Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 871

2000
‎Horrez gain, etxean ikusten dudanaren arabera, gure kasuan adibidez, badago etxeko eredua, batzuetan Donostia ingurukoa dena eta besteetan bizkaierazkoa, baina gazteek beren euskara eskatzen dute: kalean beren artean erabiltzen dutena, telebistako ez dakit zer saiokoa, komiki batekoa... eta euskaraz inon lortzen ez dutena.
‎Hori normala da, ezta? Hizkuntza batean dialektoak sortzen dira, gure kasuan esate baterako, euskara ofiziala izan ez delako, euskaldunok administrazio aldetik zatituak egon garelako... horrela joan dira sortu eta handituaz. Mitxelenak berak esaten du, XVII. mendean Bizkaiko euskara eta Lapurdikoa XX. mendean baino gertuago zirela.
‎Esan dudan bezala" Euskaraz Mintza" programa kontestualizatu egin behar da, eta horretarako nola sortu den kontatzea baino hoberik ez dago. Jakina denez gaur egun dena planifikatzen da eta dudarik ez dago dena planifikatu egin behar dela erakunde bakoitzak eta erakunde bakoitzaren barrenean pertsona bakoitzak ere, gure kasuan hizkuntzaren inguruan, zein betebehar eta zein helburuaren atzean egin behar duen lan barneratzeko. Honek gero ebaluaketa posiblea egiten du.
‎Estatu espainiarrean gehiago sakonduz eta Hego Euskal Herriko datuetan arretajarriz, guztiz bestelako parametroetan mugitzen garela ikus daiteke, izan ere Hedapen Indize hori dexente altuagoa baita gure kasuan.
‎Horregatik, orain pairatzen ditugun, konstrukto? tamalgarri hauek( gure kasuan, Espainia eta Frantzia) bainoeskaintza hobea egiteko gai izan behar dugu, eta gainera, gaur egungo politikagintzan oinarriztapen homologatu bakar bihurtu den koska gainditzea lortu: batere birjinala ez den herri borondatea.
‎Agian, adierarik positiboenean ere esan ahaldaiteke hori. Edo, gutxienez, derrigor esanahi negatiboa bakarrik izan gabe, agian aitorliteke, erlijioak egiaz erlijioa izatea galdu ahala, gerraondoko gure kasuan adibidez, Abrahamen eta Isaaken espiritua, etika eta logika konbentzional oro ostikatuz, anbiguotasun guztiekin, nahi bada?, erlijio berri bat bezala, aber tzaletasun berriakinkarnatu duela. Sozialki abertzaletasun hau askotan antierlijiosoa izango da, horregatik, marxista?.
‎espainolek egindako historia eta espainolen menpe dauden instituzioaknagusitu dira. Eta gure kasuan daukagun arriskua soziolinguistikak politika ebakuatzeada. Isuri soziolinguistikoak berehala egiten du bat instituzioekin, arazo handirik gabe.Eta soziolinguistikatik egiten den, politika guztia?
‎da, nahiz eta espresio hau bera ere esanahi anitzekoa izan.Egungo zientziagintzan, ez bakarrik dimentsio asko kontuan hartu eta erlazionatu behardira, baizik dimentsio bakoitza ere nahiko modu anitzean edo konplexuan kontsideratubehar da. Omenaldi honetako kontesturako, dimentsio batzuk aukeratuko ditut, adibidemoduan, horretarako hizkuntzarekin oro har, eta euskararekin bereziki gure kasuan, ondoeta erraz lotzen direlako. Hau adierazteko, egokia iruditzen zait, komunikazio makroteorian?
‎Horregatik, ez dugu geure egitenCharles Sanders Peirce-ren teoria osoa. Hona, gure kasu partikularrean erabilgarriakdiren kategoria analitikoak ekarriko ditugu soilik. Hala ere, berehalako erabilgarritasuna izan ez arren, kasu batzuk aipatuko ditugu, geroko azalpenen bidean lagungarriakizan daitezkeelako.
‎Argudio hau ere erabilgarria da gure kasuan, musika mota batzuen inguruansortzen diren aurreiritziak aztertzeko. Ohiko musikologian, adibidez, normala da, klasiko?
‎Baina, emendatzen du Kojeve k, beste nahi bat aintzat hartzea jarduteko orduan, ez mundu errealean dagoen zerbait, biologiaren gainetik zaudela beste gizaki batekonar dezan gure kasuan, oraindik ez denaren arabera aritzea da, geroaren arabera. Haladiharduen izakia, horrenbestez, etorkizunak lehentasuna duen denboran bizi da, geroadu oinarri; mundu errealean etorkizuna soilik da nagusi, geroa oinarri dutela diharduten izakien artean.
‎legeak arlo honi azken atala eskaini bazion ere185, administrazio egituren gaia gure azterketaren abiapuntua izango da, eraiki nahi zen eraikuntzaren funtsezko oinarria izan zela uste baitugu. Izan ere, arestian esandakoa errepikatuz, arlo baten edo besteren arautze hutsak ez luke berez eraginik izango (nahia adieraziko luke, besterik gabe) eta politikak (hezkuntza politikak, gure kasuan) kontuan izan behar du zeintzuk izan daitezkeen sortu eta kontrolatu beharreko tresnak, hauen artean eraiki beharreko administrazio sarea Estatuaren makineria esango genuke guztiz garrantzitsua izanik.
‎halarik ere, jostetan ari zitzaigun osaba, itxura batean, zeren, ez aitari ez amari deus ere ihardesteko betarik eman gabe, hala erran baitzuen ondotik—: Baina, beharrik, hau ez da gure kasua... —eta, behakoaren gogorra leuntzen zuela eta irri bat moldatzen, erran zuen—:
‎—Ikerlari batek produktu edo material bat ikertu nahi duenean, zer den edo zer ez den jakiteko, bi conditio sine qua non behar ditik: iturri bat behar dik, gure kasuan kaka iturria, eta toki egokia behar dik, produktuaren erakusgarri bat kalte handirik gabe jaso ahal izaiteko —eta, barrendik hats hartzen zuela, erran zuen—: Iturriaz denaz bezainbatean, zenbat eta joriagoa eta emankorragoa, hobe, zalantzarik egon ez dadin modu horretan...
‎Edo ez ote dakik ezen gure arbasoen memoria lohitu behar duala, baldin ehundabatgarren kanoia Amaiurri beha paratzen baduk? Ordea, ez ote genuen guk ere haiek bezala jokatuko, haien kasuan bagina, nola haiek ere guk bezala jokatuko baitzuten, gure kasuan baleude. Zeren eta ulertzen baitut haien jokabidea, noiz eta Gaztelaren aurka aritu baitziren, eta ulertzen diat gure aitarena, noiz eta Nafarroako erregeordearekin solastu baitzen, gure jauregiaren berreskuratzeko asmotan; haatik, hirea ez diat ulertzen, zeren eta gure arbaso haiek aspaldi hil baitziren, eta bake sainduan utzi genitiztek...
‎Eta denbora hori ez da, ez, urrun, zeren eta fortunaren arroda udaberriaz mintzo baitzait! Eta fortunaren arroda arkanoen arkanoa da gure kasuan..." Eta damatxoak hori erran zidak, eta damak burua gora eta beherat mugitu dik, adierazteko ezen damatxoak arrazoin zuela...
‎Akabatu baino lehen, fabore bat eskatu nahi diat: txabolan baduk egurrik eta lastorik aski, eta, halatan su emaiok lastoari, su eman egurrari, eta su emaiok txabolari, Maddalen eta biok barrenean gauzkala, zeren gorputz biziari emaiten zaion sua tortura duk eta oinaze iturri duk, nola izan ohi baita inkisidoreen eskuetan, baina hilotzari emaiten zaiona, aldiz, purifikatzailea duk, are gehiago gure kasuan, zeren etsaiak ezin izanen baitu, halatan, mendekurik hartu gure hilotzen gainean, nola har baitzezakeen bertzenaz; eman, bai, su guztiari, eta daramala haizeak gure hauts amorostua, nola erraiten baitzuen Quevedok, Jainkoaren baitarat, suarekin su eta amorioarekin amorio. Eta ez egon triste, otoi, guk hartu deliberamenduagatik, zeren, desterrurat joan behar genuen egun berean edirenen baitugu, benturaz, zinezko libertatearen lurra, nork daki...
‎Eta, azkena emaiteko historia ez dakit irrigarri edo nigargarri honi, zeina Boccaccioren lumarendako bertze ipuin baten egiteko gai ezin egokiagoa izan baitzitekeen, derradan ezen guardia buruak erran zigula, hasteko, bi hautabide genituela, gertatuak gertatu ondoren: edo ez genituen puta haiek salatzen, zeren ezein salatzailek ez baitzuen nehor salatzeko eskubiderik, baldin berak ere salatua izaitea merezi bazuen, nola izan baitzen gure kasuan, etxe galdu hartan fornikatzen harrapatu gintuztelako; edo, egitekotan, uko egin genion nork bere poltsaren jabetasunari, puta haiek ezin pobreagoak zirenez gero, beren seme alabei jaten emaiteko sos erdirik ere ez zutenak, eta hargatik ebatsi zizkigutenez gero, hain zuzen ere, diru poltsak, nezesitate handian zeudelako. Eta, puntu hartarat iristen zela, guardia buruak erran zigun are boz sendoagoaz ezen kontent ere egon gintezkeela, zeren, alde batetik, hagitzez ere hobe baitzen gure diru haiek bide onetik bideratzea, nola egin baitzuten puta haiek, beren ohoinkeriaren fruitua karitatezko edo miserikordiazko obretan enplegatzen zutela, beren seme alaben mantenuan, gizalegeak eta Jainkoaren legeak manatuaren arabera; ezen ez bide gaixtotik, nola izan baitzen gure asmo ezin lizunagoa; eta zeren, bertzetik, puta haiei zorren ordaina barkatzea izan baitzitekeen gure bekatuaren kulpa eta hobena ordaintzeko modurik egokiena; eta akabatzeko erran zigun ezen, baldin, halarik ere, justiziak haiek harrapatzea nahi bagenuen, uste genuelako ezen gure eskubidea zela, lasai egon gintezkeela, zeren segur baitzegoen berant baino lehen harrapatuko zituztela putatzar haiek... nahiz eta ez zen, bertzalde, erraza izanen," zeren eta baitakizue nolakoak diren putak:
2001
‎Euskal Herriarekiko eragina aurreko arro planek sortutakoa da, ez zuzenean PHN honena; arazoa lehendik datorkigu. Arro planek honetarako bidea prestatu zuten, gure kasuan adibidez, Pirinio alde osoa urtegiz josi nahi zuten, Itoitz kasu. Egiteko diren beste azpiegitura batzuen arrazoia eztabaidagarria izan daiteke, Arabako Araia urtegia (5 hm3) kasu, hauek urtegi txikiak direlako eta beren eragina lekuan lekukoa izango delako, baina funtsean, PHNaren koska Euskal Herrian Itoitz da.
‎Duela nonbait 30 urte nabarmen garatu zen Zuberoan baita Nafarroa Beherean eta Lapurdi barnealdean ere, ardi esne egitea. Propaganda handi bat lagun, enpresak sartu ziren eta gure kasuan, Maulen," Fromagerie des Chaumes" deitutako gasnategi industriala. Honelako sozietateek, handizki baliatzen dute Euskal Herriaren irudia, hots, mendia, pilota, dantza... euren gasna saltzeko eta honi nola ez?
‎Emisoretan sistema digitalak nagusitu ondoren, hurrengo urratsa frekuentzia banda digitalaren ezarkuntza izan daiteke. Arazoa zera da, DAB izeneko banda berri honek ohiko AM eta FM ordezkatuko omen dituela, eta frekuentzia berrira igarotzeko baliabiderik ez duten emisore txikiak, gure kasuan euskara erabiltzen duten irrati gehienak, bazterturik gera daitezkeela.
‎Orduan, rabinoak, behingoz, galdera batekin erantzun omen zion, jakin nahi zuela zertan bereizten zien ikaslea eta maisua. Ikasleak, orduan, harro erantzun omen zion, gure kasuan ezertan ez, zuk nire galderari beste galdera batekin erantzun diozunez. Eta rabinoak, orduan erantzun omen zion," ikasle eta maisuaren arteko aldea ez dago erantzunetan, galderen hurrenkeran baizik".
‎" Entzun kanta hau"; eta berak esaten badit," Berri Txarrak total", egina dago. Problema litzateke berezko soinu hori ez aurkitzea eta estilo ezberdinak ukitzen ibiltzea, baina uste dut ez dela gure kasua. Abesti denek badute ukitu bat nahiz eta ezberdinak diren eta horrek aberats egiten du diskoa.
‎" Kronoekin egiten dugu lan. Bost minutuko eszena bat antzerki konbentzionalean batzuetan hiru eta besteetan zazpi minutuz luza daiteke, gure kasuan ez. ' Gose Kapitaina' ren lehen eszenak, esaterako, 55 minutu irauten ditu eta aktorea soilik 15 segundutan erratzen da.
‎Kopuru hori oso osorik ken dezake, bere irabazi garbien %25 delako muga hori gainditzen ez duelako( gure kasuan, 750.000 pezeta izango litzateke).
‎Zeinahi barazkiren osagai nagusia ura denez, elikagai hauen balio energetikoa apal apala da; gure kasuan, letxuak 14 kaloria ditu 100 gramoko eta azak, zerrendaren beste muturrean, 29 kaloria.
‎Ikerketa ekintza honetan bultzatutako esperientziak euskal komunikabideek? gure kasuan, telebistak, duten ahalmen didaktikoa aprobetxatu nahi du.Aurrerapauso garrantzitsua litzateke hori, batez ere gurea bezalako eskualdeetan, non ikasleek ez duten klasean ikasitakoa kaleko bizimoduko inongo esparrutankontrastatu eta sendotzeko aukerarik.
‎–Ikastenikasi? hau ikasi beharrekoa( gure kasuan, hizkuntza) ikasten hasi aurretik garadaiteke, edo aldi berean; modu esplizituan egin daiteke, edo inplizituan. Ikaslearen, ikas estiloaren eta egoeraren araberako erabakiak izango dira hauek guztiak.
‎Errealitatea islatze soiletik urrundu bada. Brix eta Tramanarenhizkera gordinaren aurrean hartzen duen joera autozentsuratzailea lekuko?, errealitate hori eufemizatzeko izan da, inolaz ere ez bere zati bat ezkutatzeko asmoz.Bakhtin en ikuspegi dialogikotik ikusirik, ordea, Kresalak ez luke errealitatearekiko harreman partzial eta ideologikoa baino. Ohiturazko eleberriak, edo teorizatzaile errusiarrak idilio erregionalista deitzen dion horrek, errealitatearen zati batisolatu eta idealizatu egiten du, euskara eta erlijio katolikoa nagusigo solipsistabatean batzen dituen herrixka, gure kasuan?, ontologikoki polifonikoa deneleberriaren izaera sakonari muzin eginez, errealismotik at geratuz. Laburbiltzeko, Bahktin entzat ez dago errealitatearen pusketa isolatua baino gauza irrealagorik; zati guztiek osatzen dutenari deitzen zaio errealitate.
‎Osagai bakoitzaren masa espektroa egin ostean, prozesagailuak berriz aztertzen ditu datu horiek, eta datu basean gordeta daudenekin konparatu eta gero, zein konposatu kimiko izan daitekeen adierazten digu. Horrelakoa eman digu gure kasuan:
‎Urteak igaro ahala, ohikoa da gure hestea nagi bihurtzea eta idorreria arazoak izateko joera handiagoa izatea.Kasu batzuetan, dieta egoki bat eta etxeko erremedioak nahikoak dira egoera hori konpontzeko, baina beste batzuetan medikuari galdetu zaio, gure kasurako egokiena den farmakoa agindu diezagun. Idorreria kasuetan, aholku praktiko batzuk:
‎Hori euskaraz baino erdaraz hobeki adieraz daiteke, guk erabiltzen dugun euskaraz hitz jokoak –Hiribarrenek erabiltzen zuenean, bai, O mihi ederrena, hasteric gabea! ...lengua no tiene lengua", hizkuntza bera ezin mintza daiteke, hizkuntza hori darabilten hiztunak mintzatzen dira, eta hiz  kuntzak ez du bere buruari laguntzeko eskurik eta hizkuntzak horrexegatik beragatik ez du inoren premiarik, premia dutenek hizkuntza hori dakitenak dira edota hizkuntza hori erabiltzen dutenak; beraz, beti hizkuntza diogunean hiztuna sartu nahi dugu; ez, esate baterako, gure kasuan, euskara bera, euskalduna baizik.
‎Okerragoa, haatik, bi hizkuntzen borroka hizkuntzaren barrunbean (hots, hiztunaren gogoan) sortzen denean, bitarik bat gero eta nagusiago nabarmentzen delarik. Horixe baita, nik uste, gure kasua. Coseriuk" nomenklatura" deritzana aurren dugula eta egunoroko hiztegia (funtsezkoa, arruntena, usuena, premiazkoena) gero eta atzerago, galtzen ari baikara mingain muturrean izan behar genituzkeen hitz eta esaeren prestasuna, amildegira joan gaitezke.
‎gorputz orok usain ederra du edo ez du usain ederrik, argudia dezakegu. Hemen oposaketa analitikoa da, hots, aurkakotza baztertzailea da eta aukera bat faltsua izango da, lehena gure kasuan. Aplika diezaiogun hau gure arazoari.
‎Baina definizioan definitu gabearen azalpen egokia ipiniz gero —muga ezina argi zehaztuz—, definizio egokia eman daiteke. Eta horrela da gure kasuan, gizakiaren definizioan ‘maitasuna’ sartzen dugulako, muga edo definiezina den maitatzea. Gizakia horrela definitzea nik egiten dudan bereizketa garbia eta bakarra da.
‎Ongi! Nahikoa da kapitulua bere hartan hartu, hitzez hitz hona jaso, eta protagonistak enperadorearen ikusten duen pasartera iristen denean, aldaketa txiki batzuk egin; aldez aurretik onartu behar den konbentzioa da guretzat Napoleon enperadorea ez dela Napoleon, guri interesatzen zaigun pertsona baizik –Harrison gure kasuan baina beste edozein ere izan zitekeen–, eta protagonista ez dela Stendhalek marraztu zigun hura, eta ez dituela Kartusia n dituen interes eta nahiak, guk ezarri nahi dizkiogunak baizik: kasu honetan, enperadorea jakinaren gainean jartzea.
2002
‎Baina gaur egun" etologoek" erasotzen dutenean nazionalismoa, familia bidetik pasa den nazionalismo horretaz ari dira, baina gure kasua ezin izan dute eta ezin izango dute ez ulertu eta ez esplikatu. Gu beste toki batetik baikatoz.
‎Kultura gutxituok geure eremua sortu, lortu eta zaindu behar dugu. Garbi izanaz gainera, gure kasuan, inguru hurbileko beste kulturek baino askoz ere lan gehiago egin dugula, batik bat, zaintzeko, sortzaile faltan gabiltzanik ez baitut sinetsi nahi
‎Estruktura nagusia berdin mantentzen du. Guztia jorratuz, baina senior arraunlari mailan dagoen mugimendura egokitzeko, gure kasuan" lapurretari" aurre egiteko pauso batzuk eman ditu.
‎Dakigunez, irakaskuntza/ ikaskuntzafenomeno guztiak hiru elementu hauen interakzioari esker gertatzen dira: irakaslea, ikaslea eta irakas/ ikasgai den objektua, euskara, gure kasuan?. Ikuspuntu eraikitzailea dugu irakaskuntza/ ikaskuntzaren oinarri.
‎Jadanik topikoa da, Europarekin konparatuz, gure egoera zentzu askotan atzeratutadagoela aipatzea; baina gure kasuan, topikoa bete egiten da; eta, nabaria daEuropako lurralde gehienak gure aurretik doazela, hiri arkeologiaren hausnarketateoriko eta metodologikoari dagokienez ere.
‎Orain arte hiria ikergai gisa eta jarduera arkeologikoen marko modura aipatudugu; baina, gure kasuan, zer da hiria. Egia esanda, gaur egungo hiria hitzafenomeno oso ezberdinak izendatzeko erabili izan da mundu osoan, eta, azkenfinean, ez dago hiriaren definizio bakar bat.
‎Izan ere, ikuspuntu ezberdinen araberasortzen dira definizio ezberdinak. Orain ezin ditugu definizio ezberdin horieksakon aztertu, baina gure ikerketaren barnean hiria zer den adierazi dugu; hain zuzen, gure kasuan, iragan historikoak markatzen digu hiriaren kontzeptua.
‎parte hartzen duten jarduera ezberdinen adibidea aurkezten baitigu. Azkenik, ikertzaile askoren gogoa piztu duen gerra garaiko haurtzaroaren problematika makina bat lanen sorburua izan da, eta, gure kasuan, milaka haurrenebakuazioari eta Europarra eta Ameriketara erbesteratzeari buruzkoak, bereziki; eta, ondorioz, horri buruzko azterketa osatu eta sakona dugula baieztatuko genuke25.
‎Nik uste dut pluralismoa ez dela ona, txikizio dogmatiko batek utzi duen hondar pila moral eta materiala baizik ez denean. Hori da gure kasua gaur (eta pluralismoaren apologia asko, horren apologia mozorrotua besterik ez). Pluralismoa, eraikuntza denean bakarrik izan daiteke positiboa.
‎Dudarik ez da, esangurek edo adieraziek gure pentsamendua eratzen dutela, adierazi horiek gure portaerak baldintzatzen dituztela; zeren zertaz pentsatu, begien aurrean dugunaz ez bada? Begien aurrean dugun horretan oinarritzen da gure ezagutza; gure kasuan, hedabideek gure begien aurrean jartzen dituzten albiste horietan. Baldin eta ezagutzak portaera eratzen eta gidatzen badu, ezagutzaren edukiak zuzenduta portaerak gida daitezkeela pentsa dezakegu.
‎Gezurraren hartzailea, Jakobson-en giza komunikazioaren paradigmari segituta, entzule eginkizuna betetzen duen horixe da, hots, mezua hartzen duena; gure kasuan, gezurra entzuten, irakurtzen edo ikusten duena da hartzailea.
‎Hartara, gure kasurik hurbilenei begiratuta, hispanozentrismoaz edo frankozentrismoaz hitz egin daiteke. Estatuzentrismo horiek espainiartasuna eta frantsestasuna goresten dituzte, beste kulturak (kanpokoak, afrikarrak esate baterako?, edo bertokoak, okzitanoa, euskalduna eta abar?) arbuiatuz, edo exotismora kondenatuz.
‎Oro har, hedabideek( gure kasu konkretuan eguneroko hedabide idatziek) hizkuntzen arteko talkan har ditzaketen jarrera desberdinak kontuan izanda, honako balizko tipologia honetaz hitz egin daiteke:
‎–Gure kasuan –esan zuen Julenek, garraztasun apur batez–, gure kasuan gu sakabanatu ginen, Mirari. Ez zara gogoratzen?
‎Gainera, biografiako datuen arabera, idazlearen egoera eta gurea oso an  tzekoak zirela juzkatuko genuen: Kafkak  garai hartan hogeita lau urte omen zituen, guk genuen adina hain juxtu, eta lehenengo  lanean hasi berria omen zen, gure kasuan gertatzen zen bezala. Ez genion inori ezer adieraziko, halere.
‎Bestalde, esan ohi denez, autoan, inork agintzekotan, bolantean jartzen denak agintzen du. Hori, gure kasuan behintzat, hala zen. Anaia Tomas zen gure irtenaldietako buru, gidari eta arduradun bakar.
‎Hasierako prestakun tzari dagokionez, unibertsitate guztiek eskaintzen dute titulu multzo bat. Izaera ofiziala estatuek ematen diete tituluei, eta gure kasuan, Espainiar eta Frantziar Estatuak dira. Beraz, hauxe da aztertu behar den lehen kontua.
‎Goian aipatzen direnabantaila guztiez gain, AEKren ikuspegi espezifikotik begiratuta, bestelako onurak ere topatzen dizkiogu: euskalprofesionalak( gure kasuan, euskara irakasle trebatu eta jantziak) sortzeko bide ezin hobea izango litzateke, irakasleen etengabeko prestakuntzan eta gaurkotzean izugarrilagunduko luke, ikerkuntzari bultzada ederra emango lioke, testugintzan eta ikas materiala sortzekotan aurrerapauso itzelak emango genituzke eta, maila sinbolikoan, euskal komunitatearen eta hizkuntzaren prestigioa sendotu eta euskara ikasteko motib... Arriskuak ere badaude, noski, gauza guztietan bezala, baina euskarazko unibertsitatearen aldean eskaintzen zaizkigunalte rnatibak ere arriskuz josiak daude.
‎Baina honekiko egin dezakegun diagnostiko azterketak argi erakusten dizkigu bide horren mugak. Arlo horretarako estatu biek ezarritako legeria lehena, estatuen botere eta funtzionamendu unibertsitario zentralizatuak inposatzen dizkiguna; LOU izanez, gure kasuan, erreferentziaargigarria. EHUk barneratu duen Estatuaren logikarekiko dependentzia, inperioaren logika, bestela esanda.
‎Demagun, bada, hirurehun presotik gora dauzkagula gure ardurapean eta espetxeko gorabehera ohikoenak aztertu ondoren urtean zehar hiltzen direnen batez besteko kalkulu bat egiten dugula; demagun kalkulu horren arabera ateratzen den zenbatekoa hogeitik batekoa dela, alegia, hori dela urtean zehar hildakoen batez bestekoa; hona gure planak agintzen duena: eman enpresaburuari hamar libra hildako bakoitzeko; eman, beraz, gure kasurako, ehun eta berrogeita hamar libra eta jarri baldintza bakarra, alegia, urtea amaitzerako batez bestekoak markatzen duena baino galera handiagoak badauzka, eman ditzala hamar libra galtzen duen morroi bakoitzeko. Urtea amaitzerako enpresaburua hasieran baino aberatsagoa baldin bada eta egoera horretatik irabazi ekonomiko batzuk erdietsi baldin baditu, zer diru hoberik gizabanako askoren ongizatea ezartzetik irabazten dena baino?
2003
‎Anglosaxoniarrek maiz erabiltzen dute «ikasitako ikasketak» esamoldea, edozein arazotik ikasten dela eta ondorioak atera behar direla adierazteko. Goiz da gure kasuan ikasi ditugun guztiak zerrendatzeko. Dena dela, besteak beste, kostalde osoa babesteko plangintza globala behar dugula azpimarratuko nuke.
‎Bestetik, atxilotutako lankide eta lagunek jasoko duten tratuaren beldurra hor dago. Aurrekariak baitaude, eta ez bakarrik gure kasuan. Prest egon dugu gauzarik gogorrenak entzuteko.
‎Nireak oso ondo ulertzen zituan, nik berbeta argia eta erreza erabilten nebalako; baina berak ez eban inoiz euskeraz idazten ikasi eta, horregaitik, erderaz erantzun behar, huts bat baino gehiago sartzen ebala, batez be ortografian. Dakizunez, ez da hau gure kasu bakarra: euskal etxerik gehienetan bardin jazo izan da oraintsura arte.
‎Lerro horiek irakurtzean iduritu zait bi ikuspegi arrunt kontrajarri badirela gure kasuan eta, biak berdin kaltegarriak baitzaizkit, nahi nituzke bi hitzez argitu:
‎Genetikoki eraldatutako hazien baliagarritasunaz eta izan ditzaketen ondoriokaltegarriez gain, gure kasuan hazi horien ezaugarri bereizi bat azpimarratu nahidugu. Genetikoki Eraldatutako Hazien kasuan nahi diren ezaugarriak artifizialkiezar dakizkieke, baina ez dute hazi berririk sortzen, antzuak dira.
‎Azkenean bariante bat eraikitzea erabaki zenean egon zenbeste plataforma bat trazaketaren inguruan. Ikusten dugunez, auzo mugimenduaeta mugimendu ekologistaren arteko mugak oso malguak dira (askotan Weberrentipo idealen moduan eraikitzen ditugu honako kategoria hauek) gure kasuan, bestehainbat kasutan eta historian zehar, bai Euskal Herrian (Urrutia, 1987/ Barcena, 1995), bai munduan zehar (Castells, 1997), azpimarratu den bezala.
‎Gaur egun landatartasuna/ hiritartasuna binomioa praktikan continuum bat daeta ezin dugu kontzeptu horiek edonola maneiatu (Garayo, 1996),, areago, inoizbaliagarriak eta ez ideologikoak izan ote diren ezbaian dago, egun (Williams, 2001)? baina gure kasuan ez gara hain ur sakonetan sartu. Gureikerketaren hasieran geure buruari egiten genion galdera hauxe zen:
‎100). Baina gure kasuan hauxe topatzen dugu: fenomeno horiekMugimenduen Gizartearen produktuak diren neurrian Amorebieta Etxanoko mikrogizartearen kapital sozialaren parte dira eta beren errepertorioak, ideazionala etamobilizazio formei dagokiena?
‎Aspaldian konturatu gara arazo ekologikoetan pentsatu eta ekin behar delanazioartean eta tokian tokiko errealitateetan, baina alor energetikoan ikustenduguna, maila globalean eta gure kasuan ere maila lokalean ez da zuzena. Erantzundesegokiak ikusi ditugu Johannesburgoko Goi bileran edo EBeko politikan zeinEuskal Herriko proiektu berrietan.
‎Gauzarik errazenak gaitz dira, subirano direnen egitura administratiboei berdin zaienean gizarteak eta herrikideek zer dioten honetaz edo hartaz, baldin eta ezarritako boterearen beharrizanekin eta indartze gogoarekin bat ez baldin badatoz sentipen horiek: " historikoki, eta gure kasuan bertan ere ez du ematen salbuespenik dagoenik, estatu sindikatuek eta  estatu alderdiek orok interes zentralistei eta Estatuaren batasunari eusten diete. Mugimendu nazionalisten aurkako  borroka horretan, baita botere zentralak errepresentazio maioritariorik ez duenean ere, edozein domestikazio ereduri ekiten zaio, baita errepresiboari berari ere3".
‎Baleude, komunitate horiek, erraz ikus liteke ezen komunitate kide guztien interes guztiak ez direla zertan derrigor berberak izan, ez beti behintzat. Eta gure kasu konkretuan, posibilitate hori argia da: euskaldunaren eta erdaldunaren interesek ez dute zertan bat etorri, ahoa zabaltzearekin batera ikusten da hori.
‎Edizio agenteen artean bospasei" izaera" edo mota ezberdin bereiz genitzake. Batzuk argitaletxe komertzialak dira, eta hauen artean badira bertokoak edota kanpokoren bati lotuak; beste batzuk argitaletxe publikoak dira, Gobernu edo Aldundiak esaterako, eta gure kasuan liburubaka rreko 144 horien artean asko udaletxeak dira; ugari dira, baita ere, elkarte, talde, fundazio, museo, erlijio etxe eta honelakoak ere; bosgarren talde bat ere bereizi nahi izan dugu, irakaskuntzari hertsiki lotua, EHU, UEU edo Ikastolen Elkartea, besteak beste.
2004
‎Ertzaintza etorri eta kontuari oihartzun gehiegi ez emateko modu apalean zaratarik ez ateratzeko eskatu zigun. Gainera, epaitegian, deklarazioa hartu eta gure kasuak artxibatu dituzte, gaiari amaiera emateko.
‎Bhutanen derrigorrezkoa da bidaia agentzia baten bidez mugitzea eta agentziek gidari eta laguntzaile bat jartzen dute beti turisten esanetara. Chetri eta Kentcho, gure kasuan.
‎Arauak enpresariek, Administrazioak, erabiltzaileek eta sektoreko adituek ezartzen dituztenez, sustatzaileek diotenez, turismo( gure kasuan, hondartza) zerbitzuak baliatzen dituzten erabiltzaileen premia eta eskakizunetara askoz ere egokiago egokitzen dira.
‎Bizi nahi eta ezin biziak itomenaren irudia sorrarazi dio euskal poeta bati. Jakinaren gainekoa omen da gure kasua, badakigula zer gertatzen ari zaigun, eta hori ezjakinaren esperientzia baino makurragoa dela. Bitoriano Gandiaga, poeta indioa, arroztuaren osin beltzetik ari zaigu deiadarka, Oteizaren apostoluak baino ozenago eta saminduago:
‎Banakoaren elebitasuna, noski, aberasgarria izan liteke, aldez aurretik daukagun ondare linguistikoaren osagarri, baina hori horrela gertatzea benetan gauza zaila da. Zeren eta, horrela gertatuko bada, bere izatearen funtsa duen elebitasun sozialaren egituran ia inoiz ematen ez den baldintza bat bete luke gure kasuan: hots, euskararen eta erdararen komunitateak estatus eta botere antolamenduan modu simetrikoan uztarturik egotea.
‎Hitz hauetan adieraziko digu berea: . Bigarren zehaztasunaren arabera, euskal esparru komunikatiboa, gure kasuan, ez du hizkuntzak soilik definituko. Hau da, baditugu faktore linguistiko eta soziolinguistikoak funtsezko elementuak direnak euskal esparru kultural eta komunikatibo horren konfigurazioan, baina ezin dira horren inguruan egituraturiko erreferentzia bakartzat hartu?. 382 Jakina, euskararen bazter izaerak ez du biderik ematen euskal herritar guztien komunikazio esparrutzat hartua izateko.
‎Altuberen okerra, funtsean, euskararen arazoa hizkuntzalaritzatik begira­ tura bakarrik planteatzean datza, ez baitu kontuan hartzen, horrekin batera, bes­ te indar soziopolitikoek ere badutela beren eragina. Hizkuntzen bizitza ez da jokatzen bakarrik familian eta herritar soilen artean, hor bereziki, nazio batek bestea zapaltzen duen testuinguru historikoan baizik, are gehiago, gure kasuan bezala, hizkuntzaren izaera politikoak duen garrantziaz inor guxi jabetu izan ez denean (227). Borroka ez da ematen hizkuntzen artean, herrien artean baizik, eta hor herri menpetuaren hizkuntzak bere garaipena kulturaren bidez lortu be­ har du.
‎tzea aski litzateke. Tartean Moyano legea bazebilen mende erdiko kalteak egiten estatu zentralizatu baten, irakaskuntzako hiru mailetan euskara, kata­ lana eta galegoa baztertuz eta maisuen izendapenak ere, gure kasuan, Valla­ doliden egiten ziren gaztelauen mesedetan. Hogei urte geroago, haren ando­ rengo Landeta eta Eleizaldek, «Bizkayaren auzo ikastola» delakoak martxan jarriaz eta Zomotzan Maisu Eskola sortzeko egitasmoa, gauzak bideratzen hasi ziren.
‎Alegia, guztiok dakigu noiz sentitzen dugun mina eta noiz ez, eta ez filosofiak ez psikologiak ez lukete ondorioztatu beharguk sentitzen dugun mina benetan ez dela mina, gure garunean c propietate fisikoa faltadelako adibidez. Bestalde, gure kasuan mina c propietate fisikoak errealizatzen duela egiaizanda ere, mina eta c propietatea identifikatzeak badu beste ondorio txar bat. –Mina cpropietatea??
‎Kritika horigainditzeko auziari beste modu batean heldu behar zitzaiola adierazi zuen. Horren iritziz, izaki batek min duen jakiteko garrantzitsua ez da bere garunak c propietaterik baduen jakitea, gure kasuan c propietateak betetzen duen ro] kausal bera ba ote duen jakitea baizik.Gure kasuan c propietateak eragiten duen horixe bcra eragin dezake beste propietate batekbeste izakt batengan (edo gugan beste une batean). Horregatik, mina ez da identifikatubehar propietate edo gertakari neurofisiologiko orokor batekin, haiek gugan eragiten dutenarekin baizik, alegia, haien rol kausalarekin.
‎Edozein gaixotasun akats gisa erregistratzen da hortzetan, une horretan sortzen zen esmalte geruzan, baina estres egoerak ere identifikatzen dira. “Estresak gizaki modernoari eragiten dion zerbait iruditzen zaigu, baina, gure kasuan, estres psikologikoari buruz ari gara batez ere; hominidoen kasuan, berriz, batez ere goseteek edo elikadura urriko garaiek eragindako estres metabolikoari buruz ari gara”, zehaztu zuen Martinonek. Hortzen higadura Hortzek ematen duten beste xehetasun bat hortzetako koroaren higaduraren azterketatik abiatzen da.
‎–Kontuz ibili, Montse, ea gure kasuan mantis arrak akabatzen duen emea...
‎Film laburrekin emanaldi ezberdinak antolatzen dira hiriburu eta herrietako zinema, kultur etxe eta gaztetxeetan. Ez dute pelikula luzeen prestigioa baina, uste denaren aurka, gure kasuan behintzat, eragingarriagoak eta popularragoak direla esango nuke.
‎Baina ez dezagun ahaztu lizentzien kontzesioa telebista digitalaren sektorerantz bideratzen dela. Horrek ez du esan nahi telebista lokalek epe baten barruan analogikoan emititu ezin izango dutenik, eta erkidegoen esku egongo da lizentzien esleipena, hau da, gure kasuan, Eusko Jaurlaritzaren eta Nafarroako Gobernuaren esku.
‎Askatasuna baldin badago, oso osorik izango da ala, bestela, ez da bere ezta arrastorik ere egongo; ez dago hor beste konturik, eta gure kasuan askatasuna egon badago. Oker aukeratzen badugu ere, ezin esan askatasuna erabili ez dugunik; erabili dugu eta bere osotasunean erabili gainera.
2005
‎Europa barruan estatuak ahultzen diren heinean eta ahultze horren ondorioz mugak ere zirriborro bihurtzen diren heinean, guretzat argi dago: gure kasuan, besteak beste dakar konplizitate sareak askoz errazagoak izan daitezkeela orain Iparraldearen eta Hegoaldearen artean, duela berrogeita hamar urte zirenak baino. Bistan dago lehen oztopo handia zegoela eta orain muga hori ez dagoela; konplizitate kultural, ekonomiko eta era guztietakoak egiteko posibilitateak zabaltzen zaizkigula.
‎Nazionaltasuna, bide batez, espainiarra, alemana edo argentinarra dela, ezin liteke inoiz arau juridikoen bidez inposatu; edozein hiritarrek eskubidea izango du edozein nazionaltasun libreki ukatzeko, bere borondatez hala nahi baldin badu. Ondorioz, gure kasuan ez da inolako inposaketarik, ez bada bereizketarik gabeko ondorio eta egiaztagiriez hornitutako hautaketa bikoitza egiteko aukera. Zuzenbidea izaten da gizakion zerbitzura diharduena, eta ez alderantziz.
‎Baina hau esan eta batzutan gaizki interpretatzen didate. Edozein heriotzak, beti ematen du kristoren kolpea, eta gure kasuan zer esanik ez. Goizean elkarrekin egon ginen, agur esan genion, eta handik aurrera ez ginen berriro ikusi.
‎Horrenbestez, aseguru kontratuaren prima banaezina da, kalkulatu den denbora epearekiko( gure kasuan, urtebetea).
‎10.1 Artikulua. Justizia Auzitegi Gorenen( gure kasuan, Euskadiko AuzitegiGorenaren) Administrazioarekiko Auzietarako Salek auzialdi bakar batean ebatzikodituzte honako egintza hauen aurreko errekurtsoak:
‎a. Toki Erakundeen egintzak( gure kasuan, Irungo Udalarenak eta HondarribikoUdalarenak)(...).
‎Hala ere, bi erakunde publiko hauen jarrera onartezintzat eta lotsagarritzatjotzea besterik ez dago; izan ere, botere publikoek, beste inork baino gehiago, legalitatea eta bereziki funtsezko eskubideak errespetatzeko betebeharra edoobligazioa baitute. Erakunde publikoek, udalek gure kasuan, legalitatea errespetatzeko obligazio edo agindu indartua eta singularra dute, eta obligazio orokorhorrek Konstituzio espainiarreko (hemendik aurrera KE) 103 artikuluan (egintzaadministratiboen legalitate printzipioa aldarrikatzen du), 9 artikuluan (berdintasuneskubidearen egikaritza efektiboa bermatzeko beharrezkoak diren bitarteko guztiakjartzera behartzen du Administrazio Publikoa) eta ... Legean espresukijasoa, idatzia, dagoen aginduaz ari gara hitz egiten eta inolaz ere inolako funtslegalik ez duten betebeharrez.
‎Iruzur legalaren aurrean aurkitzen gara guztiz zilegia den forma legal edotalege baten babesa bilatzen denean (elkarte pribatuak eratzea eta hauek Alardeaantolatzea), baina babes legal hori legeak debekatzen duen ekintza edo helburualortzeko erabiltzen denean (emakume soldaduen parte hartzea ukatzen jarraitzeko). Finean, estalki edota forma juridiko bat erabiltzen da( gure kasuan elkarte pribatuak sortuz eta Alardearen antolakuntza beren gain hartuz) emakumezkoen ukatzen jarraitu ahal izateko.
‎Ondorioz, sektore askotan segurtasunik eza eta desegonkortasuna zabaltzendira. Horrela, bada, erritoak( gure kasuan Alardeak) aldaketa sozioekonomiko etaidentitarioen aurrean egonkortasuna eta segurtasuna ordezkatzen ditu (Fernandezde Larrinoa, 1997: 83). Horrela izanik, XIX. mende bukaera eta XX. mende hasierarako eraketa sozial berezia izango du Irunek, bereizgarri propioekin Gipuzkoakobeste herriekin erkatuz.
‎Oraingo honetan, gure kasuan, teknologia ez da tresneriaren sinonimo; teknologia erakundearen berezko ekintzek eta jarduerek osatzen dute. Horiek modujakinean bideratuta daude, metodo eta tresna jakin batzuen bitartez.
‎Atzera karga esaten diote Zubimendik eta Esnalek esaldi luzeetan aditza atzean jartzeari. Gainera horrek, menderagailuak erabiltzera derrigortzen du testua eta ez da zuzena gure kasuan. Gehienetan erlatibozko esaldiak dira, askotan gaztelaniatik itzuliak, testua zailtzen dutenak.
‎dagoeneko gertatu diren egoeratara xedapen zehatzaileak aplikatu nahi direnean. Egoera juridikoa, gure kasuan esaterako hirugarren gradua aplikatu izana, gertatu denean, xedapen zehatzaile berriak luke atzera eraginik izan. Gure kasuan, hortaz, sailkapena gertatu bada ezin da berrikusi xedapen murriztaile berriaren argitan.
‎Kultura politika baten eraikitzeko, garrantzitsua da jakitea, besteak beste, jendeak zer igurikatzen duen kultura mailan, eta zer atxikimendu daukan gure kasuan euskal nortasunarekin.
‎El despertar dela Paisos Catalans (2004, Bartzelona, La Busca) liburuan jasoa dator eta Ferran Suay eta Gemma Sangines irakasleek garatu dute (internetez ere baduzue gaiari buruzko egileen artikulu bat, www. telp. lateneu. org/ helbidean). Norberak bere eguneroko harremanetan katalana (edo gure kasuan, euskara) gehiago erabiltzen lagunduko dioten psikologiako oinarri eta teknika batzuk azaltzen dituzte, gero norberak, noski, bere eguneroko egoera eta aukeretara moldatu beharrekoak.°
‎Hara: hogei eta berrogeita hamar bitartean, hau da, editorial ertain bat gure kasuan, zortzi bakarrik daude (%3 besterik ez). Hurrengo mailan are gutxiago daude, normala denez, baina ez propo rtzio berean:
‎Liberté eta nahikoa, gure kasuan. Hemen nik agintzen diat eta ez zagok berdintasunik.
2006
‎Eta familia berekoak gara, bi belaunaldi. Beno, gure kasua extremo samarra da. Baina nik uste dut klasifikatzeko modu horiek oraindik ere erabiltzea dela harrigarri samarra.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu kasu ez 24 (0,16)
gu kasu bezala 18 (0,12)
gu kasu euskara 17 (0,11)
gu kasu hau 17 (0,11)
gu kasu ere 13 (0,09)
gu kasu behintzat 9 (0,06)
gu kasu hizkuntza 8 (0,05)
gu kasu gertatu 6 (0,04)
gu kasu adibidez 5 (0,03)
gu kasu egon 5 (0,03)
gu kasu euskal 5 (0,03)
gu kasu hori 5 (0,03)
gu kasu esan 4 (0,03)
gu kasu etorri 3 (0,02)
gu kasu euskalki 3 (0,02)
gu kasu ezin 3 (0,02)
gu kasu foru 3 (0,02)
gu kasu hego 3 (0,02)
gu kasu kontrako 3 (0,02)
gu kasu Nafarroa 3 (0,02)
gu kasu orotariko 3 (0,02)
gu kasu zer 3 (0,02)
gu kasu aplikatu 2 (0,01)
gu kasu are 2 (0,01)
gu kasu argi 2 (0,01)
gu kasu azterketa 2 (0,01)
gu kasu bertan 2 (0,01)
gu kasu EAE 2 (0,01)
gu kasu ekarri 2 (0,01)
gu kasu esperientzia 2 (0,01)
gu kasu estatu 2 (0,01)
gu kasu ezer 2 (0,01)
gu kasu ezinezko 2 (0,01)
gu kasu hainbat 2 (0,01)
gu kasu hala 2 (0,01)
gu kasu hartu 2 (0,01)
gu kasu konkretu 2 (0,01)
gu kasu Lapurdi 2 (0,01)
gu kasu txio 2 (0,01)
gu kasu zerikusi 2 (0,01)
gu kasu ' 1 (0,01)
gu kasu aditz 1 (0,01)
gu kasu administrazio 1 (0,01)
gu kasu Adolfo 1 (0,01)
gu kasu agian 1 (0,01)
gu kasu aipagai 1 (0,01)
gu kasu aipatu 1 (0,01)
gu kasu akulturazio 1 (0,01)
gu kasu alarde 1 (0,01)
gu kasu aldaketa 1 (0,01)
gu kasu alzheimer 1 (0,01)
gu kasu amatasun 1 (0,01)
gu kasu antzeko 1 (0,01)
gu kasu aparte 1 (0,01)
gu kasu aparteko 1 (0,01)
gu kasu Arizmendiarrieta 1 (0,01)
gu kasu arkitektura 1 (0,01)
gu kasu armada 1 (0,01)
gu kasu arnasgune 1 (0,01)
gu kasu arriskutsu 1 (0,01)
gu kasu arto 1 (0,01)
gu kasu artxibatu 1 (0,01)
gu kasu askatasun 1 (0,01)
gu kasu aski 1 (0,01)
gu kasu aurre 1 (0,01)
gu kasu aurreratu 1 (0,01)
gu kasu azaldu 1 (0,01)
gu kasu aztertu 1 (0,01)
gu kasu bada 1 (0,01)
gu kasu baina 1 (0,01)
gu kasu Bilbo 1 (0,01)
gu kasu Donostia 1 (0,01)
gu kasu EGA 1 (0,01)
gu kasu EHU 1 (0,01)
gu kasu Espainia 1 (0,01)
gu kasu Esteribar 1 (0,01)
gu kasu ETA 1 (0,01)
gu kasu Lander 1 (0,01)
gu kasu Lur 1 (0,01)
gu kasu Madril 1 (0,01)
gu kasu Wikimedia 1 (0,01)
gu kasu XIX. 1 (0,01)
gu kasu Zubieta 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia