Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 45

2003
‎Latza da eguneko berriak euskaraz irakurri gura izatea, kioskoan dauden orri inprimatuen ehuneko bat edo bi baino ez denean euskaraz aurkitzen. Horrela, euskaldunak ezin du bere burua ispilu publikoan ikusi. Horrela, euskaldunak erdaldun izatea hobe lukeela pentsatu besterik ez du.
‎Horrez gain, gizakiak muga batzuen barruan jokatu behar du, bere egoerak muga horiek eratortzen dituelako. Gizakiak ezin du bere buruaz abusatu, ezta berari dagozkion gauzez ere. Izan ere, gizakiak gizarteko kide dira, gorputzadarrak gorputzeko zati diren bezala.
2007
‎Ideiak-en historialari sozialistei aurre hartu die konkistarien historia giza ehiztarien historiatzat aurkeztuz. Kultura eta nazio guztiei begi sinpatikoz, edo gutxienez inpartzialez so egiteko bere botoaren despit, gero ezin du bere burua errendatu eta barkatu Erromari, konkistatu zituen herrien kulturak zanpatu izana, ezta Kartagorena berarena ere? 456.
‎izena). Nork ezin du bere burua zuzenean esperimentatu, besteenbidez eta elkarrekintzetan jasotako sinboloen bidez egingo du. Argi dago, beraz, komunikazioa dela norberaren jatorria eta ondorioz gizartearen ezinbesteko egitura.
2008
‎Zehatz dazagun, ordea, areago, hitz hauen esanahia: bestea izan nahi duen euskaldunak ezin du bere buruaren ezaguerarik garatu, bizitzaren zentzua erdarazko munduan baizik ezin duelako eraiki. Gutxiago izan nahi ez badu, ez dauka beste biderik:
‎Bi testuon irakurketatik Platonek idazketari eginiko kritika hauek atera ditzakegu: a) idazketak ez du ez jakituria ez oroimena handitzen aldez aurretik ezagutza ez duen gizakiarengan; b) idazketak ezin du bere burua defendatu; beraz, ahozkotasun dialektikoa baino gutxiago da; c) ez dakien gizakiarengan idazketak ondorio kaltegarriak ditu; d) idazketa irudia (eidolon) besterik ez da; e) idazketak ezin ditu gauzarik garrantzitsuenak eta errealitatearen printzipio lehen eta gorenak adierazi. Idazketarekiko Platonen jarrera kontuan hartzen badugu, Akademian idatzietan Platonek azaldu ez zituen doktrinak aztertu eta eztabaidatu zituela pentsa daiteke.
2009
‎Gödelek bi teorema formulatu zituen sistema baten osotasun-ezari buruz. Teorema horien arabera, sistema batek ezin du bere burua osorik barne hartu. Adierazpen konplexu hori azaltzeko, idazleak pixkanaka aztertzen ditu sistema formalak eta haien ezaugarriak, sistema hitzaren esanahia matematikako kontzeptua izan, marrazkia izan ala musika-konposizioa izan.
‎Ausart jokatu nahi du. Baina ezin du bere burua luzaroan engainatu. Bukatu da lapurtutako objektuen zerrenda, ez daki zeri heldu orain, eta bere pausoen zentzua aldatu egin da halako batean.
2010
‎Gerta daiteke x eta y aukerak edo alternatibak berdinak izatea, baina, arazo hori P irreflexiboa izanda gaindituko dugu (x alternatiba bat bada, ezinezkoa da x P x). Bestalde, I erlazioak erreflexiboa izan behar du, hau da, x I x; x aukera bat bada, ezin du bere burua desberdindu. Gainera, I erlazioa P erlazioa dugunean definituko dugu, ez alderantziz.
‎Eta egiaz posible izan behar du ulertzea —bereziki bizikidetzaren bestelako indarren beharrak serioski aztertzen dituztenen artean— hizkuntza-komunitateen bizi-erritmoak luzera handiko uhin-mugimendua osatzen duela. Horrexegatik, bada, erritmo horrek ezin du bere burua eguneroko gertakizunetara egokitu; alderantziz, egiazko edo ustezko eguneroko beharren arrakasta-aukerak dira eraginik jasaten ez duten baldintza haien arabera neurtu behar direnak. Ze edonork onartu behar du hau:
2011
‎–Baina Xantik ezin du bere burua hil. Hiltzen ari da baina ezin du bere burua hil.
‎–Baina Xantik ezin du bere burua hil. Hiltzen ari da baina ezin du bere burua hil. Holakoxe kontraesanak dauzka bizitzak, alderdi bereko Justinak, hits.
‎Haurrak jarrera autista hartzen du eta ez du bere burua amarengandik ezberdin den objektu moduan kontsideratzen. Ama eta haurra ez dira osoak eta haurrak ezin du bere burua amarengandik bereizita ikusi. Aitaren absentzia osagai garrantzitsua da antolamendu psikotikoan.
2012
‎LEOk buelta eman eta Alizia aho zabalik utzita alde egiten du.ALIZIA amorratuta dago eta ezin du bere burua menderatu. Hainbeste non, nerbioek jota, antsietate krisi bat izango duen.
‎Objektuaren partikulartasunaren eta objektuaren pentsamenduaren unibertsaltasunaren arteko banaezintasuna da, hain zuzen, Platonek Ideia deritzona. Ideiak, objektua" egiara" etorraraztean bakarrik existitzen den heinean, ezin du bere burua aurkeztu. Hau da:
‎Edo agerpenaren Izatearen euskarria lokalki agertzen denean (Badiou 2009a, 74). Aniztun batek ezin du bere buruaren elementua izan (Badiou 1988b, 18 meditazioa). Hori dela eta, aniztun bat bere agerpena osatzen duen erlazioen sarea ebaluatzen duen protokoloaren menpe erortzen dela aurkitzen badugu, horrek esan nahi du egitura ontologikoaren eta Izate-aniztuna agerpenera ekartzen duen logikaren hauste edo urratze argia daukagula.
2015
‎HBren negoziazioari buruzko txostenak ere hala zioen 1992ari buruz: . Estatuak ezin du bere burua gaur egungo ezegonkortasun eta gatazka zamarekin aurkeztu?. 74
‎Utz ditzala besteak beren gerra egiten, ez baita txikia izango. Izan ere, guduetan tenienteordeak borrokatzen ez badu ere, ez da, horratik, arrisku handirik gabe egongo, eta barrualdetik gainerako guztiek baino lan gehiago egin beharko du; hain zuzen ere, bandera daramanez gero, ezin du bere burua babestu, eta txiki-txiki egingo baliote ere, ez luke hura eskutik utzi behar. Horrela, kontenplatiboek, goian eraman behar dute apaltasunezko bandera eta eman diezazkieten kolpe guztiak jasan beraiek bat ere eman gabe; izan ere, haien eginbeharra Kristok bezala sufritzea da, gurutzea goi-goian eramatea, hura eskutik ez uztea beren burua arriskurik handienetan ikusten badute ere, eta ez dezatela haiengan ahultasunik nabaritu sufritzean; horretarako ematen diete hain zeregin ohoragarria.
‎Eta, bere baitan ez da den-dena positibotasuna, auto-gardentasuna eta auto-sustapena, hala izango balitz ikono bat baino ez litzateke izango, hau da, konfigurazio itxia, aldagaitza, ihartua eta zurrundua, behin betiko emanda eta eginda. Baina, anomaliak ezin du bere burua irudi zurrundu ezin mudatuzko bati atxiki, horretan lotuko balitz Egiturak berehala barneratuko luke eta bere zerbitzuan jarri. Anomalia bere buruarekiko negatiboa da, bere burua ukatu behar du etengabeko aldatzeari ekiteko, iheskorra behar du, berritzaile eta proteikoa.
‎Bikoteak edo giza taldeak funtziona dezan asko dira jakin behar ez diren kontuak. Bestalde, inork ezin du bere burua erabat kontrolatu; are gutxiago, erabat ezagutu; besteak beste, arras zaila baita egia osoa eramatea.
‎Dagoeneko ezin du bere burua defendatu.
2016
‎Beharbada mutilak lo hartu du edo hartzeko zorian dago eta emakumea bere ahots abailduarekin oroitzapenak jaulkitzen hasten da, eskuarekin flekilloa apartatu eta sukarrik ba ote duen begiratu dio agian, umeekin egiten den antzera. Emakumeak ezin du bere burua mutilik gabe irudikatu, beregatik utzi zuen dena, utzi zituen senarra eta utzi zuen irakaskuntza bien arteko harremanaren berri institutuan zabaltzen hasi zenean. Irakasle eta ikasle baten artekoa denen ahotan zebilela ohartzean alde egitea erabaki zuen, baina horiek aspaldiko kontuak dira.
‎Bertako zortzigarren ardatz estrategikoak dio atzean utzi behar dela hiperzuzentasuna eta hizkuntza bizia, komunikatzailea, adierazkorra eta multifuntzionala bultzatu behar dela. Izan ere, hiztun berriak ezin du bere burua deseroso ikusi.
2017
‎Istorio guztiok eskema semantiko berbera erakusten dute: subjektu arrazionalak ezin du bere burua sineskeriatik guztiz babestu.129 Hortaz," basoko" ipuinek agertu mitoaren eta arrazoiaren arteko nahasketaz egin dugun irakurketa berberera jo dezakegu orain ere. Mundua interpretatu baino ezin dezakegula egin baiezta tzen duen postulatu postmodernista zaigu horretarako giltzarria, zeinak errealitatea bere horretan atzemateko ezintasuna egiaztatzen baitu, ezagutza absolutuaren ezina, alegia, halako gisaz, non gure ezagutza ustez arrazionalak irrazionaltasuna ere ezinbestez barne hartuko baitu, guk ere, oharkabean, geure mito eta sineskeriei eutsiko diegularik-beste mota batekoak, noski," arrazionalagoak" nahi baldin bada, edo ohikoagoak, onartuagoak, besterik gabe-.
‎Oroitze-ekintza modura dago taxututa, hain zuzen ere, bilduma horren baitako Rossetti-ren obsesioa nobela laburra.143 Juan Martin protagonistak, idazle euskaldun arrakastarik gabeak, azken aldian izan dituen bi maitasun-esperientziak birpasatzeari ekin dio, bizipen horiek ulertu eta bere buruarekiko kontuak garbitu asmoz. Izan ere, harreman horietan erakutsi duen jokaera patetiko bezain miserablea dela medio, Juan Martinek ezin du bere buruarekin etsi, ezin du bere burua onetsi, galdu egin du, alegia, nork bere burua onartzeko behar izan ohi den gutxieneko koherentzia. Nortasun zentzuzko eta onargarri baten beharrak akuilatuta, Juan Martin bere jokaeraren azalpen arrazoizko eta koherentea osatzeko ahaleginari lotu zaio.
‎Oroitze-ekintza modura dago taxututa, hain zuzen ere, bilduma horren baitako Rossetti-ren obsesioa nobela laburra.143 Juan Martin protagonistak, idazle euskaldun arrakastarik gabeak, azken aldian izan dituen bi maitasun-esperientziak birpasatzeari ekin dio, bizipen horiek ulertu eta bere buruarekiko kontuak garbitu asmoz. Izan ere, harreman horietan erakutsi duen jokaera patetiko bezain miserablea dela medio, Juan Martinek ezin du bere buruarekin etsi, ezin du bere burua onetsi, galdu egin du, alegia, nork bere burua onartzeko behar izan ohi den gutxieneko koherentzia. Nortasun zentzuzko eta onargarri baten beharrak akuilatuta, Juan Martin bere jokaeraren azalpen arrazoizko eta koherentea osatzeko ahaleginari lotu zaio.
‎Aztertuko dugu ea nola eta zergatik behar duten soberania demoi deitzen ditugun tokiko lurralde mihiztadurek (assemblages), soberania ulertuz komunitate batek bere burua gobernatzeko daukan gaitasun politiko instituzional eta territorializatu gisa. Soberania, akaso, banatu egin daiteke (ko-subirautza edo subirautza partekatua), baina ezin da desagertu; izan ere, komunitate batek ez badauka gaitasun politikorik (soberania materialik) ez eta erabakimen gune bat, eskumen zalantzaezinekin (soberania formala), bada, komunitate horrek ezin du bere burua gobernatu bere erabaki politiko propioen arabera.
‎Soberania, akaso, banatu egin daiteke, baina ezin da desagertu, izan ere, komunitate batek ez badauka gaitasun politikorik (burujabetza edo soberania materialik), ez eta erabakimen gune bat, eskumen zalantzaezinekin (soberania formala), bada, komunitate horrek ezin du bere burua gobernatu bere erabaki politiko propioen arabera.
‎komunitateak bere burua gobernatzeko duen gaitasun politikoa. Ez badauka gaitasun politikorik, komunitate horrek ezin du bere burua gobernatu bere erabaki politiko propioen arabera. Buruan izan behar dugu gaitasun politikoak, nik emandako definizioaren arabera, burujabetza materiala eta formala esan nahi duela, eta burujabetza formalak, soilik, ez duela gaitasun politikorik bermatzen.
‎kanpoan geratzen dena. Estatuaz kanpo geratzen da, nazioaz at? 265 Nazioak ezin du bere burua mintzaira etnikoak betetzen dituen funtzio informaletan soilik oinarritu. Hizkuntza etnikoak ezin du kultura estandar nazionalaren funtziorik hezurmamitu, eta, ondorioz, komunitate eta kultura moderno bat eraiki.
‎Nork berak ezin du bere burua ferekatu, amultsuki ukituta ere; eta bere burua ezagutu arren ere, ezin du lagundu. Laguna behar du, izango bada.
‎Hannah Lockhart jaunak ezin du bere burua zaindu, zu are gutxiago.
2018
‎Ugazabaren eta esklaboaren arteko harremana ezin da ezarri kontratu bidez. Esklabo bat, Lockeren aburuz, osoki ugazabaren mende dagoen gizabanako bat da, eta esklabo-ugazabak boterea du esklaboaren biziaren eta heriotzaren gain. Lockek dio gizabanako bakar batek ere ez duela erabakimenik bere bizitzaren gainean (botere hori Jainkoari baitagokio), eta, beraz, inork ezin du bere burua jarri beste inoren botere absolutuaren mende. Ugazaba eta esklaboa gerran egoten dira; hortaz, familia batean esklaborik badago, ugazabak haiekin duen harremana ez da izango ugazaba horrek berak emaztearen eta seme-alaben gainean daukan nagusitasun zibilaren parekoa, zeren nagusitasun hori mugatua baita, eta ez baitu barnean hartzen biziaren eta heriotzaren gaineko boterea.
2019
‎Berdin dio zein den emakumearen bitartez bere buruaren bila dabilen egoa: ezin du bere burua landu emakumeak ez baldin badu onartzen harentzat arragoa gisa aritzea. Hona zer exijitzen zaion beti emakumeari:
‎Ekiten dion gizonak beste batzuekin konparatzen du bere burua, nahitaez. Emakumea, berriz, eraginik gabe, bereizirik, ezin da inon kokatu, ezin du bere burua neurtu; garrantzi subirano bat ematen dio bere buruari, ez duelako eskura inolako objektu garrantzizkorik.
‎Atsegin hartzen du esperientziak ugarituz: maiteminaren horditasuna eta atsekabeak probatu nahi ditu, amatasunaren bozkario aratzak, adiskidetasuna, bakardadea, malkoak, irriak; baina sekula ezin du bere burua eman, behartuak baititu sentimenduak eta emozioak. Dudarik gabe, Isadora Duncanek egiazko malkoak isuri zituen haurrak hil zitzaizkionean, baina antzezle hutsa izan zen haien errautsak teatroko imintzio handi batez bota zituenean itsasora; ezinegona ematen du My liferen pasarte hau irakurtzeak, bere bihozmina gogora ekarri zuenekoa:
‎alferrikakoa da galdera; gizonak ezin izan du aurkitu ezkutuko esentzia hori, ez baitago halakorik. Mundutik aparte edukitzen dutenez, emakumeak ezin du bere burua objektiboki definitu mundu honen bidez, eta emakumearen misterioak ez du gordetzen hutsa baino.
2020
‎Connellek Zuzenbidea jarri du, Galwayn, baina gero pentsatu du aldatu egingo duela beharbada, zeren, Mariannek nabarmendu duenez, Connelli ez zaio Zuzenbidea interesatzen. Connellek ezin du bere burua ezta irudikatu ere abokatu, gorbata eta gainerakoak jantzita, jendea krimenengatik kondenatzen laguntzen beharbada. Beste ezer bururatzen ez zitzaiolako jarri du hori.
2021
‎Ez dago eztabaidatzekorik, bere aurpegian ezin argiago nabarmentzen zaio bere erabateko ezadostasuna, ezin du bere burua etxe honetan ikusi txikiegia, zikinegia eta behar bada ere bitxiegia baita bera bezalako emakume fin eta pospolin batentzat, eta gutxi balitz bezala ikaragarri garestia ere hiriguneko beste antzerako pisu batzuen aldean.
‎Horrez gain, gobernu aurrerakoiek garatutako neurri sozialek —oso urriak— behartsuen aurkako gorroto-diskurtso bat eraikitzea ekarri dute. Norbaitek oraindik uste bazuen «brasildar estiloko» arrazakeria, matxismoa eta elitismoa «adeitsuak» zirela, orain ezin du bere burua engainatu. Indarkeria gero eta ozenago azaldu da, eta jarrera horiek gero eta gehiago lotzen dira Gobernu Federalaren jarrerekin.
‎Ez. Norberak ezin du bere burua komunista bihurtu.
‎" Estatuak ezin du bere burua gaur egungo ezegonkortasun eta gatazka zamarekin aurkeztu Europako Merkatu Batuan guztiz integratzeko". 4
2023
‎Ez du ilusionatu nahi, ez du utzi nahi garai bateko sentimendu hura berriz gaina hartzen, ez du airatu nahi, hegalak erre eta berehala lurrera erortzeko beldurrez. Bizkitartean, ezin du bere burua kontrolatu. Eta, aldi berean, interes gatazka bat.
‎Paquitaren ohe izandakoan jirabueltaka dabil. Burua gainezka, ezin du bere burua ibai bazterrean imajinatu, ezin du lorik egin. Paquita, ikasketak, Fefa, belus berdeko oinetakoak.
‎Humanitateak arazo larri bat dauka: ezin du bere burua ezagutu erremediorik gabe den espezie oldarkor, inbaditzaile, denajale eta birrintzailean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia