Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 289

2000
‎Eta honetan bat egiten dute Baskongadetako egunkarierregionalistekin, zeinek bere eremutik. Gainera, hau ez da soilik gertatzen Euskal Autonomia Erkidegoan jazo diren gertaera eta auziekin, ezta hor soilik eragina dutenekinere: Euskal Autonomia Erkidegoan gertatua, nahiz eta Nafarroan eragina eduki, ez daalbiste kategoria iristen.
‎Errepikapenak ere kontuanhartzen dira, beraz. Eta hau ez da nolanahiko datua: ETB1ek eguneko 24 orduko emanaldia eskaintzen du, baina horietatik %23 errepikapenez osatuta dago, batez beste (errepikapena diogunean, aste berean emana
‎Lehenago esan dugunez, kanal biek genero ezberdinak lehenesten dituzte berenemanaldietan. Pentsa genezake, hartara, emanaldietako ekoizpenen jatorrien ezberdintasuna bi kanalen genero berezitasunari zor zaiola, eta, beraz, genero batzuk errazagoekoizten direla Euskal Herrian, edo beste batzuk errazago lortzen direla kanpoan.Ordea, hau ez da horrela gertatzen; izatez, hurrengo taulan ikus dezakegunez, generoberaren barruko ekoizpenetan jatorri ezberdinak agertzen dira bi kanaletan.
‎Euskal Herrian sortuak izan arren, beren lehengai nagusiaEspainiako produktuak dira (esaterako, Lo que faltaba saioa). Magazinen inguruanagertzen den alde hau ez da harritzekoa, kanal bakoitzaren hizkuntza kontuan hartuta: izan ere, filmak, erreportajeak eta beste zenbait produktu ez bezala, itzulpenak apenasduen lekurik magazinetan. Beraz, saio hauek ekoizteko unean, hizkuntza bat edo bestehitz egiten duten pertsonaiengana jotzen da (elkarrizketak egiteko, adierazpenakemateko, e.a.), horrela hizkuntza baten edo beste baten eremua erreferentzia bihurtuz.Horixe gertatzen da euskarazko eta gaztelaniazko magazinetan:
‎gainditzea ezinbesteko baldintza da, gaizki ulertze latzetan erori nahi ez badugu, behintzat. Bestetik, hau ez da programa politiko baterako proposamena, hausnarketa filosofiko soila baizik (honek ez du esan nahi hobea denik; desberdina dela azpimarratu nahi dut, besterik gabe).
‎Gauzak horrela, teknologiaren kontrolak ez dirudi beharrezkoa kasu honetan. Hala ere, uste hau ez da zuzena. Bere izaera bereziagatik, informazio teknologiak daukan eragin nagusia ez da, materiala?, soziala eta politikoa baizik.
‎Horrela, teknozientziaren eredua hautatzeko eta bere kontrola mantentzeko ahalmena ukatzen zaio gizarteari. Teknologoen jarrera hau ez daberria. Beste, aurrerakuntza?
‎bezalako kontzeptuek apenasjaso duten oihartzunik orain arte, gai zabal bezain aberats honen inguruan egindakoikerketa ugarietan. Zenbaitek berriki salatu badu ere (Neveu, 1997; Stolcke, 1996; Leizaola, 1999), egoera hau ez da antropologiara soilik mugatzen, besteak beste, soziologia politikoan ere arreta txikia eskeini izan baitzaie horrako kontzeptu horiei.Zientzia politikoetan, oro har, Marshall en hiritartasunari buruzko azterketa klasikoaalboraezina bada ere, sarritan kontzeptuari baino gehiago beraren aplikazioari erreparatu izan zaio. Estatuaren eta norbanakoaren arteko lotura mota desberdinak, etabaita lotura horiek gainerako estatuekiko sorrarazten dituzten inplikazio/ ondorioakjorratzen dituzten lan sorta oparoak ditugu horren adibide4 Hauen artean kokatubehar dugu, Frantziako eta Alemaniako testuinguruetan hiritartasunak dituen kontzeptu eta aplikazio ezberdinak ikertu eta konparatzen dituen lan sakon eta interesgarria (Brubaker, 1992).
‎Eskoletako liderrakbakarrik aipatzeko, Ackerman, Whitaker, Jackson, Watzlawick, Sluzki, Wynne, Lidz, Bowen, Boszormenyi Nagy, Selvini eta bere talde osoa, Andolfi, Cancrini, Skinner, Kaufmann, Masson, Stierlin etab. gogoratuko ditugu. Hau da, eskoletakoia lider guztiek, sistemikoenetatik hasi eta psikoanalitikoenetaraino, Jay Haleysalbu( hau ez baitzetorren Osasun Mentalaren eremutik), entrenamendupsikoanalitikoa izan zuten.
‎Lehenengo eta behin, zorionak! Liburu hau ez da behin adin baterahelduta gizon publiko bati zor zaion omenaldi derrigorrezkoa, baizik eta, honezkeroohartuko zinenez, urtetan jo eta su ibili ondoren lagun batzuek egin nahi izan dizutenurtebetetze oparia. Badago aldea!
‎Oro har, hizkuntz gobernabide instituzional hau ez zitzaion Gobernuari eramangarria gertatuko, eta, bere amore emateekin ere, urrunegi uzten zuen elizetako hizkuntzbizitza gobernari frankistentzat onargarria izan zitekeen hizkuntz politika eredutik.
‎Fenomeno komunikatibo hau ez da soilik musikan gertatzen. Euskal komunitateari lotutako historia, arkitektura, pilota, kirola, giza balio, euskara bera edo bestelako adierazpenekin fenomeno bera gertatzen da.
‎–Gaur goizean hondartzan paseatzen ibili naiz? idazten badut, hau irakurtzenduenak egundoko informazioa jasoko du niri buruz, ibiltaria naizela, une hau ez denbeste batean zer egin dudan,... eta beste gauza asko. Gertaera hau posible izan da biokalfabetatuak garelako eta hizkuntza idatzia menderatzen dugulako.
‎Esan beharrik ez dago mintzo poetiko hau ez dela tradizionala (seda edo sare pasartean izan ezik), eta hemen poeta (ezkonszienteki, itxuraz) garaiko olde, irrazional, baten ukitutik irudi, ez razionaletara, lerratu da.
‎Moles en definizioa osatuena da agian, zeren iturri kontzeptuak putzu eta komunikazio prozesu baten erreferentzia egiten baitu. Komunikazio prozesu hau ez da sinplea baina. Kate luzea dela esan genezake, elkarren ondoko iturri eta putzuz osatua; eta katemaila bakoitzak bitartekotza prozesurako funtzioa eduki dezake.
‎Berriemaleak edo hizlariak argi eta garbi esan behar dio entzuleari gertatu dena, estilo kolokiala erabiliz. Estilo hau ez da inola ere inprobisatua, oso erredundantea eta zatarra izan behar, ohikoa, kolokiala eta ulergarria baizik.
‎autonomoa dirudien irrati lokala da. Irrati mota hau ez dago kateen menpe eta zerbitzu osagarririk ere ez du jasotzen. Hala ere, Estatu mailan emititzen duten kateen estrategia programatikoetan oinarritzen da, berritasunik eskaini gabe.
‎Estatua ezin daiteke elementu artifizialetan oinarritu; beraz, naturala den nazioaren oinarria behar du. Baina hau ez da automatikoki gertatuko, eta, horregatik, hezkuntzaren beharra azpimarratuko du: –hay que empezar por formar y por educar a la nación con vistas a ese Estado? 9 Kedourie k. Discours, etako Fichte-ren hitz hauek jaso ditu nazio alemaniarraren etorkizunaz:
‎epaimahaiak, azterketak eta, gure ustez, gero ikusiko dugunez, eragin handia izango zuen oposizioen zentralizazioak. Baina ez zen ez hori maila profesionalera mugatzen zen kontrol sistema; Irakasle eskolak, oposizio sistema eta hezkuntza arloko administrazio egituraren barruan kokatzen zen egitura burokratiko eta funtzionarialaren antolakuntzarekin, Moyano legeak irakasleria Estatuaren zerbitzura jartzeko bidea eskaini zuen, eta Estatuak benetan bere kontrolpean jarri zuenetik aurrera( hau ez da XX. mendearen hasiera arte gertatuko240),, nazioaren, interesen defentsarako eraiki den ejertzitoaz hitz egin ahal izango da.
2001
‎Hasteko esan behar dut, esperientzia hau ez dela inolaz ere aspergarria edoastuna izan ikasleentzat. Ariketen prestaketan izan dituzten buruhauste eta arazoenberri berek bakarrik jakingo dute, baina, ariketa burutzeko unean, guztiak ere, baiazaldu behar zutenak eta bai ikasle gisa jokatu behar zutenak, ohikoa baino motibatuago ikusi ditut.
‎Aurkezten ari garen lan hau ez da lan teorikoa, irakaslearen eguneroko beharrei erantzun nahi dien lan praktikoa baizik. Lan honi esker, helburu komunikatibohauei esker, irakasleak diseinu kurrikularrean ezinbestekoak diren zehaztapenakaurkituko ditu, bere eguneroko klasearen ikuspegi komunikatiboa ez galtzeko.Bertan, klasea menderatzeko beharrezkoak diren elementu guztiak ageri dira ongiordenaturik, begirada bakar batez zer egin behar den jakiteko.
‎Dena den, D fase hau ez da ebaluaziorako; oraindik ere bada zer landu.Horren bukaeran ikasleak gaitasun komunikatiboa eskuratu behar du, helburuakezartzen dituen mugen barruan. Lantze fasea da, beraz.
‎Gaztelaniaren kulturarekin egin dugu alderaketa, gertuen dugulako etaondoen horixe ezagutzen dugulako. Aukera hau ez da, ordea, derrigorrezkoa, etasaiatuko gara frantsesarekin aldatuz ere egin daitekeela erakusteko.
‎Lan hau ez luzatzeagatik, nahiago izan dut hemen aipatutako liburu eta artikuluen argitalpen
‎Kanporako ezagutzera ematen ez diren memoria arkeologikoetan (museo zeinaldundietarako egindakoak) gelditzen dira ikerketa arkeologiko asko, ilun ilunpetan. Iluntasun hau ez da diziplina arkeologikoarena bakarrik, baina are arazo larriagoa da arkeologian, aztarnategi baten indusketa behin baino egin ezin denean etabertako informazioa zuzendariarentzako bakarrik gelditzen denean. Horregatik, behar beharrezkoak dira argitalpen zientifikoak zein dibulgazio mailakoak.
‎Izenik gabe gelditu den idazle horrek, errealitate, deitzen zuen errealitatearen puska hori, alegia. Odola desagertuta ere, hau ez baitabesta. Bizi dugun oraingo kinka honek, oroit beti Gramsci ren krisiaz, baikortasunerako arrazoiren bat emanagatik ere, urrun ikusten dut nik, euskalafera?
‎solaskidearena ez den beste mintzaira edo hizkuntzahautatzen da; horrelakoetan, solaskidea negatiboki ebaluatua izaten da; eta3) Mantentzea: solaskide bakoitzak bere mintzaira edo hizkuntza erabiltzendu; hau ez egokitze estrategia gisa ulertzen da eta, ondorioz, solaskideanegatiboki ebaluatzen da. Teoria hau hasiera batean Quebec-en aplikatu zen, baina gero beste testuinguru batzuetan erabili izan da.
‎da eta truismoaren araberakoa; ulertezinezkoa izanen litzateke zordun batek (H) bere hartzekodunari (I) transferitzen dion errenta bera edukitzea. Baina hau ez da guztia; izan ere, ez ditugu kontuan hartu ibilgailuzko fluxuak, H izanik, oraingo honetan, lehendabizi x IM rekin kreditatua (1) eskema, lerroaren, azpian eta gero x IM rekin zordundua (2 eskema):
‎Bera murrizteko neurri desberdinak proposatu dira, baita beraren barkamen osoa ere. Baina fenomeno hau ez dagokie gobernukideen edota bankarien borondateei. Gertaera hori defizit teoriko batetik dator batez ere, banku monetaren kontzeptu faltsu batetik hain zuzen ere.
‎Ohar gaitezen ezen, H dirurako eskaria? I diruan nulua baldin bada, Iparraren merkataritza inportazioak finantzatuak izan eta gero, gertakari hau ez dagoela, inola ere, bi moneten arteko truke tasaren menpe. Hortik zuzenki induzi daiteke, ezen truke merkatuan adizionalki gastaturiko H diruko z milioi unitateek ez dutela I diruko inongo kopururik ordeztu.
2002
‎Bi hamarkada hauetan fenomeno berri bat gertatzen ari da barnealdean:, zentro herrien? 1 erakarpena. Fenomeno hau ez da Euskal Herriko berezitasun bat: mendebaldeko herri aberatsetako baserri eskualde frankotan gertatzen ari baita.
‎Nahiz eta. Euskal Herriko Unibertsitatea? gure herriaren etorkizunerako oso onuratsua izan( hau ez du inork ukatzen, gauzak alde praktikotik hartuz gero behintzat), hori Euskal Unibertsitatea ez dela opportune et importune esango dut nik, izen trukehorretan arrisku handia ikusten bait dut». (Ibidem.
‎Kalitate kontrola: arazo hau ez da, berez, espezialitateko itzulpenarena. Itzultzeaez da nahikoa:
‎Egokiera hau ez da euskararen berezitasuna, baizik eta munduan etahistorian zehar hainbat hizkuntzek gainditu duten egokiera bera.
‎Ez bakarrik kurrikulu proiektuetan buru belarri jardun dugunoi; baita irakasle soilei ere. Izan ere, lehenesan dugun bezala, egitasmo hau ez da adituentzako lan bat, lan praktikoetarakoeuskarri bat baizik.
‎Irakurtzeko edoentzuteko testu batean oinarri daiteke eta ahozko zein idatzizko elkarreragina sortu. Irakaslea begirale gisa arituko da, eta irakasleen lana taldeetan gertatzen denabehatzea izango da; une hau ez da oso aproposa gerta daitezkeen erroreak zuzentzeko, komunikazioa oztopatzen ez duten bitartean behintzat. Atazaren unean arretaez dago hizkuntzan jarrita; beraz, ez da oso eraginkorra izango eta ikasle lotsatiengan kontrako eragina sor dezake.
‎Modernizazio erreflexiboaren iraganbidean, gizarte industrial bateko gatazka politikoaren ideia berriak sortzen dira, arriskuaren gizarte izenaz ulertu eta kritikatzen dena. Aro berri hau ez da hobea edo okerragoa, izatekotan ezberdina da, eta zentzu horretan behingoz igarri eta izendatu beharra dago.
‎Eta noragabean batera eta bestera gabiltzala, gidariari jarraitu gabe, harat hunat deitzen gaituzten iskanbila eta garrasi ezberdinei kasu eginez, ahitu egingo zaigu ingurukeriatan gure bizitza, laburra baita bera gau eta egun etengabe animaren onerako lanean dihardugunontzat ere. Erabaki dezagun, bada, norantza joan eta nondik, baina ez, gabiltzan bideak aurrez arakatu dituen gidari baten aholkurik gabe, ibilaldi hau ez da ta gainontzeko bidaien gisakoa. Haietan bidea seinaleztatua badago eta bertokoei galdetuz errakuntzak saihesten dituzu; hemen, berriz, gehien ibilia eta ezagunena duzu gehien engainatuko zaituena.
‎Latin literatura horrela ulertuta, interesgarria da munduko literaturak maite dituen ororentzat. Liburu honetan ez du irakurleak latin literatura osoa aurkituko, baina bai latin literatura osoko aleak; eta hau ez da aski izango latin literatura ondo ezagutu nahi duenarentzat, baina sarbidea eskaini nahi du hurbiltzeko.
‎Honi, Italiaren kontrako asmo beraz agertu zitzaion eta erregea armatu eta erromatarren aurka jaikiaraztea baino ez zuen lortu. Hanibalek, ikusirik hau ez zela hain indartsua bere baliabideetan, beste errege batzuk erakarri eta nazio gudulariekin bat egiten saiatzen zen. Eumenes, Pergamoko erregea, haren aurkakoa zen, erabat erromatarren aldekoa baitzen, eta euron artean borrokan ari ziren bai itsasoan eta baita lehorrean era.
‎# jarri da ezkerreko testuinguruan hamalau bezalakoetan sorrera hau ez gertatzeko. Bokal jarri beharrean: Bokal zehaztu da bokal hori epentetikoa izan daitekeelako.
‎HersAhosk sinboloak aipatutako hiru kontsonanteak biltzen ditu, herskari ahoskabe baitira, eta, bi erregelak erlazionatuta badaude ere, ez dute paraleloak izan beharrik. Esaterako, bigarrenean B: Konts zehaztu da, baina B: HersAhosk zehaztu litzatekeela pentsa litekeen arren, hau ez da ezinbestekoa, B ren bihurketa 1 erregelan kontrolatzen baita eta nahikoa da.
‎. zuzentzaile ortografikoak: nahiz eta merkatuko gehienak hitz zerrendetan oinarritu, flexio handiko hizkuntzetan irtenbide hau ez da bideragarria. Halakoetan, hitz bat onartzeko ala baztertzeko, hitzaren analisi morfologikoa buru daiteke, eta analisirik ez duenean desegokitzat jo.
2003
‎Ura, Energia, Osasuna, Nekazaritza eta Biodibertsitatea. Bat datoz horrekin lehen aipatutako erronkak.Baina hau ez da berria, aspaldian esan zen. Zergatik, bada, atzera joan aurrera joanbeharrean?
‎Aurretik azken ohar bi ZBen eguneroko ibilerari buruz. Aktibista askok aipatzen du adin ertaineko jendea izateak, eta hau ez da ohikoa euskal Gizarte Mugimenduen panoraman, sendotasun berezia eman diola plataformaren funtzionamenduari.
‎Nekane Intxaurtzak, UEUren argitalpenen arduradunak, eta Ane Sarasuak, UEUren Idazkari Nagusiak, ez dituzte merezi nire kontura izan dituzten disgustuak, epeak epe. UEUk argitaratutako liburu guztiekin Nekane harro badago, espero dut hau ez izatea estimazio txikiagoan. Arantza Bilbaok testuaren orrazketa egiteaz gain, hausnarketa eta gomendio ugari luzatu dizkit, eta irakurleek ere eskertuko dute berak egindako lana.
2004
‎Bere munduko ikuspegia edo ontologia, mentalismo, etiketaren azpian sar dezakegu: edozein errealitatearen baitan funtsezkoagoa denazpi errealitate bat datzala uste da( hau ez dago errealitate objektiboetatik urrun,, barruan, baizik; errealitate objektibo horien benetako izaera da, besterik ez), etahori adimenaren azal sakonenetako adierazpen bat dela (bai, aurrean?
‎Eszeptikoen arabera, dena den, silogismo mota horretan petitio principii ageri zaigu, alegia: guk gizaki oro hilkorra dela ziur jakitcko, lehenik Sokrates hilko dela jakin bchar dugu, lehenengo premisak ondorioa bere baitan izanik horrela, Beraz, eszcptikoak ongi ibiliz gero, silogismoa tautologikoa litzatcke. Emile Brehier frantses fiiosofoak esan legez, arazoa definizioan dago, hau ez delako frogatu behar, definizioak esentzia esaten baitu. Frogak gauzabat beste bat dela eta egia denetz esango digu. baina definizioarcn kasuan gauza herez denada, bitartekaririk gabe.
‎Aldiz, honako hau ez da baiiozkoa:
‎teoriaren sortzailea da. Lan hau ez da fundazionaia. bainabertan zicntziarcn. teknologiarcn cta gizartearen arteko harrcmanak berrikusten dira oso argi eta eracrakargarrian. Arestian aipatutako itun sozial bcrri horren erakusle da proposatzen duen, koiektibo, nozioa.
2005
‎Zentzu horretan, argi utzi nahi dugu hasieratik, liburu hau ez dela aseptikoa, neutrala edota objektiboa. Horrelakorik ez baita existitzen; gizakiak garen heinean, denok dugu ideologia zehatz eta subjektibo bat, objektibotasuna objektuei dagokieeta ez subjektuei.
‎Eraberean, bandera jaso eta uztean himno nazionala jotzeko agintzen zen. Baina hau ez zen frankisteninposaketa. Mugica k jada aipatzen du 1903an, marcha real?
‎Bai batzuk zein besteak, pertsona arruntak dira, guztiznormalak, politikoki zein sozialki ponderatuak, eta maila kulturalean pluralak, gutxienez lehenengo begirada batean. Segur aski, gai hau ez da inoiz landuko bereosotasunean; baina ikuspuntu askotariko hori dela eta, liburuan egiten den gerturatzen multidiziplinarra egokia izan daiteke.
‎Baina udalaren edo alkatearen babesa irudikatzenduen zeinu edo sinbolorik ez da egon. Jokaera hau ez da kasualitatea.
‎2002ko ekainaren 21eko eta irailaren 10eko EAEko Auzitegi Nagusiaren biepaien harira azpimarratu behar da epaileek ez diotela eztabaida juridikoaren muinariheltzen. Epai horietan adierazten denez, beste Alarde bat antolatzeko aukera dagoenbitartean ez dago diskriminaziorik eta adierazpen hau ez dator bat inolaz ere soldadu gisa parte hartu nahi duten emakumeen eskaerarekin. Emakumeen parte hartzearen alde gaudenok ez dugu Alardea antolatzeko eskubidea aldarrikatzen, baiziketa betidanik ezagutu izan dugun Alardean parte hartzeko eskubidea onartzea etadiskriminaziorik ez pairatzea.
‎2 Iritzi publiko lokala alde izatea: popularitatea oso elementu inportantea da.Irunen elementu hau ez da hain nabaria izan, baina Hondarribian alkateatradizioaren, salbatzailetzat, hartzen du hiritarren gehiengo batek.
‎Arazo soziala den heinean, goitik bultzatutako prozesua egokia izan daiteke, gutxienez lehenengo urrats batean. Politikoak auziak konpontzeko daude eta gai hau ez da salbuespena. Aktore politikoak, denak baina bereziki elite lokalak, auzi honi konponbide bat bilatzen saiatu behardira, egoera honi aurre egiteko.
‎Editorialaren bi tesi nagusiok guztiz bat datoz tradizionalistek gehien errepikatutako argudioekin; hortaz, zilegi da pentsatzea hau ez dela berez barne gatazkabat, kanpoko esku hartzeetatik libre gorde beharrekoa. Ez dago hemen ezein mugaedo eskumenen gaineko eskubide unibertsal baten urraketarik, baizik eta gehiengoeta gutxiengo sozialen arteko lehia; beraz, autoritatea kopuruari dagokio.
‎Abertzale Alarde misto lotura bera ere erabiltzen da, oraingoan Alarde tradizionalaren aldeko ekintza batzuk jarrera probokatzaile gisa aurkezteko: «Baina hau ez zen lehen istilua izan, ostegunean ere tirabirak izan baitziren. Alarde tradizionalaren aldekoek taberna bat ireki dute San Martzial aldapan, tradizionalki gune ezkertzalea izan den lekuan.
‎Beraz, Memoria ez da ikasturte bukaeran egin beharreko txostena bakarrik, ikasturte hasieran zabaltzen den prozesua baizik. Prozesu hau ez da aldaezina, egokia ikusiz gero, hasiera batean planifikaturiko jarduerak aldakorrak eta malguak izan daitezke. Memoria bideratzen duen taldeak, beraz, egin beharreko zereginen norabidea alda dezake.
‎Lurrazal ozeanikoaren azaleko geruza sedimentarioa itsasoan bizi diren animalien oskolez eratuta dagoenez, zenbat eta lurrazal ozeanikoa zaharragoa izan geruza lodiagoa izango da, sedimentazio denbora luzeagoa izan delako. Beraz, ozeano gandorren gailurren inguruan geruza hau ez dago edo oso mehea da.
‎Are gehiago, plaka bakoitzean poloen kokapenak ezberdinak direnez, gandorraren alde bakoitzean faila transformatzaileak duen geometria ez da zertan berdina izan behar. B eta C plaketan faila transformatzaileak duen geometria ez da simetrikoa izango, nahiz eta 4.17.B. irudian baldintza hau ez islatu, eraketarako onartu direnAEB eta CEA inguruko abiadura angeluarrak berdinak direlako. Faila transformatzailearen orientazioa ezin bada abiadura angeluarraren poloaren kokapen aldakorrarekin era errazean egokitu, orduan, faila transformatzailearen eremu aktiboaren mugimendua ezin da norabide mugimendu hutsarekin azaldu.
‎Garai horietan plataformaren gaineko sedimentuak birmugitu egiten dira, ezponda zeharkatu eta delta sakonetan metatzen dira. Oro har, delta sakon jarraituak eta plataformako sekuentzien arteko higadura azalerak garaikideak direla esan daiteke (8.37 irudia), nahiz eta lege hau ez den beti betetzen.
2006
‎LEren37.4 artikuluan ez dago horrelakorik, literalki hauxe dio: «baimen hau amak edoaitak berdin izan dezakete biek lan egiten badute» eta esaera hau ez da aurrekoabezain argia gizonaren eta emakumearen arteko berdintasuna azaltzeko. Dena den, nire ustez kasu honetan artikuluak dio, eskubide hau gizon eta emakumeek berdinerabil dezaketela, inon ez baita esaten emakumea denik aitari eskubidearen erabilera ematen diona (alderantziz LE 48.4 art.). Arrazoi hauek direla eta, ez dut uste37.4 artikuluaren interpretazioa eta LEren 48.4 artikuluarena pareka daitezkeenik.Geroztik, gizonek nahiz emakumeek berdin erabil dezakete haurra eradoskitzekolan baimena.
‎sortu. Baina hau ez da horrela. Teoria hauen jarraitzaileek ereaitortu behar izan dute kontzeptu normatibo hutsek, alegia, enpirikoki ezagutu ezindaitezkeenek (eta halakoa da ezkontza) ez dutela muinik, edota gehienez ere, arauan bertan dutela muina.
‎Hala eta guztiz ere, zenbaitetan ez da posible izaten adoptatuko dugunhaurrari buruzko datu ugari ezagutzea. Kasu horretan, ahalik eta irekien egotensaiatu dugu; hobe izango da ezaugarri ugari itxarotea, haur ezberdinak, beren bertute eta akatsekin?, oso ezaugarri zehatzeko haurra itxarotea baino.Bestalde, egia da saihestezina dela seme alabekiko igurikimenak ez izatea, eta, berez, hau ez da txarra izan behar. Guraso guztiok, bai adopziokoak bai biologikoak, errealitate bilakatzea nahi dugun hainbat itxaropen izaten ditugu gure seme alabengan:
‎Neutraltasun osoaren aldarrikapena ez bezala, baieztapen hau ez da inoiz ukatuaizango, eta ez du nozituko ezein gorabeherarik literatura teorietan edo filosofia modetan. Bere kontrakoa bezala, Sartre eta beste batzuen aldarrikapen existentzialista, zeinaren bidez defenditzen baita artistak zeharo engaiatuta egon behar duela, harenbaliotasuna autorea idazten ari den eleberri motaren araberakoa izango da.
‎Bizia lo eskuan duela euskarazko irakurleak, eta erdarazko irakurle baskoak, hau pentsatu behar du: liburu hau ez da bakar bakarrik biolentzia politikoaz ari.Liburu hau gutaz ari da. Liburu hau nitaz ari da.
‎Orain, berriz, ematen du garaia dugula. La Cosa, ri alde guztietatik heltzeko.Akaso izango da denboragatik beragatik. 30 urteko tregua bat eman diegu gureaskatzaileei, eta, hortaz, hau ez da, jadanik, anekdota historiko hutsa. Nik esangonuke kode existentzial bat dela gure jarrera, iritzi guztiak baldintzatzen dituena.Mundu ikuskera berezi bat da konflikto luze honek gugan txertatu duena.
‎Esan gabe doa, kutsu etikoko literatura hau ez dela berria. Beste herrialdeaskotan aspalditik da ezaguna:
‎+ Egilearen biografia laburra (bere bizitza eta lana, eta haren esanahi historikoa eta garrantzia). Testu publikoetan atal hau ez da aztertzen.
‎dakar: gertakari hau ez dugu ulertu behar balio erlijiosoen ukatzea eragiten duen prozesu historiko gisa; balio erlijiosoak bereizi egingo dira gizarte ekintzaren bestelako eremuek dituzten berezko balioetatik. Politeismoaren garai berria dugu.
‎Weber-ek ez zuen erreminta kontzeptual nahikorik arrazionalizazio sistemikoa eta komunikatiboa bereizteko (bigarren hau ez zuen ikusi); ez zituen ikusi, esaterako, konstituzio modernoetan instituzionalizatu diren printzipio unibertsalak (horiek, Habermas en iritzian, arrazionaltasun komunikatiboaren osagai garbiak dira); ez zuen ikusi horrelakorik antolamendu politikoaren plegu demokratikoetan; deen alde, antolamendu demokratikoaren alde, ekologiaren alde, emakumeen esku ez zuen ikusi horrelakorik diskurtso zienti... Weber-ek ez zuen arrazionaltasun komunikatibo hori behar bezala ikusi eta, horrela, horri loturiko osagaiak bizitzaren alde irrazionalen osagai gisa agertzen zituen, arrazionalismo modernoaren errepresioaren aurka altxatzen ziren, kontraekintza?
‎Aurreko puntuan aipatu dugunez, Ilargiak Lurrari beti aurpegi berbera erakusten dio, errotazio lotuaren eraginez. Baina hau ez da guztiz zehatza, batzuetan Ilargiaren ertzeko eremuak Lurrerantz orientatzen baitira gradu gutxi batzuk. Librazioa deitutako fenomenoari esker, orotara, Ilargiaren gainazalaren% 59 ikus daiteke Lurretik:
‎Eguzkiarendebalde puntutik eskuinera dagoenean (arratseko azken orduetan). Ostera, udaz azimuta ekialde puntutik ezkerrera dagoenean (goizeko lehen orduetan), edo menkenean eta neguan, arazo hau ez da gertatzen, Eguzkiaren azimuta beti hegoaldetik hurbil azaltzen delako (horizonte gainean dagoenean, behintzat).
2007
‎Bakterioekin gertatzen den bezala, epe luzera, antibiotikoen aurrean erresistente bilakatzen gara eta, prentsaurrekoekin ere gauza bera gertatzen ari da.Akumulazioaren akumulazioz, publikoak, erresistente bilakatzeko joera dauka.Gertakizun hau ez da inolako txorakeria, drama bat baizik, komunikazio ahaleginak guztiz indargabetu baititzake.
‎Eguneroko lana mekanikoki eginez gero, freskotasuna galtzenbaita. Noticias de Gipuzkoako kazetariak gazteak dira, gutxi gara hogeita hamarurtetik gorakoak, baina egia da gehienentzat hau ez dela lehenengo lana, etabeldurra galdu eta gozatzera etorri dira. Beraz, makineria oso ongi koipeztatutadago.
‎Hasteko, jakin behar du hau ez dela egun batetik bestera egiten den zerbait, enpresa kulturaz hitz egiten ari garela. Kultura ez da gaur erabaki eta biharezartzen den zerbait.
‎Gizartearen aurrean ere, bide luzea daukagu egiteko. Enpresek gizarteari argieta garbi transmititu behar diote garatzen ari diren enpresa jarduera ulertzekomodu berri hau ez dela marketin hutsa; marketina ere badela, erabat zilegi baita, baina ez marketin hutsa. Diskurtso berri bat garatu behar dela uste dut, bakoitzakbere neurrira, bakoitzak bere dimentsioan; baina enpresak askoz garbiago hitz eginbehar du gizartearekin.
‎Besterik gertatzen zaio, ordea, esan bezala, lurraldetasunaren erakarpen indarrari euskaltzale askoren giro ideologikoetan: hau ez da nagusi horien irizpideetan, mendeko baizik. Beste alde batetik, berriz, historiaren kasuan, oinarrizko mugapen bat dago:
‎Jokatzen duen paper hori papera bera bezain meharra denez, euskal haurgazteei ez die balio bere mundu sinboliko komunikatiboa eraikitzeko. Baina ajekontu hau ez da euskararen egoerari bakarrik aplikatu behar diogun ezina. Berdinberdin daude, orobat, gainerako euskal izatearen osagarriak:
‎euskalhiztunen artean bi oldetako kanpo heziketaz sartu zen: lehendabizikoa, Errenazimentuak eta Erreformak ekarritako ebanjelizazio berria, euskal herrietanjesuitek gauzatu zuten (lehenengo olde hau ez zen horretara mugatu, batera hasibaitziren estatu modernoen ibilerak). Eta bigarrena,, mundutar norbanako juridikopolitikoaren oldea?
‎Euskara baserri giroko berba traketsa eta zatarra. Irudi hau ez zenbakarrik euskararen, etsaien, produktua.
‎biziberritunahi duguna ez da bizirik dena, bai, ostera, bizirik nahi duguna eta gu (geureburua) izateko erabili nahi/ behar duguna. Baina adi, hau ez da eskizofrenia, batzuek hala esan arren, Modernitate goien honetako bizimodu arrunta da.Aniztasuna, kultur eta identitate askotasuna, ez da soilik asko elkarren ondoanegotea: asko norberaren taldean eta norberaren baitan egotea baizik.
‎Orain nork daki gure amamek beste jaki eta beste janari prestatzen? Ez, dagoeneko jakintza hau ez da gizarte jakintza. Jakintza berezitua bihurtu da, hainbaturte eman behar dugu ikasten erakunde arautu batean sukaldari izateko.
‎da83 Euskal amerikanoak, euskal argentinarrak eta abar dira diasporako hibridazio, arin, mehe eta osasuntsuak?; bainadiasporaren ideologia horrek ezin du ostendu zein den etnizaturik dagoen aldea etazein den zentzu zibikoan ulertzen dena84 Hau da, zein den komunitate identitariojolasgarri, zentzu emaile eta hautazkoa eta zein den nahitaezko identitate ofizialeta eskubide emailea. Baina hau ez da horrela bakarrik diasporan: euskal espainolak, euskal frantsesak...
‎beste askoren artean subordinatua, esparru politikoetanere bigarren mailakoa, merkatuan aukera ahula eta lokalegia. Antza, egoera hau ez
‎Kultura immanentea den bitartean bizipena da, transzedentea egiten denetik komertzializatzekoobjektu bat izan daiteke. Aurrerago ikusiko dugu logika akumulatibo hau ez delaguztiz txarra (nork bere kulturaz kontzientzia izan dezan eta, ondorioz, kulturbaliabide edo ondare hori defendatzeko eta balioesteko bide izan daiteke, besteakbeste), baina esan dut: akumulazioa eta zirkulazioa aurrez aurre izango dugu.
‎Ez dago baldintza mentalik identitate duintasunen kontu intelektualak aintzat hartzeko. Hala eta guztiz ere, bizitza ekonomiko orori dario norbanakoaren eta talde identitatearen auzia, identitatearen kontu hau ez baita bizitza berabaizik. Bizitzaren eta bizimoduaren ispilurik zintzoena identitatearen problematikada, garenaren lekuko delako.
‎Orobat, herri identitatearen auzi hau ez da sentimendu goitiar eta espiritualenkontu hutsa. Gizakiaren identitatearen iturria ez dago bizitza material eta kulturaletik kanpo:
‎Euskal Herriko gune euskaldun murritz batzuk salbu, hiztunaren euskal identitate hegemonikoak bakarrik berma dezake euskararen erabileraegoera minorizatura kondenatutako herri honetan. Gainerako bideak, sasibideakdira, eta hau ez da noski hiztun subjektuaren aukera pertsonalaren kontua. Dakigunez, hizkuntzen erabilera fenomeno sozialen eta nazionalen baitan arautua dago, eta erabilera arau horien nondik norakoa bi hizkuntza komunitateek gizarte etanazio egituran daukaten estatusaren eta indarraren arabera eratua.
‎Hizkuntzen auzi hau ez da gai kamutsa nazioen eta herritarren zentzu etaneurri demokratikoa neurtzeko. Ez, alajaina!
‎36). Hala ere, industria politika honek diskurtso mailan ez dauka jarraitzaile askorik gaur egun, doktrina hau ez baita politikoki zuzena.
‎Talka hau ez da soilik informazio eta ebidentziari atxikia. Arazo sakonago batsuposatzen du.
‎Egia esateko, sistemen arteko bereizketa hau ez da agian modu intuitiboan suerta daitekeenbezain nabaria, sistemekiko izan ditzakegun kontzepzio ezberdinek beraienganako kontrolaren auziazeharo birformulatzera bultza baikaitzakete. Esaten ari garenaren adibidetzat, Lopez Cerezo etaGonzalez Garcia-k darabilten, soziosistema?
‎izenekoarekin (Spencer-ekin hasten dena). Hala ere, hau ez da berez, oinarri biologiko, baten aldarrikapena, baizik eta eredu biologiko baten aplikazioa giza gaietara, eta halaxe izaten jarraituko du ordutik gaur arte izan dituen bertsio ugarietan.
‎Aldiz, honako hau ez da egokia:
‎Sarrera publiko hau ez da azaltzen Konstituzioaren 157 artikuluan, beraz, nolabaiteko hutsunea dagoela badirudi ordenamendu juridikoan. Izan ere, gainontzeko autonomia erkidegoetan, Nafarroakoa eta EAEko salbuespen direla, aipatu artikulu hori aplikagarria da.
‎Horreta baten eskaintza estatuak finkatzen duen gutxiengo mailara ez bada heltzen, estarako, estatuak bere aurrekontu orokorretan partida bat du finkatuta. Baina partida hau ez da erabilgarria EAEn, ezta Nafarroan ere, Foru sistema dutelako eta arrisku oro beren gain dagoelako.
‎Kooperatibaren mozkinen gaineko zerga kalkulatzeko sartzen diren gastu kengarrien artean Derrigorrezko Erreserba Funtsaren% 50 dago onarturik eta berau ez da sartzen estatuaren legean; baita Hezkuntza eta Sustapenerako Funtsa, hau ez bada heltzen kooperatibaren soberakin guztien% 30era. Beraz, EAEn abantaila honekin aurkitzen dira kooperatibak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia