Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 160

2000
‎Luis Mari Mujikak honako iritzia du errepikapen hauei dagokienez: " Orri batzuetan idazkeraren joera errepikakor eta gogoetatsuak asperrera jotzen du, baina makur hori oso errealista edo akzioz oso betea ez den edozein narraziori gerta dakioke." (Egan 50) Haatik, errepikapen hauek, askotan jazo dena irudikatzen laguntzen digute, eta errepikatzen den egoera hori ez du beti efektu bera sortarazten: izan ere, testuaren leku ezberdinetan egoteak sentsazio ezberdinak dakartza, batetik bestera dugun informazioa aldatuz baitoa:
‎Hona hemen arestian aipaturiko giro hori aukeratzeko arrazoiak: " Hegoaldea modelo sinboliko gisa hartu dut, hori ez da berria, Faulknerren kasua hor dago.(...) geografia intimo bat sortu dut; benetako errealitate geografikoa antzeman daiteke, baina ez dago asmo dokumentalik." (Argia 1561) Gainera, geografia intimo honi Izurkiz izena eman dio. Hots, sinbolismoz beteriko izena:
‎Hortaz, pertsonaia bakoitza bere desioak eragindako sentimenduek bideraturik mugituko da. Honela, desiratzen dugun hori ez lortzeak dakarren sufrimendua islatu nahi izan duela dirudi. Elkarrizketa batean honela mintzatu zen egilea:
‎Izan ere, aldatze hori ez baita bat batean egiten; transizio garaia dago, non oraindik ikasle garaiko ohiturak mantendu nahi diren. Parrandak; pisu antolamendu kaotikoa, ajeak, sexu teorizazioak, baina era berean ikasle garaia amaitu den kontzientziarekin.
‎Laburpenerako joera hau sentimenduetan ere nabaritzen da, ez bere istorioek sortu dezaketen zirraran hori bakoitzaren sentipenetara eta sentitzeko moduetara mugatzen da, Arretxek bere istorioak kontatzeko duen eran baizik. Orain arteko grina, bere alderdi ezkutu hori ez erakustea izan da.(...) Honela, sentimenduek murritzak eta nahikoa laburrak izaten jarraitzen badute ere, Arretxeren luma aberastu egin da oraingoan, eta lehenagoko isiltasunak orain adierazpenarekin lotzen ditu. Burutik eta adimenetik baino gehiago, bihotzetik eta adimenetik datoz orain sentimenduak.
2001
‎Gartzelako poemak idazten hasi zenean, Sarrionandiak alde batera utzi zuen Izuen gordelekuetan barrena liburuan agertu zuen estetika. Estetika neosinbolista hori ez zitzaion aski, adierazi nahi zuen errealitate bortitzarentzat. Joera errealista aukeratu du, bada.
2002
‎Bainan, erran zuen Sokratek, elhe hori ez othe da burugabekeria larriren bat, iainkoei ezagumena khentzen bait deraukote?
‎Lurrera zenean, bizkar bustia azaltzen zuen. Harri zirtzilaren aurre epai hori ez zitzaidan batere gustatu. Adua, ordea, hantxe zegoen.
‎Eta hona nundik nora, gerrateen kontra eta soldautzearen kontra agertu zan eta, Eusebio Maria objektore pioneru izan genduan! Beste zertxu hau be, azpimarra daikegu; frantsesek bazterretara zabaldu gura izan eben égalité horren birtutea badaezpadakotzat jo ebala, eta siniskera hori ez ebala iruntsi. " Bardintasuna" txortan agertu eban.
‎Baina norbera bizi dan lekuaz eta bestalde, norbera ez jaio ez bizi izan dan lekuaz zeresan haundiak sortzea, gizakiaren izatean datzan zerbait da; arean, grina ta barruko joerea. Aiurriz onbera izatea edo triperrea, hori ez da sarritan norberagan.
2003
‎Baina lortutako itzulpen hori ez da bakarra, danean bardin bardina...
‎Ez, ez. Nik esandako apur hori ez jakon ahaztu Erromako gotzainari. Biharamonean, gotzain guztiok batera hartu ginduzan Aita Santuak, eta, ohi danez, bere hitzaldia emon euskun.
‎Liburuen artean ordu asko emoniko gizon honek jakituria handia beregandu dau euskal gaietan. Baina jakituria hori ez dau beretzat bakarrik gorde. Eurrez zabaldu izan dau bere inguruan, harrokeria barik zabaldu be.
‎Baekian gure amak, eta sarritan kantetan euskun harako" Herriko fiestak ziran biharamon goizean..." kanta umoretsua. (Handik urte askotara, Iparraldeko euskerea emoten hasi nintzanean Seminarioan, jakin neban kanta hori ez zala besterik J.B. Eleizanbururen" Iragan besta" baino. Gure amak ekiana eta kantetan euskuna zelanbait bizkaieratuta egoan).
‎Bai, egia da dinozuna. Baina hazi hori ez eben Seminarioko eskolak eta irakasleak erein nire gogo bihotzetan. Beste abadegai batek, neure erdi herritar zan batek, jarri zituan nire eskuetan lehenengo euskal liburuak.
‎Baina, dana dala, hainbeste nahigabek eta nekek ez eutsuen, zorionez, zeure umore on hori ez garraztu, ez moteldu esan deutsat.
‎Herri filosofia hori ez da, ez, ustela: Bizkaiko euskal umore jatorra, Mogelek, Otxoluak, Kirikiñok, Zubikaraik, F. Bilbaok eta Abeletxek hain ondo jaso ta zabaldu daben herri sen zorrotza eta alaia.
‎Euskal Herri osokoa, ta herriak berak be aintzat hartzen dauana. Bertsoak zelan edo halan betetea ez da ezer( hori ez da hain gatxa be, L. Mitxelenak dinoskunez: " Improvisar versos en vascuence es algo relativamente no muy difícil, ya que la lengua sufijante en lo fundamental ofrece en ciertas terminaciones una serie ilimitada de consonantes y asonantes, y además pasan por válidas en caso de necesidad rimas muy pobres" (LM, 24 or.).
‎horra hor gure orduko ikasbide urria... Egia esan, erderea ondo menperatuta euki arren, euskerea irakurteko eta, batez be, idazteko motel eta trakets aurkitzen zituezan ikasleok euren buruak, eta laster konturatu nintzan hori ez zala adinik egokiena euskera ikasten hasteko. Ganera, nik neuk be ez nituan gauzak garbiegi ikusten, liburu egokien laguntzarik be ez genduan, eta euskereari astero emoten geuntsan denporea laburregia zan, ezer ganoraz ikasiko bagenduan.
‎Ez danak neure gogo betekoak ziralako, ikasleak danen barri jakin egien eta gero eurak euretara hautatu egiezan onenak. Norberaren eretxia ikasleei ezartea, hori ez da, nire ustez, maisu on baten eginbeharra.
‎1.2 Baina zorion hori ez da gizonaren eskuen frutu hutsa, gizonak berak bakarrik bere ahalegin hutsez lortu leiken gauzea.
‎Alkarlan hori ez zan, ba, lehenengotan horren erraza izango...
‎Zer, hain apurtuta ixten hau hire behar barriak, ala? ahots hori ez zen inoiz aldatuko: beti ardura gabekoa, erdi sentsuala erdi hotza, lotsagabea eta askotan gogaikarria.
‎Begiak sumatzerakoan, hotzikara zetorkion mutilen begi puntutik ahora, eta ondo zekien haiengandik nahi zuena lortu zezakeela. Ez zegoen ziur Ainara eta Karmele ere jabetu ote ziren, baina dena dela ez zen gauza handirik gertatuko; agian lizun hutsa zela pentsatuko zuketen, besterik ez, eta hori ez zen berria izango.
‎Koitaduek ez zuten merezi horrelako mutilen atzaparretan jaustea, batez ere Patxirenetan. Baina, bestetik, haiekin zebiltzanetik eurei bakea eman zieten, eta hori ez zen batere txarra. Karmeleri, agian, emango zion min apur bat, berarena izan zen mutila beste neskatila batekin ikusteak; baina, zelan paira liteke horrelako baboagatik?
‎Baina hori ez da dana, ezta. Bibiotek begietara begiratu zion, irri egin eta jarraitu.
‎Gizajeak, negarrez, ekainean dana ez gainditzekotan amak ikastolatik atera eta beharrean hasiarazoko eutsala esan eustanean... Badakit ikasle guztiak bardin hartu behar dirala, baina hori ez zan bidezkoa, hain argia dan neskeari ikasketak ukatzea. Gureak badakigu gaindituko dauzala, baina Matematika eta Zientziak...
‎Gaur gitxienez, urten barik lotuko naz, zigortuta, bihar be bai, eta datorren astean ikusi. Baina hori ez da gehien ardura deustana; latzena etorteko dagoana da, ekain santua, ea zelango udea jatortan ganera Karmelek, bere lagunaren arazoaren jakitun zegoenez, erruki handiz begiratu zion.
‎Orduan etxe aurrean egoan dendatxuan erosten genduan esnea, hango andreak baserrian eratsi barria, eta gero etxean egosita kipur guztia kendu, ze pilo batek urteten eban, eta amak gorde egiten eban opilak egiteko. Tira, askotan aitak eta anaiak jaten eben azukereaz, koilarakadak, baina nik hori ez neban oso gogoko aldi haretan. Nik beti kentzen neban kipurra esnetatik.
‎Baina, berak Unaxekin dezepzioa hartzen bazuen? Orduan inoiz baino gertuago zuen Karmele, eta ordurako esaten ez bazion, une larrietarako baino ez zuela behar pentsatuko zuen hark agian; eta hori ez zen hola, hola ez zela sinistu zuen, esatekotan ibili zela sinistu zuen, bere buruan dena garbi ikusi artean zain egon zela, besterik ez...
2005
‎Bertan lotailu eta muskuluak luzatuko eustiezan eta hazur zati barriak jarriko. Noren hazurrak izango ziran, hori ez eustien esan. Operazino berbera jasandako umeen argazkiak erakutsi eustiezan, zelan egozan umeak operazino aurretik, zelan gelditu ziran operazino ostean.
‎Luzarora ez baina, ibilera akonpasatua zana zurrunbilo zalapartatsu bilakatu zan, bidaldi erdibanatua zana jirabira inguratzaile, eta hasierako goxotasuna lehia bizi. Aldaketa hori ez jakon bape gogoko Madaleni, batetik, grinabizien sugarrak itzali eta geroko txingarrautsen usaina gogoko ez jakolako, eta, bestetik, oraintsu orain Jonen ekinaldiek, eskuratu eta gero bazterrean ixten dan garaikurra izango zala susmarazoten eutsielako. Holan apurka apurka mobimentuen urrinaldi eskasak aprobetxatuz, lokarria apurtu eta alde egitea ebatzi eban.
‎Kirikiki, kirikiriki. Baina ez, hori ez da istorio honetakoa".
‎zonbat etsenplu eman nezake oraino? Ez dut erran nahi defaut bat dela hori ez... are gutiago hemengo jendeen hainerat behar dugula erori... Ixtorio ttipi horren medioz nahi nuke bakarrik erakutsi, eta gutarik bakotxari gogoeta bat eginarazi:
‎Horra gaitz guzien mirakuiluzko botika. Aterabide hori ez da orain asmatua. Eta goraki erranen dizuete ez dela apez eskasia gatik asmatua.
‎Gizon politikoen jokamolde hori ez da oraingoa. Napoleon I.a inperadorearen aztia Adélaide Lenormand deitzen zen.
‎Berak ohartuak ez direnei, bizi zoriontsuaren legea amodioa dela jakin arazten die Jesusek. Eta amodio hori ez du ohean mugatzen gaur egun gehiegi egiten den bezala. Aita amek ez ote dituzte beren haurrak beste gisa bat maitatzen, bizia haientzat emanez hain zuzen Jesusek erraten digun bezala?
‎Observateur, gero Le Figaro eta orain Le Point astekariaren zuzendari, hots, kazeten munduko titulu ospetsuenetarik hiruren arduradun izana. Ttipitik beti sinetsi du Jainko bat badela eta sineste hori ez du behin ere dudan eman. Ez du sinesten mundu hau" uste gabetarik" sortu dela, Panorama aldizkariari erran dionaz.
‎Beha zaude irratiko boz goxo hark noiz erranen ote dion, jadanik ezkondua denaz gain, lehen emaztea maite duenaz gain, haurra maite duenaz gain, utz dezan gizon hori eta beste bat bila. Gutienez haur ttipi hori ez dadien betikotz, edo aita edo ama etxean ukan gabe bizitzera kondenatua izan. Bainan ez.
‎Interesantea liteke jakitea heian eginbide hori ez ote litekeen apezpikuak erregeek izendatzen zituzten garaietakoa. Nobleen artean bizi zirenekoa.
‎Homoen ezkontzaz, elgarrekin bizi nahi duten bi emazte edo bi gizonen artean izan dadien kontratu bat, zer gatik ez? Bainan hori ez da ezkontza. Ez dira denak zaku berean sartu behar.
‎Ez apezak, ez apezpikuak, ez Aita Sainduak. Bide hori ez duzu hartzen hauei kausitzeko, hauen gatik, baina zuretzat hoberena delakotz, zure gatik, zure zorionerako.
‎Matthieu, Akizen zen hazpandar apezpikuak kondatzen zuen zer izialdurak sor arazten zizkioten Bastres Belokeko abadearen predikuek. Ifernuan kixkaltzen ari ziren damnatuek zeruko musikak baino biziki gehiago efetu egiten zioten181 Ikusmolde hori ez zihoan ez, Jainkoaren amodioa eta lagunarena, biziaren ardatz gisa ematen dizkigun Ebanjelioaren bidetik.
‎emazte edo haurrekin arazoak izan zituzten apezen kasua aipatzea debekatzen zuen eskumikatua izateko mehatxupean. Segeretu erlisione hori ez dute onartzen gaztek.191 Ez eta bestek.
‎Sinodo horretan aita familiakoen apezteaz mintzatu behar zuten, bainan gai hori ez zuten hunki. Matagrin apezpikuaren arabera kontzilioko Presbyterium ordinis apezetaz bozkatu dokumentuari eza izan zen217.
‎Biharamun goizean berean munduko egunkari guziek ekar lezaketen berri nagusia, hizki handitan, lehen orrialdetik: " Elizako Burulehenak Jesus ukatu du." Gertakari hori ez da ametsetakoa. Jesus oraino bizi zelarik gertatua da, zeruko atea ongi zaintzen omen duen Jondoni Petrirekin.
2006
‎Zazpiak eta bi egin ebazan semeak kalea itxi eian, berak eroan eban eskutik, ia bultzaka, auzoan zabaldu barri zan metadona gelara. Baina Kaximirok metadonaren kontu hori ez eban atsegin, inpertsonalegia, hotza eta aseptikoa begitantzen jakon, transzendentzia bakoa. Kaximirok kale bazterrak maite ebazan, kale bazterrak eta auzoko junki zaharrak, hondatuta egozan gorputz hareek, azkenak, drogaren miraren bero ikara.
‎Beti bardin, geriza espektral luze bat galdaren sutan arnasestuka. Tren hori ez da egundo geltokian lotzen, ez doa inor; baina, sarri askotan ikusi izan dot neure burua lokomotora horretan, makinistearen lekuan, artez, karran, hondamendirantz doala.
2007
‎1 Bertso sail hau orri solteetako baten dagoen arren beste bertsio bi ditu, bata Borrador Kuadernoan (BK) eta bestea Cuaderno Uruguayn (CU). Hala ere, azken hori ez dago osorik.
‎Herbeheretako mutila hainbat lekutan egon da. Ez dau ingelesez askorik egiten, eta gaztelaniaz gitxiago, baina hori ez da arazoa izan batetik bestera ibilteko. Ingalaterrako mutilak ez dau egiten gaztelaniaz berba bakarra be.
‎jesarlekuak eta mantak ekarten dabez. Baina hori ez da izan nahikoa, bigarren gauean euria hasi danean. Lehenengo pelikulea ikusi eta gero, handik joan egin behar izan gara.
‎Berak gosearena nahiko ondo eroaten dau. Niri aszeta alderdi hori ez jat heldu. Gorputzean zeozer sartu baino lehen orduak pasauko dirala ikusita, hareatza baten bila joan gara.
2008
‎26 Idazle batek aipatzen du agian tarteko belaunaldi horrek ez duela jakin garaiarekin lotuta idazten, garaiko kezkez eta garaiko irakurlearentzat. " Bere barruan dagoena besterik gabe ateratzen duen idazlea ez doa inora, hori ez da literatura".
‎Euskara maila txukuna izatea ezinbesteko baldintza bada ere, aipatu da hori ez dela literatur kalitatearen berezko ezaugarria:
‎Ba ote? Nik uste dut" eragin izugarria" hori ez dela oso zuzena. Baina normala izaten da gutxi saltzen duena kexatzea.
‎Kritika Sariari dagokionez, sari hori ez da izan ohi arrakasta komertziala lortzeko giltza, baina idazleari prestigioa ematen dio; ondorioz, kalitatea ardatz duen hierarkian periferiatik erdigunera hurbiltzen lagundu behar luke.
‎Hala ere, esan behar da Nafarroan ez direla irakurtzen Unibertsitaterako hautaproban sartzen diren idazle guztiak (nahiz eta batzuenak beti irakurri), eta bestalde, hautaproban sartzen ez diren idazleak ere irakurtzen direla. Hortaz, proba hori ez da erabakigarria irakurgaiak aukeratzeko orduan.
‎" baztertuta egotetik ez egotera pasa zaitezke oso denbora gutxian". Ideia hori ez al dago zentroaren zurruntasun eta txikitasunarekin kontraesanean. Kasu guztietan ezagutarazten al dute halako sariek idazlea?
‎%30ek aipatu du bereizketa hori ez dela oso argia, izan ere, kontsumo literatura eta kalitatea ez dira, ezinbestean, kontrajarririk egon behar:
‎Eta hor dago akatsa, alde batetik askotan aipatzen dugu hizkuntzaren egoera ahula, eta bestetik goi mailako lanekin, euskara oso landuarekin, nahi dugu hizkuntza maila apaleko irakurleenganaino iritsi. Eta hori ez da posible".
‎Bildur pixka bat be badaukagu. Izan be anaia nagusiek, hareek beti adarra joteko prest, esan euskuenez, eskapularioan sartze hori ez da hain erreza:
‎Baina hori ez da egiten hemen.
‎Zer egin behar neban nik itsasoan! Anaia nagusiari entzunda, banekian, ganera, itsasoko bizitza hori ez zala hain erosoa.
‎Belarrian emon eutsala, betebetean, Kalamendiko haretan. Landarearen hori ez deutsoe sinistu, handitxoa da, izan be, eta.
2009
‎Astiro eta denak elkarrekin mugitzen dira, eta euren kantuek doinu berezia izaten dute. Osagai hori ez da inoiz falta pastoraletan, baina berez, kontakizunari ez dakarkio ezer berririk.
‎Auzuneko gizon guztiak, hainbat beharretan etxe bakoitzetik bat gutxienez, derrigortuta zeuden auzolanean parte hartzera. Derrigortasun hori ez betetzea sano txarto ikusten zuten garaitiko auzokideek. Orokorrean, auzuneko etxe guztiek ipintzen zuten adin egokiko gizon eta mutilen bat auzolana egiteko.
‎Arpela deritzana, makila biren laguntzaz lurra lautzen zuen harria, ikusi izan dute inoiz. Baina hori ez zen ia erabiltzen.
‎Izan liteke, gainera, leku sakratu horietako batzuk kultu paganoetarako lekuen gainean eraikirik egotea. Baina hori ez da oraingo gure arloa; ikerketa bereziek argitu dute puntu hori.
‎Burdinazko oboa dauka eskuarekin oratu eta gora altxatzeko. Gutxi izan dira goraino altxatu duten jatabearrak, gehixeago gerriraino goratu dutenak, baina noski, hori ez da altxatzea. Azken hamarkadetan gazteen interesa galdu ei du Iruña ondoko harriak.
‎Batean bata jazo ei dala eta bestean bestea, esan gurean hori ez dala Jaungoikoaren legea.
‎Zuk emon eta nik hartu hori ez da bekatu, zintilin zatalan egin genduanean egon ginen gu kontentu, zintilin zatalan eginagaitik zuloa bere lekuan, gorputzari gustoa emon ta diruak egin nituan.
‎Baina legarra ondo erabiltzen ez bazen, gazta zapartu egiten zen, barrutik hustu eta arrak ateratzen zitzaizkion. Eta agian beste lurralde batzuetako gaztagileek irizpide ezberdinak eduki arren, prozesu hori ez da jatabear gaztagileen gustukoa izan.
‎Hala ere, bertako berriemaileak gogoan dauka bere aitaginarrebak, etxe horretako jauna izandakoak, Mungigorta esaten ziola etxeari. Horrekin batera dio berak badakiela etxe hori ez dela sekula errota izan. Fonetikoki, ahoskatzeko orduan, sano hurbil daude forma biak, horregatik nahasteko aukera handia da.
‎Gazte lotsagaldukook polito jo eutsien adarra egun haretan Peru Abarkari; eta adar jote hori ez zan amaitu, harik eta astoa saldu eta euren boltsikoak bero bero aurkitu arte. Bi milaren bat pezeta edo hartu ebelakoan nago.
2011
‎Oskar Arana itzultzaileak batasun moduko bat lortu du egilearen estiloa ematerakoan, zubia eregita hiru liburuon artean, amaraun moduko bat ehunduaz. Estandarizazioaren bide neketsu eta guztiz osatu gabean, euskaraz neketsuago gertatzen da Austerren puntuazio molde bitxia; baina, behintzat esatea dugu itzultzaileak ez duela aldapa kantsagarriago bihurtu, eta hori ez da gutxi.
‎Afaritan hasi aurretik ogi kuskurra ebagi eta mosu emoten jakon, mantel azpian gordeten zan afaldu bitartean, eta gero urte osoan eukiten zan armairuren baten. Lekukoek bat datoz esatean, ogi hori ez dala sekula urdindu edo amiotuten. Urtebetean gorde ostean etxeko txakurrei emoten jaken amorratu ez eitezan.
‎Eta familiaren etxera ezkondu ziranek barriztatzeak egiten inbertidu ebezan diruok. Jokabide hori ez ei da barria; aspaldi eregiak diran etxe eder batzuk itsasoan irabazitako diruaz jasoak izan ziran lehenago be; halan esaterako, Villa Palmira, Arrotegitarrek eregia. Diru iturrietariko bat XIX. mendean Afrikako baltzakaz eginiko esklabu merkatalgoa izan zan.
‎Sutearen ondoren, etxea berreraiki edo barriztetako, ermandadeko etxe bakotxetik lagun bi joaten ziran domekaro hara beharrean. Horrez ganera aste barruan be laguntzen eben, baina hori ez ei zan izaten derrigorra. Etxea altzetako lehengaiak eukiezanek, materiala emonda laguntzen eben.
‎Betebehar edo derrigortasun hori ez da ospakizunen esparrura bakarrik mugatzen; ermitan konpontze edo obraren bat egin behar danean be, auzokoen artean banatzen da beharra. Konponketa behar horreen barri jakin ahala ezagutu doguz, esate baterako, Bareziko Ama Birjina Edurretakoaren ermitan XX. mendearen bigarren erdian egin diran erreforma ugariak.
‎Guk ordura arte hemengoxe euskerea bakarrik entzunda eta ezagututa, eurakandik hasi nintzan hain erraz eta bizi egiten eben beste euskera mota bat entzuten. Mota hori ez zan besterik, giputzek egiten eben gipuzkera baino. Talde horretakoak ziran gero entzutetsuak izan diran Xabier Arzalluz, Dionisio Aranzadi eta Altunatarrak, besteak beste.
2012
‎Orduan etxeko txakurrei emoten jaken, amorratu ez eitezan. Urte osoan gordeta egon arren bere, ogi zati hori ez ei zan urdintzen. Afalostean karta jokoan eta kontu kontari egoten ziran.
2013
‎festaeta oroitzapen egunen ospakizunetan, oroimen lekuen antolaketan, kongresuetan, erakusketetan eta abarretan. Hala ere, memoria saio horiek jendaurrekoak, gizartekoak edo kultura oroimenak izaten dira, eta memoriaren leherketa hori ez dago oroimen pertsonalarekin edo gizabanakoaren oroimenarekin lotuta (Burke 2011: 490) 15
‎Eguen Zuriz oilar jokoa egitea da Ermuko bereizgarria. Hainbesteraino non gerraostean inauteriak galarazi zituztenean ere, ohitura hori ez zen galdu. Zeren, bertan parte hartzen zutenentzat, Eguen Zuri jai solte bat baitzen, oso esanguratsua eta gustagarria, eta inauterien giroarekin zerikusirik ez zeukana.
‎Gure artean etxe gehienetan familiako buruak Gabon afariko ogiari kuskurra kentzen zion, gainean kurutzea egin, leku batzuetan ardo tanta batzuekin busti, eta hurrengo urtera arte gordeta edukitzen zuten. Ogi hori ez omen da urdintzen. Etxe batzuetan abereei ematen zieten ogi hori, amorruaren edo bestelako gaixotasunen baten kontra ona zela eta.
‎Inauteriak kristautasunaren ondorioa dira, Garizumarik ez balego, urteko sasoi hori ez litzateke gaur egun ezagutzen dugun moduan izango. Egutegia urterik urtera aldatu egiten da.
‎Legebako izaera hori ez da Aratuste edo Kamabaletako aldiari bakarrik jagokon ezaugarria. Urtean zehar badira beste egun batzuk be zertasun hori dabenak,, neguteko ziklo barruan ospatzen edo jazoten diranak.
‎Inauteriak kristautasunaren ondorioa dira, Garizumarik ez balego, urteko sasoi hori ez litzateke gaur egun ezagutzen dogun moduan izango. Egutegia urterik urtera aldatu egiten da:
‎Etxeko komodan gordetako ogia txakur amorratuentzat eukiten eben, edo ganaduari emoteko. Batzuk horregaz berakatz zopea egiten eben hurrengo urtean; izan be, ogi hori ez da galtzen.
2015
‎Muga aldizkarian artikulu bat argitaratu zuen Oteizak zenbait gogoeta linguistikorekin eta haien harira idatzi zuen Landak Quo vadis, Jordi?, burlaizez idatzi ere. Besteak beste" sonema" kontzeptua asmatu zuen Oteizak, eta Landak kontzeptu hori ez ezik Oteizak proposatutako teoriak uzten zituen irrigarri erreparo handirik gabe. Artikuluaren amaiera irakurtzea besterik ez dago ikusteko testu osoaren tonu trufatia.
‎Ugaritze honen adibidetzat jotzen zituen Ustela, Pott, Susa, Xaguxarra87 eta Oh! Euzkadi, nahiz eta azkeneko hori ez zuen literariotzat jotzen. Azken batean, Argiako 912an azaldu zen artikulua garatzen zuen nolabait Oh!
‎" Faxistek eta alderdi politikoek Herria ume bat bezala kontsideratzen dute. Nik hori ez diat onartzen. Horregatik, irakurleak ere liburuan zerbait berea izateagatik, egin diat honela", horregatik egin duela numeroekin, alegia.
‎Bigarrenik, euskara batuaren hautapena, zeinak geroz eta onarpen zabalagoa zuen arren, oraindik ere bazituen kontrako sutsuak. Argigarria da ikustea nola onarpen hori ez zen akritikoa baina.
‎Quosque tandem Juan Quosque". Oteizari buruzko testu burlatiak aurkituko ditugu aurrerago ere, baina hori ez zen izan Saizarbitoriak eskultoreari botatako lehen eztenkada. Zeruko Argiako" Gazte naiz" atalean jada polemikatxoa izana zuen Oteizarekin, eta ez zen hain justu donostiarraren artista eta pentsalari gustukoetarik.
‎zer den herri kanta, zer pop kanta. Artikuluaren hasieran urte horietan protesta kantak edo herri kantak, artikuluan sinonimo gisa ageri da izan zuen goraldiaren inguruan hausnartzen du, eta goraldi hori ez ote zen beste amarru komertzial bat galdegiten. Hau da, popa ondo ustiatu ondoren protesta kantaren txanda iritsi ez ote zen, bereziki Hego Ameriketako protesta kantarena.
‎Potten ere literatura konparatuaren pean dauden ideiak aldarrikatu zituztelarik, haren kontzepzio tradizionalaren ajeak jaso zituzten halaber (Europa aipatuz esplizituki), kasu honetan, Saidek kritikatutako eurozentrismoa. Kritika hori ez dagokio oraindik orain berreskuratutako aipuari soilik, baizik eta Pott aldizkariari oro har eta baita Ustela eta Oh! Euzkadiri ere, baiki, zeinen erreferentzia asko europarrak edo mendebaldarrak izan ziren106 Aitzitik, afera testuinguruan kokatuta, nekez eska diezaiokegu 70eko hamarkadako hondarreko Euskal Herriko literatur aldizkari bati kritika poskoloniala egitea.
‎Hizkera berezi bat dago euskaraz ere gai bakoitza tratatzeko eta askotan autore batzuk uste dute euskara bat bakarra dagoela, edo erabili daitekeela, hizkuntza literario bakar bat literaturaren barruan, eta hori ez da posible inolaz ere.
‎" Zeren inpresio hori baitago [kalitate faltarena], ez Mugako editorialistarengan bakarrik, hor zehar entzuten da ere behin baino gehiagotan". Hernandezen ustetan arazo hori ez zen hain justu berria euskal literaturan, kontua, besteak beste, exijentzia maila handitu zela zen bere ustez. Horrekin batera arazo handiagoa ikusten zuen argitaletxeen mailan eta medio ekonomikoetan idazleen gaitasun mailan baino.
‎Hain zuzen guk, eta ez sindikal edo politika orriak idazten dituztenek, ez, guk, hain zuzen. Euskara maldito bat, traketsa baina erreala, gu geu bezain erreala eta bizia, egian Atxukarrorena bezain bizia, etorkizuneko euskara agian bai agian ez paperean azaltzea, hori ez da barkagarri.
‎Jarraian zetorren artikulua ere, Azkena izan dadila, gai berari buruzkoa zen. Merkatu bat dagoenean sariek justifikaziorik eduki dezaketela esaten zen, idazle gazteentzat lagungarri izan daitezkeelako, baina hori ez dela euskal literatur sistemaren kasua. Horrekin batera, halako epaimahaietan sarri ibiltzen zen Joseba Intxausti Arantzazuko fraidearen lepotik irri pixka bat egiteko aprobetxatzen zuten ez zen lehen aldia, eta ez zen hondarrekoa izango.
‎45 Egiazki artikulu hori ez zihoan" Joseba Sarrionandia" sinadurapean baizik eta" Joseph al Pottonandia" izenarekin, baina tira, azkar asko zen identifikagarria bistan denez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia