2015
|
|
b) etan eta iten morfemak ezagunak zituen, baina ez itan. Partizipioan idu zutenek etan egiten
|
zuten
aditz izena eta partizipioan adu zutenek iten. Beraz, despedidu?
|
|
d) Landucciren hiztegian bezala, era berean, iten baliatu zen partizipioa n edo o
|
zuten
aditz batzuetan: emaiten, ematen?, erayteco, eraiteko [hiltzeko]?, ideraiten/ edirayten, idorotzen [aurkitzen]?, iragaiten, igarotzen?, jaiaiten, jaiotzen?, jaiten, jotzen?.
|
|
e) iten. Partizipioa n eta o
|
zuten
aditz batzuetan baliatu zen: emon?
|
|
Esan dezadan, honen harira, partizipioa i
|
zuten
aditzen gainean ezartzen zela askotan ten morfema: egosi?
|
2016
|
|
Orexan zegoela, eta antropologiaren bidetik, bertako ikerketa etnologikoa egin zuen, euskaraz, Joxemiel Barandiarani argitaratzeko eman ziona. Oraino Orexan zegoela, euskal aditzean bereziki sakondu zuen, eta hortaz, Nafarroako Aldunditik behin baino gehiagotan deitu
|
zuten
aditzaren morfologiaz irakasle nafarrei mintza ziezaien. Hizkuntzalaritzan doktoratzeko Sorbonan aurkeztu zuen tesia euskal aditzaren gainekoa izan zen, eta horren ulertzeko 1984.eko FLV n" Recherches sur la morphologie du verbe basque" kolaborazioa agertu zigun.
|
2017
|
|
Adibideko lehenengo perpausean izen sintagma eta subjektua jarraitzaileek da; zelaitik ikusi zuten partida, berriz, osagaitzat zelaitik adjuntua, ikusi aditza eta
|
zuten
aditz laguntzailea dituzten aditz sintagmaeta predikatua. Bigarren perpausean, partida zelaitik ikusi zuten jarraitzaileak erlatibozko perpausa perpaus nagusiaren izen sintagma eta subjektua da; egongo dira finalean aditz sintagma eta predikatua.Erlatibozko perpausean jarraitzaileek da subjektua eta Partida zelaitik ikusi zuten predikatua.
|
2019
|
|
Hurrengo erabakia: haiek erabiltzen
|
zuten
aditz denbora kontzeptutik bereizi nahian, en hizkia, laguntzaileari iragan kutsua ematen ziona, kentzea deliberatu zuten; eta horrela forma hauexek sortu zituzten: nintz, hintz gin, zin zir
|
|
Bertzalde, zentzuzkoa ote da lotura eskasa duen izen80 batetik abiaturik aditz berri bat asmatzea eta, aditza asmatu eta gero, aldez aurretik erabiltzen
|
zuten
aditza ordezkatzea. Carrus, orga; transportare, garraiatu; portare, eraman; afferre, adducere, ekarri... zuzena ote da Schuchardt eta Lafon hizkuntzalariek planteatzen dutena?.
|
|
" Argumentu horiek bere garrantzia dute; baina, hau edo bertzea frogatzeko nahikoa ez direlako, halabeharrez, froga eske bertze leku batera joan behar dugu" ahaztu ez dugulako, iruditu zaigu bazterketa hau egin baino lehen, beharrezkoa dela perifrastikoaren hasmentara joatea ongi baloratzeko nolakoa izan zen trantsizio hau: oinarri batetik, zeinetan ez
|
zuten
aditzak jokatzeko inolako prozedurarik, hurrengo mailara goiti eginik, non lehendabiziko aldiz aditzak jokatzen hasi baitziren. Trantsizio hori oso garrantzitsua iruditzen zaigu.
|
2021
|
|
Ordea, izen sintagma balitz bezala ulertzen dugu perpaus hori; zehazkiago erranez, eduki aditzaren objektu zuzenaren ardatza leku balitz bezala interpretatzen dugu, erran nahi baitu semantikoki non izenordainari dagokion izen abstraktua balitz bezala. Halaber, izan zuten zertaz mintza adibidean komunikazio aditz baten testuinguruan zertaz instrumentalak solasgaia adierazten baitu, araberako izena (gai) egiten dugu izan
|
zuten
aditzaren objektu zuzenaren izen ardatza gure interpretazioan. Ber azterketa balia dezakegu, berdin, beste adibideei ematen dizkiegun interpretazioei dagokienaz.
|
|
Gehienetan jatorrizko egituran
|
zuten
aditzik gabe agertzen dira, nahiz batzuetan geratzen den aditza ere (nolanahi den):
|