Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2000
‎Erretroflektatzen ditugunak, nagusiki, sentimendu ezkorrak dira, eta zentzuhonetan, autozigortze mekanismoa da: zapaldu ninduenarekin haserretu ordez, leku hartan egotea aurpegiratzen diot neure buruari, zapalketei lotuta egoteagatik.Somatizazioak ere erretroflexio moduan uler ditzakegu, zeren inguruneari erantzunordez, gorputzari ezarririko kalteak baitira: ni deprimi naiteke, eta urdaileko ultzerabat garatu, etengabe kaltetzen nauen egoera horri aurre egin ordez.
2006
‎Tradizio espainol hori guztia(" gravitan sobre nosotros tres siglos de error y de dolor": beraz, XVII, XVIII eta XIX osoak) 407 zergatik den ezespainola, zuzenean ez du argitzen, baina, ezbai gabe, honela moduz uler genezake, hasteko: ez da espainola, ez delako (historikoki) europarra; eta ez da europarra, ez delako modernoa; eta ez da modernoa, zientziarik gabekoa izan delako.
2011
‎Nik beti bukatzen dut esaten, abertzale izateko beharrik gabe ez ginatekeela abertzale izango. Menpekotasun ez desiratu baten erantzun moduan ulertu dezaten. Herri gisa askatasunez erabakitzen eta izaten uzten ez digun sistema baten testuinguruan baikara euskaldunok abertzale.
‎Pentsamoldea aldatzeko urtetako lana bada ere, zibilizazio berria aurreikusten du Xabier Aierdi soziologoak. Prekarietatea bi modura uler genezake: batetik, baldintza ekonomikoetan pentsatuz, gaur egungo gizarte kapitalistaren eskeman.
‎Existentzialismoa garaiko filosofiak eta erlijioak utzi zuten hutsunea betetzeko ahalegin moduan uler genezake, XIX. mendean zehar Marxek eta Nietzschek defendaturiko ateismoa XX. mendeko Europan zehar hedatuz joan baitzen.
2012
‎igorlea anbiguotasunez eta zehaztasunik nahiz argitasunik gabe komunikatzen bada, komunikazioan akatsak gerta daitezke. Hori ez gertatzeko, onena izaten da hartzailearen tokian jarrita, mezua nola igorri aztertzea, hartzaileak guk nahi dugun moduan uler dezan.
2015
‎Lehenago esan dugun bezala soka semilokalak defektu konposatuak dira. Konposatu izaera hau bi modutan ulertu dezakegu. Lehenik eta behin, simetriaren aldetik, defektu hauek sortzeko hautsitako simetriakbi talde ditu, bata globala eta bestea lokala, ondorioz sortuko den defektua defektu global eta lokalenarteko konposatu bezala ulertu dezakegu.
‎«Familiek, eskolek eta erretiratu talde zein elkarteek gune berri hau iragana ezagutu eta berpizteko baliabide hezigarri moduan uler dezaten nahi dugu», azaldu du Joxe Elgorriagak.
2016
‎Hitz haiek harridura eragin zuten: . Esan nahi nuen kontzertua kentzeko mehatxuok aukera moduan uler ditzakegula subiranotasun handiagoa izateko. Euskal Herrian hori da gure arazorik handiena, autonomia falta?.
2017
‎Hegoaldekoa dela esaten zaigu eta telefono solasaldi baten harira He­goalde horretan familia bat duela zain ondoriozta dezakegu. Informazio falta hori hautu etiko moduan uler dezakegu: Ramiroren pribatutasunerako eskubidea errespetatzeko keinua, alegia.
2019
‎Herri normalduaren aldean, herri berezkoak beste moduz uler dezake bere nortasuna.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia