Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2002
‎Eta pentsaketa horiek buruan, Basilio Zoriontsuaren katedralari begiratzeak bost mende gibelera eramanen gaitu. Kremlineko plazaren sarrera horretan, ipuinetako txokolatez eta goxokiz egindako katedralaren itxura duen horren aurrean, jendea heriotzera zigortzen zen harriak bi hankadunen bortizkeria oroitarazten du. 1917ko sobietar iraultzak urte batzuez kendu bazuen ere, gaur egun heriorako kondena ez da Errusiar Federazioko lege testuetatik kendua...
2004
‎Izan ere, etxeko batek azken arnasa eman bazuen, elizarako bidean eskuinetara aurkitzen zen lehen auzoari abisatzen zitzaion. Eta hura arduratzen zen herriko jendeari heriotzaren berri emateaz eta hiletak antolatzeaz. Ehorzketa egunean etxekoandrea argizaria otarrean lihoz inguratua zuela ateratzen zen etxetik eta elizarako bidean denak elkartzen joaten zitzaizkion.
2010
‎Gerrak kultur jendearen heriotza ekarri zuen (Aitzol, Lauaxeta, Martin Lekuona...), lagun ugariren erbesteratzea (Lopez Mendizabal, Altube, Arteta, Riezu, Tellaetxe.) eta gehienen bortxazko isiltasuna. Ondoren, Franco buru zuen diktadurak, Hegoaldea normalizatzeko sortu erakunde, abiatu ekimen eta prestatu egitasmo guztiak deuseztu zituen.
2012
‎Baina, zinez, erantzuna jakingo duzu arazo horren aurrean zaudenean. Horregatik dio jendeak heriotzari beldurra. Hara iritsi arte ezin delako ezer jakin.
‎Neuk eraikitako ameskeria atseginen lotsa handia sentitu nuen, eta pentsatu nuen tiranoek ez zutela asmatuko, nik, halako bizitzatik ihes egitearren atseginez onartuko ez nuen heriotzarik. Erregeak jakin zuen lagunen eta neure artean gertatutako guztia kasu honetan, eta atsegin handiz jo zidan adarra, haren nahia baitzen nik struldbrugg pare bat bidaltzea neure sorterrira, jendea heriotzarekiko beldurraren aurka prestatzeko; baina dirudienez hau galarazi egiten dute erresumako lege nagusiek, bestela, nik oso pozik hartuko nituzkeen neure gain haiek garraiatzeko lan eta gastuak.
‎zorabiatu egiten ninduen greba mugimenduak. Zenbait jende heriotza zigorraren kontra, printzipioz, egotea harrigarri egiten zitzaidan, naturaren berezko legeetan zegoena iruditzen zitzaidan, agintea eta hierarkia beraiek bezalaxe. Euskal auzia deituaz oihartzun ñimiñoren bat banuen, baina ez jakintza seriorik, eta gutxiago bere entitatearen pertzepzio arrazoitu edo arrazoitu gabekorik, eta bizikizun politikorik bat ere ez.
‎Eskuarki, oraingo hedabideek biolentzia arbuiatzen dute moralaren izenean, boteretsuen eta zanpatuen arteko harreman konfliktiboak hobeki ezkutatzeko. Jendeen heriotza dakarrelako, biolentzia politikoa kondenatzen dute; moralak, omen, jende bizitzaren errespetu absolutua duke balore nagusia, eta moral hori bakarra omen da. Inongo ideologiak, inongo egin behar politikok ez omen du zuritzen pertsona baten erailtzea.
2013
‎" kriminal" deitu zion. Beraiek dira jendea heriotzara bultzatzen dutenak, etxerik gabe uzteko neurri basatiak martxan jarriaz. Eta igualeko kriminal eta kolaboratzaile izango dira politikariak, agintariak eta epaileak, harik eta krisi larri honen erdian etxegabetzeak gelditzeko, zorra etxearen truke kitatzeko eta etxebizitza sozialen parkea sortzeko gertu ez badaude.
2014
Jendeak heriotzaz eta diruaz hitz egitea atsegin du.
2017
‎Bisitariak! Ni Himilkon feniziarra nauzue eta gure Jainko Baalen haserreak ekarri gaitu zuen lur hauetara, gure itsasontziak hondatu eta jendea heriotzara eramanez. Halabeharrez gaude hemen baina gure izatea merkataritzan datza, ez dugu besterik nahi, elkarrenganako mesedegarria izan daitekeena besterik ez dugu bilatzen.
‎Hala, ekonomia kolonialaren barruan, zerbitzari izatera mugatu zituzten emakumeak, encomendero, apaiz eta korrejidoreen neskame edo obrajeetako ehule lanetan. Emakumeak behartuta zeuden senarrari jarraitzera haiek mehatzeetan mita lana egin behar zutenean? jendeak heriotza baino okerragotzat jotzen zuen halabeharra?, 1528an agintariek ezarri zutelako ezkontideak zirela bereizi. Hori zela eta, aurrerantzean emakume eta haurrak meatzeetan lan egitera behar zitezkeen; gainera, gizonezko langileentzako janaria prestatu behar zuten.
2020
‎Horrela zabaldu zen izu pandemikoa mundura, eta hasieratik gizendutako izu horren ondorioak izugarriak izan dira. Ez dago jakiterik zer izango zen pandemia jende lotzaile, ingresatzaile eta botikatzaile zoro bat egikaritu izan ez balitz era militarista batean; gertatzen ari zena pandemia super hiltzaile gisa hartu ez balitz hasiera hasieratik; eta hainbeste jende heriotzera kondenatua sentitu ez balitz. Ez dago jakiterik.
‎Susmorik ukan orduko, jendea heriotzara kondenatzen zuen. Hau idatzi zuen:
2021
jendearen heriotzarekin gozatzen duena da.
‎Entzuna izan bada ere, pentsatzea Agure alde borrokatzen ez diren guztiak errepresioaren konplizeak dira@ edo Aaskatasun borrokan inplikatzen ez diren guztiak ez dira ezta pertsona ere@, ez da onargarria; jende heriotza ekartzen duenean, pentsaera ozar hori gehiago lotzen zaio terrorismo edo nihilismoari biolentzia iraultzaileari baino. Gurean gutxitan esplizitatua izan da, eta gertatu zenean aipatuko dugu.
‎Azpimarratu behar da Iparretarrek, askotan errepikatu duten bezala, ekintza armatuan ez zutela jende heriotzarik probokatu nahi, ez exekuzio gisa, ez eta atentatu arriskutsuen bidez. Zinez, eta hain segur hori dela eta, heriotzaren presentzia ez da hain astuna izan Iparretarren bizi politikoan, eta eztabaidak ez du karga bera sortu jendartean. Horrek, partean bederen, errazten du armak utzi ondoan presoena konpontzeko hautetsien eta eragile sozialen kontsentsua, Hegoaldean ez dena.
2022
‎Gau hartan bertan hasi nintzen ikertzen, Carlosen hitzak akuilu. Interneten aitonaren herriko jendearen heriotza datak lortu nituen. Ez nekien zergatik baina hor informazio interesgarria egon zitekeen.
‎Horregatik jendeak heriotza aukeratzen du.
2023
‎JAINKOA BIZIA JENDEA Heriotza legeztatu?
‎Leku horiek bisitatzeko ohitura duen jendeak heriotza kultur jarduera modura kontsumitzen duela dio Doistuak: «Gaur egungo kontsumo postmodernoak edozein esperientzia komertzializa dezake.
Jendeak heriotzaren atzaparrez hitz egiten ohi du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia