Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 332

2000
‎bideratzen duelarik. Homogeneizaziorako joera honek inolako trabarik gabe egiten du aurrera prozesu produktiboen, industria tekniken, kontsumo moduen eta bizimoduen alorrean, eta zailtasun handixeagoz pentsamolde eta politika mailetan.
‎Zientzi eginkizunaren baldintza historiko, soziologiko, ideologiko eta linguistikoak azpimarratu zituen batik bat, eginkizun hura zerbait konplexua, ez lineala, kontingentea eta partziala bailitzan hartuz. Bere ustez, pentsatzeko moduen aldaketak gizarte edota teknika mailako eraldaketetatik hurbil zeuden, eta ez zuten ezagutzaren inolako metatze prozesu linealik jarraitzen, historiaren ikusmolde enpirista inozoak uste bezala. Neurri batean, beraz, geroago Kuhnek defendatuko zituen ideia batzuk ikustatzen ziren jadanik Neurathengan.
2001
‎ZENBAT buru hainbat aburu: ideologikoki oso pluralak dira, eta, moldeen edo borroka moduen arazoa, oso gai eztabaidatsua dute bere artean. Oso kritikoak dira sistemarekiko eta baita ezker klasikoekiko, politika oso era desberdinean ulertzen dute, eta desobedientzia zibila aldarrikatzen dute usu.
‎Dena dela, esan daiteke autore horiek proposatzen dituzten sailkapenetan, nahasketa ugari agertuko dela, eta orokorki narratzaileari dagozkion arazoak, hala nola, erabilitako pertsona narratiboen berezitasuna, edo kontaketa moduen sailkapena, ikuspuntuari dagozkienekin tartekaturik azaltzen zirela. Maila honetan, Frantziako kritika estrukturalistaren eskutik sortu ziren ikerlanak hedatu arte, eta zehazkiago, 1969az gero Narratologia deituriko testu narratiboen azterketa estrukturalista agertu arte, ez zen sistematizazio seriorik izan.
‎Platonek ordena hau errealitateen arteko hierarkia gisa ulertzen du; bertan gauza ezberdinak ez daude bata bestearen ondoan soilik, zehaztu behar diren irizpide batzuen arabera bata bestearen euskarri baitira. Filosofia, beraz, ongiaren gainjartzeko moduen zientzia da.
2002
‎Beraz, nahitaez harreman berriak sortuko dira ikasleen eta irakasleen artean.Ikasketa prozesua gehiago izango da ezagutzen elkartruke bat, orain artekoezagutzen transferentzia baino. Era berean, ikas eta irakasteko moduen aldaketekeskolaren eta unibertsitatearen aldaketa ekarri dute. Betidanik horrelaulertu badira ere, Unibertsitateak elkarguneak izan dute geroago etagehiago, nahiz elkargune fisikoak, nahiz birtualak?, aktore ezberdinak (enpresak, ikasleak, irakasleak, erakundeak...) ikas prozesuan elkartzeko guneak, alegia.
‎– Norbaiti zuzentzeko moduen erabilera eta aukera.
‎Panoptikoaren plana ez da juzkatu behar xehetasun horietan oinarrituz. Printzipio oinarrizkoena onartzen bada, zailtasun handirik gabe segituko da horretatik exekuzio moduen onarpena ere.
2003
‎Hortaz, kontroleko instituzioaren kontzeptua beti egoten da aldian aldiko esparru politikoari eta unibertsalki baliozkoa denari lotua. Bestela esan, adigai hori aldi historikoaren, erregimen politikoaren eta ekonomiako produkzio moduen mende egoten da beti.
‎Lan mundua etengabe eta nabarmen ari da aldatzen: telelana eta lantokian informazioko eta komunikazioko teknologien erabilera handiagoa, lan autoarautua eta taldekakoa, enplegatzeko moduen aldaketa (lanpostuen murriztea, enpresen urruntzea, azpikontratazioa eta globalizazioa, langile malguen eskea, funtzioen eta trebetasunen arabera; ohiko ordutegiz kanpoko lanorduak eta txandak, zerbitzuetako sektorean gero eta biztanle aktibo gehiago izatea...). Bada, esan dezagun praktika laboral berri horiek ugaldu egin ditzaketela laneko eta osasuneko arriskuak edota gerta daitekeela aurreko arrisku batzuk are indartsuagoak izatea
‎Betiko moduen . Barriro Madrillen.
‎3 Verlagssystemaren gisako produkzio moduen bidez. Sistema honekin, merkatariak lehengaia aurreratzen eta banatzen zien nekazariei, eta gero haiek etxean landutako manufakturak erosten zizkien, merkatariak berak jarritako prezioetan. Nekazariek diru osagarria lortzen zuten, neguan nekazaritzan ari ezin zirenean egindako lanez, eta merkatariek irabazi handiagoak lortzen zituzten gremioetako kontrolik gabe, eta berak ezarriz prezioak.
‎Bere biografian garaiko erlijioso sutuen ohiko ezaugarri guztiak biltzen dira: bokazio goiztiarra (hamabi hamahiru urterekin jada Ama  Birjina agertzen hasi zitzaion), bere buruarekiko diziplina gogorra, zilizio, lizifrina, barau eta beste penitentzia moduen erabilera, bizitzan zehar estoikoki jasandako eritasun mingarriak... Horrek guztiak santu hotsa ekarri zion.
‎Lehenengo aginduari buruzko dotrinetan," Jainkoa gauza guztien gainetik maitatzea" zertan datzan azaldu ondoren, agindu honen kontra zenbat modutan egiten den bekatu zehaztu ohi da. Dotrina hauek oso iturri baliotsuak izan ohi dira garaian garaiko" superstizio" edo" idolatria" moduen deskribapenak lortzeko, historilariek eta antropologoek gutxi erabili badituzte ere, iruditzen zait?. Orduko katiximek horrela definitzen dute" supersticioa":
2004
‎Zeren hazitoki? Etorkizunekoerantzunen hazitoki, bestelako antolaketa moduen esperimentazio gune, alternatiben ernamuinen erreserba. Ekonomia ulertzeko eran, besteekiko erlazioak eraikitzeko eran eta gizarte bizitza artikulatzeko eran, etorkizuneko erantzunen erreserbagisan duen potentziala azpimarratuko dugu, beraz, autoeraketa ekonomikoan.
‎Bestalde, sustatzaileen %24k bakarrik ematen du entrega datei buruzko informazio zehatza idatziz; %70ek, berriz, “gutxi gorabeherako data” edo “obraren amaierako data” formulak erabiltzen ditu kontratuetan, eta eroslearentzat luzapen automatikoak eta konpentsaziorik gabeak sartzeko arriskua dago. Gainera, OCUk bisitatutako sustapenen %46k informazio eskasa eskaintzen du prezioen, ordaintzeko moduen eta eskaintzaren balio epeen inguruan. Alde horretatik, izan daitezkeen arriskuak prezio aldaketak dira, baldin eta ez badago eskaintzaren balio data duen dokumentu idatzirik, eta erosleari legez saltzaileari dagozkion gastuak (gainbalioak edo ondasun higiezinen gaineko zerga) egozten dizkioten klausula kontratuetan sartu behar da.
‎Gaur egun, barne mailan, herrialde horiek bilakaera bizkorragora bultzatzen dituzten faktoreei egin behar diete aurre. Faktore horiek ekoizpen moduen eta kontsumo ohituren funtsezko aldaketa batek eragiten ditu (landa exodoa, urbanizazio azkarra, etxetik kanpoko janariak, adibide erakusgarri gisa), eta, horren ondorioz, antzinako sukaldaritza tradizioak hausten dituzte; produktu inportatuak merkaturatzen dituzte; ekoizpen kanalen iraupenak eta atzerriko agente gutxi egituratu eta egituratuak. Prestakuntzaren globalizaziorantz Dokumentuak onartzen du elikagaien kaltegabetasuna kontrolatzeko zerbitzu ofizialen lanbide heziketa ez dela berez helburua, baizik eta politika baten zerbitzura dagoen tresna, esparru administratibo eta juridiko jakin batean.
‎ez dago tratamendu zatiketa logikorik. Eta hortatik dator hitzen edo moduen kideak, hizkuntza batetik bestera aldatzean, ezin aurkitzea. Kakoa ideien maillan dago; ez hotsenean bakarrik.
2005
‎produktuak etaren arriskuak alde batera utzita. Nolanahi ere, produktu eta zer zerbitzuak ez dira arriskutsuak izango osasunerako eta segurtasunerako, ezta ingurumenerako ere, erabilerako baldintza arruntetan edo aurreikus daitezkeen baldintzetan onartuak dibitzuek sor ditzaketen arriskuen, horien ondorioen eta saihesteko moduen berri eman behar dute aldez aurretik.
‎Arian arian sortzen ari dira, beraz, oraingo kudeaketa moduen osagarri, edo ordezko, egoki izan litezkeen tresnak.
2006
‎Zuzenbide konparatuan XX. mendeko azken hamarkadatik aurrera sumadaitekeen beste joera garrantzitsu bat da familia antolatzeko moduen ugaritzea.Hala nola, haurrak dauzkaten edo ez dauzkaten izatezko familia ezkondu gabeak; familia berrosatuak, aurreko harremanetan izandako seme alabekin, eta sarritanbaita bikotekide berriaren haurrekin ere; sexu bereko kideen bikoteek osatutakofamiliak; eta abar. Joera hori arestikoa da eta oraindik ere Zuzenbideak familiamota berriak onesteko bidean gaude.
‎Bikotehomosexualen lege aintzatespenak honako oinarri hauek ditu: nortasuna askatasunez garatzeko eskubidea (Konstituzioaren 9.2 eta 10.1 artikuluak), elkarrekinbizitzeko moduen askatasuna (1.1 art.) eta sexua, iritzia edo beste edonolakobaldintza pertsonal edo soziala dela-eta ez diskriminatzeko eta berdintasunerakoeskubidea (14 art.). Nolanahi ere, ezkontza homosexualaren gaineko legeareniruzkinik ez dugu egingo hemen; liburu honetan badenez ezkontza homosexualaren gaia lantzen duen atal monografikorik (4 kapitulua), berari igorrikogatzaizkio.
‎Bestetik, adoptatzea aukeratzen duten bikoteen kasuan, zenbait aholku emanbehar dira, haurren eskuragarritasuna dela eta, pasatu behar dituzten selekzioirizpideei buruz, dauden adopzio moduen azalpenak, etab. (ikus liburu honetakoadopzioari buruzko 9 eta 11 kapituluak).
‎Garapenerako lankidetza politiketan urteetan egin den akats bat da politika horiek parametro funtsean ekonomikoetatik abiatuta eta garapenaren dimentsio politikoa kontuan hartu gabe sortu izana. Beste era batera esanda, garapena funts eta inbertsio garrantzitsuen bidez lortzeaz gain, kudeaketa politikorako moduen aldaketarekin ere lortzen da, eta horiek gardentasuna azpimarratu behar dute, hau da, gizarte garapenerako proiektuetarako funtsen erabilera zuzena. Beraz, garapenerako lankidetza politika askok porrot egin zuten beren ildo estrategikoetan errealitate hori ez zegoelako kontuan hartu.
‎Irakurtzen ditugu honen argitan berriro Ortega-ren iritziak: " el tipo de historia que este trozo de tierra produce"," la tierra norteafricana no produce por sí misma y en verdad Estados", etab., eta ageri dago, Ibn Haldun en iruzkingileak existentzia moduen arrazoi historikotik lurraren arrazoi naturalistara ekarri gaituela. Lur honek ematen duen jendea –arraza– historia gabekoa da; izpirituak bere martxan bazterrera utzia.
‎Testuinguru horretan, hizkuntzaz blai egiteko moduen , baliabideen eta didaktikaren hausnarketan eta eztabaidetan murgilduz goaz; plangintzez, metodologiez, materialez... erabakitzen.
‎Ekialdean, gainera, jatorrizko puritano haien ondorengoek ez zuten begi onez ikusten fede modu berrien ugaltzea. New Age, edo Aro Berria iritzi zitzaion fede moduen ugalketa, hain zuzen. Puritanoek Herbehereetatik nola, halaxe beste haiek ekialdetik.
2007
‎Hizkuntzari dagokionean, ikasleak ikasten duena definitzeaz gain, orain arteko irakasteko moduen egokitzapen bat planteatzen du. Orain arteko ereduen akatsak aipatu eta modu egokiak planteatzen ditu.
‎Beraz, gizatasuna, giza balioak? ez da ideia bat a priori historiari begien aurrean ipintzen zaiona, baizik historiaren beraren emaitza, historiatik ikastekoa, herri eta indibiduo bakoitz guztiek euren burua gauzatzeko moduen batura. Ez zaio historiari irakasten, baizik historiak irakasten du.
‎Irudimenak eta sentimenak [«Gefühl»] errepresentazio indibidualak sortzen dituzte, non ere manifestatzen baita berriro nazioaren karakterea, eta hor, indibidual orotan bezala, esaniko hori determinazio beti ezberdinetan nola aurkeztu ahal daitekeen, moduen ugaritasuna azkengaberaino baitoa228.
‎ez dago tratamendu zatiketa logikorik. Eta hortatik dator hitzen edo moduen kideak, hizkuntza batetik bestera aldatzean, ezin aurkitzea. Kakoa ideien mailan dago; ez hotsenean bakarrik1176.
‎Kontsumo moduen aldaketak
2008
‎Testuak mintza jardunaren bide erakusle harturik aritu ohi gara hiztunak. Testuen moldatze moduen galbahetik pasarazi beharra dugularik gure jardunean, jokoan dauden testu legeak eta mugak ezagutzeak badu bere garrantzia gure ustez.
‎120 urte horietan zehar Eibarko armagintzak Soraluzeko Erret Fabrikarekiko mendekotasuna gainditu, eta Arroko industriagunerik garrantzitsuena bihurtu zen. Gremioen egitura gaindituz, Eibarko armaginek ekoizpen moduen aldaketa eta teknologia berriak ezagutu zituzten. Arlo politikoan, ekimen konstituzionalistak foruen eskuduntzak murrizten joan ziren, guztiz ezabatu zituzten arte.
‎Atal honetan onenak Telefónica(% 42), Ono(% 38) eta Jazztel(% 16) dira. Era berean, oso teleoperadore gutxik ematen dute kontratua eskuratzeko moduen berri (%18). Okerrenak Jazztel (%6), Telefónica (%12) eta Ono (%14) dira.
‎Pentsatzeko eta jokatzeko moduen aldaketa eskatu zuen: kapitalismoaren eraberritzea.
2009
‎Andrazkoaren testu librea: ...%] aspaldien [L $] ba bweltasko emon dotzedas (v) [H%] egie esan (v) [M%] e (v) [M $] ta nik ikusten dot (v) [L $] bidayatuteagas [L%] osea ba [M%] bidayatuteagas lotuten dot (v) [H%] edo [M%] egie da askenengo lau urteatan [H $] bweno ogetairurte dekodas (v) [H%] etatzenengo lau urteatan (v) [H%] ba iten isin dodana isin de (v) [M%] uden bear in (v) [H%] ba bai edo tabernan (v) [H $] edo begirale moduen (v) [H $] edo batean edo bestan [M%] eta orregas diruegas ba gero (v) [H%] oporretan [L%]
‎" Errik egun bi imintxen sitxusen erri bidek arreglateko edo. Ta egoten san arri apur bet errekatatik edo batute, al dan moduen ibiltxen giñen sertzen. Errik agintxen saun bide itxeko, sasik ebai txe itxeko, estratzak... bidegintze.
‎" Lelengo erradure sarra kendu ta errebajau megidera, ta megideko erradure ganen ikusi ta a preparau gero, ajusteu gero ber dan moduen ta... Probatarako bada, gantxok atara, ta imiñi tte yosi tte... eskofineas gero konpondu eta eurrera.
‎Familia, aldi berean, eredu mentalen, sinismen eta ideologien, ohituren eta gauzak egiteko moduen transmisorea da. Faktore horien guztien eragina etxeko kideen heziketaren muinean dago.
‎Ordainlekuetan, informazio panel bat eduki behar dute prezioen berri eta ordainketa moduen berri emateko.
‎Da ez dau deretxorik: personeari noberari letxen ein beharrekoan kargu, bardin da krieda nahi kriedu, ezta?, sikeran be sostenidu umeari mantenidu edo jaten emon edo toketan dan moduen . Ba, batzuk batzuk kriminalak baino txarraoak direz, bata.
‎Holangoxe gauzak toka jate niri egitea gero! Da nire moduen beste batzueri bebai, ze biximodua zan holangoxea ta. Ba ze eingotsu ba?
‎«Bueno, ontxe bai joango nazana ni etxera, ontxe.» Da urten neuen umea bertan itxi nauen, uzandrea egoan etxean da, han itxi neuen. Da egon nitzen moduen joan ni­tzen trenen, tranbien, biara ta tranbian biatik etorri nitzen Igorreraino, oinez, ba, oinez. Etorri nitzan da etxera etorri nitzen orduen zenbat eta etxetik eta urrago da bildur gehau, e?
‎Da eneuen jakin nora noanik pez. Ama defunteak neure moduen buruko painelue eukite euen, da halangoxe buruko painelu baten estu erropak neureak. Da etorri zen gixon bat eske, gixon altu bet etorri zen.
‎Ez dakitt. Hasieran ezezagun baten moduen ikusi neban. Baina?
‎HAIZEA. Gura dozun moduen ...
‎Modu honetako auziek berresten dute analisirako eremu eta kontsiderazioak lotuta daudela alternatibak, parte hartzea edota bizitza eredua integratzearekin. Auzi baten dimentsio kognitiboak eta teknikoak eurak ere gure asmoen menpe daude, eta horiek, berriz, gure bizitza moduen zein ikusminen araberakoak dira18.
‎Beraz, arkitekturaren nahaspila honetan hasi behar duenarentzat krisialdi ekonomikoa, heziketa paradigmen aldaketa eta lan moduen iraulketa datoz. Lan modu ezberdinak bilatzeko ardura ezinbestekoa da, aurretik krisiak (eta logikoak diren moldaketak) egon direla ulertuz, eta etorriko diren krisiei aurre egiteko lanabesak orainaldian eraikitzeko borondatea berreskuratuz.
‎Universitat Rovira i Virgili eta Bartzelonako Unibertsitateetako (Pa, sos Catalans) ikerlari talde batek,, egunerokotasunez 2 jantzitako emaitza ezagutarazi digula, hots, sukaldean janariak prestatzeko moduen eta elikagaietan egon daitezkeen kutsatzaileen artean badagoela erlazio edo korrespondentzia, norbaitek zientifikoago eskatzen badigu. Jangaiek ohi dituzten kutsatzaileetako batzuen (beruna, merkurioa, artsenikoa, kadmioa, poliklorobifeniloak edo bifenilo polikloratuak, esate baterako) kopuru edo mailetan produktuak prestatzeko metodoek duten eragina intuizio hutseko kontua bazen ere, aurrerantzean orain begi bistakoa izango omen da.
‎Egia da espainiar letretako ur geldiak ongi astindu zituela. Bertan, txirikordatuz, baina baita banatuz ere, zihoazen 113 bidexka edo testutxo aurkezten zizkigun egileak; hiri handietako biztanlea desertuan zehar, gure gizarteko komunikazio moduen metafora ziren hainbat pasadizo, zientziari edo teknologiari buruzko artikulu laburrak eta zeinahi aipu bilduta; morfologia honen helburua XXI. mendeko, izpiritu, aren berri emateko ahalik eta tresna egokiena eskaintzea zen, XIX. mende positibistako idazleek eleberri errealistan topatu zutenaren parekoa. Fernandez Malloren liburua arrakastatsu gertatu zen, eta hainbestetan iragarritako eta inoiz iritsi gabeko postmodernotasunaren haragiztatzetzat agurtu zitzaion.
‎Berez tradiziozkoa den kultur adierazpen bat kontsumoaren merkatuak irentsi eta diru makina egiten ari da harekin. Pena da gaur egungo turismoaren legeak nola arindu duen kultura moduen balioa. Berezko izatetik, nahi eta nahi ez?
‎Parte hartzeko moduen eta azken erabaki politikoetan duten indar loteslearen inguruan sumatzen diren ñabardurak gorabehera, gero eta ohikoagoa da, interes publikoari eragiten dioten erabakiei dagokienez (gune kutsatuen garbiketa, gogoko ez diren ekimen arriskutsuen inplementazioa, natur baliabideen erabilera...), herritarrak parte hartzera deituak izatea (nahiz eta, batzuetan, azken proposamena legitimatzeko bakarrik... Zenbait nazioarteko erakunderen eta lankidetza programa nazionalen diskurtsoetan, ohikoa da Z&Tri buruzko debate eta erabakietan publikoaren esku hartzeak dituen abantailak azpimarratzea, eta beren politiken formulazioa ulertzeko eta bertan parte hartzeko gai izango diren herritarrak edukitzearen garrantzia.
2010
‎Akademia pribatuetan ari diren erabiltzaileen kexu eta erreklamazio gehienak honako alderdien ingurukoak dira (Asturiasko Kontsumitzaileen Batasunak emandako informazioa da): kontratua eten nahi ez izatea, kontratatu diren baldintzak ez betetzea, publizitate engainagarria egitea, ikasmateriala garaiz ez jartzea ikasleen eskura eta ordaintzeko moduen inguruan gehiegikeriaz jokatzea.
‎Behin bezeroak kategoria bat aukeratu ondoren, nahi duen produktua eta behar dituen unitateak zehaztu ahal izango ditu. Produktu guztiak aukeratu eta erosketa amaitzeko, bezeroak billeteekin, txanponekin edota kreditu txartelarekin ordaintzeko moduen artean aukeratu dezake. Gero, sistema automatikoak bilketa aukeratutako produktuak jasotzeko kaxan utziko ditu bezeroak behar izango dituen poltsekin batera.
‎Zinemaldiak eta Tabakalerak elkarrekin antolatu dute topaketa Donostia 2016 Europako Kultur Hiriburua izateko hautagaitzaren babesarekin batera. Hautagaitzak bat egin du ekimenarekin sustatu nahi dituen tokien eta lan moduen adierazgarria baita.
‎Enuntziatuek oihartzun interdiskurtsiboa edo intertestuala dute, izan ere, enuntziatuetan beraietan agertzen baitira, oihartzun baten moduan, hitz beraien bidez edo gai beraren inguruan jada esanikoak. Enuntziatuak, zentzu horretan, jada esandakoaren eta esandako moduen ber aktualtzeak dira. Garrok dioen bezala bestea ez da solaskidea bakarrik (19 or.) Horregatik, arrunta da enuntziazioaz hitz egitean polifoniaz hitz egitea, edota heterogeneitate enuntziatiboen gainean, alteritatez, heterologiaz, ahotsen zirkulazioaz eta abar (Garro, id.). Terminologiari dagokionez, polifoniaren edo dialogismoaren nozioek elkar osatzen dute, txanpon beraren bi alde dira, eta behin baino gehiagotan baliokidetzat hartzen dira.
‎Esaterako, Bokobza Kahan autoreak karakterizatzen ditu Dulaurens idazlearen Le> Compére> Mathieu> nobelako hiru pertsonaje nagusiek darabilten BEren arabera. Haien pentsamendua eta jokabidea azaltzen dira, hain zuzen, besteen diskurtsoak eurenganatzeko dituzten moduen arabera42 Garbi ikusten da BE diskurtsoak ezaugarritzeko duen potentziala, baita literatur obrarena ere.
‎E. Landa eremu sakonak, hiritik urruti daudenak, nekazaritza iraultzarenedo gaur egungo ekoizpen moduen desafioei erantzuteko aukera gutxirekin. Globala den ekonomia eredu batean, konpetitiboak izateaz gain, gizamailan gabezi handiak dituzten eremuak dira.
‎Euskeriak hortarako atxakixa emunda, ospazkizunak han eta hemen eingo dittugu, eta entzungo dogu Euskerian Eguna egunero dala, aurreko astien Emakumien Kontrako Indarkerixian egunien hainbati entzundako moduen . Egunerokuak emuten dittuen emaitzak aztertuta, garbi dau ez dala hola.
‎ebaluaketa baten emaitzak eta enmarkatze zein suposamendu desberdinak alderatzen dira; aholku preskriptiboa bainoago, ebaluaketak auzi alternatiboei tokia egiten die: ikuspegi desberdinen baitaratzea, ezagutza moduen jasotzea, metodo diferenteekin kontrastatzea, ziurgabetasunen aitortzea, aukera posibleen kontsideratzea, edota aukera berrien ikertzea. Ebaluaketa moduaren egitura ez da mugatzailea, horrek adierazpen moduan estrategia interesatu baten gailentzea zailtzen du, baina aldi berean gobernaketa prozesu bat sendoa izatea ahalbidetzen du eta aukera teknologikoan gardentasuna zein ardura bermatzeko aukerak irekitzen ditu.
‎" Hitz egitea", bestela," beti da indibiduala", alegia," banakoak gauzatzen du situazio jakin batean" eta, beraz, bada halaber" egokitasun" diskurtsiboaren araberakoa42 Kontua da, aurrerago ikusiko dugun bezala, hitz egitearen hiru maila horietaz jarduteak, egiaz, gaitasun linguistikoaren beste hainbeste dimentsio kontsideratzera eramango gaituela. Gure autoreak, bestetik, ezinbestekoa ikusten du hitz egitearen jarduera kulturala ere" hiru ikuspuntu" ezberdinetatik atzematea," energeia, ergon eta dinamis" kontzeptuekin ezaugarritzen dituenak43 Lehen biak, jakina, Humboldti hartutakoak dira, eta, egiaz, hitz egitea bera" jardueraren" (energeia) edota" produktuaren" (ergon) perspektibatik behatzeko moduen adierazle dira. Horietaz gain, baina, Coseriuk beharrezkoa ikusten du oinarrizko" konpetentzia edo jakite linguistikoa" bera erreferentziatzat hartzen duen" dinamis" izeneko ikuspuntua eranstea.
‎189. Demokrazia" tribala". Demokrazia" primitiboa" ere deitu izan da, historian zehar gizartea antolatzeko moduen balorazio kronologikoa eginez. Pierre Bourdieu soziologoak democracie vecue deituko zuen, hau da, bizitzen den demokrazia, ohiturei eta bizimoduari lotutakoa.
2011
‎Para nada ez dut entzuten. Cuarenta principales moduen da. Azkenean berdina da, bakarrik euskeraz hitz egiten dauiela.
‎Para nada ez dut entzuten. Cuarenta principales moduen da. Azkenean berdina da, bakarrik euskeraz hitz egiten dauiela.
‎" Idazteko orduen zuk erderaz idazten dozu edozein moduen . Igual esaten dozu edozein barbaridade eta ondo gelditzen da.
‎" Lagunak, gelakoak, Mikel Urdangarik eta halako euskal musika entzuterakoan parre egiten dute. Pentsatzen dute gurasoenak moduen . Nola dien lasaixagoak,...".
‎Hori, ordea, gurasoen musika da" Lagunak, gelakoak, Mikel Urdangarik eta halako euskal musika entzuterakoan parre egiten dute. Pentsatzen dute gurasoenak moduen . Nola dien lasaixagoak".
‎Esan nahi dugu, elkarte baten euskalduntze progresibo batetaz mintzo garenean, finean eraldaketa soziokulturaletaz hitz egiten ari garela; hau da, gizarte atal baten funtzionamendu moduen , ohituren, patroi eredu kulturalen eta arau inplizitoen aldaketez. Elementu guzti hauek norbanakoengan eta gizarte erlazioen egituretan oso barneraturik aurkitzen dira, azken finean gizarte erlazio horiek antolatu eta posibilitatzen dituzten elementuak baitira.
‎" Esan nahi dugu, elkarte baten euskalduntze progresibo batetaz mintzo garenean, finean eraldaketa soziokulturaletaz hitz egiten ari garela; hau da, gizarte atal baten funtzionamendu moduen , ohituren, patroi eredu kulturalen eta arau inplizitoen aldaketez"
‎" Eurek, politiku moduen esiren ixen abertzaliek, espada be ordun esaten sakona monarkikuek. Se amen diru andidxe on san, monarkikuek alde batetik.
‎Gitxi ixen sien, baia tabernie. Patxikoteneko taberniek euki" ban beien mostradora ta gero eskatza, ta goidxen eukitxe" ban saloi moduen , da an itxe" besan eurek, ta akordaten nas, ni gastetxue sei urte, saspi, eta eurek an: si supieran los curas y frailes, la paliza que van a llevar... ori kantate" ben eurek, baia gogor.
‎" Gerrie etor san, da bidxen bitxartien esan" tzuten moduen , aitxe kon tzejal egon san, ogeta amaikien republikako PNVtik, PNVko kandidaturetik aitxe egon san serera, egon san kontzejal. Da gero treinta y tresen egon siren barriro elesiñuek, da tresetik ogeta amaseire ixen sien kontzejal.
‎Ba kuadrillera etorte (n) san, neskak juten gintzesen kuadrillen erromeridxera, da bera mutille etorten da neskiñe. Da gero gustaten bayatzu, ba beragas segiten sendun da kuadrillen, parejan barik oingo moduen barik, kuadrillen neska ta mutil erromeridxen jantzan da... Gero lagundu etzera, ta urtiek dekosusela ba, nik estaitx ba, eskondu in bi" sule ta eskondu, edadie dekosule ta".
‎Domeketan mil rayas frakak, atxuritarren moduen , edo beisak erabilten ziran udan; panazkoak zorroztaile eta kanpotarren jazkerea izaten ei zan gehiago. Itsasgizonek ekarriak dira lehenengo sedazko galtzerdiak.
‎Danak, beti. Eta gero apurtuten sienien, tela (k) pe ordun ariñau apurtuten sien, esta oingo moduen , sursidu te sursidu te sursidu... Da ortik imiñi da emendik kendu, da beti bategas!
‎Zelan egiten da morokila? Morokille itxen da ure imiñi irikitxen, bota gatza apurtxu bet, iriki txen dauela, natillie itxen dan moduen bota urune, artourune da buelta da buelta palugas arek eta loditxu arte. Natillie, oin selan itxen dan natillie, ba olanik.
‎" Gurien danak batera, oingo moduen barik, bat atzera, beste batzuk aurrera... (...) Bakotxak bere lekua eukan mahaian?
‎Aitxe eta ama, aitxe or da ama or, da umiek... Da amuma da aitxitxe lelengo, presidentien moduen , nik oin be neure lekue. (...) Yatekue imintxe (n) san, lapikue, erdidxen, maidxen erdidxen, oingoxe moduen burruntzaridxe da platerak bakotxak beriek, eta koillarak eta, bakotxa (k) berie oingoxe moduen.
‎Da amuma da aitxitxe lelengo, presidentien moduen, nik oin be neure lekue. (...) Yatekue imintxe (n) san, lapikue, erdidxen, maidxen erdidxen, oingoxe moduen burruntzaridxe da platerak bakotxak beriek, eta koillarak eta, bakotxa (k) berie oingoxe moduen. Da seuk gu" sune artzen sendun, seu (k) gu" sun beste, gure basu plater bete, gure bosu bi, gustetan bayatzu, da espadatzu gustetan, ba gitxiau".
‎Da amuma da aitxitxe lelengo, presidentien moduen, nik oin be neure lekue. (...) Yatekue imintxe (n) san, lapikue, erdidxen, maidxen erdidxen, oingoxe moduen burruntzaridxe da platerak bakotxak beriek, eta koillarak eta, bakotxa (k) berie oingoxe moduen . Da seuk gu" sune artzen sendun, seu (k) gu" sun beste, gure basu plater bete, gure bosu bi, gustetan bayatzu, da espadatzu gustetan, ba gitxiau".
‎" Erredurak osatzeko zer erabilten zan? Serak itxe" ittuesan orrek, baia enplastera moduen ixen bi" da orretarako. Mundekan on san andra bat.
‎Txarridxen koipe gasie, urtute oten dan suridxe eta bedarrakas ei txe" ban. Sein dde, oin pomadak oten dien moduen , ordun tasatan imin txe (n) sien. Da axe ein da ensegida osatute" basen.
‎Batzuk daus lusiauek, beste batzuk biribillien, da beste batzuk txikitxuauek. Da alan apurtukeran be, san serak dekes; apurtute be, sein dde, sanak moduen dekes euren ganeko asaleti barruen okitxen" txues. Horreek bedarrok non urteten eben.
‎Bai, leku askotan urtete" bien, amen atxartien, atxa eukitten gendun ortuen, da an atxartien urtete" bien orrek. Ta ori itxen gendun berotu suten apurtxu bet, gero asala kendu itxen" tzagun da gero a enplastu moduen imiñi eridieri".
‎Eta klaro ori, ostantzekuek eseben ikusten, se amen beste batzuk egon sien, onek monarkikuek, onek gogorrak sien. Ta orrek egoten sien baterako dausen moduen , besterako be bai. Batzuk onak sien da onak baia...
‎Eta etxean zelan ateraten zenduen bizimodua gizona itsasoan dala? Ba al san moduen seme alabak asi, se PISBEn egon sanien, kanpañak..., sarritxen deitxute" otzien, la campaña del parto, bedatzi illebetekuk ixete (n) sien, se gero Terranobara jute (n) sien, ango mundutan makaillo atrapaten...".
‎Begire. Su soies pasietan, da begi txuten" su bean ganera ta ikusten" sus begi txikitxu bi, gu (k) tekuselako begidxen moduen , bi alkarren onduen, bean ganien. Da botaten" su atxur txikitxue, ta trak!
‎Gero erremolatxa orridxe, erremolatxie edo dauena, neguen. Erremolatxie olan serrias txikitxu da, dauen moduen . Pulparik emoten zeuntseen?
‎Orduan kamioian sindikatoraino eta gero etxera norberak ahal eban moduan? Etzera norberan burdidxetan edo astuetan edo al dan moduen ".
‎Erropie, ni (k) daki (t) pa! Baten, nik euki nauen sobrekama bat, baltz, ori... alako geuse raro ser bat, a imindde seindde abade moduen yantzi falda baltzakas, atxiñeko gonak, estai (t) nik, amengo amomanak edo yantzi da gero a imiñi lepoti daridxola. Eta neuk esan notzen:
‎(...) Da beste batzuk olan yantzi edoselan, ardi narruek imiñi emetik, begien sertxue bakarrik, ta alan. Oingo disfrasak elengatie (k) tie, baia len itzeltasune emoteko moduen ! Aurpegia pintau egiten eben?
‎Gaur igual bateri, da gero bestieri txe, bata bestieri lagundute. Es kobrau eurek, baia toto moduen . Gaur ona, da bidxer orra, da etzi orra ta... etzikamon orra, etze danetara.
‎Baso beharrak be oso mekanizatuta egozan hemengoen aldean. Rulotetan bizi ziran Kanadako basoetan, lan eremutik lan eremura, etxea eurakaz eroaten eben, karakolen moduen . Batu dogun baso beharren ganeko informazinoa hirurogeta hamarreko hamarkadakoa da.
‎Interneteko Tanjak ugaritu egin dira azken urteotan, eta maite zaitut esateko moduen bila ezagutu dugunari gustura galdetuko genioke ea zer kausitu duen autobide birtualetan barrena, ea plazer bakarti eta presatuetatik haraindi beste zer sakonagorik egokitu ote zaion urte hauetan, ea suntsiturik eta errausturik zeukan bakardadea arintzeko modurik aurkitu duen. Ohatzeko maindireartea epeltzeko ezer asmatu ote duen.
‎Giltzek erraz blokeatu eta zigilatzeko modukoak izan behar dute itxita daudenean, eta haiek eta beren konexioek UNE 60718 arauan zehaztutako exekuzio moduen eta dimentsioen araberakoak izan behar dute.
‎...inetan, gaur egungo bereizkeria eta gatazka iturri eta modu nagusienetakoa dela, eta horri aurre egiteko estatuek eta nazioarteko erkidegoak presako arreta ipini eta neurriak berehala hartu behar dituztela, Guztiz jakitun izanik, nazioarteko erkidegoak, gobernuek eta tokiko agintariek egindako ahaleginak gorabehera, arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen oinazeak irauten duela eta giza eskubideen urraketen, sufrimenduen, desabantailen eta indarkeriaren arrazoi izaten jarraitzen duela, erabilgarri eta egoki diren baliabide guztien bitartez egin behar zaiela aurre, lehentasun osoko gai gisa, ukituak diren erkidegoekin lehenespenezko kooperazioarekin, Ikusirik ardura handiz arrazismo, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolera... Aintzat harturik eta aitorturik Hegoafrikako buru den Thabo Mbeki jaunak egindako. XXI. menderako ikuspegia izeneko Adierazpena, Hegoafrika berriko lehenengo burua izan zen Nelson Mandela jaunak izenpetua, Giza Eskubideen Nazio Batuen goi Ordezkariaren eta Munduko Konferentziaren Idazkari Nagusiaren ekimenez, eta 74 estatu buruk, gobernu buruk eta kargudunek sinatua, Berretsiz kultura aniztasuna gizateriaren aurrerakada eta, oro har, ongizatearentzat osagai baliotsua dela, eta hori balioetsi, gozatu, benetan onetsi eta gure gizarteak aberasten dituen ezaugarri iraunkor gisa hartu behar dela, Aitortuz, arraza bereizkeriak, genozidioak, apartheidaren krimenak eta esklabotzaren debekuak, giza eskubideen instrumentuek ezartzen dituzten betebeharretan definitzen diren bezala, ez dutela inolako salbuespenik onartzen, Entzun ondoren munduko herriak eta hauek dituzten nahiak aintzakotzat hartuta, nahi horiek direlarik justizia, guztion aukera berdintasuna, giza eskubideen gozamena, barne hartuta garapenerako, bakean eta askatasunean bizitzeko eskubidea eta ekonomia, gizarte eta kultura bizitza eta bizitza zibil eta politikoan bereizkeriarik gabe eta berdintasun baldintzetan parte hartzea, Aitortuz gizarte eraketan gizabanako eta herri guztiek duten parte hartze bidezko, ekitatezko, demokratiko eta baztertzailea ez dena lagungarri izan daitekeela arrazismorik, arraza bereizkeriarik, xenofobiarik eta horiekin lotura duten intolerantzia modurik gabeko mundu bat lortzeko, Azpimarratuz nazio eta mundu mailan erabakiak hartzean, bereizketarik gabe guztion ekitatezko parte hartzearen garrantzia, Baieztatuz arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduak, arrazismo eta arraza bereizkeriaren baliokide direnean, giza eskubide guztien urratze larriak direla eta eskubide horien gozamen osoa oztopatzen dutela, gizaki guztiak aske eta duintasun eta eskubideetan berdinak jaiotzen direlako egi nabaria ukatzen baitute; herri eta nazioen arteko harreman baketsu eta adiskidetsuak oztopatzen baitituzte, eta barneko zein nazioarteko gatazka ugariren oinarrizko arrazoiak baitira, gatazka armatuak barne, eta horrek biztanleriaren nahitaezko lekualdaketa eragiten duela, Aitorturik beharrezkoa dela nazio mailan eta nazioartean, arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduei aurre egiteko neurriak hartzea, giza eskubideak, ekonomia, gizarte, kultura eskubideak eta eskubide zibil eta politiko guztien gozamen osoa ziurtatzeko helburuarekin; eskubide horiek guztiak unibertsalak, banaezinak, elkarren mendekoak eta elkarri lotuak baitira, eta herrialde guztietako gizon, emakume eta haurren bizi baldintzak hobetzeko, Berretsiz halako helburua, giza eskubideen sustapen eta babeserako eta arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen aurkako borrokaren helburuak lortzeko asmoarekin, nazioarteko lankidetza gehitzea beharrezkoa dela, Aitorturik xenofobia, bere adierazpen ezberdinetan, gaur egungo bereizkeria eta gatazka iturri eta modu nagusienetakoa dela, eta horri aurre egiteko estatuek eta nazioarteko erkidegoak presako arreta ipini eta neurriak berehala hartu behar dituztela, Guztiz jakitun izanik, nazioarteko erkidegoak, gobernuek eta tokiko agintariek egindako ahaleginak gorabehera, arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen oinazeak irauten duela eta giza eskubideen urraketen, sufrimenduen, desabantailen eta indarkeriaren arrazoi izaten jarraitzen duela, erabilgarri eta egoki diren baliabide guztien bitartez egin behar zaiela aurre, lehentasun osoko gai gisa, ukituak diren erkidegoekin lehenespenezko kooperazioarekin, Ikusirik ardura handiz arrazismo, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen kasu bortitzek irauten dutela, eta gainera gaur egun oraindik proposatzen direla, modu batera edo bestera, arraza eta kultura jakin batzuen nagusitasunaren teoriak, garai kolonialetan zehar sustatu eta burutuak izan zirenak, Kezkaturik arrazismo, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia adierazpenek gaur egun forma eta adierazpenik ankerrenetan suspertu eta jarraitzen dutelako, bai eta beste ideologia eta praktika batzuetan oinarritutako bereizkeria edo arraza edo etnia nagusikeria, Gogorki arbuiatuz arraza nagusikerian oinarri duen doktrina oro, bai eta ustez ezberdinak diren giza arrazen existentzia frogatu nahi duten teoriak ere, Aitortuz arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduei aurre ez egitea eta ez salatzea, horien aurkako lana guztiona izanik, bereziki agintari publiko eta maila guztietako politikoena, halakorik ez egiteak horien iraupena bultzatzen duen faktore bat dela, Berretsiz estatuek biktima guztien giza eskubideak eta oinarrizko eskubideak babestu eta sustatzeko eginbeharra dutela, eta emakumeei eragin diezaieketen askotariko bereizkeria moduak aintzat hartzen dituen genero ikuspegia ezarri luketela, eta beraien eskubide zibil eta politiko, eta ekonomia, gizarte eta kultura eskubideen gozamena mundu osoko gizartea garatzeko ezinbestekoa dela, Aitortuz arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduak ezabatzeko borrokaren inguruan gero eta globalizatuagoa den munduak aurkezten dituen erronka eta aukerak, Erabakia harturik noiz eta globalizazioaren eta teknologiaren garaian, horiek lagundu dutela modu nabarian halakoak lortzeko:
‎...zeak irauten duela eta giza eskubideen urraketen, sufrimenduen, desabantailen eta indarkeriaren arrazoi izaten jarraitzen duela, erabilgarri eta egoki diren baliabide guztien bitartez egin behar zaiela aurre, lehentasun osoko gai gisa, ukituak diren erkidegoekin lehenespenezko kooperazioarekin, Ikusirik ardura handiz arrazismo, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen kasu bortitzek irauten dutela, eta gainera gaur egun oraindik proposatzen direla, modu batera edo bestera, arraza eta kultura jakin batzuen nagusitasunaren teoriak, garai kolonialetan zehar sustatu eta burutuak izan zirenak, Kezkaturik arrazismo, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia adierazpenek gaur egun forma eta adierazpenik ankerrenetan suspertu eta jarraitze... Aintzat harturik eta aitorturik Hegoafrikako buru den Thabo Mbeki jaunak egindako. XXI. menderako ikuspegia izeneko Adierazpena, Hegoafrika berriko lehenengo burua izan zen Nelson Mandela jaunak izenpetua, Giza Eskubideen Nazio Batuen goi Ordezkariaren eta Munduko Konferentziaren Idazkari Nagusiaren ekimenez, eta 74 estatu buruk, gobernu buruk eta kargudunek sinatua, Berretsiz kultura aniztasuna gizateriaren aurrerakada eta, oro har, ongizatearentzat osagai baliotsua dela, eta hori balioetsi, gozatu, benetan onetsi eta gure gizarteak aberasten dituen ezaugarri iraunkor gisa hartu behar dela, Aitortuz, arraza bereizkeriak, genozidioak, apartheidaren krimenak eta esklabotzaren debekuak, giza eskubideen instrumentuek ezartzen dituzten betebeharretan definitzen diren bezala, ez dutela inolako salbuespenik onartzen, Entzun ondoren munduko herriak eta hauek dituzten nahiak aintzakotzat hartuta, nahi horiek direlarik justizia, guztion aukera berdintasuna, giza eskubideen gozamena, barne hartuta garapenerako, bakean eta askatasunean bizitzeko eskubidea eta ekonomia, gizarte eta kultura bizitza eta bizitza zibil eta politikoan bereizkeriarik gabe eta berdintasun baldintzetan parte hartzea, Aitortuz gizarte eraketan gizabanako eta herri guztiek duten parte hartze bidezko, ekitatezko, demokratiko eta baztertzailea ez dena lagungarri izan daitekeela arrazismorik, arraza bereizkeriarik, xenofobiarik eta horiekin lotura duten intolerantzia modurik gabeko mundu bat lortzeko, Azpimarratuz nazio eta mundu mailan erabakiak hartzean, bereizketarik gabe guztion ekitatezko parte hartzearen garrantzia, Baieztatuz arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduak, arrazismo eta arraza bereizkeriaren baliokide direnean, giza eskubide guztien urratze larriak direla eta eskubide horien gozamen osoa oztopatzen dutela, gizaki guztiak aske eta duintasun eta eskubideetan berdinak jaiotzen direlako egi nabaria ukatzen baitute; herri eta nazioen arteko harreman baketsu eta adiskidetsuak oztopatzen baitituzte, eta barneko zein nazioarteko gatazka ugariren oinarrizko arrazoiak baitira, gatazka armatuak barne, eta horrek biztanleriaren nahitaezko lekualdaketa eragiten duela, Aitorturik beharrezkoa dela nazio mailan eta nazioartean, arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduei aurre egiteko neurriak hartzea, giza eskubideak, ekonomia, gizarte, kultura eskubideak eta eskubide zibil eta politiko guztien gozamen osoa ziurtatzeko helburuarekin; eskubide horiek guztiak unibertsalak, banaezinak, elkarren mendekoak eta elkarri lotuak baitira, eta herrialde guztietako gizon, emakume eta haurren bizi baldintzak hobetzeko, Berretsiz halako helburua, giza eskubideen sustapen eta babeserako eta arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen aurkako borrokaren helburuak lortzeko asmoarekin, nazioarteko lankidetza gehitzea beharrezkoa dela, Aitorturik xenofobia, bere adierazpen ezberdinetan, gaur egungo bereizkeria eta gatazka iturri eta modu nagusienetakoa dela, eta horri aurre egiteko estatuek eta nazioarteko erkidegoak presako arreta ipini eta neurriak berehala hartu behar dituztela, Guztiz jakitun izanik, nazioarteko erkidegoak, gobernuek eta tokiko agintariek egindako ahaleginak gorabehera, arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen oinazeak irauten duela eta giza eskubideen urraketen, sufrimenduen, desabantailen eta indarkeriaren arrazoi izaten jarraitzen duela, erabilgarri eta egoki diren baliabide guztien bitartez egin behar zaiela aurre, lehentasun osoko gai gisa, ukituak diren erkidegoekin lehenespenezko kooperazioarekin, Ikusirik ardura handiz arrazismo, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen kasu bortitzek irauten dutela, eta gainera gaur egun oraindik proposatzen direla, modu batera edo bestera, arraza eta kultura jakin batzuen nagusitasunaren teoriak, garai kolonialetan zehar sustatu eta burutuak izan zirenak, Kezkaturik arrazismo, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia adierazpenek gaur egun forma eta adierazpenik ankerrenetan suspertu eta jarraitzen dutelako, bai eta beste ideologia eta praktika batzuetan oinarritutako bereizkeria edo arraza edo etnia nagusikeria, Gogorki arbuiatuz arraza nagusikerian oinarri duen doktrina oro, bai eta ustez ezberdinak diren giza arrazen existentzia frogatu nahi duten teoriak ere, Aitortuz arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduei aurre ez egitea eta ez salatzea, horien aurkako lana guztiona izanik, bereziki agintari publiko eta maila guztietako politikoena, halakorik ez egiteak horien iraupena bultzatzen duen faktore bat dela, Berretsiz estatuek biktima guztien giza eskubideak eta oinarrizko eskubideak babestu eta sustatzeko eginbeharra dutela, eta emakumeei eragin diezaieketen askotariko bereizkeria moduak aintzat hartzen dituen genero ikuspegia ezarri luketela, eta beraien eskubide zibil eta politiko, eta ekonomia, gizarte eta kultura eskubideen gozamena mundu osoko gizartea garatzeko ezinbestekoa dela, Aitortuz arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduak ezabatzeko borrokaren inguruan gero eta globalizatuagoa den munduak aurkezten dituen erronka eta aukerak, Erabakia harturik noiz eta globalizazioaren eta teknologiaren garaian, horiek lagundu dutela modu nabarian halakoak lortzeko:
‎Aintzat harturik eta aitorturik Hegoafrikako buru den Thabo Mbeki jaunak egindako. XXI. menderako ikuspegia izeneko Adierazpena, Hegoafrika berriko lehenengo burua izan zen Nelson Mandela jaunak izenpetua, Giza Eskubideen Nazio Batuen goi Ordezkariaren eta Munduko Konferentziaren Idazkari Nagusiaren ekimenez, eta 74 estatu buruk, gobernu buruk eta kargudunek sinatua, Berretsiz kultura aniztasuna gizateriaren aurrerakada eta, oro har, ongizatearentzat osagai baliotsua dela, eta hori balioetsi, gozatu, benetan onetsi eta gure gizarteak aberasten dituen ezaugarri iraunkor gisa hartu behar dela, Aitortuz, arraza bereizkeriak, genozidioak, apartheidaren krimenak eta esklabotzaren debekuak, giza eskubideen instrumentuek ezartzen dituzten betebeharretan definitzen diren bezala, ez dutela inolako salbuespenik onartzen, Entzun ondoren munduko herriak eta hauek dituzten nahiak aintzakotzat hartuta, nahi horiek direlarik justizia, guztion aukera berdintasuna, giza eskubideen gozamena, barne hartuta garapenerako, bakean eta askatasunean bizitzeko eskubidea eta ekonomia, gizarte eta kultura bizitza eta bizitza zibil eta politikoan bereizkeriarik gabe eta berdintasun baldintzetan parte hartzea, Aitortuz gizarte eraketan gizabanako eta herri guztiek duten parte hartze bidezko, ekitatezko, demokratiko eta baztertzailea ez dena lagungarri izan daitekeela arrazismorik, arraza bereizkeriarik, xenofobiarik eta horiekin lotura duten intolerantzia modurik gabeko mundu bat lortzeko, Azpimarratuz nazio eta mundu mailan erabakiak hartzean, bereizketarik gabe guztion ekitatezko parte hartzearen garrantzia, Baieztatuz arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduak, arrazismo eta arraza bereizkeriaren baliokide direnean, giza eskubide guztien urratze larriak direla eta eskubide horien gozamen osoa oztopatzen dutela, gizaki guztiak aske eta duintasun eta eskubideetan berdinak jaiotzen direlako egi nabaria ukatzen baitute; herri eta nazioen arteko harreman baketsu eta adiskidetsuak oztopatzen baitituzte, eta barneko zein nazioarteko gatazka ugariren oinarrizko arrazoiak baitira, gatazka armatuak barne, eta horrek biztanleriaren nahitaezko lekualdaketa eragiten duela, Aitorturik beharrezkoa dela nazio mailan eta nazioartean, arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduei aurre egiteko neurriak hartzea, giza eskubideak, ekonomia, gizarte, kultura eskubideak eta eskubide zibil eta politiko guztien gozamen osoa ziurtatzeko helburuarekin; eskubide horiek guztiak unibertsalak, banaezinak, elkarren mendekoak eta elkarri lotuak baitira, eta herrialde guztietako gizon, emakume eta haurren bizi baldintzak hobetzeko, Berretsiz halako helburua, giza eskubideen sustapen eta babeserako eta arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen aurkako borrokaren helburuak lortzeko asmoarekin, nazioarteko lankidetza gehitzea beharrezkoa dela, Aitorturik xenofobia, bere adierazpen ezberdinetan, gaur egungo bereizkeria eta gatazka iturri eta modu nagusienetakoa dela, eta horri aurre egiteko estatuek eta nazioarteko erkidegoak presako arreta ipini eta neurriak berehala hartu behar dituztela, Guztiz jakitun izanik, nazioarteko erkidegoak, gobernuek eta tokiko agintariek egindako ahaleginak gorabehera, arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen oinazeak irauten duela eta giza eskubideen urraketen, sufrimenduen, desabantailen eta indarkeriaren arrazoi izaten jarraitzen duela, erabilgarri eta egoki diren baliabide guztien bitartez egin behar zaiela aurre, lehentasun osoko gai gisa, ukituak diren erkidegoekin lehenespenezko kooperazioarekin, Ikusirik ardura handiz arrazismo, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen kasu bortitzek irauten dutela, eta gainera gaur egun oraindik proposatzen direla, modu batera edo bestera, arraza eta kultura jakin batzuen nagusitasunaren teoriak, garai kolonialetan zehar sustatu eta burutuak izan zirenak, Kezkaturik arrazismo, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia adierazpenek gaur egun forma eta adierazpenik ankerrenetan suspertu eta jarraitzen dutelako, bai eta beste ideologia eta praktika batzuetan oinarritutako bereizkeria edo arraza edo etnia nagusikeria, Gogorki arbuiatuz arraza nagusikerian oinarri duen doktrina oro, bai eta ustez ezberdinak diren giza arrazen existentzia frogatu nahi duten teoriak ere, Aitortuz arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduei aurre ez egitea eta ez salatzea, horien aurkako lana guztiona izanik, bereziki agintari publiko eta maila guztietako politikoena, halakorik ez egiteak horien iraupena bultzatzen duen faktore bat dela, Berretsiz estatuek biktima guztien giza eskubideak eta oinarrizko eskubideak babestu eta sustatzeko eginbeharra dutela, eta emakumeei eragin diezaieketen askotariko bereizkeria moduak aintzat hartzen dituen genero ikuspegia ezarri luketela, eta beraien eskubide ...inetan, gaur egungo bereizkeria eta gatazka iturri eta modu nagusienetakoa dela, eta horri aurre egiteko estatuek eta nazioarteko erkidegoak presako arreta ipini eta neurriak berehala hartu behar dituztela, Guztiz jakitun izanik, nazioarteko erkidegoak, gobernuek eta tokiko agintariek egindako ahaleginak gorabehera, arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen oinazeak irauten duela eta giza eskubideen urraketen, sufrimenduen, desabantailen eta indarkeriaren arrazoi izaten jarraitzen duela, erabilgarri eta egoki diren baliabide guztien bitartez egin behar zaiela aurre, lehentasun osoko gai gisa, ukituak diren erkidegoekin lehenespenezko kooperazioarekin, Ikusirik ardura handiz arrazismo, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolera... herriak elkartzea, berdintasun, duintasun eta solidaritatean oinarritutako giza familia kontzeptua praktikan jartzea, eta XXI. mendea giza eskubideen mendea eta arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduak ezabatzeko mendea izan dadin, bai eta gizabanako eta herri guztien benetako aukera eta tratu berdintasuna lortzeko ere, 1Adierazpen eta Egintza Programa honen ondorioetarako, ulertzen da genero hitzak bi sexuei, gizona eta emakumeari, egiten diela erreferentzia, gizartearen testuinguruan.
‎Aintzat harturik eta aitorturik Hegoafrikako buru den Thabo Mbeki jaunak egindako. XXI. menderako ikuspegia izeneko Adierazpena, Hegoafrika berriko lehenengo burua izan zen Nelson Mandela jaunak izenpetua, Giza Eskubideen Nazio Batuen goi Ordezkariaren eta Munduko Konferentziaren Idazkari Nagusiaren ekimenez, eta 74 estatu buruk, gobernu buruk eta kargudunek sinatua, Berretsiz kultura aniztasuna gizateriaren aurrerakada eta, oro har, ongizatearentzat osagai baliotsua dela, eta hori balioetsi, gozatu, benetan onetsi eta gure gizarteak aberasten dituen ezaugarri iraunkor gisa hartu behar dela, Aitortuz, arraza bereizkeriak, genozidioak, apartheidaren krimenak eta esklabotzaren debekuak, giza eskubideen instrumentuek ezartzen dituzten betebeharretan definitzen diren bezala, ez dutela inolako salbuespenik onartzen, Entzun ondoren munduko herriak eta hauek dituzten nahiak aintzakotzat hartuta, nahi horiek direlarik justizia, guztion aukera berdintasuna, giza eskubideen gozamena, barne hartuta garapenerako, bakean eta askatasunean bizitzeko eskubidea eta ekonomia, gizarte eta kultura bizitza eta bizitza zibil eta politikoan bereizkeriarik gabe eta berdintasun baldintzetan parte hartzea, Aitortuz gizarte eraketan gizabanako eta herri guztiek duten parte hartze bidezko, ekitatezko, demokratiko eta baztertzailea ez dena lagungarri izan daitekeela arrazismorik, arraza bereizkeriarik, xenofobiarik eta horiekin lotura duten intolerantzia modurik gabeko mundu bat lortzeko, Azpimarratuz nazio eta mundu mailan erabakiak hartzean, bereizketarik gabe guztion ekitatezko parte hartzearen garrantzia, Baieztatuz arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduak, arrazismo eta arraza bereizkeriaren baliokide direnean, giza eskubide guztien urratze larriak direla eta eskubide horien gozamen osoa oztopatzen dutela, gizaki guztiak aske eta duintasun eta eskubideetan berdinak jaiotzen direlako egi nabaria ukatzen baitute; herri eta nazioen arteko harreman baketsu eta adiskidetsuak oztopatzen baitituzte, eta barneko zein nazioarteko gatazka ugariren oinarrizko arrazoiak baitira, gatazka armatuak barne, eta horrek biztanleriaren nahitaezko lekualdaketa eragiten duela, Aitorturik beharrezkoa dela nazio mailan eta nazioartean, arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduei aurre egiteko neurriak hartzea, giza eskubideak, ekonomia, gizarte, kultura eskubideak eta eskubide zibil eta politiko guztien gozamen osoa ziurtatzeko helburuarekin; eskubide horiek guztiak unibertsalak, banaezinak, elkarren mendekoak eta elkarri lotuak baitira, eta herrialde guztietako gizon, emakume eta haurren bizi baldintzak hobetzeko, Berretsiz halako helburua, giza eskubideen sustapen eta babeserako eta arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen aurkako borrokaren helburuak lortzeko asmoarekin, nazioarteko lankidetza gehitzea beharrezkoa dela, Aitorturik xenofobia, bere adierazpen ezberdinetan, gaur egungo bereizkeria eta gatazka iturri eta modu nagusienetakoa dela, eta horri aurre egiteko estatuek eta nazioarteko erkidegoak presako arreta ipini eta neurriak berehala hartu behar dituztela, Guztiz jakitun izanik, nazioarteko erkidegoak, gobernuek eta tokiko agintariek egindako ahaleginak gorabehera, arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen oinazeak irauten duela eta giza eskubideen urraketen, sufrimenduen, desabantailen eta indarkeriaren arrazoi izaten jarraitzen duela, erabilgarri eta egoki diren baliabide guztien bitartez egin behar zaiela aurre, lehentasun osoko gai gisa, ukituak diren erkidegoekin lehenespenezko kooperazioarekin, Ikusirik ardura handiz arrazismo, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen kasu bortitzek irauten dutela, eta gainera gaur egun oraindik proposatzen direla, modu batera edo bestera, arraza eta kultura jakin batzuen nagusitasunaren teoriak, garai kolonialetan zehar sustatu eta burutuak izan zirenak, Kezkaturik arrazismo, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia adierazpenek gaur egun forma eta adierazpenik ankerrenetan suspertu eta jarraitzen dutelako, bai eta beste ideologia eta praktika batzuetan oinarritutako bereizkeria edo arraza edo etnia nagusikeria, Gogorki arbuiatuz arraza nagusikerian oinarri duen doktrina oro, bai eta ustez ezberdinak diren giza arrazen existentzia frogatu nahi duten teoriak ere, Aitortuz arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduei aurre ez egitea eta ez salatzea, horien aurkako lana guztiona izanik, bereziki agintari publiko eta maila guztietako politikoena, halakorik ez egiteak horien iraupena bultzatzen duen faktore bat dela, Berretsiz estatuek biktima guztien giza eskubideak eta oinarrizko eskubideak babestu eta sustatzeko eginbeharra dutela, eta emakumeei eragin diezaieketen askotariko bereizkeria moduak aintzat hartzen dituen genero ikuspegia ezarri luketela, eta beraien eskubide ...zeak irauten duela eta giza eskubideen urraketen, sufrimenduen, desabantailen eta indarkeriaren arrazoi izaten jarraitzen duela, erabilgarri eta egoki diren baliabide guztien bitartez egin behar zaiela aurre, lehentasun osoko gai gisa, ukituak diren erkidegoekin lehenespenezko kooperazioarekin, Ikusirik ardura handiz arrazismo, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen kasu bortitzek irauten dutela, eta gainera gaur egun oraindik proposatzen direla, modu batera edo bestera, arraza eta kultura jakin batzuen nagusitasunaren teoriak, garai kolonialetan zehar sustatu eta burutuak izan zirenak, Kezkaturik arrazismo, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia adierazpenek gaur egun forma eta adierazpenik ankerrenetan suspertu eta jarraitze... herriak elkartzea, berdintasun, duintasun eta solidaritatean oinarritutako giza familia kontzeptua praktikan jartzea, eta XXI. mendea giza eskubideen mendea eta arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduak ezabatzeko mendea izan dadin, bai eta gizabanako eta herri guztien benetako aukera eta tratu berdintasuna lortzeko ere, 1Adierazpen eta Egintza Programa honen ondorioetarako, ulertzen da genero hitzak bi sexuei, gizona eta emakumeari, egiten diela erreferentzia, gizartearen testuinguruan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
IVAP 78 (0,51)
UEU 36 (0,24)
Labayru 36 (0,24)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 22 (0,14)
ELKAR 21 (0,14)
Susa 13 (0,09)
Booktegi 13 (0,09)
Berria 12 (0,08)
Pamiela 11 (0,07)
Consumer 10 (0,07)
Jakin 8 (0,05)
Alberdania 8 (0,05)
Jakin liburuak 8 (0,05)
Argia 7 (0,05)
Uztaro 7 (0,05)
Euskaltzaindia - Liburuak 5 (0,03)
LANEKI 5 (0,03)
Erlea 4 (0,03)
Ikaselkar 4 (0,03)
EITB - Sarea 3 (0,02)
goiena.eus 3 (0,02)
Aldiri 3 (0,02)
Herria - Euskal astekaria 3 (0,02)
HABE 2 (0,01)
Goenkale 2 (0,01)
Deustuko Unibertsitatea 1 (0,01)
Euskaltzaindia - EHU 1 (0,01)
Karmel Argitaletxea 1 (0,01)
Kondaira 1 (0,01)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
uriola.eus 1 (0,01)
Zarauzko hitza 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
modu biktima 36 (0,24)
modu aldaketa 11 (0,07)
modu adierazpen 9 (0,06)
modu bila 9 (0,06)
modu aniztasun 6 (0,04)
modu berri 5 (0,03)
modu arrazoi 4 (0,03)
modu ondorio 4 (0,03)
modu arte 3 (0,02)
modu egintza 3 (0,02)
modu emaitza 3 (0,02)
modu forma 3 (0,02)
modu oinaze 3 (0,02)
modu ondoriozko 3 (0,02)
modu agerpen 2 (0,01)
modu arazo 2 (0,01)
modu azalpen 2 (0,01)
modu barik 2 (0,01)
modu bilakaera 2 (0,01)
modu bizi 2 (0,01)
modu energia 2 (0,01)
modu erabilera 2 (0,01)
modu eragin 2 (0,01)
modu gai 2 (0,01)
modu ikusi 2 (0,01)
modu iraulketa 2 (0,01)
modu kasu 2 (0,01)
modu kide 2 (0,01)
modu ondorioz 2 (0,01)
modu adibide 1 (0,01)
modu adierazgarri 1 (0,01)
modu adierazle 1 (0,01)
modu akoplamendu 1 (0,01)
modu aldakuntza 1 (0,01)
modu alderdi 1 (0,01)
modu analisi 1 (0,01)
modu antolaketa 1 (0,01)
modu antz 1 (0,01)
modu araberan 1 (0,01)
modu askatasun 1 (0,01)
modu askotarikotasun 1 (0,01)
modu auzi 1 (0,01)
modu azterketa 1 (0,01)
modu balio 1 (0,01)
modu balorazio 1 (0,01)
modu batura 1 (0,01)
modu bazterketa 1 (0,01)
modu behaketa 1 (0,01)
modu behar 1 (0,01)
modu ber 1 (0,01)
modu bereizgarri 1 (0,01)
modu beste 1 (0,01)
modu bide 1 (0,01)
modu bilatze 1 (0,01)
modu bis 1 (0,01)
modu bot 1 (0,01)
modu buru 1 (0,01)
modu burujabetza 1 (0,01)
modu desafio 1 (0,01)
modu deskribapen 1 (0,01)
modu egin 1 (0,01)
modu egokitasun 1 (0,01)
modu egokitzapen 1 (0,01)
modu ekintza 1 (0,01)
modu elkarrekintza 1 (0,01)
modu era 1 (0,01)
modu eraikuntza 1 (0,01)
modu eraldaketa 1 (0,01)
modu erantzule 1 (0,01)
modu erdi 1 (0,01)
modu errepikapen 1 (0,01)
modu esperimentazio 1 (0,01)
modu espresio 1 (0,01)
modu estandarizazio 1 (0,01)
modu euskara 1 (0,01)
modu ez 1 (0,01)
modu ezabatu 1 (0,01)
modu ezabatze 1 (0,01)
modu ezaugarri 1 (0,01)
modu gaitz 1 (0,01)
modu galbahe 1 (0,01)
modu garai 1 (0,01)
modu gaur 1 (0,01)
modu gaza 1 (0,01)
modu genero 1 (0,01)
modu hartu 1 (0,01)
modu hibridazio 1 (0,01)
modu higatu 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
modu biktima zein 14 (0,09)
modu biktima guzti 3 (0,02)
modu bila ari 3 (0,02)
modu agerpen ukan 2 (0,01)
modu berri eman 2 (0,01)
modu biktima mesede 2 (0,01)
modu kasu bortitz 2 (0,01)
modu oinaze iraun 2 (0,01)
modu ondoriozko indarkeria 2 (0,01)
modu adierazpen aurre 1 (0,01)
modu adierazpen baino 1 (0,01)
modu adierazpen berri 1 (0,01)
modu adierazpen ezabatu 1 (0,01)
modu adierazpen saihestu 1 (0,01)
modu akoplamendu orekatu 1 (0,01)
modu aldaketa ere 1 (0,01)
modu aldaketa eskatu 1 (0,01)
modu aldaketa gizarte 1 (0,01)
modu aldaketa lotura 1 (0,01)
modu aldaketa sakon 1 (0,01)
modu analisi erreparatu 1 (0,01)
modu aniztasun agerian 1 (0,01)
modu aniztasun errekonozitu 1 (0,01)
modu aniztasun ez 1 (0,01)
modu arazo ekin 1 (0,01)
modu arrazoi historiko 1 (0,01)
modu arrazoi oinarritu 1 (0,01)
modu arte aukeratu 1 (0,01)
modu arte batzuk 1 (0,01)
modu arte subjuntibo 1 (0,01)
modu azalpen prestatu 1 (0,01)
modu azterketa amaitu 1 (0,01)
modu balorazio kronologiko 1 (0,01)
modu bazterketa ekarri 1 (0,01)
modu behaketa etorri 1 (0,01)
modu behar ageriko 1 (0,01)
modu bereizgarri bat 1 (0,01)
modu beste batzuk 1 (0,01)
modu biktima egoera 1 (0,01)
modu biktima eskubide 1 (0,01)
modu biktima eurak 1 (0,01)
modu biktima giza 1 (0,01)
modu biktima neurri 1 (0,01)
modu biktima parte 1 (0,01)
modu biktima ugari 1 (0,01)
modu bila egin 1 (0,01)
modu bila ezagutu 1 (0,01)
modu bila jarraitu 1 (0,01)
modu bilakaera aztertu 1 (0,01)
modu bilatze bukaezin 1 (0,01)
modu burujabetza proposatu 1 (0,01)
modu desafio erantzun 1 (0,01)
modu deskribapen lortu 1 (0,01)
modu egintza aldizkako 1 (0,01)
modu egintza aurre 1 (0,01)
modu egintza salatzaile 1 (0,01)
modu egokitasun zalantza 1 (0,01)
modu egokitzapen bat 1 (0,01)
modu ekintza haur 1 (0,01)
modu elkarrekintza barneratu 1 (0,01)
modu energia bateragarri 1 (0,01)
modu era egin 1 (0,01)
modu eragin ezagutu 1 (0,01)
modu eragin mugatu 1 (0,01)
modu eraldaketa beste 1 (0,01)
modu erantzule egin 1 (0,01)
modu erdi gun 1 (0,01)
modu errepikapen tradizio 1 (0,01)
modu esperimentazio gune 1 (0,01)
modu espresio goren 1 (0,01)
modu ezabatu lagundu 1 (0,01)
modu ezabatze oso 1 (0,01)
modu ezaugarri orokor 1 (0,01)
modu forma garaikide 1 (0,01)
modu forma moderno 1 (0,01)
modu forma nolako 1 (0,01)
modu gai arreta 1 (0,01)
modu gai hasi 1 (0,01)
modu gaitz sentsibilizazio 1 (0,01)
modu galbahe pasarazi 1 (0,01)
modu garai itzuli 1 (0,01)
modu gaur egungo 1 (0,01)
modu genero konfigurazio 1 (0,01)
modu ikusi neba 1 (0,01)
modu iraulketa etorri 1 (0,01)
modu ondorio baino 1 (0,01)
modu ondorio gisa 1 (0,01)
modu ondoriozko biktima 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia