2006
|
|
Soziolinguista gehiago ez kontratatzea eta ikerketa lerroa ez indartzea dira mehatxu nagusiak soziolinguistika arlorako Deustuko Unibertsitatean. Soziolinguistikan interes berezia duten irakasleak egon ezik gaitza da
|
talde
lana sortzea eta ikerketa ildoa indartzea.l
|
|
Gaur egun soziolinguistikaren arloan dagoen gabeziarik handiena
|
talde
lan falta da, eta batez ere ikerkuntzaren arloan. Ikerlari gutxi ari gara arlo honetan, eta gaudenak edo bakarka edo kanpoko taldeekin ari gara lanean.
|
2010
|
|
ahozko aurkezpenak, txostenak, debateak, foroak, irakurketak... Esan ere esan behar da gauza bera egin dugula konpetentzia digitalekin eta oinarrizko konpetentziekin (ikasten ikasi,
|
talde
lana, ikuspegi globala, lidergoa eta komunikazio eraginkorra). Horiek erabakitzeaz gain, lortu da batzuetan beste materia horietako tutoreek hartzea konpetentzia horien garapenaren ardura, eta beste batzuetan konpetentzia horien gaineko tailer espezifikoak egitea, alegia, ahozko aurkezpenen gaineko tailerra, txostenaren gaineko tailerra...
|
|
Curriculuma ikaslearengan zentratua egon behar da, ikaslearen profilak eskatzen dituen beharretara egokitu behar da, haien motibazioa piztu behar du eta, aldi berean, erronkak planteatu behar dizkio. Horrez gain, helburu zehatzak eta bideragarriak planteatu behar ditu, metodologia aktibo eta esanguratsuak eskaini behar zaizkio ikasleari, eta
|
talde
lana eta bakarkako lana orekatua izan behar da. Hori horrela izanda, funtsezkoa da irakaslearen esku hartzeari erreparatzea.
|
|
• Materia barruko eta materien arteko harreman koherentea garrantzitsua bada, zer esanik ez tutore aritzen garen irakasleen artekoa, bai materia barruko tutore guztien arteko koordinazioa eta koherentzia lortzea, bai eta beste materietako tutoreen kontzientzia eta partaidetza lantzea eta lortzea. Izan ere, ikasleen
|
talde
lanaz eta lan kooperatiboaz hitz egin dugun moduan, irakasleen arteko talde lana eta kooperazioa ezinbestekoak baitira gurea bezalako plangintza batek aurrera egingo badu.
|
|
• Materia barruko eta materien arteko harreman koherentea garrantzitsua bada, zer esanik ez tutore aritzen garen irakasleen artekoa, bai materia barruko tutore guztien arteko koordinazioa eta koherentzia lortzea, bai eta beste materietako tutoreen kontzientzia eta partaidetza lantzea eta lortzea. Izan ere, ikasleen talde lanaz eta lan kooperatiboaz hitz egin dugun moduan, irakasleen arteko
|
talde
lana eta kooperazioa ezinbestekoak baitira gurea bezalako plangintza batek aurrera egingo badu.
|
2012
|
|
6 Auzolana
|
talde
lana da; batzuetan eragiletza izan daitekeen moduan, beste batzuetan laguntzaile izatea izango da.
|
|
5) Auzolanak auzokoen lanerako baldintzak ezagutzera garamatza, eta beste kontzientzia maila bat ematen digu gainerakoen lanaz; aberastu egiten gaitu. 6) Auzolana
|
talde
lana da; batzuetan eragiletza izan daitekeen moduan, beste batzuetan laguntzaile izatea izango da. 7) Auzolana horizontala da; pertsonatik pertsonara, talde edo elkarteen baitan zein herri mugimendu, instituzio eta enpresa arloko eragileen artean.
|
2014
|
|
Bide horretan, lurraldea bizitzaren oinarri bezala ulertzeari uko egin diogu. Ulermen hori berreskuratu nahi badugu aurrez aipaturiko hiru oinarrizko dinamikei buelta eman zaie, eta hori
|
talde
lanetik, irrazionaltasunetik eta berdintasun sozialetik pentsatu eta lan eginez bakarrik lortu ahal izango dugu.
|
|
Parte hartze prozesuan hainbat lan tailer egin dira fase ezberdinetan antolaturik. Lan tailerretan
|
talde
lan kontzeptuak landu dira eta, ondoren, elkarrekin lotuak diren hiru gai nagusitan egin da lan; hirigintza prozesuak, ingurugiroaren prozesuak eta prozesu sozioekonomikoak.
|
2015
|
|
— I (ra) kaskuntza prozesu eraikitzaileak sortu dira: proiektu pedagogikoak,
|
talde
lanak, gelan elkarrizketa eta eztabaidak...
|
|
• Ikasleak
|
talde
lanean trebatzen joatea.
|
2019
|
|
Zalbidek
|
talde
lana bezala ulertzen du euskalgintza: "... ez da bakarkako jarduna, talde lanean eztabaidatzen, adosten eta hezur-mamitzen dena baizik." (Zalbide, 2007:
|
|
Zalbidek talde lana bezala ulertzen du euskalgintza: "... ez da bakarkako jarduna,
|
talde
lanean eztabaidatzen, adosten eta hezur-mamitzen dena baizik." (Zalbide, 2007: 879). horrek gogorazten digu gizarte mugimenduetan dabiltzan eragileei buruz Lane, Costa, de korne ek esandakoa:
|
|
Sortu zen une beretik, euskalgintzak euskararen estatusa zein corpusa lantzeko zerbitzuan jarri zituen
|
talde
lana eta eragileen arteko harremansarea. Adibidez, hizkuntzaren estandarizazioa arrakastatsua izateko euskaltzaleen mugimenduak izan duen eragina garrantzitsutzat jotzen da, eta eragile mota ezberdinen arteko harremanek eta gobernutik kanpo dauden erakundeen arteko sare ugariek asko lagundu dute prozesua
|
2021
|
|
Bigarren grabazioan irakasleek eman dituzten kontsignak zehatzagoak eta argiagoak izan dira lehendabizikoarekin alderatuta; gainera, gehiagotan ziurtatu dute egitekoa ondo ulertu den. Halaber,
|
talde
lan gehiago proposatu dira, lanak egiteko arauak adostu dira, eta taldeen jarraipen handiagoa egin da.
|
|
egingo dugu beroketa/ emango ditugu korrika buelta batzuk eta mugimendu artikularrak/ horiek bukatuta egingo dugu jolas bat beroketa egiteko/ jolas orokor bat bai? / ez daukana zerikusirik herri kirolarekin/ eta gero ya sartuko gara hurrengo lanean/ eta gero ya ingo ditugu hiru talde/ eta hasiko gara
|
talde
lan txiki bat egiten/ bai. Ingo duguna da hasi eta bukatu gaur/ bale?
|
|
• Gorka Julio komunikaziorako teknologian da aditua, baina ez zuen soilik ikuspegi horretatik aritu. Bere ustez, teknologiak oso tresna egokiak eskaini ahal ditu saretzeko eta
|
talde
lana aurrera eramateko, urrundik bada ere. Bere ustez, hori baino garrantzitsuagoa da komunitate edo sare bat osatzeko borondatea, nahia eta gogoa izatea.
|
2022
|
|
Pertsonak eta taldeak ahalduntzea beharrezkoa da. Horrez gain, arlo honetan bideak irekitzeko, beharrezkoak dira erakundeen arteko
|
talde
lana eta adostasunak hizkuntza gaien inguruan; konplizitateak lortzea. Izan ere, hizkuntzak denon ondare dira, eta hor ardura kolektiboa daukagu.
|
2023
|
|
Hori dela eta, gaur egun herri indigenek argi dute euren hizkuntza eta kultura mantentzea eta indartzea garrantzitsua dela eta burujabetza politikoa eta lurraldea berreskuratzeko borrokarekin uztartu dituzte prozesu horiek azken hamarkadetan (FPCC 2018k, 27). Haien ustez, hizkuntza biziberritzeko prozesua
|
talde
lana da, eta herriek eta erakundeek elkarrekin egin behar dute lan. Kanadako gobernu federalak eta probintzialek egindako politikak eta plangintza nahiko oinarrizkoak dira horretarako.
|