Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 65

2000
‎Gaurko musika entzungai jartzeaz batera, euskaldungaiei gure mintzora pasatzeko bidea samurragoa egin dakien. Halaxe, jendea euskara ikastera animatu dadin, bigarren urtez segidan, Bizkaia eta Gipuzkoako udal euskaltegiek (r) udal euskaltegiaren txokoa» zabaldu dute Joseina Etxeberriaren arratsaldeko saioan, urtarrila eta otsaila bitartean, hain zuzen. Bertara, udal euskaltegiekin nolabaiteko lotura duten edo izan duten pertsona ezagunak gonbidatzen dira astero, euskararen, euskaltegiaren eta bere lanaren inguruko solasaldi gozo bat izatera.
2001
‎Hortaz, eta ohiturak txikitatik aldatzea errazagoa denez, batez ere haurrei begira ekin diote" Zinea euskaraz" programari. Denborarekin, Tinkoren helburua publiko zabalago batera iristea dela adierazi digu Galarragak:" Zine aretoetara jendea euskarazko pelikulak ikustera etor dadin lortzeko, hilabete hauetan ikusgai izango diren filmeen jarraipen serioa egin behar da. Film hauek zenbat lagun erakarri dituzten jakitearekin ez da nahikoa".
‎Bide honi ekindakoan, modu batera edo bestera gauzatzeko bidea egingo dute, ja rrera aldatu ezean. Araban euskararen gizarte eragileak eta euskara ikasi nahi dutenak ekonomikoki zigortzera jo dute, eta honek, euskalgintzaren lana zailtzeaz gain, ikasi nahi duenak atzera egin dezan laguntzen du. b) Eraso komunikatibo —polizial— judizialaren bidetik, oraingoz ez dute lortu jendea euskararen kontra jar dadin; hor dago, adibide baterako, hitz hauek idazten ari garenean Euskal Herria zeharkatzen ari den Korrikaren arrakasta. Hala ere, euskalgintza ETAren parte markatzeak eragin zuzena izan dezake euskararen aldeko jarrera ekintzetan ez gauzatzeko:
2002
‎Nik hor ikusten dut benetan euskararen arriskurik handiena, alegia, euskarari orain arte eutsi baldin badiogu gure nahi berezi horri esker eutsi diogula neurri handi batean, baina nahikari hori desegiten bada, euskara bera ere desegingo dela. Kontua larriago izango da, gainera, jendea euskararen kontrako jarrerak hartzen hasten baldin bada. Eta has daiteke, batzuek zapalketaren sinbolotzat har dezaketen bezain laster.
‎Eta, badakizu, gazte?: jendea euskaraz jaten eta edaten hasi zen. Batzuk, bide batez, euskaraz jaten eta edaten zuten bitartean, euskaratik jaten eta edaten ere hasi ziren, hizkuntza ongi oratu ondoren.
‎Horretarako balio al du hizkuntza gaitasunaren agiriak? Horretarako bortxatzen dugu administrazioko jendea euskara ikas dezan. Merezi al du horretan gastatzea dirua?
2004
‎Hutsune bat bete nahi izan zuen horrela. Gaztelaniaz idatzita dago, jendea euskararen ingurura hurbiltzeko xedez, euskararekin interesatuek euskara ezagutu zezaten. Gramatikaren bitartez euskara ikasi egiten dela frogatu zuen.
‎" Nazio eraikuntza" bezalako terminoak dekretatzeak edo Udalbiltza bezalako proiektuek »bere lana gutxietsi gabe» ez dute gure lotura sendotuko. Lehenik jendea euskara ikasi behar duenaz konbentzitu behar dugu. Euskalkiak ondo daude, baina elkar komunikatzeko euskara batuan mintzatu behar dugu.
‎Jendearen aurrean dagoen enpresa batentzat ere balio erantsia da euskara: jendea euskaraz artatzeko gai denak badauka abantaila soilik gaztelaniaz ari denaren aldean. Askotan, euskararen presentziak jendea motibatu egiten du produktu bat edo bestea erosteko orduan.
2007
‎Zori hori izan nuen. Etxaleku euskalduna zen, jendea euskaraz aritzen zen, kontzientzia gabe, normal, lukeen bezala. Hau zela eta hura zela, garai batean, gu txikiak ginenean, haurrak erdaraz hasteko kinkan egon ginen.
2008
‎Ezinezkoa da pentsatzea denok medio guztiak irakurriko ditugula. Produktu berriak sortu behar dira, gaur egun dauden produktuetara hurbildu ez den jendea euskarara ekartzeko. Hori da, esaterako, Nora aldizkariarekin egin dugun ahalegina.
2009
‎Pentsatu nuen: ' Badago jendea euskaraz rapa egiten duena!' Gustatu zitzaidan, eta esan nuen: ' Ni ere saiatuko naiz'.
‎Espainiako Gerraren aurreko urteetako euskal kazetaritzak Hego Euskal Herrian eman zuen aldizkaririk iraunkorren eta eraginkorrenetakoa izan zen Argia; donostiar astekariaren ekarpen nagusietako bat da Hegoaldeko ordura arteko beste euskarazko kazetek baino askoz zabalkunde handiagoa erdietsi izana (eta, beraz, jendea euskaraz irakurtzera ohitu izana: egin kontu 1921eko apirilean lehen zenbakia kaleratu zuenetik 15 urte geroago 1936ko Gerra piztu eta aldizkaria desagertu zen arte ia 800 zenbaki atera zituela eta garairik onenetan 7.000 bezero zeuzkala).
‎Gauza batek bestea zekarren: faktore bat edo bestea zirela medio, jendea euskaraz gehiago irakurtzen hasi zen. Hona zer zioen, esate baterako, Jose Manuel Irigoien Ttipa Ttapako ordezkariak Jakin aldizkariak argitaraturiko mahai inguruan (Torrealdai, 1992:
‎Gaur egun, 200 ikasle biltzen dira Maizpiden, horietatik 130 barnetegian. Euskal Herri osotik joaten da jendea euskara ikastera, baina, gehienbat, Gasteiz aldeko ikasleak biltzen dira bertan.
2010
‎Bosgarrena. Zerbitzu guztietan (telefonoan, jendeari harrera egiteko, bisita gidatuetan eta abarretan) jendea euskaraz arta dezaketen langileak edukitzea, ongi identifikatuta.
‎Aizpea Goenagarentzat, atipikoa da ekimena. Ederra da mundu osoko jendea euskara den hizkuntza gutxitu bat hitz egiten jartzea.
‎Zertan da euskara erran nahi baita euskalduna, Zuberoan? Mintzo da jendea euskaraz Zuberoan?
2011
‎Egiazki, lan honen azken helburua zen Euskal Herriaren egoera soziolinguistikoari buruzko ezagutza teorikoa handitzea. Nolanahi ere, ikerketa aplikatuaren zantzuak ere bazituen; azken finean, Txillardegiren helburua zelako jendea euskarak zuen egoerari buruz kontzientziatzea hartzea eta gizartea mobilizatzea (Txillardegi, 1984: 113).
‎Joaten zinen zerbaiten erostera eta euskaraz mintzo ziren. Baziren frantsesez mintzo zirenak, baina, gehienetan, etxean eta aitaren tailer horretan jiten zen jendea euskaraz ari zen barra barra.
2012
‎" Iruñean, esaterako, Udalak ez du bekarik ematen euskalduntzeko", azaldu du Alemanek, eta Nafarroako Gobernuaren laguntza" hutsaren hurrengoa da" gaineratu du. Laguntza faltaz ez ezik, euskarari ematen zaion balioaz kexu da Aleman, izan ere," instituzioetatik ez da euskara baloratu eta ez dute jendea euskara ikastera bultzatu urteetan, askotan jarrera kontrakoa izan da. Gainera, legea bera ere oztopo da, euskara gune bakarrean baita ofiziala edo koofiziala.
‎Gainera, legea bera ere oztopo da, euskara gune bakarrean baita ofiziala edo koofiziala. Horrek ez du jendea euskara ikastera erakartzen".
‎Gaur egun bizi dugun egoeran eta etorkizunean, Gipuzkoako eredua, herrikako hedabideak izatea, ez dakit Euskal Herri osora zabal daitekeen eta ez dakit efizientea den euskara biziberritzearen ikuspegitik. Irakurriko duzu debalde etortzen zaizun hori, baina hori baino garrantzitsuagoa da jendea euskaraz bizi izaten ohitzea. Horretarako hedabide indartsuak behar dira, Interneten informazioa une oro, telebista… Alde horretatik, herriko aldizkaritxoa mugatua da.
‎Barakaldoko gizartean gaztelaniaren atxikimendu komunitatea nabarmentzen dela esan liteke, jendea euskararen alde egon badago, baina euskarak ez du tokirik gizartean, ikasteko edo lana topatzeko ez bada. Euskararen atxikimendu komunitatea, euskararekiko motibazio sinbolikoa duena, aurki badaiteke ere; sarritan, motibazio hauek ez daukate erabileran eragiteko beste indarrik.
‎Barakaldoko gizartean gaztelaniaren atxikimendu komunitatea nabarmentzen dela esan liteke, jendea euskararen alde egon badago, baina euskarak ez du tokirik gizartean, ikasteko edo lana topatzeko ez bada. Bestalde, euskararen atxikimendu komunitatea, euskararekiko motibazio sinbolikoa duena, aurki badaiteke ere; sarritan, motibazio hauek ez daukate erabileran eragiteko beste indarrik.
‎Borondateari hizkuntzari baino pisu gehiago ematea eta hizkuntza sinbolozentraltzat jartzea, urteak pasatu ahala, naziotasunerako hizkuntza derrigorrezkoaizatea baino estrategia hobea izan dela euskararen biziraupenerako demostratu da.Zergatik? Nazio esaten diogun subjektu politiko horretako parte sentitzeak behartzenbaitzuen jendea euskara ikastera eta hizkuntza bultzatzera. Nazioko ateak itxiz gero, nazioko parte ez zenak nekez ikasiko zukeen nazioko sinbolo garrantzitsuena zenhizkuntza.
‎Borondateari hizkuntzari baino pisu gehiago ematea eta hizkuntza sinbolozentraltzat jartzea, urteak pasatu ahala, naziotasunerako hizkuntza derrigorrezkoaizatea baino estrategia hobea izan dela euskararen biziraupenerako demostratu da.Zergatik? Nazio esaten diogun subjektu politiko horretako parte sentitzeak behartzenbaitzuen jendea euskara ikastera eta hizkuntza bultzatzera. Nazioko ateak itxiz gero, nazioko parte ez zenak nekez ikasiko zukeen nazioko sinbolo garrantzitsuena zenhizkuntza.
‎Getxoko Udalak, Egizu Getxo Euskaldun! elkarteak," UK" aldizkariak eta Getxophotok antolatutako “ArgIHIzkiak” lehiaketaren helburua, “alde batetik, jendea euskaraz idaztera eta irakurtzera animatzea eta bestetik, udalerriko argazkilariak eta euren lana sustatzea da” azaldu du erakusketaren aurkezpenean Irantzu Sagarminaga" UK" aldizkariko zuzendariak. Erakusketa bisitatzeko ordutegia asteartetik ostiralera 11:00etatik 13:00etara eta 17:00etatik 20:00etara da.
2013
‎Prentsa dute liburutegiotan eta aipaturiko ohiturak aldatzen lagundu dezakete egunkari eta aldizkariek. Idoetak dio gaztelaniaz irakurtzeko joera duen jendea euskaraz leitzera ohitu duela Hitza egunkariak, etxean bertan ikusi baitu, amarekin. Gonzalez herriko egunkariaz mintzatu zaigu:
‎Antzuolan denek ikastolan ikasten zuten, eta ikusten genuen eskolakoari jarraipena eman behar zitzaiola. Konturatu ginen, alde batetik, inguru hau euskalduna zela eta jendea euskara zalea zela. Orduan, pentsatu genuen erronka polita izan zitekeela gure lana euskaraz egitea.
‎Honi esker, euskal kultura zabaldu egiten da. Bada, abesbatza honek ere erakarri du jendea euskarara.
2014
‎Izan ere, duela 30 urtetik hona gauzak asko aldatu dira. Orduan jendea euskararen alde zegoen, frankismoak debekaturiko gauza guztiek indar handia hartu zuten trantsizio garaian; eta euskarak berak ere bai, inork ez zuen zalantzan jartzen euskara bultzatu behar zenik. Gaur egun, ordea, hori asko aldatu da, eta euskararen aldeko neurriak hartzen direnean marjinazioa, diskriminazioa eta antzeko ideiak azaleratzen dira.
‎Izan ere, duela 30 urtetik hona gauzak asko aldatu dira. Orduan jendea euskararen alde zegoen, frankismoak debekaturiko gauza guztiek indar handia hartu zuten trantsizio garaian; eta euskarak berak ere bai, inork ez zuen zalantzan jartzen euskara bultzatu behar zenik. Gaur egun, ordea, hori asko aldatu da, eta euskararen aldeko neurriak hartzen direnean marjinazioa, diskriminazioa eta antzeko ideiak azaleratzen dira.
‎Teoria edo utopia horiek finka daitezen lurralde honetan ez litzateke gaizki euskararen praktikak irauten balu poxi bat. Optimista porrokatua izanik ere, onartu behar da, jendea euskaraz ari baldin bada oraino hemen gaindi, mintza badaiteke euskaraz sobera insistatu gabe, onartu behar da halarik ere, turistarena egiten badugu guhauren etxean, saltegietan, bi lagun oinbidean geldituak entzuten baditugu, arroilean hodi finkatzen ari diren langileak aditzen, onartu behar da, lerratzen dela... enfin ez da lerratzen, frantsesez ari dira denak aldebat. Gu ari bagatzaizkie euskaraz ari dira eta ongi, baina ez zaie pasionatzen.
‎Iñaki Etxeleku eta Amaia Etxandiren lana izan zen. Lan ederra egin zuten, ene ustez, baina sustut denbora hartan aholkulari auto izendatuak non nahi baitziren, esplikatzen baitzuten publiko baten osatzeko, ireki behar zela eta hots frantsesik gabe ez gindoazela nehora ere, testu inguru omen zail honetan, Baionan bizi k berpiztu zuen zirkuitua, urre arokoa, edo hurbil iraganekoa eta eman zuten toki guzietan bildu zen jendea euskaraz antzerkiaren hartzeko. Bigarren zirkuluan mainatu ziren aktore haiek konplexurik gabe.
2015
‎Seduzitu egin behar omen dugu jendea euskarara etor dadin, erakargarri bihurtu behar dugu euskara eta euskara ikasten ez dutenei sinestarazi behar diegu altxor bat galtzen dutela. Hizkuntzen elkarbizitzaz hitz egiten ere, sarri entzuten ditugu hamaika" euskal" eragile eta politikari.
‎Beti bizi izan gara euskaraz hemen. Umetatik, ni eta nire adineko jendea euskaraz aritu gara eskolan, eskolaz kanpoko ekintzetan, lagunartean, familian,... baina ez dakit arnasgunea izatearen kontzientziarik ote dugun. Nik esango nuke ez dugula asko hausnartu Alegiak euskararentzako duen garrantziari buruz.
‎" Egoera okerrera doa, geroz eta zailagoa egiten zait elkarrizketetan jendea euskarara ekartzea". " Taldeko eta koadrilako hizkuntza gisa euskara ezartzea oso zaila da".
‎Pelikula batean balego jo eta ihes egin behar lukeela bururatzen zaio, baina ez da mugitzeko gauza, hau ez baita zinema: noiz ikusi da film batean jendea euskaraz?
‎Aldatzen da tokia, baina ez ikuspegia. Euskarazko hedabideen erronka da ahalik eta eraginkorrenak izatea, oso tresna inportanteak direlako jendea euskararekin zaletzeko edo, gutxienez, euskarara hurbiltzeko. Alde horretatik, toki hedabideek izugarrizko lana egin dute.
‎Unibertsitatera etorri nintzenean, hemen erabaki nuen nire bizitza euskaraz egitea[...] Hona etorri nintzenean konturatu nintzen, alde batetik, jendea euskaraz bizi zela, eta niretzat oso berria zen kontzeptu hori. Eta, bestetik, egia zela euskaraz bizitzeko ezintasunak zeudela, eta orduan nik konpromiso pertsonala hartu nuen euskaraz bizitzeko.
2017
‎zer neurtu ikerketaren helburu nagusia, euskararen erabilera, bi ardatzetan banatzen da: denbora, hau da, zenbat denboraz aritzen den jendea euskaraz; eta erabilera osoa, hots, jardun mota guztiak (hitz egitea, entzutea, idaztea eta irakurtzea) aintzat hartuta. beraz, denbora aurrekontuen inkestan azaltzen diren denbora esparruen arabera antolatu da galdetegia, eta esparru bakoitzean jardun moten inguruan galdetu da. azkenik, inkestatuei zenbait datu pertsonal eskatu zaizkie, alderaketak eta erlazioak egin ahal izateko....
‎Aterabidea goi mailako lantalde bat sortzea litzateke. Hautatutako jendea euskara ongi dakiena izanen litzateke eta Iparraldeko ñabardurak ezagutuko lituzkeena. Hautatutako jendeen artean gai tekniko bakoitza ezagutzen duena izanen da:
‎Aurreko jai batzordeak hori zuen helburu, eta gu ere horretan ahalegindu gara: euskal jai bat antolatzen, jendea euskararen inguruan biltzeko.
‎Baina hara rockaren alberdania zer den, askotan taldeak eta bere jarraitzaileak gauza erabat ezberdinak kantatuta ere erabatekoa izan daitekeela komunioa: Mexikoko kontzertuetan jendea euskaraz edo abesten oroitzen dute Negu Gorriak ekoek, eta beste hainbeste gertatu izan zaio Berri Txarrak i Txilen. Lastima ez zietela mikrofonoa (eta grabagailua) aurrean jarri, zer abesten ari ziren jakiteko.
‎Ozka bat urrunago doaz gaur mediatekako euskaltzaleak. Euskarazko irakurketak beti aitzina jarraitzen badu ere, idazketa tailerra ere dute abiatua 2015az geroztik, Maialen Etxegoinek sustaturik, Marikita Tanburinen laguntzarekin, jendea euskaraz idaztera bultzatu nahian. Dakigunaz, idazketa tailer bakarra da hemen gaindi, bi hilabetetarik iragaiten dena (hilabete batean irakurketa, bertzean idazketa).
2018
‎Lan merkatua esku hartzeko esaten duzunean, ni ados egoteaz gain, uste dut badela hortaz non hausnartu, egun badagoelako horren abangoardia txiki bat, eta ez soilik HHAAen eremuan, baizik eta kooperatiba eta zenbait enpresen Erabilera Planetan. Edonola ere, gune horien errealitatea izaten da arestian deskribatu dizudana; zuk ondo jakingo duzun moduan, non tokiko euskara teknikaria ibili behar izaten den jendea euskaraz egin dezan eskatzen, tamalez, erregutu egiten ere bagabiltza tarteka, eta horixe izaten da gure lanaren alderdirik esker txarrekoena. Halere, badira erakunde gutxi batzuen esperientziak hor, zeintzuetan kostata bada ere, lortu duten euskara zerbitzu hizkuntza izateaz gain ohiko lan hizkuntza ere izatea; baina honetara heltzeko borondate handia behar da:
‎Bai, izan ere orduan hasi zen galtzen euskara. Euskaraz kantatzea naturalki egiten zen, Uztaritzen 60ko hamarkadan ostatuetan normala zen jendea euskaraz kantuz entzutea, eta bizitzea ere bai. Nire aitarekin nik ez dut sekula hitz bat frantsesez erabili; amarekin bai, hark malezia eduki zuen eta eskolan hasi nintzenean hasi zitzaidan frantsesez, ikasi behar nuela eta… Egoerak ez zuen zerikusirik gaurkoarekin.
2019
‎Lapurdin badago komunikatzeko gaitasunik ez daukan euskaldun kopuru aski handia. Hau da, jendea euskaraz edo edozein hizkuntzaz ez bada ongi moldatzen hiztegi eta gramatikarekin, hizkuntza horretan nekeza da eguneroko solasa gauzatzea. Orduan, euskaldun kopurua handitu da Lapurdin, baina ez du euskara maila aski eroso aritzeko.
‎Beldurra dago, ez­euskaldunek eraso moduan ikusiko ez ote duten. Gainera, euskara gaitasun nahikorik ez duen jendea euskaraz deseroso sentitzen dela uste dute, mugatua.
‎Ez dakit zuek, ni irrikatan egoten naiz astelehen gaua noiz iritsiko, munduko zein bazterretan jendeak euskaraz ere egiten duela ikusteko. Hizkuntza handiak etorkizunerako zein beharrezko diren etengabe gogorarazten diguten honetan, sekulako plazera da entzutea Errusian badela jendea euskara bezalako hizkuntza txiki bat ikasten duena Oñatiko lagun batzuei sorpresa eman nahi dielako, edo Iruñean egindako egonaldian lagunekin hitz egiteko ikasi zuela euskaraz taiwandar batek, eta, bide batez, txistua jotzen hasi. Edo herrialde eta kontinente desberdinetako bizilagunak izan arren, euskarari magia dariola sentitzen duela beste hainbatek.
2020
‎Zein izan daiteke modua kanpotik etorritako jendea euskararen mundura erakartzeko?
2021
‎Horretarako, teknologian sakontzea aproposa iruditzen zitzaigun. Txirrindularitza gustuko izanda, mundu horretan aitzindariak izateko eta jendea euskarara erakartzeko aukera ikusten genuen. Jendeak Interneteko esparru desberdinak euskaraz kontsumitzea eta horietan euskara sartzea zen gure helburua, eta lortu dugu.
‎Ganix Larratxe zen irakaslea, beratarra, nafarra; lehenbiziko urtean talde bat zuen, eta bigarrenean osatu genituen hiruzpalau. Madrildik ere etortzen zen jendea euskara ikastera. Euskaltegi polita zen.
2022
‎Galdera birbideratu nahian erantzun diot orduan: " Eta nola uste duzu hurbil litekeela zu bezalako jendea euskararen mundura, kontuan izanda euskara Nafarroako kontua ere badela?"
‎Altsasuko Zumalakarregi plazan dagoen Amaia okindegian lan egiten dute. ″Arigune gara jendea euskaraz egitera animatzeko. Norbaitek euskaraz dakiela baldin badakigu euskaraz erantzuten diogu″ Argitu dute bezero gehienak erdaldunak direla.
‎Hizkuntzatik Triesten eslovenierak duen egoera larritikiritsi zen dantzara, ikusi baitzuen esloveniar dantzetan ziharduten taldeek esloveniar hizkuntzarekiko interesa, kezka eta kontzientzia aktibatzen zutela. Euskal Herrian euskararen sustapena eta dantza taldeen dinamika askoz sendoago sumatu zuenez, Dantzak jendea euskarara erakartzeko ahalmena du, eta dantzatzea den esperientzia kolektibo gozagarritik partituz, ekarpen garrantzitsua egiten du euskalgintza eta euskal kulturgintzaren sistema saretzeko bidean hori ikertzera etorri da Iruñera. Kanpoko begiradaren perspektibatik, jadanik zenbait ondorio atera ditu.
‎Diziplinarteko kulturgintza esperientziek agerian jarri digute dantzak bere horretan, baina batez ere elkarrekintzanduen gaitasuna gizarte artikulaziorako zein herrigintzarako. Dantzak jendea euskarara erakartzeko ahalmena du, eta dantzatzea den esperientzia kolektibo gozagarritik partituz, ekarpen garrantzitsua egiten du euskalgintza eta euskal kulturgintzaren sistema saretzeko bidean. Dantza ditzagun, beraz, zango zein mingainak!
2023
‎EITBren sorrerako helburuetan (2.1 atala) euskal hezkuntza sistema babestea dago, eta horrek, jabekuntza plangintzarekin lotzen du. EITBren sorrerak jendea euskara ikastera animatu zuen, eta rol aktiboa jokatu du euskararen ezagutza sustatzeko (Larrinaga 2019, 178). Bi arlo dira aipagarriak:
‎EITBren sorrerak jendea euskara ikastera animatu zuen, eta rol aktiboa jokatu du euskararen ezagutza sustatzeko. Bi arlo dira aipagarriak:
‎Euskal Herriko berrogei emakumeren historia bildu du Crespok liburu batean, Elena Ziordiaren ilustrazioekin. Uste du irakurketa errazak balio dezakeela jendea euskaraz irakurtzera animatzeko.
‎Baina ez horrelakorik. Gure adineko jendea euskaraz hitz egiten ikustea eta frontoia beteta ikustea harrigarria iruditu zitzaidan». Ikusteaz gain, jokatzeko aukera ere izan zuten hango haurrek.
‎« [A ereduan] Ez dago bertakorik, ikasleek ez dakite bertako errealitatea nolakoa den, ez dakite jendea euskaraz bizi dela, ez daukate harremanik euskaldunekin... Ukatu egiten zaie».
‎MADARIAGA: Ez dago bertakorik, ikasleek ez dakite bertako errealitatea nolakoa den, ez dakite jendea euskaraz bizi dela, ez daukate harremanik euskaldunekin... Ukatu egiten zaie.
‎Uste dut guk ere badugula erantzukizun hori. Zergatik etorriko da jendea euskarara. Jakin behar duguna da gure pasioa transmititzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Argia 17 (0,11)
Berria 9 (0,06)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 6 (0,04)
Jakin 5 (0,03)
UEU 4 (0,03)
Alberdania 3 (0,02)
Pamiela 3 (0,02)
Urola kostako GUKA 3 (0,02)
ELKAR 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Liburuak 2 (0,01)
hiruka 2 (0,01)
HABE 1 (0,01)
aiaraldea.eus 1 (0,01)
aikor.eus 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
Guaixe 1 (0,01)
Maxixatzen 1 (0,01)
Herria - Euskal astekaria 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Booktegi 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia