Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2000
‎Gorago aipatu dugun bezala, atalak urtaroen arabera banatu ditu. Istorioaren garapena urtaroekin hertsiki loturik doanez, maitasun istorio honetan ez dugu ezustekorik aurkituko. Urtaroen garapenak baldintzatuko ditu gertaerak.
‎Eleberri honetan ez dira ekintza gehiegi kontatzen. Izan ere, giroa irudikatzeak du lehentasuna; hau da, lubakietako lekukotasunaren argazki bat aurkeztea.
2001
‎Narrazio objektibo edo behaviorista delakoa. Narratzailea kasu honetan ez da pertsonaien sentimendu edo pentsamenduetan murgiltzen; kanpotik, hau da, zentzuek suma dezaketena bakarrik deskriba dezake.
‎Berriro errepikatu genuke, poesia honetan ez dugu hain planteamendu zehatzik aurkituko, poesia hau ez baita azken momenturaino mezua zehazten duena. Baina irakurleak ez du askorik kontestualizatu behar horrekin aurkitzeko poesiaren ideologiaren inguruan.
2002
‎Denbora proustiarra nagusitzen da testuan, eta denbora horretan, errepikapen eta asoziazioen bidez, protagonistaren iraganaren berri jasotzen da. Horregatik dira garrantzitsuak oroimena abiarazteko balio duten elementuak (giltza, odola...), zeinek kasu honetan ez baitute zerikusirik usaimen edo dastamenarekin, objektuen formarekin baizik.
‎Adinez egingarri daitekena izan arren, Euskalerri txiki honetan ez da beti aukerarik izaten euskal idazleok alkar ezagutzeko.
2003
‎Sarrera honetan ez dugu gauza handirik aurreratu nahi argitara dakargun nobela honezaz. Sarreratxo bi erantsi zizkion idazleak, orduko Bilboko Aurrezki Kutxak eratzen zuen Azkue Saria zeritzan lehiaketara aurkeztu zuenean (1983?)," Hitzaurrea" eta" Irakurleari" izenburupean.
‎39 Zerrenda honetan ez dira sartu kazeta eta aldizkarietan barreiaturiko idazlanak, gehienak eritzi lanak bestalde.
‎Antologia honetan ez dogu Testu Azterketarik jarri. Aurrekoan erakutsitako bideak betiko balio dabe; gainera, bosgarren mailara orduko, gure ikasleok badakie azterketa hori zer dan eta zelan egin behar dan.
‎Beste gauzatxu bat: Lorategi honetan ez dozu aurkituko hari zuzen bat. Izan be, orriok egiten hasi nintzanean, ez neukan Antolojia bat egiteko asmorik.
2004
‎Bai, baina honetan ez. Honetan andrazkoak izan dira beti nagusi.
2005
‎Horixe izango da gure xedea. Lan honetan ez dugu herri ipuina jorratuko, ezta ahozko eta idatzizko ipuingintzen arteko aldeez eztabaidatuko ere, are gutxiago, aipatuko dugun arren, ezta izan litekeen euskal ipuin literario osoaren azterketa egingo ere. Ipuin modernora mugatuko gara, erabat jakitun izanda aurreko bestelako gertaera narratiboetan iragan eta sorrera duena, horratx zaharberrituarena.
2007
‎155 Bertso honetako ezkerreko hitzak CUko bertsioarekin osatu dira, honetan ez baitira argi ikusten.
‎Puntu honetan ez gara luzatuko, azterketa sakonagoak eskatuko lituzkeelako. Bestalde, gaur egun ere indarrean eta bizi bizi dagoen eragin prozesua da, iparraldean frantsesaren aldetik, hegoaldean gaztelaniarenetik, eta bietan ingelesaren aldetik.
2008
‎Adituek, oro har, ez dute gertutik ezagutzen Eskolan nola irakasten den literatura. Hori dela eta, atal honetan ez dut literaturaren irakaskuntzaren gaineko iritzi bilketarik egin. Horren ordez, irakaskuntzak literaturaren alorrean izan lituzkeen helburuak zehazteko eskatu diet, eta hausnarketa horretan nagusitu diren ideia garrantzitsuenak ekarri ditut hona.
2011
‎Itzulpen joera ezberdinak agertzen dira idazlan hau emateko orduan, esaterako, portugesez, gaztelaniaz, frantsesez eta italieraz, itzulpen argia duten patronimikoak eta zenbait toponimo ere itzultzen dituzte (hala jokatu zuen Agustin Otsoa Eribekoak Eraztunen Jauna lanean), euskarazko bertsio honetan ez bezala. Euskarazko protagonista, beraz, ingelesezko berbera izango da, Bilbo Baggins hobbita.
‎Urregorrizko bizarra eta diamantezko sorbalda, beronelako gizon prestaurik herri honetan ez dala.
2015
‎(...) Saizarbitoriak ondo argudiatzen du normalean, eta gainera azken urteotan oso jokaera positiboa hartu du; bere bigarren sarrera euskal kulturan oso ona izan da guztiontzat. Hau esanda eta gu bion arteko harremanak direnak direla ez zait gutxi esatea iruditzen, kasu honetan ez nago batere konforme. Kontrakoa gertatzen da nire ustez:
2017
‎Kirola eta kulturea ziran nire arloak. Azken arlo honetan ez nintzan oso aditua, baina inguruan laguntzaile onak neukazan. Geroago, gizarte ekintza be neure gain ipini eben, ziur asko lehendik adinekoen munduan buru belarri sartuta nenbilelako.
2019
‎Bestela esanda, ez gaude krimen pasional baten aurrean; izan ere, horrelakoetan krimena odol beroan egiten da, eta ondoren damua etortzen da. Eleberri honetan ez dugu horrelako prozesurik ikusiko.
‎Bihotz bi. Gerrako kronikakeko pertsonaiez esana dugu eleberri modernistan protagonista antiheroia izaten dela, baina eleberri honetan ez dago egiazko protagonista duin eta garaile moralik, protagonista maskulino nagusia gaizkilea baita eta haren inguruko emakumeak biktima gisa agertzen baitira. Gainera, mintzaira manipulatzailearen lerro artean aurkitu behar ditugu pertsonaiok, kontalari gezurtiak zeharka soilik uzten baitigu errealitate errepresentatuaren izaria hartzen, showing estrategia narratiboaren bidez, hots, haien ekintzen bidez.
2021
‎" Batzuetan jakitea literaturan kontatzen diren istorioek eta kontatzen diren gauzek hausnarketa bat eskatzen dutela. Eta sasoi honetan ez da egoten hausnarketarako tarte larregirik. Nahi dugu dena ateratzea segidan.
‎Ohar modura, nahiz eta atal bakoitzaren laugarren atalean balorazio orokor bat egiteko tartea zabaldu den, oraingo honetan ez zaie egiteko eskatuko, atal hau eta hurrengoa, nolabait, batera bilduko ditugulako, eta, hortaz, seigarren atalaren ondoren egingo dugu.
‎Izan ere, hezkuntza komunitatea osatzen dugun guztiok gara kontziente derrigorrezko eskolaldi guztian zehar irakaslearen erabakiaren baitakoa dela literatura landu edo ez erabakitzea. Herri honetan ez dago haurrak literatura biziko duela bermatzeko inolako neurririk, jakinik ere literaturak gogoetarako gaitasuna, sormena, gozamena, errealitatearen alderdi ikusgaitzak ikusteko aukera nahiz errealitatea kolokan jartzeko gaitasuna eskaintzen dituela. Eta jakinik ere haur askok eskolan izaten duela euskal literaturarekiko lehen harremana.
‎Edukiak memoriaz ikasteko joerarekin ere iritzi kontrajarriak daude, baina kasu honetan ez hainbeste norbanakoen artean, bakoitzaren diskurtsoaren baitan ere aldeko zein kontrakoak ageri baitira. GIR1 ek eta HIR1 ek azaltzen dutenez, buruz ikasterakoan ikasleek datu eta informazio ugari memorizatzen dute, eta ondoren, azterketa garaian informazio hori guztia egun eta froga jakin batera iraultzera mugatzen dira, horixe bera eskatzen baitzaie.
2023
‎Liburu honetan ez dogu herriaren ohiko historia egin, artxiboetan eta dokumentuetan bilatutako informazinoagaz. Gure artxiboa herritarren memoria da, eurek kontautakoa da hona ekarri doguna.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia