2007
|
|
Botere publikoek bermatzen dute
|
guztion
hezkuntza eskubidea, irakaskuntzari buruzko programazio orokorraren bidez, sektore interesdun guztien parte hartze eragingarriarekin eta irakaskuntza zentroak sortuz.
|
2008
|
|
Horregatik, horren diseinua, antolaketa, planifikazioa, kudeaketa eta garapena botere publikoei eta hezkuntza komunitate osoari dagozkiela deritzogu. Edozelan ere, ukaezina da botere publikoek duten betekizuna
|
guztion
hezkuntza eskubideak bermatzekotan. Finantziazioak eta kontrolak, esaterako, publikoak izan lukete; eta hezkuntza publikoaren gestioak eraginkorra, gardena eta jarraipen soziala duena.
|
2009
|
|
pertsona
|
guztientzako
hezkuntza eskubidea lortzeko. 1990ean
|
2011
|
|
5 Botere publikoek bermatzen dute
|
guztien
hezkuntza eskubidea; horretarako, irakaskuntzaren programazio orokorraz baliatuko dira, dagokien sektore guztien benetako parte hartzearekin eta ikastetxeak sortuz?.
|
2012
|
|
Bitartean 1988ko Giza Eskubideen Aldarrikapenean, 26 artikuluan zehazkiago, gizaki
|
guztion
hezkuntza eskubidea aldarrikatzen da inolako diskriminaziorik onartugabe. Euskal Herriak aipatu eskubidea antolatzea ukatua izan du historikoki.
|
|
27 artikuluak, aldiz, hezkuntza eskubideei ekiten die. Horren arabera, Espainiako estatuak espainiar
|
guztien
hezkuntza eskubideak bermatzeko eta tokiantokiko hizkuntza zein hezkuntza eskumenetik gain aritzeko aukera gordetzen du.
|
|
27 artikuluak, berriz, hezkuntza eskubideei ekiten die. Horren araberaEspainiako estatuak espainiar
|
guztien
hezkuntza eskubideak bermatzeko tokiantokiko hizkuntza zein hezkuntza eskumenetik gain aritzeko aukera gordetzen du: «Velar por el cumplimiento de las condiciones basicas que garanticen la igualdadde todos los españoles en el ejercicio de sus derechos y deberes en materia deeducacion, asi como de sus derechos linguisticos, y en particular el derecho derecibir enseñanza en la lengua oficial del...
|
2015
|
|
Aipagarriena Milurtekoko Garapen Helburuak betetzeko hautatu zen. Baina, gainera, duela 15 urte, nazioarteko gobernuek eta erakundeek konpromisoa hartu zuten 2015ean pertsona
|
guztientzako
hezkuntza eskubidea ere lortzeko. Bi promesa horiek ez dira beteko, eta, horregatik, Hezkuntzaren aldeko Munduko Kanpainak ez du hura gogoratzeko aukera pasatzen utzi nahi.
|
2020
|
|
Ikasle asko atzean geratu direla aitortu dute, arrakala digitala eta soziala onartuz. Beraz, ikasle
|
guztien
hezkuntza eskubidea ez da bermatu, eta lehenetsi egin da ikasleen tele ikaskuntza, eredu produktibista bati guztiz lotuta dagoena». Azkenik, neurri berrien aplikazioa sindikatuekin adosteko galdegin die Eusko Jaurlaritzari eta Nafarroako Gobernuari.
|
2022
|
|
Bizikidetza eta ikasle
|
guztien
hezkuntza eskubideak bermatu eta kalitatez garatzea da urgentzia osoz oratu den langaia. Erronka konplexua da, eskolak soilik ezin gainditu dezakeena baina eskolarik barik ezinezkoa dena.
|
|
Halere, zehaztu duenez, baldintzak betetzen dituen familia orok jasoko du beka; alegia, beharrezkoa balitz, diru gehiago erabiltzeko prest daude: «Horrela, bermatuta dago ikasle
|
guztiek
hezkuntzarako eskubidean aukera berberak izatea eta familiaren egoera ekonomikoa zailtasun gehigarri bat ez izatea», azaldu dute ohar batean. Gainera, lehen deialdia bera ere aurreko urtekoa baino 2,5 milioi handiagoa da.
|
2023
|
|
Manifestazioen aurkezpenean bata bestearen atzetik zerrendatu zituzten. Esaterako, iruditzen zaie eskola publikoa dela ikasle
|
guztien
hezkuntza eskubidea bermatzen duen sare bakarra: «Hezkuntza publikoak aukera berdintasuna bermatzen die ikasle guztiei, eta gizarte egoera desorekatuen orekatzailea da».
|