Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 47

2012
‎• humanismo: ororen gainetik jendea lehenesten duen gogoeta mugimendua.
‎6 Itsas jendea XVIII. mendean
‎XVI. mendearen amaieran, mundua hobeki ulertu nahi zuten jakintsu batzuek jendea ororen muinean ematen zuten: jakintsu horiek humanistak ziren.
‎4 dok. humanismo: ororen gainetik jendea lehenesten duen gogoeta mugimendua.
‎Eskualde honetako jendea biziki airosa da(...). Hemen irri egitea, jostatzea eta dantzatzea da gogoan duten gauza bakarra.
‎6 Itsas jendea XVIII. mendean
2013
‎Lehen egunean ibili zelarik gereziondoetan" haiku" koplak kantatzen, nehork ez zion deusik erran. Bigarren egunean erreka bazterrera joan zelarik arrainekin jostatzera, jendea dudatzen hasi zen. Pintzela batekin kaligrafia idazten hasi zelarik, denek zioten gizon burugabe hori ez zela eltzegintzan aditua.
‎Lehen egunean ibili zelarik gereziondoetan" haiku" koplak kantatzen, nehork ez zion deusik erran. Bigarren egunean erreka bazterrera joan zelarik arrainekin jostatzera, jendea dudatzen hasi zen. Pintzela batekin kaligrafia idazten hasi zelarik, denek zioten gizon burugabe hori ez zela eltzegintzan aditua.
‎XX. mendean, aisialdietako denbora anitz emendatu zen, bereziki 1936an Frantzian opor ordainduak legez finkatu zirelarik. Orduz geroztik, sosdun ala ez, maila guzietako jendea bakantzetara joaten hasi zen, eta opor ordainduak emendatu arau, turismoa ere goiti joan da.
2017
‎Mendietako megalitoek (harrizko eraikinak), eta herrixka edo eskulangintza aztarnek, orduan espazioaren okupatzeko molde berriak izan zirela adierazten dute. Jende zibilizazioaren lehen urratsen aztarnak dira. lehen jendea (K.a. 2,5 milioi urte) suaren aurkikuntza (K.a.
‎Doi bat zaharkitua den teoria horren arabera, orduko jendea esteta zen, eta oraingo gaitasun eta helburu berak zituzkeen. Arrantzatik eta ihizitik ongi bizi baitzen, aisialdiak ere bazituzkeen.
‎Irudiak harpeen zolan atzeman zituztelarik, jendea bizi zen tokitik urrun eta ilunpean, estetika soilaren hipotesia ahul gertatu zen. Gainera irudi batzuk batak bestearen gainetik eginak izanki, apaintzearen helburuak ez zirudien hain argi.
‎K.a. 12000 urte inguruan, klima epeltzen hasi zen eta ondorioz fauna eta flora anitz aldatu ziren. Pittaka pittaka jendea ez zen gehiago harpe batetik bestera joaten; toki batean finkatzen zen eta laborari bilakatzen.
‎2 Pertsonaia horiek egiazko jendea itxuratzen ote dute?
‎Aktoreak oholtzan agertzen ziren, musikariak" orkestra" deitu tokian zirelarik. Hemizikloan jendea nor bere gizarte mailaren arabera jartzen zen.
‎XIII. mendean herri bat garatu zen eta herriaren gerizatzeko harresi bikoitza eta bederatzi dorre eraiki zituzten. XV. mendean gazteluaren oinetan bizi zen jendea Loarrera lekualdatu zen, gazteluaren ekaiak erabiliz etxebizitza berrien eraikitzeko. Carcasonan bezala, gotorlekuaren arkitekturak argi uzten du defentsako eraikina dela.
‎• lurraldea antola daiteke, aterpeak eraikiz, adibidez, sumendi erupzio leherkor bat gertatuz geroz jendea babestu ahal izateko.
2020
‎Bada leku franko munduan non Eguberriz ez den girgilik, han ez da sukibelik, ez eta oñoñik, jendea bizi da goserik.
‎Ondoan den etxean jendea bizi da.
‎Elurra bezain zuria, ikatza bezain beltza, jendeak bezala hitz egiten, jendea bezala joaten.
‎Desagertu ez ziren tokietan, otsoa topatzen duten gizon emazteak ez dira beldurtzen. Baina gero eta gehiago, jendea bizi den lekuetan ibilki dira otsoak eta haien jokabideak jendea traba lezake: ez dira biziki beldurtiak, ingurumen berriei aise usatzen dira eta jendeen beldurra eta ulertezintasuna eragin ditzakete. arteko elkarbizitza posible ote da?
‎Desagertu ez ziren tokietan, otsoa topatzen duten gizon emazteak ez dira beldurtzen. Baina gero eta gehiago, jendea bizi den lekuetan ibilki dira otsoak eta haien jokabideak jendea traba lezake: ez dira biziki beldurtiak, ingurumen berriei aise usatzen dira eta jendeen beldurra eta ulertezintasuna eragin ditzakete. arteko elkarbizitza posible ote da?
‎Dudarik gabe, jendea eta otsoak elkarretarik urrun begiratzeko metodo batzuk gogoetatu dira.
‎Lau anaiekin eta bi burasoekin bizi da. Haien etxean, beti bada azantza, nahasmendua, jendea non nahi. Haren burasoak laborariak dira, barazkiak egiten dituzte eta merkatuetan saltzen.
‎Susmorik ukan orduko, jendea heriotzara kondenatzen zuen. Hau idatzi zuen:
‎De Lancre Euskal Herritik tarrapatan lekutzera behartu zuten. Baina gertakari horiek jendea luzaz markatu zuten. Ondoko mendeetan Euskal Herriko jendea sorginen beldur egon zen.
‎Baina gertakari horiek jendea luzaz markatu zuten. Ondoko mendeetan Euskal Herriko jendea sorginen beldur egon zen. Alta, sorgin horiek De Lancreren gogoan zeuden, errealitatean baino.
‎Kontzientzia maila gora delarik harrabots bati biziki erreaktiboak gara, emozioak pil pilean dira, jendea sentikorragoa da, loa arinagoa izan dezake... Kontzientzia mailaren beheititzeko gorputzak lasaitzea besterik ez du behar.
‎Ondorioz, jendea egoera estresagarriei ez da hain sentikor izanen eta bestela behatuko die.
2021
‎" Eid" egunean, familietan aharia hiltzen da, janari hautak prestatzen dira, jendea apaindurik ateratzen da, eta haurrei opariak eta jantzi berriak eskaintzen zaizkie.
‎Denbora hola joan zen, itsasoa lasaia, baina jendea akitua, gosetua, egarritua... Beste gau oso bat iragan zuten hola.
‎Jalilek ez zuen hola ikusten Europako jendea . Bamakon, Frantziara izan ziren jendeen berriak beti onak ziren:
‎Hemen ezin sinetsia da, ottok erran bezala: garbia da, jendea ongi beztitua da eta gisakoa, janaria badugu nahi bezainbat, autoak badira trumilka, sosa bada denetan...
‎Libian aldiz arabiera da hizkuntza nagusia. Halere, istorioko lau lagunek xantza izan dute beren bidaia luzean frantsesez mintzo zen jendea gurutzatu baitute.
2022
‎Txaloka eta bibaka aritu zen jendea puska batean.
‎• Eri den jendea sendatzen duen pertsona.
‎Gure herrialdean tearen zeremonia memento garrantzitsua da. Tearen inguruan, jendea mintzo da, ideiak trukatzen ditu, edo musika jotzen. Kanpotarrei, tea eskaintzen zaie, ongietorriaren egiteko.
‎Beharretan den jendea
‎Bizkitartean, legeak libertate horri mugak ematen dizkio: kode zibilak, zigor kodeak eta osasun publikoko kodeak jendea gerizatzen dute. Legearen arabera, bi nerabek sexu harremanak ukan ditzakete, biak akort izanez geroz.
‎Sexu harremanaren ondoko bost egunak barne (120 h) har daitekeena. Adingabeentzat urririk da. familiale (CPEF) deitu lekuetan, sexualitateaz eta kontrazepzioaz mintzatzeko gai den jendea aurkitzen da.
‎Eguneroko bizian lagun daiteke, aisialdi berak partekatuz, baina hoberena, hark behar duelarik ondoan izatea da. 49 beste elkarte batzuek ere galdeei erantzuteaz gain, jendea laguntzen dute beharrez. Eri den pertsonari elkarte horien deitzea ere aholkatzen zaio.
‎Eri den pertsonari elkarte horien deitzea ere aholkatzen zaio. Elkarte horietan, pertsona seropositiboen eta haien hurbilekoen entzuten berezitua den jendea atzemanen du.
2023
‎• Arabiarrak gogorki zapaldu zituen, uztak suntsituz edo jendea harpeetan kez itoz, besteak beste.
‎Jantzi tradizionalak: jendea bere nazioaz harro ageri da; sentimendu nazionalista da.
‎Baina goiz goizetik, Alternative tracks bloga ez zebilen. Berriek, aldiz, erakusten zuten jendea gero eta gehiago mobilizatzen ari zela. Jon eta Intzarekin nintzen, Internetetik horri behatzen ari:
‎Hala eginez geroz, gibelerako bidea ez da irekitzen. Anitzetan, jendea entseatzen da ogi puska zuri baten gordetzera bere ahaideekin gozatzeko, ogi zuria luxuzkoa baitzen garai batean. Beste bertsio batzuetan, ez du nehola ere gibelera begiratu behar, bestela ukan dituen sariak suntsitzen baitira edo balioa galtzen baitute.
‎—Eta ez zait gustatu hemengo jendea nola aipatu duten. Guk, gure zikinkeriak biltzen ditugu, zerri horiek ez bezala.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia