Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 144

2001
‎Autodeterminazio eskubidearen aldarrikapenak ezin gaitu gure lan nagusitik aldendu: harreman, instituzio, foro eta subjektu nazionalen eraikitzea euskal herriari berezko neurri kolektiboa eta lurralde aldetikoa eman ahal izateko.
‎Pagano erreen fama daukagu bidenabar. Abandonu sentimenduak agian eramaten gaitu gureak ez diren lurraldeetan ihes. Jakin genuen alta, papoa bortizki ukabilkadaz astinduz, komunio egunean, apezaren eresiei ihardesten geniela, orain huts honen obszenitatea iragartzen zitzaigula:
2002
‎Badaramagu denbora bat oker hori zuzendu nahian, baina luzaz erori gara horretan. Honek ere isolatu gaitu gure herritarren artean. Denak jokatu du hemen.
2003
‎«Gaztelaren zuzengabeko utzikeriak ezarri gaitu gure bizibideari eta askatasunari begiratzeko egoeran; eta inori ez zaio bitxi idurituko horretaz balia gaitezen nahigabe handi baten emateko Gaztelari baita Frantziari, egin dizkiguten kalteen ordain. Lapurdi, Zuberoa eta Nafarroa Behereko probintziak negarrez daude, podereak bidegabeko bortizkeriaz berriki lurperatu dizkien askatasunen, eskubideen eta antzinako jabetasunarengatik.
‎a) Esker onez beterik gatoz: badakigu, eta aho batez autortzen dogu, Bizkaiko herri osoak eta, batez be Eleizeak, eta Bizkaiaren barruan Durango aldeak, asko be asko zor deutsala Loiolako santu handiari; beronen otoitz gartsuari eta irabaziei; gogo jardunen bitartez emondako argibide ta bihotz eragin onurakorrei; Inaziok sortutako Lagundiaren ekinari ta hainbat eratako lan txalogarriri. b) Senidetasunak be ekarten gaitu gu hona: odolez, amaren jatorriz, Likonatarra genduan Loiolako Inazio, bizkaitarron artekoa, beraz; antxina antxinatik hartu eban Inazio bere zaindaritzat Bizkaiko herriak, eta gipuzkoarrokin batera" gure Patroi haundia" deitzen deutsagu, maitasun handiz; gaur berton, bizkaitarra dau Jesusen Lagundiak bere Aita Nagusia, Aita Arrupe maitagarria; eta durangoarra, Loiolako komunidade honek bere burua, Aita Oñate adiskidea.
‎Entzun deiogun beste behin be San Paulori: " Nok aldenduko gaitu gu Kristoren maitasunetik?"
2004
‎Ondo asko dastatua baitugu euskaltzaleok ahogozo gazi geza duen fruitua: batetik, gogaitu eta etsitu egingo gaitu gure herriaren zoriak; bestetik, ordea, gogobetegarria da erabat euskaldun izatearen jakin min bizigarria. Jarduera intelektuala eragiteko barne indar horretan, hona adibide adierazkor bat:
‎Ee? Eta nork zainduko gaitu gu?
‎Manexen heriotzaren hamar urteren ondoren Bi zitza pilpirak, Nafarroari poema irekia, Herri honen erraietan (1994) bilduma kaleratu zen.1 Baina badira beste hainbat testu autoreak bizitza osoan zehar idatzi, gorde eta arrazoiezberdinengatik argitaratzera iritsi ez direnak. Erdozaintziren bibliografia hainbat olerki eta testu argitaragaberekin osatzera eraman gaitu gure ikerketak: guztira 83 olerki, antzerki bat, ipuin bat, eta hamaika prosazko testu bildu ditugu, gazte garaitik hil arte idatziak.
2005
‎Egoerak alderdi guztiok une politikoa arakatzera behartu gaitu. Ez gaitu gure diskurtsoa aldatzera behartu, baina gure diskurtsoaren zein zatik zentzurik ez duen aztertzera behartu gaitu. Tempo politikoa aldatu da.
‎Hala ere, enpresa banatzaileak azpimarratu zuen “mugikorra segurua dela gurasoek gainbegiratuta erabiltzen bada, gomendatzen den bezala”. Hala ere, oharraren arabera, “sen onak sinetsi egin gaitu gure produktua edozein haurren osasunerako arrisku bihurtzeko aukera urriena ere onartezina dela”.
‎Baina, hainbeste urtez zatitua eta kanpoko aginduen menpe egoteak zauri larriak eragin dizkio Euskal Herriari. Eta milaka herritarrek beraien nazioaren eraikuntzan egindako lanak bakarrik libratu gaitu gure herria suntsitu nahi zutenen hatzaparretatik. Bere garaian gure herriaren zatiketa defendatu zutenek ere, gaur egungo marko politikoa gainditzea beharrezko dela onartu behar izan dute.
2006
‎Hitlerrek berak esan ez du ba emakumeok ez dugula zertan karrerarik egin? Soldaduak izateko behar zaituzte zuek, soldaduen ama izateko behar gaitu gu. Eta zertarako behar ditu soldaduak, Werner?:
2007
‎Eskandaluak sortu izan dituen arren60, hizkuntzaren fenomenoan nolanahi ere egon badagoen alderdi hori, sozialtasunaren lehentasunarena (ez al da giza arrazoimen komuna gugan pentsatzen duena? ez ote gaitu gure gizarteak egiten, eta gizartearekin hizkuntzak? –
‎Arrazoimena eta natura, biak arrazoimena dira (hots, biak izpiritua, izpirituaren gauzatzeko eta agertzeko bi modu ezberdin). Arrazoimenak (izpirituak) egin du mundua eta egin gaitu gu, edo, dena arrazoimenez betea dago, arrazoimenaren manifestazio da.
‎daluak sortu izan dituen arren789, hizkuntzaren fenomenoan nolanahi ere egon badagoen alderdi hori, sozialtasunaren lehentasunarena (ez al da giza arrazoimen komuna gugan pentsatzen duena? ez ote gaitu gure gizarteak egiten, eta gizarteagaz hizkuntzak? –aldebakartu beharrik ez dagoena, hala ere, alderdia), É.
‎Zentsurak markatu du Jakin en bizitza. Autozentsurara behartu gaitu gure lege egoeraren ahuldadeak. [...] gure historian zentsura izan da legearen aurpegia; guretzat legea ez da izan babes, eta bai zigor.Ç
‎kontua da hezkuntzan, bestelako giza eta gizarte zientzietan bezalaxe, bilatzen eta aurkitzen ditugun arrazoiak ez direla hutsak baizik eta historiaz bustitakoak; eta, horregatik, gu geu gara esparru horretan egin, egiten eta egin nahi dugun horretaz arrazoi eman behar dugunak. Interesak edo beharrak eramaten du beti gizakia aztergai hau edo bestea, honela edo bestela, ikertzera —pentsamendua ez da inoiz itxuraz den bezain neutrala—; eta, gure kasuan, euskararen eta euskaldunon egoera kezkagarriak eramaten gaitu gure hezkuntzaz hausnarketa bat egitera. Baina, esan bezala, ezinbestekoa da aurretik —eta pedagogia orokorraren perspektibatik— hezkuntza bera eta bertan hizkuntzak betetzen duen papera kontsideratzea eta aztertzea.
2008
‎Hamidek laster harrapatu gaitu gure patxadan eta eskatu gabeko gidari bihurtu zaigu; atezuan eta mesfidati ez ibiltzeak bere prezioa dauka. Berarekin galdu gara Tangerreko medinan.
‎Tipo berezia dela sumatu dugu, haurrez arduratzen ikusten dugun lehena dela uste dugu. Animatu egin gaitu gure etsipen puntua ikusita, bassari herriko planak bertan behera uzteko konbentzituta gaude ia.
‎Jean: Benetan pozten gaitu guk irekitako bide bat eskalatu eta bide hartan gora izandako bizipenak kontatuz gazteren batek gutuna idazten digunean. Ikaragarri gogobetetzen gaitu.
‎Ezbeharren ez-ustekoak, noiznahi jotzeak, edozein tokitatik etortzeko ahalmen desatseginak, igarrigaitz egiten ditu, eta babesgabe uzten gaitu gu. Arriskuak bere kabuz mugitzeko aske diren bitartean, aldakor, jostari, gu beren itu errazak gara.
2009
‎Hortxe gaitu gu, konpainia egiten eta zoragarria da hori.
‎Familiek gero eta kide gutxiago dituzte, lanak gero eta gehiago behartzen gaitu gure ingurutik ateratzera, eta herri eta hiriak gero eta handiagoak dira.
‎Horren harira, egoera hori ez dela kasualitatea azpimarratu du lehendakariordeak. Hazkunde orekatuari erantzuten diola uste du Zenarrutzabeitiak, eta horrek beste herrialde batzuk baino egoera hobean uzten gaitu gure hazkunde erritmoari berriro heltzeko.
‎Suzko bola berotzen hastearekin bat, San Juan suak piztearekin bat ia, isiltzeko tenorea ailegatzen zaigu guri beti, gordetzekoa, itzaltzekoa. Suak itzaltzen gaitu gu. Eta gaur, gure despedidan, nola diren gauzak, suari egin nahi izan diogu goratzarre.
‎–Lo que ni Roma, con sus legiones de invasión civilizadora, ni después nuestra santa religión cristiana consigue(?), ni diecinueve siglos de su Era, que es la nuestra, ni toda la prehistoria hasta el paraíso terrenal, logra despojarnos del cándido aislamiento de nuestra lengua, lo realiza el siglo XIX?. Ezpata espainolak atera gaitu gure irla hodeipekotik eta historian sarrarazi. Jesuiten alumno eta kristau zintzo batek zergatik ez kriminala kontsideratu ezpata bortxakoi hori?
‎Halako harreman zentzuzko eta osasungarriaren ifrentzuak bizi gaitu gu alabaina, karenarenganako higuinak hain zuzen, Europako burgesia handiak XVIII. mende amaieran asmatua. Orduantxe erabaki baitzen, nazka imintzioen artean, lagunik amultsuena izan dugun hori ez dela existitzen.
‎Egia da, halaber, orain arte esandakoa ezin dela orokortu, denok ez dugula berdin jokatzen; baina barne hausnarketa egiteko arau garrantzitsu bat izan daitekeela uste dut. Zerk mugitzen gaitu gutariko bakoitza jokatzen dugun bezala jokatzera. Zein ondorio bilatzen ari gara?
‎Zentro gehiago elkartzea egokitzat jo du Jose Mari Etxarri Tecnaliako presidenteak. . Gure proiektuari indarra ematen dio, eta gero eta gehiago gerturatzen gaitu gure helburura, hau da, Euskadiko eta Europako enpresa eta teknologia ekimen prestigiodunenetako bat izatera?, adierazi du.
‎Ama Lurra gaixotu du Boterearen minbiziak. Ama Lurraren seme alaben biziminak osatuko du gure planeta, sendatu eta askatuko gaitu gu guztiok. Botere zapaltzaile guztien minbiziaren kontra, Herri Langile guztion bizimin askatzailea.
‎Gizakiarengandik haraindi, balioak sortzera, artea eta musika sortu eta interpretatzera, ez baitago jada beste bide posiblerik. Beraz, filosofia egiteko modu bat bukatu da, filosofia tradizionala hil egin da (Jainkoa hil da); baina, orain, Schopenhauerrek ez bezala, zeina pesimismoan murgilduta gelditu baitzen, Nietzschek gizakiaren patu tragiko hori onartu eta gainera poztasunez eta" dantza eginez" onartzera inbitatzen gaitu gu. Jainkoa hil da, balio absolutuak hil dira, metafisika hil da:
‎Giza arimak sakontasuna lortu baitu iraultza horri esker; espiritualizatu egin da, animalien gainetik jarri da; artea, kultura eta historia sortu dira" iraultza" horri esker. Baina Platon eta kristautasunaz geroztiko historia guztia dekadentziaren historia izan da.100 Nietzschek balioen transbalorazioa egitera gonbidatzen gaitu gu, gizaki dekadente hori gainditzeko. Orduan, gizakiaren hasierako egoera horretara bueltatzera gonbidatzen ote gaitu?
2010
‎Eta hola utzi gaitu gure Ermano Baserritar maitagarriak. Baina, gaur ez zegoen txantxetarako, afektatu antza hartu dugu.
‎Edozein familiatan geratzen da halatsu. Baina, gaur goizen zer pentsa utzi gaitu gure Ermano Baserritarrak.
‎Hori da, nire ustez, pentsamendu kritikoa, askea eta iraultzailea. Ikasi dugu jada mundua ez dugula aldatuko, baina hark ez gaitu gu aldatuko. Manifestazio batera joanez, esaterako, sinesten dudan gizarte horretan bizitzen ari naiz.
2011
‎Geure buruaz sorrarazten diguten irudi txarra oso tresna ona da inor menderatzeko, zeure buruaz konfiantzarik ez baduzu zureak egiten baitu. Alderantziz, ikuspegi naturalista batek eramaten gaitu gure balioak gu bezain iragankorrak eta partikularrak direla ondorioztatzera, etika gorputzetik sortzen baita. Oinarrian enpatia du ondoko pertsonekiko, animalia nahiz basoekiko, euskaldunekiko.
‎«Inoizko ordezkaritza handiena izango dugu independentistok Madrilen. Horrek eramango gaitu gure lehen helburua betetzera: gure etorkizuna erabaki nahi duen herri gisa aurkeztera», adierazi du EAk.«Amaiurrekin izan ezik»Bestalde, igande gaueko diskurtsoan Mariano Raxoik Parlamentuko talde guztiekin hitz egingo zuela esan bazuen ere, atzo Maria Dolores de Cospedal PPko idazkari nagusiak zehaztu zuen «guztiekin» hitz egingo dutela «Amaiurrekin izan ezik».
‎Lehenengoan, denbora ziklikoa zela esaten nizun, udak alde egin berri zuelako, eta egunak laburtzen hasi. Orain, ostera, joan zen bezala iritsi da berriro uda, eta leku berdinetan harrapatu gaitu gu: Euskal Herrian ni, eta zu erbesteko irla tipian.
‎Ez da metodo txarra geure buruak engainatzeko: alegia, hizkuntz normalizazioaren eskakizunak atzeman ordez, geunden egoeratik gauden egoerara egindako aurerrapenak asetzen gaitu gu, xalo arraiook!
‎Ez da harritzekoa. Suizidioa bazter utzi dugu, edo hark utzi gaitu gu, eta, hortaz, aurrera jarraitu beharra dago.
‎Euskara ez da maisu txarra gai honetan: guk ezin dugu loa hartu, loak hartzen gaitu gu. Nago zoriontasunarekin ere beste horrenbeste gertatzen zaigula:
‎Azkenik esku hutsik hiltzen gara, biluztasunak itzultzen gaitu gure lehen sorlekua izan zen loaren atsedenera, zertarako orduan ospea, garaipena afanaren ondasun pilatuak, bide bat izan genuen mundutik ibiltzeko eta gero urratsik gabe gelditu bizitzaren eraikuntza gainbeheratzean, horrela izan da handientzat, ttikientzat denontzat horrela beti hain izanik iragankorrak zu, ni, hura eta denok batera azken ordua arte, azkenean azkenak berdindu ditzan gure demak...
2012
‎Eguna: Martxoak 23 Abeltegi handietako oiloen modura, arrautzak erruten eta pentsua jaten nahi gaitu gure zorioneko kontsumo gizarteak, eta ideia horretatik abiatuta, bere azken produkzioa estreinatu berri du Kukubiltxo konpainiak. Oraingo lanak, ordea, berezitasun nabarmenak ditu aurrekoarekin konparatuta?
‎Kronologikoki ordenatutako erantzun horiekin batera, kasu batzuetan gomendatutako edukiak agertuko dira ezkerraldean. Irrati eta telebistako edukien kasuan, programa horien webgunera eramango gaitu GURE GOMENDIOAK... esaldian sakatuz. Adibidez, bilatzailean goenkale jartzen badugu gomendioak izango ditugu.
‎hark inola ere ez gaitu gure gorilengana eramango.
‎Pentsamendu modernoaren izaera baztertzaileak naturaltzat jotzen ditugunprozesu ideologikoak hartuko ditu oinarri. Gu geu egingo gaitu gure subordinazioareneragileetako bat. Agentzia propioa lortzeko, biolentzia epistemiko eta sinbolikoezberdinetatik askatzeko beraz, gure kulturari dagozkion ustezko ezaugarri naturaleta neutral horien izaera ideologiko zapaltzailea agerian uztea proposatzen duguestrategia gisa.
‎konkretuan etazuzenean euskaldunari. Euskarak egiten gaitu gu euskaldun, alemanak alemaniarrakegiten dituen bezala?. Baina ez esentzialki.
‎konkretuan etazuzenean euskaldunari. Euskarak egiten gaitu gu euskaldun, alemanak alemaniarrakegiten dituen bezala?. Baina ez esentzialki.
‎Pentsamendu modernoaren izaera baztertzaileak naturaltzat jotzen ditugunprozesu ideologikoak hartuko ditu oinarri. Gu geu egingo gaitu gure subordinazioareneragileetako bat. Agentzia propioa lortzeko, biolentzia epistemiko eta sinbolikoezberdinetatik askatzeko beraz, gure kulturari dagozkion ustezko ezaugarri naturaleta neutral horien izaera ideologiko zapaltzailea agerian uztea proposatzen duguestrategia gisa.
2013
‎Alegia, esparru informaleko idatzizko komunikazioan laburdurak erabiltzea eta informazio emozionala helarazteko estrategiak erabiltzea nazioartean eta hainbat hizkuntzatan egiten den joera bat dela ikusi dugu. Eta hizkuntzak desberdinak izan arren estrategiak unibertsalak izan daitezkeela pentsatzera eraman gaitu gure ikerketak.
‎«Jaizkibel konpainiak ez dio helduko zuk botatako amuari. Ez zuk, ez beste inork ez gaitu gure helburutik aldenduko». Aldarrikapen argia egin du Jaizkibelek:
‎Patua norberak hautatzen eta egiten omen dugu. Eta gero berak egiten gaitu gu. Eta elkarri buztana jaten dioten suge bi dira biak.
‎«Bart viernal targeting» izeneko teknikak dira, eta erabiltzaileen jokabidea eta haien gustuak aztertzen dituzte, ematen dieten zerbitzu mota fintzeko. Baina, batzuetan, cookie horiek oso agresiboak izaten dira jasotzen dituzten datuetan eta haien jarduerak gure prozesadorearen baliabideak kontsumitzen ditu, eta, beraz, deseroso bihurtzen gaitu gure gailuaren erabilera eta bateria gastatzen du. Ohar horiek erakusten dizkiguten enpresa guztiek bermatzen digute pribatutasunari dagokionez Europako Batasunaren zuzentarauekiko konpromisoa Gutxi balitz:
‎Pozten gaitu gugan pentsatu izanak Harraps Disolbagarriak promozionatzeko eta medio berriek eskatzen duten aire freskoa emateko.
2014
‎Ados, baina nik ardura pertsonalean sinesten dut, eta bakoitzak jakin behar du zalaparta ateratzen duten tresnak nola erabili, noiz piztu eta noiz itzali. Aurkako interesak egoteak ez gaitu gure arduretatik salbuesten. Pertsonak gara, ez makinak.
‎Elkarte horretan ia 3.000 etxaldek egiten dute bat, eta, denen artean, «52 milioi kilo haragi» ekoizten dituzte, urtean. «Animalien ongizateak inor baino gehiago kezkatzen gaitu gu; 70 etxaldetan sartu dira, eta ia 3.000 gara. Ez da adierazgarria.
‎Zure iritziz, teknologiak isolatu egiten al gaitu gure inguru fisikotik?
‎442 Gorputzak zaintzen gaitu gu, eta ez alderantziz.
‎Oso ondo. Harrituta utzi gaitu gu, gu geu. Esan nahi dut, e... ia bi mila liburu saldu ditugu bi urteko... bi urte eta bi hilabete daramatzagu, eta bi urte eta bi hilabete horietan ia bi mila, edo mila eta zortziehun, ez dakit zenbat diren salduta dauzkagunak honez gero.
‎Momentuak berak harrapatzen gaitu gu.
‎Betelemeko gertakariak erakusten dauku, Jesusek ttipiak zituela maiteenak, pobreak, beharrean zirenak. Betelemeko gertakariak gomitatzen gaitu gu ere hura iduriak izaterat. Hark bezala ttipiak maitatzerat, ttipiekin bat egiterat.
2015
‎eta ikusten gaitu gu?
‎Erromatarrak hondoratu zituenak hondoratuko gaitu gu ere: baliabideen gehiegizko ustiatzeak.
‎Guk hil genituen? Nork epaitu behar gaitu gu, Oto. Zer egiten dugu hemen?
‎Bizirik eutsiko diogu? Zenbat erreko gaitu gu. Ikusten ari baikinen bere kotizazioa izugarri jaitsi zela.
‎Tamalez, Mororen Utopia (1516) ez da hain interesgarria; egia da funtsean gaia berbera dela eta idazlan bietan erlijio kristauaren garrantzia bereziki aipagarria dela, baina askoz ere antz handiagoa du Platonen Errepublikarekin, Aldous Huxleyren eleberriarekin baino. Beste hitz batzuekin esanda, gizarte perfektu baten deskribapenak nekez asebetetzen gaitu gu, XXI. mendeko hiritarrok, zeintzuk nahiago baitugu zalantza eta desengainua erabateko perfekzio zerutarra baino; horretaz gain, pertsonaia baten edo batzuen mentura pertsonalez jantzirik badator, hobe. Moro baitan ez dago horrelako ezer, filosofia politiko hutsa besterik ez.
‎Zoritxarrez, zalantzak jan egiten gaitu gure ordezkariek soflama politikoak disimulatzen dituztenean gehiengoaren interes delako horren izenpean. Giza baliabide politiko, ekonomiko eta instituzionalak orokorrean gai dira, askotan egiten duteeta?
‎Zerk egiten gaitu gu. Gu abereen aurrean, gu makinen aurrean.
‎Alegia, esparru informaleko idatzizko komunikazioan laburdurak erabiltzea etainformazio emozionala helarazteko estrategiak erabiltzea nazioartean eta hainbat hizkuntzatan egitenden joera bat dela ikusi dugu. Eta hizkuntzak desberdinak izan arren estrategiak unibertsalak izandaitezkeela pentsatzera eraman gaitu gure ikerketak.
‎Lau bortz urte hautan elgarrekin bagabiltza eskuin eta ezker, eta partikulazki Hegoaldean. Polliki polliki ari dugu arrakasta biltzen, Euskal Telebistak ere sustatzen gaitu gure kantatzeko maneran. Bixtan da ez dela beti errex elgarrekin kantatzea, partikulazki urrun joan behar delarik eta gehienek baitute lan beren baserrietan.
2016
‎Hala ere, batzuetan itxurak egin arren, gu ere ez gara ahalguztidun ez orojakile: batetik zalantzak izaten ditugu, akatsak, bide itsu batean sartu eta nola irten asmatu ezinik egoten garen aldiak; bestetik, sarritan pertsonaien nortasunak berak eramaten gaitu guk aurrez pentsatu gabeko parajeetara, edo gertakarien bilakaerak ustekabean erakusten dizkigu guk ikusten ez genituen aukerak; aurkikuntza pozgarriak izan ohi dira idazleontzat, geure planak egokitzen ditugu eta aurreikusitakoaren itxura ematen diogu berrikuntza horri.
‎Pekatari da mundua, eta pekatuak Jainkoaren asarrea sumindu oi dau. Jainkoak berak ekarri gaitu gu komentura. Zertarako?
‎Edozelan onartzen ditugu jakintzaren produkzioak gure egunetan baimentzen dizkigun plataformak, eta horietan produzitzen den kapitalaren parte izatea gustura hartzen dugu, maiz izen propioen goraipamenarekin. Bitartean, dudak eta ondoezak asaldatzen gaitu gure arimaren alderdi ezkutuan praktika batzuk arte ikerketa gisara bultzatzen direnean, izen horien atzean dautzan formulazioekin.
‎Orain berak elikatzen gaitu gu.
‎Asko pozten gaitu gurekin egoteak.
‎Heriotze Aste bat barne, bigarren heriotze batek hunkitu gaitu gure herrian, Aña Duhalde Agerrekoak utzi gaituelarik 91 urtetan. Irisarrin sortua, ezkontzaz Suhuskunerat jina, Añak uzten dauku idekidura haundiko presuna baten oroitzapena.
2017
‎Urbian, trikitixaz gainera, entzuten da Bruce Springsteen ere, Murded incorporated kantatzen. Baina garai bateko kostunbrismoaren gaitzak deitoratu behar sukartuak eraman ere eraman gaitu gure eguneroko bizitzako hainbat pertsonaia natural, esanguratsu eta petoak baztertzera, erruralitatearekin zer ikusirik duen oro halako alkanfor usain arkadiar batez zein tremendozko tragedia odoltsu batez blaiturik balego bezala.
‎Horrela, begiradak jarri gaitu gure Bestearentzako izatearen arrastoan eta agertu digu berarentzat garen Beste horren existentzia ziurra. Baina ezin gaitu eraman urrunago.
‎entzutera behartzen gaitu gure estatusak.
‎Maitasunak sortu gaitu gu!
‎Maitasunak sortu gaitu gu! 269
‎Pozten gaitu gurekin egoteak eta Christianen bizitzan.
‎Lurrama da lehenik hiritar eta baserritar munduen arteko lotura bat, usaiako laborari feriak direlarik teknika soilaren erakuspena. Laborantza herrikoiak juntatzen gaitu gu denak, erakutsiz zoin atxikiak giren kalitateko elikadurari eta gisa batez gure lurrari. Gure eskualdean badago egiazko
2018
‎Alegia, erabiltzeko zailtasunak eta ezintasunak ditugu. Euskara subordinazio egoeran bizi izan da luzaro, eta horrek eramaten gaitu gu geu ere subordinazio egoera hori normaltzat hartzera. Faktore guztiok hor daudela, euskaldunok euskaraz egingo badu, hautua egin behar du, euskaraz egitea hautatu.
‎Kosta egiten da jo eta pasa egiten zaituztela ikusi sentitu eta hori onartzea. Bada, Martxoaren 8ko mobilizazioak ataka horretan jarri gaitu gure belaunaldiko asko. Feminismoaren uholde berriak bete betean erdietsi du plantoari forma eraginkorra ematen; lortu du lagunarteko festa gexal bihurtuta zegoena adin eta mota guztietako milaka emakumerentzako deialdi erakargarri bilakatzea.
‎Jadanik ez da haurrik ikusten, ez bufaloen gainean, ez beste inon. Harrapatu egin gaitu gu ere harridurak, eta nire amaz jabetu den geldotasun bera jabetu da gutaz ere. Horixe ikasi dugu, deus ez, oihanari so egiten, zain egoten, negar egiten.
‎Horrek erakusten du herri honetan ze indar eta energia dagoen. “Egunerokoan ez gara jabetzen, herri batean ehunka lagun, borondate propioz, halako ariketa demokratiko baterako biltzeak zer esan nahi duen”.Ekainaren 10ean, energia erakustaldi hori egitera, etorkizunari eskua ematera gonbidatzen gaitu Gure Esku Dagok, “baietza nahi badugu guk bultzatu behar dugu”. Argi diote, “dena ez dago herritarron esku, baina herritarren bultzadarik gabe ez da ezer mugituko”.
‎2014ko ekainean egin bezala, elkarri eskua ematera deitzen gaitu Gure Esku Dago mugimenduak. “Eman eskua etorkizunari” aldarripean, Donostia, Bilbo eta Gasteiz lotuko dituen 201,9 kilometroko giza-katea antolatzen ari dira ekainaren 10erako.
‎" Sortu dugun makinariak, konstruktuak, ezin gaitu gu maneiatu. Gizakiak sortzen dituen mekanismoek gizakiaren ongizatea areagotzeko izan behar dute.
‎" Lasai egon, bizi osoan ezagutu dugu guk hau". Beste leku batean jarri gaitu gu denborak, eta irudipena dut hozkia sorrarazten digula epikaren egia handiak. Ez bakarrik guri; irudipena daukat inor ez dagoela gaur epika puztuetarako.
‎Ez da egia: denborak zizelkatzen gaitu gu, eta guk, espazioa baino ezin genezake zizelkatu. Ez da egia, baina ezin diogu geure buruari gezurra denik sinetsarazi.
‎Gero, naturak zigortu egin gaitu gure harrokeria dela eta.
2019
‎341 Idazteak eztabaidan jartzen gaitu gure buruarekin.
‎Antzeko zerbait gertatzen da hizkuntzarekin ere. Hizkuntzak egiten gaitu gu eta guk egiten dugu hizkuntza. Elkarren lekuko gara.
‎–Ez naiz berarekin fidatzen. Edozein egunetan akabatuko gaitu gu ere, jarraitu zuen Agostiñak. Haren txutxu mutxuak errazegi entzun zitezkeen.
‎Frankismoa bete betean zegoen indarrean. Arazo politiko berak ukitu gaitu gu, hiru belaunalditan. Niri, Jamaikan nengoela edo Mexikon, edo berdin beste nonbait egonda ere, talde politiko haiek estralurtarrak iruditzen zitzaizkidan.
2020
‎Nik hala uste dut. Hark ez gaitu gu zoritxar honetan bakarrik utziko.
‎Zerk bultzatzen gaitu gure mundua esploratzera. Zergatik nahi du ukitu haurtxo batek inoiz ikusi ez duen baloi hori?
‎Koronabirusa gure artean instalatu zenetik, behin eta berriz kezkatzen gaitu gure ekonomia berreskuratzeak. Hori azaltzeko, adituek letra desberdinetara jotzen dute:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia