2000
|
|
Subjektu bat bestearengana behar bat asetzekoasmoz hurbiltzen da. Beharra baldin badago, subjektuak
|
berak
ez daukan etaeduki nahi duen objektu bat eskatzen duelako da. Gabezia egoera honekindepresioa leherrarazten da:
|
2001
|
|
Azpimarratu berri dugun muga hori truismo baten adierazpena da: baldin eta gaurko egunean zorpeko pertsona batek merkataritza ondasunak bere merkataritza salmentaren kopuru osoaren mailaraino erosten baditu,
|
berak
ez du inolako aurrezki netorik gauzatuko; eta berez, formalki, ez da gai izango bere hartzekodunen onurarako inolako finantza transferrik gauzatzeko. Bistako egia hori edozein gizabanakori zein naziori aplikatzen zaio.
|
2002
|
|
Ogi bat konpartitzen denean, norbaitek ogi zati bat galtzen du beste norbaiten mesedetan. Informazioa konpartitzean, informazioak
|
berak
ez du galera materialik, ez da gastatzen, ezta gutxitzen ere. Albistea kontatzean, oinarrian dagoen egitatea ez da hutsaltzen, ez du bere ezer galtzen.
|
|
Sentiberatasunaren haria ukituko ez balitz, emozio hori islatuko ez balitz, litzateke mezua komunikatu. Politikak bizi kalitatea hobetu dezake, giza sufrimendua gutxitu eta mundu hobea bultzatu; baina egindakoa modu sentikor batean azaltzen ez badu, alperrik hobetuko du gizartea, gizarteak
|
berak
ez baitio eskertuko.
|
|
Aski garbi utzi al zuen Dionisio-k ez duela zorion izpirik beti ikaratzeko zerbait gainean duenak? Eta
|
berak
ez zuen, noski, bere eskuan zuzentasunera bihurtu eta herritarrei askatasuna eta eskubideak itzultzerik: gazterik, zuhurtziarik gabeko adinean, irristatua bait zen bera errakuntza horietan eta oker jokatu, zentzuduna izaten hasi arren ere, burua guztiz ezin zuritzeraino.
|
|
Gainera jainkoak eta gizona jartzen zituen testigu bezala, Hanibalek ordurako Italia berez hartuta izatearen errurik ez zuela berak esanez, lotuta baitzuen bera bere kideak, eta kendu egiten baitzitzaizkien burdina eta armak haserrez borrokan egin nahi zuten soldaduei. Hausnartu gabeko eta burugabeko borrokara bidali eta han uzten zituzten gudasailei zerbait gertatuz gero,
|
berak
ez zuela batere errurik izango baina edozein ondorioren arduradun izango zela zioen. Mihia zorrotza eta ausarta zutenek, borrokan ere era bereko eskuen indarra izan zezaten arduratzeko zioen.
|
2003
|
|
Martin Villa Barne Ministroaren eskutitza, UEU egiteko
|
berak
ez zuela arazorik eta baimena Unibertsitate Zuzendariari eskatu behar zitzaiola adieraziz.
|
2006
|
|
Egileak dio
|
berak
ez dituela aurkitu indusketan, eta ez zirela egiten inola ere lurperatuak izateko, ikusiak izateko baizik, baina, hala ere, badira hala aurkitu direnak, adibidez, San Mikelen, San Pelaion (Araba) (L. Gil eta Saez de Urturi, 2001), hala ere, horrek ez du esan nahi lurperatzeko eginak zirenik, gerta daiteke denborarekin lurperaturik geratu izana, elizaren beste aztarna guztiak bezala....
|
|
Aitzitik, ilustrazio arrazionalak errespontsabilitatearen alde egiten du: geure ekintzen azken zentzuari buruz jabetu beharraren aurrean jartzen gaitu, eta batez ere, ikusarazten digu zentzu hori indibiduoak berak sortu behar duela, munduak
|
berak
ez baitu inongo, berezko, balio edo zentzurik; gizakiak dira interpretazio anitz eta kontraesankorren bidez munduari/ bizitzari zentzua eman diezaioketenak.
|
2007
|
|
Zikiratzeahonako hau da: aita errealak irudimenezko faloarekin egiten duen eragiketasinbolikoa, zeren eta aita,
|
berak
ez badaki ere, Superniaren agindu eta debekuenjabe baita. Behin eragiketa hori identifikatu ostean, Supernia eratzen hasten dahaurrarengan.
|
|
Berlin-ek alde batera uzten ditu zuhurki holako pasarteak, baina, esate baterako, inor gutxik azpimarratu ditu Kant-ek adina karaktere nazionalak eta horien araberako diferentziak ohitura nazionaletan694, are tokian tokiko ekonomian eta politikan, eta hizkuntzaren espezializazio modu bat ere garabide sozialean eta tratuan695 Zientzia eta literaturan bertan, kreatibitateak eta jeinuak Frantzia eta Italia edo Ingalaterran eta Alemanian forma diferenteak hartzen ditu, eta arrazoia, Kant-en ustean, Goethe eta Humboldt-en modu berberean edo erromantikoek bezalaxe, giza irudimena eta jeinu kreatzailearen izaera nazionalari eta lurrari atxikia egotea da696 Hizkuntzaren izaerari buruz Kant klasikoago edo kontserbadoreagoa da bere ikasleak baino: hizkuntzan
|
berak
ez du pentsamenduaren zeinuztapen soila baino ikusten697 Baina nazioa Kant-ek, Herder eta Humboldt-ek adina ulertzen dizu hizkuntzagaz bat egina (jatorriarekin, Kant-en definizioan); «nazioaren izpirituaz» («Geist der Nation») Herder eta Humboldt bezalaxe mintzo
|
|
absurdua litzateke hizkuntzen pentsaera hori alemantzat bakarrik hartzea, edo Alemaniako espezifikotzat, Frantziari oposizioan. Besteak beste (Condillac, Rousseau, etab., Barère eta Grégoire
|
berak
ez ahazteko!), Madame de Staël i hau irakurtzen diogu:
|
|
Ikusita daukagunez, Kant-ek oposizio horri eman dion irtenbide eta gainditzearen eredura garatu ditu Humboldt-ek bere hizkuntz filosofiaren oinarriak. Tradizio razionalista (edo izpiritualista, idealista) kartesiarrarentzat ideien balioa osoki autonomoa da, hizkuntza ez da besterik jada edukiriko ideien kanporatzeko tresna baino (gizartean komunikaziorako soilik behar bestekoa), eta, ideiak
|
berak
ez bezala, ekibokoz kargatua, pentsamendua maiz katramilatuz.
|
|
Humboldt ez da bere garaian ohiko ikusbidetik liberatu, hizkuntzak, beren izaeragatik beragatik, batzuk baterako eta besteak besterako aproposagoak direla. Heidegger-ek
|
berak
ez al du pentsatu geure egunotan, filosofiarako hizkuntza egokiak grekera eta alemana direla? (Eta fakto bat da, Heidegger-en beraren obra, imajinaezina dela gure inguruetako beste hizkuntzaren batean sortzea) 588 Fakto historiko bat da, grekoak eta alemanak garabide bereziak eskaini dizkiotela filosofiari.
|
2009
|
|
Berak egiten zuen eliza garbitu, loreak jarri... Nik uste dut, loreak izugarri gustatzen zitzaizkionez, baina
|
berak
ez zeukanez zeini jarri eta nik uste dut hartu zuela horregatik elizan loreak jartzeko ardura hori. Ez zuen leku fisiko bat loreak jartzeko eta elizan jartzen hasi zen.
|
|
Hain txarra ze, behin mezetatik atera zanen, nik eztakitzein soldadu edo falangistak, Zegamako plazan berari esan baitzioten. ArribaEspaña? esateko eta amonak erantzun
|
berak
ez zekila erderaz. –Ba esateko?
|
|
Berakegiten zuen eliza garbitu, loreak jarri... Nik uste dut, loreak izugarri gustatzen zitzaizkion, baina
|
berak
ez dauka zeni jarririk eta nik uste dut hartzen duela horregatikelizan loreak jartzeko ardura hori. Ez du leku fisiko bat loreak jartzeko eta elizanjartzen hasten da17.
|
2010
|
|
Emazteak oso arraro zegoela pentsatzen zuen, batzuetanurduri, eta beste batzuetan makalduta eta triste. Joxek ez zion inori kontatulaneko paper horiek aurkitu ezin izan zituen eguna, ezta bere nagusiak zerbaiteskatu zionean eta
|
berak
ez zuenean gogoratzen ere. Joxek etxean erretiroaurreratua hartzeko aukera eskaini ziotela esan zuenean, emazteak pentsatu zuenhori zela azken aldian hain ezberdin egotearen arrazoia.
|
|
Lewis-ek argudiatu zuen
|
berak
ez zuela «ezkutuko langabezia» oinarritzathartzen, baizik eta kanpoan (industrian) emandako soldata maila jakin batean, eskulanaren soberakinak zeudela. Lewis-en bideari jarraitu zioten beste autore batzuek garrantzia emango diote berrikuntza teknologikoari.
|
|
Kasu hauetan, ohikoagoa da, industria krisialdi baten aurrean, garapen exogenoaren aldeko apustu berriak egitea, atzerriko enpresen ezarpena sustatuz, herrialdeak
|
berak
ez duelako ekimen berriak sustatzeko behar den indarrik. Oro har, esan dugunez, atzerriko enpresen ezarpen produktiboek abantaila nabariak dituzte enpresa egitura indartsua ez duten herrialdeetan.
|
2011
|
|
Bake epaileak posible du eskatutako frogak egitateak argitzeko nahikoa izango ez direla eta/ edo
|
berak
ez dakit zein froga praktikatuko lukeela esatea (PZLren 429.1 art.). Proposamen hauek ez dituzte alderdiak lotzen, baina horiekin bat frogaproposamenean aldaketak onartuko zaizkie. Edonola ere, frogak ahozko ikustaldi publikoan, bake epailearen eta idazkari judizialaren presentzian eta kontraesanarekin praktikatuko dira (PZLren 289.1).
|
|
128 Horrela izango da betearazten ari den sententziak
|
berak
ez betetze kasurako beste ondoriorik aurreikusten ez badu, behintzat.
|
|
kereilaren onarpena, aurreko artikuluan aipatu eginbideak, ustezko errudunaren atxiloketa eta espetxeratzea edo behin behineko askatasunaren fi dantza, eta ondasunen enbargoa, betiere bidezkoa den kasuetan eta beharrezkoa den kopuruan. (7) Kereila jartzailearen sinadura, edo,
|
berak
ez badaki sinatzen edo ezin badu sinatu, beraren eskabidez beste batek egindakoa, prokuradoreak kereila egiteko ahalorde berezirik ez duenean. Praktikan, kereila delituekin erabiltzen da eta ez faltekin.
|
|
Eskizofrenia pairatzen duten pertsonen taldea oso da heterogeneoa eta beren bizi zikloan zehar aurkezten dituzten sintomak aldakorrak dira. Dena dela, nahiz eta eskizofrenia duten gizabanako guztiek ezaugarri
|
berak
ez izan, eskizofreniaren sintoma tipikoak bi multzo handitan sailkatu izan dira: sintoma positiboak eta sintoma negatiboak.
|
|
Era berean, bereizgarri misantropoak eta eskizoideak eskuratu zituen. Schopenhauer-ek dio nerabezarotik intuitu zuela beste guztiak kanpoko ondasunen atzetik ibili arren,
|
berak
ez zituela imitatu behar, ondasun haiek guztiak baino zerbait baliotsuagoa gordetzen baitzuen bere barnean (Schopenhauer, 2009).
|
|
Schopenhauer-en nahimen inkontzientea psikoanalisiaren bulkada inkontzientearen parekidea da. Sarritan pertsonak
|
berak
ez du jakiten zergatik jokatzen duen jokatzen duen moduan eta bere ekintzei egozten dizkien motiboak ez dira benetakoak izaten. Alde horretatik, Freud-en arrazionalizaziokontzeptuari aurreratu zitzaion Schopenhauer.
|
|
Gainera, kontuan eduki behar da egoeren eskaerei emandako erantzun iragankorrak ala nortasunaren bereizgarri iraunkorrak diren. Nahaste hauen diagnostikoa are zailagoa da, sarritan nahastea duen pertsonak
|
berak
ez duelako ikusten arazo psikologikorik duenik.
|
|
Kontuz ibili behar da pertsona nartzisistari norbere lorpenen eta pribilegioen berri ematerakoan. Nartzisistak uste du besteek baino gehiago merezi duela, eta zuzengabekeria irudituko zaio besteek pribilegioak izan eta
|
berak
ez jasotzea.
|
2012
|
|
Aitona zahar ipurterre batek ordea, Konstituzio testua eztabaidatzen hasigarenean, berari bost axola zaiola, osteratzen digu:
|
berak
ez duela Pazifikora ezertarajoan nahi, uzteko bakean...[...] Baina orain gehiengoa gu gara eta, demokrazianzuzenbide zuzenak dioen eran, lepotik heldu eta behartu egiten dugu gurekin irlaraetortzera[...] Eta egurra: < gehiengoak nahi duena egin (nahi!) behar da! >.
|
|
Aitona zahar ipurterre batek ordea, Konstituzio testua eztabaidatzen hasigarenean, berari bost axola zaiola, osteratzen digu:
|
berak
ez duela Pazifikora ezertarajoan nahi, uzteko bakean...[...] Baina orain gehiengoa gu gara eta, demokrazianzuzenbide zuzenak dioen eran, lepotik heldu eta behartu egiten dugu gurekin irlaraetortzera[...] Eta egurra: < gehiengoak nahi duena egin (nahi!) behar da! >.
|
|
«Oraingoan, gainera, Gorenak
|
berak
ez du aplikatuko Botin kasuan erabilitako irizpidea eta?
|
2013
|
|
«Los grupos se construyen en bloques abiertos eliminando patios interiores(?) En las viviendas se reducen al mínimo los pasillos para evitar superficie perdidas»264 Nahiz eta halako etxe antolakuntzaren inguruko kritikak presente egon ziren ere. Miguel Apraizek Eibarko Guardia Zibilarentzat egin zituen etxeen memorian adierazi zuen bezala,
|
berak
ez zuen bat egiten etxebizitzarako beharrezkoak ziren isolamendu eta independentziak ia ezeztatzen zituen etxebanaketekin265.
|
2014
|
|
«Gorputz purua ezin bada ezagutu, eta ezagutu daitekeena situatutako gorputza bada, interpretazio kulturalen locusa, orduan badirudi Simone de Beauvoirren teoriak inplizituki sexua denboraguztian generoa ez ote zen galdetzen duela. Simone de Beauvoirrek
|
berak
ez du jarraitu gorpurtzarenikuspegi horren ondorioetan arakatzen, baina ikus dezakegu haren ikuspuntuaren erradikalizazioaMonique Wittig eta Michel Foucaulten lanetan» (Butler, 1986: 46).
|
|
EgozentrismoaNerabeen egozentrismoa sortzen da nerabeek ez dutelako desberdintzen bakarra eta unibertsala izatearen artean. Esaterako, beren pentsamenduak eta esperientziak bakarrak direla pentsatzen dute.Garaiezintasunaren alegiaGazte batzuek uste dute beste gazte batzuk ez bezala
|
berak
ez direla inoiz jokabide arriskutsuen edo ilegalen biktima izango. Ondorioz, arrisku mota guztiak onartzen dituzte, seguru sentitzen dute ez direla inoiz gaixotuko, ez direla inoiz hilko eta ez dituztela inoiz atxilotuko.Alegia pertsonalaNerabeek amesten dute beren bizitza bakarra, heroikoa eta mistikoa dela.
|
2015
|
|
Eta badirudi, horrela, beraiekgaraile agertzen direla, itxura batean, nire ustez ez den guda honetan garaile beraiek izan direla.Baina, benetan bera izan al da garaile? Hau da, nik beste lagunen batekin edo euskaraz hitz egitendudanean,
|
berak
ez du tutik ere ulertzen. Beraz, esan al dezakegu garaile izan dela?
|
|
Zentzu horretan, argitaratu berri den Espainiako gizarte metabolismoaren gaineko azterlan batek honako hau ondorioztatzen du59: ez Espainiako ekonomiak
|
berak
ez erkidego autonomoek ere ez dute KIK hipotesia betetzen. Konklusio horrek bat egiten du, beraz, lan enpiriko askok lorturiko emaitzekin.
|
2017
|
|
Informazio haudoinuen partiturak grabazioekin lerrokatuz lortzen da eta HMM ak era egokian entrenatzeko iraupenerreala eta etiketakoak erlazioa izan behar dute baina 4 Irudian ikusten den bezala partiturek markatutako denborak ez dira egokiak bertso grabazio errealentzat. Nota beltzek bertso desberdinetan batezbestekodenbora
|
berak
ez izatea arazo bat da entrenamendu fasean, baina gerta daitekeen zerbait da kontuan hartzen badugu bertso desberdinak erritmo desberdinarekin kantatuak izan daitezkeela. Baina hau kontuanhartuta ere, bertso bakoitzean iraupen etiketa bera duten noten artean dagoen desbideratze estandarrahandiegia izaten jarraitzen du.
|
2019
|
|
2 Software garatzaileari eskainitako laguntza:
|
berak
ez dauka azken kodea eskuz ikutu beharrik, portaerarenmodeloa diseinatu besterik ez du egin behar UML Egoera Makinak erabiliaz. Exekuzio denboran introspekzioeta eraldatze gaitasuna izateko beharrezko azpiegiturak, automatikoki sortzen dira.
|