Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2006
‎Soziolinguista gehiago ez kontratatzea eta ikerketa lerroa ez indartzea dira mehatxu nagusiak soziolinguistika arlorako Deustuko Unibertsitatean. Soziolinguistikan interes berezia duten irakasleak egon ezik gaitza da talde lana sortzea eta ikerketa ildoa indartzea.l
‎Gaur egun soziolinguistikaren arloan dagoen gabeziarik handiena talde lan falta da, eta batez ere ikerkuntzaren arloan. Ikerlari gutxi ari gara arlo honetan, eta gaudenak edo bakarka edo kanpoko taldeekin ari gara lanean.
2010
‎ahozko aurkezpenak, txostenak, debateak, foroak, irakurketak... Esan ere esan behar da gauza bera egin dugula konpetentzia digitalekin eta oinarrizko konpetentziekin (ikasten ikasi, talde lana, ikuspegi globala, lidergoa eta komunikazio eraginkorra). Horiek erabakitzeaz gain, lortu da batzuetan beste materia horietako tutoreek hartzea konpetentzia horien garapenaren ardura, eta beste batzuetan konpetentzia horien gaineko tailer espezifikoak egitea, alegia, ahozko aurkezpenen gaineko tailerra, txostenaren gaineko tailerra...
‎Curriculuma ikaslearengan zentratua egon behar da, ikaslearen profilak eskatzen dituen beharretara egokitu behar da, haien motibazioa piztu behar du eta, aldi berean, erronkak planteatu behar dizkio. Horrez gain, helburu zehatzak eta bideragarriak planteatu behar ditu, metodologia aktibo eta esanguratsuak eskaini behar zaizkio ikasleari, eta talde lana eta bakarkako lana orekatua izan behar da. Hori horrela izanda, funtsezkoa da irakaslearen esku hartzeari erreparatzea.
‎• Materia barruko eta materien arteko harreman koherentea garrantzitsua bada, zer esanik ez tutore aritzen garen irakasleen artekoa, bai materia barruko tutore guztien arteko koordinazioa eta koherentzia lortzea, bai eta beste materietako tutoreen kontzientzia eta partaidetza lantzea eta lortzea. Izan ere, ikasleen talde lanaz eta lan kooperatiboaz hitz egin dugun moduan, irakasleen arteko talde lana eta kooperazioa ezinbestekoak baitira gurea bezalako plangintza batek aurrera egingo badu.
‎• Materia barruko eta materien arteko harreman koherentea garrantzitsua bada, zer esanik ez tutore aritzen garen irakasleen artekoa, bai materia barruko tutore guztien arteko koordinazioa eta koherentzia lortzea, bai eta beste materietako tutoreen kontzientzia eta partaidetza lantzea eta lortzea. Izan ere, ikasleen talde lanaz eta lan kooperatiboaz hitz egin dugun moduan, irakasleen arteko talde lana eta kooperazioa ezinbestekoak baitira gurea bezalako plangintza batek aurrera egingo badu.
2012
‎6 Auzolana talde lana da; batzuetan eragiletza izan daitekeen moduan, beste batzuetan laguntzaile izatea izango da.
‎5) Auzolanak auzokoen lanerako baldintzak ezagutzera garamatza, eta beste kontzientzia maila bat ematen digu gainerakoen lanaz; aberastu egiten gaitu. 6) Auzolana talde lana da; batzuetan eragiletza izan daitekeen moduan, beste batzuetan laguntzaile izatea izango da. 7) Auzolana horizontala da; pertsonatik pertsonara, talde edo elkarteen baitan zein herri mugimendu, instituzio eta enpresa arloko eragileen artean.
2014
‎Bide horretan, lurraldea bizitzaren oinarri bezala ulertzeari uko egin diogu. Ulermen hori berreskuratu nahi badugu aurrez aipaturiko hiru oinarrizko dinamikei buelta eman zaie, eta hori talde lanetik, irrazionaltasunetik eta berdintasun sozialetik pentsatu eta lan eginez bakarrik lortu ahal izango dugu.
‎Parte hartze prozesuan hainbat lan tailer egin dira fase ezberdinetan antolaturik. Lan tailerretan talde lan kontzeptuak landu dira eta, ondoren, elkarrekin lotuak diren hiru gai nagusitan egin da lan; hirigintza prozesuak, ingurugiroaren prozesuak eta prozesu sozioekonomikoak.
2015
‎— I (ra) kaskuntza prozesu eraikitzaileak sortu dira: proiektu pedagogikoak, talde lanak, gelan elkarrizketa eta eztabaidak...
‎• Ikasleak talde lanean trebatzen joatea.
2019
‎Zalbidek talde lana bezala ulertzen du euskalgintza: "... ez da bakarkako jarduna, talde lanean eztabaidatzen, adosten eta hezur-mamitzen dena baizik." (Zalbide, 2007:
‎Zalbidek talde lana bezala ulertzen du euskalgintza: "... ez da bakarkako jarduna, talde lanean eztabaidatzen, adosten eta hezur-mamitzen dena baizik." (Zalbide, 2007: 879). horrek gogorazten digu gizarte mugimenduetan dabiltzan eragileei buruz Lane, Costa, de korne ek esandakoa:
‎Sortu zen une beretik, euskalgintzak euskararen estatusa zein corpusa lantzeko zerbitzuan jarri zituen talde lana eta eragileen arteko harremansarea. Adibidez, hizkuntzaren estandarizazioa arrakastatsua izateko euskaltzaleen mugimenduak izan duen eragina garrantzitsutzat jotzen da, eta eragile mota ezberdinen arteko harremanek eta gobernutik kanpo dauden erakundeen arteko sare ugariek asko lagundu dute prozesua
2021
‎Bigarren grabazioan irakasleek eman dituzten kontsignak zehatzagoak eta argiagoak izan dira lehendabizikoarekin alderatuta; gainera, gehiagotan ziurtatu dute egitekoa ondo ulertu den. Halaber, talde lan gehiago proposatu dira, lanak egiteko arauak adostu dira, eta taldeen jarraipen handiagoa egin da.
‎egingo dugu beroketa/ emango ditugu korrika buelta batzuk eta mugimendu artikularrak/ horiek bukatuta egingo dugu jolas bat beroketa egiteko/ jolas orokor bat bai? / ez daukana zerikusirik herri kirolarekin/ eta gero ya sartuko gara hurrengo lanean/ eta gero ya ingo ditugu hiru talde/ eta hasiko gara talde lan txiki bat egiten/ bai. Ingo duguna da hasi eta bukatu gaur/ bale?
‎• Gorka Julio komunikaziorako teknologian da aditua, baina ez zuen soilik ikuspegi horretatik aritu. Bere ustez, teknologiak oso tresna egokiak eskaini ahal ditu saretzeko eta talde lana aurrera eramateko, urrundik bada ere. Bere ustez, hori baino garrantzitsuagoa da komunitate edo sare bat osatzeko borondatea, nahia eta gogoa izatea.
2022
‎Pertsonak eta taldeak ahalduntzea beharrezkoa da. Horrez gain, arlo honetan bideak irekitzeko, beharrezkoak dira erakundeen arteko talde lana eta adostasunak hizkuntza gaien inguruan; konplizitateak lortzea. Izan ere, hizkuntzak denon ondare dira, eta hor ardura kolektiboa daukagu.
2023
‎Hori dela eta, gaur egun herri indigenek argi dute euren hizkuntza eta kultura mantentzea eta indartzea garrantzitsua dela eta burujabetza politikoa eta lurraldea berreskuratzeko borrokarekin uztartu dituzte prozesu horiek azken hamarkadetan (FPCC 2018k, 27). Haien ustez, hizkuntza biziberritzeko prozesua talde lana da, eta herriek eta erakundeek elkarrekin egin behar dute lan. Kanadako gobernu federalak eta probintzialek egindako politikak eta plangintza nahiko oinarrizkoak dira horretarako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia