Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 171

2000
‎Baina gu ez bezala, dei deigarri hark deitua izan zen Pedro Huizi, itxura batean... eta harenganat gindoazen osaba eta biok, Florentziarat, gogoz gainezka, amak —Ubarneko damak— emanikako direkzionerat. Baita kezkaturik ere, zeren baitzirudien ezen urtebete zeramala Pedroren amak semearen berririk jaso gabe.
‎—Ordea, Ursuaren espedizioneak goiti beheiti egin zuen ibai Amazonas, eta gu ez gara Ursua baino gutiago izanen... zeren, baldin Ursua nafarra bazen, gure artean bada bertze nafar bat ere —eta, eskuz seinalatzen ninduela, eni beha ipini zen, irritsu; eta gero, irria areagotzen zuela, erantsi zuen—: Eta ni gipuzkoarra naiz, eta ez naiz nafarra baino gutiago...
‎Eta, horrela, nola Noeren denboretan ere uholdea iragan zen eta hala lehorreratu ahal izan zuen bere untzia Ararat mendian, gureak ere aurkituko dik noizbait bere Ararat mendia, libertatearen mendia... Eta gu ez bagara ere, bertze batzuk iritsiko dituk. Zeren libertatea neguan baitago, baina negu bakoitzak dik bere udaberria.
‎—Zeren gu ez baikinen Panurgoren aharien kofradiakoak izaiteko jaio... —eta segidan ahari haietaz aritu zitzaidan, zeinek Rabelaisen lumatik hartu baitzuten lehen hatsa, eta zeinak artaldean bizitzeko ohiturik baitzeuden, komoditateak, menekotasunak eta imajinazinoaren eskasak hartaraturik.
‎—Zeren, hire osaba Joanikotek zioen bezala, gu ez baikara Panurgoren aharien kofradiakoak izaiteko jaio, ez artaldean bizitzeko... zeren libertatea maite bai tugu bertze deusen gainetik, eta zeren guhaur baikara, halatan, geure bizitzaren pilotuak eta lemazainak, geure denboraren untzia harat edo honat beha jartzen dugunak, erabakiz erabaki —eta, begietarat xuxen so eginik, eratxiki zuen—: Orain, berriz, itsasotik haratago nahi duk, uste dualako ezen han edirenen duala libertatearen lurra.
‎Eta, nola gaztetasuna baita, bertzalde, diruz ezin eros daitekeen aberastasun bakarretarikoa, abarizios izanen haiz, baldin gaztetasunaren donuak eta ondasunak, hala nola haragiari eta amorioari lotuak egon daitezkeenak, heuretzat bakarrik gordetzen badituk —eta, esku bat besagainean ipintzen zidala, eta bertzearekin urrezko hamar dukat eta berrogeita hamar errealeko poltsa emaiten zidala, bertze marinelei baino hagitzez gehiago, behatza galdu nuelako, erran zidan—: Aditu dudanez, Indietako itsasoetan barrena dabiltzan filibusteroek ere beren prezioa ditek, galtzen duten menbro bakoitzeko hainbateko saria jasotzen dutela, eta gu ez gaituk haiek baino gutiago izanen —eta, besagainetik atxikitzen ninduela, erantsi zuen—: Bretai niako kostan behatza galdu huen, baina ez gizontasuna, zeren gizontasuna ez baitu oineko behatzak egiten, baina bertze behatz batek... eta, beraz, ez erran niri ezen Amsterdametik itzultzen haizela gizon egin gabe...
‎—Katolikoek Erroma ditek amets; mahomatarrak, berriz, Mekarat joaiten dituk bizitzan behin... eta gu ez gaituk gutiago izanen: gu ere geure Erromarat eta geure Mekarat joanen gaituk egunen batean:
‎—Baina gure eliza hau ez duk Erromakoa bezalakoa izanen, zeren gu ez baikinen ardiak izaiteko jaio —eta, hatza altxatzen zuela, erran zidan—: Elizak bee, eta eliztarrak bee?
2002
‎Zer esan nahi du horrek? Ba, zortzi garela eta ez dela erraza izango, baina gu ez garela hemen egongo. Guztiak, mesedez, lehen zegoen bezala geratu behar du, bai?
2003
‎Eta, artetik erraiteko, kasu berean geunden gu geu ere euskaldunok, ezen, gure Hegoaldeko diputatu batzuek bidali ziotelarik Wilson presidenteari beren askatasun deia, ez zien, nik dakidala, nehork neholako erantzunik eman. Estatuburu handientzat gu ez ginen, jakina, ez populu, ez nazio, ez ezer, hain aspaldian beren atzaparra gure gainean emana zutenez geroz auzoko frantses eta espainol inperio puxantek.
‎Orain asko gogoratzen dituzu" Garazi eta Kattin, beti elkarrekin" eta horrelakoak, baina gu ez gara beti elkarrekin ibiliak, ez. Non zinen orain bi urteko asteburuetan?
2004
‎Ez ditzagun, hortaz, horretarako batere beharrik ez dagoenean, hizkuntzaren gaitasun kemenak antzutu eta zikiratu. Hizkuntzaren ahalmen gaitasunen joritasuna eta irispena horren sakona izanda, gu ez gara euskaldun gisa, zozoarena eginez edo, horiek kimatzen hasiko. Begien bistan baitago gurean hizkuntzaren kontzeptuak zertarainoko eragina izan dezakeen giza bizitzaren antolamendu egoki eta zuzenerako.
‎Hauxe da, besteak beste, aurreko pasarteari darraion beste mezu bat. Euren nazio nortasunak Estatuaren abaroan zurkaiztuak dauzkaten nazio nortasunak gu ez bezalako egoeran daudela alegia. Bada, halere, euskal munduan bertan besterik pentsatzen duenik, eta zurrunbilo oroberdintzailearen uhinari beldurrik ez dionik.
‎Harako lelo hartatik alegia: ? gu ez gara alferrikako eztabaidetan sartuko, guk egin egingo dugu, orain arte egindako bidetik?. Inondik ere, arazo larri baten argia piztu digu hemen Lertxundik:
‎Ez. Izan ere, euskaldun izateak bere autonomia erlatiboa galdu zuen unetik, gu ez gara funtsaren funtsean espainolak eta frantsesak besterik gizarte egituraren harremanetan.
‎Gainera, gure lagunek ez lukete zertan kezkatu Euzkadiko gobernuarekin: gu ez gara ez faxistak ez komunistak, gu...
2005
‎–Dena dela, sinistazu, geldiaraziko zaituztenik egongo da, gu ez bagara ere. Orain, mesedez, utzi bakean betiko.
2006
gu ez ginela horrelakoak,
‎–Jauna, gu ez gara feria honetako ergelenak. Orthezerako baimena eman ezean, oroigarririk ere ez da hemen geldituko inoiz Départ izeneko herri bat izan zenik.
2007
‎–Ba nik uste diat gu ez garela espainolak?, esan zuen halako batean Eduk, Edorta izaten utzi ez genion Edu Piñeiro hark.
‎–Beno, hurrengoan gu ez gaude hemen. Aurten batxilerra amaitu eta bagoaz hemendik, dena gainditzen badugu, behintzat.
‎–Horixe, eta odolbilduak ere bai, pasatu egiten dira. Baina gu ez gara gorputzeko minez ari, Olaia, uste nuen amore minez ari ginela. Badakit maiteminak ere pasatu egiten direla, baina une honetan gezurretan ariko nintzateke, Ikerri maite dudala esango banio.
‎delakoa). Besterik deus desberdina balitz, gu ez ginateke hemen egongo.
2008
‎Bitartean, ez genuen balioko gauzarik aurkitu zilarra eta beste pitxi haiek izan ezik, eta gu ez genbiltzan ez baten, ez bestearen atzetik. Marinel kapa zahar bat zegoen azpian, itsasoko gatzak zuritua makina bat portu barratan.
‎Baserri mundukoak, gehienbat, edo euskal herri txikietako biztanleak. Eta gu ez gatoz erdal periferiatik euskal mundurantz: ez, gu euskal mundu horretatik gatoz eta erdal mundura ekarri gaituzte, erdal itsasoan murgildu gaituzte, eta, murgildu ez ezik, ito.
2009
‎Bizar eta ile luzea, aurpegi hezurtsua eta gabardina zaharra uda inguru hartan oroitzen ditut. Gizonak, guregana hurbiltzen zen bitartean, ez botatzeko ogirik uretara esaten zigun oihuka, orduan nik esan nion gu ez ginela ezer botatzen ari, ahateei begira baino ez geundela. Gizona niregana hurbildu, esku biekin paparretik heldu eta lurretik altxatu ninduen.
‎–Gogorra izan behar zuen bizi zuena, hemeretzi urte baino ez zituen? eta gu ez ginen bertan egon, osagilea ari zen hizketan, noizean behin begirada niregana zuzentzen zuen, adi nengoen jakiteko?. Baina horretaz hitz egitea lortzen ez duen bitartean, nahiz eta leihotik bere burua bota ez, beti egongo da sufritzen.
‎Oinarrizkoa da fenomeno honen kontzientzia izatea: antzinako mundutik zalantza gabe hainbat gauza bizirik dago gure baitan, mundu modernotik mila gauza heredatu dugu; baina gu ez gara mundu horietako ez bat eta ez bestekoak, eta geure mundu bat ez daukagu. Gu puskailetakoak gara.
‎Gandiagak dioen moduan: . Eta Jainkoa, definizioz da gu ez halakoa edo erabat bestelakoa bai izatean, bai irautean, bai jokabide eta helburuetan? (GDA, 28).
‎Zientzia/ teknologia vs. poesia/ artea arazoa, edo zientzia/ teknologia vs. erlijioa, auzi erreala oraindik ere, historia luzekoa da, gu ez gara horretan luzatuko.
‎H ERIOTZAREN IRREALTASUNA EDO EZEREZA adierazi nahita, Epikuroren esaunda famatuak dio: , baldin gu bagara, heriotza ez da; heriotza bada, gu ez gara?. Ni banaizen artean, heriotzak ez du errealitaterik, eta heriotzak errealitate duenean, nik jada ez:
‎Bederatzi saioz osatutako arratsalde asko lituzke, eta hilabete askotan zehar, bankuko morroia asetze aldera. Diego, guk ez dugu zure etxea nahi, gu ez gara inmobiliaria bat, ulertzen, gure negozioa ez dago hor, gu banku bat gara, aurkituko dugu auzia konpontzeko moduren bat, ikusiko duzu.
‎–Bai, askotan entzun dizut aingeruak ilehoriak direla, gu ez bezala; beti enkarguak egiten ari direla, eta?
‎esan nahi baita Teofilo Mariak ez zuela zalantzan jartzen Nikolaik aita semeak garbituko zituela, baldin eta bere burua kinka larrian ikusten bazuen, etsaiak inguratzen eta setiatzen bazuen, konparazio batera?, mendeku goseak eraginda: gu ez gaituk biziko, ez, baina ezta zuek ere, kapitalista putakumeok?!; eta, hala eta guztiz ere, burutik posibilitate haiek pasatu arren, Teofilo Maria ez zen asaldatu, aitari halaxe eman zion aditzera bederen:
‎orduan bai, fusilatu egingo baitzaituzte. Hemen, aldiz, seguru gaude, zaintzaileek gu ez hiltzeko aginduak baitituzte, nahiz eta jende alu honekin ez dagoen inola ere fidatzerik. Mesede ederra egingo liguke haien informazio ezkutua geureganatzeak!
‎Erreginaren agindua zutik zegoen, goganbeharrak areagotua, gainera, Geneva hurbilera ihes egitera saiatuko ez ote ginen Alençon eta biok. Horren beldur bazen, hagitzez zuhurrago izanen zen gu ez bidaltzea erresumako mugetara. Protokoloa. Frantziako gortean ikasitako hitza.
‎Bagenekien, haatik, ez zela hala gertatuko. Hori trabatzeko, oholtzaren mutur argitsutik ari zen jadanik igotzen tropa zerutiarra, gu ez bezala zuri distiratsuan desgisatua. Nor eta Frantziako errege Karlos IX.a, haren bi anaia dukeak eta erresuma horretako zaldun printzipalak.
‎–Jendeak uste du estralurtarren espazio ontziek solidoak izan behar dutela eta metalez eginak, eta argi pila bat izango dutela gainaldean eta poliki mugituko direla zeruan, zeren eta guk horrelakoak egingo genituzke, gauza bagina. Baina estralurtarrak, existitzen badira, gu ez bezalakoak izango dira ziur aski, oso bestelakoak. Baliteke bare handiak bezalakoak izatea, edo erabat zapalak, islak bezalakoak.
‎esan nahi baita Teofilo Mariak ez zuela zalantzan jartzen Nikolaik aita semeak garbituko zituela, baldin eta bere burua kinka larrian ikusten bazuen –etsaiak inguratzen eta setiatzen bazuen, konparazio batera–, mendeku goseak eraginda: gu ez gaituk biziko, ez, baina ezta zuek ere, kapitalista putakumeok...!; eta, hala eta guztiz ere, burutik posibilitate haiek pasatu arren, Teofilo Maria ez zen asaldatu, aitari halaxe eman zion aditzera bederen:
‎Baina pentsa ezazu, oraintxe esan dizudan bezala... pentsa ezazu, bai, ihes egiten duzula eta, Tasio eta bere taldearen artera azaldu beharrean, etsaiaren aldera azaltzen zarela, de Guatemala a Guatepeor, zure amak esaten duen bezala... orduan bai, fusilatu egingo baitzaituzte. Hemen, aldiz, seguru gaude, zaintzaileek gu ez hiltzeko aginduak baitituzte, nahiz eta jende alu honekin ez dagoen inola ere fidatzerik... Mesede ederra egingo liguke haien informazio ezkutua geureganatzeak!
‎–Bai, askotan entzun dizut aingeruak ilehoriak direla, gu ez bezala; beti enkarguak egiten ari direla, eta...
2010
‎orduantxe eutsi zion, gainera, heriotzako orduan?, inoiz baino gehiago bereari; izan ere, tuberkulosia harrapatu zuenean, aitor dut xehetasun horrek Simonerekin batago egitera bultzatzen ninduela elkartasun hutsez?, Simonek ez zuen jaten, baina jan beharrik ere ez, itxuraz, Jainkoaren gose zelako, eta ez janari baten edo forma eder baten; lurreko bizitzak ez zion, ez digu? ez funtsik ez oinarririk eskaintzen, ez sendotasunik ez trinkotasunik, eta bizitza sendoago baten bila abiatu zen, modurik azkarrenean; amets bat zuen, eta ametsak lehenbailehen eraman zezan ahalegindu zen, Simone Weil beste egoera batean baitzegoen, beste apustu batean, gu ez bezala, egunerokotasunari eta eguneroko otorduei hain lotuak; zorabio batean bizi zen, eta zorabioak igoera ezin azkarragoan eraman zuen, menturaz, heriotzako orduan, ez leku hartara, non bere gosea ase baitzuen, agian, ez egun baterako, ez birako, baizik eta betiko, betiren betiko; mediku erizainek Simone Weil suizidatu egin zela zioten ez jateagatik, baina medikuek nekez uler zezaketèn gehi... guztien gainetik, harri eta zur gelditzen naiz, ez Simoneren jarraitzaile, baina bai haren miresle.
‎maitatuago, babestuago. Baina gu ez ginen urrituentzako harrera zentro bat, eta bere bidea egiten utzi behar genion.
‎" Jaunak, hau ez da literatura, zeren mistikoen idazki ilunek, gehienez ere, aho korapilo baten balioa duten"; baina Simonek bereari eutsi zion, zorionez, hil arte: ...ere ez, itxuraz, Jainkoaren gose zelako, eta ez janari baten edo forma eder baten; lurreko bizitzak ez zion —ez digu— ez funtsik ez oinarririk eskaintzen, ez sendotasunik ez trinkotasunik, eta bizitza sendoago baten bila abiatu zen, modurik azkarrenean; amets bat zuen, eta ametsak lehenbailehen eraman zezan ahalegindu zen, Simone Weil beste egoera batean baitzegoen, beste apustu batean, gu ez bezala, egunerokotasunari eta eguneroko otorduei hain lotuak; zorabio batean bizi zen, eta zorabioak igoera ezin azkarragoan eraman zuen, menturaz, heriotzako orduan, ez leku hartara, non bere gosea ase baitzuen, agian, ez egun baterako, ez birako, baizik eta betiko, betiren betiko; mediku erizainek Simone Weil suizidatu egin zela zioten ez jateagatik, baina medikuek nekez uler zezaketèn gehi...
2011
‎Eta gero, txintxo ibiltzeko esango zioan, gainera, etxetik irteterako. Niri bezala; eta hori, gu ez gaudela ezkonduta, gu bikote de hecho gaituk. Baina, horretarako, antzeko parecido.
‎ezagutzen dutenaz hitz egitea, ez baita urrutira joan behar istorio onen bila. Maisu handiak, dio Asierrek, gai dira ezagun ez dutena behar bezala irudikatzeko,, baina bestela agerian geratzen zara, eta gu ez garenez maisuak, hobe ezagunetik hartzea, hanka sartzeko arrisku txikiagoa. Euskal Herriaz azkenaldian egin diren lauzpabost filmak adibidez, hemendik ikusita oso arrotzak dira, ez du gogorik ematen ikusteko, sumatzen delako kanpotik eginak direla, ingurua menperatu gabe?.
‎Erregaliza janez gindoazenetan ere sentsazio horixe izaten genuen, hura guztia dekoratu abandonatu bat zela, ez genuela gu ez ginen inor ikusiko. Vieux Boucauko lakuari buelta emanez egiten genituen ibilaldietan harritu egiten ginen ileurdin bat ikusten genuenean taktelezko txandalaz eta biseraz, pertsiana itxidun maketa hartan gizakiak lekuz kanpo baleude bezala:
‎–Joera handia dago gizakia eta hizkuntza elkarrengandik aparte ikusteko edo, hobeto esanda, hizkuntza gizakiarengandik aparteko izate abstraktu bat izango balitz bezala ikusteko. Oker daude hala uste dutenak, hizkuntzarik gabe gu ez baikara gu eta gu gabe hizkuntza ez baita hizkuntza?. Xabier Monasterio Torre, Mintzairaren miraria, 2007, Gaiak, 181 or.
‎–Eskerrik asko etorri zareten guztioi; are gehiago kontuan hartuta azken orduan deitu dizuegula. Guk ez daukagu ohiturarik halako gauzetan, gu ez gara politikariak, baina entzun ditugun astakeriak entzunda, zerbait esan beharra geneukan gure senide Joxeren defentsan, berak ezer esaterik ez daukanez gero. Hortaz, agiri labur bat irakurriko dugu, euskaraz, eta gero horren kopiak emango dizkizuegu, euskaraz eta erdaraz.
‎Abiadura Handiko Trenarentzat prestatu duten ibilbidean dagoela-eta, eraitsi egin nahi dute Sakoneta, gure familiaren baserri eta gure senide Joxeren bizitokia; aditu eta herritar askok adierazi izan dute proiektu honekiko desadostasuna; gu ez gara horretan sartuko baina bi gauza behintzat garbi utzi nahi genituzke: lehenengoa, Joxek beti bezalako duintasun eta konpromisoz jokatu duela, kontzientzia garbiz eta erabaki sendoz; eta bigarrena, modu baketsuan adierazi duela bere protesta; ez dugu sinesten tirorik egin duenik; Sakonetan ez dago inongo armategirik, ezta ehizarako eskopetarik ere.
‎Eta seme alabak dauzkate, anai arrebak, guraso zahar ezinduak, amaginarreba paraplejikoak, lehengusina ateoak, koinatu pedofiloak, suhi santujaleak... Zer dira, gu ez garenik. Entzun, zinegotzi maiteok, galdera:
‎Entzun, zinegotzi maiteok, galdera: zer dira, gu ez garenik?
‎Zakurrek arima dute, ni seguru nago. Katolikoak, orain pare bat urte arte, emakumeek arima ote zuten eztabaidatzen aritu dira, baina gu ez gara eurak bezalakoak, ez gara dogmatikoak? –eta luzaroan jarraitu zuen Fredik hariaren bestaldean, bere elizaren onurak eta abantailak kontatzen.
2012
‎–Ez, gu ez gara sekula aberatsak izan, baina ez dute sekula ezeren faltarik izan.
‎Zergatik esaten dute gu ez garela jainkoak. Jainkoa beste bat dela?
‎Edo demokrazia dago eta ez arazo nazionalik, Extremaduran bezala, edo arazo nazionala dago eta ez demokraziarik. Demokrazia deitzen zaion hori ez da legedi bat besterik, eta bertan agertzen da gu ez garela deus, eta ez dugula eskubiderik. Horri demokrazia deitzen diona pipiak jota dago!
‎–Izugarri estimatzen omen ditu strip teaseak. Bakoitzak bere joerak dauzka, alabatxo, eta gu ez gara inor besteen zerak epaitzeko?
‎–Neskato hori bekatuan bizi da, eta gu ez gara bekatuan bizi. Beraz, buka dezala bekatua amildegiraino, eta niri bost axola haren bular zantarrak, baina hasitakoa ez bukatzea baino bekatu larriagorik ez dago...
‎Hemen datza ehortzia Terentzio Colnago: bera bakean dagoenez, gu ez gaude okerrago. Halakoren bat, gizona?
‎Istripu batez hitz egingo dute bihar gu ez gaudenean. Emakume adimentsuak ginela esango dute.
‎Esan genienean otsoen aurrean nola kokatu ginen, zaldiak erdian jarrita, zentzugabekeriaz jokatzea aurpegiratu ziguten, eta esan ziguten berrogeita hamar aukera genituela baten kontra han denak suntsituak izateko. ...atik haserretu baitziren otsoak horrenbeste, harrapakina aurrean zuten eta; eta beste edozein unetan eskopeten aurrean beldurtu egingo zirela, baina goseak amorratzen zeudenez gero, gure zaldiengana iristeko grinak ez ziela arriskuaren kalteak ikusten utzi; eta etengabeko tiroketaren ondorioz eta azkenean sutautsaren jarioaren trikimailuari esker menderatu izan ez bagenitu, zaila izango zela haiek gu ez sarraskitzea. Bestalde, zaldi gainean geratu izan bagina, eta handik tiro egin, ez zituztela zaldiak horrenbesteraino harrapakin gisa irrikatuko, ez behintzat gizonak gainean ez zituztenean adina; eta gainera, azkenean denak batera geratu izan bagina, zaldiei joaten utzita, ahalegin biziz ariko zirela haiek jaten, eta gu osorik eta onik egongo ginela, batez ere armak genituelako eta asko ginelako.
‎Hondartzara iritsi zirenek, bata bestearen ondoan estu estu zeudela, aurrera egin zuten mendixka baten tontorrerantz, nire bizilekuaren gainean hain zuzen ere; horregatik, guk argi eta garbi ikusten genituen, baina haiek gu ez. Poza hartuko genukeen guregana gehiago hurbildu balira, tiro egin ahal izango baikenien, edo urrunago joan izan balira, ateratzeko aukera emango baitziguten.
‎Baina azkarrarena egin nahi ordea, eta erremedioz galkatzen zaituzte, ondorioez arduratu gabe. Gu ez gara hain jakintsuak, hemen; gu ez gara jakintsuak, xanfarinak, pinpirinak; gu medikuak gara, sendagileak, eta ez litzaiguke burutik pasako primeran dabilen norbait operatzea! Hanka okerrak zuzendu!
‎–Huskeria bat, erantzun zuen?, huskeria bat; baina ez dago presarik; zeuk nahi duzunean; gu ez gara judutarrak!
2013
‎–Bai, baina gu ez gara palazio berean bizi. Ni etxe batean nago eta zu beste batean.
‎Hau guztia gutxi ez eta, badaki, halaber, hidrosfera osatzen duen uraren %97, 25 ozeanoan dagoela, eta kloruro sodikoa dela itsasoko uraren gatz mineralik ugariena. Gauza gehiago ere badakizki, jakina, baina gu ez gaude orain horretan jarduteko, beste zer batzuetan baizik. Edaten ikasi zuela esan dugu, eta ez dago gaizki esanda.
‎Ahoskatzen ditu Versusek irudiok, mingainean lokartzen zaizkio batzuetan, eta zenbat eta ozenago hots egin, orduan eta gehiago zabaltzen da bakardadearen arrakala edo ozeanoaren arbela. Isilik egotea du Versusek, isilik egon behar luke bere hobe beharrez, malkoen esperoan, baina gu ez gara nor. Eta egun batzuetan eutsi egin behar zaio min hain urdinari, hain urdintasun guztizko eta iparrik gabekoari.
‎Batek daki. Ikusten den bezala, Versusek inork ulertzen ez dituen ehunka eta milaka gauza egiten ditu, baina gu ez gara nor ere. Ez, gu ez gara nor.
‎Ikusten den bezala, Versusek inork ulertzen ez dituen ehunka eta milaka gauza egiten ditu, baina gu ez gara nor ere. Ez, gu ez gara nor.
‎Ene, neu ere banaiz kuxkuxera, gero!; hark baleki kamerarena... Bueno, baina ez dut egiten berari zelata egitearren, laguntzearren baizik, nork daki... bere lagun horietako bat datorrenean, edo gu ez gaudela zer edo zer pasatzen bada... auskalo! Hara, osaba zertan ari da?
‎–Barkatu, Koldo, baina gu ez ote gara, bada, jeneral bat ridikulizatzeko gai. Ipurdian petardo bat jarri nahi ote diok, bada??
‎Egunero. Eta gu ez gaude gerra hori bazterrera uzteko, ezta, Abdul Alim??
‎Aitari ere laguntzen zion baratzean; batzuetan gogoz eta gehienetan behartuta. «Aitak esaten zigun hari, anaia gazteenari eta niri gu ez ginela espainolak. Orduan hasiko zitzaion barnean zerbait pizten...
‎Baina hauxe da arazoa: gu ez gara behar bezain aberatsak haientzat, ezta behar bezain handiak ere; eta taldearen barruan ezkontza bat eginez gero, bigarrena burutzea apika errazago izango zaiolakoan, ezinegonik dago Darcy andereñoa bere nebarentzat lortzeko; alde horretatik zuhurtzia aitortu behar zaio, eta, De Bourgh andereñoa bidetik kanpo egongo balitz, ondo aterako litzaiokeela ausartuko nintzateke esatera.... Baina, ene Jane maite maitea, bakar bakarrik Carolinek esan dizulako bere nebak izugarri miresten duela Darcy andereñoa, ezin duzu benetan pentsatu Bingley jauna lehengo asteartean utzi zintuenean baino pittin bat ere gutxiago jabetzen denik zure merezimenduez, eta ezin duzu pentsatu Bingley andereñoak bere nebari sinetsarazi ahal izango dionik zurekin ez baina bere lagunarekin guztiz maiteminduta dagoela.
‎–Erne egoteko ahalegin guztiak gutxi izango dituzu. Edozer gauza arriskatu, baina ez atsekabetu andere hori; eta gugana etorriaz nahigabetu egingo dela susmatuz gero (niri neuri oso gertagarria iruditzen zaidan gauza, bestalde), gera zaitez etxean lasai, eta ez zaitez kezkatu, gu ez gara minduko eta.
‎–Barkatu, Koldo, baina gu ez ote gara, bada, jeneral bat ridikulizatzeko gai. Ipurdian petardo bat jarri nahi ote diok, bada...?
‎Egunero. Eta gu ez gaude gerra hori bazterrera uzteko, ezta, Abdul Alim...?
2014
‎34 Jabetzea as in sakonki barneratzea, hori ulertzea eta horrek dakartzan ondorio guztien kontzientzia hartzea, zinez, ez maila axaleko batean, maila axalekoan guztiok, dakigulako? gu ez bezala bizi den jendea badela, oinarrizko ondorioztatze logikoz baino ez bada ere.
‎Komunera joateko pasabidea zeharkatzen ari naizelarik Y ren lagunak ikusten ditut tabernako leiho koadrikulatuaren bestaldean Y rekin hizketan, eta ezin ditut aditu baina esango nuke tabernaz aldatzeko gonbita behar duela izan luzatu berri diotena, gu ez bezala soilik kafe laburra egiteko etorri baitira hona. Berriz ere, ez zaizkit Y ren hitzak heltzen baina bai, aldiz, haren ekintzak, eta lagunak leiho koadrikulatutik desagertu ondotik ere berak bertan dirau zutik, nire zain.
‎Saiatuko gara. Beste batzuek lortu baldin badute, gu ez gara gutxiago izango.
‎–Ez daukagu arazorik gertatutakoa behin eta berriro errepasatzeko. Baina ulertuko duzu, printzipioz gu ez gara inor ikertzaile ofizialen erabakia zalantzan jartzeko...
2015
‎Izan zirelako, edo izan baziren ere, gu ez gara, inoiz izatea desio izan bagenuen ere. Eta ez garelako, edo ez garen arren, izango dira?
‎lur gainean oinez gabiltzan istant laburra, eta lur azpian etzanda ematen dugun eternitatea. Lurperatuz gero, ez gara gehiago mundu honetakoak, eta gu ez gara inor hori aldatzeko.
‎Baina gu ez gara Grezian bizi, ala, pitxita?
gu ez garen besteak
‎Faraoiaren okinak bezala, zuhaitz batera altxatuko haugu. Baina gu ez gaituk horren bihozgabeak.
‎ez, gu ez gara gaiztoak,
‎Pagotxa hiretzat izango duk hau guztia. Ez zekiat hi, baina gu ez gaituk hona jolasera etorri.
‎Txiripa batez gu ez gara Chiapas, Irlanda edo Palestinan jaio, baina zer axola, bagara Chiapas, Irlanda edo Palestinakoak ere. Pixka bat amerikanoak ere bagara denok, eta nahi dugu izan.
‎Zu eta gu ez gara lagunak, kalean elkar agurtzen dugun horietakoak soilik, baina hala ere, hau idazteko beharra sentitu dugula aitortu behar dizugu.
‎ez daukagu ezer esatekorik gai horretaz. Zein gara gu ez dakigunari buruz iritzia emateko edo, okerrago, erabakiak hartzeko?
‎Gero eta zailagoa da herriko plazan baserritarrak euren produktuak saltzen ikustea. Hobeto esanda, beharbada baserritarrak agertuko dira, baina gu ez. Gu saltoki handira joaten gara.
gu ez izutzeko
‎Ez zegoen inolako askatasunik korapilo hori adierazteko, ez zegoen eraso horren aurrean protesta egiterik, eta politikan aurkitu nuen. Hura zen une haietan sentitzen nuen kontraesan nagusia, baina nire jatorri sozialak, era berean, gizartearen barruko bidegabekeriak eta desberdintasunak ikustera eraman ninduen; herriko burges jendea eta gu ez ginen berdin bizi.
‎Jakina, gu ez ginen Camel ibaiaren bazterreko dorre erromantiko batean bizi, hiritik ekialdeko urbanizazio apal batean baizik, eta, hala ere, harpa klasikoaren aurrean makurtzen zenean izaki miragarria iruditzen zitzaidan; harmonia leuna baino ez zerien bere arrosa esku delikatuei, eta dardara batean jartzen zidan arima, gainerako 46 soka afinatuekin batera. Ez alferrik, Afrodita eta Euterperen dohainak uztartzen zituen bere baitan.
‎–Gure belaunaldiko askorentzat Komandantea baino gehiago aita bera da Fidel. Bagenekien une hau irits zitekeela, eta aitortu behar da gu ez gaudela ohituta gure Komandantea gaixo ikusten. Osasun ona izan du betidanik, eta arazo guztietan jakin du aurpegia ematen.
‎Nazio bat osatzen duten kideen funtsezko ezaugarri bat kanpoko taldeekiko erakusten duten desberdintasun sentsazioa da. Desberdin sentitzea ez da nahikoa nazio bat osatzeko, jakina, baina, edozein taldetan bezala, ezaugarririk primario eta instintiboena da( gu ez gara haiek bezalakoak; haiek ez dira gu bezalakoak), ondoren arrazoitu behar izaten dena, desberdintasuna zertan datzan erabakitzeko. Eta puntu horretan hasten dira interpretazio desberdinak agertzen, bakoitzaren ezaugarria non datzan zehaztean, alegia.2
‎Bi aldeetako egoera ez da inondik inora konparagarri. Hemen ere aldaketa gertatuko da, baina gu ez gara gizartearen zain egonen aitzinapausuen emaiteko. 260.000 biztanlez ari gara mintzatzen, gutiengogutiengo bat euskaraz alfabetaturik dagoela jakinda.
2016
‎Darwinek emandako eboluzioak lekuz kanpo uzten zituen arren, Ebak jarraitu zuen: . Ados, baina Jainkoak gu ez bagintu egin eta lehen gizon emazteak ez bagina, nork sortu ote zuen lurra eta mundua, Jaunak, edo berez egina ote zen??
‎Gogora etorritako ideia, ordea, erabat ezberdina zen, aspaldiko lagun bat etorri baitzitzaidan gogora, orain urte batzuk alde batera utzi nuena haren izaera ezin nuelako jasan, eta ez zen lehenengo aldia nonor urruntzen nuena, haren konpainia jada atsegin ez nuelako. Hau normaltzat nuen bizitzan, baina lehenengo aldiz pentsatzen hasi nintzen nire bizitzatik desagertu zen zenbat jendek urrundu ote ninduen ni neu, nahita, ni atsegin ez nindutelako, nirekin egotea ezin zutelako gehiago jasan, gu ez garelako ziurrenik guk uste dugun bezain jatorrak, ezta jatorrak ere, uste dugun bezain pairagarriak ere ez. Eta nire adimena oroitzapenetan murgildu zen, eta, izenak argitara ateratzen ari zirela, izen batzuek zekartzaten zalantzek sortutako minak ogia jateari uztera behartu ninduen, eta nahiko goibel heldu nintzen etxera.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia