Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.528

2000
‎Iragan astean baraualdia egin zuten Iruñean toki desberdinetako zenbait euskaltzalek presoen eskubideen eta prozesu politikoaren alde. Ez zuten ordea presoekiko elkartasun adierazpenera mugatu euren ekimena, euren ustez euskalgintzak ere bere bidea ibili behar baitu: «Euskara ere preso dago marko juridiko politiko honetan, erdaren diglosiapean, administrazioen erasopean, onarpenik gabe, legeen benetako babesik gabe».
‎" Salvador" izen hori, urteen poderioz," Calvados" bilakatu zen eta orduz gero, izen horrekin ezagutzen dugu sagarrarekin egiten den pattar hau. Gure artean, ez da denbora asko lantzen hasi zirela eta sagardoz izenez ari da bere bidea egiten.
‎Literotura bere bidea egiten ari da. Lau titulu ditu kalean eta salmenta aldetik arrakastatsuak izan dira.
‎askatasunaren bila doan neska eta mutil inuzente memeloa. Bakoitza bere bidetik, inoiz elkartu gabe, joan zitezen zen hasierako asmoa. Baina nobelak aurrera egin ahala, hasierako rolak nahastu egiten dira.
‎" Eman eta gero" k ere harrera ona izan du; nahiz eta ipuin konplexuagoa izan. Mundua borobila, txikia eta erabat ezberdina dela adierazten dugu, eta gure arazoek larriak ematen badute ere, munduak bere bidea segiko duela. Zu pozik baldin bazaude panpin jakin batekin, ziurtzat jo umeek ere maitatuko dutela, hori berehala helarazten da haurrengana.
‎Igandean Euskal Selekzioaren II. Eguna ospatuko da Bilbon," Euskal Lizentziak Bai" lemapean. Aldarrikapenak badu historiarik eta euskal futbol selekzioak bere bidea 1915ean hasi zuen. Hala dio, bederen," Euskadiko Futbol Selekzioaren Historia" liburuak.
‎Gure herrialdean euskarak aurrera egin du milaka euskaltzaleren ahalegin izugarriari esker, horretaz inork ez du dudarik. Baina, euskararen etsaiek ederki dakite heroismoak ezin duela betiko iraun eta ondorioz, ez digute erraztasunik emango euskarak bere bidea egin dezan amore emango dugunaren esperantzaz. Jai dute.
‎Vella Aterpetxea (Gite de groupe) La Petite Rhune kanpin ondoan( Berara bidea). (0) 5 59 54 23 97.
‎Camp. La Petite Rhune Berara bidea (Lehenbizkai). (0) 5 59 54 23 97.
‎Guk ez diogu hainbestekoa emango, barrutik ezagutzen dena ez da mitifikatzen. Besterik gabe, beste jardunbide bat da, eta gizartean bere lekua badu, utzi bere bidea egiten. Besteen esanak esan, gu konturatu gara guri balio digula eta gainera sortzaile bezala esperientzia aberasgarri bat ari garela sortzen, baita proiektu soziokultural bezala ere, baduela bere lekua.
‎" Ondo zagok, hik dena kontrolatzen duk, baina nik behar diat nire autonomia". Pertsonaia eta gaiari bere bidea utzi nahi nien, idazlearen tutoretza handirik gabe ibil zitezela nahi nuen. Konturatzen naiz liburu horretatik aurrera ia liburu denetan dagoela halako eromen, desintegrazio prozesu bat.
‎Maitasunezko bi eleberri hauetan ikusi ahal izan dugun modura, iragan zoriontsuari begiratzen diote pertsonaiek ilusio txikien bila. Baina, azkenean harremana aurrera eramateko ahaleginak hutsalak izango dira, eta bakoitzak bere bideari ekingo dio.
‎Hiru lanen ondoren, Beluna Jazz eleberria eman zuen argitara. Bai berarentzako bai guretzako bere bide labur baino intentsoaren apustu arriskutsuena izan zen. Eta oraindik bere estiloa guztiz libre azaltzen ez bazen ere, liburu bikaina egin zuen Harkaitz Canok.
‎Erretroflexioaren bidez prozesua eten daiteke, eta ekintzarik ez gauzatu.Energia horrek bere bidea eramaten ez badu, norberaren aurka bihurtzen da, baipsikologikoki bai fisiologikoki ere.
‎Andolfi k urte batzuk Estatu Batuetan prestakuntzan igaro ondoren, 1974eanbere Familia Terapiaren Institutua sortu zuen, eta 1977an bere lehen liburua, LaTerapia con la Famiglia (Andolfi, 1985) argitaratu zuen. Haley eta Minuchin engandik (honekin Philadelphia Child Guidance Clinic ospetsuan lanean arituzen) eragin berezia jaso izana aitortzen da, nahiz eta Whitaker en eraginarenaztarnak ere sumatu, bereziki bere probokazio eta erronka tekniken garapenean.Terapeuta aldakuntza eragile modura hartzen duen Minuchin en ideiaazpimarratzen du, baina familiak bere bidearen egile eta protagonista izan beharduela baieztatzen du, familiak bere baitan gorderik dituen ahalmen terapeutikoaksustatuz, Haley k egiten zuen modura. Etengabe eraldatzen ari den sistema irekibat da familia, aktiboa, autogobernatzeko gai dena eta beste sistemekinelkarreragitera irekita dagoena; eta familiaren zurruntasunak familia barneko etafamiliaz kanpoko bilakaerara egin beharreko egokitzea eragozten duenean sortzenda patologia.
‎Printzipio hau Mekanika Kuantikoarenazterketan jardun zuen fisikariaren izenean, Heisenberg en Ziurgabetasun Printzipioa izenaz da ezagutua, eta Zukav en hitzez esateko, hauxe inplikatzen du: ezin dezakegula zerbait behatu, zerbait hori aldatu gabe. Objektu behatua aldatugabe, naturak bere bidea nola jarraitzen duen behatzen bazterrean (eraginik izangabe) jardun dezakeen behatzaile independenterik ez dago (Zukav, 1991, or. 123). Teorizazio hauen inguruan sortzen den hausnarketak Bateson enganako itzulerabat eta komunikazioaren teorien berriztatze bat dakar berekin, eta orientaziozientifiko ezberdinetan garatutako jarrera epistemologikoa den Konstruktibismoaren Familia Teoriaren apl... Oinarrizko baieztapenarenarabera, errealitatea ez da existitzen, hura aurkitu nahirik gizabanakoak hurbildukolitzaizkiokeen egia absolutu modura; aitzitik, gutako bakoitzak eraikitzen du beregizarte testuinguruan.
‎Gidariaren eskuak esnatu zuen. " Heldu gaituk Clifden a, Connemarako hiriburura...", esan zion eta segituan gaineratu zuen egunero egiten zuela berak bide hura, eta gutxitan ikusi zuela Connemara hain eder. Eta ez zuela ulertzen nola lokartu zen, eta ea nola zen posible, inoiz ez zuela aukerarik izango naturaren holako espektakulurik berriz ikusteko eta hala ere lotan pasatu zuela bide guztia, eta ardiak errepidetik joaten ez zirelako taxia ordu laurdenez geldirik izan zuela, eta paisaia hark arnasa ere osten dizula (noski, esna egonez gero), eta berrogeita hamar libera zirela, mesedez.
‎Zeren, amets hartan, jauregiko gelan sentitu bainintzen bat batean eta supituan: ...irentsi zuen; eta aitzina egin zuen sugeak Elbiraganantz eta, neskak irri lizun bat egiten zuela, zangoak zabaldu, eta han nonbait galdu zen animalia herrestaria; eta plazer handi batek inarrosi zizkidan orduan barrengo zainak eta barrenagokoak, eta halatan itzarri nintzen, hain bustirik eta hain xipaturik, non baitzirudien ezen Iruñan uholdeak izan genituela eta uholdeak betean harrapatu zuela, bere bidean, ene ohea.
‎Eta hura bere bidetik joan zen, eta ni neuretik.
‎Ez nuen erantzun. Kokotsa bi erdi egin balidate bezala sentitzen nuen, eta arnasak ez zuen oraino bere bidea erabat aurkitu sabel ahoan. Minik biziena, ordea, arima deitzen den leku aurkiezinetik lotua zitzaidan.
‎Ez zen ura bere bidetik irten. Dena ederki kalkulatuta zegoen, nonbait:
‎Kito, nor bere bidetik, hartu ditugun bizitza paraleloak inoiz elkartuko ez direlako. Migelek zein ote zen ofiziorik dirutsuena galdetu zuenean, erabaki nuen nik apaiz izatea; eta hura neskazale huts zen garaian, misojino bihurtu nintzen ni.
‎Une larrienetan ere, arazo gogorrenaren aurrean ere, berdin jokatu dut beti. Arazoak bere bidea jarraituko ez duelakoan, amets zoro baten antzo; baina, azkenean, gorputza dardarka nabaritu izan dut arazoak inguratu eta busti nauenean. " Ahaztuko duk, orduak pasatuko dituk, eta kito!".
‎Bi horien izenean maiz eskaintzen zaigun euskal" kultura" horren aurrean, zerbait egiteko premia larria inon bada, Euskaltzaindian da. Hor izan luke zinezko —eta ez itxurazko— habia eta egonlekua euskal kultura anitz eta zabalak, aukera bakarrekoa baino, euskarari berari bide desberdinak eskain diezazkiokeena. Horretarako, alabaina, Euskaltzaindiak bereganatu behar ditu hizkeraren neurria emateko ardura eta kezka, historiatik, tradiziotik eta lanetik datorkionari eutsita.
‎Gaur egun gaiari buruzko artikulu eta liburuen kopurua ia zenbatezina baita. Horregatik, hitzaurre honen atzetik ematen den bibliografia hautaketa motz bat besterik ez da, irakurle interesatuak esparru honetan bere bide propioak ireki ditzan.
‎Gertaera haiek konbentzitu ninduten erakundean sartzeko. 68ko gertaera horien ondoren aldaketaren bat izango zela ziur nengoen; alegia, EAJtik erauzi, eten eta bere bidetik abiatuko zela, itsasontzia portutik irtenda abiatzen den bezala. Mugimendu abertzalea eta soziala gidatuko zituen erakunde baten sorrera ikusi nuen hor, eta luzaroan itxarondako gauza zen hori niretzat.
‎Normalena elkarri diosal egin eta nork bere bidean aurrera jarraitzea izango zen, baina Lauaxeta, bide zuzenaren inguruko zalantzak aitzakiatzat hartuta, haiekin solasean lotu zen. Parke eoliko handien aurkako mendi martxa eratzeko asmoa zutela azaldu ziguten, eta martxa hartarako ibilbidea prestatzen ari zirela.
‎Xan ere edanxka zegoen; horrek esplikatzen zuen bere zabarkeria. Hain zuzen ere, ez ote zezakeen, Lazaro bertan lagata, bere bide propioa egin: ostatura itzuliz?
‎Ivan eta Xan eskaileretan goiti, mutikoa jauzika, Xan haren atzetik, pauso bakoitzean zurak krak egiten zuela zihoazen. Posible bazen, pentsatu zuen Xanek, amatxi zahar harekin utziko zuen mutikoa, segituko zuen bere bide propioa berak.
2001
‎Alabaina, ez du komunikazio ahalemena galdu. Burujabetza eta bere bideak jorratu ditugu nagusiki elkarrizketan baina Batasunari buruzko hausnarketa batzuk ere mahaigainean geratu dira. Duela urtebete inguru, oraindik atentatuak hasi gabe zirenean, su eten garaiko lorpenak blindatu behar zirela esan zenuen.
‎Bazen ordua Selektah Kolektiboa bezalako talde bat ateratzeko, euskaraz rapa egingo duena. Herri honetan ahozkotasunean aberastasun izugarria dago eta bertsolari berriak hauek izan daitezke, egungo bertsolariek bere bidea egingo dutela ukatu gabe, noski. Ziur nago hemen raparen ildoa garatuko denaz.
‎Gero, gainera, azken hau ez da bide erdira ere iritsi, bide laurdenera agian eta bertan geratu da blokatuta, desaktibatuta. PPrenak ordea bere bidea jarraitzen du eta lehia desorekatu honetan nabarmenagoa da orainarte irabazle dabilenaren aldea.
‎Euskal Herriko laborantzako zati guzietan lan eginez ELBk bere bidea egin du, eta emeki emeki laborarien sustengua lortu. Emaitzak hor dira:
‎Gabrielen laguna zen EGIko Gabi del Moral atxilotu zuen poliziak: " Gabrielek baina, oso bizkor ebatzi zuen armen bidea, garbi zeukan hura ez zela bere bidea. Bide hura beldurrarengatik baztertu zuela diote batzuek.
‎Mugida bat badago, abisuak pasatzen dira, eta jendea nazio batetik bestera mugitzen da. Gure atzetik datozen horiek bere bideak aurkitu dituzte eta segur aski guk ezagutu ditugunekiko diferenteak izango dira. Eta horiengan itxaropena izan behar dugu.
‎Hala ere, zerbait bere bukaeran dagoela egia bada, beste zerbait sortuko da. Horrela izango bada, berriak bere bidea egitean zaharrean gaizki eginda geratutakoa, edota egin gabe utzitakoa, zuzen dezala. Demokraziak irabaz ditzala hemen lehen debekatuta utzi zitzaizkion eremuak.
‎Niri gustatuko litzaidake ETA bera konbentzitzea bere bidetik ez doala inora. EHkoei eskatzen diet ausartak izatea erabakiak hartzeko.
‎Garai hartan ordea, heldutasun eta gaitasun eza gailendu zen eta ez zen deus mamitzerik izan. Eta, gaurdaino, herri bakoitzak bere bideari ekin dio.
‎Euskal eszenatokietan ez dugu ikusten bertakoa bezala identifika dezakegun antzerki bat, eta ez naiz ari folkloreaz edo antzekoaz. Euskal antzerkiari bere bide propioa egitea falta zaio. Zaila da antzerki proposamen berritzaileak aurkitzea.
‎Zenbait ekarpen arreta handiz irakurtzen ari naiz, esate baterako arlo instituzionaleko arduraduna den Gema Zabaletarenak, eta PSE EEk hauteskunde kanpainaz eta hauteskundeen emaitzetatik ateratako ikasgaia oso ongi bereganatu duela uste dut. PSE EEk jadanik bere bidea hartu du, eta uste dut horrek ez duela atzerabiderik izango. Bakegintzari begira, datozen hauteskunde orokorretan PSOEk irabaztea oso ona litzateke, PSOEk gatazkaren konponbideaz oso bestelako ikuspegia duelako.
‎«(...) Dena eginda dagoela esatea da bide zabalak irekiak daudela, baina gero bakoitzak bere bidea dauka, nahiz eta denok autopistatik ibili, bakoitzak bere bidexka dauka. Eta ematen du gauza berririk edo harrigarririk dela egin, eta egingo dira, bakoitzak bere bidea daukalako.
‎«(...) Dena eginda dagoela esatea da bide zabalak irekiak daudela, baina gero bakoitzak bere bidea dauka, nahiz eta denok autopistatik ibili, bakoitzak bere bidexka dauka. Eta ematen du gauza berririk edo harrigarririk dela egin, eta egingo dira, bakoitzak bere bidea daukalako. (...)
‎Urantziatik 5 kilometrotara Muez herria zeharkatuko dugu, monolitorik handienaren pean bizi den herrixka. Hemendik bertaraino bidea oso aldapatsua da. Herritxo honen ostean, errepidearen eskuinaldean bestelako monolitoak ere agertzen ikusiko ditugu, geroago etorriko denaren aperitiboa.
‎Madril ari da markatzen Kontzertuaren negoziazioaren erritmoa, eta horren adibide bere garaian presio osagai gisa erabilitako luzapenaren mehatxua gauzatu izana. Negoziazioaren ateak zabalik dira oraindik, baina emaitza positiborik ezean, alde batek bere bidea ezagutarazi du, beste aldearen iritzia kontuan hartu barik: teorian itun izaera duena bideratzeko borondate keinu ezin eskasagorik ezin topa negoziazioaren azken orduei ekiterakoan.
‎Kontsulta Autonomia Estatutuari buruz eta bere bideak urratzeari buruz galdetzeko bada xedapen gehigarriaren eta eskubide historikoen bitartez aurrera egiteko kontsulta ez da beharrezkoa, herritar gehienak ados baitaude. Kontsulta Euskal Herriak autodeterminazioa erabiltzeko posibilitateaz galdetzeko bada, galdera tranpa bat izango da.
‎" Poesiak ezin du galdutakoa berreskuratu" idazten du Berger ek, baina galdutakoa urruntzen duen espazioari desafio egiten dio. Eta betekizun horretan poesiak bere bideak ditu: metafora, munduan den guztiaren banaketa orotaz hitz egiten duen bidea; sentimenduaren tartea eta unibertsoaren hedapena bat direla uste duen joera da metafora.
‎Izuen gordelekuetan barrena liburua zabaltzen duen orori bat batean agertuko zaio liburuaren gunea bidaia baten inguruan moldatzen dela. " Sorterri hautatu" tik" Iragan dira horik oro" raino bidaiak bere bidea egin du, idazleak poemak aurkeztu ditu eta poemategiak bere osotasuna lortu du. Bukatu da ostera.
‎Haizea maiz ez da atzematen, harik eta ibilgailua astindu eta bere bidetik ateratzen duen arte: horregatik komeni da bidertzeko garo eta gainerako landareen inklinazioa nolakoa eta norakoa den kontuan hartzea, hurrengo haize erauntsiari aurrea har diezaiogun.
‎– Ikasleari bere burutik jarduteko oztopoak jarriko ez dion ingurunea eskainikodiogu; alegia, bere bide propioak aurkitzera bultzatuko duten eginkizunakburutzeko aukera eta aurrerabidean aurkituko dituen oztopoak gainditzekolaguntza emango dizkiona.
‎Honek zein ondorio ekar ditzake? Ikasleak, egokitzeko gaitasuna badu, prozesuak bere bidea jarraitzen du. Are gehiago, irakaslearenirakats estiloa ikaslearen ikas estiloarekin bat badator, prozesuak osoamaiera arrakastatsua izan lezake.
‎Saxoien aurka sarritan eta ia etengabe borrokatu bitartean, bere mugetako lekuegokietan goarnizioak jarri ostean, ahalik eta armada handienarekin erasotu zuenEspainia. Pirinioetako oztopoa gaindituta, bere bidean aurkitu zituen gaztelu etagotorlekuek men egin zioten. Esan daiteke bere armada ia inolako kalterik jasotzekebueltatu zela, zenbait arazo salbu.
‎Tratamenduak likido eta gatz mineralak (edari isotonikoak, farmaziako seruma edo etxeko ahoko seruma) azkar eta behar bezala aldatzea eskatzen du, bai eta dieta leuna ere, bai elikagaietan erraz digeritzekoak, bai haien prestaketan. Printzipioz, ez da gomendatzen antibiotikorik edo beherakoa mozteko bestelako botikarik hartzea, hobe baita beherakoa bere bidean egotea. Etxetik urrun bidaiatzen denean, janariarekin eta edariarekin kontuz ibiltzea da nahaste horren prebentzio seguruena.
‎Iparraldeko Estatu Batuen antzeko latin nazio handi bat osatu nahi zuen. Laster, ordea, askatasunaren nahikundeak eraginda, ordura arte Espainiaren azpian zeuden nazioek zeinek bere bidetik jo zuten.
‎Ederrena trena zen, orduantxe ikusi zen han urrun zizarea bezala trena bere bidean eta, ibarra sortaldera mendi bizkarrean amaitzen zenez gero, turutaren abisuekin mendi barrura sartzen...
‎Elkarri eskuak estutu, eta nork bere bidea jarraitzen du.
‎Bitartean, ixtear dago oihal denda jaioterrian. Aitona amona zaharrek berrikuntzarik nahi ez, gurasoek zalantza asko, gazteek bakoitzak bere bidea eta lekua nahi: gerriak zabal eta gerrikoak estu.
‎Esana dut noski horrenbestez, begi onez ikusten dudala, behin batean Euskaltzaindiak beste zerbait ikusi zuen bezala, Sarasolaren hiztegi hau, sarreran aditzera ematen dituen iritzi eta jokabideengatik eta are gehiago horien erakusgarri azaltzen duen lanagatik. Bada hor, ez dut dudarik egiten, onik eta ez hain onik, zuzenik eta makurrik, baina, bere bidetik dabilela, ez zaio inori larregi kostako nondik nora dabilen ikustea, ez igartzea bakarrik. Sartu dituenen lagungarriak agerian dakartza.
‎Aitzitik, hasieran eta geroago ere bai, bere gisa eta bere kabuz ibili zen luzaroan, giroari entzungor eginik. Bere bidetik abiatu nahi zuen eta bere buruaren jabe izan, gizona izan daitekeen neurrian, ez inoren esanera egon. Hizkuntzari dagokion aldetik, berriz, ez zen  berrizale –orduko zenbaitek nahi zuketen adina ez, behinik behin–, zaharzale baizik:
‎merezi, ordea, ongi merezia du horrelakoaren izena eta omena. Zalantzaldi honetan, zorioneko zalantzaldia, hala ere, bide hobeen bila gabiltzalako?, hainbeste eta hainbeste haztamuka ari garen bitartean, bera lasai doa bere bidetik, bere berea duen aspaldiko hizkera hura gero eta sendoago eta trinkoago eta, halaz ere, bigunago eta malguago agertzen duelarik.
‎Ez diot deus berririk erakusten Altunari. Badaki honek, nik bezain ongi, nola Filologia, Gramatikaren altzoan hazia izanik, luzatu gabe abiatu zela bere bidetik, gramatikarenetarik, hori bai, behar baino gehiago aldendu gabe. Gero, XIX. mendean guztiz ere, hizkuntzalariak harro harro burua nabarmentzen hasi zirenean, sortu zen gorabehera eta tirabirarik.
‎Aspaldiko gauzak dira horiek, damurik. Oraindik ere badira ba  tzuk batean zein bestean, bi sailetan, maisukiro jokatzen dutenak; gehienek, ordea, nahiago (eta erosoago, noski) dute nor bere bidetik ibiltzea. Nolanahi ere den, nahiz eta hizkuntzalaririk sonatuenetako frankok erabat arbuiatua badauka ere filologia, ez dugu horrenbestez esan, ezta esango ere, andre linguistikaren mirabe umila baizik ez dela filologia.
‎Nola garbitu, ordea, jatorrizko bekatu horren ondorenak? Ezin uka gainera, barrengo mintzabeharrak hala agintzen zielako edo, nahiago zutela bere bidetik ibili hizkuntza gaietan. Eta ezin uka guk ere, lotsagarria izan arren, atseginago zaizkigula sarritan, bihotz bixigarriago, holako ardi galduen ibilerak beti bertute bidetik sailean dabiltzanenak baino2 Guztion maisuak dioenez," bethierekoak higuintza emaiten du, alda nahia ekhartzen du3".
‎Ezin uka, gainera, egoki eta estutasunik gabe burutu duela Etxaidek. Oztopoak, eragozpenak ezin konta ahala aurkitu behar zituen bere bidean eta gehienetan ez zaio irudituko ere irakurleari leku hartan eragozpenik izan zitekeenik. Zenbait pasartetan euskal ordain hoberik aurkituko lukeela beste norbaitek?
‎Orainagokoak oroitaraztea ez da agian dirudien bezalako alferlana. Joan den mendearen erdi alderaino euskal arazoak, bizi bizi hasiak, bere bidetik ibili ziren, lasai eta nagi antxean. Nagiak ernatuko ziren, ordea, 1870 ingurutik aurrera, eta esan daiteke gehiegikerietan amildu gabe Donostia izan zela, besteri kendu gabe, eragile nagusi.
‎Baina beren estatusak berak bide ematen die komunikazio politikoaren ikuskizun bihurtze hori ongi oinarritua, serioa, egiazko ideia eztabaidaren araberakoa dela uste izateko. Intelektual mediatikoek legitimatzen dute informazio politikoaren ikuskizun bilakatzea.
‎Ordua da ura bere bidera itzultzeko eta inon arrakastarik izan ez duten esperimentu dialektal banatzaile eta galgarri guztiokin behin betiko amai dezagun. Zeren azken buruan, Mitxelenak argi eta garbi esan zuenez, euskara batuarekin euskara salbatuko dugula ezin ziurta dezakegun arren, euskalki egoeran segituz gero, ordea, gauza segurua da euskara hilko zaigula.
‎Bestalde, ordea, ez du inoiz zientziaren bide segurua aurkitu. Behin eta berriz atzera egin behar dugu bertan bideak nahi dugun helburura eramaten ez gaituelako eta, horrela, Metafisika iritzi ezberdinen borroka lekua bihurtu da. Egoera tamalgarri hau gainditzeko Matematikari eta Fisikari begiratu behar diegu, hauetan gertatu den metodo aldaketa ulertzearren.
‎Joanes ez zen sekula ezkondu: bakardade bukolikoa hobesten zuela zioen, baina bazekien hogei urtetan maitatu eta familiaren ohoreagatik Parisera lan egitera joatera utzi zuen gizona zela bere bidea; jende artean zebilenetan, alkoholak, kantuak eta sasien gibeletan jotzen zuen zulo bakarreko xirula kresaltsuak bakez betetzen zutela onartzen zuen. Kantuaren xarma ez balitza, Joanesek ez zuen endelegatzen zerendako egiten zioten hainbat ohore, ohoratzaileak ez zirelarik nornahi pentsa emazu!
‎Amodio eremu suntsitua nintzen, hautsezko pentoka, zerutik isuri euri nitrikoa, belarrak berak ukatzen zuen lurra, eta egoera honek ezer onik ez zidan ekarriko: gizon eztia, itsuski ederra, bere bidetik joanen zen; ez nuen nehon gehiago gurutzatuko eta euforiazko ordokiak hegaldatu ondoan, ortzaiz ilunetako zizarrez hanpatu hodeiak ene hegazti migratzaile ibilerarentzat traba astun bihurtuko ziren. Orduan, eta orduan bakarrik, dolumen lehertuko nintzen, bizitzako liburu ankerraren orrialdeak haserrez xehakatuz.
‎Lasterka hasi zen, lauoinka, Martin Joxeren erretolika aditzen zuela. Trenbidea tximistaren parean gurutzatu eta Berako bidean galdu ziren bi animaliak. " To!
‎Ez genion erlojuari kasurik egiten, baina hark ezarian ezarian bere bidea egin egiten zuen, inoren zain gelditu gabe. Goialdetarrak etxe aldera abiatu eta ostatua pixkan pixkan husten joan zen, Ixteben morroiak ontziak biltzen zituen bitartean.
‎Odolaren mintzoak, beste behin ere, bere bidea korritu zuen.
2002
‎Izen bereko bidearen amaieran, 100 metroko altueran dagoen ermita honetatik Landetarainoko kostaldea ikus daiteke, ikuspegi ederraz gozatzen baitu.
‎Eta hori ez da arazo filologiko soila, literaturaren muinari dagokion funtsezko arazoa baizik. Bere akats eta guzti, euskaltzaindiak, poliki bada ere, bere bidea egin du. Ez dago ehuneko ehunean Euskaltzaindiaren morroi izan beharrik, are gutxiago literaturan, baina idazleak etenik gabe egin behar du hausnarketa, etenik gabe jarri behar ditu zalantzan aukerak.
‎Hauteskundeetara eraman zen programak bere bidea segitzen du, eta pixkanaka bada ere oraindik ez dira lau urteak bete pausuak ematen ari gara. Aurrekontuak onartzeaz gain, esate baterako, bakearen aldeko eta autogobernuari buruz monografiko bana burutu dugu Eusko Legebiltzarrean.
‎Bakoitzak bere bidea egin behar du. Egoera aldatzen bada ezker abertzalea berriro elkartuko den?
‎Abstrakzio geometrikoak, op arteak eta arte zinetikoak euren ibilbidea egin zuten 50eko eta 60ko hamarkadatan. Eta Yves Klein artistak, aldiz, bere bide propioari ekin zion, pinturaren genero guztiak berritzeko saiakeran (bere kolore propioa eta guzti asmatu eta patentatu zuen, International Klein Blue, IKB, izenez).
‎Bai, hemendik goiti, iduri luke bide harritsua dugula. Animaleko harritzarrak pasatzen ari gara, eta tartean, urak bere bidea egiten du, fin fin eta txistukari. Ez duzuia aditzen?
‎Tailerrak 1998 urtera arte iraun zuen. Pedro eta Andres, bakoitza bere bidetik ari dira gaur egun, Madrilen. Urte hartan, Rogeliok+... Puntos suspensivos taldea osatu eta bere ibilbidea segitu zuen.
‎Otegi txaloka hasiko ez dela badakit, adibidez, egoera den bezalakoa baita. Inporta zaidana da batean eta bestean hori analizatzen eta bere bidea egiten hastea. Espainiako eskuina hortik joango den itxaropenik ez daukat.
‎Eta bere Aberri onen aldez jokatu eban iñork baño zintzuago. Berak bide zuzena uste ixan eban bidia bere errijari irakatsi eutson, Bide arteza, osua, biar eban bidia, eta orretarako bere ixate gustija emon eban. Gastia zala adizkide barik, ogasun barik, osasunge il zan:
‎Gizon egingo zan ezkero, mundua... zabalago izango eban. Bere bideak, berberak aukeratuko zituan, emakumeei jaramon gitxiago eginik emakumeak... atzetik etorri eitezala. Emakumeak, sorginak ziran.
‎Horrek ikusi eta bere bideari ekin eutsan, baino Akerlarraren ondotik igaro eta Ezenarro basetxean oles egin eban, dei ixila.
‎Makinen karrakadarik bage, motorren zurrunburrunik barik, zeruko makineriak zoragarriro ebiltzan, ez okerrik, ez aldakuntzarik. Eguzkiak goizero munduak irribarreka agurtu, eta iluntzean bere bideari adi, ostendu. Ixil ixilik.
‎Lo, noiz egiten dozu? Basoak gauean lo egiten dau, eguzkia bere bide luzearen bihurgunera heldu eta kuku egiten dauanean. Iretargi aldakorrak, horrek bai, gauetan ditu bere jardun zorangak.
‎Harriak bizkar lehorra agertuko balu, ordea, dena lehortu dela, eta gure ernamina, maitemina idortu egin dela. Eta bakoitza bere bidean zehar. Bapo!
‎Eguzkia tipi tapa zihoan bere bide ixilean zehar eta inularreko hodei gorrizkak dantzari ari ziren goietan.
‎Bezperan zerbait eroan ahal izan arren, ez zan jasa eta ganorea dendara agerraldia ez egitea. Eguzkia ixilik ibiliko da bere bidean zehar. Emakumea ez hainbestean, soinutsuago, berba* Argitaratubakoa, 1985 tsuago baino.
‎Gure mutilla, bere bideari atxiki asmoz eta gogoz egoan. Orduan, kalbario barria izango eban, barriro Seminarioratzean.
‎Bai, ba; errekearen ubetua (corriente de agua), uyolen bataitik ixan ezik, bere bidetik duan lez, zubek be gaztelera errekearen ubetuban ibili zarien ezkeroz, ezin ba ¡ ezin! ur artetik erreka ertzera erabatera urten.
‎Aurreratu dugunez, Hego Euskal Herrian zerbitzu jarduerek ezagutu duten jokabidea gutxi asko mendebaldeko ekonomiekin pareka daiteke. Oro har, tertziarizazio prozesuak bere bidea egin du, eta bilakaera hori enpleguan zein terminonominaletan (prezio korrontetan) neurtutako produktuan gertatu den hedapeneanislatzen da. Neurri oinarria prezio konstanteak badira, hedapena laburragoa da.Horrela, tertziarizazio errealak murriztu egiten du egiturazko aldaketaren zenbatekoa.
‎Unibertsitate euskaldunak bere bide propioak jorratu behar ditu beste unibertsitateen begiratu eta fiskaltza zuzenetik aske. Argitze bidean, esan dezadan:
‎2 Bere aldetik, Udako Euskal Unibertsitateak bere bidea egiten segitu du, etaliburuak argitaratzeaz gain, funtzio sozial berebizikoa bete du, zalantzatan inorkezin jar dezakeena, beste unibertsitateetan aritzen garen ikasle eta irakasleoktrebatzeko gune historikoa izatea hain zuzen. Izan ere, seguru asko, jende gutxibaitagoke unibertsitate horietan, euskaraz lan eginda UEUren ikastaroetatik igaroez denik, ez irakasle, ez eta ikaslerik ere.
‎Ekintzek eginkizunbat edukitzea garrantzitsua iruditzen zaigu, ikasleek helburu bat izan behar dutezati honetarako. Hala ere, noizean behin elkarrizketak bere bidea har dezake, egunaren arabera. Batzuetan programatutakoa bukatu eta gero beraiek jarraitzendute, irakaslerik gabe.
‎Beraz, bi fase bereiz litezke, baldin eta hiritarrok kontzientzia hartu eta, hizkuntza monopolioa ekidinez, gizartearen zerbitzura egongo diren erabakiak guztion artean hartzen baditugu. Arriskuaren gizartean dinamismo autonomizatuari bere bidea egiten uzten bazaio, Holokaustoa gertatuko da; aldiz, hiritarrok erabakiak hartuz gero, gizarte egitura berri bat ahalbidetu ahal da. Horixe da arriskuaren gizarteak ekarri duen dilema.
‎Diskurtso publiko ofizialari esker, bere bide propioari ekin gura dion taldeari bere taldekotasuna tradizioarekin uztartzen zaionean, era guztiatako berezkotasunak azturen mailara eramaten zaizkionean, eta izaera propioa folklorearen esparrura hurbiltzen zaionean, subjektutasun publikoa ari zaio usurpatzen, eta, bide batez, menpekotasun administratibo zehatz eta jakin baten kidea izatera konde natzen.
‎Batetik, aginte ereduak aldez aurretiko zentsura ahalbidetzen du; eta, bestetik, zentsuraren ildo nagusiak apurtzen dituztenentzako zigor neurriak aurrikusten ditu. Aginte ereduak legeria, ekoizpenaren kontrol estatala, zerga bereziak argitalpenentzat, zigor ekonomikoak lege hausleentzat, hedabideetako arduradunak izendatzea... aurrikusten ditu, bere bideari eusteko eta errepresioari ekiteko. Aginte ereduak bertikaltasunean hartzen du bere bereizgarria; agindu katea bertikala da, goitik beherakoa; eta aginduaren betekizunetan ez da etenik onartzen.
‎Harrezkero, mende luzea igaro da. Fortuna handiagoaz edo txikiagoaz, prentsak bere bideak egin ditu. Esan egin da, sarritan gainera, prentsa galbidean dagoen hedabidea dela.
‎amaiera, desagerpena. Baina hala edo hola, prentsak bere bidea aurkitu du.
‎Tuzididesen eta Katon Zaharraren idatzietan aurkitu zuen Salustiok bere bidea egiteko behar zituen urruneko eta hurbileko ereduak. Bere idazkeran nabarmena da brevitas delakoa, hala adierazpenaren nola adierazitakoaren bizkortasun eta trinkotasuna alegia.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bera 2.513 (16,54)
Bera 15 (0,10)
Lehen forma
bere 2.305 (15,17)
Bere 76 (0,50)
berak 22 (0,14)
bera 18 (0,12)
beraz 14 (0,09)
bertan 10 (0,07)
berean 8 (0,05)
bereko 8 (0,05)
beraren 6 (0,04)
berari 6 (0,04)
BERE 4 (0,03)
Berak 4 (0,03)
Berako 4 (0,03)
bertako 4 (0,03)
Beraz 3 (0,02)
bertara 3 (0,02)
bertarako 3 (0,02)
Berara 2 (0,01)
Berarekin 2 (0,01)
berarekin 2 (0,01)
bertatik 2 (0,01)
Bera 1 (0,01)
Berarainoko 1 (0,01)
Berarako 1 (0,01)
Beraren 1 (0,01)
Bertara 1 (0,01)
beragana 1 (0,01)
berako 1 (0,01)
berarentzat 1 (0,01)
berari esker 1 (0,01)
bere aurreko 1 (0,01)
bere aurrekoaren 1 (0,01)
bere gisan 1 (0,01)
bere inguruko 1 (0,01)
bereganainoko 1 (0,01)
bereganako 1 (0,01)
beregi 1 (0,01)
beregikoa 1 (0,01)
berekoa 1 (0,01)
beretik 1 (0,01)
bertakoaren 1 (0,01)
bertaraino 1 (0,01)
bertarainoko 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 578 (3,81)
Berria 290 (1,91)
Argia 190 (1,25)
Alberdania 163 (1,07)
Pamiela 121 (0,80)
Booktegi 117 (0,77)
Herria - Euskal astekaria 107 (0,70)
Susa 102 (0,67)
Goenkale 80 (0,53)
UEU 65 (0,43)
Labayru 58 (0,38)
Euskaltzaindia - Liburuak 56 (0,37)
Jakin 56 (0,37)
Maiatz liburuak 45 (0,30)
Hitza 39 (0,26)
EITB - Sarea 32 (0,21)
Consumer 31 (0,20)
Jakin liburuak 25 (0,16)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 24 (0,16)
Open Data Euskadi 22 (0,14)
ETB serieak 20 (0,13)
Guaixe 17 (0,11)
Urola kostako GUKA 16 (0,11)
Uztaro 15 (0,10)
alea.eus 15 (0,10)
Noaua 15 (0,10)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 14 (0,09)
Euskaltzaindia - EHU 13 (0,09)
Bertsolari aldizkaria 13 (0,09)
aiurri.eus 11 (0,07)
goiena.eus 10 (0,07)
ETB dokumentalak 10 (0,07)
Karmel aldizkaria 10 (0,07)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 10 (0,07)
Uztarria 9 (0,06)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 8 (0,05)
Erlea 8 (0,05)
HABE 8 (0,05)
uriola.eus 8 (0,05)
Txintxarri 8 (0,05)
Deustuko Unibertsitatea 7 (0,05)
Karmel Argitaletxea 7 (0,05)
Maxixatzen 7 (0,05)
hiruka 6 (0,04)
LANEKI 5 (0,03)
Kondaira 5 (0,03)
Ikas 5 (0,03)
Aizu! 4 (0,03)
Euskaltzaindia - Sarea 4 (0,03)
Aldiri 4 (0,03)
erran.eus 4 (0,03)
aiaraldea.eus 4 (0,03)
barren.eus 4 (0,03)
Anboto 3 (0,02)
Euskaltzaindia - Sabino Arana Kultur Elkargoa 2 (0,01)
Sustraia 2 (0,01)
aikor.eus 2 (0,01)
Karkara 2 (0,01)
Zarauzko hitza 2 (0,01)
Euskaltzaindia - EITB 2 (0,01)
Osagaiz 1 (0,01)
ETB marrazki bizidunak 1 (0,01)
Kresala 1 (0,01)
Ikaselkar 1 (0,01)
begitu.eus 1 (0,01)
plaentxia.eus 1 (0,01)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 1 (0,01)
Euskaltzaindia – Sü Azia 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bera bide egin 583 (3,84)
bera bide jarraitu 189 (1,24)
bera bide hartu 102 (0,67)
bera bide ekin 75 (0,49)
bera bide joan 73 (0,48)
bera bide propio 49 (0,32)
bera bide segitu 42 (0,28)
bera bide aurkitu 32 (0,21)
bera bide ibili 25 (0,16)
bera bide ukan 25 (0,16)
bera bide hartz 23 (0,15)
bera bide aurre 18 (0,12)
bera bide urratu 18 (0,12)
bera bide hura 17 (0,11)
bera bide bilatu 16 (0,11)
bera bide jorratu 16 (0,11)
bera bide atera 15 (0,10)
bera bide berri 15 (0,10)
bera bide abiatu 14 (0,09)
bera bide hori 13 (0,09)
bera bide eraman 12 (0,08)
bera bide itzuli 12 (0,08)
bera bide orri 12 (0,08)
bera bide aukeratu 11 (0,07)
bera bide lotu 11 (0,07)
bera bide heldu 10 (0,07)
bera bide jarri 10 (0,07)
bera bide jo 10 (0,07)
bera bide behar 9 (0,06)
bera bide etorri 9 (0,06)
bera bide luze 9 (0,06)
bera bide utzi 9 (0,06)
bera bide irten 8 (0,05)
bera bide eman 7 (0,05)
bera bide ez 7 (0,05)
bera bide amaitu 6 (0,04)
bera bide eutsi 6 (0,04)
bera bide hasi 6 (0,04)
bera bide hautatu 6 (0,04)
bera bide ari 5 (0,03)
bera bide berezi 5 (0,03)
bera bide bila 5 (0,03)
bera bide eduki 5 (0,03)
bera bide gurutzatu 5 (0,03)
bera bide hau 5 (0,03)
bera bide ireki 5 (0,03)
bera bide oztopatu 5 (0,03)
bera bide topatu 5 (0,03)
bera bide egoki 4 (0,03)
bera bide garatu 4 (0,03)
bera bide jarraiki 4 (0,03)
bera bide koral 4 (0,03)
bera bide natural 4 (0,03)
bera bide sartu 4 (0,03)
bera bide zein 4 (0,03)
bera bide zuzen 4 (0,03)
bera bide aldatu 3 (0,02)
bera bide apartatu 3 (0,02)
bera bide autonomo 3 (0,02)
bera bide bakarrik 3 (0,02)
bera bide bat 3 (0,02)
bera bide bera 3 (0,02)
bera bide egon 3 (0,02)
bera bide ekarri 3 (0,02)
bera bide ekimen 3 (0,02)
bera bide erabaki 3 (0,02)
bera bide ere 3 (0,02)
bera bide espiritual 3 (0,02)
bera bide nahi 3 (0,02)
bera bide nola 3 (0,02)
bera bide okertu 3 (0,02)
bera bide on 3 (0,02)
bera bide oztopo 3 (0,02)
bera bide politiko 3 (0,02)
bera bide sendotu 3 (0,02)
bera bide ' 2 (0,01)
bera bide aberastu 2 (0,01)
bera bide adierazle 2 (0,01)
bera bide ageri 2 (0,01)
bera bide agortu 2 (0,01)
bera bide aitzin 2 (0,01)
bera bide aldendu 2 (0,01)
bera bide argi 2 (0,01)
bera bide arrisku 2 (0,01)
bera bide artistiko 2 (0,01)
Bera bide zuzen 2 (0,01)
Bera bide Baroja 1 (0,01)
Bera bide bera 1 (0,01)
Bera bide galdu 1 (0,01)
Bera bide oso 1 (0,01)
Bera bide politiko 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia