2000
|
|
Datorren urterako lehen zein bigarren zikloko ikastetxeentzako heziketa unitateak prestatzen ari dira; erabilera anitzeko gela, ikasgela,
|
talde
lan eta parkeko bisitaldiak. 2001 eta 2002 urteetarako, aldiz, zenbait egunetako egonaldiak egitea eta ingurugiro heziketa indartzea aurreikusten dute.
|
|
Gerrateak bultzada eman bazion ere, bazen lehendik ere
|
talde
lana.
|
|
Menturaz, aldatzekoa izango litzateke egiletzaren lan modua. Taldea ikusten dut nik hor ezinbesteko,
|
talde
lana baita, ene aburuz, egungo Euskal Herriak bibliografia kontuetan behar duena. Talde lana, baliabide teknikoez ondo hornitua.
|
|
Horiek, dudarik ez, erantzuten zailak. Nor hori aintzat hartuz gero, bistan da, lehen esan legez, norbanakoarena baino gehiago,
|
talde
lana dela hori. Egileak nortzuek izan behar duten zehazteko abagunean, jakina, apartera joan beharrik ez, dagoeneko batzuk jardunbidean ari direlako:
|
|
Labur zurrean, no rtasun horretan
|
talde
lana eta diru publikoa (neurri handi batean bederen).
|
|
Vienako Zirkuluaren pentsamenduaren ikuspegi zabalak emaitza asko lortu zituen, beraz. Partaideek
|
talde
lanean jarduten zuten eta ez zen onartzen inolako gidari edo maisuren inposaketarik, ezta Schlickena ere, honek inoiz ez baitzuen gogoeten ildorik bideratu40 Alta, onartu behar da Zirkuluko izen batzuk gakoak zirela mugimendua ongi ulertzeko. Bide teoriko nabarmenenak difinitu zituzten sinadurak ziren horiek; egun, egoera hura hobe uler dezagun, berariaz kontuan hartu behar dira.
|
2001
|
|
Formazio akademikoa hartu eta itsasoarekiko harremana sendotu nahian dabilen jendeaz aparte, nabigazioak eskatzen duen"
|
talde
lana" ere mintzabide du Pedro Prietok, Gure Zitak emaniko eskaintzaren beste berezitasun bat bezala. " Belaontzi batean nabigatzea benetako abentura da, ez dago aspertzeko betarik eta beste alde batetik, oso esperientzia praktikoa izan daiteke.
|
|
" Belaontzi batean nabigatzea benetako abentura da, ez dago aspertzeko betarik eta beste alde batetik, oso esperientzia praktikoa izan daiteke. Pertsonen arteko erlazioan sakontzeko eta
|
talde
lana hobetzeko tresna bilakatu daiteke era honetako barku baten aste bete pasatzea", ziurtatzen du ingeniariak.
|
|
Alfabetakuntza jolas modura antolatuz, testu didaktiko batzuk erabiltzen ziren, erabiltzaileek etxean landuondoren Kili Kiliko bulegora bidaltzen zituztenak, han zuzentzeko. Jardueraosagarri modura, literatur sariketak ere antolatu ziren,
|
talde
lana sustatzekoasmoz.
|
|
Beharrenaraberako maiztasunez egindako bileren bitartez, taldeen artekokomunikazioa bertan gauzatzen da, denon beharrak eta nahiakazalduaz horiek bideratzen saiatu eta elkar koordinatzeko.Komunikazio horren fruitua da zer eta nola egin erabakitzea, datorrenaren aurrean. Denon artean interesgarriak deritzegunekintzak aztertzen, aukeratzen eta burutzen ditugu, epeak zehaztueta
|
talde
lanak eratuz. 3 Zertan ari zarete une honetan. Ahalik eta jarduera ezberdin eta aberasgarrienak antolatzen, beti ere geure ahalaren arabera; kontzertu, hitzaldi, zine ekitaldi, antzerki, erakusketa, bilera leku, ikastaro leku, entsegu leku, baratza, eta abar… 4 Zer asmo dituzue etorkizunerako?
|
2002
|
|
Arrakastarako aukera gehiago dago tratamendu hauek
|
talde
lanaren bidez egiten direnean.
|
|
Ezin da ahaztu, hilerri horien eraikuntza noren ekimena izaten zen. Argi dagoez zela gizabanako batzuen jarduera,
|
talde
lan baten emaitza baizik, nahiz eta ezjakin nortzuek osatuko zuten lan-talde hori. Agian, trikuharri horren inguruan biziziren artzainak edo nekazariak izango ziren, azken batean, hilerri hori behar izangozutenak; baina ez da baztertu behar, antzinako gizarteetan gertatzen zenaren antzera, lan-talde zabalagoak antolatzea horrelakoetan; adibidez, duela gutxi arte iraunduen auzolanen antzera inguruko saroietako edo auzoguneetako biztanleak bilduz.Horrek, beste hainbat gaitan gerta zitekeen bezala (taldeak osatzerakoan animaliaharrapakariak ehizatzeko antolatuko ziren uxaldietan; luberrien prestaketarako; hainbat unetan egunez edo gauez abereak piztietatik babesteko ekimenetan; etaabarretan), gizarte horretako talde ezberdinen arteko harremanak sendotzeko etataldea (auzogunea) bera ere kohesionatzeko balio izango zuen.
|
|
Hilobi funtzioaz gain trikuharriek beste funtzioren batbaldin bazuten, hori denek adostua eta onartua izan zen, eta hilobi horieneraikuntzan laguntzeak edo parte hartzeak lagundu zezakeen horretan. Egunerokoedo noiz behinkako
|
talde
lan arruntetan elkartzeaz gain, sinesmen batzuen inguruan ere (samin edo dolu uneetan eta beste ospakizun batzuetan) elkartuko ziren.
|
|
Landareetan dagoen burdinari eragin handiagoa ematen diote beste elikagai batzuk egoteak, hala nola zuntzak, oxalatoak, fitatoak, eta horiek guztiak elikagaien osagaiak dira, xurgapenari eragin diezaioketenak. Burdin iturriak hobeto aprobetxatzeko,
|
talde
lana egin behar duzu.C bitamina ugari duten elikagaiek gorputzak “burdina ez hemoa” hobeto erabil dezan laguntzen dute. Horregatik, onuragarria da burdina askoko elikagaiak hartzea, laranja zukuarekin edo bitamina horretan aberatsak diren beste elikagai batzuekin, hala nola zitrikoak, kiwia, marrubiak, meloia, tomatea, piperrak, brokolia… Kafea eta tea jan ondoren hartzen dira, eta burdina xurgatzea eragozten dute.
|
2003
|
|
Edo zure aldetik moldatzen zara, edo elkartu egiten zara, ikasteko eta ikertzeko. Asko elkartzen bagara, kuota batekin lokal bat egokitu genezake, eta
|
talde
lanean informazioa bildu, tratamendu ezberdinak ikertu, eta instituzioak presionatu terapia hauek iker ditzaten, eta funtzionatzen duten terapiak Osasun Publikoan eskain daitezen... Bazkide gehiago elkartuko bagina, pertsona gehiagori ordaintzerik izango genuke, euren lanorduak eskaini ditzaten gure mesedetan ikertzeko.
|
|
Denentzat ona da harremanak estutu eta maila bereko tratua lortzea. Mediku gaixoaren arteko harremana
|
talde
lana izan behar luke. Gaixoa mobilizatu behar dugu, aktiboago egin, ikertzera bultza, erabakiak hartzera ausartu dadin.
|
|
Batez ere hiru helburu zituzten: gertuko teatroa egitea (horregatik taldearen izena), eguneroko gaiak lantzea eta
|
talde
lanetik sortutako lanak eskaintzea.
|
|
Eroapen eta apaltasun handia behar da askotariko eretxiak aintzat hartzeko, amore emoten jakiteko, batasunak eta norberaren herrialdeak eskatzen dabena alkartzeko. Hamaikatxu ordu luze emonikoa dogu gure Lino holako
|
talde
lanetan, urte askotan.
|
|
Latza ta gogorra da berez
|
talde
lanean ekitea. Ganera, norberaren izen onarentzat ospe gitxikoa.
|
|
Ezin utzi aipatu gabe, azkenik, euskarazko alfabetzatzea eta euskalduntzea bultzatuz, herri eta ikastetxe ugaritan antolatutako ikastaroak. Are gehiago, 1972ra arte alfabetatzea eta euskalduntzea norbanakoen ekimenak izan ziren; garai horretatik aurrera, aldiz, erakundetzearen garaia ireki zen, metodo berrien agerpenarekin eta
|
talde
lanean oinarrituta. Rikardo Arregik markatutako bidetik, ikastaro horietako irakasleek eragile ere izan behar zuten, bilkura, hitzaldi eta irakastaldiak eratuz.
|
|
Sarrera hitzaldian bertan Jose Mari Satrustegik azaldu zuen kezka hori: «maisu handienen klaseak baztertuz
|
talde
lanera makurtu da UEU. (?) Ni ez naiz nor bide egokia zein den esateko; baina bide biak elkarturik beste itzal bat izango zuen, behar bada».
|
|
– Sail edo jakintza arlo baten inguruan
|
talde
lanean antolatutako ikastaro autonomoak.
|
|
Horren esanetan, UEUren erronka nagusia lan egiteko modua finkatzea zen. Alde horretatik funtsezkoa zen
|
talde
lana bultzatzea eta hitzaldien eredua gainditzea, baita ikasleez eta irakasleez gain, lanean ari zen jendea erakartzea ere. Hitzaldien ordez, talde mugatuetan aritzea proposatu zuen, ponentzien laburpenak banatuz eta denen artean eztabaidatuz.
|
|
Garizuma 2001:
|
talde
lanerako Donostiako Elizbarrutia/ Entre todos paz para todos: Cuaresma 2001:
|
2004
|
|
Normalean ez daukadan diziplina eta inoiz eduki ez dudan metodoa orekatzeko
|
talde
lanaren konpromisoa eskaini genion elkarri, zer egin erabaki bezain pronto noizko egitea komeni zen adostu genuen. Egun hartan bertan, Tolosarako bidean bi burutazio izan nituen bata bestearen aurka:
|
|
Publikoaren esku dago orain
|
talde
lanaren emaitza hori juzkatzea. Zer espero duzue?
|
|
Honek, baina, gauzak burura etorri ahala erabakitzea baino, etorkizunari so, guztiok paradigma aldatzea eskatzen du; irakasle taldeak »halako egitasmo bat gorpuzteak
|
talde
lana eskatzen baitu» prestatuz; hizkuntza batean zein bestean landutako edukiak transferitzeko curriculumak osatuz; material berriak argitara emanez; ezarritako helburuen peskizan eta kanpoko ebaluazio sistema bat tartean dela, xedeetara iritsi ahal izateko, ikastetxeei dituzten baliabideak kudeatzeko autonomia aitortuz, eta abar.
|
|
Jon Gerediagak Na Gomesekin batera idatzi du Kaputen kantaren gidoia. Dena den, antzezlana
|
talde
lanaren emaitza dela esan daiteke. Urtarrilean hasi ziren lanaren nondik norakoak prestatzen eta ordudanik denek jardun dute horretan buru belarri:
|
|
Lacasa andreak irakasle eta ikertzaile alderdiak hertsiki uztartzen ditu: Ikasleengandik ikasten dut nik dio, eta
|
talde
lanaren aldeko porrokatu gisa definitzen du bere burua: ikasten jardutea bezala, galdezka ibiltzea, aurkikuntzak egitea eta ikastea ez baititu hartzen bakarkako lan gisa, ez haurretan, ezta helduetan ere.
|
|
Wernerrek erakutsi zigun –esan zuen, guztiei zuzenduz– gizon bakar batek historia osoaren ibilbidea alda dezakeela. Zientzia
|
talde
lana da. Baina gizabanakook egiten dugu.
|
2005
|
|
Baina oso saiatua denez, lagun asko egingo ditu munduan. Yolanda Arrietaren ustez antzerkiak aukera paregabea eskaintzen die haurrei bere baliabideak ezagutu eta, erakutsi ahala, beste hainbat arte eta disziplina »gutxienez musika, plastika eta dantza» ezagutzeko, eta, horrez gain, bestearen lekuan jartzen,
|
talde
lanean aritzen eta lotsak uxatzen laguntzen diolako umeari.
|
|
Antzerkiola Imaginarioaren lan sistemari jarraiki, oraingo honetan ere
|
talde
lanaren emaitza izan da Au revoir triunfadoreak obra. " Nik uste oraingo honetan prozesua muturrera eraman dugula, talde lanean oinarritu dugu eta ideala bada ere, oso nekagarria izan da.
|
|
Antzerkiola Imaginarioaren lan sistemari jarraiki, oraingo honetan ere talde lanaren emaitza izan da Au revoir triunfadoreak obra. " Nik uste oraingo honetan prozesua muturrera eraman dugula,
|
talde
lanean oinarritu dugu eta ideala bada ere, oso nekagarria izan da. Deserosoa zelako, deserosotasuna sormen lanetan oso ona da, produktiboagoa da.
|
|
" Orain bi urte eta sei hilabete, Lipusen ideia batetik abiatuta, testu bat idatzi genuen Gomesek eta biok; entseatzen hasi baina konturatu ginen ez gindoazela inora, oso erosoa zen, antzezlana itxita zegoen" kontatu digu Gerediagak. Ez atzera ez aurrera zeudela, testua zakarrontzira botatzea erabaki zuten eta proiektuari berriz heltzea, zerotik,
|
talde
lanean.
|
|
Badakigu nolakoak ziren antzinako ontziak, baina nola nabigatzen zuten praktikan ikusten da ondoen, zer abiadura hartzen zuten, nolako belak zituzten irauten ez dutenez, arkeologoek ezin izaten dute zehatz jakin hauen forma... Bestetik, Itsas ondareaz gozatu nahi duenari aukera ematen diote nabigatzeko, kontuan hartuz elkartea dela, ez aisialdi taldea, beraz, ez da diruz ordaintzen arraunean egitea,
|
talde
lanetan parte hartuz baizik. Gainera Euskal Herriko itsas ondarea ordezkatzen dute foroetan, topaketetan parte hartuz.
|
|
Aurreko lanarekin erkatuz eta enkargu bat dela kontuan izanik, Strubellek beste era batera lan egin du disko berri honetan. Eta
|
talde
lana aurrekoan baino garrantzitsuagoa izan dela nabarmendu du. Olerkiek duten sentimendu eta irudi poetikoak musikaren bidez ahalik eta hobekien transmititzen saiatu da Zura:
|
|
Ikaskuntza elkarrizketaren eta
|
talde
lanaren bidez egin beharra dago, baina hori ez da Espainiako unibertsitateetan gertatzen dena.
|
|
Azkartasuna eta erreflexu gaitasuna hobetzen eta
|
talde
lana lehenesten irakasten du.
|
|
Gorputz adierazpen eta komunikazioan eragin mesedegarria du, musika sena, koordinazioa eta
|
talde
lana garatuz.
|
|
Prozedura zehatzak: role playing,
|
talde
lanak...
|
|
Irakasleriak lan prozedura zehatzak behar dituhezkuntza jarduerak berritzeko eta hobetzeko. Lan prozedura eta estrategia horiek, gehienetan,
|
talde
lanean oinarritzen dira. Hona hemen adibide batzuk.
|
|
a. Elkarlanean oinarritutako estrategia(
|
talde
lana): profesionalen elkarlana etaparte hartzea bultzatzen ditu berrikuntzak sortzeko eta garatzeko.
|
|
Egoera hobetzeko irtenbideak eta alternatibak proposatuko dira. Proposamen horiek garatzeko
|
talde
lanean oinarrituko dira.
|
|
9.3.1 Irakasleen, ikasleen eta gurasoen arteko
|
talde
lana
|
|
Lanaren eraginkortasuna lortzeko indibidualtasuna ahaztu behar da etalan taldeak osatu behar dira. Ikastetxean bultzatzen den
|
talde
lana aztertzekosailkapen txiki bat egingo dugu:
|
|
Gurasoen, ikasleen eta irakasleen arteko
|
talde
lana: irakaskuntza eta kudeaketa jorratzeko egiten den talde lana.
|
|
Gurasoen, ikasleen eta irakasleen arteko talde lana: irakaskuntza eta kudeaketa jorratzeko egiten den
|
talde
lana. Kolektibo hauen partaidetza ikastetxearen helburuak lortzeko oso baliagarria da.
|
|
Ikasleen arteko
|
talde
lana: irakatsi eta ikasteko prozesuetan lantzen dena.Hau da, ikasleen kolektiboak bere formazio jarduerak garatzeko lantzendituen talde prozesuak.
|
|
Beraz, ikastetxean bultzatzen diren parte hartzea eta
|
talde
lana erakundearenhelburuak lortzera bideraturik daude. Eta ikastetxearen helburu nagusia, noski, formazio prozesua da.
|
|
Lankide horiek, jardueren koordinazioaren eta elkarlanaren bidez, euren helburu indibidualak eta kolektiboak lortu nahi dituzte. Beraz,
|
talde
lanak honako abantailak ditu.
|
|
Gaur egungo erakundeen oinarria
|
talde
lana da. Taldekideen formazioakkoordinazioa eta elkarlana hobetzen ditu.
|
|
Taldekideen formazioakkoordinazioa eta elkarlana hobetzen ditu. Baina,
|
talde
lanak oztopoak ere baditu.Hona hemen batzuk:
|
|
Ohitura faltak ere zerikusia du. Indibidualismoak
|
talde
lana izugarri oztopatzen du, eta, horrekin batera, erakundea berritzeko eta hobetzeko aukeraere bai.
|
|
Gure jarduerak edo ohiko lanak berritzeko borondate eskasa. Jarduerenberrikuntzaren aurka dauden lankideak
|
talde
lanerako oztopo izan daitezke.
|
|
9.3.2 Ikasleen arteko
|
talde
lana. Ikasleak taldekatzeko irizpideak
|
|
Ikasleen arteko
|
talde
lana hobetzeko, zer egin daiteke?
|
|
Ikasleriaren aniztasunari aurre egiteko,
|
talde
lana estrategia aproposa izandaiteke. Aniztasun horri erantzuteko bi irizpide nagusi kontuan hartu behar ditugu: taldearen homogeneotasuna eta ikasleak egin behar dituen lanak.
|
|
Beharrezkoa da, beraz, faktore horiek guztiak kontuan hartzea talde lanaeraginkortasunez garatzeko. Aurreko ataletan
|
talde
lanaren osaketa faseak, berealderdi positiboak eta negatiboak, lan-taldearen eraginkortasuna, eta abar aztertuditugu. Orain taldekideen dinamizaioaz eta lanetan parte hartzeko eraz aritukogara.
|
|
9 Komunikazioa eta
|
talde
lana
|
|
9.3.1 Irakasleen, ikasleen eta gurasoen arteko
|
talde
lana.
|
|
9.3.2 Ikasleen arteko
|
talde
lana. Ikasleak taldekatzeko irizpideak.
|
|
Irakasleen, gurasoen eta ikasleen parte hartzea eta inplikazioahobetuko da baldin eta beraien artean komunikazio eta inflormazio fluxuak ondokudeatzen badira. Ikastetxean informazioaren kudeaketa egokia egiteko ezinbestekoa dugu
|
talde
lana bultzatzea. Irakasleek, gurasoek eta ikasleek erakundeanintegratzeko eta parte hartzeko elkarren arteko komunikazioa beharrezkoa dute.
|
|
Argi dugu tutoreak, nahiz eta irakaskuntza lana ikasgela bakarrera mugatu, erabaki kolektiboetan oinarrituko duela bere ikasgelako programazioa. Berez, lanaera kolektiboan egiten du, irakasleen arteko
|
talde
lana izaten baita. Esate baterako:
|
|
Lanaren eraginkortasunakproiektu hauen koordinazioan eta koherentzian oinarriturik egon behar du. Ez duguahaztu behar, erakundearen berrikuntzan eta hobekuntzan lana planifikatzea, kolaborazioa,
|
talde
lana, hausnarketa eta inplikazioa direla ardatzak. Azken finean, hau da, Zuzendaritza Proiektuaren erronka:
|
|
Lider hauek
|
talde
lana indartzen dute.
|
|
8 Zuzendaritza arloan
|
talde
lanak eta lankidetzak duen garrantziaz ohartzea.
|
|
Idazkariak, berriz, lan burokratikoetan laguntzendio zuzendariari. Lankide hauek, lau urtez, une goxoak eta gogorrak pasako dituzte, eta horregatik, elkarlana,
|
talde
lana, lankidetza eta elkarren arteko komunikazioa oso garrantzitsuak dira.
|
|
kontzeptua bultzatzen dugu, kontzeptu honek taldearen beharraazpimarratzen duelako. Zuzendaritzaren zereginek
|
talde
lanean eta lankidetzanoinarritu behar dute.
|
|
Rey-k eta J. Santamaria-k (1992) honako alderdiak edo atalak lantzen dituzte euren proposamenean: nortzuk garen (ikastetxearen ezaugarriideologikoak, kokalekua, egoera juridikoa, ordutegiak, ezaugarri fisikoak, irakasleria eta
|
talde
lanak, hizkuntzaren planteamendua...), zer lortu nahi dugun (ikastetxearen helburuak, balioak...), ikaskuntza mailan zer lortu nahi dugun (ezaugarripedagogikoak, orientazioa...), nola lortuko dugun (arauak, harremanak...), zeinmetodologiarekin (indibidualizazioa, eskolaz kanpoko talde lana...), zein egituraeta funtzionamendu motarekin (parte hartzea, ingurunearekin harremanak, organigrama...), pr...
|
|
Rey-k eta J. Santamaria-k (1992) honako alderdiak edo atalak lantzen dituzte euren proposamenean: ...ikastetxearen ezaugarriideologikoak, kokalekua, egoera juridikoa, ordutegiak, ezaugarri fisikoak, irakasleria eta talde lanak, hizkuntzaren planteamendua...), zer lortu nahi dugun (ikastetxearen helburuak, balioak...), ikaskuntza mailan zer lortu nahi dugun (ezaugarripedagogikoak, orientazioa...), nola lortuko dugun (arauak, harremanak...), zeinmetodologiarekin (indibidualizazioa, eskolaz kanpoko
|
talde
lana...), zein egituraeta funtzionamendu motarekin (parte hartzea, ingurunearekin harremanak, organigrama...), proiektuaren ezaugarriak (noiz landu zen, nola landua, ebaluazio etaaldaketa prozedurak...).
|
|
f. Etapan erabiliko diren metodologiak, jarduera motak eta prozedura garrantzitsuenak: esperientzien bizipena lantzea (irteerak, esperientzia zuzenak...), informazioa bilatzea, ikerketa metodologia (hipotesiak azaldu eta frogatu...), irakaslearen ahozko argibideak eta azalpenak, arazoak askatzeko prozesuak, lan indibiduala edo ikaslearen banakako lana,
|
talde
lana eta abar.
|
|
Taldearen kohesioa lortzea: bete beharreko jarduerak
|
talde
lanaren bidezgauzatuko dira eta giza taldearen kohesioa indartuko da.
|
|
Dokumentu honen definizioa eta gauzatze prozesua, batik bat, bere zailtasunarengatik da berezia. Irakasleriaren
|
talde
lan eskasak, denbora faltak, prozeduraren konplexutasunak, baliabide edo aholkularitzarik ezak, eta abarrek ICPreneraikitzea oztopatzen dute. Baina, agiri honen garapena gauzatzeko elementuakdefinitu baino lehen, bere prozedura edo egiteko metodoa eta bidea zehaztu nahikonuke.
|
|
Azken finean, koordinazioa lan prozesuak integratzea da, betiere, ikastetxearen helburuak lortzeko. Horregatik, koordinazioak
|
talde
lana eta lankidetzaindartzea eskatzen du. Lorenzo-ren (1997) iritziz, talde batek bere osatze prozesuanzenbait fase pasatzen ditu:
|
|
Harreman sistema: ikastetxeko kideen parte hartzea, erabakiak hartzekoprozesuak,
|
talde
lana, komunikazioa eta informazioa.
|
|
Erabakiak hartzeko gaitasuna badago,
|
talde
lana hobetu egiten da, baitairakasleen parte hartzea eta inplikazioa ere.
|
|
Banakako lanerako eta
|
talde
lanerako eremuak sortu behar direla ez ahantzi.
|
2006
|
|
Literatura, bakarrik egin beharreko lana da. Kolegioa, berriz,
|
talde
lana da, batetik, eta, bestetik, mundu erreala; gurasoekin hitz egin, haurren kasu zailaka
|
|
Ikastetxe, eskola zein ikastolako moldaketak, hobekuntzak eta berrikuntzak behar bezala egiteko ikasi beharra dagoena du gai. Alegia, zuzendaritza taldea aukeratzeko eta aldatzeko prozesuak, irakasleen arteko koordinazioan eragiten duten faktoreak, ikastetxearen planifikazio prozesua, bertan berrikuntza bultzatzeko estrategiak,
|
talde
lana dinamizatzeko teknikak eta gatazken konponbidea. Izan ere, zuzendaritza taldearen esku dagoenez heziketa erakundearen etorkizuna, osatzen dutenen formazioa ezinbesteko da, kargua hartu aurretik nahitaez betetzekoa. y
|
|
Soziolinguista gehiago ez kontratatzea eta ikerketa lerroa ez indartzea dira mehatxu nagusiak soziolinguistika arlorako Deustuko Unibertsitatean. Soziolinguistikan interes berezia duten irakasleak egon ezik gaitza da
|
talde
lana sortzea eta ikerketa ildoa indartzea.l
|
|
Gaur egun soziolinguistikaren arloan dagoen gabeziarik handiena
|
talde
lan falta da, eta batez ere ikerkuntzaren arloan. Ikerlari gutxi ari gara arlo honetan, eta gaudenak edo bakarka edo kanpoko taldeekin ari gara lanean.
|
|
Ingurua euren beharretara egokitzeko,
|
talde
lana eta talde indarra beharrezkoak dira.
|
|
Talde lana izango da, beraz, eta JILTBren 8 artikuluan aurkituko dugu horren definizioa. Arau horrek dioenaren arabera, lana argitaratzean eta hedatzean izena ematen duen horrenak dira
|
talde
lanaren egile eskubideak.
|
|
Desadostasun horien aurrean, badirudi beharrezkoa dela orain planteatzen den bezalako arazoen komunikazioa eta koordinazioa AESAk egitea, bere ardatz gidaria De la granja a la mesa baita. Baina hori ez da horrela, eta argi dago lankidetza politikarik, informazio trukerik eta
|
talde
lanik egiten ez bada, dela kontrolatu elikagaiekin zerikusia duten arazoak, animalia ekoizpenarekin baino gehiago. Bibliografía Galán Alejo LC, Fuster Valls N, Marín de Mateo M, Rodríguez Jerez JJ.
|
|
CodePlex ek denak ditu SourceForge ren ezaugarriak: sorkuntza ahalbidetzen du proiektuak eta
|
talde
lana, SourceForge ren antzeko tresnak: proiektuaren orri nagusia, bertsio aktiboen zerrenda, foroa, garatzaileen zerrenda, albisteen feed a eta eguneratzeak, eta iturburu kodea, irekia denean.
|
|
Laguntzaren kalitatea Ospitaleko Farmaziak eboluzionatu egin duelako, Atentzio Farmazeutikoa sortu da, tratamendu farmakologikoen kalitatea, segurtasuna eta eraginkortasuna bermatzean oinarritzen den jarduera profesionaleko eredua. Eta prozesu horretan funtsezkoa da profesional guztien lana,"
|
talde
lana, ukondoarekin, mediku eta erizainekin", dio Alósek. Aurrerapen teknologikoen laguntzarekin ere, hala nola historia kliniko informatizatuak, preskripzio elektronikoa edo banatzaile automatizatuak.
|
|
Eskolako lana, funtsean, Engelsen Langile klasearen egoera Ingalaterran 1844an liburuaren iruzkina edo exegesia zen, eta, hari horretatik abiatuta, kapitalismo industrialak sortutako bidegabekeriak salatzen zituen. Ohiko
|
talde
lana zen, ez bereziki bikaina, baina ondo gogoan zuen, eta du, oraindik ere. Engelsen liburua zoragarria iruditu zitzaiola zinez, indarrez betea, Manchesterreko langileen bizitza egoeraren deskribapen latz haiekin guztiekin.
|
|
Pasadizoaren segidak ez du garrantzi handirik; bai, ordea, ordutik aurrera Antoniok geroz eta maizago jo zuela Edurnerengana, eta berreraikuntzak egiteko eta istorioak kontatzeko eskatzen ziola, eta elkarrekin gero eta ordu gehiago pasatzen hasi zirela komisarian. Edurnek ez zuen beti asmatzen, baina bai askotan?" ez diagu beti asmatzen", zuzenduko zion garai hartan emakumeak, hura
|
talde
lana zela aldarrikatuz, Antonioren eta bien arteko kolaborazioa alegia; baina Antoniok ondo zekien bere hutsaren hurrengoa zela kasik?. Eta asmatzen zutenean, asmatzen zuenean?
|
|
Prozedura horrek berez errazten du ikasketa prozesua eta hainbat balio gehitzen dizkio: sormenaren garapena,
|
talde
lana, erantzukizuna, eta abar.
|
|
Azkenik, kokapena, sarbidea eta seinaleak eta lekuen banaketa aldagaiak tarteko balioetan lekutzen dira: liburutegiaren kokapena erdialdekoa da, kanpotik sarbiderik gabekoa, ez dago seinaleztatua ikastetxeko errotuluetan, espazioak legedia betetzen du baina aldi berean zenbait jarduera (mailegua, irakurketa informala,
|
talde
lanak, eta abar) egitea ez du baimentzen.
|
2007
|
|
Egituratu gabeko jolasak dituen alderdi mesedegarrietako bat, haur batzuk (pertsona heldurik gabe) elkartzen direnean,
|
talde
lanean aritzen, gauzak partekatzen, negoziatzen, gatazkei konponbidea bilatzen eta ematen eta nork bere ikuspuntua defendatzen ikasten dute.
|
|
Izan ere, André eta Félix Ospital Donostia eta Baztango abertzaleekin egon ziren hauteskundeak prestatzen ari ziren garaian eta mirespenez kontatzen zuten han ikusitako
|
talde
lana:
|
|
Alor jakin batzuetan ikasleek daukaten ezagutza maila biribiltzeaz gain, bestelako helburuak ere lortu nahi dira horrelako ekimenetan, esaterako:
|
talde
lana eta trebetasun sozialak hobetzea, atzerriko hizkuntzak lantzea, autoestimua indartzea, beste kultura batzuk ezagutzea, atzerriko heziketa profesionala pixka bat lantzea, aukera profesionalak zabaltzea eta bestelako kulturekin toleranteak izatea.
|
|
Gainera, erraztasuna izan du
|
talde
lanerako eta ingurune aldakorretanlan egiteko, ingurune hau izugarri aldakorra delako.
|
|
Ideiak
|
talde
lanean jorratzea da beste balioetako bat. Langileriaren% 100lan taldeetan sartuta dagoenez, ideiak eman behar dituzte.
|
|
Gaur egun,
|
talde
lanean kontrolatzen dugu gure jarduna. Zu talde horretakopartaidea zara eta nahiz eta zure ikuspegia komunikazioarena izan, taldeko besteikuspegi batek zurea eta jardunarena bera alda ditzake.
|
|
Baitatalde lanaren dinamizazioan ere. Eta horiexek izango dira komunikazio kabineteetan gabiltzanontzat lan esparru berriak; prestakuntzan,
|
talde
lanean, eta, bereziki, barne komunikaziorako estrategia berriak definitzen aritzea izango da gure bideberria. Hor lan handia egin dugu ongi identifikatzen lan-taldearen komunikazio kanalak eta kanal horiek ustiatzeko erreminta berriak ezartzen.
|
|
Horrekin batera, oinarrizko ikerketaren lehentasuna etairakurketa lineala burutzen dira, hots, zientziaren bidez teknologia, hazkundeekonomikoa eta ongizate soziala egitate propio gisa bata bestearen jarraipen lineallegez etorriko delako oniritzia. Hirugarrenik, zientzialarien autonomia,
|
talde
lana, espiritu lehiakorra eta mugarik gabe aritzeko aholkua nabarmenduko dira. Azkenik, laugarren ezaugarri orokor gisara, gobernuaren finantza ardura aipa liteke:
|
|
AEBko haurrek, berriz, askotan aipatzenzituzten gizarte konparazioak. Ildo beretik, beste ikerketa batean egiaztatu zenkibbutzetan bizi ziren haur israeldarrek ia ez zutela gizarte konparaziorik aipatzen, ziurrenik kibbutzetan haurrek hezkuntza komunitarioa jasotzen dutelako etalankidetza eta
|
talde
lana asko balioesten dituztelako (Butler eta Ruzani, in 1993Shaffer, 2000).
|
|
Horretarako, berariazko ikuskapen teknikak aplikatu behar dira, besteak beste, ikuskapena. Horretarako,
|
talde
lana egin behar da elikagaien ekoizpenarekin zerikusia duen guztiaren ebaluazioak ezartzeko. Hala ere, sistema hori ez da ohikoa, eta, beraz, teknika horiek behar bezala aplikatzeko, langileek prestakuntza egokia jaso behar dute.
|