxe mintzo
‎da698 Kant-ek batzuetan badu abantaila bat, eta da, bera ordura arte barbarotzat edukiriko hizkuntza alemanaren normalizazio kulturalean kontzienteki ahalegintzen ari baita (hori bera ez da esangura bakoa), parentesi artean alemanezko bere kontzeptuen itzulpen latinoak ematen dituela segurantziarako. Hala, biak bereizi eta definitu ondoren, Volk (populus) eta Nation (gens) dela, abisatzen du699 Hain zuzen Zizeron-ek «gens, natio, lingua» esaten zuen. Kant-ek oso ongi menderatzen du latina?, hirurak sinonimotzat hartuz (De off.
‎Fichte-rena ni indartsu ahalguztiduna da, dena besarkatzen du, denean dago, dena berak oinarritzen eta jartzen du. Bera ez da ezer, edo dena da. «Naizena» da.
‎1800 urteko irailean Humboldt-ek Schiller-i Parisetik idatzi dion gutuna meditazio bat da hizkuntzaz eta poesiaz, baina oraindik berritasunik oxta sumatzen da, hizkuntzaren meditazioan barnatu izana bera ez bada behintzat. Hizkuntzak «gure pentsamenduaren zati batzuk («Portionen unsres Denkens») batasunetan» biltzen dituelako ideia (1795) hitzez hitz agertzen da berriro188 Hizkuntza pentsamenduaren bitartekoa da halaber («Mittel») 189 Beharbada, testuinguruak eraginda, horizonte berriak apur bat iragartzen dira, hizkuntzaren kontsiderazioa poesiarekin lotzeak, eta pintura eta musikarekin konparatzeak190, bide ematen baitute haren sormen modu baten ideia iradokitzeko:
‎absurdua litzateke hizkuntzen pentsaera hori alemantzat bakarrik hartzea, edo Alemaniako espezifikotzat, Frantziari oposizioan. Besteak beste (Condillac, Rousseau, etab., Barère eta Grégoire berak ez ahazteko!), Madame de Staël i hau irakurtzen diogu:
‎Ikusita daukagunez, Kant-ek oposizio horri eman dion irtenbide eta gainditzearen eredura garatu ditu Humboldt-ek bere hizkuntz filosofiaren oinarriak. Tradizio razionalista (edo izpiritualista, idealista) kartesiarrarentzat ideien balioa osoki autonomoa da, hizkuntza ez da besterik jada edukiriko ideien kanporatzeko tresna baino (gizartean komunikaziorako soilik behar bestekoa), eta, ideiak berak ez bezala, ekibokoz kargatua, pentsamendua maiz katramilatuz.
‎Gutun honetan agertzen dira Humboldt-en itzulpenari buruzko esanak, eta ez jendetasunez bakarrik? «itzultzea berez askaleku gabeko egitekoa da», «edozein itzulpen ezin da izan hurbilketa bat baino, originalaren ederrari soil ezezik, haren zentzuari ere»1332 Bera ez da Langlois en debozioaren aldekoa (Schlegel-ek ere asko erabilia), ikusarazi baino gehiago, ikus eragotzi egiten duela, iruditzen baitzaio, adierazpen hinduaren zentzua, yogaren propiala. Schlegel-i idatzi eta egun gutxitara Humboldt-ek Berlingo Zientzien Akademian hitzaldi bat esan du Bhagavad Gita poema epikoaz, non ere, ezbai askorekin, «sakonketa» edo «baitaraketa» idarokitzen baitu yogaren itzulpen posible gisa.
‎hitzari hizkuntza bat, hizkuntzari mundu ikuskera bat datxekola: hitz batek hizkuntza batean hartzen duen toki berberaxe, bere parekoak ez du maiz hartzen beste hizkuntzan. Mundu ikuskeren diferentziok ez dira berdinak hizkuntza eta herri guztiekiko (Madame de Staël ek erreparatzen zuen, poeta alemanak ederki itzultzen zirela ingelesera eta oso trakets frantsesera) 1337; ez da berdin itzultzen edonondik edonora:
‎Nola da posible, planteatu du Locke-k, triangeluarena bezalako ideia (errepresentazio) orokor bat, «ez baita izan behar ez eslaia ez angelu zuzena, ez aldekidea ez isoszelea ez eskalenoa, baizik eta hauetako bat ere ez eta guztiak aldi berean»? 94 Jokoan Gorgias-en aspaldiko arazoa dago berriro, hots, gauza, ideia eta hitzaren arteko erlazio misteriotsuarena95 Gauzak berak beti partikularrak (singularrak) dira; ideiak, dio Locke-ren askaerak, «orokorrak dira, gauza partikular askoren ordezkari izateko eratuak direnean» (abstraikuntzaz); eta hitzak «ideia orokorren zeinu gisa erabiltzen direnean»96 Berkeley-ren aburuz Locke-ren triangeluaren bezalako «ideia abstraktu kontraesankor» bat absurdua da: ...ena bezalaxe98 Hume Berkeley-ri atxikitzen zaio, eta haren moldabidea («that all general ideas are nothing but particular ones, annex, d to a certain term, which gives them a more extensive signification, and makes them recal upon occasion other individuals, which are similar to them») azken urteetako aurkikuntza handienetako eta baliotsuenetakotzat dauka letren errepublikan99 Hume-ren esanetan, bera ez da Berkeley-ren berrespenean baino saiatzen ari100 Alabaina, hizkuntzaren inportantzia, orokortasunaren eta, beraz, ezagutza orokorraren ahalgarri gisa, Locke-k eta Berkeley-k ez bezala lantzen du eta garatzen du berak.
‎Haren izkribuan atxikitzea bera gordeketa ezoso, mumia antzekoa da beti, beharra duena, hartan bila dadila berbaro bizia berriro sentigarritzea. Bera ez da deus egina (ergon), baizik ekintza (energeia) [ez «Werk», baina «Thätigkeit»]. Hori hola haren egiazko definizioa genetikoa bakarrik izan daiteke.
‎Leo Ferré ez da Guadalajaran behinere herrikoi izango, baina Jorge Negrete bai. Usu gertatzen dira Suitzatarren eta Alemaniatarren arteko ezkontzak, erresuma berekoak ez izanik ere; alta, oso gutxitan Zürichtarren eta Genevetarren artean1303.
‎egitatea naturako jazoera gisa, beharraren menpean. Arrazoimenak, aldiz, egitate bera, nahimenaren gertaria gisa pentsatuko du (zuzenean nahimena bera ez dugu inon hautematen, haren ondorioak baizik; hots, efektu bat da, zuzenean hauteman eta interpretatzen duguna
‎Ez da, idealismoak ez daukala munduaren eta historiaren izaera tragikoarentzat sentsurik. Hölderlin berehala «desengainatu» da; hau da, gaurko munduan gizakia ez da eta ezin da naturarekin bat bizi, kantatuko du malenkoniaz, bera ez delako gizartearekin ere bat, eta jainkoak ere ez direlako polisaren politikarekin bat. Alegia, Tübingengo gazteek Grezian identifikatu duten natura jainkozkoa jada hila dago, jainko grekoak eta polis grekoa hilak diren bezala?, naturaren eta gizon emakumearen harmoniazko ezkon
2008
‎Bada horri ere ez zion inork deklaraziorik hartu. Beste alde batetik, Bizkaiko tropak Felix Olabek gidatzen bazituen eta Laskurain nagusia bizkaitar tertzioek atxilotu bazuten, nola dio Olabek bera ez zela konturatu Laskurain atxilotu zutenik. Erantzunik gabeko galdera gehiegi sortzen dira, alde biak ere, zerbait ezkutatu nahian zebiltzala ez pentsatzeko.
‎Bost egun geroago, irailaren 3an, Laskurainen galdeketa hasi zuen Joseph Nicolas Torresek,. Abogado de los Reales Consejos vecino de la villa de Bilbao?. Barroeta Aldamarrekin lotzen zuen harremana haren jabetzak administratzera mugatzen zela argitu ondoren, bera ez zela inoiz frantziarrekin bat egitearen alde agertu,«, antes bien ha sido siempre el primero de seguir el sistema para negarse de que Eybar se entregue al Frances».
‎Akta liburuak ez digu azaltzen udala nola eratu zen baina beste agiri batek argitzen digunez1051, sufragio murriztuaren formula erabili zen, 147 hauteslerekin bi hauteskunde barrutitan banatuta. Beraz ez zen sufragio orokorra erabili, eta hautesleetatik ere, 58 ez ziren hautagaiak. Udal Herrikoiak hartu zituen erabaki urrien artean Gurutzada Buldaren dirua udalaren dirukutxan gordetzea, eta Lehen Hezkuntzako Batzordea sortzea dira aipagarrienak.
‎Deba ibaiko bideen zuzendaritzan, Fernando VII.aren anfitrioi lanetan, 1832ko kolera izurritea izan zenean herriak behar zituen 200 anega gari aurreratuz? 1826an, Gaston brigadierrak zioenez alkatea bera ez zen ausartzen«, a malquistarse con Ibarzabal».
‎zutabeei dagokienez: . HD/ HS?, udalean parte hartu zuela baina herri ordezkari legez, beraz, ez zela auzokide hautagaia;. Kons?, udalean parte hartu zuela baina epe konstituzionalistetan, beraz ez zela auzokide hautagaia.
‎Sistema bat unitate konplexua da denboran eta espazioan. Unitate terminoak adierazten du bera ez den guztitik banandu/ bereizi egiten duten mugak dituela. Sistema kontzeptuarekin aditzera ematen den konplexutasunaren nozioa honela ulertu behar da:
‎Antza, garai hartan, emakume horrek nolabaiteko arrakasta lortzen zuen. Hala ere, kasu horren gauzarik harrigarriena da ume horiek berarenak ez zirelako zigortu zutela, beraren seme alabak izan baziren zigorrik ez baitzuen jasoko.
2009
‎Gainera nireamona oso barnerakoi bihurtu zen. Berak ez zituen bere sentimenduak kanpora azaltzen.Oso fuertearen itxura ematen zuen. Buru belarri aritzen zen bere lanarekin eta geroetxera etorritakoan bere seme alabekin eta gerora bere bilobekin.
‎Bai, hor gelditu zen. Berak ez zuen beste gizonik izan. Zirkulu horretan gelditu zen: bere hiru seme alabak, bera eta puntualki bere senideak:
‎Berak egiten zuen eliza garbitu, loreak jarri... Nik uste dut, loreak izugarri gustatzen zitzaizkionez, baina berak ez zeukanez zeini jarri eta nik uste dut hartu zuela horregatik elizan loreak jartzeko ardura hori. Ez zuen leku fisiko bat loreak jartzeko eta elizan jartzen hasi zen.
‎Garai hartan agiriak askok eskatzen zituzten... Berak ez zuen ezkontzaren partidarik eman nahi, senarraren izena azaltzen baitzen, eta nahiz eta seme alabek Buenoabizena eduki. bada, ezberdina zen. Familia libururik ere ez zeukan eta ez ziotenonartzen.
‎Gero, ezkontzaeguna ere gogoratzen zuen. Berak ez zuen eskuan ezer eramaten. Berak bere aliantzagaldu bazuen ere, bere senarrarena gordetzen zuen.
‎Neskato batek modu desegokian jokatzen duenean beste haur batekin edogurasoekin, haren jokabidea «Ez zara konturatzen zuk min egin diozulako negarrezari dela, nola sentitzen dela uste duzu? Nola sentituko zinateke, zuri hori egin izanbalizu?» edota «Begira, triste dago berarekin ez duzulako jokatu nahi, zuri horigustatuko al litzaizuke?» bezalako esaldiekin zuzenduko dute. Diziplina induktibohonek enpatiaren garapena eta besteek sentitzen dutena errekonozitzeko gaitasunagaratzeko aukera eskaintzen badute ere, erru sentimendua ere garatzen dute (Etxebarria, 1992,).
‎Emakumeek emozio horiek semealaben hezkuntzan erabil zitzaketen, baina ez senar edo jatorriko familiakoekinharremanean. Emozio femeninoak, emakumeei esleituak, tristura (ahultasunarekinasoziatua, beraz ez maskulinoa), enpatia (amatasunerako beharrezkoa) eta errusentimendua ziren. Identitate eta jokabide emozional hauetatik kanpo zegoen oro, desegokitzat jotzen zen edota gaixotasuntzat.
‎Agresioa eta kiroltasuna gauza bera ez direla argi utzi dugun arren, bi aldagaihorien artean erlazio estua dagoela esan daiteke. Izan ere, kiroltasunaren aldejokatzeko agresiboa ez izatea baino zerbait gehiago behar den arren, bai pentsadezakegu agresibitatea kiroltasun kodearen atala dela.
‎Gaur egun, biologia eta ikaskuntza paradigmen arteko lehia gainditurik, jakin badakigu bi sorburu horien konbinaziotik eratortzen direla giza gertakariak, hemen aztergai duguna barne. Horregatik, errealitatearen sinplifikazioa baztertuz, biak aintzat hartu lirateke, neurri berean ez bada ere. Horrela, gure ustez, neskek eta mutilek ez dituzte kiroltasunaren inguruan jarrera ezberdinak garatzensoilik testosterona maila ezberdinak dituztelako (Ramirez, 2003), nahiz eta horrekduen garrantzia onartu egiten dugun.
‎Hain txarra ze, behin mezetatik atera zanen, nik eztakitzein soldadu edo falangistak, Zegamako plazan berari esan baitzioten. ArribaEspaña? esateko eta amonak erantzun berak ez zekila erderaz. –Ba esateko?
‎Berakegiten zuen eliza garbitu, loreak jarri... Nik uste dut, loreak izugarri gustatzen zitzaizkion, baina berak ez dauka zeni jarririk eta nik uste dut hartzen duela horregatikelizan loreak jartzeko ardura hori. Ez du leku fisiko bat loreak jartzeko eta elizanjartzen hasten da17.
‎Gero, ezkontza eguna eta baita ere. Berak ez zuen eskuanezer ematen. Kasualmente berak galdu zuen bere aliantza eta bere senarrarena gordetzen zuen(...).
‎Ez dute estaturik; beraz ez dute prentsarik. Salbuespenak salbuespen, metropolia dei genezakeen botereguneko prentsa baino ez dute.
‎Sistema horrekin komeni da erditzeagertatu baino egun batzuk lehenago eme bakoitza kutxa batean jartzea. Animaliak beti batera badaude, ugalketa murrizten da eta, gainera, erregistroakondo egitea zailtzen du, emeek berenak ez diren umeak adoptatzeko joeradutelako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia