Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 259

2010
‎Historia pixka bat egiten jarraitu behar da tolerantzia honen mugaz jabetzeko. Hasierako tolerantzia hau ez da aplikatzen pentsamendu erlijiosotik harantzago, ezta erlijio protestanteaz harantzago ere. Muga zorrotzak, beraz.
‎Gertakari hau ez da berria. Bere garaian, Alexis de Tocqueville aristokrata ere konturatu zen fenomeno honetaz, eta zorrozki aztertu zuen erlijioak AEBetan zuen funtzio soziala.
‎Jarrera hau ez da erlatibista, egiaren bat onartzen baitu. Alabaina, modu berean, onartu egiten du, guztiek iritzia aldatzeko aukera dugunez, nork bere egia muturreraino defendatzea koherentziarik gabeko jarrera litzatekeela.
‎Garrantzitsuena, noski, zera da, eskuarki nahikari etiko hutsean geratzen direla; han eta hemen, errespetatuak direla esan arren, zanpatuak direlako. Arazo hau ez da bakarra, ordea, ezta ardatzekoena ere.
‎Ideia hau ez da berria. Liberalismoaren tradizioan ongi errotutako axioma da.
‎Irizpide hau ez da oso garbia, baina Rawlsen teorian guztiz erabakigarria da, honen gainean eraikitzen baitu balizko adostasun politikoa. Adostasun honetan sartuko diren teoriek arrazoizkoak izan behar dute derrigorrez.
‎Tamalez, horrelako kasuen adibide asko aipa genitzake hemen, baina ez dugu egingo artikulu hau ez larregi luzatzearren, aldizkari honetako irakurleek badute-eta berorien berri.
‎Zutik jarri eta Cesarren pareraino joan zen. " Jean hau ez dut behin ere probatu. Emaidazu bat, mesedez."
‎Etorri gara lau lagun Guzzia ekartzeko aitzakiarekin eta zure etxean gelditu gara. Baina hau ez da ikasle pisu bat horrelako moduan jokatzeko, baizik eta zure familiaren jaiotetxea. Beraz, barkamena eskatu nahi dizut denon izenean hain baldar jokatzeagatik.
‎Mundu hau ez diten aldatuko nobleziaren intelektualek, ezpada intelektual burgesek.
‎Korridore ilun hau ez da atzoko zubi zuri berbera. Han bukaeran Txaro ageri da, kafea edo auskalo zer hartzen.
‎Txartel hau ez dabil, erdi oihukatu nuen mostradore gainean txartela utziz, poltsikotik ateratako beste zerbaitekin batera.
‎Agertzen ari diren erromatarren gainerako aztarnategiak (Gipuzkoako eta Lapurdiko Getaria herrietako arrain gazitegiak cetarea Latinez, Zarautzen, Donostian, Eskoriatzan...) aldatzen ari dira saltus eskualdeko erromatarren egonaldiari buruzko ideia. Euskararen lurraldearen erromanizazioa uste zena eta iduri zuena baino sakonagoa eta zabalagoa izan zen, baina kultura erromanizazio hau ez zen izan hizkuntza erromanizazioa. Nabarmendu beharra dago, ez zela horrela izan ezta ager deitutako lurraldean ere; hor dago, adibide argigarri gisa, Zangoza parean dagoen Galipentzu herria, erromatarrak desagertu eta mila urtera oraindik euskaldun elebakarra baitzen (ikus 28).
‎Nekazaritzak bizi maila hobea eskaini zuen, ugalketan eragina izan zuena baitezpadan. Populazio hazkunde honek emigrazioa bultzatu zuen lur berri gehiagoren bila; baina" emigrazio" hau ez da ulertu behar bidaia bat bezala, zabalpen motel bat bezala baizik. Adituen arabera, urtean kilometro bat hedatuko zen nekazaritza, bai, eta, ondorioz, langintza hau zeukan herria ere, lurralde berrietan barna.
‎Hiriberri (Garazi, NB) herria Viellenave bezala ageri da batean, Villanova geroago, Villeneuve oraindik 1708an. Orduko paperek nabarmentzen dute herritarrek Hiriberri deitzen zutela"... vulgairement appele Iriberri..."; itzulpen hau ez zen finkatu, gaur arte iraun duen izen ofizial bakarra Iriberry baita.
‎Euskaldun ez diren euskal herritarrek bizi dugun hau jada ez dute normala atzematen, sobera euskara zaie, eta oraingo hau inposaketa bezala ikusiko dute, lege babesik gabe hiztunek dutelarik pairatuko. Sekulako hats eta tema eskatuko digu geroan txirikorda horren desegiteak, frogatzeak normalitate berri hau ez dela nazioartean normala, eskandalua dela euskara ez ofiziala izatea bere lurrean. Honen deskribatzeko adjektibo guziak zilegi dira, eta koloniala lehen lehenik.
‎Gure etxeetan ez zen jo egiten ezkaratzean sartzeko, baina ausarkeria handia izanen zen ganbaran zer zen ikustera joatea. Nik lan hau ez dut nahi itzulia izan dadin. Ez ahalke naizelako, frantsesei gauza ber bera esplika niezaieke ahoan bilorik gabe, baina euskaldunei mintzo bainaiz, semeari erraten dizkiodanak ez ditudalako itzultzen.
‎Baina ez digute prediku egileek Papa Noel Olentzerorentzat pasaraziko. Amateur/ profesionala ezberdintasun hau ez da gurea. Ez dugu guk egin.
‎Badakit, hau ez da kultura handia, hau ez da Arriaga ez eta ere Theatre du Soleil edo Rolling Stones. Lasai.
‎Badakit, hau ez da kultura handia, hau ez da Arriaga ez eta ere Theatre du Soleil edo Rolling Stones. Lasai.
‎La frontera vasca contra los moros, Minerva editorialean. Gudariak Bilbotik erretiratzean hau ez suntsitzeko agindu zutenetariko bat izan zen. 1960an, Jose Antonio Agirre hiltzean, Euzko Jaurlaritza herbesteratuko lehendakaria izendatu zen.
‎Alferrik da alde batetik bestera ibiltzea. Lurralde hau ez da gatozenekoa baino hobea. Sabino Aranak espainolismoaren alegiatzat zuen tubalismoa eta iberismoa, eta ez zituen gustuko.
‎Kontranazionalistek nazioak badirela aitortu arren, nazionalismoaren aurka egiten dute, nazionalismoa berez itxia eta kaltegarria dela argudiatuz. Baina hau ez da arrazoibide filosofiko zientifikoa, politikoa baizik.
‎" Bizien infernua ez da noizbait izango den zerbait, jadanik bada, hementxe bertan, egunero bizi dugun infernua hauxe da, elkarrekin osatzen duguna. Eta infernu hau ez sufritzeko bi modu daude. Bata erraza da, askorentzat, infernua onartu eta infernuaren parte bihurtu; hala, laster, ikusi ere ez da egiten.
‎—Ba igual bai, azenarioen hau ez baitut ulertzen.
2011
‎Eta utzirik hura mahaiaren gainean, ez erdian baina bai buru batean, zoaz zure erletegirat eta ekar handik bertze kofoin bat hoberenetarik, lehenari bezala emanik ke apur bat azpitik. Bigarren kofoin hau ez duzu husteko, baina bai betetzeko. Honetarat behar dituzu ezarri bertzeko erleak.
‎Hainbertzetaraino da gurbila eta garbia, non ohantzea egin duen barnearen ez zikintzeko bezala, mokoan hartu eta, kanporat baitarama bere kumeek, ahotik ukanaren orde, gibeletik uzten diotena. Badaiteke hargatik, ama hau ez den arteetan umeek ez dutela garbitasun bera atxikitzen. Zer nahi duzu?
‎Orain arteko M (shu) hau ez ezik, beste hiru ezagurri ere badauzka margolariaren lanbideak, hala ere, Txinan: ® (xing), (xu), eta (qt), edo gure hitzetan esateko:
‎Hala esan digu. Edozein gauza gertatuta ere, hau ez askatu. Printzipioz, esan dezakegu ez duzula inongo arriskurik.
‎Ezkondu berria naiz, hauxe da nire lehendabiziko ezkontza eta hementxe nauzu. Nire emaztea dagoeneko lau bat aldiz ezkondu da, eta hau ez da oso modu egokia hasteko. Arrazoi osoz muturtzen ahal da.
‎Ez da sekretua musika negozioak beste edozein industriak bezala jokatzen duela, merkatu librearen indarren arabera, eta erabakitzen zer nolako modak eta joerak izango diren baliagarrienak aurrerantzean. Baino hau ez da beti guztiz betetzen. Batzuetan hutsuneak gertatzen dira merkatuan, eta ustekabeko talentuak agertzen dira.
‎Beraz, musikariek, beren burua artistatzat edo eragile kulturaltzat duten guztiek bezala, iraganaren eta orainak aurrera begiratzeko duen gaitasunaren arteko bitartekari lanak egiten dute. Baino hau ez da bitartekari zeregin horren alderdi bat baino.
‎Halako batean berriz bueltatu dira bertan geratu behar dutenak, jada beren trasteak dendetan utzi ondoren. Esango nuke, harrera saio hau ez dela oso ondo antolatuta egon. Etorri direnerako oso gauza gutxi geratzen zelako jateko eta edateko.
‎Bruce Leeren edota Chuck Norrisen sinpatia politikoez, egia esan, ezin dut deus ere ziurtatu. Tira, hau ez da guztiz egia. Norrisi dagokionez, behintzat, esan daiteke 2008ko Ameriketako Estatu Batuetako hauteskundeak direla eta, Mike Huckabee hautagai ultrakontserbadorearen kandidaturari eman ziola babesa.
‎Alabaina Antso hau ez da aspaldikoaren itzala ere, ez da Nafarroako mugak zabaldu zituen errege boteretsua. Oraingo Antso mesfidati eta beldurrez bizi da, noraezean eta zalantzaz beterik dabil.
‎Zauala (1709). Behin bakarrik ageri da, eta herriko etxea zela irudi badu ere, hau ez da erabat segurua.
‎Oso datu gutxi ditugu, eta, egoera honetan, gaitz eta arriskugarria da izenaren nondikakoa azaltzen saiatzea. Dena dela, baliteke* Argonga moduko batetik aterea izatea, hots, harri eta gonga ‘harri zuloduna’ edo izatea, baina hau ez da inola ere segurua, besteak beste 1859an arganda zegoelako.
‎" Joseph Antonio de Huarte dueño de Olaxaunandiarena". Horrek esan nahi duke, menturaz, Arozantonena hori Olajaundi baserria zela, baina hau ez da segurua. Ikus Olajaundinea sarrera.
‎NTEM XLVII n esaten denez (65), arran‘arraina’ egon liteke oinarrian. Gure ustez badaiteke arrandari ‘arrain saltzailea’ edo antzeko zerbait izatea, baina hau ez da inola ere segurua.
‎Etimologia azalpena: Ausso horren azpian auxo egon liteke, auzo ren forma palatalizatua, bustia, menturaz izengoititzat ibilia zelako, baina hau ez da inondik inora segurua, dokumentazioko aldaerekin ongi arrainatzen ez delako, besteak beste. Bigarren osagaia borda ezaguna da.
‎Arabieratik hartutako azoka ‘merkatua’ dugu hemen. Nafarroan, oker ez bagaude, hitz hau ez ohi da agertu, baina bai merkatu (cf. Lizarrako Merkatondoa toponimoa).
‎222) eta (2008) ikus daitezke. Beste aukera bat Obecho horren azpian Obe [k] o dagoela kontu egitea da, baina hau ez da ongi konpontzen gaztelaniaren sistema grafikoarekin.
‎Oharra: XVIII. mendean Zapatarichonea erran zitzaion, Hernandorenaren arabera, eta lehenagotik Echechiquia, betiere haren arabera, baina uste dugu hau ez dela segurua. Badirudi Pedrozubinea etxea bera dela.
‎Eta gero Kapelugorri (Migelmozo ere bai) izenarekin agertzen da Santiagonea dagoen leku hau: bestela nola azaldu 1920, 1883 eta 1864ko apeoetan Olloren etxea ez agertzea, hau ez bada?
‎Etimologia azalpena: Baliteke Bartolo tik aterea izatea, zehazkiago esan, honen Bertolo aldaeratik, baina hau ez da inola ere segurua. Baserriaren 1710eko testigantzak (ikus ondoko sarrera) pertolo ren alde hitz egiten du, eta, bukaerako bokala gora-behera, badaiteke pertola ‘butroia’ arrantza tresnarekin loturik egotea, izengoitia bihurtu eta ondoan, jakina.
‎Lehen zatia nahasgarriagoa da: ilar, iraur... agertzen den landare izena izan liteke oinarria (ikus AV, 307) eta tze leku ugaritasunezko atzizkia berrekailua, baina hau ez dago batere argi.
‎Gure gaia zehazki hau ez denez, gainbegiratu bat baizik ez diogu emanen. Begira zer dioen Julio Caro Barojak (1982, II:
2012
‎Nola edo hala trukeen azken bermea munduz kanpoko Botere bereiziak izan ohi dira, handik dator agintze txikien balioa. Hortaz, psikoekonomia hau ez da oso politikoa, politikatik kanpo baitu bermea. Erlijioan bizi da gustura, noski.
‎Ilun da, ilargia da, izarrak dira, eta katu zaharrak ahaztu ditu bat bi hiru lau (bat bi hiru lau) bost sei zazpi (bost sei zazpi) bizitza direlakoak, eta badoa sastraka artean txori bila, eta hor dago txoria, eta jauzi, jauzi egin du aurrera, eta kitto, bat eta huts. Etorkizuna ez da gauza segurua, hau ez da paradisua.
‎Maite zaitut, baina, azalgaitza suertatzen bazait ere, badago zer edo zer zugan zu baino gehiago dena, eta, beraz, deuseztu egingo zaitut. Baina Ariznabarretak azaltzen duen bezala, are eta gehiago, humanitatearen edo, agian hobeki esanda, zibilizazioaren garapenean desirak hartzen duen forma hausle hau ez da salbuespena, araua baizik, historiaren dinamizatzailea den neurrian: sistible y mds o menos soterrada corriente, dinamiza toda la actividadde unpueblo:
‎nola lantokian promozioa irabazi duen eta nola dagoen guztiz galduta erantzukizun berriei aurre egin ezinik, hau da, nola basically, she cannot handle her dick edo euskaratuta, nola" oinarri oinarrian, ezin duen zakila (berria) kudeatu". Besteak beste, beraz, falo separatu hau ez da atributo maskulinoa edo femeninoa. Izan ere, faloaren" saparatasun" hori hobeto irudikatzeko zakil artifizial plastikozkoaren imajina dator gogora, bibragailuarena larruzko gerrikoarekin gorputzera lotzen eta Zizeken hitzetan" praktika lesbiarretan erabiltzen dena[...] faloa gauza serioegia baita bere erabilera gizonen moduko kreatura estupidoen eskuetan lagatzeko".
‎Zentzu honetan, Bretchen aipatu poema birgogoratuz, merezi du Zizekek esaten zuenarekin jarraitzea, poema hau ez baita oportunista soilik.
‎Demokrazia (1): hemengo hau ez baita heredatu edo dugun demokrazia bakarrik, heredatu dugun Estatua da; heredatu dugun autoritate moldea, heredatu dugun kapitalismoa eta klase gizartea, heredatu ditugun ordenaren legitimazio eta immunizazio teknikak, gizarte politikoaren konstituzio aingeruzkoaren mitologia, heredatu ditugun tabu eta beldur kateak; katolikoki heredatu dugun konfesionalismoa (orain" etikoa"), orden... Heredatu dugun modernitate guztia da zalantzan jartzen dena.
‎ez dira zutitzen agure bat gelara sartzen denean; gurasoen esanaren aurkakoa egin ohi dute beti, bisiten aurrean berriketan aritzen dira, mahai ondoan gozokiak irensten dituzte, zangoak gurutzatu egiten dituzte eta tiranizatu egiten dituzte beren maisuak". Txosten moduko hau ez da, esan bezala, gaurkoa eta ez du idatzi hezkuntzako inspektore batek baizik eta Sokrates filosofoak, orain dela bi mila eta laurehun urte. Eta hauxe zioen Platonek:
‎Eta zer naizen loreak esaten dit, zer naizen egun berri baten atarian. Nola jakin bestela dakidan oro edo nor naizen eta zer den beldurra, loreak ez badit ezjakintasuna betetzen, ez badit esaten ez dakigula hegan egiten eta gaurko edertasun berdingabe hau ez dela betiko?
‎Baina ezerk ez du bere lekua betetzen, izen hau ez dagokio arbola honi.
‎—Pelikuletan errazagoa da beti irabaztea, eh, viejo? Baina hau ez da pelikula bat, hau Tepito da, eta hemen gaiztook irabazten dugu beti. Eta hemen ere aktoreak baditugu, zuek baino askoz hobeak, gainera!
‎Horixe bere arkamele kanta! Mamorro hau ez da hegaka ibiltzen ordea. Ezaguna du.
‎—Zer uste zenuen, hau Paris zela? Han zuk eta zure lagunek amarruak egiten dituzue jokoan, eta inor ez da ausartzen esatera ez direla zilegi, baina hau ez da Paris.
2013
‎Baina oso ezaguna zen burdeletan, eta ez bakarrik Mustang Ranch en. Informazio hau ez dit Mary Lorek eman, diskretuegia da horretarako.
‎Max Baer bururik altxatu gabe egon zen urtebete baino gehiago, eta ringera itzuli bazen, Frankie Campbellen familiari laguntzeko izan zen. Baina hau ez da gertaera triste hura berritzeko unea. Estatu Batuetan antola daitekeen konbaterik onenaren bezperetan gaude.
‎Ezta hegazkina hartzera joan zenik ere. Esan diogu hau ez dela Las Vegas. Reno formalagoa dela Las Vegas baino.
‎—Mutil hau ez diat batere ondo ikusten esan zuen amak. Bere emaztea ez duk egun osoan azaldu.
‎Orduan gertatu zen zoritxarra. Jakin dut, halaber, Aita zintzo hau ez zela gehiegikeriatan erori bere indioak zigortzean, baizik eta haiengana beti erakutsi zuen maitasunean. [.] ez zuen zalantzarik egiten bere patxada sakrifikatu behar bazuen.
‎Ile ederra dute, era askotan apaintzen dutena, buztin fin finarekin, eta haren gainean halako hauts bat botatzen dute, hain distiratsua, ezen zilarrezkoa dirudien. Orrazkera hau ez banatzeko, eserita egiten dute lo. Lehen ere esan dugu sobera margotzen dutela aurpegia kolore beltzez eta gorriz, baita emakumeek ere.
‎Baina autobiografia hau ez da egia!, zioten lotsagabe batzuek.
‎Ez zintuzket ikaratu nahi kontu hauekin, gazte, are gutxiago aspertu, eta oraintxe bertan esango dizut, beraz, liburu hau ez dela filosofiazko liburu bat, ez eta entsegu aspergarri astun bat ere; ez. Liburu hau, zerbait izatez gerotan, jolas liburu bat da, poemez eta esaldi umoretsuz eta antzerkiz eta hitz eta burutazio bitxiz betetako kutxa edo gordailu bat, zure hatzek ireki zain dagoena.
‎Eta deitzen badiegu Cuerpos y Fuerzas de Seguridad del Estado koei? Kontu hau ez al datorkigu handi samarra, lagunok?
‎Arlo polistikotik hasi eta arlo espiritualeraino, lantzeko eta eztabaidatzeko eremu zabalak ireki dira. Dena den, hau ez da liburu honetarako gaia. Aukera zabal horren barruan, bide jakin bat da euskalgintzaren ereinaldia, eta aukera bereziak ditu.
‎Une honetan hizkuntza minorizatu bat fundamentuz garatzeak bietako bat eskatzen du: edota aro garaikidean hizkuntza berreskuratu duten beste herri batzuk egin duten bezala botere plangintza sendo bat, gobernu indar tinko bat hizkuntzari espazio hegemoniko indartsuak sortzeko (eta begi bistara ez dago gure kasuan eskura posibilitate hori bizi gareneko koordenada demolinguistiko, territorial eta politikoetan, hau ez da Israel), edota bestela hiztun masa zibilaren atxikimendu sendo xamarra, ilusio apar gorakor bat, frankismo ostean izan dugun moduan. Lehena ez da kalkulu politiko zuhurretan sartzen, eta bigarrena ahultzen ari zaigu.
‎Galdera hau ez da aurreko ataleko normalizator estuaren eremukoa. Bere desabantaila eta anormaltasunean euskarak izan dezakeen balio erantsiaren galdera da.
‎Aurreragoko kapitulu batean zehazkiago mintzatuko gara ereinaldia deituko nukeen horretaz. Epe luzeko estrategia da, baina angelu hau ez da ahaztekoa. Horra iristeko jarri baikara bidean.
‎Arlo hau ez da aurrekoa bezain antolagarria ikuspegi curricular batetik. Gai zabalegia da eskolak material didaktiko batekin konpontzeko.
‎Ahaztua neukan. Esango nuke hau ez dela jokatzen, nagusiki, ‘marko politikoan’ Azken parrafootako zalantzen argazkia ez zait gehiegi aldatzen lau probintziako gobernu erdi independiente batean Iratxe Ibarra kultur sailburu irudikatu, ala hiruko gobernuan berriro Blanca Urgell irudikatu. Pelikula honen gako gehienak ez doaz hortik.
‎Hau ez duk horrela geldituko. Nik diotsuet hau ez dela horrela geldituko.
‎—Baina mutil handi hau ez al da umetan Zurginbaitatik jaso zenuten hura, Xonio, bota du doinu idor eta gogorrez apaizak bere hatz adierazleaz mutila erakutsiz.
‎Xomorroek ordezkatu egin nahi ditek gizateria munduan, eta horregatik oldartu dituk. Aurtengo hau ez duk abereen edo mendiko piztien aurkako erasoa, baizik eta, zuzen zuzen, gizateriaren aurkakoa. Milioika eta milaka milioika xomorro zetozkiguk, bakoitza bere eztena astinduz.
‎—Taia lapurreta hau ez daiteke umekeria edo bihurrikeria izan, jauna esan du gizaseme brusa beltz eta makiladun batek auzapezari doinu ospetsuarekin zuzenduzeginkizun zailegia burutu dute hau egin dutenek ume petral edo bihurriak izateko. Kokoherrin gaur gauean gertatua ez da txokarritakoa!
2014
‎—Atrebentzia ez bada, kapitain jauna, gauza batean oker zaudela esan behar dizut —hasi zen Martin Saldias zabal zabal irribarre eginez baina besoak jaistera ausartu gabe. Presaka mintzo zen, arrapastaka— Zera diozu, kapitain jauna, zertan nabilen ni bide honetan, baina begi bistakoa da hau ez dela zehazki bidea, bidezidorra baizik, nahiz primerakoa izan. Eta horrexegatik noa ni hemendik, Iruñera lehenbailehen iristearren.
‎Kezka hutsalak, beharbada, egunaren errezela ixterakoan nekatuta egotearen ondorioak, gose naiz eta oinetako polit hauetan sarturik estuegi nabil; inoiz ez naiz poeta ofizial bilakatuko; bonzogaiek ez naute kanonizatuko nire ospakizun xelebre hauekin jarraitzen badut; eskualdeko presidenteak poema hau ez du irakurriko bere kargu hartzearen zeremonian, aski dut kargu orriarekin kargu hartzen ez badatozkit; herriko alkateak ere pestetako lehen suziria piztera ez nau gonbidatuko eta zapata txikiegi hauek poeta honen munduaren ikuskera gordinki ari dira baldintzatzen, hiritzar arrotz honetan gaurko trebakuntza ikastaroa nahikoa izan ez bada.
‎Ikastolak sortu adibidez? Ba hau ez dut uste errebindika lezakeenik, biziki ekintza pribatua izan zen. andereñoa hegoaldekoa... Ideia bezala.
‎15 000 pertsona! Beti berdin, hau ez da itzuliko, euskaldunei mintzo natzaie eta oraino gehiago iparraldeko mitomano batzuei, haziak baikara eskizofrenian eta barne gezurrean. Ez dea hori Aviron Bayonnais ek 15 etarik biltzen duena baino gutxiago?
‎otteak, eulitxa eta gainerateko har. Animismoa Zuberoan liburuan Txomin Peillenen testu izugarri ederra bada non ikusten baitugu Anpellu apeza, eta Peillenek dio hau ez dela apeza bakarrik, xaman baizik, ikusten dugu Anpellu hori gurutzea besoen puntan arto alorretan ibiltzen arto zangoetako harren kasatzeko. Pirala dela ulertzen dugu.
‎Maskaradek, libertimenduek, eta hau ez da euskal ohitura baina inauteri guzien funtsa, ibilbide iniziatikoa dute. Zuberotarrek maisuki atxiki dute sistema. orain arte.
‎Elkar gohainditzeko xerkatzen ditugun ezin jan gauza guziak. (Parentesia merezi du behor esneak, hau ez da gohaindigarria arraroa baizik, ikusia zuketen edo entzun, usaia ekialde urrunetik datorke.) Miseriaren alegoriaz trufatzen da solasa, Petiri Sanzi toka ari, leku dadin urrunago. Manexen herrira konparazione.
‎David Arriola saxofoi jo egile garaztarrak dio jauzietan swing bat sentitzen dela, eta inprobisatzeko enbeia ematen duela. Fidatzen natzaio azkar Galtxeten senari eta bera beti katzakan ari da herrikoitasun eta irekidura kontu horiekin, deus ez duelarik sinesten bereizkuntza artifizial horietan," musika hau ez dela hemen pasatuko" eta" musika kultua eta jende kultuak". eta kanton. Iduri zaio musikak borta guziak zapartarazten dituela.
‎Nehork ez duela konprenitzen zer den. Nehork ez du konprenitzen zamaltzaina zer den baina hau ez du kentzea eskatzen. Den denek dakite Zuberoan kabana zer den, teatro pertsonaia gisa, zamaltzaina bezala.
‎Aihotza eskutan bidea bilatzen. Ikus daitekeenez, hitzez diotena iruzkin daiteke nahi bezainbat baina sortzen dituzten irudietan da plazer handiena eta hau ez da epaitzen.
‎Sortuz geroztik istorioak badira, badakigu EGA dutenek ez dutela euskaraz hitz egin nahi ardura lana horrekin lortuz geroz eta errefusatzen zaie paper hori euskaraz bar bar bar ari direnei. Erraten badu, bigarren sentsuan, on dela bakarrik ipurdiaren xahatzeko, espresio arras usatu bat baliatuz, zortziko ttipian gainera hizkuntzaren trinkotasunaren baliatzeko lekuan, zazpi probintzietan hau ez da bertso arrunta baina ona. Bertsoa.
‎Frantsesen aitzinean ez ahalketzeko? Uste dut bertsolaritzari zentsura eta dimentsio morala txertatu nahia ez dela hemen ilusioa, baina segur naiz ez dela diakronian eta sinkronian bertsolari bihi bat eguzkiaren azpian kantatu duenik pentsatzen baitu hau ez dela egokia eta kantatu behar dela bertsolaritzatik. Bertsolari bihi bat diodalarik menturaz Aitzol eta Basarri salbu, eta Basarri oraino ez naiz segur.
‎Artxarea zer den galde egitea berriz koherente da rolean, suspenditua den pertsonaia horrek hori eskatzea, komedia batean balitz arras egia litzateke, bertsolaritzak ordea toberan ezartzen gaitu, eta gaia erabiltzen du bide arriskutsutik ene ustez, nahasten du euskara ontsa jakitea, euskalkia nahi bada, erruraltasunarekin eta hau ez da hain abila, bertsoa bera ona izanik ere, puntuazioaren arabera diot. Haiek guti ezarri badute ez da horretarako:
‎• Behar bada neska tzarrarenganako gizon plantakoaren tira. uf hau ez zen erran behar. Zeren Klotilda orain lantzatua da.
‎• Beraz hau ez tronpa, bahiketa da.
‎• Eta hau ez da alukeria. Berek dena antolatu eta alegia besteen kalmatzen ari.
‎• Eta hau berriz madama kategoria hau ez du ikusten ahal ere Larzabalek. Ez zitekeen katedraleko fededunekin bikario egoteko on.
‎Ez gara hor ariko hori bertso ona edo txarra denez, bertsoa da. Betidaniko transmisio batek guregana ekarri duen tradizio batetik, bertsoak entzuten dituzularik jakiten baituzu hau ez dela sasi bertsolari baina bertsolari. Txirrita ber haragitu dela.
‎Tobera jujea otsoa bera da. Jantzi mailan, hau ez zen jatorrizko testuan, Kattalin gorriz dira denak eta Sutafu bakarrik dorforez edo Bankako haur batek erran zidana: mari lur-sagarrez, haste hastetik salatzen du indar jokoa eta haur batek ere ulertzen du baño bakarrik dela besteak ez bezalakoa jantziz eta jokoz.
‎Entzuten da: " hau ez da libertimendu gaia, hau ez zuten aipatu behar". Alabaina gustatzen ez zaielarik.
‎Entzuten da: " hau ez da libertimendu gaia, hau ez zuten aipatu behar". Alabaina gustatzen ez zaielarik.
‎Errateko moldean, estetikan, sinbolo edo errealismoan iparraldekoei gure antzerkiaren oinarria zaie hau. Euskal jokoa, ontsa aritzea, edo" hau ez da euskal antzerkia" erraten delarik delako euskal antzerkia hau delako. Batzuentzat.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia