2000
|
|
Enpresa multinazionalen interesetan egindako munduko baliabideen ustiakuntzak baliabide energetikoenagorpenaren arazoa ekarri digu (gaurko abiaduran jarraituz gero, 50 eta 200 urtebitartean gure baliabide energetikoak agortu egingo dira). Horrez gain, gaur egunakumulatutako arazoak edo ingurugiroaren desorekak (ozono geruzaren zuloa, klimaren aldaketa, uraren kutsadura, oihan tropikalen suntsipena, euri azidoa, hondakin toxikoak, berotegi efektua, erosioa, arazo nuklearrak eta abar),
|
guztion
biziraupenerako baldintza materiala den gure ekosistema kili kolo dagoela adierazten digu.Era berean, hazkunde ekonomikoaren mugak erakutsiz, gaur egun daukagun garapen ereduari buruzko ikerketa eta eztabaida soziala ezinbesteko bihurtzen da.
|
|
guztiononerako omen da. Baina estatuek ez dute ondo bereizten non dagoen
|
guztion
onaeta (estatu/ alderdiaren aldekoa den) giza kontrolaren arteko muga.
|
|
Hirugarrenik eta azkenik, argi esan nahi nuke, ez liburu hau, ezta mundukoomenaldi guztiak ere, ez direla aitzakia nahikoa, pentsatzeari, idazteari eta, beharrezkoa balitz, kontrakoa esateari ere ekiteko. Bakarrik faltako litzateke,
|
guztion
arteanmesedea baino areago kaltea egitea, Txillar kritikoa eta polemikoa isilaraziz. Baina hauguztia esateko beharrik ere ez dagoela uste dut, oraindik ez baita heldu, zorionez, Txillarren alde kritikoa apalduko duen zerik.
|
|
liburua. Aspalditik
|
guztion
ezaguna dugun Joxekeuskaldun pentsalari argienetarikoa izateari eusten dio, eta azken liburu honetan balioenazterketa dokumentatua eta zorrotza egiten du. Oso kezkatuta agertzen zaigu, bortxaren?
|
|
–Administrazioari dagokio, hortaz, hiritar
|
guztion
hizkuntz eskubideak lehenbailehen bermatzea, geure eguneroko harremanetan gizabanakook, diskriminatzengaituztenen aurrean, legea eskuan, nora jo izan dezagun, oraingo babesik gabekoegoeratik atera gaitezen. Eta luzaroegi geldi egon gara?.
|
2001
|
|
13 zure zuen zuen
|
guztion
ustez matxista izango al da hurrengo belaunaldia horix
|
|
Azken urteotan, ekimen askoren oinarrietan, ikerketan eta gure eguneroko laneanhainbat kontzeptu eta errealitate berri azaldu dira
|
guztion
ahotan: autonomia, autoikaskuntza, baliabide zentroak, autoikaskuntza gelak, ikasten ikasi, etab.Horien inguruan, azpian eta baitan kokatu dugu aholkularitza zerbitzua etaaholkularitza saioa.
|
2002
|
|
eta bere ondorengoek uste zuten, historialari on eta iaio batek gai izanbeharko lukeela bere testuingurua, bere interesa, pentsamoldea eta balio pertsonalak guztiz alde batera uzteko, eta, artxiboetako iturrietan murgildu ondoren, historia, gertatu zen bezalaxe? objektibotasun osoz berreraikitzeko eta kontatzeko.Gaur egun badakigu ideia hori inoiz erabat betetzen ez den ideal polita dela, historialari
|
guztion
beharra ideal horretara ahalik eta gehien inguratzea eta horretarakoahalegin guztiak egitea baldin bada ere. Izan ere, XIX. mendearen hasieran jaiozenetik, historiografia ez da inoiz bizi izan burbuila batean, gizartetik at, eta herritarren kezkei, itxaropenei eta bildurrei bizkar emanda.
|
|
Ahalegin oro sendotzeko bide bakarra
|
guztion
pentsamendura heltzea da. Eta horretarako VI. Programak ere oso argi jasotzen dituen bi ekintza esparru bermatu eta aurrera eraman behar dira:
|
|
sortzeko inoiz baino bitarteko gehiago dauden honetan, baina era berean, bai gizakiak bai izadiak bere osotasunean gaur egun bizi duen testuingurua zer nolakoa den ikusita, garai berrira egokituko den pentsamendu berria ezinbestekoa egiten da. Ahalegin horretan, informazioaren erabilera egokiak gaur egun duen garrantziaz jabetzea erabakigarria izan daiteke
|
guztion
bizikidetzarako.
|
|
Mundu garaikidea bere pluraltasunean bakarra izanik,
|
guztion
parte hartzerik gabeko irtenbideak antzuak izango dira. Bazterketak, mespretxuak ez du sufrimendua besterik ekarriko, ez soilik parte hartzea eta onartzea ukatua zaizkienei, baita hori, zuzenean edo ez protestatzeagatik, bultzatzen dutenei ere.
|
|
ikusita (2001). Gizabanako
|
guztion
oinarrizko eskubideak eta biziraupena jokoan dauden honetan, aniztasuna eta aldaketa ezaugarri nagusitzat edukirik,(, ez dute egitura estatalik bere probetxurako, eta aniztasun harrigarria dute beren baitan, ez daukate botere politikoa eskuratzeko estrategiarik, baizik eta gauzak aldatzeko proposamen gordinak eta legitimoak?), mugimendu eko bakezalearen lekukoa hartu ei duen gizarte sare berri ho... Eta aukera txiki hori gutxi izango ez balitz, ezin ahaztu aro modernoaren altxorra (gizarte bizitza bizitza kolektiboa bezala), munduaren bermea eta biziraupena gizakiaren erabakien eta aukeren esku egotea dela (edo behar luke!).
|
|
Produktu kulturalen bitartez, agintari klaseek boterearen neutraltasunaren mitoa ezarri dute gure begien aurrean: diotenez, bere lana ondo egin ohi duenak lortu ohi du boterea, eta, hartara, elite ekonomikoa eta politikoa osatzen dutenak dira lan horretan jarduteko egokienak, eta
|
guztion
onbeharrean egiten ohi dute egiten dutena.
|
2003
|
|
Ingurumena tratatzen duen kazetariaren lana benetan izan daiteke garrantzitsua. Izan ere, telebistak iragarki bidez ez ezik, kazetariaren lanari esker ere, zeregin handia joka dezake gizartea sentsibilizatu eta
|
guztion
parte hartzea bultzatzeko.Eta bistan da norberaren esku dauden ekintzak, etxeko hondakinak birziklatzea edogarraio publikoa erabiltzea kasu, askoz errazago egiten direla baldin eta gure ekintza kanpaina edo indar kolektibo baten baitan sartzen baditugu.
|
2004
|
|
maitasuna garuneaneta hormonetan gertatutako aldaketa neurofisiologiko batzuek eragindako efektuadela, hain zuzen ere (ikus, adibidez, Bartels eta Zeki 2000 edo Lewis et al. 2000). Logika ez hain fisikalista, baizik eta bizitzazkoago batean, maitasuna zertan datzanaztertua da: adibidez, maitasuna eboluzio estrategia bezala ikus daiteke; kasuhorretan zure burua espeziekideekin (bat edo gehiagorekin)
|
guztion
biziraupenaerrazteko estuki lotuko zenuke (ikuspegi eboluzionista horretan barneratzeko, ikusAllott 1992; sozio biologoen ikuspegirako eta bere kritikarako, Pope 1994). Hirugarrenik, adimen ordinarioko edo psikologia arrunteko maila batean, maitasunakanpoko eraginei emandako erantzun emozional gisa ikusi da batez ere, eta tankerahorretako azterketak dira ohikoenak psikologia modernoan (bere sustraiak Freudpentsalariaren 1922ko lanean daude).
|
|
Ezin da neurtu bai liburuaren egileak, bai liburuaren bultzatzaile eta argitaratzailcek egin duten ahalegina. Nik uste dut
|
guztion
esker ona merezi dutela, nahizela ez jakin zein neurritan eskertuko diegun egindako lana.
|
2005
|
|
Eta hori horrela izanik, Alardea,
|
guztion
ondarea izatetik banakoen talde batekkudeaturiko ikuskizuna izatera pasatu da. Horrela, herri bietako jaiak pribatu bihurtu dira, eta jai horretan zein biztanlek parte har dezaketen eta zeinek ez erabakitzeko ahalmena eman zaio hiritarren talde bati.
|
|
Baina argi adierazi eta salatu beharra dago ikuspegi honek ez duela kontuanhartzen emakumeek Alardean berdintasunezko egoeran gizonezkoekin batera desfilatzeko duten eskubidearen aferaren inguruan bizi izandako gertakari juridikoenbilakaera osoa, baizik eta, aurrekari guztiak albo batera baztertuz, Alarde pribatuakantolatu izanaren erabakia denboraz kanpo kokatu eta, besterik gabe, aurretik inolako gertakari edota errealitaterik ez balego bezala, ekimen pribatu soiltzat jotzendituela. Besterik gabe, egun batetik bestera, neronek, nire beste bi lagunekin batera, elkarte pribatu bat eratzeko erabakia hartu eta urtero irailaren 8an edota ekainaren30ean herri bietako kaleetan zehar nire festa pribatua antolatzeko erabakia hartukobanu bezala kontsideratzen dituzte epaileek betikoek antolatutako bi Alardeak, etainondik inora ere ez, aurretik festa bera,
|
guztion
ondare kulturala izanik, udalekhamarkadetan zehar antolatu eta finantziatu zutela. Finean, tradizionalistek azkenurteotan jarraitutako estrategia juridikoa guztion ondare kulturala den Alardea, udal agintarien oniritziarekin, elkarte pribatuen esku utzi eta elkarte horiek emakumeen parte hartzea ekiditen jarraitzeko helburua eduki ez balute bezala aztertzendute epaileek afera.
|
|
Besterik gabe, egun batetik bestera, neronek, nire beste bi lagunekin batera, elkarte pribatu bat eratzeko erabakia hartu eta urtero irailaren 8an edota ekainaren30ean herri bietako kaleetan zehar nire festa pribatua antolatzeko erabakia hartukobanu bezala kontsideratzen dituzte epaileek betikoek antolatutako bi Alardeak, etainondik inora ere ez, aurretik festa bera, guztion ondare kulturala izanik, udalekhamarkadetan zehar antolatu eta finantziatu zutela. Finean, tradizionalistek azkenurteotan jarraitutako estrategia juridikoa
|
guztion
ondare kulturala den Alardea, udal agintarien oniritziarekin, elkarte pribatuen esku utzi eta elkarte horiek emakumeen parte hartzea ekiditen jarraitzeko helburua eduki ez balute bezala aztertzendute epaileek afera.
|
2007
|
|
Kontuan harturik gizakia ezin dela saio hodian bizi, ez eta isolamenduan ere, pertsona bakoitzaren onerako aztertzearen xede horren osagarri gisa isuri sozialajarri behar dugu:
|
guztion
onerako, alegia. Filosofia klasikoak halaxe formulatubaitu, gizarte erkidegoen garapen harmoniatsuaren aipamena egin duenean.
|
|
Abiapuntu bezala harturik bizitza kulturala pertsonaren onerako dela, eta horriloturik, jendarteari begira,
|
guztion
onerako dela, gehiago interesatzen zaiguezagutza prozesuaren azterketa antropologikoa eta horrek gizartean duen isla, kultura hitzak historian barrena izan dituen adierak aztertzea baino. Bestela esanda: eliteen interes sozialen, politikoen edo ekonomikoen arabera, kultura era desberdinetan nola erabiltzen den azaltzea baino, hobe dugu aztertzea elite horiek nolaegituratzen diren eta nola eragiten duten; izan ere, globalizazio aroko boterearengaineko lehian ari baitira, nahiz eta hitzez ezagutzaren gizarteaz mintzo diren.
|
|
Erantzun zaileko galdera horiei teoriaz harago aurre egiteko, orri hauetanageri den baino diskurtso pausatuago baten beharra ezinbestekoa da. Hala ere, galdera horiek etsipenera edo harridurara eraman ez gaitzaten, bihoa besterikezean,
|
guztion
Europa eraikitzeko partekatzen ditugun balioen gaineko azterketanimiño bat. Oraino, behar hainbesteko zehaztasunik gabe, Herrien Europa izenburupean biltzen dena litzateke, nire ustez, baliagarri zaigun eredua.
|
|
Antzeko zerbaitek inoiz guztiak bat egiten ahal gaituela sinesteko oinarriakizan badirela ez dugu ukatuko. Hain zuzen ere, helburu horri buruz urratsakemateko asmoz, eta
|
guztion
Europa eraikitzeko gogoari jarraikiz, ezinbestekoa da, batetik, egun zertan gauden ohartzea eta, bestetik, europarrok gure antzekotasunaketa berezitasunak nola ulertu behar ditugun jabetzea.
|
|
Atzean utzitakoari berriro ekin, lehengo hurrenkera horretako urratsetanjauzika ibili. Bizitza antolatzeko eredu berriak ditugu, batere linealak ez direnak.Baina argi dago ez daudela
|
guztion
eskura.
|
|
Oso jatorri ezberdineko jarduera kulturalak hautatu ahalditut eta nire modura antolatu hierarkia pertsonal batean. Jakina da milaeragin jasango dudala eta
|
guztion
hautamena ez dela neurri berekoa, baina, hala eta guztiz ere, neurri batean edo bestean, neu ere hibridoa izango naiz, aldez edo moldez. Kontsumoa hautamen horren paradigma bada ere, ez dabere agerpide bakarra:
|
|
Bob Dylanaitzindariak haizera botatako galderari (Blowing in the wind) emandako erantzunalurreratzen hasia da pentsamolde berrietan. Zeru edo lur eremu handietako inperioen desmasiez eskarmentatutako lur txikietako herriak gai dira gaurkoan sistemaberriak egituratzeko, non handiegi dena gizataldeen tamainari egokitzen zaion,
|
guztion
partaidetzari aukera emanez tokian tokiko bizitza autoegituratzen denneurrian.
|
|
Delitu egilea salatzea
|
guztion
eginbeharra delako.
|
|
Ib., 413 «Zwischen dem Sprachbaue aber und dem Gelingen aller andren Arten intellectueller Thätigkeit besteht ein unläugbarer Zusammenhang». Zerikusi hori
|
guztion
iturri den izpiritu bakarrari zor zaio.
|
|
1974an Aarsleff ek ikerlan biziki inportante bat argitaratu du hizkuntzaren jatorriaren auziaz XVIII. mendean, eta arazo horri buruz Berlingo Akademian ibili diren eztabaidez Herder-en saioa (1771) baino lehen, erakutsiz saio
|
guztion
abiaburua Condillac izan dela (ez Descartes, ulertu behar da), berau Locke-rena baita ikasle eta jarraitzailea1088 Ikerlanaren azken jomuga Herder ere, eta haren ondotik hizkuntzalaritza aleman klasikoa, hori hizkuntzaren jatorriaren bilaketatik abiatua da, Condillac-en ildoan datorrela, erakustea da. XVIII. mendeak giza erakunde eta obra guztiei buruz, haien jatorriaz galdetu du:
|
|
Elementu batzuk tiradera batean daude gordeta, besteak beste batzuetan. Burmuina zati
|
guztion
eta horien operazio posibleen prozesagailua baino ez da, baina hizkuntza eduki, hots, operazio horietako elementuak eta arauak, funtsean «betidanik» dauzka.
|
2009
|
|
Gazteak, neska eta mutil, horrelakoetanbiltzen ginen. Besteak beste, ligatzea izaten zen
|
guztion
helburua. Baina, jai haietaraez zuten edonor gonbidatzen.
|
2011
|
|
Fernando Artola Bordarik Euskaltzaindiaren babesean batzorde bat sortzea proposatu zuen. Batzordearen egiteko nagusia «aldizkari bat arteka argitaratu ta izkuntz berri orrekin euskaldun
|
guztion
esperanto modura izan ditekean gauz bat egin» (Euskaltzaindia, 1960: 159).
|
|
ez gerala gauza, a (i) denez, hauzi hau zentzuz eta buru hotzez erabiltzeko, batak bestea berera erakartzeko nahiago izan duela indar bidez jokatu arrazoi-bidez baino. Badirudi, izan ere, nor geure buruaren alde ari gerala
|
guztion
den hizkuntzaren alde baino areago.
|
|
Ikus entzunezko alfabetizazioa
|
guztion
helburu izanda, irakasleek heziketa, baliabide eta irizpide gehiago eskatzen dizkiote administrazioari. Irakasgai hau ezin da garaian garaiko modaren arabera arautzen den diziplina teknologiko hutsa izan, baizik eta XXI. mendeko herritar askeak sortzeko tresna pedagogiko eraginkorra.
|
|
Zergatik ez daramazu judu arropa? Eragina badago, eta hori horrela da, baina
|
guztion
arropa eta guztion musika eta guztion, ia guztia.
|
|
Zergatik ez daramazu judu arropa? Eragina badago, eta hori horrela da, baina guztion arropa eta
|
guztion
musika eta guztion, ia guztia.
|
|
Zergatik ez daramazu judu arropa? Eragina badago, eta hori horrela da, baina guztion arropa eta guztion musika eta
|
guztion
–ia guztia.
|
2012
|
|
Berez, Euskal Herrian hirutradizio kultural horiek daude, eta gorago esan dugu euskal herritarrek euskaraeta gaztelania edo frantsesa jakin behar dituztela eskolatze aldia amaitutakoan.Ezinbestean, Euskal Estatuak, nazio kultura gisako bat ezartzen duelarik, euskarazbeste hizkuntzetan garatutakoak ere hartu behar ditu aintzat, eta, nola edo hala, Euskal Herriko nazio kulturaren definizio berri bat bilatu du. Argi eta garbidiogu ez dugula sinesten ustezko neutraltasun edota unibertsalismo kulturalean; baina, aldi berean, uste dugu eskolak ahalegin sendoa egin behar duela euskalherritar
|
guztion
ezaugarri kulturalak aintzat hartzeko eta babesteko. Euskarazbesteko tradizio kultural horietako emaitza asko, adierazpen literario, artistiko, musikal eta, oro har, intelektualak?
|
|
Bitartean 1988ko Giza Eskubideen Aldarrikapenean, 26 artikuluan zehazkiago, gizaki
|
guztion
hezkuntza eskubidea aldarrikatzen da inolako diskriminaziorik onartugabe. Euskal Herriak aipatu eskubidea antolatzea ukatua izan du historikoki.
|
|
Ikuspuntu utilitarista animalistatik esan daiteke interesak minaedo plazera sentitzeko gai den edozein izaki bizidunek izan ditzakeela, bizitza onbat bizitzeko gai den izaki sentikor orok, beraz, interesak ditu eta etika utilitaristarenarabera, interes horiek kontuan hartu behar dira. Utilitarismo animalistaren arabera, beraz, gure betebeharra da
|
guztion
interesak babestuko dituen etika baten alde lanegitea, gizakiak ez diren animaliak barne.
|
|
1992ko maiatzean Nairobin izandako «Convention on Biological Diversity» delakoan, 1992ko ekainean «UN Conference on Environment and Development» Rio de Janeiron, eta, azkenean, 1993an sinaturiko Biodibertsitateari Buruzko Hitzarmenean (BBK) biodibertsitatea zein bertan aurkitzen diren baliabide bioteknologikoak kontserbatu egin behar zirela baietsi zen. Biodibertsitatearen ardura
|
guztion
ardura dela onartu zen, nazioen erkidegoak nahiz nazio bakoitzak banaka burutu behar duten betebeharra. Konbentzioaren garrantzia berebizikoa da:
|
|
Proposamen honetan industriazaletasunaren meneko den garapenak sorturiko esperientzia ezkorra izan da eta bertan behera utzi behar da. Haren ordez bizidunekin eta euren ekosistemetan dauden guztiekin harreman osasuntsua,
|
guztion
onura lortuko duena aldarrikatzen dut, bertako kultura eta nortasunen sendotzea bilatzen delarik.
|
|
GI definitzeko, ulertzeko eta lantzeko hamaika modu daude baina prozesua findu dutenen artean aipagarriak dira guretzat tokian tokiko kulturaren balioei erreparatu dietenak. Era horretan ingurumena zaindu duten kulturak daudela erakutsi da eta kultura horien iraupena
|
guztion
mesederako izan daitekeela onartu ere. Horrela herri indigenentzat ezinbestekoa den kulturari leihoa zabaltzen zaio.
|
|
Lehen zenbakia 1990eko abenduaren 6an kaleratu zuen. Egunkaria Sortzen sustatzaileak «euskaldun
|
guztion
egunkaria» antolatzeko ildo editorialaren «hamaika oinarriak» adostu zituen 1989ko abenduaren 10ean: euskaltzalea, nazionala, baterakoia, zabala, alderdi politikoekiko independentea, erdal hedabideekiko independentea, ez instituzionala, diruz lagundua, militantea, profesionala eta berria (Zalakain, 1993:
|
2014
|
|
Horrek guztiak bere isla izan du gurean, baina ez iragandako denborak eskaini dizkigun aukeren neurrian. Egun,
|
guztion
ahotan diren errealitateak izanagatik, oraindik ere etorkizun urrun bateko mehatxuak dirudite, edo behintzat, ez gara gai izan nolabaiteko larrialdi egoerari eskatutako neurrian erantzuteko; ez modu globalean ezta modu lokalean ere. Horrela, 2004 urtean hazkundeak naturak ezarritako mugak gainditu dituela azpimarratu da hainbat iturritatik, orain kolapsoa ekiditea zailagoa delarik.
|
2015
|
|
Beraz, artezpide hauen lehentasunezko helburua herritar
|
guztion
ongizatea eta garapena zelasuposatzen zen, hori bai, espazio ekonomikoen nazioarteko inguru berrian ekoizpenerako lurraldelehiakorra gehitzen zen, eta inbertsio berritzaileen erakarpenagatik lehian. Nik neuk ez dakit osoondo lurralde lehiakor bat zer den.
|
|
Nik neuk ez dakit osoondo lurralde lehiakor bat zer den. Bigarren hori lortu da agian, lurralde lehiakorra izatea, bakoitzakbere aldetik politikak egitea eta ez egotea politika bateratu bat, lankidetza eza... baina gainontzekoa, herritar
|
guztion
garapena eta ongizatea... Galdera ikur bat jarri genioke.
|
|
«Herri bat gara, erabakitzeko eskubidea dugu eta herritarron garaia da». Hortik abiatuta, inguruko pertsonekiko begirunez eta era baikorrean lan egiten duen mugimenduak, hain zuzen, erabakitzeko eskubidea Euskal Herrian bizi garen herritar
|
guztion
topaleku izateko eta eskubide hori egikaritzeko lan egitea du xede. Bide horretan, hainbat mugarri izan ditu dinamikak, besteak beste, honako agerraldi jendetsuak:
|
2017
|
|
Gizarte justuagoak izateko ezinbesteko baldintza da kalitatezko hezkuntza, zeinak Murillo, Román eta Hernandez Castillaren iritziz (2011), justizia sozialaren alde lan egingo duena izan behar duen, eta gizarte garaikidea osatzen dugun
|
guztion
aukera berdintasuna bermatuko duena. Era berean, ondasunen eta oinarrizko zerbitzuen banaketak egokia behar du izan, gizarte kide ororen aitortza eta parte hartze betea ziurtatuko badira.
|
2019
|
|
Euskaldun
|
guztion
aberria Iban Zaldua
|
|
Irakasleei zein eleberri landu dituzten zehaztea galdetu izan zaielarik, hamar erantzun izan dira, etahorien artean hamaika liburu euskaraz sortuak aipatzen dira (azkena ez da eleberria baina komikia): Beti oporretan; Harkaitz Cano; 33 ezkil, Miren Gorrotxategi; Hobe Isilik, Garbine Ubeda; Mussche, Kirmen Uribe; Euskaldun
|
guztion
aberria, Iban Zaldua; Gizaki bakartiak, Beatrice Urruspil, Sugeaktxoriari begiratzen dionean, Bernardo Atxaga; Krokodiloa ohe azpian, Mariasun Landa, Abadiarensekretua, Ferando Morillo, Ezekiel, Jasone Osoro, Okatxu, Asisko, Mattin Irigoien, Adur.
|
|
Are zehatzago, Nafarroako Kultur Eskubideen Foru Legearen II. Tituluko I. eta II.Kapituluek kultura atzitzeko eskubidearen edukia lantzen dute. ...tu ondoren, irisgarritasun fisikoa eta birtualabermatuta Nafarroako Kultura Gune Digitalaren bitartez, pertsonak kultura atzitzekobaldintzak zehazten ditu Legeak, eta Kultura Ondareko Ondasunak (10 art.), Ondare ezmateriala (11 art.), artxibategi eta ondare dokumentala (12 art.), museo eta museoetako bildumak (13 art.), liburua eta liburutegiak (14 art.) eta kultur ekipamenduak (15 art.) atzitzeko
|
guztion
eskubidea ere hartzen ditu. Aipaturiko kultur ondasun batzuekin lotuta, Nafarroako Legeak eskubide hau erabiltzeko baldintza eta termino zehatz batzuk ezartzen ditu, guztiz aipagarriak:
|