2007
|
|
Ideiak-en historialari sozialistei aurre hartu die konkistarien historia giza ehiztarien historiatzat aurkeztuz. Kultura eta nazio guztiei begi sinpatikoz, edo gutxienez inpartzialez so egiteko bere botoaren despit, gero
|
ezin du
bere burua errendatu eta barkatu Erromari, konkistatu zituen herrien kulturak zanpatu izana, ezta Kartagorena berarena ere? 456.
|
2008
|
|
Zehatz dazagun, ordea, areago, hitz hauen esanahia: bestea izan nahi duen euskaldunak
|
ezin du
bere buruaren ezaguerarik garatu, bizitzaren zentzua erdarazko munduan baizik ezin duelako eraiki. Gutxiago izan nahi ez badu, ez dauka beste biderik:
|
2009
|
|
Ausart jokatu nahi du. Baina
|
ezin du
bere burua luzaroan engainatu. Bukatu da lapurtutako objektuen zerrenda, ez daki zeri heldu orain, eta bere pausoen zentzua aldatu egin da halako batean.
|
2011
|
|
–Baina Xantik
|
ezin du
bere burua hil. Hiltzen ari da baina ezin du bere burua hil.
|
|
–Baina Xantik ezin du bere burua hil. Hiltzen ari da baina
|
ezin du
bere burua hil. Holakoxe kontraesanak dauzka bizitzak, alderdi bereko Justinak, hits.
|
2015
|
|
HBren negoziazioari buruzko txostenak ere hala zioen 1992ari buruz: . Estatuak
|
ezin du
bere burua gaur egungo ezegonkortasun eta gatazka zamarekin aurkeztu?. 74
|
2016
|
|
Beharbada mutilak lo hartu du edo hartzeko zorian dago eta emakumea bere ahots abailduarekin oroitzapenak jaulkitzen hasten da, eskuarekin flekilloa apartatu eta sukarrik ba ote duen begiratu dio agian, umeekin egiten den antzera. Emakumeak
|
ezin du
bere burua mutilik gabe irudikatu, beregatik utzi zuen dena, utzi zituen senarra eta utzi zuen irakaskuntza bien arteko harremanaren berri institutuan zabaltzen hasi zenean. Irakasle eta ikasle baten artekoa denen ahotan zebilela ohartzean alde egitea erabaki zuen, baina horiek aspaldiko kontuak dira.
|
2017
|
|
Aztertuko dugu ea nola eta zergatik behar duten soberania demoi deitzen ditugun tokiko lurralde mihiztadurek (assemblages), soberania ulertuz komunitate batek bere burua gobernatzeko daukan gaitasun politiko instituzional eta territorializatu gisa. Soberania, akaso, banatu egin daiteke (ko-subirautza edo subirautza partekatua), baina ezin da desagertu; izan ere, komunitate batek ez badauka gaitasun politikorik (soberania materialik) ez eta erabakimen gune bat, eskumen zalantzaezinekin (soberania formala), bada, komunitate horrek
|
ezin du
bere burua gobernatu bere erabaki politiko propioen arabera.
|
|
Soberania, akaso, banatu egin daiteke, baina ezin da desagertu, izan ere, komunitate batek ez badauka gaitasun politikorik (burujabetza edo soberania materialik), ez eta erabakimen gune bat, eskumen zalantzaezinekin (soberania formala), bada, komunitate horrek
|
ezin du
bere burua gobernatu bere erabaki politiko propioen arabera.
|
|
komunitateak bere burua gobernatzeko duen gaitasun politikoa. Ez badauka gaitasun politikorik, komunitate horrek
|
ezin du
bere burua gobernatu bere erabaki politiko propioen arabera. Buruan izan behar dugu gaitasun politikoak, nik emandako definizioaren arabera, burujabetza materiala eta formala esan nahi duela, eta burujabetza formalak, soilik, ez duela gaitasun politikorik bermatzen.
|
|
kanpoan geratzen dena. Estatuaz kanpo geratzen da, nazioaz at? 265 Nazioak
|
ezin du
bere burua mintzaira etnikoak betetzen dituen funtzio informaletan soilik oinarritu. Hizkuntza etnikoak ezin du kultura estandar nazionalaren funtziorik hezurmamitu, eta, ondorioz, komunitate eta kultura moderno bat eraiki.
|
2018
|
|
Ugazabaren eta esklaboaren arteko harremana ezin da ezarri kontratu bidez. Esklabo bat, Lockeren aburuz, osoki ugazabaren mende dagoen gizabanako bat da, eta esklabo-ugazabak boterea du esklaboaren biziaren eta heriotzaren gain. Lockek dio gizabanako bakar batek ere ez duela erabakimenik bere bizitzaren gainean (botere hori Jainkoari baitagokio), eta, beraz, inork
|
ezin du
bere burua jarri beste inoren botere absolutuaren mende. Ugazaba eta esklaboa gerran egoten dira; hortaz, familia batean esklaborik badago, ugazabak haiekin duen harremana ez da izango ugazaba horrek berak emaztearen eta seme-alaben gainean daukan nagusitasun zibilaren parekoa, zeren nagusitasun hori mugatua baita, eta ez baitu barnean hartzen biziaren eta heriotzaren gaineko boterea.
|
2019
|
|
Berdin dio zein den emakumearen bitartez bere buruaren bila dabilen egoa:
|
ezin du
bere burua landu emakumeak ez baldin badu onartzen harentzat arragoa gisa aritzea. Hona zer exijitzen zaion beti emakumeari:
|
|
Ekiten dion gizonak beste batzuekin konparatzen du bere burua, nahitaez. Emakumea, berriz, eraginik gabe, bereizirik, ezin da inon kokatu,
|
ezin du
bere burua neurtu; garrantzi subirano bat ematen dio bere buruari, ez duelako eskura inolako objektu garrantzizkorik.
|
|
Atsegin hartzen du esperientziak ugarituz: maiteminaren horditasuna eta atsekabeak probatu nahi ditu, amatasunaren bozkario aratzak, adiskidetasuna, bakardadea, malkoak, irriak; baina sekula
|
ezin du
bere burua eman, behartuak baititu sentimenduak eta emozioak. Dudarik gabe, Isadora Duncanek egiazko malkoak isuri zituen haurrak hil zitzaizkionean, baina antzezle hutsa izan zen haien errautsak teatroko imintzio handi batez bota zituenean itsasora; ezinegona ematen du My liferen pasarte hau irakurtzeak, bere bihozmina gogora ekarri zuenekoa:
|
|
alferrikakoa da galdera; gizonak ezin izan du aurkitu ezkutuko esentzia hori, ez baitago halakorik. Mundutik aparte edukitzen dutenez, emakumeak
|
ezin du
bere burua objektiboki definitu mundu honen bidez, eta emakumearen misterioak ez du gordetzen hutsa baino.
|
2021
|
|
Ez. Norberak
|
ezin du
bere burua komunista bihurtu.
|
2023
|
|
Ez du ilusionatu nahi, ez du utzi nahi garai bateko sentimendu hura berriz gaina hartzen, ez du airatu nahi, hegalak erre eta berehala lurrera erortzeko beldurrez. Bizkitartean,
|
ezin du
bere burua kontrolatu. Eta, aldi berean, interes gatazka bat.
|