2013
|
|
Eta datuak biltzeko hainbat tresna erabili ditugu: ikasleei betearazitako galde sortak, ikasleei betearazitako hizkuntza egunerokoak, ikasleekin egindako
|
talde
eztabaidak, irakasleekin egindako bakarkako elkarrizketak, ikasleek sare sozialetan elkarren artean modu pribatuan izandako elkarrizketak eta ikasleek ikastetxerako egindako idazlanak.
|
|
Sare sozialen bitartez ikasleen gehiengo zabala (%79, 9) koadrilakoekin komunikatzen da eta horretarako euskara erabiltzen dute gehien gehienek (%80). Ikasleekin egindako
|
talde
eztabaidetan ñabardura gehiagoko informazioa bildu ahal izan dugu, eta hor ere berretsi dute nagusiki euskara erabiltzen dutela sare sozialetan aritzeko baina idatzizko testuinguru informalean gaztelaniak presentzia handiagoa daukala ahozkoan baino, edo agian presentzia handiagoa edukitzea baino zehatzago esanda ikasleek beraiek gaztelania erabiltzen dutenaren kontzientzia handiagoa dutela idatz...
|
|
Ikasleekin egindako
|
talde
eztabaidetan eta irakasleekin egindako banakako elkarrizketetan esan digutenaren arabera, ikasleek erraz bereizten dituzte testuinguruak eta ez daukate arazorik hizkuntza testuinguru batera zein bestera egokitzeko.
|
|
Ikasleekin egindako
|
talde
eztabaidetan ikusi ahal izan dugunez, maila indibidualeko faktoreen artean familiaren jatorria eta etxean jasotzen den input a izan dira ikasle nahiz irakasleek gehien nabarmendu dituztenak. Gure ikerketa eleanitza den testuinguru batetan baina hizkuntza gutxituaren arnas-gune batetan gauzatu da.
|
2016
|
|
Bigarren eta hirugarren faseetan, sortutako tresna eta esku hartzearen dinamikari buruzko balorazioak jasotzeko eta prozesuaren zein baliaDiKomA Proiektua. Hizkuntza ekologiaren Diskurtsoaren bidez Komunitatea Ahalmentzen laguntzeko Proiektua – J. Inazio Marko Juanikorena eta Beatriz Akizu bidearen ebaluazioa egin ahal izateko, bigarren fasean herrietako dinamizatzaileekin
|
talde
eztabaida egituratuak egin ziren interbentzioaren aurretik eta ondoren, interbentzioan parte hartu zuten herritarrei pasa zitzaien eta taldekako balorazio orriak jaso ziren, eta hirugarren fasean, saio espezifikoetako partaide adituekin talde eztabaida egituratuak egin ziren.
|
|
Bigarren eta hirugarren faseetan, sortutako tresna eta esku hartzearen dinamikari buruzko balorazioak jasotzeko eta prozesuaren zein baliaDiKomA Proiektua. ...aguntzeko Proiektua – J. Inazio Marko Juanikorena eta Beatriz Akizu bidearen ebaluazioa egin ahal izateko, bigarren fasean herrietako dinamizatzaileekin talde eztabaida egituratuak egin ziren interbentzioaren aurretik eta ondoren, interbentzioan parte hartu zuten herritarrei pasa zitzaien eta taldekako balorazio orriak jaso ziren, eta hirugarren fasean, saio espezifikoetako partaide adituekin
|
talde
eztabaida egituratuak egin ziren.
|
|
Egin ziren saioak eta horietan parte hartu zuten partaideen kopuruak izan ziren, lehen fasean 33 elkarrizketa eta
|
talde
eztabaida bat, guztira 39 pertsona. Bigarren fasean, lau talde eztabaida 34 partaiderekin interbentzioen aurretik, beste lau talde eztabaida 20 partaiderekin interbentzioen ostean, eta galdetegia interbentzioetan parte hartu zuten 131 herritarrei.
|
|
Egin ziren saioak eta horietan parte hartu zuten partaideen kopuruak izan ziren, lehen fasean 33 elkarrizketa eta talde eztabaida bat, guztira 39 pertsona. Bigarren fasean, lau
|
talde
eztabaida 34 partaiderekin interbentzioen aurretik, beste lau talde eztabaida 20 partaiderekin interbentzioen ostean, eta galdetegia interbentzioetan parte hartu zuten 131 herritarrei. Hirugarren fasean, hiru talde eztabaida 22 partaiderekin.
|
|
Egin ziren saioak eta horietan parte hartu zuten partaideen kopuruak izan ziren, lehen fasean 33 elkarrizketa eta talde eztabaida bat, guztira 39 pertsona. Bigarren fasean, lau talde eztabaida 34 partaiderekin interbentzioen aurretik, beste lau
|
talde
eztabaida 20 partaiderekin interbentzioen ostean, eta galdetegia interbentzioetan parte hartu zuten 131 herritarrei. Hirugarren fasean, hiru talde eztabaida 22 partaiderekin.
|
|
Bigarren fasean, lau talde eztabaida 34 partaiderekin interbentzioen aurretik, beste lau talde eztabaida 20 partaiderekin interbentzioen ostean, eta galdetegia interbentzioetan parte hartu zuten 131 herritarrei. Hirugarren fasean, hiru
|
talde
eztabaida 22 partaiderekin.
|
|
4 Jokoaren baloraziorako
|
talde
eztabaida egituratua egin: argumentuetan hobekuntzak, eraginkortasuna, aplikagarritasuna, moldaketa proposamenak...
|
|
2 Baloraziorako
|
talde
eztabaida: helburuen lortze maila, jokoaren apligarritasuna, prozeduraren egokitasuna, bestelako pertzepzioak...
|
|
Lehen faseko pertzepzio eta argumentazioen bilketarako hiru itemen inguruan egituratutako elkarrizketak eta
|
talde
eztabaida erabili ziren. Lehen itema, asoziazio askea:
|
2017
|
|
5.1 nerabeen praktikak: ...definitzeko edo aurkezteko orduan. nerabe horien praktikak laburbildu ditzakegu aisialdiko jarduerek garrantzi handia hartzen dutela esanez. kirola oso presente dago, nahiz eta, mutil eta nesken artean joera ezberdinak nabari diren. nesken artean kirol praktika ohikoa da baina ez da hain orokorra eta kirol espezialitateetan aniztasun handiago dago. lezon, adibidez, honelako elkarrizketa sortu zen
|
talde
eztabaida batean:
|
2018
|
|
Ondarroan, euskararen erabilera indartsu dagoen sentipena dute elkarrizketatutako eta
|
talde
eztabaidatan parte hartutako guztiek. [...
|
|
Erabilerari dagokionez, ostera, oso bestelako pertzepzioa dute batean eta bestean. Ondarroan, euskararen erabilera indartsu dagoen sentipena dute elkarrizketatutako eta
|
talde
eztabaidatan parte hartutako guztiek. Euskaraz hitz egitea joera orokorra dela adierazi dute, normalena hori dela.
|
|
Talde eztabaidetan aipatutako ideiek ere bat egiten dute datu horiekin. Ondarroarren kasuan, adibidez, lagun taldean euskaraz aritzen dira
|
talde
eztabaidetan parte hartu duten ia denak; bat izan ezik, azken hori ia euskaldunen perfilekoa baita. Erdaldunen bat taldean dagoenean, erdaraz egiten saiatu arren, euskararako joera dutela eta elkarrizketak erdaraz mantentzea kostatu egiten zaiela aitortu dute gehientsuenek, bai gazteen, bai helduen taldean.
|
|
Bermeoren kasuan,
|
talde
eztabaidatan parte hartutako asko euskaltzaleak izan arren, beraien ingurune hurbilenean ere gaztelaniarako joera badagoela esan dute, eta kostatu egiten dela horrelakoetan etengabe euskarari eusten aritzea.
|
|
Datu kualitatiboei erreparatuz, Ondarroan turista gutxi joaten den sentsazioa aipatu dute elkarrizketa eta
|
talde
eztabaidetan. Aipatu duten arrazoia turistentzako baliabide falta izan da:
|