2011
|
|
Familia bakoitzak, baita
|
pertsona
bakoitzak ere, bere heziketa estilo propioa du, hau da, egokien deritzon hezteko era aplikatzen du intuizioz, nahiz eta ez konturatu.
|
|
BA zentroaren tresna bat da, eta behar den kontrola bermatzen du, bai eta
|
pertsona
bakoitzaren edo erakundeko organoaren berezko zereginak betetzea ere. BAren bidez, zera lortu nahi da:
|
|
Eskatzaileek bi urteko ezkontzazko harremana ziurtatu behar dute, eta, bi kideetako bat lehenago ezkonduta egon bada, gutxienez bost urte pasatu behar ditu egungo ezkontidearekin ezkonduta. Diru sarrerek ere badute eragina, eta familia unitateko
|
pertsona
bakoitzeko (adoptatuko den haurra barne) urtean 10.000 dolar baino gehiagokoak izan behar dute. Prestakuntza akademikoa ere eskatzen da, beste hainbat eta hainbat baldintzaz gain.[...]. Nazioarteko adopzioen egoerak aldakorrak izaten dira, jatorrizko herrialdeen erabakien eta eskakizunen araberakoak baitira?, azaltzen du José Ignacio Insaustik, Gipuzkoako Foru Aldundiko haur eta gazteen gaietarako zuzendariak.
|
2012
|
|
Antolatutako eztabaida orotan, koordinatzailea eta idazkaria izendatu behar dira. Koordinatzaileak gaiaren, helburuen, guztizko denboraren eta
|
pertsona
bakoitzerako denboraren berri ematen du. Idazkariak ideiarik garrantzitsuenak eta ondorioak idatziko ditu.
|
|
ELEMENTUA DESKRIBAPENA Igorlea Mezua igortzen du, komunikazioari ekiten dio. Elkarrizketetan
|
pertsona
bakoitza igorlea eta hartzailea izaten da txandaka. Komunikazioa honako parte hartzaile hauekin egin daiteke:
|
|
Bezeroa identifikatzeko, erosteko prozesuan
|
pertsona
bakoitzak betetzen duen papera aztertu behar da. Horrela, beraz, honako bezero mota hauek daude:
|
|
gizaki orok duen gaitasuna da. Eremu guztietan sustatzen dugu,
|
pertsona
bakoitzak barruan daramana kanporatu eta bere berezitasunaz jabetzeko aukera izan dezan.
|
|
Haur guztiak dira ezberdinak, eta hezitzailearen egiteko profesionala da haurrei izaten laguntzea eta arlo afektiboan, sozialean eta kognitiboan hezten laguntzea. Hori lortzeko, beharrezkoa da jarduerak planifikatzea, eta plangintza horrek, ezinbestez,
|
pertsona
bakoitzaren izatetik abiatu behar du. Jakin egin behar du zer dakiten haurrek, zer pentsatzen duten, nolakoak diren, zer ikasi nahi duten eta zer ikas dezaketen (hasierako ebaluazioa), horiek guztiak aintzat hartu eta hezitzailearen esku hartzea horietara moldatzeko.
|
|
Hezkuntza prozesuan zehar jarraipen bat egitean datza ebaluazioa, prozesu horren bilakaerari buruzko informazioa lortzeko (etengabeko ebaluazioa). Horren bidez, esku hartzeak egokitu daitezke, ezarritako helburuen lorpenaren arabera, bai talde osoari dagokionez, bai
|
pertsona
bakoitzari dagokionez.
|
|
Berariazkoa. Banakakoa den aldetik,
|
pertsona
bakoitzari behar duen arreta eskaini behar zaio, eta, horretarako, hezitzaileak psikologia arloetan ondo prestatuta egon behar du.
|
|
Haurra hezteko lehenbiziko ideiak XVIII. mendean agertu ziren, hau da, zientziaren eta metodo zientifikoaren garapenaren garaian. J.J. Rousseauk (17121778) adierazi zuenez,
|
pertsona
bakoitzaren banakako garapena errespetatu behar da. Horretarako, pertsona estimulatu egin behar da, bizitako esperientzien bidez eta zuzentzailea ez den teknika baten bidez, hau da, haurra helduaren interesen arabera gidatu gabe eta esperimentatuz bere kabuz erantzunak aurkitzen utzita.
|
|
Bereizgarrien ikuspegia: nortasuna ezaugarri iraunkorren multzoa da, eta
|
pertsona
bakoitzak bestelako mailan eta intentsitatean ditu ezaugarri horiek.
|
|
Psikologia humanista eta psikologia existentziala Irudikapenen estrategiak psikologia humanista eta existentziala hartzen ditu. Psikologia humanistaren oinarria da nortasuna
|
pertsona
bakoitzak garatzeko eta norabide partikularretan aldatzeko dituen joeretan islatzen dela; hori guztia giza izaeraren ikuspegi baikor batetik, eta subjektuek modu positiboetan eta autohobekuntzakoetan garatzeko duten berezko joera nabarmenduta. Rollo May-k honela deskribatu zuen psikologia existentziala:
|
|
H Hiztegia Hurbilketa ideografikoa nomotetikaren aurrean Hurbilketa psikologiko ideografikoak honako hau nabarmentzen du: pertsonak bakarrak dira,
|
pertsona
bakoitzaren bakartasunean biltzen dira eta gizabanakoen arteko konparazioak minimizatzen dituzte. Pertsona bakoitzak munduaren gainean duen ikuspegi subjektiboak ezartzen du giza jokabidea.
|
|
Onurak Eragozpenak Kalitateko informazioa ematen dute Garestiak dira Giro berezia sortzen dute Elikadura iturria behar dute Informazio osagarria eskaintzen dute Ez dira
|
pertsona
bakoitzari egokitutako bitartekoak; ez dituzte galdera zehatzak erantzuten Bisitariak leku horretara erakartzen dituzte Etengabeko kontrol eta mantentze lana behar dute
|
2015
|
|
Urtea kontuan harturik, lanbide arteko gutxieneko soldataren% 70 ez gainditzea. Onuradunak bere ardurapean norbait badu,
|
pertsona
bakoitzeko% 10 gehituko zaio zenbatekoari, soldata horren% 100era iritsi arte.
|
|
Mendetasun gradu bakoitzean, bi mailabereizten dira, pertsonen autonomiaren arabera eta behar duten laguntzaren intentsitatearen arabera. Gipuzkoako Foru Aldundiko balioespen organoak emango du
|
pertsona
bakoitzaren mendetasun graduari eta mailari buruzko txostena, eta, aldi berean, behar izango dituen laguntzakzehaztuko ditu. Balioespen horrek finkatuko du legeak jasotako laguntza noiz eskuratuko den; izan ere, progresiboki ezarriko dira:
|
|
denok daukagun ezaugarrietako bat.Bakartasuna:
|
pertsona
bakoitzean aparteko ezaugarria da.Iraunkortasuna: epe ertain eta luzean mantentzen den ezaugarria.Kuantifikazioa:
|
2016
|
|
Herrialde bateko komunitate garapenean eragiteko,
|
pertsona
bakoitzak gizarte eta kultura berrikuntzan eta sormenean parte hartze aktiboa izatea.
|
|
Laburbilduz, animatzaile soziokulturalaren funtzioa izango da
|
pertsona
bakoitzak egoera bakoitzean duen funtzioa betetzen laguntzea, eta beren interes eta nahien arabera jokatzea, betiere garapen sozial bati begiratuz.
|
|
Garapenaren psikologiak
|
pertsona
bakoitzak denboran zehar bere gaitasunetan eta jarreran dituen aldaketak deskribatzen ditu. Aldaketa horiek haren garapena hobeto ulertzen lagunduko digute, kontuan izanik aldaketa horietan eragina dutela testuinguru historikoak eta faktore sozioekonomikoek eta kulturalek.
|
|
Nahiz eta eredu gehienek etapa horiek onartu, ezin ditugu zehaztasunez definitu etapa bakoitzaren muga kronologikoak, faktore ugarik eragiten baitute pertsona baten garapenean, eta, horregatik,
|
pertsona
bakoitzak garapen berdingabea izaten du.
|
|
Prekontzientea kontzientziara sartzeko zorian dagoen guztia da. Eta kontzientea
|
pertsona
bakoitza, erabat ohartuta, errealitatearekin lotzen duena da.
|
|
Howard Gardnerrek defendatu zuen garaiko adimenaren definizioa ez zela batere egokia giza abilezia guztiak bateratzeko, eta adimenak adar asko dituela. Gardnerren ustez, adimen orokorra zenbait dimentsioz osaturik dago, eta
|
pertsona
bakoitzak adimen maila desberdina dauka adimenaren dimentsio horietako bakoitzean. Gaur egungo hezkuntza sistemek adimen linguistikoa eta logiko matematikoa lantzen dituzte bereziki, beste adimen mota guztiak kontuan izan barik; horregatik, oso komenigarria da hezkuntza esparrua zabaltzea.
|
|
Wallonek esaten du
|
pertsona
bakoitza bakarra dela, zeren eta, nahiz eta familia berekoak izan, desberdinak dira lau arlo horiek familiako kide bakoitzarentzat: haurtxoak baldintza errepikaezinen arabera eraikitzen du bere nortasuna.
|
|
Bideratzeko gaitasuna: Enpresak erraz eta bat batean irits daitezke xede publikoarengana Interneten; gainera, eskaintza banan banan egokitu daiteke
|
pertsona
bakoitzaren ezaugarrien arabera.
|
|
Batzuetan eroslea eta kontsumitzailea ez da pertsona bera izaten. Horregatik jakin behar da zein rol betetzen duen
|
pertsona
bakoitzak erosketa prozesuan:
|
2017
|
|
Esku hartzeko modu nahiko arrunta da, baina okerra. Gogoan izan
|
pertsona
bakoitzak hondamendia modu batera bizi duela, eta hori ere esperientzia sozial bat dela, pertsonaren aurreko bizitzako arlo askotan eragina izango duena, galera materialak eta bestelakoak jasan baititu. Norbanakoek ez dute berdin bizi lurrikara bat edo gerrate bat edo istripu bat; gainera, bizipen horiek pertsonen aurretiko baldintza sozioekonomikoen eta testuinguru kultural eta sozialaren menpe ere egongo dira.
|
|
Norbanakoek ez dute berdin bizi lurrikara bat edo gerrate bat edo istripu bat; gainera, bizipen horiek pertsonen aurretiko baldintza sozioekonomikoen eta testuinguru kultural eta sozialaren menpe ere egongo dira. Azken finean, laguntza ekintza konkretuak desberdinak izango dira
|
pertsona
bakoitzarentzat eta egoera bakoitzean.
|
|
Taldeko
|
pertsona
bakoitzak bere gaitasunak, abilezia eta esperientzia eskaini behar ditu helburu hori lortzeko.
|
|
Taldeko
|
pertsona
bakoitzaren funtzioak argi zehaztuta egon behar du.
|
|
Bestalde, neke profesionalaren aurka babesa erakundearen funtzionamendua hobetzetik pasatzen da.Esku hartze taldeak hobeto funtzionatzen dute lidergo demokratikoa badute, konfiantzazko erlazioak, errespetua eta
|
pertsona
bakoitzaren parte hartzea aintzat hartzea bultzatuz. Bestalde, lan hobea egiten da taldean egiten bada, gainbegiratua bada eta ondoren aztertua bada.Erakunde arduradunak gutxieneko segurtasun baldintzak bermatu behar ditu langile bakoitzaren lanean.
|
|
Tentsioa eta antsietatea ez dira beti elkarrekin hazten; izan ere tentsio egoera bakoitzaren aurrean
|
pertsona
bakoitzak antsietate gehiago edo gutxiagorekin erantzun dezake. Hala, pertsona batek sumatuko duen antsietatea eragile hauen baitan egongo da:
|
|
Biktima asko izan diren katastrofe bat gertatzen denean, hobeto antolatutako esku hartze bat beharrezkoa izaten da, non
|
pertsona
bakoitza agintzen zaizkion zereginak bete dituen.
|
|
katastrofe batean dauden pertsonak hiru taldetan bereiztea da. Horretarako, kontuan hartuko da
|
pertsona
bakoitza zenbateraino kaltetua izan den kognitiboki eta emozionalki, eta lehentasuna emango zaie eskainitako laguntzarekin onura gehien jasoko duten pertsonei.
|
|
Jitea: Ezaugarri instintibo eta afektiboak dira; jatorriz biologikoak eta sortzetikoak dira eta
|
pertsona
bakoitzaren nortasunaren oinarria osatzen dute. Bizitzan zehar oso egonkorra da.
|
2018
|
|
Laguntzeko erantzukizuna partekatzenzuten pertsonak gehiago zirenean,
|
pertsona
bakoitza, bere kabuz, uzkur agertu zen laguntza eskaintzeko.
|
|
Zail da Osasuna definitzen, historian barrena aldatu den kontzeptua delako eta
|
pertsona
bakoitzak bere interpretazioa duelako. Hala ere, badago:
|
|
MOErenaosatzendu, etanorkbereahalmenak garatzea eransten dio hari: . Ongizate fisiko, mental eta sozialaren egoera perfektua eta
|
pertsona
bakoitzak hainbat arlotan (intelektuala, kulturala eta espirituala) bere ahalmenak garatzea?. Kontzeptu hau ere ez da onartzen MOEren definizioari egindako kritikan azaldutako arrazoiengatik.
|