Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 325

2000
‎Asko daude: lagun ona, laguntasun moduak, maitasuna laguntasun moduan ulertuta... hortik doa pixka bat. Baina beti ere horretan gotortu gabe," Hiru" an dauden beste kontu horiei aurre eginez.
‎Erretroflektatzen ditugunak, nagusiki, sentimendu ezkorrak dira, eta zentzuhonetan, autozigortze mekanismoa da: zapaldu ninduenarekin haserretu ordez, leku hartan egotea aurpegiratzen diot neure buruari, zapalketei lotuta egoteagatik.Somatizazioak ere erretroflexio moduan uler ditzakegu, zeren inguruneari erantzunordez, gorputzari ezarririko kalteak baitira: ni deprimi naiteke, eta urdaileko ultzerabat garatu, etengabe kaltetzen nauen egoera horri aurre egin ordez.
‎–Kontaktua/ erretirada?: pazienteak behar duenean kontaktarazi edo kontaktutikbanarazi, organismoaren erritmo natural moduan ulertuz eta ez erresistentziamoduan.
‎Postulatu hauetan oinarrituz, taldearen ideia subjektuak bere objektuekin dituenlotura moduan ulertzen da batik bat. Objektuak eta horiei dagozkien afektuakbarneratzean osatzen da subjektuaren barne mundua, eta taldearen barne irudikapena itxuratzen duen subjektuarekin lotura multzo bat osatzen dute objektuok.
‎Europan ez bezala, Amerikako Estatu Batuetan, lokalismoa eta irratiak aspalditik izan ziren bultzatuak enpresa pribatuen moduan ulertuta, eta gaur egun irrati lokalak oso erroturik daude, entzuleriaren atal bakoitzak bere gustuko estazioa sintoniza dezan eskaintza programatiko handia dagoelarik. Etorkizuneko irratia segmentazio programatikoarena izatekotan, Estatu Batuak izango dira aitzindariak prozesu honetan, ezbairik gabe, mikropreferentzia edo mikronahien eredu horretatik bertan Europan baino gertuago baitaude.
2001
‎Kritika unibertsitarioak molde estrukturalista edo semiotikoz argitaratutako artikulu eta ikastaroetan garaiko arau estetikoa (J. Mukarovsky txekiarrak ulertzen zuen moduan ulertua) Saizarbitoriaren nobelen kontamolde berritzaileen abaroan zehaztu zuen. Esperimentazio garaiak izan ziren euskal literaturan, eta poesiaren baitan XX. mendean B. Atxagaren Etiopia (1978) libururaino egin zen etengabeko bilakaera literarioa, euskal nobelak urte gutxiren epean egin zuen.
‎Jarrerak ere funtzionatzen dute, askotan zeharka bada ere, edo motibazioa edo identitatea baldintzatuz adibidez, agian beste teoria horiekin ondobereizi eta mugatzen ez delako. Gutxiagotan eta indar gutxiagorekin funtzionatzen duena, bizitasun etnolinguistiko subjektibo izeneko teoria da, ezhautemate moduan eta ezta uste sistema moduan ulertuta erabili deneanere. Euskarari buruz ere horrela gertatzen delako, esan daiteke motibazioeta identitate etnolinguistikoan oinarrituriko teoriak direla garrantzitsuenakhelduen euskararen ikaskuntza/ ezagutza eta erabilera aztergaiak azaltzeko, honako ikusmira honi jarraituz behintzat.
2002
‎Beraz, ikusitako guztiaren laburpen modura, modernizazio prozesuak izadia gizartearen aurkako edo bestaldia moduan ulertzeko joera hankaz gora jartzeaz gain, gizarte industrialari berariazkoak zitzaizkion sistemaren barne zutabeak ere botatzen ditu. Zehazki, zientzia eta teknika ulertzeko era, edo pertsonen bizitzetan hedatzen diren ardatzak.
‎Jazoerak ordena arazo moduan ulertzearekin, gizarte industrialak arazoak eta mehatxuak konpontzeko ziurtasuna adierazten du. Efektu negatiboak ekintza arduratsu eta kalkulagarri baten ondorioak besterik ez lirateke izango.
‎Aldiz,, arrisku arazo? moduan ulertzearekin, bere ondorio sistematikoak kontuan hartzen dira, eta horrek arazoa erakundeetakoa izatea ekarriko zukeen. Bigarren aukera horrek gizarte garaikidea eztabaidagai ezartzea eskatzen du (Beck, 1994:
‎Horren aurrean, nortasuna eraikuntza moduan ulertu behar da, eta gainera, eraikuntza horrek anbibalentea izan behar du. Borondate orokor bakarreko entitate unifikatuari eta homogeneoari amaiera eman behar zaio.
‎Borondate orokor bakarreko entitate unifikatuari eta homogeneoari amaiera eman behar zaio. Bestearekin izaniko harremanen bidez sortuko den nortasunak baino ez dio ekarriko kartzelatik irten eta inolako (dagoen edo egon behar omen zukeen) estatu nazioren aginduetara egon beharrik gabe, zalantza askatasun moduan ulertzea. Horrela soilik ulertu ahal da pluralismoa aberastasun moduan.
‎familiaren eta sexuen birdefiniziotik, industria gizartearen berregituratze ekologikotik iraganaz, Europaren berreraikuntzaraino, guztia dago mugimenduan. Gakoa eraldaketa hori Ilustrazioa mugimendu sozial moduan ulertzen duen politikak (behepolitika erreflexiboa eta politika erreflexiboa) edo teknokrazia autoritarioak gidatuko duena izango da.
‎Bai norbanakoa, bai norberaren eta talde nortasuna ekintza eta prozesu moduan ulertu dira hemendik aurrera. Horri lotuta, jakina, arazo esanguratsu bat mugak ezarri eta gutxieneko izaera egonkor bat mantentzen jakitea izango da.
‎mugimendu sozial moduan ulertutako gizartea nola ahalbidetu da auzia. Zentzu oro galtzen du aktoreek berriro ekoizten dituzten egituren irudiak.39 Egiturak ekintza prozesu eta aldaketa sozialaren objektu izatera iragaten dira.
‎Gizartera itzultzen da zalantza. Lan honen bi ataletan gizarte garaikidea trantsizio une moduan uler daitekeela azalduko da. Modernizazio erreflexiboa maila orokor batean azalduko da lehenik eta behin, haustura egoera batetik sorkuntza fase batera, eta beraz, testuinguru berri batera iragateko aukera dagoela frogatu nahirik.
‎Globalizazioa eta lokalismoa, hitzetik hortzera, mende zaharraren azken urteetan hasi gara erabiltzen. Globalizazioa berniz berdintzaile moduan ulertu izan dugu; lokalismoa, aldiz, distira propioaren erreibindikazio moduan. Uholde berdintzailea eta irla autonomoa, horra globalismoaren eta lokalismoaren irudiak.
‎Har dezagun Euskal Herriaren kasua. Euskal Herriak, zazpi probintziak osatutako kolektibitate moduan ulertuta, lurralde ezaguturik gabeko herria da.
‎Gizarte modernoan, komunikazioa, gaur egun ulertzen dugun moduan ulertuta, lanaren banaketaren kontzeptuagaz lotuta dator hasieratik bertatik.
‎Iritzi publikoa ulertzeko bigarren irizpidearen arabera, iritzi publikoa kontrol sozialerako tresna moduan ulertzen dugunean, iritzi publiko horren azpian dagoen argumentazioaren kalitatea ez dugu kontuan hartzen. Kasu horretan, faktore erabakiorra ondokoa da:
‎zeinek duen indar handiagoa, balizko eztabaida egoera batean bere iritzia ezartzeko. Iritzi publikoa kontrol sozial moduan ulertzen dugunean, berau ez dago arrazoi sozialean oinarriturik; kasu horretan, iritzi publikoak ez du logika publikoa bere egiten, hots, zentzu publikoa urrun dago eta arrazoimenak garra galdu du.
‎Marxismo klasikoaren ikuspuntutik begiratuta, autore marxista gehienen iritziaren arabera, klase agintariaren instrumentu moduan ulertu genituzke hedabideak. Marxisten arabera, produkzio intelektuala klase agintarien eskuetan dago, gaur gaurkoz.
‎Erosleak behar dituenak lehenbailehen erosten ditu, gero hipermerkatua jolas-leku bihurtzeko. Erosleak moduan ulertzen du erosketa eta hipermerkatua jolas parkea bilakatzen da testuinguru horretan. Orain oso modan daude jolas parkeak, zinemak eta tabernak hipermerkatuen espazioetan; erosketaren ludikotasuna azpimarratzen dute infraegitura horiek.
‎Gizakiak komunikatzeko duen gaitasun moduan ulertuta, zeinu sistema legez onartuta, hizkuntza behar beharrezko tresna da bere buruaz berba egiteko, bere arauak ezartzeko eta bere jarraipena segurtatzeko.
‎Gizakiaz gainerako animalien kasuan, ordea, eredu entzungarriak ez dira hain desberdinak lekutik lekura eta, dirudienez, informazio genetikoari lotu zaizkio denboraren poderioz. Gizakiaren kasuan lengoaia, signifikazioak sortu eta finkatzeko sistema komunikatzaile aurreratu moduan ulertuta, da berezkoa, ez hizkuntza, komunikazio sistema arautu eta mintzatua, toki bakoitzean desberdina?.
‎Lehen urrats batean, entzundako kode berbatuak deszifratu behar ditu gizakiak; alegia, transmisioa egiteko, igorlea zein kode linguistiko erabiltzen ari den jakin du entzuleak ezer baino lehen, eta, ondoren, kode horien arabera enuntziazioa ulertu. Bigarren urrats batean, enuntziazioaren zentzu sakona ulertu du hartzaileak; horretarako, hitzak eta esaldiak unitate moduan ulertzeaz gain, komunikazioaren katean jokatzen duten rola ere aztertu du hartzaileak: hitzak multzoan ulertuta, esaldiak multzoan konprenituta.
‎Gauzak horrela, hedabideen demokratizazioa beharrezkoa den zerbait da, eta edozein profesionalek erreibindikatu luke demokratizazio hori, bere lana zerbitzu publiko moduan ulertzen badu.
‎Oinarrizko sistema moduan ulertuta, komunikazio egintzan parte hartzen duten osagaiak sei direla esan ohi da:
‎Hizkuntza burmuinaren ispilu da. Hizkuntzak ez digu soilik gizakien beharrei buruz informatzen; horrez gain, hizkuntzak, erabilia den gizartean, hiztunen, giza kolektibitate moduan ulertuta, zelakotasunei buruz ere egiten digu berba.
‎Kasu honetan, komunikazioa egintza sozial moduan ulertzen da. Informazioak berebiziko garrantzia hartzen du eraikuntza sozialean, politikan eta kontzeptzio kulturalean.
‎dituzten harremanak analizatzen ditu. Ikuspuntu pragmatiko klasikoaren testuinguru horrek, komunikazio sistemen erabilpena ekintza sozial moduan ulertzera garamatza. Beraz, pragmatika, erabilpen komunikatibo komunitarioaren iker erreminta moduan, zeinu komunikatiboen organizazioan bertan infiltratzen da, eta zeinuen eta horien sortzaile erabiltzaileberritzaileekiko erlazioa ikusten ahalegintzen da.
‎Informazioa daraman marka oro dugu seinale, baldin eta informazio moduan ulertua izan dadin sortua bada. Borondatez sortua izan den zeinua dugu seinalea.
‎Ezaugarri morfologikoak: maila lexikoan bakarrik ageri dira, alegia, ADB: 0 moduan ulertu behar dira.
‎3. A restian idatzitakoak irakurri ondoren, nekez pentsa daiteke egingarria dela epe motz edo ertainean Euskal Unibertsitatea, Euskal Herri osoa hartuko lukeen Unibertsitate fisikoki berri moduan ulertzen badugu behintzat. Une honetan horrelako unibertsitatea esku pribatutik edo nahi badahe rri ekimenetik baino ezin da etorri.
2003
‎Baina ni ez nago erabat ados. Ariel Dorfman idazle txiletarrak, esaterako, haur literatura mundua aldatzeko tresna moduan ulertzen du. Iaz Txalapartak argitaratu zuen idazle horren «Untxi magikoen matxinada» eredu da niretzat haur literaturan.
‎Iñaki Esnaola, Inma Gomilaren eta Pello Zubiriaren defentsako abokatua da. Honela laburbildu digu Auzitegi Nazionalak «Egunkaria»ren inguruan hartutako neurriak: «Prozesu hau prozesu politiko poliziala moduan ulertu behar da. Juan del Olmo epailea 1990eko hasieran azalduriko ETAko ustezko dokumentuetan oinarritu da autoa gauzatzeko.
‎Askotan ariketa fisikoa gaixotasunak saihetsi nahi dituzten osasuntsuentzat dela uste da edo denbora pasa moduan aritzeko. Baina ez da ariketa fisikoa gaixotasun bat gainditzeko moduan ulertzen. Gaixotasunari aurre egiten diozu eta gainera lehen zenuen egoera fisikoa lortzen duzu kirolaren bidez.
‎g. Fusio nuklearra geroaren energia agortezina dugu. Energia berriztagarriakosagarri moduan ulertu behar dira.
‎Johannesburgoko Goi bileran argi ikusi genuenez, Nazio Batuen barneko dinamiketan helmuga zehatzak markatu nahi ziren; baina, eta hori da gaurko egoeraren sintoma argia, munduko botere politiko eta ekonomiko nagusiek ez zuteninongo nazioarteko konpromiso multilateral eta mugatzailerik nahi haien jardueraproduktibo edo finantzieroentzat. ...tan idatzita egon, ez zenadostu 2010 urterako energiaren %15a iturri berriztagarriekin lortzea, eta EkintzaPrograman proposatu ziren neurri aurerakoiak (sistema energetikoen dezentralizazioa, teknologia berri eta garbien bultzada, zerbitzu eta baliabide energetikosostengarriak, fidagarriak, eskuragarriak, eramangarriak eta sozialki onartuak...) ez dute ez eperik ezta finantziabiderik, beraz aholku moduan ulertu behar ziren.Horregaitik Rio de Janeiroko bileraren ostean, Johannesburgokoa engainua bezalainterpretatu zen, Nazio Batuen egitura osoa guztiz desakreditaturik geratuz.
‎Bazen, gainera, Koldo Mitxelenak behin eta berriz errepikatu zuen kontua, «Euskal irakasleen falta izugarria, has institutoetarik eta unibertsitate guztian zehar, honek dakartzin problema ikaragarriekin euskal kultura osoaren desarroilo rako»111 Mitxelenaren Uztaritzeko hitzaldia,, laguntza? eskaera moduan uler daiteke, etor zitekeen unibertsitate berrian euskaldunak toki egokian kokatzeko. Eskaerak, ordea, ez zuen erantzun baikorrik izan.
‎ Liberalek agindu zuten urteetan elizjendeak jasan zituen jazarpenak eta desamortizazioak asko lagundu zuten herriaren eta kleroaren arteko lotura hori sendotzen; funtsezkoa izan zen, halaber, euskal elizgizonen abilezia beren burua baserritarren –hau da, gehiengoaren– ordezkari peto petotzat aurkezterako orduan. " Fededun" hitza zeharo elizkoi eta apaizen esaneko moduan ulertzen badugu, horixe izan zen  Euskaldun fededun identifikazioaren abiapuntua. Nire ikerketak ere hipotesi hori indartzen du.
‎hemen penitentzia eta karitate ekintzen bitartez, edo, beste munduan, purgatorioko suan, garbitu eta zerura joan artean. Horrela, beraz, induljentzia hasieran aldi berean ezarritako penitentziaren barkamena eta Jainkoari zor zitzaion lur honetako penaren suntsipen gisa ulertzen bazen, Aro Modernoan pena horren doako suntsipen moduan ulertzen da, eta ez penitentziaren ordezko bezala. Baina hona hemen kontu hau guztia zeharo konplika  tzen duen bitxikeria, aurreko penitentzia" tarifen" arabera neurtuko baitira barkamen bono horiek:
‎Egiatan, oinordetza guztietan, betebeharra bereganatzen dute oinordeko bihurtzen direnek; betebehar horren ondorioz, zorren eta jarauntsiko gainerako zamen erantzukizuna dute. Hala ere, oinordetzak ez dira betebehar moduan ulertu behar. Haatik, oinordetzak bitartekoak besterik ez dira, ondasunak, eskubideak, zamak eta betebeharrak hildakoengandik euren oinordekoengana eskualdatzeko.
‎–Elena ez dago –erantzun zidan," ondo" hitzaren esangura bere adineko batek ulertu zukeen moduan ulerturik.
2004
‎Borrokan hasi zen lejionarioa ez zen epaitzen, tartean beste gudu batean hil zelako, eta gainerakoak epaitu zituzten, asko dominaren bat zeukatenak: libre atera omen ziren, lejionarioaren kodeak dioena salbukizun moduan ulertuta.
‎den pertsona oro; euskaldun pertsona gizabanakotzat hartuta. Euskararen hizkuntza komunitatea berregiten ari dela kontutan harturik, euskararen ezagutza continuum moduan ulertu behar da, ezagutza ia zerotik euskaldun osatuenek osatzen duten nukleo garrantzitsuraino?. 3
‎Erlijioa berlotura moduan ulertzea da hcmengo haria. Bcrlotura etcnik gabca eta askea.
‎Ohikoa da filosoi' ia elkarrizkcta moduan ulertzea, baidintza batzuen arabcra gauza1z.cn den clkarrizketa moduan ulertzea. alegia. Idciak proposatzea, suposatutzat ematen delaargi tiztea, kritikak kontuan hartzea..... baidintza horicn pean egiten da filosofia.
‎Ohikoa da filosoi' ia elkarrizkcta moduan ulertzea, baidintza batzuen arabcra gauza1z.cn den clkarrizketa moduan ulertzea. alegia. Idciak proposatzea, suposatutzat ematen delaargi tiztea, kritikak kontuan hartzea..... baidintza horicn pean egiten da filosofia.
2005
‎Humboldtek, bestalde," zientzia teleologiko" 32 baten moduan ulertzen du antropologia, alegia," ezer" egin aurretik" zertarako" galdetzen duen edota" jarduera"" helburuen" arabera zehazten duen diziplina bat bezala. Honen zeregina, hain zuzen, gizakiak bere garapen prozesurako behar dituen erreferenteak lantzea eta eskaintzea da, gizabanakoari orain denetik geroan izatera irits daitekeenera hurbiltzen lagunduko diotenak.
‎XVIII. mendetik XIX. menderako bueltan, hain zuzen, diziplina antropologikoak bere printzipio eta helburuei buruzko diskusio garrantzitsua ezagutzen du. Alde batetik I. Kant zaharraren pentsamendua dugu, zeinek, bere filosofia transzendentalari jarraituz, antropologia zientzia huts baten moduan ulertzen duen, alegia, gizakia perspektiba orokor eta arauemaile batetik ezagutu nahi duen jarduera baten moduan. Planteamendu honek errealitatetik gehiegi urruntzeko dakarren arriskuaz kontziente izanik, beste aldetik, J. G. Herder gazteak gizakiaren kontsiderazio indibidualizatzaile baten beharra ikusten du eta, honekin, baita antropologia gizakiaren izaera" historikoan" oinarritzekoa ere.
2006
‎Gizarteari errealitate bat azaldu nahi diogu, ez dugu nahi auzia denok berdin ikustea edota guk ikusten dugun bezala ikustea. Gu konbentzimenduz ari gara, baina errespetuz, bakoitzak auzia nahi duen moduan ulertu eta agertu dezala nahi dugu. Kaiera ekimena adibide ona izan zen.
‎Ezker abertzalea eta Espainiako Gobernuaren arteko halako ibilbide orria zehaztua badago, bakoitzak badaki zer gerta daitekeen tartean eta zer marra ez lukeen gainditu. Hala ere, eta ibilbide orri hori ezagutu gabe, ezker abertzalearen aurkako neurri asko prozesu honetan PSOEk duen nagusitasun handiaren seinale moduan ulertzen ditu iritzi publikoaren zati handi batek. Eta seguruenik ezker abertzaleko sektore batzuek ere hala baloratzen dute.
‎Badira ere 34 artikulua hemen defendatzen den moduan ulertuta berenesanahia aberastuta ikusiko luketen Konstituzioaren beste zenbait artikulu. Besteakbeste, eta azalpen gehiagorik gabe, homosexualentzat ere balio duten duintasuneskubidea (15 art.), izaeraren garapen askea (10 art.), baztertuak gizarteratzekobotere publikoek duten betebeharra (9.2 art.) edota askatasuna eta berdintasunaordenamendu osoaren printzipio orokorrak izatea (1.1 art).
‎Autokontrolaren garapenean gertatzen den nahaste baten moduan ulertzen daAGHNa. Arreta mantentzeko, jarduera maila eta bulkadak kontrolatzeko arazoakagertzen ditu Arreta Gabezia eta Hiperaktibitatea Nahastea duenak.
2007
‎Orduan P2P garaia iritsi zen eta informazioa elkartrukatzen hasi ginen. Kultura gero eta eskuragarriago genuen, bai paperean, bai bideoan, bai audio bidez. Zenbait sektorek hori eraso moduan ulertu zuten. Ondoren web 2.0 garaia etorri da, gaur egun gauden garaia.
‎Era horretara inkestaren bidez jasotako datuen subjektibotasuna saihesten da eta emaitza fidagarriagoak lortzen dira. Alabaina, esan beharra dago ez dela erraza euskararen kale erabilerari buruzko datuak interpretatzea eta ondorio garbiak ateratzea eta, sarri askotan, lan hipotesi moduan ulertu behar direla datuon azterketako emaitzak. Are gehiago, Euskararen Erabileraren Kale Neurketako emaitzak sinesgarriak badira ere, horrek ez du esan nahi interpretazio guztiak hala direnik.
‎Hurrengo autobusa hartuko ei dogu, bostak eta laurenetakoa. Ahal izan dogun moduan ulertu dogu. Geroago, baina, jakin dogu gaztelaniaz egiten dauela, antza Paraguaikoa da.
‎EKren 33 artikuluaren hirugarren paragrafoan desjabetze berme izenekoa ezarri da, ohikoa Espainiako konstituzio historian; hala ere, azpimarratzeko moduko berrikuntza batzuk sartzen ditu: desjabetza (ondasunak eta eskubideak kentzea) ez da jabetza eskubidearen ukatze moduan ulertzen, baizik eta eskubide horren sakrifizio zehatz moduan, garrantzi handiagoko interes publiko edo gizarte interesak daudenean; onura publikoko edo gizarte intereseko arrazoi justifikatua dagoenean soilik egin behar da, eta kalte ordaina eman behar da, legeetan xedatutakoaren arabera. Desjabetza osoa edo partziala izan daiteke (jabetza ahalmen batzuk soilik ukitzen ditu, erabilera eta gozatzea, etab.?), eta Konstituzioak ez du esku hartze judiziala eskatzen kalte ordaina ezartzeko eta jabetza eskualdatzeko, Espainiako beste konstituzio testu batzuetan gertatzen zen moduan.
‎Gogoan izan, esaterako, konstituzio zuzenbide britainiarra (1215eko Carta Magna, 1628ko «Petition of Rights», 1679ko «Habeas Corpus», eta 1689ko «Bill of Rights»), Frantziakoa (Gizakien eta Herritarren Eskubideen Adierazpena, 1789koa), Ipar Amerikakoa (Virginia Herri Onaren Eskubideen Adierazpena eta Amerikako Estatu Batuen Independentzia Adierazpena, 1776koa, eta 1787ko Konstituzioa) eta zuzenbide historikoa (Aragoiko Justiziaren aurrean egindako agerraldi prozedura, Bizkaiko Foruko berme prozesalak, etab.). Artikulu horrek babestutako bi eskubideak hauek dira: batetik, askatasun pertsonala, «askatasun fisiko» moduan ulertuta, hau da, askatasuna nahikeriazko atxiloketaren, kondenaren edo barneratzearen aurrean (otsailaren 18ko 22/ 1988 KAE; ekainaren 8ko 112/ 1998 KAE; martxoaren 29ko 61/ 1990
‎KAE); eta, bestetik, segurtasun pertsonala, askatasun pertsonala murriztu edo arriskuan jar dezaketen atxilotze neurrietatik eta antzeko beste neurri batzuetatik eratorritako asalduren gabezia moduan ulertuta (urtarrilaren 31ko 15/ 1986 KAE eta uztailaren 16ko 126/ 1987 KAE).
‎Konstituzio Auzitegiak azpimarratu du segurtasun juridikoa aplikatzeko moduko antolamendu juridikoari eta juridikoki babestutako interesei buruzko ziurtasun moduan ulertu behar dela, argitasunaren alde eta arau nahastearen aurka egin behar duela. Horrez gain, agintariek zuzenbidea aplikatzerakoan duten jarduna herritarrek arrazoiz oinarritutako igurukimenaren araberakoa izan behar da.
‎Modu horretan, esangura zabalean, adierazpen askatasunaren barruan, eskubide hauek aipa ditzakegu: adierazpen askatasuna esangura hertsian (norbere ideiak eta iritziak askatasunez adierazteko eskubide moduan ulertuta); sortze literario, artistiko, zientifiko eta teknikorako askatasuna; katedra askatasuna (zehazki irakasleei lotuta dagoen adierazpen askatasun moduan ulertuta, hezkuntza eskubidearekin batera aztertuko dut, arrazoi sistematiko nabarmenak direla bide?) eta informazio askatasuna (egiazko informazioa askatasunez komunikatu eta jasotzeko eskubide moduan ulertuta). Eskubide horien guztien garrantzia oso handia da, horiei esker komunikazio askea egin daitekeelako, eta konstituzio jurisprudentziak behin eta berriro esan duen moduan, komunikazio publiko askerik gabe ez dago gizarte askerik, gainerako eskubideak benetako edukirik gabe geratuko lirateke eta.
‎Modu horretan, esangura zabalean, adierazpen askatasunaren barruan, eskubide hauek aipa ditzakegu: adierazpen askatasuna esangura hertsian (norbere ideiak eta iritziak askatasunez adierazteko eskubide moduan ulertuta); sortze literario, artistiko, zientifiko eta teknikorako askatasuna; katedra askatasuna (zehazki irakasleei lotuta dagoen adierazpen askatasun moduan ulertuta, hezkuntza eskubidearekin batera aztertuko dut, arrazoi sistematiko nabarmenak direla bide?) eta informazio askatasuna (egiazko informazioa askatasunez komunikatu eta jasotzeko eskubide moduan ulertuta). Eskubide horien guztien garrantzia oso handia da, horiei esker komunikazio askea egin daitekeelako, eta konstituzio jurisprudentziak behin eta berriro esan duen moduan, komunikazio publiko askerik gabe ez dago gizarte askerik, gainerako eskubideak benetako edukirik gabe geratuko lirateke eta.
‎Modu horretan, esangura zabalean, adierazpen askatasunaren barruan, eskubide hauek aipa ditzakegu: ...tziak askatasunez adierazteko eskubide moduan ulertuta); sortze literario, artistiko, zientifiko eta teknikorako askatasuna; katedra askatasuna (zehazki irakasleei lotuta dagoen adierazpen askatasun moduan ulertuta, hezkuntza eskubidearekin batera aztertuko dut, arrazoi sistematiko nabarmenak direla bide?) eta informazio askatasuna (egiazko informazioa askatasunez komunikatu eta jasotzeko eskubide moduan ulertuta). Eskubide horien guztien garrantzia oso handia da, horiei esker komunikazio askea egin daitekeelako, eta konstituzio jurisprudentziak behin eta berriro esan duen moduan, komunikazio publiko askerik gabe ez dago gizarte askerik, gainerako eskubideak benetako edukirik gabe geratuko lirateke eta.
‎EKren 30.2 artikuluan kontzientzia objektoreei ordezko gizarte zerbitzua ezartzeko aukera ere ezarri da, zerbitzu zibil moduan ulertuta (armak erabiltzea eskatzen ez duten edo erakunde militarrarekin zerikusirik ez duten erabilgarritasun publikoko jarduerak garatzea), zerbitzu militarretik salbuestea konpentsatzeko. Legelaria zerbitzu zibil horren araubidea zerbitzu militarrerako ezarritakora hurbiltzen ahalegindu zen, berezko diziplina araubidea barne hartuta.
‎f) Toki araubideari dagokionez, IX. tituluan Espainiako lurraldea probintzietan zatitu zen, eta horietan udalerriak zeuden. Udalerria pertsonen eta ondasunen elkarte naturala zen, beharrezko auzotasun harremanek mugatua, nortasuna zuena; horren ordezkaritza udalak zuen, baina probintzien (estatuaren eta udalerrien arteko bitarteko barruti moduan ulertuta) lege ordezkaritza, Diputazio Probintzialek zuten. Udalek eta Diputazioek udalerrien eta probintzien gobernuaren gaineko eta interes berezien administrazioaren gaineko ardura zuten, baita legeak adierazitako eginkizunen gainekoa eta Administrazio Zentralak agindutako zerbitzuen gainekoa ere.
‎Bestalde, 46 artikuluan lanerako eskubidea arautu zen, gizarte betebehar moduan ulertuta. Langile guztiei bizitza duina izateko beharrezko baldintzak bermatu zitzaizkion eta gizarte legeriak nahitaez jorratu behar zituen gaien multzoa ezarri zen (gaixotasun, istripu, langabezia, zahartzaro, ezgaitasun aseguruak, emakumezkoen eta gazteen lana, amatasunaren babesa, lanaldia, gutxieneko alokairua, oporrak, langileek enpresen kudeaketan parte hartzea, etab.). Nire ustez, eta autore batzuek izaera «iraultzailea» aitortu dioten arren, arlo horretako konstituzio arauketa «ongizate estatu» deitu izan den horren ildokoa zen (1932an, esaterako, garai hartan lan babesaren arloan zeuden nazioarteko hitzarmenik garrantzitsuenak berretsi ziren).
‎Doktrinaren gehiengoaren esanetan, testutik ondorioztatzen da subiranotasuna erregeak eta Gorteek elkarrekin zutela eta, beraz, Espainiako politikari kontserbadoreen artean XIX. mendean ospe handia izan zuen teoria bat aurreratzen zuen, «barne Konstituzioaren teoria» izenekoa. Teoria horren arabera, subiranotasuna, botere oso eta gorengo moduan ulertuta, Espainiako tradizio historikoaren arabera Gorteei eta erregeari zegokien; horren arabera, bi erakundeak ahal gorengo eta beharrezkoak ziren, eta, beraz, bibiek gai garrantzitsuak erabakitzen parte hartu behar zuten.
‎Hizketaren ekintza jakin eta espezifiko moduan ulertzen dugu argudiatzea; bertan, norberaren buruaren aurrean nahiz besteren aurrean justifikatu gura izaten da iritzi bat, sinesmen bat edo ekintza bat. Argudioak enuntziatu edo premisa zenbait aurkezten ditu, ondorio baten arrazoiak azaltzeko (Miranda, 2002).
‎Banakako zerga harremanak administrazioen artean sortzen dituen arazoak konpontzea, Ekonomia Itun hau behar den moduan ulertu ostean.
‎gure hizkuntzen mundu ikuskeran eguzkiak irten egiten du, mundu irudi kopernikarrean ez). Batzuetan ematen du Weisgerber, Whorf, eta abarren mundu irudiak euren kritikoek mundu irudi fisikalista honen konkurrentzia moduan ulertzen eta borrokatzen dituztela. Behin eta berriro holako objekzioekin enplegatzen da H. Gipper en hainbat izkribu1322.
2008
‎Inuxenteagoa da, xaloagoa. Sexu eszenarik ez dago ia, eta biolentzia ere gutxi, indarkeria fisiko moduan ulertuta behintzat. Botere bereziak dituen panpin aurpegiko mutikoa da Gichi Gichi.
‎Legeak eta estatutuek ezarri eginbeharrak betetzean, administratzaileak fidelak izan behar dira sozietate interesari begira, interes hori sozietatearen interes moduan ulertuta.
‎Aldatu> aditza bi argumentukotzat hartu arren, berezi samarra da esku > aldaketa;, jatetxea eskuz aldatu da? moduan ulertuaz, hala ere, barne argu mentua litzateke berriro ere ezkerreko osagaiari dagokiona.
‎Adrian Piperrek gorputza lan moduan erabili zuen 1968tik aurrera. Funk klaseetan muturrera eraman zuen bide baino gehiago, komunikazio moduan ulertzen zuen objektua. Beltzak gorputzaren bidez komunikatzen ziren funk dantzetan, beraz gauza bera egitera animatzen zituen zuriak ere.
‎Hortik, eta Gaztelupeko Hotsak zigiluaren ibilbideari egindako Hotsak Dantzan nahasketa errepasoagatik ezagutzen dugu besteak beste. Soraluzeko zigiluak aspaldian behar zuen freskotasuna ekarri zion Jimmyk lan horrekin, baina batez ere Dantza Baltza proiektuarekin, non Bidaurreta zuzendari artistiko moduan ulertzen dugun. Bestelakoa da orain dakarren lana, tradizioa eta berrikuntza batzen dituena eta herriak eta hiriak nahastu.
‎AHTren Aurkako Asanbladak, ordea, ez du nahi ETAri eginiko eskaria terrorismoaren kontrako politikari adierazitako babes moduan ulertzea. Aitzitik, AHTren inposizioa gelditzeko borroka moldeen zilegitasunari buruzko hausnarketa zabaltzeko eta herri mugimenduaren autonomiari eusteko asmoari erantzuten dio euren eskaerak.
2009
‎Polita da libre uztea interpretazioa, baina nik erditik kanpora zabaltzen den espiral moduan ulertzen dut diskoa. Hala ere, agian badago zirkulua egitea, diskoa bukatutakoan" repeat" ematen badiozu.
‎Bikotearen harremana ia surrealista dela esan daiteke; surrealista, baina zentzurik ezagunenean, ari baitira defendatzen egun ia inork defendatuko ez lukeen bikote harreman klase bat, maitasunarekin edo maitasunik gabe baina praktikotasunetik abiatua; bikote heterosexuala. Eta ikuspegi politikotik ere, egun oso modan ez dagoen modernitateak izan duen ikuspegia da bikotearena, Berlingo harresia erori aurretik ulertzen zen moduan ulertzen baitu bikoteak politika. Eta guk geuk ere hala ulertzen dugu oraindik, nahiz eta mundu postmodernotzat jotzen den honetan bizi, eta nahiz eta liberalek, oro har, ideologiaren amaieraren garaian gaudela kontsideratu".
‎Iturriak garbitu eta atontzea urtean behingo auzolana izaten zen, ordea. Datu horrek adierazten digu iturriak herri edo auzo ondasun moduan ulertzen zituztela gizarte tradizionalean. Iturriak garbitzerakoan karkabak ateratzen zituzten, ugarrainak garbitu, lohia eta metalaren arrastoak kendu eta iturri azpietako harriak ondo lekutzen zituzten.
‎Gorpua bidez aldatzeko tratuak egin dira inoiz Jataben, euren basoetatik erabiltzeko baimena eman zieten batzuek beste batzuei eta, lekukoek esan digutenez, handik denboragarrenera erreklamazioak egon ziren, handik gorpua igaro zela, eta ordutik aurrera pasoa eta bidea zegoela. Baina azkenean, momentuko mesede moduan ulertu zuten batzuk eta besteek, eta ez zen arazorik egon. Behin behineko jardueratzat hartu zuten eta andabide zaharra erabiltzen segitu ei zuten.
‎Baina zuk idatzi duzu bizi aukera moduan ulertu behar dela erretiroa.
‎Gaur egun ere saio asko egiten ditu urtearen buruan. Bertsogintza hitzezko borroka moduan ulertzen duen tradiziotik dator, eta horrek erabateko eragina izan du bere estiloan: zirikatzailea, erantzun zorrotzekoa...
‎Langabezia eraikuntza sozial moduan ulertuta, genero asimetriaren eragina aztertzeko irudikapen sozialen bidezko hurbilpena egiten da. Atal honetan, lehenik irudikapen sozialen kontzeptuari helduko zaio, ondoren irudikapen sozialen baitanjarraitutako ikuspegiaren oinarriak azaltzearekin batera (gune zentralaren teoria), eraldaketa prozesuetan sakontzeko asmoz, praktika sozialen eta irudikapen sozialen arteko harremanean murgilduko gara.
‎Segur aski horrek garrantzia handia izan du proiektatzeko orduan eta auzi desberdinen lehentasuna erabakitzeko orduan. Behin eraikuntza martxan jarri delarik, hau makina edo tresna moduan ulertuz, zuzen geundela esan dezakegu, eta talde guztiek, bai Eskandinaviatik etorritakoek bai bidasoarrek ondo ulertu dute aretoaren funtzionamendua eta eroso sentitu dira bertan, beren estilo edo ideologia musikala dena delarik. Bestalde, elkarteko jendea tokiarekin erabat identifikatua sentitzen dela iruditzen zait.
‎Aljeriaren kolonizazio gerraren erdian, 1954an, Vianek sortutako Le Deserteur abestiak ere hautsak harrotu zituen Frantziako jendeen artean. Bakearen aldeko barik, aberriaren kontrako aldarri moduan ulertu zuten abestia askok.
‎Gay komunitatea bere eskubideen alde nola borrokatu den kontatzen du filmak, Harvey Milk ekintzaile eta politikariaren bizipenen bitartez. Baina filma harago doa, murritzegia bailitzateke soilik gay mugimenduaren defentsa moduan ulertzea.
‎Lasterketaren zuzendari Alberto Aierbek jasoko du mendiko lasterketei bideratutako saria, proba antolatzeko orduan erakutsi duen ikuspegi estrategikoagatik. Lasterketaren zuzendari teknikoa naizelako pertsonifikatu du saria nigan federazioak, baina Amezti elkarteari, lasterketa antolatzen parte hartzen duten boluntario guztiei eta Zegama herri osoari emandako sari moduan ulertzen dut nik, nabarmendu nahi izan du Aierbek. Izan ere, kirol ekitaldi hutsetik haragoko festa izaten da urtero Zegaman maratoiaren harira, eta aurten ere hala izan dadin lanean ari dira dagoeneko.
‎Azterketa gazteleraz egiteko aukera eman zuen orduan, eta euskaraz egiteko asmoari eutsiz gero euskaraz baino ezin izango zutela egin berretsi zieten. Mehatxu moduan ulertu zuten ohar hori hainbatek. Jarrera hori kritikatu du Bilbaok.
‎Temporary Pleasure lan berria ildo beretik dator, halaber. Bira luze baten ondorioa da diskoa, baina oraingoan indie poparen eragina nabarmena da zeharo, taldeko musikarien hastapenetara egindako keinu moduan ulertzen dugun eredu berria.
‎Lege marko honetan izena borondatez ematea, hezkuntza zerbitzu publiko moduan ulertzearen ondorio logikoa baizik ez da. Gure eredua eta gure hezkuntzaren kontzeptua esaldi bakar batek bil lezake:
‎Basoa landatu zutenetik ez da behar beste denbora igaro, eta 15 urte barru edo egurra saldu ahal izango dutela uste dute. Dena den, argi dauka gaur egun haien diru ekarpenak laguntza moduan ulertu behar direla. Kasurako, azkenekoz egurra saldu zutenean lortutako dirua Santa Mañako kofradiarentzat asko izan zitekeen, berrehun biztanle baino ez dituelako.
‎Ez. Txapelketa bera den moduan ulertzen badugu, eman litzatekeena da puntu gehien lortu dituzten zortziak finalean egotea eta finalean puntu gehien lortzen dituenak irabaztea. Ez dezagun ahatz txapelketa hori dela.
‎Kasu honetan ere narratibotasun formal bat identifika genezake; gerra eta suntsipena dute hizpide marrazkiek, eta gizakion eguneroko gatazka eta guda gertaeren pertzepzioaren gaineko hausnarketa moduan uler daitezke, mezu literal zein zehaztugabe, modu abstraktuan. Marrazteko moduan ere figuratibismoaren eta abstrakzioaren arteko tentsioarekin jokatzen du artistak.
‎Gizakia naturaren parte moduan ulertzen duen planteamendua daukala dio. Aurretik natura pertsonengandik baztertu egiten zen babesteko.
‎Hori dela eta, berezko erresumaren mendeko iragan politikoa mitifikatzen duten elementu sinboliko asko ditugu, nahiz eta euskal foruak (Bizkaia, Gipuzkoa eta Araba) tradiziozkoak izan, Espainiako koroekin behin eta berriz egindako itunen ondorio, egia esan, askoz paktismo gehiago aurkitzen dugu euskal politikaren historian katalanean baino [58], paktismoa Vicenç Vivesen moduan ulerturik?. Gaztelak XIII. mendearen hasieran konkistatu zituen egungo Euskal Autonomia Erkidegoa osatzen duten hiru euskal probintziak.
‎kontzeptu horien, baldintza horien, azterketa. Naturak, orain gizakiaren lege moduan ulertuta, gizakia gizakiarekiko lotura adierazten du. Gizakia askea da bere berezkotasunean, bere pekuliaritatean.
‎Ekintza baten moduan ulertu dut
2010
‎Kulturak gure artean betetzen duen paperaren isla baino ez da, azken batean. Kultura aisialdiaren osagarri moduan ulertzen da, denbora pasa moduan, ikuskizun moduan. Apaingarri moduan beste helburuetarako, turistak erakartzeko adibidez, hotelak betetzeko eta pintxoak saltzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia