Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 383

2000
‎Informazioaren kopurua gero eta handiagoa bada ere eta informazio iturriak gero eta anitzagoak izan arren, gure beharrak gero eta zehatzagoak eta espezialagoak ere badiBiblinleka ra. Liburutegi batera inguratzen garenean, ez gara joaten zer dagoen ikustera, baizik eta —adibide bat aipatzearren— informatikako programa bati buruzko liburu jakin bat aurkitzera, edo galdetzera programa horri buruzko libururik ba ote dagoen. Edo beste adibide bat:
‎Caravaggiorenak berarenak zirela erabateko segurtasunez ezin ziurtaturik ere, lehenik Italian, gero Espainian eta ondoren Euskal Herrian zintzilikatutako koadro klasikoek niri behintzat sortzen didaten zirrara ez da —aitortzen dut— zirrara espiritual hutsa. Nahi gabe izango da, baina behin baino gehiagotan joaten zait burua preziora. Zenbat balio ote du koadro honek?
‎Auskalo arrazoia zein zen! Lizarrako Museoan bertako betiko fondoa ikustera joaten denak, hala ere, ulertuko dit zer esan nahi dudan.
2001
‎Izan ere, Estatu propioa duten nazioetara doazen etorkinek, bertan gelditzeko asmoa dutenean behintzat, hartara moldatzeko eta integratzeko joera garbia erakusten dute eta hizkuntza, ohiturak etab. berenganatzen ahalegintzen dira eskuarki. Hori normala izaten da, adibidez, Estatu Batuetara, Erresuma Batura, Frantzia, Espainia edo Alemaniara joaten direnekin; baina estatu propiorik ez duten nazioetara doazen etorkinek, eta areago metropolitik helduak direnean, maiz bizileku berrietan beren jatorrizko hizkuntzak eta ohiturak mantentzen dituzte, eta sarritan estatuak berak erabiltzen dituzte bertako jendeen homogeneotasun nazionala desegiteko (Frantziak Aljerian eta Kaledonia Berrian, Errusiak estatu baltikoetan, Txinak Tibeten...). Toki horietako hizkuntzak eta kulturak babesik gabe egon direnean, gainera, anitzetan etorkinen kolono funtzioa sendoagoa izaten da, guztiok dakizkigun ondorioekin.
‎Bigarren argudioa" modernoagoa" zen: lurren aberastasuna (ura, basoak, mineralak, ehiza, arrantza...) alferrik galtzen ari zen cree en eskuetan —" egunero milioika kilowatt ordu joaten zaizkigu aldapan behera itsasoan galdu arte" (Bourassa. 1985 Power from the Nort h, aipatua in Niezen 1998:
‎Lehenengo Loiolara. Han inguruko auzoetara joaten ginen ostegunetan dotrina erakustera. Niri Urrestillara tokatu zitzaidan.
‎Niri Urrestillara tokatu zitzaidan. Gustura joaten nintzen. Nire aldean askoz hobeto hitz egiten zuten euskaraz hango neska mutilek, ni baino gazteagoak izan arren.
‎Nire aldean askoz hobeto hitz egiten zuten euskaraz hango neska mutilek, ni baino gazteagoak izan arren. Mendira ere joaten ginen. Eta hango baserritar jendearekin hitz egin ere bai.
‎Han mendia eta itsasoa, biak genituen. Orduan orain hainbeste turista ez baitzegoen, hango plaia luzeetara neguan ere joaten ginen. Baina paseatzera.
‎Harremanak ere izan nituen hango herri jendearekin. Adibidez, igandero hango bailara batera joaten nintzen meza ematera: Marchuquera Alta.
‎Gero, berriz, txapelketen antolakuntza Bertsozale Elkarteak hartu zuenetik, eginkizun horretatik urruti ibili izan da. Plazarik plazako bertso saioetara ere maiz joaten zen ga" Aspaldian ez naiz bertsolari saioetara joan. Bertso zaharrekin nahikoa dut" rai batean.
‎Ez dakit zer esan. Garai batean bertsolari saioetara joaten nintzen. Aspaldian ez naiz izan.
‎Nola? Bera umetan bere amaren jaiotetxera joaten
‎Jesusen Bihotzaren Anaiek zuten ikastetxera, alegia. Hara joaten hasi nintzen, bada. Gertuan genuen, izan ere, ikastetxe hori.
2002
‎Irtenbidea ez dago Erasmus eta antzeko programetan, baizik eta ikasleek campus ezberdinetako Euskal Unibertsitate berean ikasketak arazo administratiborik gabe burutu ahal izatean. Europa mailan unibertsitate sistema berberara joaten ez den heinean, Espainia eta Frantziako estatuetako hezkuntza sistemakezbe rdinak izango dira. Gogoratu beharra dago, besteak beste, kalifikazio sistema ezberdinak daudela, Iparraldeko Maitrise ak Hegoaldean baliokiderik ez daukala...
‎Irakasleek luzaroan sortu didate ezinegona. Hortik etorri da nire kezka nagusia, irakasleen bizkar joaten baita ikerkuntza eta irakaskuntzaren zama gehiena, eta bai eskuliburuen idazketa ere. Fisika nuklearra euskaraz irakastea posiblea zen eta da, jakina, baina ez da erraza jakintza alor guztietan aditu euskaldunak edukitzea.
‎Horrela, Koranean, Sunnan edo arrazoimenaren beharrezko dedukzioetan oinarritzen ez den ezagutzarik ez du onartzen. Beretzat jarduera erlijiosoa Estatu auzi bat da, eta, beraz, otoitzaldi komunetara joaten ez direnentzako zigorrak ezartzen ditu. Koranaren edo Sunnaren arau guztien hitzez hitzezko aplikazioa ezartzen du, hau da, Xariazorroztasunez betearazten da, gorputz zigorrak barne.
2003
‎egun indarrean dauden azterketa kulturaletan kultura merkantzia hutsa da edota agintean dagoenak kultura erabiltzen du besteak menderatzeko. Horrenbestez, jomuga bererantz aurrera joaten segitzen dugu eta bide beretik, gainera. Hori bai, gero eta azkarrago.
‎Angelica Kaufmann eta Goethe solasean ari dira, bakarrizketan Schopenhauer hisia gaiztoan, lagunen artean absente bezala Gogol herriminbera(" Erroman nagoela bakarrik idatz nezake nik Errusiaz"), Stendhal bere zirriborroak nekagabe zirriborratzen; Berlioz, Wagner, Mendelssohn, Liszt, hainbat pintore izen handiko eta izen txikiko, De Chirico maiz etortzen da kafe bat hartzera, hor berehala baitu bere atelierra, gure aurretik denak hemendik pasatudi ren pelegrinoak, mundua ikusten eta entzuten irakatsi digutenak. Existentzialisten Les Deux Magots eta Cafe de Flore ra joaten dira Parisen esnobak (eta zein ez da esnob Parisen, lagun batzuekin, udaberri batzuetan?) —bera eserita dagoen tokian beharbada Sartre eseriko zen, beharbada Simone de Beauvoir, baina beharbada (inork ez dio hori esango) Charles Maurras, Sous le signe de Flore idazten. Halaxe etorriko gara Pasaiako Hugoren etxera pelegrino, tontoa izanda ere —bidaiariengana bidaian—, Hugori erakustera, Euskal Herria ikusten irakatsi digulako, edo irakas diezagun beti berriro, eta haren leihotik begira, behialako badia, espazioan ja ez dagoena, Hugoreno roipenetan ikus irakurriko dugu.
‎Sekto reari dagokionez, kalitatea da hitz gakoa. Erakartzen dugun herritar oro euskalduntzeko helburua aintzat hartu behar dugu, ez dugu erakarritakoa ikasi gabe joaten utzi behar. Argi dago horretarako diru inbertsio handiak egin behar direla, gaur egungo egoerak eragotzi egiten duelako erabat sektorean kalitatearen bidea jorratzea.
‎Jorge oteiza hil da. orain bi zenbaki, ospitalean utzi genuen. Aurreko zenbakikoa idaztea tokatu zitzaidanean, hantxe jarraitzen zuen, ostrak janez bere burua hobeto ikusten zuenean —hori diote ezagutzen zutenek, klinikara bisitan joaten zitzaizkionek—, bainaJaki n en azken zenbakia kaleratu zenerako Oteiza hilik zegoen. Hilda, eta lurperatuta.
‎Ez da asko giro hartaz neuk esan dezakedana. Sei urte puntarekin ikusi nituen mutilak marroiez jantzita kamioietara igo eta joaten . Udazkenean estreinatu nuen gero eskola.
‎Nago, pesimistegi izan gabe ere, euskarak berak, euskal produktu askok ez dutela garai bateko (edo nahiago bada, oraintsu arteko) tirarik jendearen aldetik. Sektorez sektore joaten bagara, gehienetan edo beti ageri da joera hau, atzerakada ez bada gerakuntza. Batzuetan besteetan bainonaba rmenago (edo ageriago, berdin ez dena).
‎Baina ez nadin despistatu, new york alde batera utziz. Nik ez dakit Carlos Catalan Parisen Concorda hartuz joaten den bertara, edo faxa eta posta elektronikoak nahikoak izaten dituen New Yorkekin harremanetan izateko, baina hara begira da Catalan ere. Catalan eta Oteiza.
2004
‎Une hartan Kant lehenengo aldiz urte erdirako Unibertsitateko errektorea zen, eta Friedrich Wilhelm II.a errege berria Konigsbergera omenaldia jasotzera etorri zenean berak eman behar izan zion ongietorria. Kantek gazteluan egin zen ekitaldian parte hartu zuen, baina hurrengo egunean katedralean egin zen beste ekitaldira ez zen agertu (ez zen inoiz elizkizunetara joaten ), gaixo zegoela eta. Errege berriak aurrekoaren jarrera aldatu zuen eta jakintsu alemaniar nagusiak Zientzien Akademian bildu nahi izan zituen berehala.
‎Nonahi ikusten ditugu ekimenak. Antzerki taldeak eskutik loturik joaten dira nazioartekojaialdietara. Idazleen Elkarteak kide guztien ingelesezko lagina argitaratuko du beraren web orrian.
‎Bizitza tresna hauen inguruan antolatuta daukat hein handi batean. Baina baserrira joaten jarraitzen dut, mendia maite dut, manifetara ez dut hutsik egiten eta idaztea ez dut ahantzi. Munduarekin lotzen nauten tresnak ditut, informazioa jaso eta barreiatzeko sareak baditugu, eta mundu digital horretara euskaldun moduan pausoak emateko prest nago.
‎Euskal kantagintza berrian ere, joaten ginenok musikazale baino euskaltzaleak ginen. Kantua bitartekoa zen, han esaten ziren gau" Pluralismoa, euskararik gabe, zer da?" zak beste inon ez baitziren esaten, ez zeuden esaterik, ez musikan, egunkarietan, ez inon.
‎Lehenago adierazi bezala, Pako Miangolarraren laguntza erabakigarria izan zen; pisua erosi zuen Donostiako Gros auzoan, Ameriketatik etorritakoa zen eta diruz ondo zebilen, eta berak erositako ekipoekin egiten genituen grabaketak. Ni hango grabaketen teknikaria nintzen, inprentara azalak egitera joaten zena, diskoak zabaltzen zituena... denetik suertatzen zen.
‎Berotu edo ondoren Istorio triste bat antzerkia sortuzuen. Geroztik, egia esan, ez zuen bake handirik izan, betibe regana eskean joaten ginen eta. Xalbador eta euskara, euskara eta Xalbador, gauza bera izan dira niretzat.
‎Gure iritziak zabaltzen. Arestirekin adiskidantza handia izan genuen, Euskaltzaindiko urgazle nintzenez, garai horietan bilkuretara joaten nintzen; antzerki bat ere idatzi zuen guretzat: Beste mundukoak eta zoro bat.
‎idaztea, emakumeentzat, zeregin ia klandestinoa da, bizio pribatua, norberaren inguruan zalaparta handirik atera gabe burutu beharrekoa. Etxean jakin dakiten arren, ez jakitea rena egiten dute(" tratatzen naute idazle ez banintz bezala", zioen berak), ez dute haren idazkirik irakurtzen, ez dute kritikarik segitzen, ez dira liburuen aurkezpenetara joaten eta, etxeko dinamika gehiegi distortsionatzen ez duen neurrian, kontsentitu egiten da. Agian ez dago aurkako diskurtsorik, ez dago debeku espliziturik, baina" kristalezko sabaia" modu fisikoan nozitzen du emakume idazleak, eta argi du, une oro, mugak non dituen.
2005
‎Lucien Goldmann ek 68ko maiatzaren lelo bat komentatzen zuen Sorbonako arbela batean: " Egiturak ez dira karrikara joaten ". Beranduxeago 1969ko mintegi batean Jacques Lacanek erantzuna eman zion:
‎" Maiatzaren gertakizunek zerbait erakusten baldin badute, horixe da egiturak karrikara joaten direla hain zuzen".
‎Teknozientzia eta teknokulturaren irudi bizarroen lekuko gara gaur egun. Horien artean teknozientzia ahalguztidun eta nonahiko bat erlijio sasizientifiko berria bailitzan proposatzen diguna da kezkagarriena. Zientzialari, intelektual eta artista kopuru gero eta handiagoa ahal duen urrutien ari da joaten , ziber espiritualtasun mota baten alde. Esaten dute konbentzituta daudela azkenean gizatiarrok Paradisua topatuko dugula mirarizko tekno aurrerapenei esker.
‎Jakina, gaur egun komunikabide mota horien osagai bilakatu dira (www. mecanisburgo.com; www. aviado rd ro.com). Garaiho rretako teknol ogismoa ren apologia oso sutsua zen eta, hala eta guztiz ere, El Aviador Dro korrontez kontra joaten ausartu zen —serio ala parodia hutsa zen? —, Nuclear si (1979) abestian argi ikus daitekeenez —hemen iro ni aren keinuak, halere, ez dira bistatik galdu behar, askok ekologismoaren aurkako jarrera zela uste baitzuten—:
‎AMA, AI TA, AMAMA... Gero, ikastolako lanak amaitutakoan, et xez etxe joaten ginen bost pezetako kuotak kobratzera. Ale gia, gaurko hizkuntzan esanda, 0,03 €ko kuotak izaten zirenhaiek, legez kanpoko instituzio hari arnasa ematen ziotenak.
‎Berak eduki zuen Elgoibar inguruetako lehenengo motoetako bat. Ondarroara eta, motoz joaten zen, jostundegiko lanak zirela eta.
‎Anaia zaharrenak Berriatuara eta, bizikletaz joaten ziren irin bila. Berriatua 20 kilomet rora dago Elgoibartik, eta tartean du San Migelgo gaina.
‎Oso oroitzapen ederrak ditut nik haur garaietatik. Ume guztiok lehenago aipatu dudan Goiko Errota deitzen den lekura joaten ginen, ibaira. Hantxe ikasi genuen denok igeri egiten.
‎Jesuitok osteguna genuen geure egun librea, nora edo hara joateko. Goizean dotrina ematera Kukuerri izeneko Azkoitiko auzora joaten ginen eta arratsaldean, berriz, Urrestillara. Gustura ibiltzen ginen Urrestillako frontoian umeekin pilotan eta.
‎Bai, Loiolan bertan gauero joaten nintzen baserrit arrei eskolak ematera Loiolatxo deitzen genuen gure etxe ondoko egoitzara. Baserritarrak, lana bukatu eta ikasteraetortzen ziren.
‎Baina beste hizkuntzak erabiltzen saiatzen nintzen. Esaterako, Elgoibarren oporretan nintzela, frantsesak eta etortzen zirenean, maleziarik gabe joaten nintzaien ondora, entzutera eta ahal banuen hitz batzuk esan eta... pozik!
‎Pentsa ezazu berrogei urte badirela hasi nintzela. Hasieran, kezkatxoarekin joaten nintzen, nola hartuko ninduten. Banituen, baina, izan ere, bi alderdi on neure alde:
‎Arkarazo, euskal telebistako Goenkale sailean dotore lan egiten duena. Eta egia esan, Bizkaiko ikastetxeetan hitzaldiak egitera joaten naizenean, ia beti aurkitzen dut nire ikasle izan den bat edo bat.
‎Hori bai, egunero, mendirantz joaten naiz, nire lagun maiteekin, zakurrekin. Batzuetan, Goizuetan, adibidez, bost zakurrekin.
‎San Markos Plaza bezalakorik gutxi. Inguruko hiriak ikustera ere joaten ginen, Muranora eta.
‎Innsbrucketik maiztxo Munichera joaten ginen, erosketak egitera. Idazteko makinak eta, Espainiakoen aldean merkeagoak ziren han.
‎Ni Bernara astero astero joaten nintzen neure doktore tesirako gaia biltzera. Madrilen aurkeztu banuen ere, Bernan osatu nuen ia osorik neure tesia, Karl Marx y los nacio nalismos separatistas.
‎Bernako trenbide geltokitik Die Schweizerische Osteuropa Bibliotheke raino tranbiaz joaten nintzen. Bai gustura!
‎Suitzan bagenuen estudiante txartel bat eta horrekin oso merke erabiltzen genituen Suitzako eski toki guztietako funikularrak eta eserleku arruntak. Banuen lagun bat Estatu Batuetakoa, unibertsitatean fisika ikasten ari zena, ni bezala oso eski zalea, eta elkarrekin joaten ginen hango eta hemengo mendietara. Berak autoa zeukan.
‎Motorrean ibiltzearen antzekoa da. Motorra hartu eta Bilbotik Puerto de Santa Mariaraino joaten nintzen. Sekula ez zitzaidan bururatu gauza txarren bat gertatuko zitzaidanik.
‎Sekula ez zitzaidan bururatu gauza txarren bat gertatuko zitzaidanik. Baserrietara ere, urte askoan, Amaiurreraino eta, motorrez joaten nintzen.
‎Ni paseatzera ateratzen banintzen, bera nirekin. Zirkora ere biok joaten ginen elkarrekin.
‎Taniuxa aingerutxoa rekin merkatura joaten nintzen eta bananak erosten genituen. Taniuxak bular gainean eramaten zituen etxera, trofeoak balira bezala, bere laguntxoek eta, ikus zitzaten.
‎Etxeko gurasoekin baletak ikustera joaten nintzen. Han oso merkeak dira sarrerak.
‎Oso ederra. Ia egunero joaten nintzen Plaza Gorri famatura. Metroz joaten nintzen gure etxetik.
‎Ia egunero joaten nintzen Plaza Gorri famatura. Metroz joaten nintzen gure etxetik. Metroa merke merkea da.
‎Kontu kontari eramaten ninduten ospitalera. Baina, gehienetan, oinez joaten nintzen. Joan eta etorri, ordubetetxo bat.
‎Ahal dena segitzen dut. Udan Ameriketara ere joaten naiz unibertsitatera eta gaurko literatura beti segitu izan dut. Hemen, ikusten dituzun liburuetatik gehienak nobelak dira; ehunka.
‎Baina, jeneralean ez naiz idazleen bileretara eta bazkarietara joaten . Beti pentsatu izan dut Bilboko idazleen deietara eta gonbidatzen nautenean, emazte bat edo izango banu, errazago joango nintzatekeela.
‎• Bada euskararen aldeko maila eta gradu ezberdineko jarrera zabala erakusten duen sektore soziala. Euskararen aldeko ospakizun, festa eta deialdietara joaten da, seme alabakDereduan matrikulatzen ditu, euskara ikasteko ahalegina egiten du eta, gainera, etxekoekin eta lagunartean erabiltzen saiatzen da. Kontzientziatuenak euskal komunikabideak eta euskal kultura kontsumitzen ditu...
2006
‎Beraz, ikastetxe pribatutara doan ikasle etorkinen giza-taldean (ikasle etorkinen %32) banaketa era desorekatuan ematen da berriro ere. Europako Batasuneko ikasleak ikastetxe pribatutan eskolatzen dira nagusiki (%75); eta, bitartean, ikasle atzerritarren multzoan, latinoamerikarren %33 soilik eskolatzen dira ikastetxe pribatutan, magrebtarren %13 eta Ekialdeko Europakoen %35 Ikasle etorkin pobreen artean, gehiengoa ikastetxe publikotara joaten da (Defensor del Pueblo 2003: 399).
‎Etorkinen gizataldeak era selektiboan eskolatzen dira: egoera sozioekonomiko altuagoa dutenak (Europako Batasunekoak) ikastetxe pribatutara joaten dira, batzuetan beren ikastetxe bereziak aukeratuz (Ikastetxe ingelesa, alemana, frantsesa...); eta, bitartean, behe maila sozioekonomikoko ikasle etorkinak (magrebtarrak, portugaldarrak, brasildarrak, hispanoak, asiarrak eta afrikarrak) ikastetxe publikotan eskolatzen dira.
‎Ikasle marokoarren kasuan, berriz, erlijio katolikoarekin topo ez egiteagatik beharbada, ikastetxe erlijiosotarako aukera gutxiago egiten dute. Beraz, ikasle multzorik handiena —latinoamerikarrak— ikastetxe publikotan eskolatzen da, eta horien artean ikastetxe pribatutara joaten diren bakarrek karitatezko ikastetxe pribatuak aukeratzen dituzte. Hortaz, EAEko eskoletan, ikasle etorkinen artean, hirugarren selekzioa gauzatzen da.
‎magrebtarren %13k aukera bera egiten du, baina herrialde aberatsetatik etorritakoen %75 —Europako Batasunekoak kasu— ikastetxe pribatutan eskolatzen dira. Azkenik, ikasle etorkin aberatsak ikastetxe pribatu elitistetan eskolatzen dira, baina eskola pribatutara joaten diren ikasle etorkin pobreak proportzio handiagoan joaten dira ikastetxe pribatu pobre edo karitatezkotara.
‎magrebtarren %13k aukera bera egiten du, baina herrialde aberatsetatik etorritakoen %75 —Europako Batasunekoak kasu— ikastetxe pribatutan eskolatzen dira. Azkenik, ikasle etorkin aberatsak ikastetxe pribatu elitistetan eskolatzen dira, baina eskola pribatutara joaten diren ikasle etorkin pobreak proportzio handiagoan joaten dira ikastetxe pribatu pobre edo karitatezkotara.
‎Bestalde, arabiera edo berbere klasetara joaten diren ikasle autoktonoak oso gutxi dira, ikasleen arteko elkartruke oso urria eskainiz, kulturarteko ikuspegitik urruti.
‎femeninoa, feminista eta emakumearena. Lehen partean, femeninoan, boterean zeuden ereduen kopia edo barneratzea gertatzen da Showalterren esanetan; bigarren etapan eredu eta balio horien kontra joaten da emakumeen literatur lana eta gutxiengoaren eskubideak eta balioak defendatzen dira; azken atalean, emakumearen literaturan, autoezagutza eta barne begiratzea hasten da. Showalterrek emakumearen literatura izendatzen duen azken alde hori bereganatzen du Landak bere poetikan eta ondorioz bere pertsonaietan.
‎17 Hiztegi horren lantzearen inguruan gertaturiko hainbat anekdota idatziz jasotzekoak lirateke. Martzelino Aizpurua, soldadutzan zegoela, tabernara joaten zenekoa, Natur Zientzien Hiztegiko zerrendak lantzera, bere nagusien eta inguruko soldadukideen harridurarako... Uda arratsaldetako bilerak Zestoako Ekain harpearen inguruko baserrian, Natur Zientzien Hiztegiko artikuluez eta lexikoaz eztabaidatzen, Jesus Altuna eta han baitzebiltzan harpeko indusketak egiten:
‎Okendo tabernako semea zen, Victoria Eugenia hotelaren atzeko kalean. Jaialdiren bat izan eta Donostiara joaten ginenean taberna huraxe zen gure zentroa. Jose Luis Iriondo.
‎Gogo jardunak egitera etortzen zen jendea eta arratsaldean, ilunabar aldera, elizkizunak izaten zituzten. Ni, siestatik jaiki eta gogarte etxera joaten nintzen. Nire inpresioa izaten zen, ni, han, santu aurpegia jarrita egoten nintzela, eta neska guztiak, berriz, burua jira eta niri begira.
‎Oso urruti dauzkat gauza horiek. Eta Napolira, eta Vesubiora, eta denetara joaten ginen, orduan autoa neukan eta.
‎Gerra egiten genuen, aitari patatak lapurtuta. Gero jakin nuen gauetan jende behartsua patatak biltzera joaten zela. Tartean, guk alferrik botatakoak.
‎Noiznahi joaten nintzen bestaldera, beraiek deituta. Semeak anparoan hartu eta Iparraldera.
‎Makina bat buelta egin dituzte gure semeek! Izan ere, koartada horixe nuela joaten nintzen, nire bi seme, zortzi bederatzi urtekoak orduan. Haiek lagun hartu eta bestaldera.
‎Han joaten ginen, Atotxara, umeekin. Autobusa beteta joaten ginen, Errealaren partida ikusi eta animatzera.
‎Han joaten ginen, Atotxara, umeekin. Autobusa beteta joaten ginen, Errealaren partida ikusi eta animatzera. Atotxara joan baino lehenago, ordea, Zarautzen bertan ibili ginen eskubaloi taldea eta animatzen.
‎Eta hasi ziren agertzen. Urtean behin Madrilera joaten ibili naiz errebisioak egiteko, baina iaztik Donostian egiten dizkidate kontrol guztiak. Egunean hamabi pastilla hartzen ditut eta tarteka testosterona injektatzen didate.
‎Ibiltzeko gogoak nagoenean haraxe joaten naiz. Jartzen naiz tabernan eta itsasora begira egoten naiz.
‎Jartzen naiz tabernan eta itsasora begira egoten naiz. Txikitan ere, akordatzen naiz, hanka hutsik joaten ginen gu etxetik hondartzara. Zer edo zer egin beharra dago orain ere...
‎Atea ireki baino lehen konturatzen ziren ihesi nindoala. Zumardira joaten nintzen, futbolera. Tartean," kotxea!", orroa baten batek eta gu bazterrera.
‎Gerrarekin desagertu egin zen hori, gerrak etenarazi egin zuen zentroaren ekitaldi programa, baina sozio izatea ez, eta etxeko mandatari ibiltzen nintzen mutil koxkorretan: etxez etxe joaten nintzen hilero hilero kuota kobratzen, pezeta bat. Horregatik bilatu nuen pianoa ere.
‎Aitona tailerrera joaten zenean! Amak ere San Ignazio martxa jotzen zuen.
‎Ama hogeita bi urteko neska gaztea eta, zer egingo zuen, bada! Ez amak bakarrik, nik ere jotzen nuen aitona lanera joaten zenean. Tranpatan, beti.
‎Ez, aurretik, Miserikordiara joan nintzen. Herri guztia joaten zen hara, haurretan. Lau, bost urterekin pasatuko ginen gu Antonianoetara.
‎Oso ume goiztiarra nintzen, nonbait. Adibidez, hamar bat urte nituela edo, ordurako bandan nengoela, txistua ikastera joaten nintzen egunero, eguerdian, eskolatik irtendakoan. Bestalde, bandakoa nintzen eta bertako lagunekin joaten nintzen batzuetan.
‎Adibidez, hamar bat urte nituela edo, ordurako bandan nengoela, txistua ikastera joaten nintzen egunero, eguerdian, eskolatik irtendakoan. Bestalde, bandakoa nintzen eta bertako lagunekin joaten nintzen batzuetan. Bandako zaharrenekin —han ere baziren hamazazpi eta hemezortzi urtekoak eta—, Munoa azpira joaten nintzen.
‎Bestalde, bandakoa nintzen eta bertako lagunekin joaten nintzen batzuetan. Bandako zaharrenekin —han ere baziren hamazazpi eta hemezortzi urtekoak eta—, Munoa azpira joaten nintzen. Izan ere, hara joaten ziren bikote gazteak.
‎Bandako zaharrenekin —han ere baziren hamazazpi eta hemezortzi urtekoak eta—, Munoa azpira joaten nintzen. Izan ere, hara joaten ziren bikote gazteak. Nire eginkizuna izaten zen linterna batekin joan eta besteak idiarena jotzen ari ziren bitartean nik linternarekin enfokatzea.
‎Halako batean aitak esan zidan arte: " Hi, Beteluk (txistu irakasten ziguna zen hura) esan zidak zer pasatzen den, zergatik ez haizen eskolara joaten !". Horrela.
‎Klarinetea, txistua eta pianoa jotzen zenituen, eskolara joaten zinen, pilotan...
2007
‎Arrazoia pentsatzen hasita, agian ohitura nagusitu zen, entzuleentzako gidoitxoaz gain hizlariak eskema zabalago bat beretzat bakarrik paratzekoa, haren adigurian libreki mintzatu ahal izateko, konferentziako testua inprimategirako pronto erredaktatzeke. Izan ere, 62ko bileran erabakia hartu zen eta 63tik aurrera praktikan jarri," bakoitzak lan osoa irakurri ez baiño beronen laburpena presentatu bearko zuela, bestela irakurtzen joaten zaigula kasi denpora guztia" (Zuzendaritzaren gutuna, data gabe, 1963, Jakin Artxiboan). Bileretako lan diziplina galduz joan zen beraz.
‎Agian orain bezalatsu, orduan ere lumako jendea ibiltzen zen bereziki mokokalari. Arantzazura jende asko joaten zen dantza eta festara, hirietako polizia eta Guardia Zibilen kontrolen ihesi, euskaltzale eta ez euskaltzaleak, errepublikarrak ala komunistak, baina batez ere abertzaleak. Josebaren gutun hau ere hamahiru folio eta erdi luze da, uztailaren 14an hasi eta hurrengo egunetan jarraitua.
‎Gustura irakurtzen duen irakurlearen inguruko kezka da nirea, liburu dendetara joaten den irakurlearen ingurukoa. Idurre Alonsoren lanean ere nabarmen ageri da irakurleena oso puntu kezkagarria dela egungo euskal literaturan.
‎Oso laikoak omen gara, eta aspaldi utzi omen genion elizara joateari. Azkenean beste erlijio berri bat sortu da, eta erlijio horrek diruaren kutsua daukanez, denok sinesten dugu eta denok joaten gara erlijio horren elizara igandero; edo larunbatetan zehatzago: Babelia irakurtzera.
2008
‎Ildo horretatik jarraituz, berebiziko garrantzia du bermatzea eta argi eta garbi jakinaraztea nazionalitate politiko komun bat izatea ez dela bateraezina sentimendu komunitario, kultural edo etniko jakin bat izatearekin, ezta jatorrizko edo iritsitako herrialdeko nazionalitate politikoari eustearekin ere. Eta hori baliagarria izan daiteke gure herrialdera iristen diren immigranteentzat zein beste herrialdeetan bizi diren edo joaten ari diren gure herrialdeko biztanleentzat.
‎Izan ere, zer gertatzen da gurasoak auzoko eskolara informazio eske joaten direnean. Han zuzendariak eta irakasle batek emango dieten informazioaren eta aholkuaren arabera hautatuko dute gurasoek eredu bat edo bestea.
‎Informazioak konplexuagoa luke eta elementu soziolinguistiko batzuk eskaini: zer esan nahi duen gizarte honetan euskara ez ikasteak, zer aukeratzen duten autoktonoek eta zergatik, zer dela-eta ez diren joaten ume autoktonoak eskola jakin batzuetara eta zeintzuk diren aukerak...
‎Eta pilatze horrek ez du hemen jaiotako eta kanpoko umeen arteko bizikidetza eta elkar ezagutza ahalbidetzen. Eskola horietako asko ghettizazio eta desprestigio prozesu batean sartu dira; autoktonoek abandonatu egin dituzte eta ia ia etorkinen seme alabak soilik joaten dira bertara. EAEko hiriburuetan badaude horrelako hainbat kontzentrazio artifizial —edo" ghetto", modu grafikoan esateagatik—.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia