2023
|
|
Batzuetan, legeak erregelamendura igortzen du prestazioaren oinarrizko osagaien zenbait alde edo xehetasunen zehaztapena, eta aukera hori doktrinak ere onartzen du. Kasu
|
horretan
ez da lege erreserbaren printzipiorik hausten, legeak berak argiro zehaztu behar baititu erregelamenduak izan beharreko mugak. Arazoa, ordea, bestelakoa da:
|
|
Adibidez, ordaindu gabeko zorren ziurtagiria eskatzeak eta hori tributu betebeharpekoari jaulki eta jakinarazteak ez du preskripzio epea geldiarazten (2023ko otsailaren 16ko AEAZren ebazpena). b) Errekurtso edo erreklamazioen bat jartzeagatik; errekurtso zein erreklamazioetan egindako jarduketengatik, betebeharpekoak horiek modu formalean ezagutuz gero; Ekonomia Itunaren Arbitraje batzordearen aurrean gatazka aurkezteagatik; zorduna konkurtsoan dagoela adierazteagatik; tributu zorra kobratzeko akzio zibilak edota penalak egikaritzeagatik; eta organo judizialak tributu prozedura gelditzea agintzeagatik. c) Tributu zorraaitortu, azkenduedoordaintzeko, tributu betebeharpekoak modu sinesgarrian gauzatzen duen edozein jarduketagatik, baita hirugarren baten jarduketagatik betebeharpekoaren kontura eta horren berri izanik. Hala ere, 390 foru eredua aurkezteak ez du preskripzio epea geldiarazten nahiz eta BEZaren autolikidazioa bertan izan; geldiarazi ere, lurralde erkideko pareko ereduak ez du preskripzioa geldiarazten baina aitorpen
|
horretan
ez da BEZ zenbatzen (2021eko ekainaren 22ko AGE).
|
|
Aurretiazko tributu proposamenak sei hilabete (Araban hiru hilabete) igaro baino lehen ebatzi behar dira. Epe
|
horretan
ez onesteak ez dakar Administrazioak proposamenean adierazitako irizpideak eta zenbatekoa onartzea. Proposamenen aurkako errekurtsorik ezin da jarri, bai ordea, proposamena aplikatzearen ondoriozko egintzen aurka
|
|
Administrazioak jaso eta sei hilabete igaro baino lehen (Araban hiru hilabete igaro aurretik) erantzun behar die kontsultei, baina erantzun ezean ez dago ondoriorik. Epe
|
horretan
ez erantzuteak ez dakar Administrazioak kontsultan adierazitakoa onartzen duenik.
|
|
Onura hori, murrizketaren ehunekoa eta baldintza berdinekin, zabalduko da egiaztapen laburtuko prozeduraren ondoriozko ebazpenera (TFAOren 158 quinquies artikuluko 4 lerrokada). Gorago aipatu dugunez, prozedura
|
horretan
ez da aktarik egiten, txosten bat baizik; gero txostena administrazio egintza egokiak emateko organo eskudunari bidaliko zaio.
|
|
Hala ere, 1989ko otsailaren 20an emandako 45/ 1989 epaian Konstituzio Auzitegiak adierazi zuen orduko Errentaren gaineko Zergaren Legeak jasotako artikulu batzuk Konstituzioaren aurkakoak zirela. Kasu
|
horretan
ez zen errotikako deuseztasuna aplikatu; alderantziz, gauza epaituaren indarra zuten egoerak edota, tributu zorrak zein kuotak ordaindu eta gero, inolako erreklamaziorik edo errekurtsorik jarri ez zutenen egoerak bere hartan utzi zituen Auzitegiak. Interpretazio hori eztabaidatzeko modukoa izateaz gain, arriskutsu gerta daiteke Administrazioaren aurkako gatazkak bultza ditzakeelako7.
|
|
Bigarrenik, zalantzak sortu dituen kasua ondasunaren eskualdaketarena da, ondasuna tributuaren ordainketari lotzen denean. Hala ere, kasu
|
horretan
ez da tributurik eskualdatzen, eta ez da propter rem betebeharrik sortzen ere. Eskualdatzen den ondasunaren gaineko eskubide erreal hutsa besterik ez da, hain zuzen ere, bermearekin lotutako eskubidea, eskualdaketa kargatzen duen tributua ordainduko dela bermatzen baita.
|
|
enpresek langileei aitortu behar dizkiete gehienez 4 ordu hauteskundeetan botoa ematera joateko (ikusi apirilaren 16ko 605/ 1999 Errege Dekretuaren 13.2 artikulua). Bestalde, alderdi politikoetako ahaldunek eskubidea dute ordaindutako baimenaldia izateko bozketa egunean, baldin eta data
|
horretan
ez badute asteko atsedenik (ikusi ekainaren 19ko 5/ 1985 Lege Organikoaren 76.4 artikulua, eta apirilaren 16ko 605/ 1999 Errege Dekretuaren 13.4 artikulua), eta hauteskunde mahaietako lehendakari eta mahaikideek, bai eta esku hartzaileek ere, eskubidea dute bozketa egunean ordaindutako baimenaldia izateko, data horretan ez badute asteko atsedenik, eta biharamunean lanaldia 5 ordu murrizteko (ikus...
|
|
enpresek langileei aitortu behar dizkiete gehienez 4 ordu hauteskundeetan botoa ematera joateko (ikusi apirilaren 16ko 605/ 1999 Errege Dekretuaren 13.2 artikulua). ...kubidea dute ordaindutako baimenaldia izateko bozketa egunean, baldin eta data horretan ez badute asteko atsedenik (ikusi ekainaren 19ko 5/ 1985 Lege Organikoaren 76.4 artikulua, eta apirilaren 16ko 605/ 1999 Errege Dekretuaren 13.4 artikulua), eta hauteskunde mahaietako lehendakari eta mahaikideek, bai eta esku hartzaileek ere, eskubidea dute bozketa egunean ordaindutako baimenaldia izateko, data
|
horretan
ez badute asteko atsedenik, eta biharamunean lanaldia 5 ordu murrizteko (ikusi ekainaren 19ko 5/ 1985 Lege Organikoaren 76.3 artikulua, eta apirilaren 16ko 605/ 1999 Errege Dekretuaren 13.3 artikulua).
|
|
Paga hori sortzeko denbora guztian aldi baterako ezgaitasunaren ondoriozko baja izanez gero, ez da sortuko aparteko pagak jasotzeko eskubiderik. Egoera
|
horretan
ez dira alokairuak jasotzen, lan kontratua etenda dagoelako, ezpada Gizarte Segurantzako prestazioak; bada, prestazio horiek aparteko paga lainduta barne hartzen dute [2022ko abenduaren 2ko (487/ 2022 errek. zk.) Kanarietako/ Santa Cruz Tenerifeko ANE, 4 Salakoa].
|
|
Horren erregeordetzan zehar, Martinez de la Rosaren gobernuarekin eta bere zuzendaritzapean26 onetsi egin zen 1834ko apirilaren 10eko Errege Estatutua. Berez, ezin daiteke esan konstituzio baten aurrean gaudela, nahiz eta funtsezko arau baten aurrean egon, bere onespena ez zelako Gorte Konstituziogile baten emaitza izan27 Errege Estatutuak 50 artikuluko testua zen eta
|
horretan
ez zen udalen inguruko inolako ebazpenik zehazten. Errege Estatutuaren arauketaren mende eman zen 1835eko uztailaren 23ko Errege Dekretua, Erresumako udalen behin behineko arauketari buruzkoa.
|
|
" Autodeterminazio informatiborako eskubidea, beraz, bakoitzari buruzko datu guztiak kontrolatzeko ahalmena da. Hirugarrenei esparru
|
horretan
ez sartzeko betebeharra ezartzeko ahala hartzen du, bai eta datu horiekin gertatzen dena kontrolatzeko ahalmen positiboa ere, datuak eskuratzeko, zuzentzeko, ezerezteko, informatzeko, baimentzeko eta aurka egiteko eskubidea erabiliz (15). Ildo horretan, babesten den informazioa baliagarria izan daiteke pertsonaren profil ideologikoa, arrazazkoa, sexuala, ekonomikoa edo, egoera jakin batzuetan, gizabanakoarentzat mehatxu izan daitekeen beste edozein motatakoa osatzeko" 179.
|
|
" Toki arloko eskumenak erakunde erkideen eta lurralde historikoen artean banatuta daude. Hala ezartzen du EAEEk, 10.4 artikulua aipatu arren, 10 artikulu
|
horretan
ez ezik, estatutuetako beste manu batzuetan ere jasotako gainerako aurreikuspenekin aztertu behar dena, 37 eta 41 artikuluak bereziki. Lurralde Historikoen Legeak lurralde historikoen eskumen esklusiboen zerrenda egiten du, eta horien artean udalerriekin zerikusia duten eskumen batzuk daude (7 a) letra, bereziki 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9 eta 10 zenbakiak)" 637.
|
|
udal mugartearen aldaketak ezin ditzake gainditu probintziaren mugak (gogora ekarri dezagun probintziaren lurralde mugartea aldatzeko Gorte Nagusien lege organikoa behar dela). Zalantza sortzen da udalerri bat osotasunean beste probintzia batera pasatzea erabakitzen duenean,
|
horretan
ez delako udal mugartearik aldatzen.
|
|
Euskal legegileak ETELren bitartez toki autonomiaren garapen pleno bat egiteko asmoa duela adierazi dut lehen eta garapen
|
horretan
ez du ahazten toki erakundeen finantza nahikotasunak duen garrantzia. Toki autonomiaren ezaugarrietariko bat eskumenen banaketan eta egikaritzan zehazten da eta horretan alde finantzarioak zer esan handia dauka.
|