2008
|
|
Lan honen izenburuan zer motatako parte hartzea bilatzen den aipatu da, eraldatzaileak diren ereduak hain zuzen. Bilaketa
|
horretan
ez da defendatuko zenbat eta parte hartze gehiago izan, hobe delako ideiarik, ez da eskala kuantitatibo soil bat eskaini nahi, baizik eta sakoneko begirada kualitatibo bat. Zentzu horretan, eraldaketarako klabea ez da zenbat alditan dagoen erabakitzeko aukera, baizik eta biztanleek euren parte hartzea definitzeko bitartekoak izatea ala ez (Kaufman, 1997).
|
|
Azalpen
|
horretan
ez da falta ere zazpi euskal herrien goraipamenik, ez Gernikako arbola kanta sustagarriarenik. Badago, bestalde, gizarte kronika bat, zerrendatzen dizkiguna Serbiako erreginaz gainera han egondako norbait ziren guztiak, esaterako Pierre Loti idazle ezaguna.
|
|
Bestalde, Larresoroko kronikan jakin izan dugu. René Goyeneche, de SaintJean de Luz? egon zela batxilergoko azterketak gainditu zituzten Seminarioko ikasleen artean82; oraingo zerrenda
|
horretan
ez da agertu Etxepare medikuaren anaia.
|
2010
|
|
Horrela, bada, orainaldiak etorkizunari eusteko aukera gutxi ematen ditu, eta testuinguru
|
horretan
ez dira arraroak izaten egunetik egunera bizitzeko agertzen zaizkigun estrategiak, nolabaiteko betiereko carpe diem batean biziz eta bi aukera nagusi izanik: bata, biziraupena, ezbeharrei eta bizi den errealitateari aurre eginez eta aurrera egiten saiatuz; eta bestea, ihesaldia, irtenbideak alde batera utzitz eta Historias del Kronen film eta eleberrian ikus daitekeen nolabaiteko alienazioari jarraituz.
|
|
Gazteen kasuan batez besteko osasuna 4,03 (DT= 0,49) izan zen; zaharren kasuan, berriz, 4,07 (DT= 0,64). Osasun subjektiboaren neurri
|
horretan
ez zen zaharren eta gazteen artean ezberdintasunik aurkitu (U= 435,5; p= 0,794).
|
|
Horrenbestez, fiskalek, aukera printzipioaren egikaritzan, askatasunez aukeratzen dituzte zigor bitartekaritzaren bitartez ebaz daitezkeen kasuak edo liskarrak. Eta aukeraketa
|
horretan
ez dute irizpide sistematikorik; garrantzitsuagoak gertatzen dira, Fiskaltza bakoitzaren tokian tokiko politika, fiskal zehatzaren bitartekaritzarekiko begirune eta sentsibilitatea, egitura egokiak izatea?
|
2012
|
|
Azkenik, oposizioa ahula zen tesia modurik serioenean argudiatu duten egileen artean, Álvaro Soto Carmonaren lana (2005) aipatzen ahal dugu. Hala ere, lan
|
horretan
ez dago oposizioaren jardunari buruzko gobernu iturririk. Gaur egun, halako dokumentazio ugari argitaratu denez, Sotoren lana gainditutzat eman daiteke, horri dagokionez.
|
|
Michel Foucault-en arabera, sexualitatea ez da giza bizitzaren gertakari bat edota ezaugarri naturala, esperientziatik abiaturik eraikitako kategoria baizik, non kategoria horren jatorria, biologikoa baino gehiago, historikoa, soziala edota kulturala den. Zentzu horretan, pentsalari frantziarraren ustez, agertutako egia prozesu
|
horretan
ez da inondik inora deskubritua, produzitua baizik; eta, horrezkero, botereari uztarturik egonik diskurtso jakin baten barneko ezagutza gisa existitzen da.
|
2013
|
|
Nietzsche Nietzsche bihurtu da, Nietzsche da. Eta, hala eta guztiz ere, sintagma
|
horretan
ez dago tautologiarik, Nietzsche biak ez baitira berdinak, bien arteko hutsuneak bereizten baititu izenak. Berdin da, beraz, Nietzsche Nietzsche da edo Nietzsche ez da Nietzsche esatea, izenok ez baitiote gauza berari egiten erreferentzia.
|
|
Horrek esan nahi zuen euskarara itzuli, egokitu eta bikoiztu egin behar zirela aurretik. Eta
|
horretan
ez zeukan eskarmenturik inork Euskal Herrian; film bat euskarara aldatzeko prozesua nola egiten zen zekienik ez zegoen.
|
2014
|
|
Nazioarte mailako akordio eta elkarte gehienek gobernuen erosketa eta kontratazio esparruaren gardentasuna bermatu nahi izan dute nagusiki. Erosketa eta Kontratazio Publiko Iraunkorra bere
|
horretan
ez aipatzeak anbiguotasuna eragin du baliozkotasun legalari eta politika neurrien garapen eta aplikazioari dagokienez. Anbiguotasun hori oztopo izan daiteke, gobernuak Erosketa eta Kontratazio Publiko Iraunkorra garatzerakoan nazioarte mailako betebeharrak urratuko dituzten beldur izan daitezkeen neurrian.
|
2016
|
|
Interesgarria iruditzen zaigu aipatu autoreak (Susan Sontag) egoeraren berri zehatza nola edo hala aurreikusi zuela modernitate artistikoa dei daitekeen aroaren azkenaldian eta ondorengo postmodernitateari ongietorria emateko unean. Hitz jarioa kasu
|
horretan
ez darabil (gu) artea interpretatzeko (eta testuetara itzulgarri egiteko) nahieraz, baizik eta bere fundamentu horren gakoa testuz, adieraz eta interpretazioz askotan hezurmamitu ezin daitekeela frogatzeko baizik. Testuinguru horretantxe ditugu sorkuntza artistikoaren, arte hezkuntzaren eta ikerketaren goreneko erpinak.
|
2017
|
|
Txanda batean, eskuak luzatzean, nire gorputzarekin batera triedro bat osatzen dute, ekaia alde batetik eratuz. Beste albotik, beste triedro bat falta da eta, egun, badakit gela kubiko
|
horretan
ez dudala aurkituko. Aulkitik jaiki naiz eta estudiotik at joan, beste muga batzuen bila, erronka jarreraz.
|
|
Eta, zelan edo halan, guztiongan dauka eragina, pastoraltza ekintzaileengan, katekistengan, liturgiako arduradunengan edo liturgia ospakizunetako partaideengan. Liturgia arloan denok gara derrigorrezko bezero, bakarra delako liturgiarako itzulpena eta
|
horretan
ez dago ezelako aukerabiderik.
|
|
Eta Biblia, ehuneko handi baten, testu literarioa da. Eta esapide
|
horretan
ez da poesia bakarrik sartzen, erabat gaitza ondo itzultzen; narratiba testuak ere hartzen ditu literario hitzak.
|
|
7 Ikerketa
|
horretan
ez ziren kontuan hartu ziberhedabideak errolda osatzeko.
|
2019
|
|
Euskal Kantagintzari Laboak bere sorkuntzaren bidez eskaini zizkion berrikuntzetan fokuratzen da testua, horretarako, batik bat Baga Biga Higa sentikaria, Ikimilikiliklik ikuskaria eta Lekeitioak aztertuz. Lehenengo biak kolektiboan sortutako lanak dira, garai
|
horretan
ez ezik gaur eguneko ikuspegitik ere zinez aurrerakoiak direnak, eta azkenari buruz ere gauza bera esan dezakegu, proiektu pertsonala izatearen ñabardurarekin.
|
2020
|
|
emakumezkoek testuinguru bat baino gehiagotan jo izan dute hizkuntzaren aldaera jasoa erabiltzera (Labov, 1972; Gal, 1979; MacDonald, 1989; Ochs, 1992; Trudgil, 1995) eta, hitanoari egotzi izan zaion ospe txarrak eraginda, gertatu ahal izan zen emakume euskaldunek ere hitanoa baztertu eta zutanora edo gaztelaniara jotzea; bestalde, Echeverriak (2003) aipatu moduan, XX. mendearen erdialdean euskaldunek izan zituzten enplegu patroiek ere ez zieten lagundu emakumezkoei hika mantentzen; horrekin batera, espazio publikoan gizonezkoak nagusitu eta emakumezkoak ezkutuan gelditzeak ere ez zuen lagundu (Echeverria, 2003; Beitia, 2017; Legorburu, 2018); eta Bourdieuren (1982) ideiak gurera ekarri zituen Legorburuk (2018) esandakoaren harira, hizkuntzak eta gure gorputz mugimenduek loturaren bat izan dezaketela onartuz gero, hitanoaren kasuan bere ezaugarriak gizonezkoekin lotzea ere nokako formen kalterako izan zen. Kontzeptu horiek beren
|
horretan
ez dituzte aipatu gure ikerketako subjektuek, baina uste dugu esku artean dugun artikuluan aurkezten dugun ikerketa egiteko erabilitako metodologia ez dela aproposena gai honi buruzko hausnarketa sakonak eskuratzeko. Gure ikerketan maila arinago batean kokatuko genituzkeen arrazoiak aipatu dira, besteak beste:
|
|
Eta emakumezkoek hika egiteko daukaten ohiturak ere (izan ahizpari ala izan nebari) behera egin du, gizonezkoengan egon den beherakadan baino pikoago. Lagunartean egiten denari begiratuta, ikusten da hika gehien erabiltzen den harremana bi mutilen artekoa dela, eta kasu
|
horretan
ez da beherakada handirik ikusten parte hartzaile helduetatik gazteetara. Hika gutxien erabiltzen den harremana nesken artekoa da eta hor erabilerak nabarmen egin du behera helduetatik gazteetara.
|
|
Ludus ek ematen dituen datuak eta Haziz Hazi sarean bildutako datuak kontuan hartuta, eta EAEko hezkuntza proiektu alternatibo guztiak sare
|
horretan
ez daudela jakinda, aukeraketa sakonago bat egin dugu, egun, Bizkaian, Gipuzkoan eta Araban hezkuntza alternatiboko zenbat proiektu dauden jakiteko. Guztira, 30 zenbatu ditugu:
|
|
Deserrotzea ez zen Weil-ekin amaitu. Eta
|
horretan
ez gara errugabeak gu euskaldunok ere6.
|
2021
|
|
Lege hori 1933ko" alferren eta gaizkileen legea" osatzera zetorren eta 1935eko azaroaren 28an argitaratu zen Gaceta de Madrid aldizkari ofizialean. Kutsu cedista zuen lege
|
horretan
ez zen batere zehaztu zertan zeutzan aurreikusitako" terrorismoko delituak", ez eta haien goraipamenak ere (Gaceta de Madrid, 1935: 1.715).
|
|
Espainiar estatuan, ez dago ikerketarik ospitaleko modalitateaz bertzelako Haur Hezkuntzako irakaskuntza ez presentzial edo erdi presentzialari buruz. Etapa
|
horretan
ez zaio UHari begi eman irakaskuntza eredu gisa, aipatu ospitale ereduaz gain, eta horrek mugatu egin du eredu arautu gisa atzeman ahal izaterik.
|
2022
|
|
UZTARO 123, 81 84 Bilbo, 2022ko urria abendua izan dezaketenak baita izen, izenordain eta preposizioei dagozkien multzoetan eta perpausetan ere. Aipatzekoa da definizio
|
horretan
ez dela ahaleginik egiten izena edo izenaren eremua definiziotik kanpo uzteko, Huddleston eta Pullumenean (2002) eta Bosque eta Demonterenean (1999) ez bezala. Hortaz, modifika ditzakeen kategorien aldetik, ezaugarri bereizgarririk gabe gelditzen da adberbioa.
|