2000
|
|
nork esan behar duen jakiteko auzia planteatzen duena.Lehenik, analisiaren praktikak ordena soziala auzitan jartzen du eta bere balioen asaldura eratzen du. Bigarrenik, analista
|
bera
ez da agertzen Estatuarentzatidentifikagarri. Eskemaren azpialdean bakarrik da identifikagarria, esan badaiteke, identifikazioz terapia egiteko lekuan dagoen heinean; baina ez da identifikagarriaeskemaren goialdean, hots, duen boterea arbuiatzen duen lekuan.
|
|
Bi une hauen ondorioz ikus daiteke, subjektua
|
bera
ez dela bera huts hutsean, baizik lehenik besteak tratatu zuen objektu hori dela, norbera norberarekinharremanetan dagoela eta, batez ere, bestearekiko harremana erabakiorra delasubjektuaren eraikuntzan.
|
|
Zeren ez den bitartean (nahiz orokorrean etafuntsean, oraindik edo dagoeneko? badelakoan nagoen), euskalduna argi eta garbiez den neurrian, arazo politikoa erabakitzeko eszenatokia
|
bera
ez da argitu ere egingo, eta herriaren ordezkariak beldur izango dira erabakiak hartzeko.
|
|
Bata bestean urtzerik ez dago, nahiz eta hirurak gauregun batera gertatu eta gizarteko fenomeno guztiak elkarrekin loturik izan. Hiruennahasketa eginez gero, ezin da ustiaketa bakoitzarentzat estrategia egokia antolatu; aldiz, beharrezkoa da ustiaketa bakoitzari bere berezitasuna aitortzea eta errespetatzea.Ez dira gauza
|
bera
ez konkistatzaileentzat, ezta konkistatuentzat ere; ezeuskaldunontzat, ezta espainiarrentzat edo frantziarrentzat ere.
|
|
Erreka ondoan kokatuta dago, parkeko zuhaitzen artean eta mendiz inguratuta. Bainu etxea
|
bera
ez da deigarri eta sofistikatua, XIX. mende bukaerako eraikuntza tipikoa baizik, kutsu frantses erruralekoa. Oso gertu eliza neogotikoa dago.
|
2001
|
|
Felixekin dependentziazko harremana du. Felix baita
|
bera
ez denaeta berak izan nahiko lukeena. Eta batzuetan, berataz maiteminduta dagoela dirudi.Aztertzekoa izango litzateke, halaber, bi gazte hauen arteko harremana, batabestearen ispilua izanik.
|
2002
|
|
Gabezia horri irtenbidea aurkitu behar dio politikak. Baina, berriro errepikatuz, honako baldintza hau bete behar da, politika
|
bera
ez dadin bilaka guztiaren erdigune autoritarioa. Ekintza politikoak abiapuntu modura gizartearen konplexutasuna eta kontingentzia hartu behar ditu eta, beraz, estatu autoritario baten kontrola baztertzen duten sistema sozialen koordinazioa eta mediazioa dituzte eginbehar modura politikak eta Estatuak.
|
|
Bere hutsunik nabarmena: gizarte eragileen artean denek pisu espezifiko bera eta indar
|
bera
ez dutela ahaztea edo modu argian ez kontenplatzea.
|
|
Bortxaz harturiko vestalak erditze bikoitza izan zuenez, nahiz horrela pentsatzen zuelako nahiz hobenaren eragilea jainko bat izatea itxurakoagoa zelako, Marte izendatzen du jatorri ezezaguneko oinordekotzaren aita. Baina ez jainkoek ez gizonek ez dituzte askatu, ez
|
bera
ez oinordekotza erregearen ankerkeriatik; apaiz emea giltzapera daramate lotuta eta umeak ur lasterrera jaurtitzeko agindua ematen du. Jainkoen borondatez edo, ibaiertzetatik gainez eginda zegoen Tiber, inta lasaietan, eta ezin zitekeen ibaiaren betiko ubidera hurbildu; baina urak, lasai egon arren, jaioberriak hondoratuko zituelako antza hartu zioten umeen kargu zirenek.
|
2003
|
|
Zenbait erakunde ekologistek berehala altxatu zuten ahotsa, haien esanetan17: alde batetik, kontsulta fasea izan beharzukeena ez zela benetakoa, izan ere proiektua onartutzat ematen baitzen, eta hirutrazaketa alternatiboak aurkeztuz proiektua bere osotasunean eztabaidatzea saihestu nahi izan zutela, hau da, abiadura handiko trenbidearen beharra
|
bera
ez zedilaeztabaidatu; bestalde, txostenean ingurumenak izango duen eragina ia ez zela aipatzen, eta horren ondorioz, bazirudiela benetako eztabaida gertaraziko lukeen informazioa emateko baino publizitatea egiteko balio zuela txostenak.
|
2004
|
|
diskurtsoak egiten (Aristofancs, Las Nubes, 239) eta argudioei aurreegiten ikasi nahi du (ibid. 321) mugarik gabe, ez baitio aginduko aitak ideia handiakerrespeta ditzan (ibid.), zuzenbidea
|
bera
ez baita eragozpena izango semearentzat (ihid.434). Halako batean, semearen garapena bertatik bertara antzematera joatcn da Estrepsiades.
|
|
–Azken kausak higitzen du amodiozko objektu gisa? (Metafisika, A iib.). Halere, teleologismo horretan paradoxa bat aurkitzen dugu, alegia, Motorrak hunkitzen du, emoztona gaitzake, baina
|
bera
ez da inarrosia. Jainkotasunamundutik urrun da, transzendentzian jarria.
|
|
Orduan, bizitza prinizipio bat da arima. Baina funtsean arima
|
bera
ez da substantzia, hori arimareneta gorputzaren konposaketa baita. Haserre gaudenean, gorputzez eta arimaz gaude haserre.Platon dugu berriro gogoan, Aristotelesek ez dituelako jakitearentzat oztopo legez ikustensentikortasuna eta irudimena.
|
2005
|
|
Nola liteke gizon emakumeen artekoberdintasuna ukatua izatea jaietako ekitaldi batean eta alderantzizkoa gertatzeabizikidetzako beste edozein esparrutan? Nola da posible Konstituzioak bere 14.artikuluan xedatzen duen eta Giza Eskubideen Deklarazio Unibertsalak babestenduen berdintasun eskubideak indar edota intentsitate maila
|
bera
ez izatea berdintasun eskubidearekiko errespetatua instituzio publiko bati, udalari adibidez, eskatuedota exijitzen zaionean edo, maila partikularrean, beste pertsona bati, partikularbati, kontuan har dezan eskatzen zaionean. Nola da posible horrelako egoerakerrealitatean gertatzea?
|
|
Gogora dezagun, Benveniste ren ikasgaien arabera, etorkizunak preskripzioa eta obligazioa dakartzala, modalitate subjektiboak, kasu honetan emakumeen asmoen oihartzunak, iragarritako asmoa egintzek baieztatu arte objektizatu ezin den arren. Izenburuan zita
|
bera
ez baina emakumeen diskurtsoa zuzenean hartzeak adierazten du enuntziatzailea haien alde dagoela. Bestalde, albisteak berak BAEk alkatearen erabakiaz duen iritziari eskaintzen dio protagonismo osoa.
|
|
Aurtengo ikasturteko lehenastean zuzendariari hau esan zion:
|
bera
ez dela gela batean sartuko. Zuzendariak Eskola Kontseiluari adierazi dio arazoa eta, kontseiluak ikastetxetikkaleratzeko eskatu dio ikuskaritzari.
|
2006
|
|
Aberri egun batean, Esteban bere semetxoarekin, atxilotu egin zuten Bermeon.60ko hamarkadaren azken aldera izan zen hori. Egia esan behar bada,
|
bera
ez zenabertzalea eta ez ezer, baina Sebas senarra kaskagorra zen eta Paquitak ez zuenadorerik izan hari Aberri egunera ez zuela joan nahi esateko.
|
|
Fernandok behin esan zion Estebani,
|
bera
ez zela sekula Guardia Zibila izango, eta asko lasaitu zuen horrek Esteban.
|
|
Marcuse-k, edozein kasutan, sistemak baztertu dituenengan jarriko ditu bere esperantzak, herria
|
bera
ez baita dagoeneko gizarte aldaketaren aldeko subjektua, gizarte kohesioaren aldekoa baizik. Baina, iruditu zaigu, Adela Cortina ren iritziarekin bat eginez, gauzak ez direla errazak bide horretatik; besteak beste, sistemak ez duelako behar baztertuen lana eta, ondorioz, baztertuek ezin dutelako beraien lankidetza kentzearekin mehatxu egin.
|
2007
|
|
Datuek erakusten dutenez, denbora gutxian euroa ia% 30 igo da dolarrarekiko. Oso ezaguna den George Soros inbertsiogileak jadanik 2002ko ekainaren26an esan zuenez,
|
bera
ez litzateke harrituko baldin eta hurrengo urteotan dolarrakbere balioaren herena galduko balu16.
|
|
da698 Kant-ek batzuetan badu abantaila bat, eta da, bera ordura arte barbarotzat edukiriko hizkuntza alemanaren normalizazio kulturalean kontzienteki ahalegintzen ari baita (hori
|
bera
ez da esangura bakoa), parentesi artean alemanezko bere kontzeptuen itzulpen latinoak ematen dituela segurantziarako. Hala, biak bereizi eta definitu ondoren, Volk (populus) eta Nation (gens) dela, abisatzen du699 Hain zuzen Zizeron-ek «gens, natio, lingua» esaten zuen. Kant-ek oso ongi menderatzen du latina?, hirurak sinonimotzat hartuz (De off.
|
|
1800 urteko irailean Humboldt-ek Schiller-i Parisetik idatzi dion gutuna meditazio bat da hizkuntzaz eta poesiaz, baina oraindik berritasunik oxta sumatzen da, hizkuntzaren meditazioan barnatu izana
|
bera
ez bada behintzat. Hizkuntzak «gure pentsamenduaren zati batzuk («Portionen unsres Denkens») batasunetan» biltzen dituelako ideia (1795) hitzez hitz agertzen da berriro188 Hizkuntza pentsamenduaren bitartekoa da halaber («Mittel») 189 Beharbada, testuinguruak eraginda, horizonte berriak apur bat iragartzen dira, hizkuntzaren kontsiderazioa poesiarekin lotzeak, eta pintura eta musikarekin konparatzeak190, bide ematen baitute haren sormen modu baten ideia iradokitzeko:
|
|
Nola da posible, planteatu du Locke-k, triangeluarena bezalako ideia (errepresentazio) orokor bat, «ez baita izan behar ez eslaia ez angelu zuzena, ez aldekidea ez isoszelea ez eskalenoa, baizik eta hauetako bat ere ez eta guztiak aldi berean»? 94 Jokoan Gorgias-en aspaldiko arazoa dago berriro, hots, gauza, ideia eta hitzaren arteko erlazio misteriotsuarena95 Gauzak berak beti partikularrak (singularrak) dira; ideiak, dio Locke-ren askaerak, «orokorrak dira, gauza partikular askoren ordezkari izateko eratuak direnean» (abstraikuntzaz); eta hitzak «ideia orokorren zeinu gisa erabiltzen direnean»96 Berkeley-ren aburuz Locke-ren triangeluaren bezalako «ideia abstraktu kontraesankor» bat absurdua da: ...ena bezalaxe98 Hume Berkeley-ri atxikitzen zaio, eta haren moldabidea («that all general ideas are nothing but particular ones, annex, d to a certain term, which gives them a more extensive signification, and makes them recal upon occasion other individuals, which are similar to them») azken urteetako aurkikuntza handienetako eta baliotsuenetakotzat dauka letren errepublikan99 Hume-ren esanetan,
|
bera
ez da Berkeley-ren berrespenean baino saiatzen ari100 Alabaina, hizkuntzaren inportantzia, orokortasunaren eta, beraz, ezagutza orokorraren ahalgarri gisa, Locke-k eta Berkeley-k ez bezala lantzen du eta garatzen du berak.
|
|
egitatea naturako jazoera gisa, beharraren menpean. Arrazoimenak, aldiz, egitate bera, nahimenaren gertaria gisa pentsatuko du (zuzenean nahimena
|
bera
ez dugu inon hautematen, haren ondorioak baizik; hots, efektu bat da, zuzenean hauteman eta interpretatzen duguna
|
|
Ez da, idealismoak ez daukala munduaren eta historiaren izaera tragikoarentzat sentsurik. Hölderlin berehala «desengainatu» da; hau da, gaurko munduan gizakia ez da eta ezin da naturarekin bat bizi, kantatuko du malenkoniaz,
|
bera
ez delako gizartearekin ere bat, eta jainkoak ere ez direlako polisaren politikarekin bat. Alegia, Tübingengo gazteek Grezian identifikatu duten natura jainkozkoa jada hila dago, jainko grekoak eta polis grekoa hilak diren bezala?, naturaren eta gizon emakumearen harmoniazko ezkon
|
2008
|
|
Bada horri ere ez zion inork deklaraziorik hartu. Beste alde batetik, Bizkaiko tropak Felix Olabek gidatzen bazituen eta Laskurain nagusia bizkaitar tertzioek atxilotu bazuten, nola dio Olabek
|
bera
ez zela konturatu Laskurain atxilotu zutenik. Erantzunik gabeko galdera gehiegi sortzen dira, alde biak ere, zerbait ezkutatu nahian zebiltzala ez pentsatzeko.
|
|
Bost egun geroago, irailaren 3an, Laskurainen galdeketa hasi zuen Joseph Nicolas Torresek,. Abogado de los Reales Consejos vecino de la villa de Bilbao?. Barroeta Aldamarrekin lotzen zuen harremana haren jabetzak administratzera mugatzen zela argitu ondoren,
|
bera
ez zela inoiz frantziarrekin bat egitearen alde agertu,«, antes bien ha sido siempre el primero de seguir el sistema para negarse de que Eybar se entregue al Frances».
|
|
Deba ibaiko bideen zuzendaritzan, Fernando VII.aren anfitrioi lanetan, 1832ko kolera izurritea izan zenean herriak behar zituen 200 anega gari aurreratuz? 1826an, Gaston brigadierrak zioenez alkatea
|
bera
ez zen ausartzen«, a malquistarse con Ibarzabal».
|
|
Sistema bat unitate konplexua da denboran eta espazioan. Unitate terminoak adierazten du
|
bera
ez den guztitik banandu/ bereizi egiten duten mugak dituela. Sistema kontzeptuarekin aditzera ematen den konplexutasunaren nozioa honela ulertu behar da:
|
2009
|
|
Agresioa eta kiroltasuna gauza
|
bera
ez direla argi utzi dugun arren, bi aldagaihorien artean erlazio estua dagoela esan daiteke. Izan ere, kiroltasunaren aldejokatzeko agresiboa ez izatea baino zerbait gehiago behar den arren, bai pentsadezakegu agresibitatea kiroltasun kodearen atala dela.
|
|
Zeruko Argian, berbarako, kazetari eta beharginen ihesa nabarmena izan zen: Amatiño Deiara joan zen (hala ere,
|
bera
ez zen sekula Zeruko Argiako kontratupeko behargin izan), Mikel Atxaga eta Martin Ugalde bezala; Donato Unanue eta Xalbador Garmendia, berriz, EginGaraiaera; beste batzuk, azkenik, aldizkari elebidun abertzaleetara (rako jauzia, adibidez, Zeruko Argian idatzi ohi zuen idazle dezentek eman zuen, euskarazko kazetaritzatik bizitzea ia ia ezinezkoa zelako garai hartan).
|
|
Kasu hauetan, argi dago negoziazio kolektiboa enplegugile eta sindikatuei dagokiela eta, beraz, ulergarria eta onargarria bihurtzen zaigu sindikatu eta enplegugileen erakundeen ohiko argudioa: «Gizarte elkarrizketa
|
bera
ez litzateke ahuldu, ez eta gizarte bitartekarien papera diluitu, bitartekari berriak elkarrizketa horretan inplikatuz».
|
|
Kapitulu honetan aztertuko dugunez, berebiziko garrantzia izan dute estatuen politika ekonomikoek enpresen neurrian, antolaketan eta lege egituran. Politika ekonomikoa
|
bera
ez da izan batere neutrala alde horretatik.
|
2010
|
|
Hainbat hausnarketa daude, hala ere, prozesu horiek zalantzan jartzen dituztenak. Hasteko, batzuen iritziz, nekazaritza
|
bera
ez litzateke horren erraz utzi atzerriko produkzioaren esku.
|
2011
|
|
Zitazioan demandatuari hiru ohartarazpen egingo zaizkio ahozko ikustaldiaren inguruan: (1) ahozko ikustaldia ez da etengo
|
bera
ez agertzeagatik, (2) erabili nahi dituen froga guztiak eraman behar ditu hartara eta (3), azkenik, demandatua agertzen ez bada, eta demandatzailearen deklarazioa froga moduan proposatzen eta onartzen bada, egitateak onartu daitezkeela.
|
|
Leku jakin batzuetan bizilekua izateko eskubidea edo leku horietara joateko eskubidea gabetzea: debekatu egiten zaio zigortuari delitua egin duen lekuan edo, leku
|
bera
ez bada, biktimak nahiz beraren familiak bizilekua duten lekuan, bizilekua izatea edo bertara joatea.
|
|
Dalí-k zioen, «zoro baten eta beraren arteko diferentzia bakarra honetan zetzala:
|
bera
ez zegoela zoratua». Zoro baten eta haren arteko berdintasuna, berriz, honetan zetzan:
|
|
Andonik uste du
|
bera
ez dela besteak bezalakoa, bera salbuespena dela. Bere buruaz iritzi ona du.
|
|
Esentziaren munduarekin konektatua egotea ongi datorkio, filosofo moduan bere burua besteen gainetik eta Kant-en parean ikusteko. Schopenhauer-ek besteentzat kontseilatzen duenaren kontra,
|
bera
ez da inoiz besteen tokian jartzen eta besteek sentitzen dutena sentitzen jartzen. Nartzisista tipiko baten moduan jokatzen du:
|
2012
|
|
Zirt edo zart egitea, hemen baina, zera da, alegia, sozialismoa «ezinezkoa» denheinean independentzia
|
bera
ez dela soilik posible eta eskuragarria, gaur egun; moduberean beharrezkoa da. Beharrezkoa, hain zuzen ere, hemendik aurrera argudiatukoden bezala, euskal herritar etniko partikular edota partikularki azpiratua izateariuzteko eta herritar zibiko hutsak bilakatzeko, besterik gabe, irekiak, kosmopolitak, unibertsalak... izan ere, estatu demokratikoan eta estatu demokratikoak eratuak.
|
|
Zentzu horretan, are eta gehiago, independentzia
|
bera
ez da berez utopikoa.Independentzia, hau da, ez da amets ezinezkoa; edo Manuel Castells soziologoak (2011) aurreratzen duen «utopia independentista» ez da horren utopikoa; independentziaren bidean independentismoa ekintza politikoaren erregulatzailea da, noski, baina independentzia bera ez da berez nolabaiteko «utopia»ren zeruertz «ezinezko»materialki antzemanezina; ez behintzat, sozialismo...
|
|
Zentzu horretan, are eta gehiago, independentzia bera ez da berez utopikoa.Independentzia, hau da, ez da amets ezinezkoa; edo Manuel Castells soziologoak (2011) aurreratzen duen «utopia independentista» ez da horren utopikoa; independentziaren bidean independentismoa ekintza politikoaren erregulatzailea da, noski, baina independentzia
|
bera
ez da berez nolabaiteko «utopia»ren zeruertz «ezinezko»materialki antzemanezina; ez behintzat, sozialismoak, demagun, edo justiziak, askatasunak, berdintasunak, bakeak eta abar «utopikoak» diren zentzuan.
|
|
behin elikagaia kutsatuta, kaltegarria izan daitekeen kontzentraziora, hau da, gutxieneko infekzio dosira, heldu behar da. Kasu batzuetan hasierako kontzentrazioa nahikoa izan daiteke, baina kasu gehienetan kutsadura
|
bera
ez da nahikoa osasun arazoak sortzeko eta mikroorganismoa ugaldu behar da GIDra heltzeko. Zentzu batean, eta beti beste faktore batzuen menpe, kutsaduraren mailaren arabera errazagoa edo zailagoa izango da kontzentrazio horretara heltzea.
|
2014
|
|
Hortxe dago narrazio honen inflexio puntua. Emakumeak jarraian galdetzendio seme aberatsik duen berarekin ezkontzeko eta taxilariak esaten dio
|
bera
ez delahorrelakoa, argi dagoela rol bat antzezten ari dela. Une horretantxe erabakitzen dutaxilariak emakumearen ausardia, antzezpena zigortzea.
|
|
dena ezeztatzen, baina, berez? den hori ulertzeko duen moduak osatzen du egia.Naturak ez du errealitaterik giza ekintzaz berrartu ez den arte eta giza natura
|
bera
ez da salbuespena» (I, 76).
|
2015
|
|
Nahikoa da, beraz, krimena gertatzeko arrisku sustantzialaren (substantial likelihood) kontzientzia izatea (awareness) eta onartzea (acceptance). Inoizkako doloa
|
bera
ez da arazoa.
|
2017
|
|
– Sistemaren osaera
|
bera
ez daukate argi, edo batzutan lotura oso espezifikoen bila jotzen dute. Adibidez, memoria bakarrik lotzen dute Direct Memory Access (DMA) rekin.
|
2019
|
|
bihurtzen da. Aldiz, naziotasuna eta hiritartasuna
|
bera
ez diren kasuetan, mobilizazioak hiritartasun propioaaldarrikatzera lerratuko dira. Horregatik da begi bistakoa beren izaera nazionala.
|
|
Bertako langileak oso jatorrak eta deskontuarekin inongo arazorik[] ez. Agian umeekin edo joateko egokiagoa delako baina museoa
|
bera
ez zitzaigun gehiegi gustatu[+ 0, g]; informazioanahasi[_ 3] xamarra, eta batzuetan erdi ezkutuan dago gure gustorako.[_ 0;. 42]
|
|
Musikaren unibertsotik euskaltasunaren estandarrei beste ikuspegi bat eskaintzen zaie. Balitekealdaketek abiadura handiegia hartu izana norberaren atseginerako, identitatea
|
bera
ez ote den lausotuaageri, eta zerbait segurua, betikoa, eskatzen da identitate aferak tarteko direnean. Jamesoneknostalgiaren kontzeptua aipatu zuen behin definitzeko orainaldiko momentuan iraganeko sentsazioenbeharra (Jameson, 2002:
|
|
Hiletarien figuraren oso tankerakoa da,
|
bera
ez bada, bertsolari edo koplariena.Presentzia erabatekoa izan dute gurean, eta ez beti ondo ikusitakoa, agintarien begietatik.Hiletarien jarduna debekatzen saiatu ziren gisan, bertsolariena ere berdintsu pertsegitu izan daurteetan eta urteetan. Andreen kasuan, ordea, bi arrazoirengatik:
|