Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 51

2000
‎Horregatik nolabait haragiaren, nazka? sentitzen du, Sartre-ren berbazesateko (oroit, halaber, Miranderen Haur besoetakoa); nire ustez, ez da sentimendupsikologiko modura ulertu behar, sentimendu edo esperientzia metafisikoa modurabaizik, haragizko maitasunaren, naturaren, bizi jarioaren, ezdeuskeriarena; hots, espirituaren eta askatasunaren, erorikoarena?
2001
‎Hain zuzen, kontzepzio horren emaitza modura ulertu behar da aipatu nahidudan hurrengo estrategia: intertestualitaterako joera.
2002
‎Lerro hauetan, edo hiria argudiatzeko, era desberdinetako adibideak jarriko dira. Denak, noski, ez dira aberastasun modura ulertu behar. Ez da, ordea, hori asmoa, arauturiko kontzentzuak dakartzan bazterketa joerak azpimarratzea baizik.
‎Horren aurrean, nortasuna eraikuntza moduan ulertu behar da, eta gainera, eraikuntza horrek anbibalentea izan behar du. Borondate orokor bakarreko entitate unifikatuari eta homogeneoari amaiera eman behar zaio.
‎Ezaugarri morfologikoak: maila lexikoan bakarrik ageri dira, alegia, ADB: 0 moduan ulertu behar dira.
2003
‎Iñaki Esnaola, Inma Gomilaren eta Pello Zubiriaren defentsako abokatua da. Honela laburbildu digu Auzitegi Nazionalak «Egunkaria»ren inguruan hartutako neurriak: «Prozesu hau prozesu politiko poliziala moduan ulertu behar da. Juan del Olmo epailea 1990eko hasieran azalduriko ETAko ustezko dokumentuetan oinarritu da autoa gauzatzeko.
‎g. Fusio nuklearra geroaren energia agortezina dugu. Energia berriztagarriakosagarri moduan ulertu behar dira.
‎Johannesburgoko Goi bileran argi ikusi genuenez, Nazio Batuen barneko dinamiketan helmuga zehatzak markatu nahi ziren; baina, eta hori da gaurko egoeraren sintoma argia, munduko botere politiko eta ekonomiko nagusiek ez zuteninongo nazioarteko konpromiso multilateral eta mugatzailerik nahi haien jardueraproduktibo edo finantzieroentzat. ...tan idatzita egon, ez zenadostu 2010 urterako energiaren %15a iturri berriztagarriekin lortzea, eta EkintzaPrograman proposatu ziren neurri aurerakoiak (sistema energetikoen dezentralizazioa, teknologia berri eta garbien bultzada, zerbitzu eta baliabide energetikosostengarriak, fidagarriak, eskuragarriak, eramangarriak eta sozialki onartuak...) ez dute ez eperik ezta finantziabiderik, beraz aholku moduan ulertu behar ziren.Horregaitik Rio de Janeiroko bileraren ostean, Johannesburgokoa engainua bezalainterpretatu zen, Nazio Batuen egitura osoa guztiz desakreditaturik geratuz.
‎Egiatan, oinordetza guztietan, betebeharra bereganatzen dute oinordeko bihurtzen direnek; betebehar horren ondorioz, zorren eta jarauntsiko gainerako zamen erantzukizuna dute. Hala ere, oinordetzak ez dira betebehar moduan ulertu behar. Haatik, oinordetzak bitartekoak besterik ez dira, ondasunak, eskubideak, zamak eta betebeharrak hildakoengandik euren oinordekoengana eskualdatzeko.
2004
‎den pertsona oro; euskaldun pertsona gizabanakotzat hartuta. Euskararen hizkuntza komunitatea berregiten ari dela kontutan harturik, euskararen ezagutza continuum moduan ulertu behar da, ezagutza ia zerotik euskaldun osatuenek osatzen duten nukleo garrantzitsuraino?. 3
2007
‎Era horretara inkestaren bidez jasotako datuen subjektibotasuna saihesten da eta emaitza fidagarriagoak lortzen dira. Alabaina, esan beharra dago ez dela erraza euskararen kale erabilerari buruzko datuak interpretatzea eta ondorio garbiak ateratzea eta, sarri askotan, lan hipotesi moduan ulertu behar direla datuon azterketako emaitzak. Are gehiago, Euskararen Erabileraren Kale Neurketako emaitzak sinesgarriak badira ere, horrek ez du esan nahi interpretazio guztiak hala direnik.
‎Konstituzio Auzitegiak azpimarratu du segurtasun juridikoa aplikatzeko moduko antolamendu juridikoari eta juridikoki babestutako interesei buruzko ziurtasun moduan ulertu behar dela, argitasunaren alde eta arau nahastearen aurka egin behar duela. Horrez gain, agintariek zuzenbidea aplikatzerakoan duten jarduna herritarrek arrazoiz oinarritutako igurukimenaren araberakoa izan behar da.
2009
‎Baina zuk idatzi duzu bizi aukera moduan ulertu behar dela erretiroa.
‎Basoa landatu zutenetik ez da behar beste denbora igaro, eta 15 urte barru edo egurra saldu ahal izango dutela uste dute. Dena den, argi dauka gaur egun haien diru ekarpenak laguntza moduan ulertu behar direla. Kasurako, azkenekoz egurra saldu zutenean lortutako dirua Santa Mañako kofradiarentzat asko izan zitekeen, berrehun biztanle baino ez dituelako.
2010
‎Beste lanen artean, Esther Alvarezek eta Alejandra Buenok emakumearen gorputza eta espazioaren inguruko gogoetari eskaintzen diote arreta; lehenak, bideoaren bidez; besteak, argazkia erabiliz. Aipagarria da, lehen aurreratu bezala, bi formatu horiek erakusketan duten presentzia eskasa, eta euskarri autonomo modura ulertuta beharrean, dokumentaziorako tresna gisa hartuta ageri dira, batez ere performance aren kasuan. Pinturak ere nagusitasuna hartzen du Jose Castiella, Maria Cortina eta Ibai Diaz Lezamaren lanetan.
‎Bestalde, Alfonso Mellado, A. ri jarraituz, Proceso de conflicto colectivo. Sistemas alternativos de solución y autonomía colectiva, Tirant lo blanch, Valentzia, 1993, 263 or., parte hartze hori ez laguntzaile moduan ulertu behar da, alderdi nagusi bezala baino, eta pertsonatuek, alderdi gisa, ahalmen prozesal guztiak dituzte, sententzia errekurritzeko gaitasuna barne. Antzean, Martín Brañas, C.,. La legitimación empresarial en el proceso laboral?, op.cit.
2012
‎«Herrien ongizate ekonomikoak egoera animikoan du sustraia; psikologikoada». Beraz, askatasuna faktore ekonomiko moduan ulertu behar da. Horrek erelauzpabost milioi biztanletan kokatzen du ideal hori, aipatu gabe nondik ateratzenduen kontua, baina aintzat harturik, hirurogeiko hamarkadan, Eskandinaviakosozialdemokrazia modan zegoela, estatu haien tamaina, baita AEB eta Alemaniamoduko federazio asoziatibo handien kasuan ere:
‎Herri indigenek gorpuzten zuten «beste» berri horrek garaiko nazioarteko harremanak birplanteatzera eraman zituen europarrak. Intelektual espainolen eztabaida indigenak europarren munduan integratzeko ahalegin moduan ulertu behar dugu. Eurozentrismo gorritik egina bazen ere, balio handikoa izan zen indigenekin harremanak bideratzeko orduan (Martínez eta Santamaría Benz, 2004).
2013
‎egon daitezkeen akatsak edo ahulguneak identifikatutakoan, zuzendu egiten ditugu.PLANIFIKAZIOA KONTROLA2.4irudia.Kalitate kudeaketa.Benetako kalitate kudeaketa izatekotan, enpresako prozesu guztiek integratuta egon behar dute. Pieza eta engranaje guztiak elkarrekin erlazionatuta dituen makina handi baten modura ulertu behar da enpresa, halako moldez, non haietako edozeinen funtzionamendua gainerakoen funtzionamenduaren mende baitago.Hala, bada, giza baliabideen administrazio kudeaketan, argi eduki behar dugu zer prozesu gauzatuko ditugun enpresako beste administrazio prozesu batzuekin (adibidez, langileen soldaten ordainketari dagokion gastua kontabilizatzea). Horrela baino ez dugu lortuko bikaintasunaren bidean jarriko gaituen administrazio kudeaketako sistema integratua.
‎Neurozientzialariei. Oraindik ez dira pertsonekin frogatu eta ikerketarako erreminta moduan ulertu behar ditugu. Halere, komertzializatzeko puntuan gaude orain.
‎Bigarrena, euskarazko telebista espazioak diru baliabide publikoak izan behar dituela ezinbesteko osagai, formula desberdinen bidez, zerbitzu publiko hori ematen duen enpresaren oin instituzionala edozein dela ere. Euskarazko telebista espazioa birsortzea helburu politiko publiko moduan ulertu behar da, orain artean bezala. Helburu publiko hori lortzea formula desberdinen bidez egin daiteke hainbat gauza konbinatuz:
‎Bigarrena, euskarazko telebista espazioak diru baliabide publikoak izan behar dituela ezinbesteko osagai, formula desberdinen bidez, zerbitzu publiko hori ematen duen enpresaren oin instituzionala edozein dela ere. Euskarazko telebista espazioa birsortzea helburu politiko publiko moduan ulertu behar da, orain artean bezala. Helburu publiko hori lortzea formula desberdinen bidez egin daiteke hainbat gauza konbinatuz:
2014
‎Astrak eraldaketarako gunea izan behar duela uste dute, eta horregatik heldu nahi dute puntu horretara. Basterretxeak uste du gizarte eredu berri bat dagoela oinarri horien atzean, eta horregatik dio Astra iraultza baten moduan ulertu behar dela," badagoelako gauzak egiteko eta funtzionatzeko beste modu bat". Hala, aniztasunean oinarriturik gizarte aldaketa bultzatzea da ideia.
‎Overstonentzat banku kredituaren hedapenak kapital" erreala" gainditzen zuenean gertatzen zen: atzeraldia boom ari erreakzio moduan ulertu beharra zegoen, ondoren banku erreformarako. Tookek, berriz, diru errazak sistema gehiegi berotzen zuelakoan.
‎Baina, kontuz. " Purchasing power" horren teoriak, lan estatistiko baterako euskarri moduan ulertu behar denak, aldi berean, ingeniaritza sozialeko emaitza emango du. Monetarismoak ortodoxia mikroekonomikoa babestu zuen, sozialki neutrala ez dena:
2015
‎Hala ere, sinesmen multzo hori nazionalismo guztiek darabilten baliabidea8 dela aintzat hartu gabe ere, garrantzitsuagoa iruditzen zait nazionalismoari sinesmen multzo horren egia erakustea funtsezko ez zaiola agerraraztea. Nazionalismoa batez ere mugimendu politiko modura ulertu behar da, eta haren ezaugarri nagusia ez da, orduan, egia zientifikorik zabaltzea, historian zehar herriaren batasuna erakutsi ahal izan duten ekimen kolektiboak aurkeztea baizik. Nazionalismoak aurretiaz erabakitzen du nazioaren lurraldea zein den, eta espazio horretan aritzen da, froga objektiborik behar izan barik.
2016
‎Gaur egun, kontrol mekanismo moduan ulertu behar dugu bortxaketa, balio baitu emakume ororen askatasuna, mugitzeko gaitasuna eta asmoak kontrolatzeko, izan zuri, izan beltz. Honako gako hauei erreparatuz gero, argi ikusten da hori:
‎Ez. Aitzitik, bizi eredu moduan ulertu behar dugu. Hau da, militatzen dugun proiektu politikoa gaurdanik bizitzeaz ari dira, hemen eta orain bizitzeaz.
2017
‎Mekanismo horiek jokaera erasokorra harremanen berezko alderdi bat izatea ahalbidetzen dute eta hori testuinguru sozialetik kanpo aztertzea zentzugabea litzateke. Agresioa gatazkak adierazi eta konpontzeko bide baten moduan ulertu beharra dago, etorkizunerako harremanetan eduki ditzaketen ondorioek kaltegarritik onuragarri izaterainoko continuum bat osatzen dutela onartu beharra dugu.
2018
‎Euskararekin lanean ibili den jende gazteak konplexu nahikotxo ditu orain dauden joera guztiekin euskararen borroka kokatu behar den mailan kokatzeko. Nire ustez, borroka iraultzaile moduan ulertu behar dugu; hots, Euskal Herriak beharrezkoa duen borroka baten moduan. Hortik aurrera, ikusi da... egiten duguna egiten dugula, kapazak izan behar dugu euskaraz baino areago euskaratik egiteko.
2019
‎Honenbestez, ebaluazioa bera prozesu bat da eta ez produktu bat, erabakiak hartzeaahalbidetzen duen euskarri moduan ulertu behar dena. Beraz, ebaluazioa, datuak identifikatuz, birmoldatuz eta tratatuz informazioa lortu eta horren bidez erabakiak hartzea justifikatu ahalizateko balio duen prozesu moduan definitu daiteke (Cruz, 2007).
‎Horren helburua askotan lotu da bizikidetza bilatzearekin, eskubideak mugatzen dituzten edo administrazio hertsapena baimentzen duten aurretiazko jardun edo jardun hertsatzaileen bidez9 Hau mugatzeko Konstituzio Auzitegiak hauxe adierazi zuen segurtasunari buruz: «actividad dirigida a la protección de personas y bienes y al mantenimiento de la tranquilidad u orden ciudadano, que son finalidades inseparables y mutuamente condicionadas»10 KAk, era berean, nolabaiteko izaera «negatiboa» eman dio herritarren segurtasunari eta adierazi du ordenak ez duela eskatzen arau juridikoak errespetatzea, egitatezko egoera moduan ulertu behar dela baizik, hau da, ordena mantentzea, zentzu materialean11; eta HESLOk, konstituzio doktrinari jarraiki, bere irekiera artikuluan horrela jaso du ildo hori12.
‎Jaioterriko iraganaren gainean kuriositatea izan du betidanik Andoni Larrañagak (Bergara, 1964), eta interes horren ondorio moduan ulertu behar da Bergarako kortak izeneko hitzaldi zikloa antolatu izana. Lehenengo esperientzia du hizlari moduan –irailaren 12an eman zuen lehen saioa, Irizarren, eta 70 bat lagun elkartu ziren– eta GOIENAri aitortu dio esperientzia ederra izan zela.
‎" XIX. mende amaieratik eta XX. mende hasieratik, gizartearen kritikorik azkarrenek gero eta gehiago aurre egin behar izan diete subjektu faltaren fenomenoei" (Kurz, 1993). Hala ere, gizarte zientzien etapa hori aurrerapen teoriko igarokor modura ulertu beharra dago, subjekturik gabeko dominazioaren nozioa fenomeno historiko modura azaltze aldera. Beste modu batera esanda, subjektuaren desagerpenak ez du indar berarekin jarduten garai guztietan, modernitatearen sistema soziometabolikoaren ezaugarri espezifikoek indartu egiten baitute.
‎Thatcher-en irtenbiderik eza hegemonia fenomeno bat baino gehiago ote den, Gramsci k emandako zentzuan, proiektu politikoen arteko indarren korrelazioaz hitz egiten diguna. Horrez gain, egitura aldetik halako sendotasuna duen errealitate modura ulertu behar ote dugun galdetu genioke gure buruari. Anselm Jappe k hori planteatzeko erabili zituen hitzak guztiz argiak dira nire ustez, azken bi hamarkadetako egoera politikoa ikusita:
2021
‎Baina, adierari dagokionez, bestelako esanahiaz hornituriko adjektibo dvandvak ere aurki ditzakegu (txiki borobil, estu mehar). Multzo berezia osatzen dute, hala ere, nafar euskaldun, frantses euskaldun moduko elkartuek, ez baita erraza adiera zehaztea, ‘nafar eta euskaldun’, ‘frantses eta euskaldun’ moduan ulertu behar diren, ala ‘nafarra den euskalduna’, edo ‘frantsesa den euskalduna’ adierazten duten. Horrexegatik esaten zen Hitz Elkarketa/ 1 lanean (1987:
‎Ez dira aurreko paragrafoan aipatuen guztiz parekoak, egitura hauek ez baitute ‘Behobia eta Donostia lasterketa’, ‘ama eta alaba harremana’ adierazten; ez dira, beraz, garagar gari sortak (garagar eta gari sortak) bezalakoak. Dvandva itxurako lehen osagaia izan arren, Behobia eta Donostia arteko lasterketa, ama eta alaba (ren) arteko harremana, izar eta triangelu erako konexioak... moduan ulertu behar ditugu elkartu horiek.
‎Baina mendeko perpauseko objektu zuzen funtzioa ere izan dezake bi perpausek komunean duten elementu horrek. Esaterako, Suak erreta aurkitu nuen nire baserri zaharra adibidean, nire baserri zaharra da predikaziogaia, eta mendeko perpausean objektu zuzen modura ulertu behar da: [suak (nire baserri zaharra) erreta].
‎Perpaus nagusiko predikatua, berriz, iraupenekoa da, jarduera edo egoera adierazten duena (Sartu denetik, hizketan ari da), eta ezin da unekoa izan(* Atea ireki dutenetik, aretoan sartu naiz); erdiespena adierazten duen predikatua, hala ere, ohi bezala, errepikatzeak edo pluraltasunak egiten dute iraupeneko (Atea ireki dutenetik{ bitan sartu naiz ∼ jende asko sartu da} aretoan); ezezko perpausek ere balio ‘iteratiboa’ eman diezaiokete uneko predikatuari (Ikasturtea amaitu zenetik ez naiz eskolara joan, ‘ez egun batean, ez hurrengoan, ez hurrengoan... ’, alegia) eta berdin ezezko zentzua duten perpausek (Atea ireki dutenetik pertsona bat bakarra sartu da aretoan, hots, ‘ez da beste inor sartu’). Izan ere, gramatikala izango bada, iraupeneko moduan ulertu behar da erdiespeneko perpausa; Nagusiak errieta egin zionetik, garaiz iritsi da Jon lanera perpausean, esate baterako, ‘egunero iritsi dela garaiz’ ulertzen da.
‎Ura giza eskubide moduan ulertu behar dugula esan zuen, munduan 2.000 milioi pertsona daudelarik edateko urik ez dutenak. Pertsona guztiek bizirauteko oinarrizko ur minimo bat bermatuta izan behar dute, oinarrizko eskubide unibertsal bat delako.
‎Badu hizkuntzak, euskarak kasu honetan, semantikoki kontrakoak diren bi termino bat eta bakarrean elkartzeko joera. Elkarketa hori ez da bi terminoen sintesi moduan ulertu behar; haratago, bi muturren arteko tentsioa irudikatzen da, sintesi aurreko momentua, preseski. Errazago ulertzen da adibideak emanez, nahiz eta, sarritan, errotiko antagonismo horri erreparatu gabe erabiltzen ditugun hitzok:
‎Honenbestez, norbanakoaren hizkuntza ezagutza faktore garrantzitsua da bai euskararen erabileran baita euskararekiko motibazio eta atxikimenduan ere. Gurpil moduan ulertu behar dugu neurri batean ezagutza, horrek elikatzen baitu atxikimendua eta erabilera (Olasagarre, Ramos eta Vilches, 2019). Euskal hiztunen kopuruak gora egiten badu ere, erabileraren datuak bestelakoak dira Eusko Jaurlaritzaren Enpleguko eta Gizarte Politikarako Sailaren arabera:
2022
‎Hezkuntza eraldatzen ari da, egungo ekoizpen eredu kapitalistaren beharretara moldatzeko, eta prozesu horretan, Ikasle Greba honen bitartez seinalatu nahi ditugun LOMLOE hezkuntza erreforma eta EAEko Hezkuntza Legeak hezkuntzaren eraldaketa prozesua formalizatzeko eta aurpegia garbitzeko funtzio nabarmena betetzen dute. Hezkuntza erreformak beraz, hezkuntzaren egoera erreala ezkutatu eta bikaintasunerako bide faltsu bat saltzen duten tresna moduan ulertu behar ditugu, eta ez hezkuntza gainbeheran dagoen testuinguru batean hau hobetzeko bidean aplikatzen diren baliabide moduan.
‎Guztiz kontrakoa da, kontua ez baita bati kentzea beste bati emateko. Guztiek partekatuko dituzten helburuak lortzeko bat egitea da kontua" 77 Gauzak ikusteko modu horrek berretsi egiten du komunitateen arteko harremanak batura positiboa den joko baten moduan ulertu behar ditugula.78
‎Beste lehentasun batzuk izan dituzte beti; lurren jabetza, nagusiki. Yucatango kasuan, halako mugimendu baten gabezia ez dakit ahulgune edo aukera moduan ulertu behar den. Ahulgunea bada, izan.
‎Bide horretan, noski, ezinbestekoa izango da hobekuntza gradualak lortzea. Betiere neurri horiek aurrez aipatutako helburuak gauzatzeko bitarteko moduan ulertu behar ditugu, indar korrelazioa hobetzeko aurrerapauso gisa. Motzean esanda, bizi baldintzak hobetzeko premiak eta sozialismoa eraikitzeko beharrak eskutik helduta joan behar dute.
2023
‎Luterok bere krisi espirituala gainditu nahi zuen teologia berriaren bidez; praktika aszetikoak mespretxatzen hasi zen Erromako bidaiaren ondoren, Erfurt eko komentutik Wittenbergera aldatu zutenean; Wittenberg en Lutero Staupitz en aldera pasatu zen eta Obserbantziako fraideengandik urruntzen hasi zen, haiek pentsatzen baitzuten zuzenak zirela arauak betetzen zituztelako; hor sortu zen fedearen bidez justifikatzearen teoria. Erruki gabeko Jainkoak sorturiko herstura eta izua gainditzeko bide moduan ulertu behar zen Luteroren sinesmen bidezko justifikazioa; bekatuetatik aske sentitzeko, Jainkoarengan sinetsi behar zuen; sinesmenak eta Eskriturek bakarrik justifika zezaketen. Eskriturak ziren sinesmenaren iturri bakarra; bizitza ematen zuena Jainkoaren Hitza zen.
‎Maiatzaren 28koen gisara, krisi garai batean ailegatuko gara uztaileko bozketara, krisi anizkoitza moduan ulertu behar duguna.
‎Osagai horiek kontuan hartuta eta bizi ditugun trantsizioen abiadura azkarra ikusirik, GizarteLab esperientzia egitasmo bizi eta aldakor modura ulertu behar dugu aldi berean. Errealitate eta esperientzia lokal gehiagotara hurbiltzen den heinean indartuz eta garatuz joango den laborategia izango da.
‎Lanaldi erdia bete gabe uztea lanera ez joate partzial moduan ulertu behar da.
‎• Alde batetik, ikuspuntu subjektibotik toki autonomia EAEn honako moduan ulertu behar da: Toki erakundeek propioak dituzten gaiak euren erantzukizunpean antolatzeko eta garatzeko autonomia. Toki autonomia modu horretara ulertzen da eta TAEHk 3 artikuluan zehaztutakoarekin lotu egiten da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia