Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 40

2000
‎Tristea bezain urguilurik gabekoa. Antigoaleko manerak izan zituen festak baina horretan ez zen gakoa. Euskal eszena, euskal zinema, euskal telesaio eta telesailak ondo badoaz zergatik hain ziren exkasak, kantitatez, maila desberdinetan sarien desioz zeuden finalistak?
2001
‎Gipuzkoa, Bizkaia, Nafarroa, Lapurdi eta Zuberoako parajeak zein ederrakdi ren errepikatzen zaigu, behin eta berriro, eta turismo gidetan agian onargarria zatekeen etengabeko gorazarrea oztopo bihurtzen da pertsonaia ren bizitza pusketa grisarene rdian txertaturik. Ironia izpiaz ere azaltzen ez zaigun Euskal Herrian zeharreko tour sentibera horretan ez da, azken finean, ezer falta: ez mendirik, ez haranik, ez baserri ederrik, ez hiribildu noblerik, ezta denboran zeharreko turiston ikuskizunerako ia ia propio antolaturiko pastoralik ere.
‎Kasta hereditarioen sortzeak jarraituz gero, eta globalizazioaren presioak kasta hauek sortzen baldin baditu, ez bakarrik EEBBetan, demokrazia zaharretan ere, orduan mundu orwelldarrera joango gara. Mundu horretan ez da Anaia Handia bezalako nazioz gaindiko anaiarik izango, ezta Insog bezalako kredo ofizialik ere. Baina Barne Alderdia bezalakoa izango da, hau da:
2003
‎Lege eta dekretuek zirrikiturik izaten dute, eta hauek horretan ez dira salbuespen; beraz, zirrikitu horiek bilatu, aurkitu eta hortik sartu dugu guk, nahi eta behar dugun hizkuntz politika egitera Gobernuak markatzen digunari begira egon gabe. Legearen zirrikituak aprobetxatzeaz gain, intsumisioa zergatik ez?
2004
‎Galdera bera egin dezakete" tropeleko belaunaldia" deitua izen den barruan dauden emakume idazle gazteagoek. Putz aldizkariak (desagertu aurretik) belaunaldi horren irudi grafikoa eskaini zuenean, txirrindulari talde biluzia eta erakargarria agertu zuen, baina talde horretan ez zegoen joanesomarribarik. Ezin.
2005
‎Hiruga rren alderdia, IU EB, gehitzean gobernup rograma egokitu eta eguneratu egin zuten, baina dokumentu horretan ez dago hizkuntza politikari buruzko inongo atalik; aipamen soil bat bakarrik dago hasieran, eredu eleanitza partekatzen duela esanez. Gero dokumentuak zehazten dituen puntuetan hizkuntza politika ez da lehentasunetan aipatzen, ardatz programatikoan ez da hizkuntzapolitikaren garapena aipatzen eta immigrazio politikan ez da hizkuntza integrazioa aipatzen.
‎Haragi horretan ez dago birus maltzurrik sorgor, ez baita sentikorra ispiluekiko.
2007
‎Accion Catolicatik sortutako erakundeek (JOC, HOAC, Baserri Gaztedi, eta abar) gero eta garrantzi handiagoa hartu zuten denborak aurrera egin ahala. Hamarkada horretan ez zuten helburu politikorik erakunde horien zereginek eta hausnarketek (ez dira nahastu behar hamar urte geroago gertatu zenarekin). Don Balentin Zamoraren gorazarre liburuan, apaiz horren pentsamendua definitzean, ondo laburbildu zuten mugimendu horren bultzatzaile askoren jarrera:
‎• Hitzarmen Marko horretan ez dira eskubide kolektiboak edo gizataldearen eskubideak aitortzen, baina bai, ordea, gizatalde nazional horien herritarren eskubideak. Berdintasun eta bereizkeriarik ezaren kontzeptuetatik abiatzen da, eta gizataldeetako herritarren aldeko ekintza positiboak egiteko bidea zabalik uzten du.
2009
‎Euskal Idazleen Elkartea, Euskal Editoreen Elkartea, Euskal Interpretari, Zuzentzaile eta Itzultzaileen Elkartea, Galtzagorri Elkartea eta Ilustratzaileen Elkartea baturik, Euskal Liburuaren Gaua antolatu genuen bigarren urtez, sektorea trinkotu nahian eta, era berean, publikoki batera agertzeko. Ekimen horretan ez dugu saririk ematen, baina, iaz Olariagaren lanari gorazarrea egin izan genion moduan, aurten Torrealdairena nabarmendu nahi izan dugu. Antolatzaileen izenean, honako hitzok erabili nituen zoriontzeko:
2010
‎Une horretan ez da amaitutzat ematen zientzia eta demokraziaren teoria bat, baina ebaluaketa prozesuan elementu alternatiboak integratzea eta zientzia ulertzeko modu bat irudikatzea lehen pauso bat da. Hurbilketa analitikoari dagozkion auzi horiek lehen urrats bat dira zera baieztatzeko:
‎Baina ziur aski alderdiak berak eta Jaurlaritzak, sortu zen iskanbilagatik, ez zuten indarrik izan. Gizartea lehiaketa bat da, eta lehiaketa horretan ez dira beti gauzak behar diren bezala ateratzen.
‎Horrek harrapatzen zintuen beti, edozein tokitan zeundela. Azkenean, gu hizkuntzaren lanean genbiltzanok, eguneroko borroka gordin horretan ez geunden. Behintzat ez hain bete betean.
2011
‎Nire kanpoko kusiak behar zuen jokatu hor. Eta igande horretan ez zen ezer izan. Aldiz, Baigorriko plaza zaldiz betea zen, zeren eta zaldiak hartzen baitzituzten gerlara edo eramateko.
‎Besteek dutena eta, guk, ez. Baina horretan ez naiz biziki baikorra. Gehienetan baikorra naiz, baina horretan ez.
‎Baina horretan ez naiz biziki baikorra. Gehienetan baikorra naiz, baina horretan ez.
‎Bertako erabilera nasaiak adierazten du, ezerk baino lehen, hizkuntza hori osasuntsu iraila urria dagoela" bere etxean", eguneroko erabilera arruntean. Funtsezko esparru horretan ez gara aurrera egiten ari, atzera baizik.
2012
‎Adibide politiko bezala, langilea aipatzen zuen Rancierek: bere kokapen sozialak lanari denbora guztia dedikatzera behartzen badu, politikari dedikatzeko astirik ez badu, ez du boterearen banaketa horretan ez lekurik, ez partaidetzarik. Eta kokapen hori, politikoaz gain, estetikoa ere bada.
2013
‎Gogora dezagun gorago deskribatu dugun beisbolaren adibidea. Kasu horretan ez dago sortzetiko gaitasun berariazkorik. Gehienez jota, kulturalki edo esperientziaz bideratu diren gaitasun orokorrak daude.
‎errealitatearen azken sustraia izendaezina da. Ondorioz, misterioak izena hartzen duenean, kontuan izan behar dugu —gogorarazten digute— izen —kontzeptu— horretan ez dela misterioa biltzen, kontzeptuaren zirrikituetatik, isilik, ihesi doala baizik. Beraz, teologiak zeharka dezakeen bide nagusia bide apofatikoa da.
‎Baieztapen frogagarria izan beharrean, gizakiaren barneko esparru sakonean ezkutatzen denari lotzen zaio. Esparru sakon hori bere barnekoari adi dagoen gizakiarentzat azaltzen da, eta barnekotasun horretan ez beste inon esperimentatu behar du gizakiak" (Buber 1984, 42).
‎Garai horretan hogeita bost eta hemezortzi urte zituzten Teresa eta Martiña izan ziren, Kantoietako beste herritar batzuekin batera, gerra uste baino hurbilago zegoela iragartzen zuen gertakari bitxi horren lekuko. Bi emakume horiek, ordea, une zehatz horretan ez zekiten ezer gerora gertatuko zenaz, Gerra Zibilak Kantoietako jende errugabeari ikusaraziko zizkion izugarrikeriez eta haien bizitzei ekarriko zien sufrimenduaz.
2014
‎Gero kuadroa dator; eta kuadro horretan ez da izartxorik agertzen, eta ez ezer, Kintana eta Arestiren iritziaren araberako formak baizik. Zer gertatuko litzake nik bihar ‘Brankan’ nere gustoko kuadro bat argitara baneza (hitzaurre berberarekin) eta zuk gauza bera, zure gisa, Jakin’en?
‎Ibilbide horretan ez dugu hemen zati bat baizik hartzen, XX. mendeko bi hamarkada, 50ekoa eta 60koa.
‎Aurreko legealdian alderdi sozialista iritsi zen EAEko gourte horietan eremu horretan ez zuen ezer berezirik sortu. EAJk aurreko legealdietan bezala, PSEk ez zuen aurrerapauso nabarmenik eman.
2015
‎Beti izan da tentsio handiko harremana, besteak beste, euskaldunak, elebidunak gutxiengo garelako, erdaldun elebakarrak direlako gehiengo, eta euskarak abertzaletasunari bere idearioa zabaltzeko muga praktikoak ekarri dizkiola esaten delako. Baina ideario horretan ez al dago bada euskara. Ideario horretan ze leku du euskarak?
‎‘Diglosiarik gabeko elebitasuna’ dugu kontrako poloa. Egoera horretan ez legoke
2016
‎Franco hil berritan gauzatu zen zatiketa hori. Amnistia bihurtu zen aldarri nagusia, baina horretan ez zen zatiketarik.
2017
‎Europar gizarteetan Bigarren Mundu Gerraren ostean sortu zen (egun nagusi den) herritartasun sozialaren ideia sarreran aipatu ditudan hiru osagaien gainean oinarritzen da: nazionalitatea, enplegu formala eta familiaren eredu bat non gizonezkoak erdigunean dauden.20 Begi bistakoa da kontzeptualizazio horretan ez garela kabitzen ez emakumeak ezta feministak ekonomiari eta bizitzari buruz planteatzen ari garen berrirakurketak ere. Baina ezta ere migratzaileak, errefuxiatuak edo independentistak...
2018
‎Beti pentsatu izan dut gure gizartea teknologikoki amestu duen gizarte bat dela. Eta zentzu horretan ez da oraindik eraldaketarik gertatu gizon eta emakume arteko eta gizarte harremanetan. Hori da geratzen zaigun erronka, harreman horiek eraldatzea beste modu batera bizitzeko.
‎kristauetatik hasita oso jende erradikalera dago, anarkistak... denetarik dago. Ni momentu horretan ez nengoen hor barrenean, Iruñean nengoen lanean eta ez nengoen oraindik talde horretan antolatuta. Baina oso barrutik bizi nuen krisia, eta oso kezkatuta nengoen egoerarekin.
2019
‎Argi dagoena hauxe da: bai XVIII. mendeko eleberri batean deskribatutako espazio jakin batek, bai XX. mendeko aldizkarian argitaratutako diseinuzko elementu garaikideez dekoratutako barrualde batek, bere horretan ez liokete zertan desiraren giltzari eragin, gure iruditerian espazio jakin batzuei ekintza/ emaitza jakin batzuk ez balitzaizkieke atxikituko. Horren harira, elkarrizketa batean Rosa Ferreri kultura adierazpenek norbanakoen erabaki intimoetan nola eragiten duten galdetuta, zera erantzun zuen:
2020
‎Une horretan ez nekien TDK horrek musika ulertzeko leiho erraldoi bat irekiko zidanik, baina hala izan zen: okeyish jotzen dugunontzat grial saindua zen hura.
‎Gu abadeak ginenez, hasieran ez zekiten zelan tratatu; portatu izan bagina isil isilik, mezatxoak eman eta errezatu... Baina laster konturatu ziren plan horretan ez geundela, eta gero eta estuago hartzen gintuzten. Horixe da kartzelako dinamika.
‎Bestalde, nahigabea eta ezintasuna sentitu nituen. Izan ere, kontakizun horrek bere horretan ez zuen balio euskal kasua azaltzeko. Behin puntu horretara iritsita, bi aukera nituen:
2021
‎Ross Crates eta Naomi Langmore ikertzaileek Australiako ezti txoriaren (Anthochaera phrygia) inguruko ikerketa egin dute, eta txori mota horren populazioa murrizten ari dela ikusi dute. Hori bere horretan ez litzateke notizia, zoritxarrez galzorian dauden espezieak asko direlako, baina ezti txoriaren kasuak badu bitxia egiten duen zerbait.
‎Izan ere, klima aldaketaren arintze politikak karbonoaren bahitzean zentratu izan dira, eta, helburu horrekin, gobernuek baso eta plantazioen hedatzea modu aktiboan babestu dute. Baina estrategia horretan ez da kontuan hartu plantazio berri horiek ur baliabideetan duten eragina, eta horrek egokitzearen bidea zaildu dezake ingurune batzuetan. Behar beharrezkoa da, hortaz, klima aldaketaren arintzea eta egokitzea elkarrekin planifikatzea, batak bestean izan ditzakeen eraginak eta egon daitezkeen ‘helburu gatazkak’ (trade off) modu egokian kudeatu ahal izateko.
2022
‎Gizakia etengabe egiten, aukeratzen, aldatzen doan proiektu irekia eta anizkoitza baita. Bere horretan ez da ezer, izateko proiektua baino. Inoiz guztiz burutzen ez den proiektu irekia.
2023
‎Ezagutza oro da kokatua, eta, beraz, baita unibertsaltzat eta objektibotzat jotzen duguna ere. Hau da, baldintza soziopolitiko eta kultural jakinen eraginpean eta baldintzapean sortzen eta garatzen dela ezagutza oro, eta, beraz, objektibotasuna bere horretan ez dela modu absolutuan inon existitzen, beti dela subjektibitate objektibizatu bat, eta, kasu batzuetan, gainontzekoei indarrez inposatu eta unibertsal bihurtzen dela. Pentsamendu unibertsal kontsideratzen duguna beste edozein pentsamendu partiPentsatzearen, ezagutzaren, jakintzaren metafora berriak behar ditugu.
‎Ez dira alferrik igaro hamabost urte. Gainera, hamarkada luze horretantxe aldaketa kultural, sozial eta politikoak abiadura bizian gertatu dira, eta erritmo eta abiadura horretan ez dugu aukerarik izan hezkuntza egitasmoak egokitzeko. Hortaz, duela hamabost urte adosturiko Euskal Curriculum hartako hainbat alderdi birpentsatu eta egokitzeko pausatu genuke.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia