2000
|
|
Protagonistei gagozkielarik, banakoak dira nafarrei euskaraz mintzo zaizkienak: talde ez-formaletako ordezkariek, egitura formaletako bozeramaileek eta instituzioadministratiboetako arduradunek ez dute ia inoiz
|
euskaraz
hitz egiten Diario deNoticiasen.
|
|
Nik, Iparraldetik, horrelako eskema bat arriskutsua ikusten dut, kasik esangenezakeelako, hogei urteren buruan gure euskalduntasuna desagertua izanen dela.Maila apalenetan ere, Estatu frantziarrak inongo borondaterik ez du gure euskalizaera onartzeko. Beraz, gaudenean jarraituz, hogei urteren buruan hemengo lurraldea ezingo da Euskal Herri gisa kontsideratu,
|
euskaraz
hitz egin dezaketen hamarbat pertsona bakarrik egongo direlako.
|
2002
|
|
Nafarroako Unibertsitate pribatuan (UN-NU), horko irakasle, ikasle eta AZPkolankide euskaldunek ezin dute
|
euskaraz
hitz egin beren laneko orduetan, etaeuskarazko komunikazio bertikal osoa ez da %lera heltzen.
|
2005
|
|
Don Manuel Arresek, irakasleak?
|
euskaraz
hitz egiten harrapatzenzuen ikasleari eraztuna jartzen zion; eraztun hori ikaslez ikasle pasatzen zen, hutsegiteak egin ahala; gu, orduan, beldur ginen eraztuna poltsikoan zuen ikaskidearenganahurbiltzeko, izan ere, ikaskide hori nahita euskaraz mintza baitzitekeen gurekin, gurihutsegitea eginarazteko eta zoritxarreko eraztun hori guri emateko; eraztuna zuenariihes egiten genion; gauzak horrela, ...
|
2007
|
|
Interesgarria da, bestalde, esaldi hau: «D ereduko gazteentzat, Euskara euskaldunetara lotzen da,
|
euskaraz
hitz egiten duten euskaldunetara... hizkuntza herrizutabea da... A ereduak, joera nagusi moduan, beste norabide bat hartzen du.
|
|
– Nola sartu zen
|
euskaraz
hitz egiten zuen jendartera, norbera hutsa edo abstraktuaren diskurtsoa, eta horri dagokion mintzamolde eta pentsamoldeerreflexibo-introspektiboa.
|
|
Gauzak apur bataldatzen dira Iparraldean, non lehendabiziko faktorea «Euskal Herrian sortua izatea» den eta bigarrena «euskaraz hitz egitea». Hegoaldean,
|
euskaraz
hitz egitea osofaktore ahula da euskal herritartasuna definitzeko orduan (EAEn %10 eta NafarroaGaraian% 6). Eta, hala ere, euskarak eragina du norberaren iritziak definitzerakoan.
|
|
Solaskidea erdalduna izaten da eta hark ezartzen dit niri bere askatasunanire mendekotasunaren ordain. Nik ere, jakina, solaskide erdaldunak bere mintzaira aukeratzean egiten duen askatasun-ekintza pertsonala mamitzeko, askeizateko alegia, nik ere, nioen, euskara aukeratu eta
|
euskaraz
hitz egin ahal izanbeharko nukeela, euskaraz bizi, hori delako neure askatasun-premiak agintzendidana, baina, hara, gauzak nola diren gure herri honetan, ni ezin naiz aske izanerdalduna aske den Donostian. Bataren askatasunak bestearen ukapena dakar.
|
|
Inkesta eta ikerketa guztiek euskararenbalioa sinbolikoa dela esaten digute. Hautazkoa da
|
euskaraz
hitz egitea, hautazkosentitzen dugu euskaldun eta euskal herritar izatea. Derrigortasuna eta ezinbestekotasuna beste identitateen ezaugarri da.
|
2012
|
|
Hau adibidez: soilik euskalherritar sentitzen direnentzat, Euskal Herrian bizi eta lan egitea da baldintza nagusia(% 79,8) nazio-nortasuna adierazteko,
|
euskaraz
hitz egitea(% 28,3) eta familiabertakoa izatearen gainetik(% 41,2). Oro har, biztanle guztiak hartuta, gehienek,% 69,2k, uste dute Euskal Herrian bizi eta lan egitea baldintza nahikoa dela euskalherritartasuna erabakitzeko (Linz, 1986:
|
2014
|
|
Burlatan bizi daAmaiurko bi neskarekin eta bere anaiarekin. Etxean
|
euskaraz
hitz egiten dute.
|
|
Gaur egun eraikin bi horietan familia euskaldun asko bizi dira eta beraien parte hartzea handituz doa herrikoekintza kulturaletan... Adibidez, haietariko asko udalak antolatzen dituen euskara eskoletan matrikulatuta daudeberaien seme-alabei eta ilobei
|
euskaraz
hitz egin ahal izateko eta eguneroko bizitzan lagundu ahal izateko, apurka-apurka gune horretan ere euskararen presentzia nabarituz doalarik.
|
2015
|
|
Hasteko, Errezilgoa argituko dut, bestela... Ez, Errezilen gertatu dena eskolakoatarian ume bila joaten garenean beti
|
euskaraz
hitz egin izan dela da, euskaraz besterik ez. Bertakomutil batek bikotea erdalduna hartu du, eta alaba bat eduki dute.
|
|
ezkerreko zutabean udalerri euskaldunen osaketa, eta eskumakoan gainerakoudalerriena [4 irudia]. EAEko udalerri euskaldunetan, euskaldunak,
|
euskaraz
hitz egiteko gai direnak,% 72a dira, hiru laurdenak baino pixka bat gutxixeago. % 12a erdalduna da, euskaraz ezhitz egin ez ulertu egiten ez duena, eta% 15a ia-euskalduna da zentsuko terminologia erabilita, hitz egiteko gai izan ez, eta ulertzeko gai direnak.
|
|
Herria zeharo euskalduna zen duela 30 urte,% 95ak zekien euskaraz. 30 urte pasata, laurdena baino gehiago ez dira
|
euskaraz
hitz egiteko gai,% 73ra jaitsi da euskaldunen kopurua. Etxekohizkuntzari begiratzen badiogu oso nagusi zen euskara.
|
|
Bata, zuk aipatu duzun euskaldun elebakarrik ez egote horrek, guk barne mailako zirkuluetan elebakartasunaren diktadura deitzen dioguna sortzen du, eta horrek, udalerri euskaldun hauetan egoera hainhauskorra izatea suposatzen du. Adibide bat ematearren, lurre berak aipatu zuen duela urtebeteErrezilgo ikastolan gurasoek euren artean
|
euskaraz
hitz egiten zutela naturaltasun osoz, baina guraso erdaldun bat etortzeak Errezilera bizitzera, horrek nola aldatu zuen eguneroko jarduna gurasohorien artean. Guk egoera horri elebakartasunaren diktadura deitzen diogu, eta horrek euskaldunokbeti galtzailearen lekuan jartzen gaitu.
|
2017
|
|
Ikerketa honetan parte hartu duten ikasleak hamahiru izan dira, guztiak 5 mailakoak. Taldearenezaugarri orokorrak laburbilduz, esan, etxean taldekideen erdiek
|
euskaraz
hitz egiten zutela eta besteekaldiz gaztelania; ikasle batek, ST11, yola hitz egiten zuen (Senegaleko hizkuntza). D ereduko ikasleakziren hamahiruak.
|
2019
|
|
Orduan, baduteeuskara erabiltzeko estrategia, baina ez dituzte estrategia nahikoak haiek nahi duten FHPaurrera eramateko. Esate baterako,
|
euskaraz
hitz egiteko talderik ez dute, eraiki, eta ikustendute zelan ikastolako lagunekin gaztelaniaz egiten duten haien seme-alabek.
|
|
–La oiamos sola hablando en castellano. . Euskaraz, etxean
|
euskaraz
hitz egiten da!, rollo caos asi?
|
|
Lan honetan sare neuronalen bidez
|
euskaraz
hitz egiten ikasten duen elkarrizketa sistema automatikoa aurkeztendugu. Horretarako, Turingen testaren ideia era konputazionalean inplementatzen duten sare neuronal sortzaileaurkariak erabili ditugu.
|
|
Lan honetan erakusten dugu baietz, badagoela. Normalean erabiltzen diren datu-baseak baino bi magnitude ordena txikiagoak diren datu-baseak erabiliz modu koherente eta zentzudunean
|
euskaraz
hitz egiten duen elkarrizketasistema automatikoa aurkezten dugu.
|
|
8 Beste aldaketa batzuk badirea pertsonaren portaeran
|
euskaraz
hitz egiten diozunean (bere amahizkuntzean). Zerbait gehitu nahi zenuke?
|