2000
|
|
Gorago aipatu dugun bezala, atalak urtaroen arabera banatu ditu. Istorioaren garapena urtaroekin hertsiki loturik doanez, maitasun istorio
|
honetan
ez dugu ezustekorik aurkituko. Urtaroen garapenak baldintzatuko ditu gertaerak.
|
|
Eleberri
|
honetan
ez dira ekintza gehiegi kontatzen. Izan ere, giroa irudikatzeak du lehentasuna; hau da, lubakietako lekukotasunaren argazki bat aurkeztea.
|
2001
|
|
Narrazio objektibo edo behaviorista delakoa. Narratzailea kasu
|
honetan
ez da pertsonaien sentimendu edo pentsamenduetan murgiltzen; kanpotik, hau da, zentzuek suma dezaketena bakarrik deskriba dezake.
|
|
Berriro errepikatu genuke, poesia
|
honetan
ez dugu hain planteamendu zehatzik aurkituko, poesia hau ez baita azken momenturaino mezua zehazten duena. Baina irakurleak ez du askorik kontestualizatu behar horrekin aurkitzeko poesiaren ideologiaren inguruan.
|
2002
|
|
Denbora proustiarra nagusitzen da testuan, eta denbora horretan, errepikapen eta asoziazioen bidez, protagonistaren iraganaren berri jasotzen da. Horregatik dira garrantzitsuak oroimena abiarazteko balio duten elementuak (giltza, odola...), zeinek kasu
|
honetan
ez baitute zerikusirik usaimen edo dastamenarekin, objektuen formarekin baizik.
|
|
Adinez egingarri daitekena izan arren, Euskalerri txiki
|
honetan
ez da beti aukerarik izaten euskal idazleok alkar ezagutzeko.
|
2003
|
|
Sarrera
|
honetan
ez dugu gauza handirik aurreratu nahi argitara dakargun nobela honezaz. Sarreratxo bi erantsi zizkion idazleak, orduko Bilboko Aurrezki Kutxak eratzen zuen Azkue Saria zeritzan lehiaketara aurkeztu zuenean (1983?)," Hitzaurrea" eta" Irakurleari" izenburupean.
|
|
39 Zerrenda
|
honetan
ez dira sartu kazeta eta aldizkarietan barreiaturiko idazlanak, gehienak eritzi lanak bestalde.
|
|
Antologia
|
honetan
ez dogu Testu Azterketarik jarri. Aurrekoan erakutsitako bideak betiko balio dabe; gainera, bosgarren mailara orduko, gure ikasleok badakie azterketa hori zer dan eta zelan egin behar dan.
|
|
Beste gauzatxu bat: Lorategi
|
honetan
ez dozu aurkituko hari zuzen bat. Izan be, orriok egiten hasi nintzanean, ez neukan Antolojia bat egiteko asmorik.
|
2004
|
|
Bai, baina
|
honetan
ez. Honetan andrazkoak izan dira beti nagusi.
|
2005
|
|
Horixe izango da gure xedea. Lan
|
honetan
ez dugu herri ipuina jorratuko, ezta ahozko eta idatzizko ipuingintzen arteko aldeez eztabaidatuko ere, are gutxiago, aipatuko dugun arren, ezta izan litekeen euskal ipuin literario osoaren azterketa egingo ere. Ipuin modernora mugatuko gara, erabat jakitun izanda aurreko bestelako gertaera narratiboetan iragan eta sorrera duena, horratx zaharberrituarena.
|
2007
|
|
155 Bertso honetako ezkerreko hitzak CUko bertsioarekin osatu dira,
|
honetan
ez baitira argi ikusten.
|
|
Puntu
|
honetan
ez gara luzatuko, azterketa sakonagoak eskatuko lituzkeelako. Bestalde, gaur egun ere indarrean eta bizi bizi dagoen eragin prozesua da, iparraldean frantsesaren aldetik, hegoaldean gaztelaniarenetik, eta bietan ingelesaren aldetik.
|
2008
|
|
Adituek, oro har, ez dute gertutik ezagutzen Eskolan nola irakasten den literatura. Hori dela eta, atal
|
honetan
ez dut literaturaren irakaskuntzaren gaineko iritzi bilketarik egin. Horren ordez, irakaskuntzak literaturaren alorrean izan lituzkeen helburuak zehazteko eskatu diet, eta hausnarketa horretan nagusitu diren ideia garrantzitsuenak ekarri ditut hona.
|
2011
|
|
Itzulpen joera ezberdinak agertzen dira idazlan hau emateko orduan, esaterako, portugesez, gaztelaniaz, frantsesez eta italieraz, itzulpen argia duten patronimikoak eta zenbait toponimo ere itzultzen dituzte (hala jokatu zuen Agustin Otsoa Eribekoak Eraztunen Jauna lanean), euskarazko bertsio
|
honetan
ez bezala. Euskarazko protagonista, beraz, ingelesezko berbera izango da, Bilbo Baggins hobbita.
|
|
Urregorrizko bizarra eta diamantezko sorbalda, beronelako gizon prestaurik herri
|
honetan
ez dala.
|
2015
|
|
(...) Saizarbitoriak ondo argudiatzen du normalean, eta gainera azken urteotan oso jokaera positiboa hartu du; bere bigarren sarrera euskal kulturan oso ona izan da guztiontzat. Hau esanda eta gu bion arteko harremanak direnak direla ez zait gutxi esatea iruditzen, kasu
|
honetan
ez nago batere konforme. Kontrakoa gertatzen da nire ustez:
|
2017
|
|
Kirola eta kulturea ziran nire arloak. Azken arlo
|
honetan
ez nintzan oso aditua, baina inguruan laguntzaile onak neukazan. Geroago, gizarte ekintza be neure gain ipini eben, ziur asko lehendik adinekoen munduan buru belarri sartuta nenbilelako.
|
2019
|
|
Bestela esanda, ez gaude krimen pasional baten aurrean; izan ere, horrelakoetan krimena odol beroan egiten da, eta ondoren damua etortzen da. Eleberri
|
honetan
ez dugu horrelako prozesurik ikusiko.
|
|
Bihotz bi. Gerrako kronikakeko pertsonaiez esana dugu eleberri modernistan protagonista antiheroia izaten dela, baina eleberri
|
honetan
ez dago egiazko protagonista duin eta garaile moralik, protagonista maskulino nagusia gaizkilea baita eta haren inguruko emakumeak biktima gisa agertzen baitira. Gainera, mintzaira manipulatzailearen lerro artean aurkitu behar ditugu pertsonaiok, kontalari gezurtiak zeharka soilik uzten baitigu errealitate errepresentatuaren izaria hartzen, showing estrategia narratiboaren bidez, hots, haien ekintzen bidez.
|
2021
|
|
" Batzuetan jakitea literaturan kontatzen diren istorioek eta kontatzen diren gauzek hausnarketa bat eskatzen dutela. Eta sasoi
|
honetan
ez da egoten hausnarketarako tarte larregirik. Nahi dugu dena ateratzea segidan.
|
|
Ohar modura, nahiz eta atal bakoitzaren laugarren atalean balorazio orokor bat egiteko tartea zabaldu den, oraingo
|
honetan
ez zaie egiteko eskatuko, atal hau eta hurrengoa, nolabait, batera bilduko ditugulako, eta, hortaz, seigarren atalaren ondoren egingo dugu.
|
|
Izan ere, hezkuntza komunitatea osatzen dugun guztiok gara kontziente derrigorrezko eskolaldi guztian zehar irakaslearen erabakiaren baitakoa dela literatura landu edo ez erabakitzea. Herri
|
honetan
ez dago haurrak literatura biziko duela bermatzeko inolako neurririk, jakinik ere literaturak gogoetarako gaitasuna, sormena, gozamena, errealitatearen alderdi ikusgaitzak ikusteko aukera nahiz errealitatea kolokan jartzeko gaitasuna eskaintzen dituela. Eta jakinik ere haur askok eskolan izaten duela euskal literaturarekiko lehen harremana.
|
|
Edukiak memoriaz ikasteko joerarekin ere iritzi kontrajarriak daude, baina kasu
|
honetan
ez hainbeste norbanakoen artean, bakoitzaren diskurtsoaren baitan ere aldeko zein kontrakoak ageri baitira. GIR1 ek eta HIR1 ek azaltzen dutenez, buruz ikasterakoan ikasleek datu eta informazio ugari memorizatzen dute, eta ondoren, azterketa garaian informazio hori guztia egun eta froga jakin batera iraultzera mugatzen dira, horixe bera eskatzen baitzaie.
|
2023
|
|
Liburu
|
honetan
ez dogu herriaren ohiko historia egin, artxiboetan eta dokumentuetan bilatutako informazinoagaz. Gure artxiboa herritarren memoria da, eurek kontautakoa da hona ekarri doguna.
|